zilala يوللانغان ۋاقتى 2008-10-27 17:02:39

ﻧﺎﺯﯨﻨﯩﻦ ﻗﯩﺰﻻﺭ ﺗﯩﺮﺍﮔﺪﯨﻴﻪﺳﻰ

ﻧﺎﺯﯨﻨﯩﻦ ﻗﯩﺰﻻﺭ "ﺗﯩﺮﺍﮔﺪﯨﻴﻪﺳﻰ


                                                                        ﻫﯘﺳﻪﻳﯩﻦ ﺗﺎﺵ
[2006-يىلى شىنجاڭ خەلق نەشىرياتى تەرىپىدىن ياسىنجان سادىق چوغلاننىڭ »\نازىنىن قىزلار |ناملىق رومانى نەشىر قىلىندى ،ئاپتۇر روماندا ھەممىمىز كورۇپ ،ئاڭلاپ تۇرىدىغان ،رىئاللىقىمىزدا يۇز بىرىۋاتقان ،بىز بىلىپ -بىلمەي ئوز ھەركىتىمىزدە تەبىئې ھالدا ئىپادىلەپ قالىدىغان ۋە ئىتىبارسىز قاراپ كىلىۋاتقان ،بىزنىڭ ئىسىل ئەنئەنىۋى ئەخلاق مىزانىمىزغا ،كىشلىك تۇرمۇش توغۇرسىدىكى ساپ ئەقىدىمىزگە تۇرلۇك ئادەتلىرىمىزگە ئاستا-ئاستا سىىڭپ روھىمىزنى چىرىتىپ .بىزنى ئوزىمىزگە ئوخشىمايدىغان قىلىپ قويىۋاتقان مەنىۋى كىرزىسنى ئوتتۇرغا قويغان .بۇ كىرزىس «|ئوتكۇنچى مەدىنيەت |بىلەن ئىسىل ئەنئەنە ئوتتۇرسىدىكى توقۇنۇشتىن كىلىپ چىققان ھادىسىن باشقا نەرسە ئەمەس .
ﻳﺎﺳﯩﻨﺠﺎﻥ ﺳﺎﺩﯨﻖ ﭼﻮﻏﻼﻥ ﺑﯘ ﺭﻭﻣﺎﻧﯩﺪﺍ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﺘﯩﻜﻰ ﺋﺎﺩﺩﻯ ﯞﻩﻗﻪﻟﯩﻜﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﻪﻧﻰ ﺋﻪﺳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﺑﺎﺵ ﻗﻪﮬﺮﯨﻤﺎﻥ ﺋﺎﻳﻨﯘﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﻛﺘﻪﭖ ﮬﺎﻳﺎﺗﻰ ﯞﻩ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﭼﯩﻘﻘﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯩﻴﯩﻨﻜﻰ ﻛﻪﭼﯘﺭﻣﯩﺸﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﻗﯩﺴﻘﺎ ﺑﯩﺮ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﻨﻰ ﻳﯩﺰﯨﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﻤﯩﺰ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﮬﺎﻳﺎﺕ ﻳﻮﻟﯩﺪﯨﻜﻰ ﻛﻪﺳﯩﭙﻜﻪ ،ﺷﺎﻥ -ﺷﻮﮬﺮﻩﺗﻜﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﻨﺘﯩﻠﯩﺸﻰ ،ﻣﯘﺭﻩﻛﻜﻪﭖ ﻛﯩﺸﻠﯩﻚ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺕ ﺟﻪﻳﺎﻧﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺯﺍﭘﻠﯩﻖ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ،ﺗﯩﯖﯩﺮﻗﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﭖ ،ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﺘﯩﻜﻰ ﯞﻩ ﺭﻭﮬﯩﻴﯩﺘﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﻣﯘﮬﯩﻢ ،ﺋﻪﮬﻤﯩﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﻣﻪﺳﯩﻠﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﻏﺎ ﻗﻮﻳﻐﺎﻥ .ﺑﯘ ﻣﻪﺳﯩﻠﻠﻪﺭ ﮬﻪﻣﻤﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﺑﯩﻘﯩﺸﯩﻐﺎ ﺋﻪﺭﺯﯨﻴﺪﯗ .ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ،ﺑﯩﺮ ﺋﻪﺳﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﯩﯔ ﻣﺎﮬﯩﻴﺘﯩﻨﻰ ﺋﯩﭽﯩﭗ ﺑﯩﺮﯨﺶ -ﺑﯩﺮﻩﻟﻤﻪﺳﻠﯩﻜﻰ ﺗﯩﻤﯩﻨﯩﯔ ﭼﻮﯓ -ﻛﯩﭽﯩﻜﻠﯩﻜﻰ ﻳﺎﻛﻰ ﯞﻩﻗﻪﻟﯩﻜﻨﯩﯔ ﺋﯘﺯﯗﻥ -ﻗﯩﺴﻘﯩﻠﯩﻐﻰ ،ﭘﯩﺮﺳﯘﻧﺎﺟﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﺎﺯ -ﻛﻮﭘﻠﯩﻜﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻧﻤﻪﻳﺪﯗ .ﺑﻪﻟﻜﻰ ﺑﯘ ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﯩﻨﯩﯔ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ،ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﻰ ﮬﺎﻳﺎﺗﻨﻰ ﭼﯘﺷﯩﻨﯩﺸﻰ ،ﯞﻩ ﻛﯘﺯﯨﺘﯩﺸﻰ ﮬﻪﻡ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺳﻪﺯﮔﯘﺭﻩﺷﺘﯩﺴﻰ ﺗﻪﺟﯩﺮﺑﯩﺴﻰ ،ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﺵ ﻣﺎﮬﺎﺭﯨﺘﻰ ،ﺗﻪﺑﯩﺌﯥ ﺗﺎﻻﻧﺘﻰ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﻛﻮﭖ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﻤﻪ ﺋﺎﻣﯩﻠﻼﺭﻏﺎ ﺑﺎﻏﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﯘﺩﯗ .ﻣﯩﻨﯩﯖﭽﻪ ﻳﺎﺳﯩﻨﺠﺎﻥ ﺳﺎﺩﯨﻖ ﭼﻮﻏﻼﻥ "ﻧﺎﺯﯨﻨﯩﻦ ﻗﯩﺰﻻﺭ "ﺭﻭﻣﺎﻧﯩﺪﺍ ﺋﺎﺩﺩﻯ ﯞﻩﻗﻪﻟﯩﻜﻠﻪﺭ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﻧﺎﺯﯗﻙ ﺗﯩﻤﯩﻨﻰ ﺗﻮﻟﯘﻕ ﻳﯘﺭﯗﺗﯘﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ .ﺋﻪﺳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﯞﻩﻗﻪﻟﯩﻜﻠﻪﺭﭘﯩﺮﺳﯘﻧﺎﺟﻼﺭ ﺋﻮﺑﺮﺍﺯﯨﻨﻰ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﺸﺘﺎ ،ﺋﻪﺳﻪﺭ ﺗﯩﻤﯩﺴﯩﻨﻰ ﻳﯘﺭﯗﺗﯘﺷﺘﺎ ﺋﻮﺯﯨﻨﯩﯔ ﺭﻭﻟﯩﻨﻰ ﺗﻪﺑﯩﺌﯥ ﺟﺎﺭﻯ ﻗﯩﻠﺪﯗﺭﻏﺎﻥ .ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﻪﺗﯩﺮﺍﭘﯩﻤﯩﺰﺩﺍ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﯞﻩﻗﻪﻟﯩﻜﻠﻪﺭ ﻳﯘﺯ ﺑﯩﺮﯨﭗ ﺗﯘﺭﯗﺩﯗ .ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺑﯘ ﯞﻩﻗﻪ -ﮬﺎﺩﯨﺴﻠﻪﺭ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺑﻪﺩﯨﺌﯥ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﮕﻪ ﻛﻮﺗﯩﺮﻟﯩﭗ ،ﻣﻪﻟﯘﻡ ﻗﯩﻤﻤﻪﺗﻜﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﻏﺎ ﻗﻮﻳﯘﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯩﻴﯩﻦ ﺋﻮﻗﯘﺭﻣﻪﻥ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﻣﻪﻧﯩﻨﻰ ،ﻛﻪﯕﻠﯩﻜﻨﻰ ﯞﻩ ﺋﻮﺯﯨﮕﻪ ﺗﯩﮕﯩﺸﻠﯩﻚ ﻧﻪﺭﺳﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﺎﻳﻘﯩﻴﺎﻻﻳﺪﯗ .ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ ..ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﺋﻪﺩﯨﺒﯩﻴﺎﺗﻨﯩﯔ ﺳﯩﮭﺮﻯ ﻛﯘﭼﻰ ،ﺋﻪﺩﯨﺒﯩﻴﺎﺗﻨﯩﯔ ﻗﯘﺩﺭﯨﺘﻰ ."ﻧﺎﺯﯨﻨﯩﻦ ﻗﯩﺰﻻﺭ "ﺭﻭﻣﺎﻧﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﻣﻪﻧﻪ -ﺩﻩﯞﺭﯨﻤﯩﺰ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺭﯨﺌﺎﻟﻠﯩﻖ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﺗﯩﯖﯩﺮﻗﺎﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﮬﺎﻟﯩﺘﻰ .ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﺭﺯﯗ -ﺋﺎﺭﻣﺎﻧﻠﯩﺮﻯ .ﻳﺎﺷﺎﺷﻘﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﻨﺘﯩﻠﯩﺸﻰ .ﯞﻩ ﺷﺎﻥ -ﺷﻮﮬﺮﻩﺕ ﻗﻮﻏﻠﯩﺸﯩﺸﺘﯩﻦ ﻛﯩﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﺭﻭﮬﻰ ﭘﺎﺟﯩﺌﻪﺩﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ .ﺋﻪﺳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﻛﻪﯕﻠﯩﻚ ﺭﯨﺌﺎﻟﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﭼﯩﺘﯩﻠﯩﺪﯗ .ﺭﻭﻣﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﻧﺎﻣﻪﻟﯘﻡ "ﺋﻪﺭﺑﺎﭖ "ﻧﯩﯔ ﺳﻮﺯ ﮬﻪﺭﻛﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﻛﻮﺯ ﺑﻮﻳﺎﻣﭽﯩﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ،ﺋﻮﺯ ﺋﻪﻣﯩﻠﯩﺪﯨﻦ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻗﺎﻗﺘﻰ -ﺳﻮﻗﺘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﻳﯘﻗﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﻟﺪﺍﺷﺘﻪﻙ ﭼﯩﺮﯨﻚ ﻗﯩﻠﻤﯩﺸﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﭽﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﺋﺎﭼﭽﯩﻖ ﻗﯩﻠﺴﺎ ﺋﻪﺭﻛﯩﻨﻨﯩﯔ ﺋﻮﺯﯨﮕﻪ ﺋﯩﺸﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﮬﻪﻗﯩﻘﻰ ﺋﻪﺭﻛﻪﻛﻠﻪﺭﮔﻪ ﺧﺎﺱ ﻣﻪﺭﺩﺍﻧﻪ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯩﺮﻯ ﺑﯩﺰﻧﻰ ﭘﻪﺧﯩﺮﻟﻪﻧﺪﯗﺭﺩﯗ .ﺋﺎﻳﻨﯘﺭﻧﯩﯔ ﻣﯘﮬﺘﺎﺟﯩﻠﻖ ﺗﯘﭘﻪﻳﻠﯩﺪﯨﻦ ﻗﯩﺰﻟﯩﻖ ﺋﯩﭙﭙﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﺸﻰ ،ﺋﺎﺭﻗﯩﺪﯨﻦ ﺷﺎﻥ -ﺷﻮﮬﺮﻩﺕ ﺋﯘﭼﯘﻥ ﺋﻮﺯﯨﻨﻰ ﺑﯘﻟﻐﯩﺸﻰ ،ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺑﯘﻻﺭ ﺗﻮﻏﯩﺮﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺯﺍﭘﻠﯩﻖ ﺋﻮﻱ ﺧﯩﻴﺎﻟﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﺰﻧﻰ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺳﯘﻛﯘﺕ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺭﯨﺌﺎﻟﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﺋﻮﺯﯨﻤﯩﺰ .ﻗﯩﺰ -ﺋﺎﻳﺎﻟﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﺗﻮﻏﯩﺮﺳﯩﺪﺍ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﺑﯩﻘﯩﺸﻘﺎ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭﻻﻳﺪﯗ .ﺋﺎﻳﻨﯘﺭﻧﯩﯔ ﺋﻮﺯﮔﯩﺮﯨﺸﭽﺎﻥ ﺭﻭﮬﻰ ﮬﺎﻟﯩﺘﻰ ،ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺗﯩﯖﯩﺮﻗﺎﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻏﺎ ﯞﻩﻛﯩﻠﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ .ﺑﯩﺰ ﺋﻪﺳﻪﺭ ﭘﯩﺮﺳﯘﻧﺎﭼﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮ ﻗﯩﺴﻤﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﻮﺯﯨﻤﯩﺰﮔﻪ ﺧﺎﺱ ﻳﻮﻟﻨﻰ ﺗﺎﻟﻼﭖ ﻣﯩﯖﯩﺸﻨﻰ ﺋﯘﮔﯩﻨﯩﯟﺍﻟﯩﻤﯩﺰ .ﺑﯘﻣﯘ ﺋﻪﺩﯨﺒﯩﻴﺎﺗﻨﯩﯔ ﭘﯩﺴﺨﯩﻚ ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻯ .ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺗﻪﺭﺑﯩﻠﻪﺵ ﺭﻭﻟﻰ ﮬﯩﺴﺎﭘﻠﯩﻨﯩﺪﯗ .ﭼﯘﻧﻜﻰ ﺋﻪﺩﯨﺒﯩﻴﺎﺕ ﺋﯧﺴﺘﯧﺘﻜﺎ ﯞﻩ ﭘﯩﺴﺨﯩﻚ ﺗﻪﺳﯩﺮﻧﻰ ﯞﺍﺳﺘﻪ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﯞﻩ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﭘﯘﺯﯨﺘﺴﯩﻴﯩﺴﯩﮕﻪ ﺋﺎﺳﺘﯩﺮﺗﯩﻦ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﻮﺭﺳﯩﺘﯩﺶ ﻛﯘﭼﯩﻨﻰ ﺋﻮﺯﯨﺪﻩ ﮬﺎﺯﯨﺮﻟﯩﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﺩﯗ ،
ﺋﺎﭘﺘﯘﺭ ﺋﻪﺳﻪﺭﺩﻩ ﻣﯘﺋﻪﻳﻴﻪﻥ ﻣﯘﮬﯩﺘﺘﯩﻜﻰ ﭘﯩﺮﺳﯘﻧﺎﮊﻻﺭﻧﻰ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﻏﺎ ﭼﯩﻘﺎﺭﻏﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ،ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﻗﯩﺴﻤﯩﺘﻰ ،ﺋﻮﺯﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﺎﺷﻘﻰ ﻣﯘﮬﯩﺘﻨﯩﯔ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﻰ ،ﺋﻮﺯﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻮﺯﯨﻨﯩﯔ ﺭﻭﮬﻰ ﺗﻮﻗﯘﻧﯩﺸﻰ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﻪﺵ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯩﻐﯩﻨﯩﯔ ﺋﻪﮬﻤﯩﻴﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﯩﻨﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﻏﺎ ﻗﻮﻳﻐﺎﻥ .ﭘﯩﺮﺳﯘﻧﺎﮊﻻﺭﻧﯩﯔ ﺭﻭﮬﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﻰ ﺋﻮﺯﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﮔﻪﭖ -ﺳﻮﺯﻟﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﻗﯩﻠﯩﻖ -ﮬﻪﺭﻛﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﺑﯩﺌﯥ ﮬﺎﻟﻪﺗﺘﻪ ﺋﯩﭽﯩﭗ ﺑﯩﺮﯨﻠﮕﻪﻥ . ﺑﯘ ﺭﻭﻣﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺋﯘﺗﯘﻗﻠﯘﻕ ﺗﻪﺭﻩﭖ .ﻛﯩﺸﻠﯩﻚ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﺘﺎ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮﻯ ﺋﯘ ﻳﺎﺷﺎﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﻣﯘﮬﯩﺖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺯﯨﭻ ﺑﺎﻏﻼﻧﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﺩﯗ ...ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻣﯘﮬﯩﺖ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﺧﯩﻠﻤﯘ -ﺧﯩﻞ ﻗﯩﺴﻤﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﺎﺗﺎ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ .ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻗﯩﺴﻤﻪﺗﻠﻪﺭ ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﻩ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯩﺮ ،ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ .ﯞﻩ ﺋﯘﻻﺭﻧﻰ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺗﻪﺟﯩﺮﺑﯩﺴﯩﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ .ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﯩﻤﯩﺰ ﻳﺎﺳﯩﻨﺠﺎﻥ ﺳﺎﺩﯨﻖ ﭼﻮﻏﻼﻧﻤﯘ ﺩﻩﻝ ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ،ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﻗﯩﺴﻤﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ،ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﻰ ﺑﻪﺩﯨﺌﯥ ﺗﯩﭙﯩﻜﻠﯩﻜﻜﻪ ﻳﯩﻐﯩﻨﭽﺎﻗﻼﭖ ،ﺗﺎﺷﻘﻰ ﻣﯘﮬﯩﺖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﻣﯘﮬﯩﺘﻨﯩﯔ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﻨﻰ ﺋﻮﺭﮔﺎﻧﯩﻚ ﺑﯩﺮﻟﻪﺷﺘﯘﺭﻩﻟﯩﮕﻪﻥ .ﻳﯘﻗﯩﺮﺩﺍ ﺋﯩﻴﺘﯩﭗ ﺋﻮﺗﻜﯩﻨﯩﻤﯩﺰ ﺩﻩﻙ ﭼﻮﯓ ﯞﻩﻗﻪﻟﻪﺭﻧﻰ ﺋﻪﻣﻪﺱ ،ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﺘﯩﻜﻰ ﺋﺎﺩﺩﻯ ﯞﻩﻗﻪﻟﻪﺭﻧﻰ ﺑﯩﺮ -ﺑﯩﺮﯨﮕﻪ ﺑﺎﻏﻼﭖ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﺑﻪﺩﯨﺌﯥ ﻣﺎﮬﺎﺭﻩﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯩﺸﻠﯩﻚ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﺘﯩﻜﻰ ﻣﯘﺭﻩﻛﻜﻪﭖ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﻨﻰ ﻳﻮﺭﯗﺗﯘﭖ ﺋﻪﺳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﻨﻰ ﻛﯩﺘﺎﭘﺨﺎﻧﻨﯩﯔ ﻣﯘﻻﮬﯩﺰﯨﺴﯩﮕﻪ ﺗﺎﺷﻼﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ .ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ "ﺑﯩﺰ ﺋﺎﻳﻨﯘﺭﻏﺎ ﮬﯩﺴﺪﺍﺷﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻨﻰ ﻳﺎﻛﻰ ﻧﻪﭘﺮﻩﺗﻠﯩﻨﯩﺸﻨﻰ ﺑﯩﻠﻤﻪﻳﻤﯩﺰ .ﭼﯘﻧﻜﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻣﯘﮬﺘﺎﺟﻠﯩﻖ ﺗﯘﭘﻪﻳﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﻮﺯﯨﻨﻰ ﺑﯘﻟﻐﯩﻐﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﭽﺎﺭﻩ ﮬﺎﻟﯩﺘﻰ ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﮬﯩﺴﺪﺍﺷﻠﯩﻐﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﻗﻮﺯﻏﯩﺴﺎ ،ﺷﺎﻥ -ﺷﻮﮬﺮﻩﺕ ﺋﯘﭼﯘﻥ ﻧﯘﻣﯘﺱ ،ﯞﯨﺠﺪﺍﻧﻨﻰ ﺑﯩﺮ ﻳﺎﻗﻘﺎ ﻗﺎﻳﺮﯨﭗ ﻗﻮﻳﯘﭖ ﺧﺎﻟﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﺋﺎﺩﻩﻣﮕﻪ ﻗﺎﻳﺘﺎ -ﻗﺎﻳﺘﺎ ﻗﯘﺭﺑﺎﻥ ﺑﯩﺮﯨﺸﻰ ﺑﯩﺰﻧﻰ ﻏﻪﺯﻩﭘﻠﻪﻧﺪﯗﺭﺩﯗ .ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺑﯩﺰ ﺑﻪﺯﯨﺪﻩ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﺗﻪﺑﯩﻴﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﺧﻼﻗﻨﻰ ،ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺭﯨﺌﺎﻟﻠﯩﻘﻨﻰ ﻣﯘﺭﻩﺳﺴﻪ ﻗﯩﻠﻐﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻐﯩﻨﻰ ﮬﯩﺲ ﻗﯩﻠﯩﻤﯩﺰ .ﭼﯘﻧﻜﻰ ﺋﻪﺩﯨﺒﯩﻴﺎﺕ ﭘﯩﺮﺳﯘﻧﺎﮊ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯨﺸﻰ ،ﺳﯩﺰﯨﻤﻰ ،ﻛﻪﻳﭙﯩﻴﺎﺗﻰ ،ﺋﺎﯕﺴﯩﺰ ﮬﻪﺭﻛﯩﺘﻰ ،ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﻪﺭﻧﯩﻤﯘ ﺋﻮﺯ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﺋﯩﻠﯩﭗ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻳﺪﯗ .ﺳﻪﯞﻩﺑﻰ ،ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺋﻮﺯﯨﻨﯩﯔ ﺭﻭﮬﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺭﺯﯗ -ﺋﺎﺭﻣﺎﻥ .ﯞﻩ ﮬﯩﺲ -ﺗﯘﻳﻐﯘﻧﻰ ﮬﻪﺭﮔﯩﺰ ﻳﻮﻕ ﻗﯩﻠﯩﯟﯨﺘﻪﻟﻤﻪﻳﺪﯗ .ﺋﯘ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺗﺘﻪ ﻳﻪﻧﻪ ﻳﺎﺷﯩﻤﺎﻗﭽﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯨﻜﻪﻥ ﮬﺎﻣﺎﻥ ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻗﯩﭽﯩﭗ ﻗﯘﺗﯘﻻﻟﻤﺎﻳﺪﯗ .ﺷﯘﯕﺎ ﺋﻪﺳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﺋﺎﻳﻨﯘﺭﻧﻰ ﻣﯘﮬﺘﺎﺟﯩﻠﯩﻖ ﮬﻪﻡ ﺷﺎﻥ -ﺷﻮﮬﺮﻩﺕ ﺗﯘﻳﻐﯘﺳﻰ ﺋﯘﻧﻰ ﺋﻮﺯ ﺋﯩﭙﭙﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﺸﻘﺎ ﻗﯩﺴﺘﺎﻳﺪﯗ .ﺋﯘ ﺋﺎﺯﺍﭘﻠﯩﻨﯩﭗ ﺗﯘﺭﯗﭖ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺑﯘ ﻳﻮﻟﻐﺎ ﻣﺎﯕﯩﺪﯗ .ﺋﯘ ﺋﻮﺯﻯ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﻛﻮﺭﻣﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﻪﺭﻧﯩﯔ ﻗﯘﭼﯩﻐﯩﺪﺍ ﻣﻮﺭﺩﯨﻐﺎ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﺪﯗ .
ﺳﯘﻳﮕﯘﻧﻰ ﺋﻪﺭﻛﯩﻨﻨﻰ ﺳﯩﻐﯩﻨﯩﺪﯗ .ﺋﻮﺯﯨﻨﻰ ﮔﯘﻧﺎﮬﻜﺎﺭ ،ﺟﯩﻨﺎﻳﻪﺗﭽﻰ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ .ﺑﯘ ﺋﺎﻳﻨﯘﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﻗﯩﻤﻤﻪﺕ ﺋﻮﻟﭽﯩﻤﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﻻﮬﯩﺪﯨﻠﯩﻚ ،ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﻣﯘﮬﺘﺎﺟﯩﻠﻖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﺧﻼﻕ ﯞﻩ ﺋﯩﺘﯩﻘﺎﺗﻨﯩﯔ ﻛﯘﭺ ﺳﯩﻨﯩﺸﯩﺸﻰ .ﺋﯘﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ﺑﯩﺰﮔﻪ ﯞﻩ ﻗﯩﺰﻟﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻏﺎ ﻧﯩﻤﻪ ﻛﯩﺮﻩﻙ ؟ﺑﯩﺰﮔﻪ ﻳﺎﺷﺎﺷﻤﯘ ،ﺋﻪﺧﻼﻕ -ﺋﯩﺘﯩﻘﺎﺗﻤﯘ ﻛﯩﺮﻩﻙ !ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﻗﻮﻏﻠﯩﺸﯩﺪﯨﻐﯩﻨﯩﻤﯩﺰ ﻧﯘﻣﯘﺳﺴﯩﺰﻟﯩﻖ ﺑﻪﺩﯨﻠﯩﮕﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺷﺎﻥ -ﺷﻮﮬﺮﻩﺕ ﺋﻪﻣﻪﺱ .ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻧﯘﺭﻣﺎﻝ ﻣﯘﮬﯩﺖ ﯞﻩ ﺳﺎﭖ ﺋﻪﺧﻼﻕ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﭘﺎﻛﯩﺰﻩ ﺋﺎﺩﯨﻤﯩﻠﯩﻜﺘﯘﺭ .ﺑﯩﺰ ﮬﻪﻣﻤﯩﻤﯩﺰ ﺗﯩﻨﯩﭻ -ﺧﺎﺗﯩﺮﺟﻪﻣﻠﯩﻜﻜﻪ ،ﺳﻪﻣﯩﻤﻰ ﺳﺎﺩﺩﯨﻠﯩﻘﻘﺎ ،ﺧﯘﺷﺎﻟﻼﻗﻘﺎ ﻣﯘﮬﺘﺎﺟﻤﯩﺰ .ﻧﯘﻣﯘﺳﻨﻰ ،ﯞﯨﺠﺪﺍﻥ ﻏﯘﺭﯗﺭﻧﻰ ﺳﯩﺘﯩﭗ ﺋﯩﺮﯨﺸﻜﻪﻥ ﺧﯘﺷﺎﻟﻠﯩﻘﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﯞﺍﻗﯩﺘﻠﯩﻖ .ﭼﯘﻧﻜﻰ ﺑﯩﺰ ﮬﺎﻣﺎﻥ ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺋﯘﭼﯘﻥ ﺑﻪﺩﻩﻝ ﺗﻮﻟﻪﻳﻤﯩﺰ .ﮬﻪﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺑﯩﺮ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯖﻜﯩﮕﻪ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ،ﺋﻮﺭﯨﭗ -ﺋﺎﺩﯨﺘﻰ ،ﺋﻪﯨﻼﻕ ﻣﯩﺰﺍﻧﻠﯩﺮﻯ .ﺑﻮﻟﯘﺩﯗ .ﺑﯩﯧﺮ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺋﻮﺯﯨﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺷﯘ ﺋﺎﻻﮬﯩﺪﯨﻠﯩﻜﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﺴﺎ ﺑﯩﺮ ﺋﻪﺯﺍﺳﻰ ﻛﻪﻡ ﻣﯩﻴﯩﭙﻜﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎﭖ ﻗﺎﻟﯩﺪﯗ .ﺋﻪﺟﺪﺍﺗﻼﺭﺩﯨﻦ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﺸﯩﭗ ﻛﯩﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﺋﯩﺴﯩﻞ ﺋﻪﺧﻼﻕ ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻳﻮﻗﯩﺘﯩﭗ ﻗﻮﻳﯘﺵ ﺗﯩﺨﯩﻤﯘ ﺯﻭﺭ ﭘﺎﺟﯩﺌﻪ .ﺋﻪﺧﻼﻗﻨﯩﯔ ﺑﯘﺯﯨﻠﯩﺸﻰ ﺷﯘ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﻣﻪﻧﯩﯟﯨﻴﺘﯩﻨﯩﯔ ﺯﺍﯞﺍﻟﯩﻘﻘﺎ ﻳﯘﺯﻟﯩﻨﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ،ﺋﻮﺯﯨﺪﯨﻦ ﻳﯩﺮﺍﻗﻠﯩﺸﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻧﻠﯩﻐﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﺴﻰ ،ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺗﺎﺭﯨﺦ ﮬﺎﻣﺎﻥ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺕ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﻮﻗﯘﻧﯘﺷﺘﯩﻦ ﻗﯘﺗﯩﻼﻟﻤﺎﻳﺪﯗ .ﺋﯘﻻﺭ ﺑﯩﺮ -ﺑﯩﺮﯨﻨﻰ ﭼﻪﺗﻜﻪ ﻗﺎﻗﻤﺎﻗﭽﻰ .ﺑﯩﺮ -ﺑﯩﺮﯨﻨﻰ ﻳﯘﺗﯩﯟﻩﺗﻤﻪﻛﭽﻰ ﺑﻮﻟﯘﺩﯗ .ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﯩﮭﺘﯩﻴﺎﺟﯩﻠﻖ ﺑﻮﻟﻐﯩﻨﯩﻤﯩﺰ ﺋﯩﺴﯩﻞ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﺴﯩﻨﻰ ﺳﺎﻗﻼﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺕ .ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻼ ﺑﯩﺰ ﺋﻮﺯﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻕ ﮬﺎﻟﯩﺘﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﯞﻩ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﻟﯩﺘﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﺳﺎﻗﻼﭖ ﻗﺎﻻﻻﻳﻤﯩﺰ .ﮬﺎﻳﺎﺗﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﺋﻮﺯﮔﯩﭽﻪ ﻣﻪﻧﯩﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﻗﯩﻼﻻﻳﻤﯩﺰ .
ﮬﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﺯﯨﮕﻪ ﺧﺎﺱ ﻳﯩﺰﯨﻘﭽﯩﻠﯩﻖ ﺋﯘﺳﻠﯘﺑﻰ ،ﻳﯩﺰﯨﺶ ﺋﺎﺩﯨﺘﻰ ،ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﺵ ﺷﻪﻛﻠﻰ ﺑﻮﻟﯘﺩﯗ .ﮬﻪﺗﺘﺎ ﮬﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﺋﻪﺳﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﯩﻞ ﻗﯘﺭﯗﻟﻤﯩﺴﻰ ،ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﺵ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ ،ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﻏﺎ ﻗﻮﻳﻐﺎﻥ ﺗﯩﻤﯩﺴﯩﻤﯘ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯗ .ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻼﺭ ﺷﯘ ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﯩﻨﻰ ﭘﯘﺕ ﺩﻩﺳﺴﻪﭖ ﺗﯘﺭﺍﻻﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ .
ﮬﻪﻣﻤﯩﻤﯩﺰﮔﻪ ﺋﺎﻳﺎﻥ ،ﻳﯩﻘﯩﻨﻘﻰ ﻳﯩﻠﻼﺭﺩﯨﻦ ﺑﯘﻳﺎﻥ ﻗﯩﺰ -ﺋﺎﻳﺎﻟﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮ -ﻗﯩﺴﻤﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﺗﻮﻏﯩﺮﺳﯩﺪﺍ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﮬﯩﻜﺎﻳﻪ ،ﭘﻮﯞﺳﯩﺖ ،ﯞﻩ ﺋﻪﺩﯨﺒﻰ ﺋﺎﺧﺒﺎﺭﺍﺗﻼﺭ ﻳﯩﺰﯨﻠﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ،ﺗﯩﻤﺎ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻦ ﭼﻪﻛﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﯨﻤﯘ ﺋﺎﺯ ﺋﻪﻣﻪﺱ .ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﻗﯩﺰ -ﺋﺎﻳﺎﻟﻼﺭ ﺗﻮﻏﯩﺮﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﺑﻪﺯﻯ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﻩ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺭﻭﮬﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﻰ ﺋﯩﭽﯩﭗ ﺑﯩﺮﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻗﯘﺭﻻﺭﻧﻰ ﻛﻮﺭﯗﺵ ﺑﻪﻙ ﺗﻪﺱ .ﺋﯘﻻﺭﺩﯨﻦ ﻗﺎﻗﺸﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﺗﯩﺨﯩﻤﯘ ﻛﻮﭖ .ﻣﯩﻨﯩﯖﭽﻪ ﻳﺎﺳﯩﻨﺠﺎﻥ ﺳﺎﺩﯨﻖ ﭼﻮﻏﻼﻥ ﺑﯘ ﺭﻭﻣﺎﻧﯩﺪﺍ ﻗﯩﺰ -ﺋﺎﻳﺎﻟﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺭﻭﮬﻰ -ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﻰ ،ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯩﺮﻯ ،ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ،ﻗﯩﻤﻤﻪﺕ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ،ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﯞﻩ ﻧﯩﻜﺎﮬ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ،ﺋﻪﺧﻼﻕ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ،ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻧﻰ ﺋﻮﺯﮔﯩﭽﻪ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ .ﺑﯩﺰ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻨﻰ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﺑﺎﻗﺴﺎﻕ ﮬﻪﺭﮔﯩﺰ ﺋﺎﺭﺗﯘﻗﻠﯘﻕ ﻗﯩﻠﻤﺎﻳﺪﯗ .،ﺋﯘ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ -ﺑﯩﺰ ﻗﯩﺰ -ﺋﺎﻳﺎﻟﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻏﺎ ﺯﺍﺩﻯ ﻧﯩﻤﯩﻨﻰ ﺑﯩﺮﻩﻟﯩﺪﯗﻕ .؟ﺋﺎﻳﻨﯘﺭﺩﻩﻙ ﻗﯩﺰﻟﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﮬﺎﻳﺎﺕ ﺗﯩﺮﺍﮔﯧﺪﯨﻴﻪﺳﯩﺪﻩ ﺑﯩﺰ ﺋﻪﺭﻛﻪﻛﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﺳﺌﯘﻟﯩﻴﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﺑﺎﺭﻣﯘ -ﻳﻮﻕ ؟ﺩﯨﮕﻪﻥ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ .



ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﮔﯩﺰﯨﺘﻰ 2007-ﻳﯩﻠﻰ 1-ﺋﺎﻳﻨﯩﯔ 13-ﻛﯘﻧﻰ (ﮔﯘﻟﺸﻪﻥ ) ﺑﯩﺘﻰ

HiyalChi يوللانغان ۋاقتى 2008-10-28 16:39:24

كونا تىما

zilala يوللانغان ۋاقتى 2008-10-28 20:53:36

مەن ئىزدىنىشقا يېڭى بولغاشقا كونا تېما ئىكەنلىگىنى بىلمەي قاپتىمەن ،بۇندىن كېيىن يېڭى تېمىلىرىڭىزدىن كوپرەك بەھىرلەندۇرۇپ تۇرارسىز .

SNAKE يوللانغان ۋاقتى 2008-10-30 20:36:51

بۇ رومان كىتابخانىلاردىن يوقاپ كەتتا ؟

kuyaxoghli يوللانغان ۋاقتى 2008-10-30 20:41:57

ئاپتور ئۆزى يىغىۋلغدىغۇ دەيمەن. نەشىر قىلىنغاندىن كىيىن ئاپتور مەلوم سەۋەپلەردىن ئۆزى يىغىۋاپتىكەن .شۇنداقراق ئاڭلىغانتىم .

totem يوللانغان ۋاقتى 2008-10-30 21:33:01

بۇ رۇماننى يۇرتۇمنىڭ كىتاپخانىسىدا تۇنجى كۆرۇپ چوغلاننىڭ يېڭى رۇمانىكەن دەپ ئوقۇشقا ئالدىراپ سىتىۋالغان ئىدىم.كۆرۇپ بۇلۇپ سىتىۋالغىنىمغا ئۈكۈنۈپ قالدىم.ئاپتور رۇمانىنى پىششىقلىماي ئالدىراپلا بازارغا سىلىۋەتكەندەك تۇيغۇغا كىلىپ قالدىم.ئەخلاق تۇغرىسىدا يازغان ئەسىرىدىن\"تەنھا شەھەر\"بەكمۇ ئىسىل چىققان ئىدى.ئاپتور بۇرۇنقى پەللىسگە يىتەلمەي قاپتۇ.(بۇ قاراش ئۆزەمگىلا ۋەكىللىك قىلىدۇ)

baburzada يوللانغان ۋاقتى 2010-10-26 15:34:30

ب؟ رومان كىلەر يىلى 3-قىتىم بىسىلىد؟

hiyalqi يوللانغان ۋاقتى 2011-1-28 20:23:21

بەدىئىلىگى سەل يۇقىرى ،ئەمما ئۇ رومان 90-يىللارغا ماس كىلىشى مۇمكىن ،ھازىر بىزدە ئۇنداق ھۇقۇقى بار ئەرباپ قالمىدى .
بەت: [1]
: ﻧﺎﺯﯨﻨﯩﻦ ﻗﯩﺰﻻﺭ ﺗﯩﺮﺍﮔﺪﯨﻴﻪﺳﻰ