adip يوللانغان ۋاقتى 2006-7-9 09:39:55

يۈسۈپ خاس ھاجىپ: قانۇن ئالدىدا ھەممە ئادەم باراۋەر

ﻳﻮﻟﻠﯩﻐﯘﭼﻰ:ﺯﯗﻻﻝ


ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﯩﺴﻰ : ﺳﺎﺩﯨﻘﺠﺎﻥ ﺋﯩﺒﺮﺍﻫﯩﻢ ﻗﯘﺗﻘﺎﻥ
يۈسۈپ خاس ھاجىپنىڭ << قانۇن ئالدىدا ھەممە ئادەم باراۋەر >> دېگەن قارىشى توغرىسىدا

ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻐﺎ ﻧﻪﺯﻩﺭ ﺳﺎﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎﻕ ، ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﻰﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﯞﻩ ﺭﺍﯞﺍﺟﻠﯩﻨﯩﺸﯩﺪﺍ “ ﻗﺎﻧﯘﻥﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺷﺎﻧﻠﯩﻖ ﺗﯧﻤﺎ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ .
ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺩﯙﻟﻪﺕ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﺗﯜﺯﯛﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺋﯧﺘﯩﺮﺍﭖ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺕ ﻗﺎﺋﯩﺪﯨﺴﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﭼﻘﺎ ، ﺋﯘ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻥ ﺳﯩﻨﯩﭗ ﺋﯩﺮﺍﺩﯨﺴﯩﻨﯩﯔ ﺩﯙﻟﻪﺕ ﺋﯩﺮﺍﺩﯨﺴﻰ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺴﯩﮕﻪ ﻛﯚﺗﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻳﺪﯗ . ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﯩﯔ ﻳﻮﻟﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﻟﯘﺷﻰ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭﻻﺵ ﻛﯜﭼﯩﮕﻪ ﺗﺎﻳﯩﻨﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥﺑﯩﻠﻠﻪ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ﺋﯩﺸﻘﺎ ﺋﺎﺷﯘﺭﯗﺷﻨﻰ ﻣﻪﻗﺴﻪﺕﻗﯩﻠﯩﺪﯗ . ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﺸﻰ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺟﻪﻣﯩﻴﯩﺘﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻨﯩﯔ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﺗﻪﻟﯩﭙﻰ .
ﺩﯙﻟﯩﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻨﻰ ﯞﺍﺭﺍﻗﻼﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎﻕ ، ﺷﻴﺎ ، ﺷﺎﯓ ، ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﺟﯘﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﻩ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﻰ ﺋﯩﻼﻫ ﻫﺎﻛﯩﻤﯩﻴﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﻰ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩﻗﯩﻠﯩﺶ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻛﻪﻟﺪﻯ . ﺑﯘ ﺩﻩﯞﺭﻟﻪﺭﺩﻩ ، ﺋﯩﻼﻫﯩﻲ ﻫﺎﻛﯩﻤﯩﻴﻪﺕ ﺋﻪﯓ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﻛﯚﺗﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻧﻠﯩﻜﺘﯩﻦ ، ﭘﯘﻗﺮﺍﻻﺭﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﯨﻜﻰ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭﻟﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﺳﯚﺯ ﺋﯧﭽﯩﺶ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ ﺋﯩﺪﻯ ، ﭘﯘﻗﺮﺍﻻﺭﻧﻰﺋﻪﺩﻩﭖ - ﻗﺎﺋﯩﺪﻩ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﻼﻫﯩﻲ ﻫﺎﻛﯩﻤﯩﻴﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﺋﯩﺴﻜﻪﻧﺠﯩﺴﻰ ﺋﺎﺳﺘﯩﻐﺎ ﺋﯧﻠﯩﯟﺍﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﺪﻯ . ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺟﻪﻣﯩﻴﯩﺘﻰ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﭼﯜﻧﭽﻴﯘ ، ﺟﻪﻧﮕﻮ ﺩﻩﯞﺭﯨﮕﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ، ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﯩﯔﺭﻭﻟﯩﻐﺎ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﯧﺮﯨﻠﺪﻯ ﯞﻩ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻳﺎﺯﻣﺎ ﻗﺎﻧﯘﻧﻼﺭ ، ﺋﻪﺧﻼﻗﯩﻲ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﯩﻠﯩﻨﯩﺶﺩﻩﺳﺘﯘﺭﻟﯩﺮﻯ ﺋﯧﻼﻥ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ، ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﻟﻨﻰ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﻰ ﺑﯩﺦﻫﺎﻟﯩﺘﯩﺪﻩ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﯩﻨﯩﺸﻜﻪ ﺑﺎﺷﻠﯩﺪﻯ .
ﺷﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﻫﻪﺭ ﻗﺎﻳﺴﻰﺩﻩﯞﺭﺩﯨﻜﻰ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻻﺭ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻼﺭﻏﺎ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﺘﻰ . ﺋﻪﺩﻩﭖ - ﻗﺎﺋﯩﺪﻩﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﺶ ، ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﺶ ، ﺋﻪﺧﻼﻕ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩﻗﯩﻠﯩﺶ ، ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﺸﺘﻪﻙ ﺗﯚﺕ ﺧﯩﻞ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﺑﯩﺮ - ﺑﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﺳﯜﺭﯛﭖ ، ﺑﯩﺮ - ﺑﯩﺮﯨﻨﻰ ﺷﻪﺭﺕ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻫﻪﻡ ﺗﻮﻟﯘﻗﻼﭖ ، ﻗﺎﻧﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻖ ﻗﯘﺭﯗﻟﯘﺷﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻨﻰ “ ﻗﺎﻧﯘﻥﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺑﻮﻟﯘﺷﺘﻪﻙ ﻫﺎﻳﺎﺗﻠﯩﻘﺘﺎ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﯩﻨﻰ ﻳﻮﻗﺎﺗﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯩﯟﻯ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﻣﯩﻨﻠﯩﺪﻯ .
ﺑﯘ ﻫﻪﻗﺘﻪ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﻗﺎﻧﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻖ ﻗﯘﺭﯗﻟﯘﺷﯩﻐﺎ ﻣﯘﺟﻪﺳﺴﻪﻣﻠﻪﺷﻜﻪﻥ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺑﻮﻟﯘﺷﻘﺎ ﺩﺍﺋﯩﺮ ﻳﺎﺯﻣﺎ ﻣﻪﻧﺒﻪﻟﻪﺭ ﻧﺎﻫﺎﻳﯩﺘﻰ ﻛﯚﭖ . ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ 11-ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﻩﻳﺎﺷﯩﻐﺎﻥ ، ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻯ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻰ ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭗ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺷﺎﻫﯩﻨﺸﺎﻫ ﺋﻪﺳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﺍﺵﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﻪﯓ ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﻰ ﺋﻮﺭﯗﻧﺪﺍ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ . ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭗ ﺋﺎﺳﺎﺳﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﻰﺗﯜﺯﯛﺵ ، ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﻰ ﺋﯩﺠﺮﺍ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺋﯩﻨﺘﺎﻳﯩﻦ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ . ﺋﯘ “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ﻧﯩﯔ 103- ، 3463-ﺑﯧﻴﯩﺘﻠﯩﺮﯨﺪﺍ : “ ﺗﯜﺯﻩﻟﺪﻯ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﯞﻩ ﺗﯩﻨﭽﻼﻧﺪﻯ ﺟﺎﻫﺎﻥ ، ﻗﺎﺯﺍﻧﺪﻯ ﻧﺎﻡﺋﯜﺳﺘﯜﻥ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺑﯩﺮﻟﻪ ﺧﺎﻥ “ ، “ ﺋﺎﺩﯨﻞ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﻛﯚﻛﻜﻪ ﺑﯩﺮ ﺗﯜﯞﺭﯛﻙ ﺋﯧﺮﯗﺭ ، ﺋﯘ ﻗﺎﻧﯘﻥﺑﯘﺯﯗﻟﺴﺎ ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﻳﯩﻘﯩﻠﯘﺭ “ ﺩﻩﭖ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ، ﺋﺎﺩﯨﻞ ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﯩﯔ ﻛﯜﭺ - ﻗﯘﺩﺭﯨﺘﯩﻨﻰﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻥ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﻛﯩﺸﯩﻨﻰ ﺋﯩﻨﺘﺎﻳﯩﻦ ﻫﺎﻳﺎﺟﺎﻧﻼﻧﺪﯗﺭﯨﺪﯗ .
ﺗﯚﯞﻩﻧﺪﻩ ، “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ﻧﻰ ﺋﯚﮔﯩﻨﯩﺸﻜﻪ ﺑﯩﺮﻟﻪﺷﺘﯜﺭﯛﭖ ، ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ “ ﻗﺎﻧﯘﻥﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﻟﯘﺷﻰ ، ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﺑﯘﺭﺟﯘﺋﺎ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﭘﻪﺭﻗﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻨﯩﯔ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﯩﺘﻰﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﯜﭺ ﻧﯘﻗﺘﺎ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺩﻩﺳﻠﻪﭘﻜﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺗﯩﻤﻐﺎ ﻳﯩﻐﯩﻨﭽﺎﻗﻼﻧﻐﺎﻥ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﯨﻤﻨﻰﻗﯩﺴﻘﯩﭽﻪ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﻤﻪﻥ .
1. ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﯩﯔﺗﯩﻜﻠﯩﻨﯩﺸﻰ
ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ 11-ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻜﻰ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻯ ، ﺋﻪﺧﻼﻗﺸﯘﻧﺎﺳﻰ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻰ ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱﻫﺎﺟﯩﭗ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﯨﻨﯩﯔ ﺋﯧﺴﯩﻞ ﻣﺎﺭﺟﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺗﯩﺰﯨﭗ ﻛﻪﺷﺘﯩﻠﯩﮕﻪﻥ ﻣﻪﺷﻬﯘﺭ ﺩﯨﺪﺍﻛﺘﯩﻚﺩﺍﺳﺘﺎﻥ _ “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ ﺟﻪﻣﯩﻲ 85 ﺑﺎﺏ ، 6654 ﺑﯧﻴﯩﺖ ، 13290 ﻣﯩﺴﺮﺍﺩﯨﻦ ﺗﻪﺭﻛﯩﺐﺗﺎﭘﻘﺎﻥ . ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ، 58 ﺑﯧﻴﯩﺘﺘﯩﻦ ﺗﻪﺷﻜﯩﻠﻠﻪﻧﮕﻪﻥ 116 ﻣﯩﺴﺮﺍ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ “ ﺋﻪﻟﻨﻰﺋﺎﺩﯨﻞ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﺶ “ﻗﺎ ﻳﯧﺘﻪﻛﻠﯩﮕﻪﻥ ، ﺋﻮﺑﺮﺍﺯﻟﯩﻖ ﺋﻮﺧﺸﯩﺘﯩﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖﺷﻪﺭﻫﻠﻪﺵ ﺋﯘﺳﯘﻟﯩﻐﺎ ﺋﯩﻨﺘﺎﻳﯩﻦ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﯞﻩ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ ﺑﻮﻟﯘﺵ “ﻗﺎ ﺑﯩﺮ ﻗﻪﺩﻩﺭ ﻛﯚﭘﺮﻩﻙ ﺳﻪﻫﯩﭙﻪ ﺋﺎﺟﺮﺍﺗﻘﺎﻥ . ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﻣﯘﻗﻪﺩﺩﻩﺱ ، ﺋﺎﺩﯨﻞ ﻗﺎﻧﯘﻧﻐﺎ ﺳﯩﻤﯟﻭﻝ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ “ ﻛﯜﻧﺘﯘﻏﺪﻯ “ ( ﺋﯧﻠﯩﮓ ) ، ﺑﻪﺧﺖ - ﺳﺎﺋﺎﺩﻩﺗﻨﯩﯔﺳﯩﻤﯟﻭﻟﻰ “ ﺋﺎﻳﺘﻮﻟﺪﻯ “ ( ﯞﻩﺯﯨﺮ ) ، ﺋﻪﻗﯩﻞ ، ﺋﯩﻠﯩﻢ ﺳﯩﻤﯟﻭﻟﻰ “ ﺋﯚﮔﺪﯛﻟﻤﯩﺶ “ ( ﯞﻩﺯﯨﺮﻧﯩﯔﺋﻮﻏﻠﻰ ) ، ﻗﺎﻧﺎﺋﻪﺗﭽﺎﻧﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﺳﯩﻤﯟﻭﻟﻰ “ ﺋﻮﺩﻏﯘﺭﻣﯩﺶ “ ( ﺯﺍﻫﯩﺪ ) ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺩﺭﺍﻣﻤﺎﺗﯩﻚﭘﯧﺮﺳﻮﻧﺎﺟﻼﺭﻧﯩﯔ ﺳﯚﺯ - ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﯩﯔ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ ﺑﻮﻟﯘﺵ “ﺗﻪﻙ ﻓﯘﻧﻜﺴﯩﻴﯩﻠﯩﻚ ﺭﻭﻟﯩﻨﻰ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﻳﺪﯗ ، ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻥﺋﯧﯖﻰ ﯞﻩ ﺳﺎﭘﺎﺳﻰ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﻩ ﺗﻪﭘﺴﯩﻠﯩﻲ ﺗﻮﺧﺘﯩﻠﯩﺪﯗ .
ﺋﯘ ، ﭘﯘﻗﺮﺍﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﯧﯖﯩﻨﻰ ﺗﯩﻜﻠﻪﭖ ﺳﯚﺯ - ﻫﻪﺭﯨﻜﯩﺘﯩﻨﻰ ﺗﯜﺯﻩﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻥ ﺳﯩﻨﯩﭗﯞﻩﻛﯩﻠﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺗﯘﺭﻏﯘﺯﯗﺵ ، ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﻰ ﺋﯩﺠﺮﺍ ﻗﯩﻠﯩﺸﺘﺎ ﺑﺎﺷﻼﻣﭽﻰ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﯩﯔ ﺩﯨﺌﺎﻟﯧﻜﺘﯩﻚﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﻨﻰ ﺋﯩﻨﺘﺎﻳﯩﻦ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺷﻪﺭﻫﻠﻪﻳﺪﯗ . ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﻨﯩﯔ 2111- ، 5282-ﺑﯧﻴﯩﺘﻠﯩﺮﯨﺪﺍﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﻠﮕﻪﻥ : “ ﺧﺎﻥ ﺋﺎﺩﻩﺕ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﻰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺗﯘﺗﺴﺎ ، ﺧﻪﻟﻘﻤﯘ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ، ﺷﯘﺋﺎﺩﻩﺗﺴﯩﻤﺎﻥ ﺑﻮﻻﺭ ، ﺋﯧﻠﯩﮓ ﻳﺎﻣﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺟﺎﻫﺎﻧﻨﻰ ﺑﯘﺯﺍﺭ ، ﺗﻮﺳﯘﭼﻰ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ﻳﻮﻟﺪﯨﻦ ﺋﺎﺯﺍﺭ . “
ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ، ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭗ ﺋﯚﺯﯨﺪﯨﻦ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻜﻰ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻼﺭﺩﯨﻦ ﭘﻪﺭﻗﻠﻪﻧﮕﻪﻥ ﻫﺎﻟﺪﺍ ، ﺋﯚﺯﻯ ﻳﺎﺷﺎﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﻣﯘﻫﯩﺘﻘﺎ ﻣﺎﺳﻼﺷﺘﯘﺭﯗﭖ ، ﺩﯙﻟﻪﺕ ﯞﻩ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩﻗﯩﻠﯩﺸﻨﯩﯔ ﺯﯙﺭﯛﺭﻟﯩﻜﯩﻨﻰ ، ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥﺋﻪﻗﻠﯩﻲ ﻫﯚﻛﯜﻣﻨﻰ ﺩﺍﺩﯨﻠﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﯛﯞﯦﻠﯩﺸﻘﺎ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺋﯘ ، ﺋﺎﺩﺍﻟﻪﺗﻠﯩﻚﻗﺎﻧﯘﻧﻐﺎ ﻣﯘﺟﻪﺳﺴﻪﻣﻠﻪﺷﻜﻪﻥ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ ﺑﻮﻟﯘﺵ “ﺗﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕﺋﯩﻠﻐﺎﺭ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ، ﺧﯘﺩﺩﻯ ﻗﯘﻳﺎﺵ ﺋﯚﺯ ﻧﯘﺭﯨﻨﻰ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﻛﺎﺋﯩﻨﺎﺗﻘﺎ ﺗﻪﯓ ﭼﺎﭼﻘﯩﻨﯩﺪﻩﻙ ، ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻧﻼﺭﻧﻰ ﭘﯘﻗﺮﺍﻟﯩﺮﯨﻐﺎ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﻪ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺋﯜﻧﺪﻩﻳﺪﯗ ، ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺋﯘﻟﯘﻍﺋﻪﻫﻤﯩﻴﯩﺘﯩﻨﻰ ﺋﻪﻗﻠﯩﻲ ﻫﯚﻛﯜﻡ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﯕﺪﺍﺷﺴﯩﺰ ﻛﯚﻛﻜﻪ ﻛﯚﺗﯜﺭﯨﺪﯗ .
ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﻰ ﺋﺎﺩﯨﻞ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ ﺋﻪﻳﻨﻰ ﯞﺍﻗﯩﺘﻼﺭﺩﺍ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻨﻰ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻗﺎﺭﺍﺧﺎﻧﯩﻼﺭ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﻨﯩﯔﺋﯩﺪﯦﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﯩﺴﯩﻨﻰ ﻧﯘﻗﺘﯩﻠﯩﻖ ﺋﻪﻛﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜﺭﯛﭖ ، ﺋﻪﻟﻨﻰ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺑﺎﺷﻘﯘﺭﯗﺷﻨﯩﯔﻗﺎﺋﯩﺪﻩ - ﻧﯩﺰﺍﻣﻠﯩﺮﻯ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺋﺎﻧﺎﻟﯩﺰ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﻏﺎﻥ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻗﺎﻣﯘﺳﯩﺪﻩﻙ ﻛﯚﺭﯛﻧﺴﯩﻤﯘ ، ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺗﺘﻪﺋﯘ ، ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺧﻪﻟﻘﯩﻨﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺩﻩﺳﺘﯘﺭﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺟﯘﯕﺨﯘﺋﺎﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻖ ﻗﯘﺭﯗﻟﯘﺵ ﺧﻪﺯﯨﻨﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺟﻪﯞﻫﻪﺭﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﻯﻫﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ .
2. ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﺑﯘﺭﺟﯘﺋﺎ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﭘﻪﺭﻗﻰ
ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﻰ ﺋﺎﺳﺎﺱﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺟﺎﺭﺍﯕﻠﯩﻖ ﺧﯩﺘﺎﺑﻰ “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﻩ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎﻗﻮﻳﯘﻟﯘﭖ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﻰ ﺯﯨﻠﺰﯨﻠﯩﮕﻪ ﺳﺎﻟﻐﺎﻧﯩﺪﻯ . ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﺘﯩﻦﻳﻪﺗﺘﻪ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﻛﯧﻴﯩﻦ ، ﻳﻪﻧﻰ 18-ﺋﻪﺳﯩﺮ ﻓﺮﺍﻧﺴﯘﺯ ﺑﯘﺭﺟﯘﺋﺎ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺑﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ “ ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﻚﻫﻮﻗﯘﻕ ﺧﯩﺘﺎﺑﻨﺎﻣﯩﺴﻰ “ﺩﺍ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﻟﯘﭖ ، ﺑﯘﺭﺟﯘﺋﺎﺯﯨﻴﻪ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎﺩﺍ ﻗﺎﻳﺘﺎﺗﯩﻜﻠﻪﻧﺪﻯ . ﺑﯘﺭﺟﯘﺋﺎﺯﯨﻴﻪ ﺑﯘ ﺷﻮﺋﺎﺭﺩﯨﻦ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﺎﯞﺍﻡ ﺧﻪﻟﻘﻨﻰ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﻪﻧﺪﯛﺭﯛﭖ ، ﻓﯧﺌﻮﺩﺍﻝﺋﯩﻤﺘﯩﻴﺎﺯﻟﯩﻖ ﺗﯜﺯﯛﻣﯩﮕﻪ ﻗﺎﻗﺸﺎﺗﻘﯘﭺ ﺯﻩﺭﺑﻪ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﺋﯩﺠﺎﺑﯩﻲ ﺭﻭﻝ ﺋﻮﻳﻨﯩﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ، ﻟﯧﻜﯩﻦﺳﯩﻨﯩﭙﯩﻲ ﭼﻪﻛﻠﯩﻤﯩﻠﯩﻚ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﯩﺪﯨﻦ ، ﺋﯘﻻﺭ ﺗﻪﺷﻪﺑﺒﯘﺱ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﺍﺷﻼﺭ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻴﻪﺗﺘﻪ ﺳﯩﻴﺎﺳﻰ ، ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ، ﻣﯜﻟﯜﻛﭽﯩﻠﯩﻚﺗﯜﺯﯛﻣﻰ ﺟﻪﻫﻪﺗﻠﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭﺳﯩﺰﻟﯩﻜﻨﻰ ﻗﻮﻏﺪﯨﺪﻯ .
ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭗ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﺍﺷﻨﻰ ﺗﯩﻜﻠﯩﮕﻪﻥﯞﺍﻗﯩﺘﺘﺎ ، ﺩﻩﯞﺭ ﯞﻩ ﺳﯩﻨﯩﭙﯩﻲ ﭼﻪﻛﻠﯩﻤﯩﻠﻪﺭ ﺳﻪﯞﻩﺑﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﺎﻫﺎﻟﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﻪﺯﮔﯜﭼﻰ ﯞﻩﺋﯧﺰﯨﻠﮕﯜﭼﯩﮕﻪ ﻣﻪﺭﻛﻪﺯﻟﻪﺷﻜﻪﻥ ، ﺧﯘﺳﯘﺳﯩﻲ ﻣﯜﻟﯜﻛﭽﯩﻠﯩﻜﻨﻰ ﻣﯘﻗﻪﺩﺩﻩﺱ ﻫﯧﺴﺎﺑﻼﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﻫﻪﺭ ﺧﯩﻞﺳﯩﻨﯩﭙﯩﻲ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﺸﻼﺭﺩﯨﻦ ﺧﺎﻟﯩﻲ ﻫﺎﻟﺪﺍ “ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﻐﯘﭼﻰ “ ﯞﻩ “ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﯘﭼﻰ “ ﺩﯦﮕﻪﻥﻣﻪﯞﻗﻪ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺋﯩﻜﻜﯩﮕﻪ ﺑﯚﻟﮕﻪﻧﯩﺪﻯ . ﺋﯘ ، ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﺋﯩﺸﻘﺎ ﺋﺎﺷﯩﺪﯨﻐﺎﻥﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭﻟﯩﻜﻨﯩﯔ ﺯﻭﺭﺍﯞﺍﻧﻠﯩﻖ ﻛﯜﭺ ﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﭗ ، ﺋﯚﺯﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯧﺰﯨﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﺎﻏﺪﯗﺭﯗﺵﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﻪﻣﻪﻟﮕﻪ ﺋﺎﺷﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ ، ﻛﯜﻧﺘﯘﻏﺪﻯ ﺋﯧﻠﯩﮕﻜﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺋﺎﺩﯨﻞﭘﺎﺩﯨﺸﺎﻫﻼﺭﻧﯩﯔ ﺭﻩﻫﺒﻪﺭﻟﯩﻜﯩﺪﻩ ﺋﺎﺩﯨﻞ ﻗﺎﻧﯘﻧﻼﺭﻧﻰ ﺗﯜﺯﯛﺵ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺯﻭﺭﺍﯞﺍﻧﻠﯩﻖﺗﯜﺳﯩﻨﻰ ﺋﺎﻟﻐﺎﻥ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭﻻﺵ ﯞﺍﺳﯩﺘﯩﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﻣﻪﻟﮕﻪ ﺋﺎﺷﯘﺭﯗﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﯩﮕﻪﻥ . ﮔﻪﺭﭼﻪ ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﯘ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﻗﺎﻳﺴﯩﺒﯩﺮ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﯟﻯ ﺋﯧﻘﯩﻤﻐﺎ ﻳﺎﻛﻰ ﻗﺎﻳﺴﯩﺒﯩﺮ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﺯﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺋﻮﺧﺸﺎﭖ ﻗﯧﻠﯩﺸﺘﯩﻦ ﻗﻪﺗﯩﻴﻨﻪﺯﻩﺭ ، ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺗﻪﻧﻘﯩﺪﯨﻲ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺗﻮﻏﺮﺍﻛﯧﻠﯩﺪﯗ .
ﻣﯘﺷﯘ ﻣﻪﻧﺎﺩﯨﻦ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﯨﻤﯘ ، ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭﻟﯩﻜﯩﻨﻰ ﺋﻪﻣﻪﻟﮕﻪ ﺋﺎﺷﯘﺭﯗﺵ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﯟﯨﻠﯩﻚ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﻯ ﺋﯘﻧﯩﯔﻫﻮﻗﯘﻗﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﺋﯩﻠﻤﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺯﻭﺭ ﺗﯚﻫﭙﯩﺴﻰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻣﯘﺋﻪﻳﻴﻪﻧﻠﻪﺷﺘﯜﺭﯛﺷﯩﻤﯩﺰﺯﯙﺭﯛﺭ .
ﻣﺎﺭﻛﺴﯩﺰﻣﻨﯩﯔ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﭽﻪ ﺑﻮﻟﺴﺎ ، ﺋﻮﻣﯘﻣﯩﻲ ﻣﯜﻟﯜﻛﭽﯩﻠﯩﻚ ﺗﯜﺯﯛﻣﯩﺪﯨﻜﻰ ﺳﻮﺗﺴﯩﻴﺎﻟﯩﺴﺘﯩﻚ ﺩﯙﻟﻪﺕﻗﯘﺭﯗﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻼ ، ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ ﺑﻮﻟﯘﺵ “ﻧﻰ ﻫﻪﻗﯩﻘﯩﻲﺋﻪﻣﻪﻟﮕﻪ ﺋﺎﺷﯘﺭﻏﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ .
3. ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻖﻗﯩﻠﯩﺸﻨﯩﯔ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﯩﺘﻰ
ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺋﯚﺯﻯﻳﺎﺷﯩﻐﺎﻥ ﺋﻪﺷﯘ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﻣﯘﻫﯩﺘﺘﺎ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﻪﻟﻨﻰ ﺗﯜﺯﻩﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﺘﻰﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﻳﯘﻏﯘﺭﯗﻟﯘﺷﯩﺪﯨﻦ ﻣﯘﺳﺘﻪﺳﻨﺎ ﺋﻪﻣﻪﺱ . ﺋﯘ ﺗﻪﺩﺭﯨﺠﯩﻲ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻗﺎﺭﺍﺧﺎﻧﯩﻼﺭﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﺳﯩﻴﺎﺳﻰ ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﯞﻩ ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩﯨﻲ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺳﺎﻫﻪﻟﯩﺮﯨﮕﻪ ﻛﻪﯓﻛﯚﻟﻪﻣﺪﻩ ﺗﺎﺭﻗﯩﻠﯩﭗ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﻳﯩﻠﺘﯩﺰ ﺗﺎﺭﺗﻘﺎﻥ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺷﯘ ﺩﻩﯞﺭﮔﻪ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ ﯞﻩ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰﻣﻪﺯﮔﯩﻠﻠﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﺯﻭﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯘﻧﺘﯘﻟﯘﭖ ﻗﯧﻠﯩﺸﻘﺎ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ .
ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭗ “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ﻧﯩﯔ 809- ، 817- ، 818-ﺑﯧﻴﯩﺘﻠﯩﺮﯨﺪﺍ : “ ﻣﻪﻥﻫﯧﭽﺒﯩﺮ ﻛﯩﺸﯩﻨﻰ ﺑﻪﮒ ﻳﺎﻛﻰ ﻗﯘﻝ ﺩﻩﭖ ﺋﺎﻳﺮﯨﻤﺎﻱ ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﺩﺍﻟﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻫﻪﻝ ﻗﯩﻠﯩﻤﻪﻥ . ﻣﻪﻳﻠﻰﺋﯘﻻﺭ ﺋﻮﻏﻠﯘﻡ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ، ﻳﯧﻘﯩﻦ ﺗﯘﻏﻘﯩﻨﯩﻢ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ، ﻳﺎﻛﻰ ﻳﻮﻟﯘﭼﻰ ، ﺋﯚﺗﻜﯜﻧﭽﻰ ، ﻗﻮﻧﯩﻐﯩﻢﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ، ﻣﯧﻨﯩﯖﭽﻪ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ ، ﻫﯚﻛﯜﻡ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﯞﺍﻗﯩﺘﺘﺎﺑﯚﻟﻪﻛﭽﻪ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﻤﻪﻥ “ ﺩﻩﭖ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ . ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻗﺎﺭﺍﺷﻼﺭ ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﻳﯜﻛﺴﻪﻙﺧﻪﻟﻘﭙﻪﺭﯞﻩﺭﻟﯩﻚ ﯞﻩ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﭙﻪﺭﯞﻩﺭﻟﯩﻜﯩﻨﯩﯔ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﻗﺎﻧﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﺎﺭﻗﯩﻦﻛﯚﺭﯛﻧﯜﺷﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺋﻪﻳﻨﻰ ﯞﺍﻗﯩﺘﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯﯨﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﻟﺘﯘﻥ ﺋﺎﭼﻘﯘﭺ ﺑﻮﻟﯘﭘﻼ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ، ﺑﻪﻟﻜﻰﻳﯧﯖﻰ ﺩﻩﯞﺭﺩﯨﻜﻰ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﻰ ﻣﻪﺭﻛﻪﺯ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻳﯧﯖﻰ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﻟﯩﻨﯩﻴﯩﺴﯩﻨﻰ ﺋﯧﭽﯩﺸﻨﯩﯖﻤﯘ ﺋﺎﻟﺘﯘﻥﺋﺎﭼﻘﯘﭼﻰ ﻫﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﻗﯩﺴﻘﯩﺴﻰ ، ﺋﯘ “ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ “ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻐﺎﺷﯘ ﺩﻩﯞﺭ ﻳﯜﻛﺴﻪﻛﻠﯩﻜﯩﺪﻩ ﺗﯘﺭﯗﭖ ﺑﺎﻫﺎ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ، ﺋﯘﻧﻰ “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﯩﻨﯩﯔ ﻫﻪﺭﺑﯩﺮ ﺑﯚﻟﻪﻛﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺳﯩﯖﺪﯛﺭﯛﭖ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﻨﻰ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﻣﯘﺱ ﮔﻪﯞﺩﯨﺴﯩﮕﻪﺋﺎﻳﻼﻧﺪﯗﺭﻏﺎﻥ .
“ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ﻧﯩﯔ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﻧﻪ ﺷﯘ ﻳﯩﻠﻼﺭﺩﯨﻼ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﺗﺎﺭﺍﭖ ، ﺋﯘﻧﯩﯟﯦﺮﺳﺎﻝﭘﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﺯﯨﮕﻪ ﻣﯘﺟﻪﺳﺴﻪﻣﻠﻪﺷﺘﯜﺭﯛﭖ ﺩﯗﻧﻴﺎﯞﻯ ﺗﯜﺱ ﺋﺎﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﻫﻪﻡ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﺩﺍﺋﯩﺮﯨﺴﯩﺪﯨﻦ ﻫﺎﻟﻘﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﺪﻩ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻫﺎﻟﻘﯩﺴﻰﻫﺎﻛﯩﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﯧﺸﯩﺪﯨﻜﻰ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻥ ﺳﯩﻨﯩﭙﻨﯩﯔ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﻰ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﯜﺯﻩﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﺧﻼﻕﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﯜﺯﻩﺷﻨﻰ ﺯﯨﭻ ﺑﯩﺮﻟﻪﺷﺘﯜﺭﯛﺷﻨﻰ ﺗﻪﺷﻪﺑﺒﯘﺱ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﻫﻪﻡ ﺑﺎﺷﻘﯩﻼﺭﻧﯩﯔﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻨﻰ ﺋﻪﻳﻨﻪﻙ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﺩﻩﯞﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﯓ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻠﻪﺷﺘﻪ ﻗﯘﺭﯗﻕ ﮔﻪﭖ ﺳﯧﺘﯩﺶ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩﺋﻪﻣﻪﺱ ، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﺋﻮﺑﺮﺍﺯ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺩﯨﺪﺍﻛﺘﯩﻚ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩ ﺩﺍﻧﺎ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻤﻪ ، ﺋﯩﻠﻤﯩﻲﺗﻪﺩﺑﯩﺮ ﺑﻪﻟﮕﯩﻠﻪﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻧﻠﯩﻜﯩﺪﻩ ﺭﻭﺷﻪﻥ ﻛﯚﺭﯛﻟﯩﺪﯗ . ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻳﻮﻟﻰ ﺷﯘ ﺩﻩﯞﺭﻟﻪﺭﮔﻪ ﯞﻩﻛﯩﻠﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻛﯩﻼﺳﺴﯩﻚ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﻳﺎﻛﻰ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻼﺭ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥﯞﻩ ﻳﺎﻛﻰ ﺑﯘﺭﺟﯘﺋﺎ ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ، ﺋﯘﻻﺭﺩﯨﻦ ﭘﻪﺭﻗﻠﯩﻨﯩﭗ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ . ﻣﯘﺷﯘﻧﯘﻗﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﯨﻤﯘ ، ﺋﯘ ﻗﺎﻧﯘﻧﻨﻰ ﻗﻮﺭﺍﻝ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﺑﯩﻠﯩﻤﻨﻰ ﺋﯩﺰﺯﻩﺗﻠﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﻫﻪﺭﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻫﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻥ ﯞﻩ ﭘﯘﻗﺮﺍﻻﺭﻧﻰ ﺋﻪﻳﻨﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯﯨﺪﯨﻼ “ ﺑﻪﺧﺖ - ﺳﺎﺋﺎﺩﻩﺗﻜﻪﺋﯧﺮﯨﺸﺘﯜﺭﮔﯜﭼﻰ ﺑﯩﻠﯩﻢ “ ﺑﻮﻟﯘﭘﻼ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻗﺎﻧﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﻜﯩﺪﻩ ﻛﯧﺘﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ 21-ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻤﯘ ﺋﻮﺧﺸﺎﺷﻼ “ ﺑﻪﺧﺖ - ﺳﺎﺋﺎﺩﻩﺗﻜﻪ ﺋﯧﺮﯨﺸﺘﯜﺭﮔﯜﭼﻰ ﺑﯩﻠﯩﻢ “ ﻫﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ .
ﺷﯘﯕﺎ ، ﻳﯜﺳﯜﭖ ﺧﺎﺱ ﻫﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻛﯜﭺ - ﻗﯘﺩﺭﯨﺘﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﯘﻗﯩﺮﯨﻘﻰﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﻯ ، ﻣﯧﻨﯩﯖﭽﻪ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﻰ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﯜﺯﻩﺵ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﻠﻐﺎﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩﺋﯩﻠﻐﺎﺭ ﺋﯩﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﻛﯜﭼﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺕ ﺗﻪﻟﯩﭙﯩﮕﻪ ﺋﯘﻳﻐﯘﻧﻠﯩﺸﯩﺶ ﺗﻪﺩﺑﯩﺮﻯ ﭘﺎﺋﺎﻝﻳﻮﻟﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﻟﯘﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﺷﺎﻧﻠﯩﻖ 21-ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﻩ “ ﺋﯜﭼﻜﻪ ﯞﻩﻛﯩﻠﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺶ “ ﻣﯘﻫﯩﻢ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﻨﻰﺗﯘﺗﻘﺎ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، “ ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﯩﻨﻰ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺧﯩﺰﻣﻪﺕ ﻗﯩﻠﺪﯗﺭﯗﭖ “ ، ﻣﺎﺭﻛﺴﯩﺰﻣﻠﯩﻖﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﻳﯚﻧﯩﻠﯩﺸﯩﺪﻩ ﭼﯩﯔ ﺗﯘﺭﯗﺷﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺋﺎﺳﺎﺳﻰ ، ﺩﯦﻴﯩﺸﻜﯩﻤﯘﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺑﯩﺰ ﺋﻪﻟﺒﻪﺗﺘﻪ ، ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﺪﺍﺭﻩ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺳﻮﺗﺴﯩﻴﺎﻟﯩﺴﺘﯩﻚ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﻰﺭﺍﯞﺍﺟﻼﻧﺪﯗﺭﺳﺎﻗﻼ ، ﺧﻪﻟﻖ ﺩﯦﻤﻮﻛﺮﺍﺗﯩﻴﻪ ﺩﯨﻜﺘﺎﺗﯘﺭﯨﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺳﻮﺗﺴﯩﻴﺎﻟﯩﺴﺘﯩﻚ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﺩﯨﻜﻰﺩﯙﻟﯩﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻖ ﻗﯘﺭﯗﻟﯘﺷﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻨﻰ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﺳﯜﺭﻩﻟﻪﻳﻤﯩﺰ .

__________________________
ﭘﺎﻳﺪﯨﻼﻧﻐﺎﻥ ﻣﺎﺗﯧﺮﯨﻴﺎﻟﻼﺭ :
1. “ ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ “ ( ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭ ﻧﻪﺷﺮﯨﻴﺎﺗﻰ ، 1984-ﻳﯩﻞ 5-ﺋﺎﻱ 1-ﻧﻪﺷﺮﻯ ، ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﭼﻪ )
2. “ ﺟﯘﯕﮕﻮ ﻗﺎﻧﯘﻥ - ﺗﯜﺯﯛﻡ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ “ ( ﺳﯩﻴﺎﺳﯩﻲ ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺋﺎﻟﯩﻲ ﻣﻪﻛﺘﻪﭘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﺗﯘﺗﺎﺵﺩﻩﺭﺳﻠﯩﻜﻰ ، ﺧﻪﻧﺰﯗﭼﻪ )
3. “ " ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ " ﯞﻩ ﻗﺎﻧﯘﻥ “ ( ﻳﯜﺳﯜﭘﺠﺎﻥ ﺋﻪﻟﻰ ﺋﯩﺴﻼﻣﻰ ، ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﺧﻪﻟﻖﻧﻪﺷﺮﯨﻴﺎﺗﻰ ، 1993-ﻳﯩﻞ 2-ﺋﺎﻱ 1-ﻧﻪﺷﺮﻯ ، ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﭼﻪ )
4. “ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ “ ( ﺋﺎﺑﺪﯗﺷﯜﻛﯜﺭ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺗﯩﻤﯩﻦ ، ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﺧﻪﻟﻖ ﻧﻪﺷﺮﯨﻴﺎﺗﻰ ، 1997-ﻳﯩﻞ 8-ﺋﺎﻱ 1-ﻧﻪﺷﺮﻯ )

Baqka يوللانغان ۋاقتى 2007-8-4 22:35:54

ﻣﺎﯞﯗ ﺗﯧﻤﯩﻐﺎ ﺑﯩﺮ ﻳﯩﻠﻐﯩﭽﻪ ﺋﯩﻨﻜﺎﺱ ﻳﺎﺯﻣﯩﻐﯩﻨﯩﯖﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ، ﻧﻪﭼﭽﻪ-ﻧﻪﭼﭽﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﻮﻗﯘﺵ ﭘﯜﺗﺘﯜﺭﯛﺵ ﺗﯧﻤﯩﺴﯩﻨﻰ ﻳﯧﺰﯨﭗ ﭘﯜﺗﻜﯜﺯﺩﻯ، ﭼﻪﺗﺌﻪﻟﻠﯩﻜﻠﻪﺭﻣﯘ ﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﺪﯗ، ﺗﻮﺭﺩﺍ ﺋﯚﺯﯨﻤﯩﺰ \" ﮬﻪﺟﻪﭖ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﻰ ﺑﺎﺭ ﻛﯩﺘﺎﭖ ﮬﻪ\" ﺩﯨﻴﯩﺸﻜﻪ ﺋﻪﺭﺯﯨﻤﯩﮕﯜﺩﻩﻙ ﺗﯧﻤﺎ ﺋﻪﻣﻪﺱ ﺑﯘ، ﺗﺎﺳﺎﺩﺩﯨﭙﯩﻴﻼ ﻛﯚﺭﯛﭖ ﻗﺎﻟﺪﯨﻢ.

zulal يوللانغان ۋاقتى 2009-6-9 17:28:05

ئوقۇش پۈتتۈرۈش ئىلمىي ماقالەمنىڭ ئاساسى مۇشۇ

بەت: [1]
: يۈسۈپ خاس ھاجىپ: قانۇن ئالدىدا ھەممە ئادەم باراۋەر