tumaris يوللانغان ۋاقتى 2011-6-2 14:05:09

ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ۋە ئۇلارنىڭ ئۆرپ- ئادەتلىرى


ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر  ۋە ئۇلارنىڭ ئۆرپ- ئادەتلىرى



ئاپتور: دىلشات ئىدرىس



ﻣﺎراﻛﻪش __ ﺋﺎﻓﺮﯨﻘﯩﻨﯩﯔ ﻏﻪرﺑﯩﻲ ﺷﯩﻤﺎﻟﯩﻐﺎ ﺟﺎﻳلاﺷﻘﺎن ﺑﻮﻟﯘپ، ﺷﻪرﻗﯩﻲ ﺟﻪﻧﯘب ﺗﻪرﯨﭙﻰ ﺋﺎﻟﺠﯩﺮﯨﻴﻪ ﺑﯩﻠﻪن ﭼﯧﮕﺮﯨﻠﯩﻨﯩﺪۇ، ﺟﻪﻧﯘب ﺗﻪرﯨﭙﻰ ﺳﻪﮬﺮاﻳﯩﻜﻪﺑﯩﺮ ﻗﯘﻣﻠﯘﻗﻰ ﺑﯩﻠﻪن ﺗﯘﺗﯩﺸﯩﺪۇ، ﺷﯩﻤﺎل ﺗﻪرﯨﭙﻰ ﺟﻪﺑﯩﻠﺘﺎرﯨﻖ ﺑﻮﻏﯘزى ﺋﺎرﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺴﭙﺎﻧﯩﻴﻪ ﺑﯩﻠﻪن ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﭗ ﺗﯘرﯨﺪۇ، ﻏﻪرب ﺗﻪرەﭘﺘﯩﻜﻰ 1700 ﻛﯩﻠﻮﻣﯧﺘﯩﺮ ﺋﯘزۇﻧﻠﯘﻗﺘﯩﻜﻰ دﯦﯖﯩﺰ ﺳﺎﮬﯩﻠﻰ ﺋﺎﺗلاﻧﺘﯩﻚ ﺋﻮﻛﻴﺎن ﺑﯩﻠﻪن ﺗﯘﺗﯩﺸﯩﺪۇ. ﺋﻮﻣﯘﻣﯩﻲ ﻳﻪر ﻛﯚﻟﯩﻤﻰ 459 ﻣﯩﯔ ﻛﯟادرات ﻛﯩﻠﻮﻣﯧﺘﯩﺮ ﺑﻮﻟﯘپ، ﻳﻪر ﺷﻪﻛﻠﯩﻨﯩﯔ ﻛﯚپ ﻗﯩﺴﻤﻰ ﺗﺎﻏﻠﯩﻖ ۋە ﺋﯧﮕﯩﺰﻟﯩﻜﻠﻪردﯨﻦ ﺗﻪﺷﻜﯩﻞ ﺗﺎﭘﻘﺎن. ﻧﻮﭘﯘﺳﻰ 30 ﻣﯩﻠﻴﻮن 50 ﻣﯩﯔ (2006 - ﻳﯩﻠﯩﺪﯨﻜﻰ ﺳﺘﺎﺗﯩﺴﺘﯩﻜﺎ)، ﭘﺎﻳﺘﻪﺧﺘﻰ راﺑﺎت. ﭘﯘل ﺑﯩﺮﻟﯩﻜﻰ دەرﮬﻪم. دارﺋﻪﻟﺒﻪﻳﺪا (ﺑﯘرۇﻧﻘﻰ ﻧﺎﻣﻰ ﻛﺎﺳﺎﺑلاﻧﻜﺎ) ﺷﻪﮬﯩﺮى ﻣﺎراﻛﻪﺷﻨﯩﯔ دۇﻧﻴﺎﻏﺎ داﯕﻠﯩﻖ ﺳﻪﻳﻠﯩﮕﺎﮬﻰ ﺑﻮﻟﯘپ، ﮬﺎزﯨﺮ ﺑﯘ ﻳﻪردە زاﻣﺎﻧﯩﯟى ﻳﯧﯖﯩﻠﯩﻘلار ۋە ﻗﻪدﯨﻤﯩﻲ ﺋﯩﺰﻧﺎلار ﻛﯚزﮔﻪ ﺗﻪڭ ﭼﯧﻠﯩﻘﯩﭗ ﺗﯘرﯨﺪۇ. دەل ﻣﯘﺷﯘ ﺷﻪﮬﻪر ﺋﺎرﻗﺎ ﻛﯚرۈﻧﯜش ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺳﯜرەﺗﻜﻪ ﺋﯧﻠﯩﻨﻐﺎن داﯕﻠﯩﻖ ﻓﯩﻠﯩﻢ __ «ﻛﺎﺳﺎﺑلاﻧﻜﺎ» ﻣﺎراﻛﻪﺷﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﺷﻪﮬﯩﺮﯨﻨﻰ دۇﻧﻴﺎﻏﺎ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﺗﻮﻧﯘﺗﻘﺎن.

        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻨﯩﯔ ﺋﻪڭ ﺑﯘرۇﻧﻘﻰ ﺋﺎﮬﺎﻟﯩﺴﻰ ﻳﻪرﻟﯩﻚ ﺑﻪرﺑﻪرﻟﻪر ﺋﯩﺪى، ﻣﯩلادﯨﻴﻪ 647 _  ﻳﯩﻠﻰ، ﺋﻪرەﺑﻠﻪر ﻣﺎراﻛﻪش زﯦﻤﯩﻨﯩﻐﺎ ﺑﺎﺳﺘﯘرۇپ ﻛﯩﺮﯨﭗ، ﺑﻪرﺑﻪرﻟﻪر ﺑﯩﻠﻪن ﻳﯧﺮﯨﻢ ﺋﻪﺳﯩﺮدﯨﻦ ﻛﯚﭘﺮەك ﺗﻮﻗﯘﻧﯘﺷﯘپ ۋە ﺋﯘلارﻧﻰ ﺑﻮﻳﺴﯘﻧﺪۇرۇپ ﺋﯩﺴلام دﯨﻨﯩﻐﺎ ﻛﯩﺮﮔﯜزﮔﻪن. ﺑﻪرﺑﻪرﻟﻪر ﺑﯩﻠﻪن ﺋﻪرەﺑﻠﻪر ﺋﯘزاق ﻣﻪزﮔﯩﻞ ﺋﺎرﯨﻠﯩﺸﯩﭗ ﻳﺎﺷﺎش، ﺋﯚزﺋﺎرا ﺳﯩﯖﯩﺸﯩﺶ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺴﯩﺪە ﺗﻪدرﯨﺠﯩﻲ ﮬﺎﻟﺪا ﮬﺎزﯨﺮﻗﻰ ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﮕﻪن.

        «ﻣﺎراﻛﻪش» ﺋﻪرەﺑﭽﻪ ﺳﯚز ﺑﻮﻟﯘپ، «ﻛﯜن ﺋﻮﻟﺘﯘرﯨﺪﯨﻐﺎن ﺟﺎي» دﯦﮕﻪن ﻣﻪﻧﯩﺪە. ﺋﯚز ۋاﻗﺘﯩﺪا ﺋﻪرەﺑﻠﻪر ﻣﺎراﻛﻪش زﯦﻤﯩﻨﯩﻐﺎ ﻛﯩﺮﮔﻪﻧﺪە، ﺋﺎﺗلاﻧﺘﯩﻚ ﺋﻮﻛﻴﺎن ﺑﯩﻠﻪن ﺗﯘﺗﯩﺸﯩﭗ ﺗﯘرﯨﺪﯨﻐﺎن ﺑﯘ زﯦﻤﯩﻨﺪا ﺋﯚزﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺟﺎﮬﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﻪڭ ﭼﯧﺘﯩﮕﻪ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﻐﺎﻧﺪەك ﮬﯧﺲ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﺑﯘ ﺟﺎﻳﻐﺎ «ﻣﺎراﻛﻪش»، ﻳﻪﻧﻰ «ﻛﯜن ﺋﻮﻟﺘﯘرﯨﺪﯨﻐﺎن ﺟﺎي» دەپ ﺋﯩﺴﯩﻢ ﻗﻮﻳﻐﺎن.

        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﺋﻪرەب ﺗﯩﻞ  _  ﻳﯧﺰﯨﻘﯩﻨﻰ ﻗﻮﻟﻠﯩﻨﯩﺪۇ، ﻓﺮاﻧﺴﯘز، ﺋﯩﺴﭙﺎن ﺗﯩﻞ  _  ﻳﯧﺰﯨﻘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﻤﯘ ﭘﯩﺸﺸﯩﻖ ﺑﯩﻠﯩﺪۇ. ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﺋﻮﻣﯘﻣﻪن ﺋﯩﺴلام دﯨﻨﯩﻐﺎ ﺋﯧﺘﯩﻘﺎد ﻗﯩﻠﯩﺪۇ. ﻣﺎراﻛﻪﺷﻨﯩﯔ ﭼﻪت، ﺧﯩﻠﯟەت راﻳﻮﻧﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﻳﻪرﻟﯩﻚ ﺑﻪرﺑﻪرﻟﻪر ﺗﺎ ﮬﺎزﯨﺮﻏﯩﭽﻪ ﺋﯚزﯨﻨﯩﯔ ﻗﻪدﯨﻤﻜﻰ ﺗﯩﻠﻰ ۋە ﻛﻮﻧﺎ ﺗﯘرﻣﯘش ﺋﺎدەﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺳﺎﻗلاپ ﻗﺎﻟﻐﺎن.



ﻳﯜرۈش _  ﺗﯘرۇﺷﺘﯩﻜﻰ ﻗﺎﺋﯩﺪە  _  ﻳﻮﺳﯘﻧﻠﯩﺮى





        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﻗﺎﺋﯩﺪە  _  ﻳﻮﺳﯘﻧﻐﺎ ﺋﺎلاﮬﯩﺪە ﺋﯧﺘﯩﺒﺎر ﺑﯧﺮﯨﺪﯨﻐﺎن ﺧﻪﻟﻖ. ﺋﯘلار ﺟﺎﻣﺎﺋﻪت ﺳﻮرۇﻧﻠﯩﺮﯨﺪا ﺗﯧﻠﯧﻔﻮن ﻟﯩﺸﯩﺸﻨﻰ، ﻳﯘﻗﯩﺮى ﺋﺎۋازدا ﭘﺎراﯕﻠﯩﺸﯩﺸﻨﻰ ﻳﺎﻣﺎن ﻛﯚرﯨﺪۇ؛ ﺑﯩﺮاۋﻧﯩﯔ ﻏﻪﻳﯟﯨﺘﯩﻨﻰ ﻗﯩﻠﻐﯘﭼﯩلارﻧﻰ ﻣﻪدەﻧﯩﻴﻪﺗﺴﯩﺰ، ﻳﺎرﯨﻤﺎس ﻛﯩﺸﯩﻠﻪرﻧﯩﯔ ﺋﯩﺸﻰ دەپ ﻗﺎراﻳﺪۇ؛  ﺋﻪرﻟﻪر ﻳﯩﻐﯩﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﻐﺎن ﺋﻮﻟﺘﯘرۇش  _  ﺳﻮرۇﻧلاردا ﻗﯩﺰ _  ﺋﺎﻳﺎﻟلار ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪا ﮔﻪپ  _  ﺳﯚز ﻗﯩﻠﯩﺸﻨﯩﻤﯘ ﻳﺎﻣﺎن ﻛﯚرﯨﺪۇ.

        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﺋﯚزﺋﺎرا ﻗﻮل ﺋﯧﻠﯩﺸﯩﭗ ﻛﯚرۈﺷﯩﺪۇ. ﻛﯚرۈﺷﻜﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ، ﻗﻮﻟﯩﻨﻰ ﻣﻪﻳﺪﯨﺴﯩﮕﻪ ﻗﻮﻳﯘپ ﻳﺎﻛﻰ ﭘﯧﺸﺎﻧﯩﺴﯩﮕﻪ ﻳﯧﻘﯩﭗ ﻗﺎرﺷﻰ ﺗﻪرەﭘﻜﻪ ﮬﯚرﻣﻪت ﺑﯩﻠﺪۈرﯨﺪۇ. ﺑﯘ، «ﺳﯩﺰﮔﻪ ﭼﯩﻦ ﻳﯜرەﻛﺘﯩﻦ ﺳﺎلام ﻳﻮﻟلاﻳﻤﻪن» ﻳﺎﻛﻰ «ﺳﯩﺰﻧﻰ ﺋﻪزﯨﺰ ﺑﯩﻠﯩﻤﻪن» دﯦﮕﻪن ﻣﻪﻧﯩﻠﻪرﻧﻰ ﺑﯩﻠﺪۈرﯨﺪۇ؛ ﻳﯧﻘﯩﻦ ﺋﯘرۇق  _  ﺗﯘﻏﻘﺎﻧلار ﻛﯚرۈﺷﻜﻪﻧﺪە، ﻣﻪﯕﺰﯨﻨﻰ ﻳﯧﻘﯩﺸﯩﭗ ﺳﯚﻳﯜﺷﯜپ ﻛﯚرۈﺷﯩﺪۇ؛ ﻳﺎﺷﺎﻧﻐﺎن ﻛﯩﺸﯩﻠﻪر ﻳﺎﻛﻰ ﮬﯚرﻣﻪﺗﻜﻪ ﺳﺎزاۋەر ﺟﺎﻣﺎﺋﻪت ﺋﻪرﺑﺎﺑﻠﯩﺮى ﺑﯩﻠﻪن ﻛﯚرۈﺷﻜﻪﻧﺪە، ﺋﯧﮕﯩﻠﯩﭗ ﺗﯘرۇپ ﻗﺎرﺷﻰ ﺗﻪرەﭘﻨﯩﯔ ﻗﻮﻟﯩﻐﺎ ﻳﯧﻨﯩﻚ ﺳﯚﻳﯜپ ﻗﻮﻳﯩﺪۇ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﻗﺎرﺷﻰ ﺗﻪرەپ ﻛﻪﻣﺘﻪرﻟﯩﻚ ﺑﯩﻠﻪن ﻗﻮﻟﯩﻨﻰ ﺗﺎرﺗﯩﯟﯦﻠﯩﭗ، ﺋﯚزﯨﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﮬﯚرﻣﻪﺗﻜﻪ لاﻳﯩﻖ ﺋﻪﻣﻪﺳﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺋﯩﭙﺎدﯨﻠﻪﻳﺪۇ.

        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﭼﺎي ﺋﯩﭽﯩﺸﻜﻪ ﺋﺎﻣﺮاق ﻣﯩﻠﻠﻪت، ﺋﯘلار ﺋﯜچ ۋاخ ﺗﺎﻣﺎﻗﺘﺎ ﭼﺎﻳﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨلاﻟﻤﺎﻳﺪۇ، ﺳﻪﮬﻪردە ﺋﺎﻟﺪى ﺑﯩﻠﻪن ﺑﯩﺮ ﭘﯩﻴﺎﻟﻪ ﻛﯚك ﭼﺎي ﺋﯩﭽﯩﯟﯦﺘﯩﭗ ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﻏﯩﺰاﻟﯩﻨﯩﺪۇ. ﺋﯘلار  ﭼﺎﻳﻨﻰ ﻛﯚپ ﺋﯩﭽﯩﺶ ﺋﺎﺷﻘﺎزاﻧﻨﯩﯔ ﮬﻪزﯨﻢ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪارﯨﻨﻰ ﻛﯜﭼﻪﻳﺘﯩﺪۇ، ﮬﺎرﻏﯩﻨﻠﯩﻘﻨﻰ ﺗﯜﮔﯩﺘﯩﺪۇ، دەپ ﻗﺎراﻳﺪۇ. ﻣﯧﮭﻤﺎن ﻛﯜﺗﻜﻪﻧﺪە، داﺳﺘﯩﺨﺎﻧﺪا ﻳﺎﻟﭙﯘز ﺗﻪﻣﻠﯩﻚ ﺧﯘش ﭘﯘراق ﭼﺎﻳﻨﯩﯔ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻨﻰ ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﻐﺎ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎن ﮬﯚرﻣﻪت، دەپ ﻗﺎراﻳﺪۇ. ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ، ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ  ﺧﻮرﻣﺎ، ﺳﯜت ﻗﻮﻳﯘﺷﻨﯩﻤﯘ ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﻨﻰ ﺋﻪزﯨﺰ ﻛﯚرﮔﻪﻧﻠﯩﻚ، دەپ ﺑﯩﻠﯩﺪۇ.



ﺗﻮي  _  ﺗﯚﻛﯜن ﺋﯚرپ  _  ﺋﺎدەﺗﻠﯩﺮى





        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪرﻧﯩﯔ ﻧﯩﻜﺎھ ﺗﻮي ﺋﯩﺸﯩﺪا ﺋﺎﺗﺎ  _  ﺋﺎﻧﯩلارﻧﯩﯔ دﯦﮕﯩﻨﻰ ﮬﯧﺴﺎب ﺑﻮﻟﯩﺪۇ، ﻗﯩﺰ _  ﻳﯩﮕﯩﺖ ﺋﻪرﻛﯩﻦ ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﻪﺗﻠﯩﺸﯩﭗ ﺗﻮي ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎن ﺋﯩﺸلار ﻛﯚپ ﺋﯘﭼﺮﯨﻤﺎﻳﺪۇ، ﻛﯚﭘﯩﻨﭽﻪ ﺋﻪﮬﯟاﻟلاردا ﺋﺎﺗﺎ  _  ﺋﺎﻧﯩلار ﺋﯚزﺋﺎرا ﻛﯧﻠﯩﺸﯩﭗ، ﭘﻪرزەﻧﺘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺗﻮي ﺋﯩﺸﯩﻨﻰ ﺑﯧﻜﯩﺘﯩﺪۇ.

ﺋﺎدەﺗﺘﻪ، ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﺪە ﺗﻮي ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪا ﮔﻪپ ﺑﻮﻟﻐﺎن ﻛﯜﻧﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷلاپ، ﻗﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﺎﺗﺎ  _  ﺋﺎﻧﯩﺴﻰ ﻳﯩﮕﯩﺖ ﺗﻪرەﭘﻨﯩﯔ ﺋﻪﮬﯟاﻟﯩﻨﻰ ﺳﯜرۈﺷﺘﻪ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺑﺎﺷلاﻳﺪۇ. ﻳﯩﮕﯩﺘﻨﯩﯔ «ﺗﻮﻟﯘق ﺋﺎرﺧﯩﭙﻰ»ﻧﻰ ﻗﻮﻟﻐﺎ ﭼﯜﺷﯜرۈﺷﺘﯩﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ، ﻳﯩﮕﯩﺖ ﺗﻪرەپ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﻣﻪرﺗﯩﯟﯨﺴﻰ ۋە ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎدﯨﻲ ﺋﻪﮬﯟاﻟﻰ ﻗﺎﺗﺎرﻟﯩﻘلارﻧﻰ ﺗﻪﭘﺴﯩﻠﯩﻲ ﺋﯩﮕﯩﻠﻪﻳﺪۇ. ﺑﯘ «رەﺳﻤﯩﻴﻪﺗﻠﻪر» ﺋﻮﯕﯘﺷﻠﯘق ﺗﯜﮔﻪپ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺗﻪرەپ رازﯨﻠﯩﻖ ﺑﯧﺮﯨﺸﻜﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ، ﺋﺎرﯨﻠﯩﻘﺘﺎ ﻳﻪﻧﻪ ﻳﯧﺮﯨﻢ ﻳﯩﻠﻐﺎ ﻳﯧﻘﯩﻦ ۋاﻗﯩﺖ ﺋﯚﺗﯜپ ﻛﯧﺘﯩﺪۇ. ﺑﯘ ﺟﻪرﻳﺎﻧﺪا ﻳﯩﮕﯩﺖ ﻗﯩﺰﻏﺎ ﻛﯩﻴﯩﻢ  _  ﻛﯧﭽﻪك، زﯨﺒﯘزﯨﻨﻨﻪت، ﺋﻪﺗﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎرﻟﯩﻖ ﺳﻮۋﻏﯩلارﻧﻰ ﺋﻪۋەﺗﯩﭗ، ﺗﺎﭘﺸﯘرۇﺷﻘﺎ ﺗﯧﮕﯩﺸﻠﯩﻚ ﺗﻮﻳﻠﯘﻗﻨﻰ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﺗﯜﮔﯩﺘﯩﺪۇ.

        ﺗﻮﻳﻐﺎ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﮬﻪﭘﺘﻪ ﻗﺎﻟﻐﺎﻧﺪا، ﻗﯩﺰ ﮬﻪر ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻛﯜﻧﺪە ﺑﯩﺮ ﻗﯧﺘﯩﻢ ﻳﯘﻳﯘﻧﯩﺪۇ ﮬﻪم ﺋﺎﺗﺎ  _  ﺋﺎﻧﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﭗ، ﺋﯘرۇق  _  ﺗﯘﻏﻘﺎﻧﻠﯩﺮى ﺑﯩﻠﻪﻧﻤﯘ ﻛﯚرۈﺷﻤﻪي، ﺗﺎﻛﻰ ﺗﻮي ﻛﯜﻧﯩﮕﻪ ﻗﻪدەر ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺗﯘرﻣﯘش ﻛﻪﭼﯜرۈﺷﻨﻰ ﺋﯚﮔﯩﻨﯩﺪۇ.

ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﺗﻮي ۋاﻗﺘﯩﻨﻰ ﺋﺎدەﺗﺘﻪ ﺟﯜﻣﻪ ﻛﯜﻧﻰ ﭼﯜﺷﺘﯩﻦ ﻛﯧﻴﯩﻨﮕﻪ ﺋﻮرۇﻧلاﺷﺘﯘرﯨﺪۇ.

        ﺗﻮي ﻛﯜﻧﻰ ﻧﯩﻜﺎھ ﻣﯘراﺳﯩﻤﻰ ﺋﺎﺧﯩﺮلاﺷﻘﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ، ﻣﻮل ﻣﻪزﻣﯘﻧﻠﯘق ﻛﺎﺗﺘﺎ ﺗﻮي زﯨﻴﺎﭘﯩﺘﻰ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﺪۇ، ﻳﻪرﻟﯩﻚ ﺋﻪل ﻧﻪﻏﻤﯩﭽﯩﻠﻪر ﺋﻮﻳﯘن ﻗﻮﻳﯩﺪۇ، ﮬﻪرﺧﯩﻞ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟى ﭘﺎﺋﺎﻟﯩﻴﻪﺗﻠﻪر ﺋﯘﻳﯘﺷﺘﯘرۇﻟﯘپ ﺗﻮي ﺗﻪﻧﺘﻪﻧﯩﺴﻰ ﺋﻪۋﺟﯩﮕﻪ ﻛﯚﺗﯜرۈﻟﯩﺪۇ. زﯨﻴﺎﭘﻪت ﺋﺎﺧﯩﺮﻟﯩﺸﺎي دﯦﮕﻪﻧﺪە، ﻳﯩﮕﯩﺖ ﮬﯧﭽﻜﯩﻤﮕﻪ ﺗﯘﻳﺪۇرﻣﺎﺳﺘﯩﻦ ﺋﺎﻧﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺋﯚﻳﯩﮕﻪ ﻗﯧﭽﯩﭗ ﻛﯧﻠﯩﯟاﻟﯩﺪۇ. ﻳﯩﮕﯩﺘﻨﯩﯔ دوﺳﺘﻠﯩﺮى ﻳﯩﮕﯩﺘﻨﻰ ﺋﯩﺰدﯨﮕﻪن ﻗﯩﻴﺎﭘﻪﺗﻜﻪ ﻛﯩﺮﯨﯟﯦﻠﯩﭗ ﮬﻪر ﺗﻪرەﭘﻜﻪ ﭼﺎﭘﯩﺪۇ ۋە ﺷﯘ ﭘﯘرﺳﻪﺗﺘﻪ ﻗﯩﺰ ﺋﻮﻟﺘﯘرﻏﺎن ﺋﯚﻳﺪﯨﻦ ﻗﯩﺰﻧﻰ ﻛﯚﺗﯜرۈپ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪۇ. ﻗﯩﺰﻧﻰ ﺳﻪﻛﻜﯩﺰ ﻳﯩﮕﯩﺖ ﮔﯜﻟﻠﯜك ﺗﻪﺧﺘﯩﺮاۋاﻧﻐﺎ ﺋﻮﻟﺘﯘرﻏﯘزۇپ ﻧﻪﻏﻤﻪ  _  ﻧﺎۋالار ﺑﯩﻠﻪن ﻗﯧﻴﻨﺎﻧﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺋﯚﻳﯩﮕﻪ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﻣﺎﯕﯩﺪۇ. ﻗﯩﺰ  _  ﻳﯩﮕﯩﺘﻨﯩﯔ دوﺳﺖ  _  ﺑﯘرادەرﻟﯩﺮى ﺗﻪﺧﺘﯩﺮاۋاﻧﻐﺎ ﺋﻪﮔﯩﺸﯩﭗ ﻣﺎﯕﯩﺪۇ ۋە ﺋﯚﻳﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪە ﻗﯩﺰﻧﻰ ﻳﺎﻟﻐﯘز ﻗﺎﻟﺪۇرۇپ ﻗﯧﭽﯩﭗ ﻛﯧﺘﯩﺪۇ. ﺑﯘ ﭼﺎﻏﺪا، ﻗﯩﺰﻧﯩﯔ ﻗﯧﻴﻨﺎﻧﯩﺴﻰ ﺋﯩﺸﯩﻚ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﭗ، ﻛﯧﻠﯩﻨﯩﮕﻪ ﺧﻮرﻣﺎ ۋە ﺳﯜت ﺗﯘﺗﯘپ ﺑﻪﺧﺖ  _  ﺳﺎﺋﺎدەت ﺗﯩﻠﻪﻳﺪۇ.

        ﺋﻪﺗﯩﺴﻰ، ﻛﯧﻠﯩﻦ ﺳﻪﮬﻪر ﺗﯘرۇپ ﻧﺎﺷﺘﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﻳﻴﺎرلاﻳﺪۇ، ﺗﯘﻧﺠﻰ ﺗﻪﻳﻴﺎرﻟﯩﻐﺎن ﻧﺎﺷﺘﯩﻠﯩﻘﺘﺎ ﭼﻮﻗﯘم ﺑﯧﻠﯩﻖ ﻗﻮرۇﻣﯩﺴﻰ ﺑﻮﻟﯘش ﻛﯧﺮەك. ﺑﯘ، ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪرﻧﯩﯔ ﻛﻮﻧﺎ ﺋﯚرپ  _  ﺋﺎدﯨﺘﻰ ﺑﻮﻟﯘپ، ﺗﻮﻳﻨﯩﯔ ﺋﻪﺗﯩﺴﻰ ﺑﯧﻠﯩﻘﺘﺎ ﺗﻪﻳﻴﺎرلاﻧﻐﺎن ﻗﻮرۇﻣﺎ ﻳﯧﻴﯩﺶ ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﻨﻜﻰ ﺗﯘرﻣﯘﺷﻘﺎ ﺧﺎﺗﯩﺮﺟﻪﻣﻠﯩﻚ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﻛﯧﻠﯩﺪۇ، دەپ ﻗﺎراﻳﺪۇ.



ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﺪارﭼﯩﻠﯩﻘﺘﯩﻜﻰ ﻗﺎﺋﯩﺪە _  ﻳﻮﺳﯘﻧﻠﯩﺮى





        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﺪوﺳﺖ ﺧﻪﻟﻖ، ﺋﯚﻳﯩﮕﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪن ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﻨﯩﯔ ﻛﻮﻧﺎ ﻳﺎﻛﻰ ﻳﯧﯖﻰ ﺗﻮﻧﯘش ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﺪﯨﻦ ﻗﻪﺗﺌﯩﻴﻨﻪزەر، ﻣﻮل داﺳﺘﯩﺨﺎن ﺗﻪﻳﻴﺎرلاپ ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﻨﻰ ﺋﯩﺰزەت  _  ﺋﯧﻜﺮام ﺑﯩﻠﻪن ﻛﯜﺗﯜۋاﻟﯩﺪۇ. ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪرﻧﯩﯔ ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﺪارﭼﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﯨﺪا ﺋﯚزﮔﯩﭽﻪ ﻗﺎﺋﯩﺪە  _  ﻳﻮﺳﯘﻧﻠﯩﺮى ﻛﯚﭘﺮەك، ﻣﻪﺳﯩﻠﻪن: ﻣﯧﮭﻤﺎﻧﺪارﭼﯩﻠﯩﻘﻘﺎ ﺑﺎرﻏﺎﻧﺪا، ﺳﺎﮬﯩﺒﺨﺎﻧﻨﯩﯔ ﺷﻪﺧﺴﯩﻲ ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺳﻮراﺷﻘﺎ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪۇ؛ ﺗﻮﺧﺘﯩﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ﺋﯚﻳﻨﯩﯔ ﺋﯘﻳﻪر  _  ﺑﯘﻳﻪرﻟﯩﺮﯨﮕﻪ ﻛﯚز ﻳﯜﮔﯜرﺗﯜﺷﻜﻪ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪۇ؛ ﺳﺎﮬﯩﺒﺨﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﺎﻳﺎﻟﻰ ﺋﯚزﯨﻨﻰ ﻛﯚرﺳﻪﺗﻤﻪﻳﺪۇ؛ ﻣﯧﮭﻤﺎن ﺑﻮﻟﻐﯘﭼﻰ ﺑﻪدەﺷﻘﺎن ﻗﯘرۇپ ﺋﻮﻟﺘﯘرﻏﺎﻧﺪا ﭼﻮﻗﯘم ﭘﯘﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﺳﺘﯩﻐﺎ ﺑﺎﺳﯘرۇپ ﻛﯚرۈﻧﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎن ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﻮﻟﺘﯘرﯨﺪۇ؛ ﭼﻮﯕلار ﺑﯩﻠﻪن ﮬﻪﻣﺪاﺳﺘﯩﺨﺎن ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪا، ﭼﻮﯕلار ﺗﺎﺋﺎم ﻳﯧﻴﯩﺸﺘﯩﻦ ﺗﻮﺧﺘﯩﺴﺎ ﻛﯩﭽﯩﻜﻠﻪرﻧﯩﯔ داﺳﺘﯩﺨﺎﻧﻐﺎ ﻗﻮل ﺋﯘزﯨﺘﯩﺸﯩﻐﺎ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪۇ، ﺷﯘﯕﺎ ﻛﯚپ ﮬﺎﻟلاردا ﺳﻮرۇن ﭼﻮﯕﻠﯩﺮى ﻏﯩﺰاﻟﯩﻨﯩﭗ ﺗﻮﻳﯘپ ﻛﻪﺗﻜﻪن ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ، ﺑﺎﺷﻘﯩلارﻧﯩﯔ ﺋﻪﻳﻤﯩﻨﯩﭗ ﻏﯩﺰاﻟﯩﻨﺎﻟﻤﺎي ﻗﯧﻠﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﻧﺴﯩﺮەپ، ﺳﻮرۇن ﺋﺎﺧﯩﺮﯨﻐﯩﭽﻪ ﺋﺎز  _  ﺋﺎزدﯨﻦ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺋﻮﻟﺘﯘرﯨﺪۇ.

        ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ﻛﯩﻴﯩﻢ  _  ﻛﯧﭽﻪﻛﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ رەﯕﮕﻰ ﺋﺎرﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯚزﯨﻨﯩﯔ ﻗﺎﻳﺴﻰ ﻛﻪﺳﯩﭗ ﺑﯩﻠﻪن ﺷﯘﻏﯘﻟﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ۋە ﺳﺎلاﮬﯩﻴﯩﺘﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﺪۈرﯨﺪۇ. ﺋﻪﻣﻪﻟﺪارلار زەﻳﺘﯘن رەﯕﮕﯩﺪە ﻳﺎﻛﻰ ﻗﯧﻨﯩﻖ ﻛﯚك رەﯕﺪە ﻛﯩﻴﯩﻢ ﻛﯩﻴﯩﺸﻨﻰ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﻛﯚرﯨﺪۇ؛ ﺋﻪﻣﻪل  _  ﻣﻪﻧﺴﯩﭙﻰ ﺗﯚۋەﻧﺮەﻛﻠﻪر ﻳﺎﻛﻰ ﮬﯚﻛﯜﻣﻪت ﺋﻮرﮔﺎﻧﻠﯩﺮﯨﺪا ﺧﯩﺰﻣﻪت ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎن ﺧﯩﺰﻣﻪﺗﭽﯩﻠﻪر ﻗﯧﻨﯩﻖ ﺑﯩﻨﻪﭘﺸﻪ رەﯕﺪە ﻛﯩﻴﯩﻢ ﻛﯩﻴﯩﯟاﻟﯩﺪۇ؛ ﺋﺎدەﺗﺘﯩﻜﻰ ﭘﯘﻗﺮالار ﻛﯜﻟﺮەڭ، ﻗﺎرا، ﻗﯧﻨﯩﻖ ﻗﯩﺰﯨﻞ، ﻗﻮﯕﯘر رەﯕﻠﯩﻚ ﻛﯩﻴﯩﻤﻠﻪرﻧﻰ ﻛﯩﻴﯩﺪۇ. ﺷﯘﯕﺎ، ﻣﺎراﻛﻪﺷﺘﻪ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪرﻧﯩﯔ ﻛﯩﻴﯩﻢ  _  ﻛﯧﭽﻪﻛﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ رەﯕﮕﯩﮕﻪ ﻗﺎراﭘلا، ﺋﯘلارﻧﯩﯔ ﺳﺎلاﮬﯩﻴﯩﺘﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﯟاﻟﻐﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪۇ.



ﭘﺎﻳﺪﯨلاﻧﻤﯩلار:

«دۇﻧﻴﺎ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﯩﺮى ﺋﯚرپ  _  ﺋﺎدەت ﻗﺎﻣﯘﺳﻰ»، ﺷﯘﺧﻪي ﻧﻪﺷﺮﯨﻴﺎﺗﻰ 1991  _  ﻳﯩﻞ ﻧﻪﺷﺮى.

«دۆﻟﻪﺗﻠﻪر ﺟﯘﻏﺮاﭘﯩﻴﯩﺴﻰ»، ﺟﯩﻠﯩﻦ ﻣﻪﺗﺒﯘﺋﺎت ﮔﯘرۇﮬﻰ ﭼﻪﻛﻠﯩﻚ ﻣﻪﺳﺌﯘﻟﯩﻴﻪت ﺷﯩﺮﻛﯩﺘﻰ 2007 _  ﻳﯩﻞ ﻧﻪﺷﺮى.



جۇڭگو مىللەتلىرى

بەت: [1]
: ﻣﺎراﻛﻪﺷﻠﯩﻜﻠﻪر ۋە ئۇلارنىڭ ئۆرپ- ئادەتلىرى