hazritili يوللانغان ۋاقتى 2010-10-9 22:30:34

رايۇنلار ئارا يىتەكچى بولغان ئۇيغۇر مائارىپى

ھۆرمەتلىك ئىزدىنىش ئەھلى ، ئاۋۋال بۇ مۇنبەرنىڭ ئەسلىگە كەلگەنلىكىنى ئالاھىدە تەبرىكلەيمەن .

مەن ئىلگىرى ئىزدىنىش مۇنبىرى ۋە بىلىك مۇنبىرىدىن كۆپ نەپ ئالغان . ئەمدى مەنمۇ نەپ بىرەي دەپ ( باشقىلارنىڭكىدىن بەھرىمان بۇلىۋەرسە يۇز قىىزرىدىغان ئىشكەن ) تىزىملىتىپ كىرىدىم . تۆۋەندىكىسى تۇنجى سوۋغام بولسۇن ، تەكلىپ پىكىرىڭلارنى ئايىماي مىنى قېتىڭلارغا ئېلىۋالارسىلەر :

                                                                                  ھۆرمەت بىلەن : ھەزرەتئېلى

ئۇيغۇر يېزىقى قوچۇ ئۇيغۇر خانلىق تەۋەسىدە ئۇمۇميۇرلۈك ئىشلىتىلەتتى. بۇ يېزىق ئىجتىمائىي ئالاقىلەر نەتىجىسىدە ، نايمانلار ، قىتانلار ۋە مۇڭغۇللارغا تەسىر قىلىپ ، بۇ قەۋملار جەمئىيتىدە ئىشلىتىلىدىغان يېزىق بۇلۇپ قالغان . قۇچۇ ئۇيغۇرلىرىدىن بولغان باخشى ، مۇئەللىملەر نايمان، قىتان ۋە مۇڭغۇللار ئارىسىغا بېرىپ ، ئۇلارنىڭ ھۆكمىرانلار جەمەتىگە بۇ يېزىقنى ئۈگەتكەن . يېزىقنىڭ ۋاستىسى بىلەن باشقا مەدەنىيەت بىلىملىرىمۇ ئۆگىتىلگەن. بۇ نوقتىنى فىرانسىيلىك شەرقشۇناس ل.خامىلتوننىڭ « ئۇيغۇرلار مەدەنىيتىنىڭ زور دەرىجىدە تەرەققىي قىلىشى بىلەن ،13-ئەسىردىن ئىلگىرى ئۇلار ئەمەلىيەتتە تۈركىي ۋە مۇڭغۇل قەبىلىللىرىنىڭ مەدەنىيەت پىشۋالىرى دېگەن ئاتاققا ئىگە بولغان» دەپ ، فىرانسىيلىك يەنە بىر شەرقشۇناس گروسسىينىڭ « ئۇيغۇرلار ئالتاي بىلەن ئۇرقۇندىكى تۇرك ، مۇڭغۇل دۆلەتلىرى ، 12-ئەسىردىكى نايمانلار ۋە 13-ئەسىردىكى چىڭگىزخان جەمەتىنىڭ مەدەنىيەت ئۇستازىغا ئايلانغانىدى» دەپ يازغانلىقىدىن بىلىۋالالايمىز.

قۇچۇ ئۇيغۇر خانلىقىنىڭ مائارىپ –مەدەنىيتىدە چوڭ يۈكسىلىش بولغان . جۈملىدىن مائارىپ ئىشلىرى ئىجتىمائىي تەرەققىياتنى زور دەرىجىدە ئىلگىر سورگەن، بۇ مەسىلىنى بىز شەرقشۇناسلاردىن جەففار ئەل ئەھمەدنىڭ«ئۇيغۇرلاردا قانۇن ۋە مالىيە ئاتالمىللرى»دېگەن ماقالىسىدىكى مۇنۇ بايانلار ئارقىلىق رۇشەنلەشتۇرەلەيمىز:« 12-14-ئەسىرلەردىكى بەشبالىق ئۇيغۇرلىرىنىڭ تۇرمۇشى بۇنىڭدىن 50-60 يىل ئىلگىركى يەنى 20-ئەسرنىڭ بېشىدىكى شۇ جاينىڭ تۇرمۇشىدىن كۆپ ئۇستۇن ئىدى. ئۇلار شۇ ئەسىرلەردە غەربىي ياۋرۇپا زىمىندارلىرى ، رېتسارلىرى، ھەتتا يېروسالىمغا يۇرۇش قىلغان ئەھلىسەلپ ئارمىيسىگە قاتناشقان خرىستىيانلارغا سېلىشتۇرغاندا ، تىخنىكا ۋە تەربىيە كۆرۈشتە يەنە ئۇستۇن ئورۇندا تۇراتتى، ئۇيغۇرنىڭ مەدەنىيەت ئىقتىدارى ۋە تۇرمۇش سەۋىيسىنى ئەلۋەتتە مۇئەييەنلەشتۇرۇش لازىم »

ئەسكەرتىش : تىما يوللىغىچى تەرىپىدىن قويۇلدى

مەنبە: غەيرەتجان ئوسمان . قەدىمكى تارىم مەدەنىيتى ، 354-355-بەت

Birzat يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 14:27:03

ما باللانىڭ قىززىقچىلىقىنى تېما يازغان تورداشتىن تارتىپ ئىنكاسچىلارغىچە يۇمۇرلىشىپ كىتىپتۇ

Erktekin يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 01:09:23

سىز RAR ھۆججەت قىسىش دېتالىنىڭ ۋەكىلىما ؟؟؟ ياكى  RAR ھۆججەت قىسىش دېتالىنىڭ  يېڭى نۇسخىسىمۇ ؟  شۇنچە چوڭ  ئىككى تېمىنى  10 جۈملىگە يەكۈنلەپ

hazritili يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 08:44:22

ئۇنداق ئەمەس ، پىقىرنىڭ ئۇنچە چوڭ تىمىنى يۇرۇتۇپ بەرگۇدەك ئىقتىدارى ھازىرچە يوق . كىتاپ ئوقۇۋىتىپ بۇ مەزمۇنلار ئۇچراپ قېلىپ ، ئۆز - ئۆزىمدىن مەمنۇن بۇلۇپ، پەخىرلىنىپ( بۇمۇ بىر ياخشى ئىش ئەمەس ، لىكىن بۇ ئادەمنىڭ ئىشەنچىىسنى ئاشۇرۇشقا ياردىمى بار دەپ قارايمەن) بۇ مەزمۇنلارنى بىسىپ يوللاپ قويغان ئىدىم . ئۈمىدىم ، تارىخىمىزدىكى ئىلغارلىقلار ئۆزىمىزگە بولغان ئىشەنچىنى يىتىلدۇرسە ئەجەپ ئەمەس. چۈنكى بىز ھازىر تارىختىكى ھەرقانداق دەۋرگە قارىغاندا ، ئۆزىمىزگە ئىشىنىشكە ، ئۆزىمىزنىڭ ھەممىنى قىلالايدىغانلىقىمىزنى ھېس قىلىشقا ئەڭ مۇھتاج دەپ قارايمەن .

مەن يېڭىدىن ئەزا بولدۇم . يازمىدا دېگەندەك ، ئۇزۇن يەرلىرىمنى كىسىپ قىسقارتىپ، كەم يەرلىرىمنى مىخ قېقىپ ئۇلاپ ئۆزەڭلەرگە قېتىۋالارسىلەر

tarim222 يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 09:28:27

بىشىدىكى ئىلاۋىگە قاراپ تازا ئولتۇرۇپ ئوقۇيدىغان تېمىدىن بىرسى چىقتى دەپ مائۇسنى بىر سېرىسەم تۈگەپ قالدىغۇ بۇ تېما .
ئەسلى تېمىنى ئىلاۋىڭىز بىلەنلا ئاخىرلاشتۇرغان بولسىڭىزمۇ بولاركەن .

Baqka يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 09:31:40

ھا..ھا.. مىكرو نۇسخىسىمۇ بولىدىكەن..

suzuk يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 10:20:52

شىڭگل تېما دەپ ئىزاھلاپ قويسا بولغۇدەك

KULANGGA1 يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 11:54:34

تىمىچاق كەنغۇ بۇ.

lonelyness يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 17:51:59

مىنى باۋما ،مىنى ئاشخانا،مىنى كۆينەك ،

مىنى تېما ...

yolyar يوللانغان ۋاقتى 2010-10-10 23:28:04

ئاز بولسىمۇ يېزىپتۇ، يېڭى توردىشىمىز قۇرۇق كەلمەپتۇ. مەدەت بىرەيلى باللار.
بەت: [1]
: رايۇنلار ئارا يىتەكچى بولغان ئۇيغۇر مائارىپى