tirixqan يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 09:53:44

بەيدۇ بەيكېدىكى ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ چۈشەندۈرۈلىشى

بەيدۇ بەيكېدىكى ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ چۈشەندۈرۈلىشى



جۇڭگونىڭ غەربى شىمال چىگىراسىى بولغان شىنجاڭداچوققىلىرىنى قار قاپلىغان تىيانشان تېغى جايلاشقان    .تاغ باغرىدا ئولتۇراقلاشقان ناخشا ئۇسۇلغا ماھىر بىر مىللەت بار بۇلۇپ ئۇ بولسىمۇ -ئۇيغۇر مىللىتىدۇر.جەمىېي نوپوس سانى 9.87مىليونغا يېتىدۇ(يىلى2009) ،بۇنىڭ ئچىدە شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايونىدىكى ئۇيغۇرلارنىڭ  يىلى ئومومىي نوپۇس سانى 9.413796    مىليون بولۇپ ،تەخمىنەن شىنجاڭ ئومومىي  نوپۇسنىڭ 46% ئىگەللەيدۇ(يىلى2006).تارىخى  كىتابلار مەلۇماتلارغا ئاساسلانغاندا،  ئۇيغۇرلار ئەسلىدە مىلادى 3ئەسىرلەردە جۇڭگونىڭ  شىمال ۋە  غەربى شىمالىدىكى 贝加尔湖نىڭ جەنۇبى،بالقاش  额尔齐斯河和دەرياسى ۋادىسىداچارۋىچىلىق بىلەن شۇغۇنلىندىغان چارۋاچى  مىللەت ئىدى.قەبىلىلەر ئارىسىدىكى ئۇرۇشنىڭ تەسىرىدىن ،ھەرقايسى قەبىلە تارماقلىرى تەدرىجىي غەربىي دىيارغا كۆچكەن،ئىلگىرى كېيىن  “韦纥”、“乌纥”、“袁纥”、“回纥”、“回鹘”、“畏兀儿” دەپ ئاتالغان،كېيىنچە ئۇيغۇر دەپ ئۆزگەرتىلىپ تا ھازىرغىچە داۋاملىشىپ كەلمەكتە ،”ئۇيۇشۇش “،”بىرلىشىش“دىگەن مەنىدە.ئۇيغۇرلار دېھقانچىلىقنى ئاساس قىلىدىغان بولۇپ ،كېۋەز،بۇغداي ،كۆممۈقۇناق ،شال قاتارلىق زىرائەتلەرنى تېرىيدۇ.بۇندىن باشقا يەنە باغۋەنچىلىككىمۇ ماھىر.جوڭگونىڭ كۆلىمى ئەڭ چوڭ بولغان ئۈزۈم ئىشلەپ چىقىرىش بازىسى،يەنى بويلۇق شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايونىڭ مەركىزى ئۈرۈمچىدىن 184 كىلومېتىر يىراقلىقتىكى تۇرپان ئويمانلىقىدا.

ئۇيغۇر مىللىتى ئۆزىنى "ئۇيغۇر" دەپ ئاتىغان،”ئۇيۇشۇش “دىگەن مەنىدە.ئۇيغۇرلار شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونۇم رايونىڭ تىيانشان تېغىنىڭ جەنۇبىدىكى قەشقەر،خوتەن ،ئاقسۇ ،كورلا قاتارلىق رايونلاردا توپلىشىپ ئولتۇراقلاشقان ، قالغان قىسمى تىيانشان تېغىنىڭ شىمالىدىكى ئۈرۈمچى،غۇلجا قاتارلىق جايلاردا تارقىلىپ ئولتۇراقلاشقان،ئاز بىر قىسمى خۇنەن تاۋيۈەن،چاڭدې،كەيلفېڭ ،جېڭجۇ قاتارلىق جايلاردا ئولتۇراقلاشقان.

ئۇيغۇرلارنىڭمۇ ئۆزىگە تەۋە خاس مەدىنىيەت سەنئىتى بار،مەسىلەن ھىكايىلەر توپلىمى 《ئەپەندىمنىڭ ھىكايىسى 》、مۇزىكا-ئۇسۇل تارىخىي شېئىرى《 ئون ئىككى مۇقام》ئۇيغۇر ئۇسۇلى قاتارلىقلار دۆلەت ئىچى-سىرتىغا داڭلىق. ئەنئەنىۋى ئۇيغۇر ئۇسۇللىرىدىن:《داپ  ئۇسۇلى》、《چىنە ئۇسۇلى 》、《پۇتا ئۇسۇلى》、《چەمبەر ئۇسۇلى 》قاتارلىقلار بار .ئۇيغۇر خەلىق ئۇسۇللىرىدىن:《سەنەم》、《شادىيە》قاتارلىقلار بار;خەلىق چالغۇلىرىدىن :داپ ،دوتار ۋە راۋاپ قاتارلىقلار بار. ئۇيغۇر خەلىق تىبابىتى بولسا دۆلەتىمىز تىبابىتىنىڭ مۇھىم بىر قىسمىدۇر.  

مىللەت تىلى

پۈتكۈل مىللەت  ئۇيغۇر تىلىىنى ئىشلىتىدۇ،بۇ تىل تۈرك تىلى گۇرۇپپىسى  ئالتاي تىل سېستىسىغا تەۋە.تارىختىكى ئۇيغۇرلار ئىلگىرى-كېيىن بولۇپ،قەدىمكى تۈرك يېزىقى، كونا ئۇيغۇر يېزىقى قاتارلىقلارنى ئىشلەتكەن.مىلادى 10 ئەسىردە ئىسلام دىنى تارقالغاندىن كېيىن،تەدرىجىي ئەرەب ھەرپلىرى ئاساسىدىكى ئۇيغۇر يېزىقىنى ئىشلەتكەن.جوڭخۇا خەلىق جۇمھۇرىيىتى قۇرۇلغاندىن كېيىن،لاتىن  ھەرپلىرى ئاساسىدىكى يېڭى يېزىقىنى كەشىپ قىلغان،20 ئەسىرنىڭ 80نىنچى يىللىرى ،ئەرەب ھەرپلىرى ئاساسىدىكى ئۇيغۇر يېزىقىنى ئەسلىگە كەلتۈرگەن.

مىللەت تارىخى

ئۇيغۇرلارنىڭ ئېتنىك مەنبەسى توغىرىسىدىكى قاراشلار بىردەك ئەمەس.ئۇيغۇرلار ئۆزلىرىنىڭ تەرەقىيات تارىخىغا ئاساسەن خاتىرلىگەن. ئۇيغۇرلار ۋە تۈركلەر ئوخشاشلا ھونلاردىن كەلگەن ،ھون 单于نىڭ ئىككى شاھزادىسى ئوتتۇرسىدا ئۇرۇشۇش بولۇپ ئىككىگەبۆلىنگەن،ئۆزلىرىنىڭ قەۋىمىنى باشلاپ تەدرىجىي تۈرۈك ۋە 回鹘 ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەتنى شەكىللەندۈرگەن،回鹘بولسا ئۇيغۇرلارنىڭ 先民،شۇڭا ئۇيغۇرلار ۋە باشقا تۈرۈكىي مىللەتلەرنىڭ تىل-يېزىقى ئاساسەن  ئوخشاش،پەقەت تەلەپپۇزدا پەرىق بار،小亚细亚دىكى يەرلىك مىللەتلەرگە قوشۇلۇپ كەتكىلى ئۇزاق ۋاقىت بولغان تۈرۈك تىلى ئۇيغۇر تىلىغا ئاساسەن  ئوخشاش،ئۇيغۇرلار تۈرۈكىيەگە بېرىپ بىر ئايدىلا تۈرۈك تىلى ۋە  ئەزەربەيجان تىلىنى ئۆگىنىۋالالايدۇ،ئۇلارغا بۇ ئىككى تىلنى ئاڭلاش قازاق تىلىدەك تىللارنى  ئاڭلاش بىلەن  پەرىقلەنمەيدۇ،خۇددى شېۋە ئاڭلىغاندەكلا؛ لېكىن نۇرغۇن  مىللەتشۈناسلار خاتا ھالدا ئۇلارنىڭ 先民ئەجدادىنى مىلادىدىن بۇرۇنقى 3 ئەسىردىكى غەربىي چارۋىچى مىللەت 丁零以迄铁勒دەپ قارايدۇ.جۇڭگونىڭ ئوخشىمىغان باسقۇچىدىكى خەنزۇچە ماتىرىياللاردا ”ئۇيغۇر“ مىللەت ئاتالغۇسى ئوخشىمايدىغان ئىزاھلانغان.4  ئەسىردىكى “袁经”,دىيىلگەن ،6 ئەسىرنىڭ ئاخىرى ۋە 7 ئەسىرنىڭ بېشىغىچە “韦纥”دىيىلگەن،788يىل بۇرۇن “回纥” دىيىلگەن,788يىلىدىن 13 ئەسىرنىڭ 70 يىلىغىچە “回鹘” دەپ ئۆزگەرتىلگەن ،13 ئەسىرنىڭ 70 يىلىدىن 17 ئەسىرنىڭ 40 يىلىغىچە “畏兀儿” دىيىلگەن، 17 ئەسىرنىڭ40يىلىدىن ئەسىرنىڭ40 يىلىدىن 20 ئەسىرنىڭ بېشىغىچە “回部”ياكى“缠回”دىيىلگەن.ئۇيغۇرلارنىڭ ئېتنىك مەنبەسىنى مىلادىدىن بۇرۇنقى 3 ئەسىردىكى “呼揭”、“乌揭”,ھەتتا يىراپ تارىم ئويمانلىقىدىكىئىپتىدائىي تۈركىي مىللەتلەرگىچە سۈرۈشتۈرشكە بولىدۇ دەپ قارايدىغانلارمۇ بار.



خەنزۇچە ئەسلى مەنبەسى : http://baike.baidu.com/view/2705.htm


ئالما تور بىكىتى تەرجىمىسى ،   تەرجىمدە خاتالىق بولسا ئەسلى مەنبەسىدىن تۈزتۈپ كۆرگەيسىزلەر ،

gulahmalik يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 21:36:29

7- قەۋەتتىكى yolyarنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

46% مىكەنمىز؟



مېھمان ئاۋۇغان چېغۋا

jangqi19 يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 11:14:02

خەنچە خەتلەرنىڭ تەرجىمسىنى يىزىپ قويغان بولسىڭىز ،،تىخىمۇ ئوپتان چۈشىنەركەنمەن ،، \"\"

oganbala يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 13:24:30

مانا بۇ يازمىدا يەنە بىزنى باشقا يەردە چارۋىچىلىق قىلغان كېيىن كۆچۇپ كەلگەن دەپتۇ!   {:107:}    {:107:}

almas333 يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 14:03:43

يۈزى ئاياقنىڭ چەمىدىنمۇ قېلىن،نومۇسسىز كىشىلەرگە ئامال يوق!

Qabil يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 14:27:45

تەرجىمىچىلىكتىكى يېڭى ئۇسلۇب.

Horma يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 15:37:26

贝加尔湖  بايقال كۆلى

额尔齐斯河  ئېرتىش دەرياسى

单于 تەڭرىقۇت

乌揭 ئوغۇز

holmis1 يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 19:30:09

بۇنىڭدا ئويغۇرلارنىڭ ئېتنىك مەنبەسى ھونلار ئىكەنلگىنى ئېتىراپ قىلىپتۇ . مەن بىر يولداشنىڭ ماقالىسىدا ئويغۇرلارنىڭ ئېتنىك مەنبەسىنى ھونمۇ ئەمەس ، تۈرۈكمۇ ئەمەس  دەپ چۈشەندۈرگەننى كۆرگەنتىم .

yolyar يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 19:47:25

46% مىكەنمىز؟

ALSHAH يوللانغان ۋاقتى 2012-6-27 22:59:19

7- قەۋەتتىكى yolyarنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

46% مىكەنمىز؟  



نۇپۇسى بار يولداشلار بىلەن ھىسابلىغاندا شۇنچىلىك.



ناۋادا ئاققۇن نۇپۇسلارنىمۇ ھىسابلاپ قالسا (يولداشلارنىڭ)40%گىمۇ يەتمەيمىز ھازىر ...



ئۇچرىغان يولداشلاردىن 100نى سۈرۈشتۈرسىڭىز تەخمىنەن 20سى يەرلىك (نۇپۇسى يۆتكەپ كېلىنگەن)،20سى ۋاقتلىق ئولتۇرىۋاتقان، 60 ى ئىچكىرنىڭ كىملىكىدە ...

pis-pas يوللانغان ۋاقتى 2012-6-28 08:02:18

先民- ئەژدادى

小亚细亚- كىچىك ئاسىيا

丁零以迄铁勒- دىڭلىڭدىن كېيىنكى تىېلې

-----------

بەيكېدىكى ماتىرياللارغا ئىشىنىپ كېتىشكە بولمايدۇ، ئۇلارنى خالىغان كىشى تەھرىرلەپ، يازالايدۇ .

bughra-oghli يوللانغان ۋاقتى 2012-6-28 08:28:58

ۋاكپىدىيەدىكىنمۇ تەرجىمە قىلىڭلار

yolyar يوللانغان ۋاقتى 2012-6-28 21:53:29

8- قەۋەتتىكى gulahmalikنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

7- قەۋەتتىكى yolyarنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

46% مىكەنمىز؟



مېھمان ئاۋۇغان چېغۋا

يەنە 1 يىل ئۆتسە بۇ نىسبەت تېخىمۇ تۆۋەنلەيدۇ.

dilara يوللانغان ۋاقتى 2012-6-29 00:06:31

tirixqanنىڭ تېمىسىدىن نەقىل

ھون 单于نىڭ ئىككى شاھزادىسى ئوتتۇرسىدا ئۇرۇشۇش بولۇپ ئىككىگە بۆلۈنگەن، ئۆزلىرىنىڭ قەۋىمىنى باشلاپ تەدرىجىي تۈرۈك ۋە 回鹘 ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەتنى شەكىللەندۈرگەن،..................،788يىل بۇرۇن “回纥” دىيىلگەن,788يىلىدىن 13 ئەسىرنىڭ 70 يىلىغىچە “回鹘” دەپ ئۆزگەرتىلگەن ........ ،





يۇقارقى چۈشەندۈرۈشكە قارىغاندا تۈرك بىلەن ئۇيغۇر (回鹘) ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەت. مىلادى 788-يىلدىن 1470-يىلغىچە ئۇيغۇر (回鹘) ئىسمى بار. ئۇنداقتا مىلادى 11-ئەسىردە \"تۈركىي تىللار دىۋانى\"نى يازغان مەھمۇت قەشقىرى دېگەن ئادەم تۈركمۇ ئەمەسمۇ؟ ئەگەر ئۇ تۈرك بولسا، 11-ئەسىردە قەشقەردە ئۇيغۇر (回鹘) بارمىدى يوقمىدى؟ قەشقەر ئۇيغۇرنىڭ يۇرتىمۇ ياكى تۈركنىڭ يۇرتىمۇ؟! .......


نېمىشقا تۈركىيەدە تارىخ ۋە ئەدەبىيات دەرسلىكىدە \"ئۇيغۇر تۈركلىرى  بىزنىڭ قەشقەردە ياشايدىغان قان-قېرىنداش تۇققىنىمىز\" دەپ يازىدۇ؟


(بەيدۇ بەيكېغا قارايدىغان بولساق، مەھمۇد قەشقىرىدىنمۇ ئايرىلىپ قالغۇدەكمىز. چۈنكى، تۈرك بىلەن ئۇيغۇر ئوخشىمايدىغان ئىككى مىللەت.  مەھمۇد قەشقىرى بىر تۈرك،  تۈرك بىلەن ئۇيغۇر بىر بىرىگە ئوخىشىمايدۇ، شۇڭا، مەھمۇد قەشقىرىنىڭ ئۇيغۇر مىللىتى بىلەن ئالاقىسى يوق.)


توۋا، ئاجايىپ تارىخ يازىدىغان ئادەملەر باركىنا!\"\"

pis-pas يوللانغان ۋاقتى 2012-6-29 09:01:42

13- قەۋەتتىكى dilaraنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

tirixqanنىڭ تېمىسىدىن نەقىل

ھون 单于نىڭ ئىككى شاھزادىسى ئوتتۇرسىدا ئۇرۇشۇش بولۇپ ئىككىگە بۆلۈنگەن، ئۆزلىرىنىڭ قەۋىمىنى باشلاپ تەدرىجىي تۈرۈك ۋە 回鹘 ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەتنى شەكىللەندۈرگەن،..................،788يىل بۇرۇن “回纥” دىيىلگەن,788يىلىدىن 13 ئەسىرنىڭ 70 يىلىغىچە “回鹘” دەپ ئۆزگەرتىلگەن ........ ،





يۇقارقى چۈشەندۈرۈشكە قارىغاندا تۈرك بىلەن ئۇيغۇر (回鹘) ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەت. مىلادى 788-يىلدىن 1470-يىلغىچە ئۇيغۇر (回鹘) ئىسمى بار. ئۇنداقتا مىلادى 11-ئەسىردە \"تۈركىي تىللار دىۋانى\"نى يازغان مەھمۇت قەشقىرى دېگەن ئادەم تۈركمۇ ئەمەسمۇ؟ ئەگەر ئۇ تۈرك بولسا، 11-ئەسىردە قەشقەردە ئۇيغۇر (回鹘) بارمىدى يوقمىدى؟ قەشقەر ئۇيغۇرنىڭ يۇرتىمۇ ياكى تۈركنىڭ يۇرتىمۇ؟! .......


نېمىشقا تۈركىيەدە تارىخ ۋە ئەدەبىيات دەرسلىكىدە \"ئۇيغۇر تۈركلىرى  بىزنىڭ قەشقەردە ياشايدىغان قان-قېرىنداش تۇققىنىمىز\" دەپ يازىدۇ؟


(بەيدۇ بەيكېغا قارايدىغان بولساق، مەھمۇد قەشقىرىدىنمۇ ئايرىلىپ قالغۇدەكمىز. چۈنكى، تۈرك بىلەن ئۇيغۇر ئوخشىمايدىغان ئىككى مىللەت.  مەھمۇد قەشقىرى بىر تۈرك،  تۈرك بىلەن ئۇيغۇر بىر بىرىگە ئوخىشىمايدۇ، شۇڭا، مەھمۇد قەشقىرىنىڭ ئۇيغۇر مىللىتى بىلەن ئالاقىسى يوق.)


توۋا، ئاجايىپ تارىخ يازىدىغان ئادەملەر باركىنا!\"\"



ئۇيغۇر ئەسلى بىر قەبىلە ئىتتىپاقى، شۇڭا ئۇنى مىللەت قاتارىدا چۈشەنمەسلىك كېرەك، مىللەت ئۇقۇمىنى يولداش ماركىس ئوتتۇرغا قويغان .


شۇندىلا قايمىقۇپ قالمايسىز .


gulahmalik يوللانغان ۋاقتى 2012-6-29 13:53:28

13- قەۋەتتىكى dilaraنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

tirixqanنىڭ تېمىسىدىن نەقىل

ھون 单于نىڭ ئىككى شاھزادىسى ئوتتۇرسىدا ئۇرۇشۇش بولۇپ ئىككىگە بۆلۈنگەن، ئۆزلىرىنىڭ قەۋىمىنى باشلاپ تەدرىجىي تۈرۈك ۋە 回鹘 ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەتنى شەكىللەندۈرگەن،..................،788يىل بۇرۇن “回纥” دىيىلگەن,788يىلىدىن 13 ئەسىرنىڭ 70 يىلىغىچە “回鹘” دەپ ئۆزگەرتىلگەن ........ ،





يۇقارقى چۈشەندۈرۈشكە قارىغاندا تۈرك بىلەن ئۇيغۇر (回鹘) ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەت. مىلادى 788-يىلدىن 1470-يىلغىچە ئۇيغۇر (回鹘) ئىسمى بار. ئۇنداقتا مىلادى 11-ئەسىردە \"تۈركىي تىللار دىۋانى\"نى يازغان مەھمۇت قەشقىرى دېگەن ئادەم تۈركمۇ ئەمەسمۇ؟ ئەگەر ئۇ تۈرك بولسا، 11-ئەسىردە قەشقەردە ئۇيغۇر (回鹘) بارمىدى يوقمىدى؟ قەشقەر ئۇيغۇرنىڭ يۇرتىمۇ ياكى تۈركنىڭ يۇرتىمۇ؟! .......


نېمىشقا تۈركىيەدە تارىخ ۋە ئەدەبىيات دەرسلىكىدە \"ئۇيغۇر تۈركلىرى  بىزنىڭ قەشقەردە ياشايدىغان قان-قېرىنداش تۇققىنىمىز\" دەپ يازىدۇ؟


(بەيدۇ بەيكېغا قارايدىغان بولساق، مەھمۇد قەشقىرىدىنمۇ ئايرىلىپ قالغۇدەكمىز. چۈنكى، تۈرك بىلەن ئۇيغۇر ئوخشىمايدىغان ئىككى مىللەت.  مەھمۇد قەشقىرى بىر تۈرك،  تۈرك بىلەن ئۇيغۇر بىر بىرىگە ئوخىشىمايدۇ، شۇڭا، مەھمۇد قەشقىرىنىڭ ئۇيغۇر مىللىتى بىلەن ئالاقىسى يوق.)


توۋا، ئاجايىپ تارىخ يازىدىغان ئادەملەر باركىنا!\"\"





يىغىپ كەلگەندە ھەممىمىز ئادەم ئاتىنىڭ ئەۋلادى!

durak يوللانغان ۋاقتى 2012-6-29 14:25:24

14- قەۋەتتىكى pis-pasنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

13- قەۋەتتىكى dilaraنىڭ يازمىسىدىن نەقىل

tirixqanنىڭ تېمىسىدىن نەقىل

ھون 单于نىڭ ئىككى شاھزادىسى ئوتتۇرسىدا ئۇرۇشۇش بولۇپ ئىككىگە بۆلۈنگەن، ئۆزلىرىنىڭ قەۋىمىنى باشلاپ تەدرىجىي تۈرۈك ۋە 回鹘 ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەتنى شەكىللەندۈرگەن،..................،788يىل بۇرۇن “回纥” دىيىلگەن,788يىلىدىن 13 ئەسىرنىڭ 70 يىلىغىچە “回鹘” دەپ ئۆزگەرتىلگەن ........ ،





يۇقارقى چۈشەندۈرۈشكە قارىغاندا تۈرك بىلەن ئۇيغۇر (回鹘) ئوخشاش بولمىغان ئىككى مىللەت. مىلادى 788-يىلدىن 1470-يىلغىچە ئۇيغۇر (回鹘) ئىسمى بار. ئۇنداقتا مىلادى 11-ئەسىردە \"تۈركىي تىللار دىۋانى\"نى يازغان مەھمۇت قەشقىرى دېگەن ئادەم تۈركمۇ ئەمەسمۇ؟ ئەگەر ئۇ تۈرك بولسا، 11-ئەسىردە قەشقەردە ئۇيغۇر (回鹘) بارمىدى يوقمىدى؟ قەشقەر ئۇيغۇرنىڭ يۇرتىمۇ ياكى تۈركنىڭ يۇرتىمۇ؟! .......


نېمىشقا تۈركىيەدە تارىخ ۋە ئەدەبىيات دەرسلىكىدە \"ئۇيغۇر تۈركلىرى  بىزنىڭ قەشقەردە ياشايدىغان قان-قېرىنداش تۇققىنىمىز\" دەپ يازىدۇ؟


(بەيدۇ بەيكېغا قارايدىغان بولساق، مەھمۇد قەشقىرىدىنمۇ ئايرىلىپ قالغۇدەكمىز. چۈنكى، تۈرك بىلەن ئۇيغۇر ئوخشىمايدىغان ئىككى مىللەت.  مەھمۇد قەشقىرى بىر تۈرك،  تۈرك بىلەن ئۇيغۇر بىر بىرىگە ئوخىشىمايدۇ، شۇڭا، مەھمۇد قەشقىرىنىڭ ئۇيغۇر مىللىتى بىلەن ئالاقىسى يوق.)


توۋا، ئاجايىپ تارىخ يازىدىغان ئادەملەر باركىنا!\"\"



ئۇيغۇر ئەسلى بىر قەبىلە ئىتتىپاقى، شۇڭا ئۇنى مىللەت قاتارىدا چۈشەنمەسلىك كېرەك، مىللەت ئۇقۇمىنى يولداش ماركىس ئوتتۇرغا قويغان .


شۇندىلا قايمىقۇپ قالمايسىز .




شۇنداق ئوغۇزخان دەۋرىدىكى ئۇيغۇر قەبىلە ئىتتىپاقى تەركىۋىگە سىلاۋيانلارمۇ كىرگۈزۈلگەن . قارىغاندا بىز غەرپىڭ 19 - ئەسىردە شەكىللەنگەن ، بۇلاڭچىلىق ئۇرۇشلىرى ئۈچۈن روھىي دەستەك ئۈچۈن چىقىرىۋالغان مىللەتپەرۋەرلىك ئۇقۇمىنىڭ تەسىرىگە يەنە بىرنەچچە ئەۋلاد ئۇچراپ باكىدىغان ئوخشايمىز ،

almas333 يوللانغان ۋاقتى 2012-6-29 14:53:41

ھازىرقى زامان ئۇيغۇر ئاتالغۇسى بىلەن قەدىمى ئۇيغۇر ئاتالغۇسى ھەرگىز تەڭداش ئەمەس.ئالدىنقىسى ھازىرقى زامان پۈتۇن بىر مىللەتنىڭ نامى بولسا،كېيىنكىسى مەلۇم قەبىلىلەر توپىنىڭ نامى.840-يىلىدىن بۇرۇن ئۇيغۇر قەبىللىرى دىيارىمىزغا كۆچۈپ كەلمەستىن بۇرۇنلا،ئەجدادلىرىمىز دىيارىمىزدا شانلىىق مەدىنىيەتلەرنى ياراتقان. 840-يىللاردىن كېيىن موڭغۇل دالاسىدىن كۆچۈپ كەلگەن ئۇيغۇر قەبىللىرى غەرپكە يۈرۈش قىلىپ، دىيارىمىزدىكى ئەجدادلىرىمىزنىڭ ئىچكى نىزاھىدىن پايدىلىنپ،يەرلىك ھاكىمىيەتنى ئاغدۇرۇپ ،دىيارىمىزدائۇيغۇر خانلىقنى قۇرغان ،ئاخىرىدا يەرلىك خەلق بىلەن سىڭىشپ كەتكەن. تارىختا قارارقىتانلارمۇ،موڭغۇللارمۇ غەرپكە يۈرۈش قىلىپ، دىيارىمىزدىكى ئەجدادلىرىمىزنىڭ ئىچكى نىزاھدىن پايدىلىنپ،دىيارىمىزدا ئۆز خانلىقنى قۇرغان. ئاقىۋەت بۇلاريەرلىك ئەجدادلىرىمىز تەرىپىدىن ئاسمىلىىياتسىيە قىلىنغان.دىمەك 840-يىللاردىن كېيىن موڭغۇل دالاسىدىن كۆچۈپ كەلگەن ئۇيغۇر قەبىلىسى ھازىرقى زامان ئۇيغۇرلىرىنىڭ ئاساسلىق تەركىبى بولماستىن،بەلكى قىسمەن تەركىبى خالاس. مۇشۇ مەنىدىن ئېييتقاندا\" ئۇيغۇر \"،\"قارا قىتان\"،\"موڭغۇل\" ئاتالغۇلىرىنىڭ ھازىرقى زامان \"ئۇيغۇر\"ئاتالغۇسىدا ئىگىلەيدىغان سالمىقى ئاساسەن ئوخشاش.


كىرورەن گۈزىلىنى كىم بىزنىڭ ئەجدادىمىز ئەمەس دىيەلەيدۇ؟



hiyalqi يوللانغان ۋاقتى 2012-6-29 15:27:22

شۇنداق يېزىلغاندا يامان ئەمەس بىر نەرسە يېزىپتۇ ، مەيلى نۇپۇس ،مەيلى كىلىپ چىقىش مەنبەسى ،   بىز كۈرۈپ كىلىۋاتقان تارىخ ماتىرىياللىرىدىن كۆپ  پەرقلىنىدۇ ...

بالاساغ يوللانغان ۋاقتى 2012-6-29 20:35:46

6- قەۋەتتىكى holmis1نىڭ يازمىسىدىن نەقىل

   بۇنىڭدا ئويغۇرلارنىڭ ئېتنىك مەنبەسى ھونلار ئىكەنلگىنى ئېتىراپ قىلىپتۇ . مەن بىر يولداشنىڭ ماقالىسىدا ئويغۇرلارنىڭ ئېتنىك مەنبەسىنى ھونمۇ ئەمەس ، تۈرۈكمۇ ئەمەس  دەپ چۈشەندۈرگەننى كۆرگەنتىم .  

تاڭنامە ياكى خەننامە دىكى  <ئۇيغۇرلار> بابىدا -<ئۇيغۇرلار> :-ھونلارنىڭ ئەۋلادلىرىدۇر.   دەپ خاتىرلەنگەن.
بەت: [1] 2
: بەيدۇ بەيكېدىكى ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ چۈشەندۈرۈلىشى