ئۇيغۇر
دەرستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىشنى قانداق يىزىش كېرەك؟ يىڭسارناھىيە سىتىلە ئوتتۇرا مەكتەپتىن:مۇختەرمەمىتىمىن
& z1 [% f p% K& o8 c1 e2 R _6 t
! U* _4 }3 H6 c+ m yئاساس مائارىپ دەرس ئىسلاھاتى ئوموميۇزلۇك يۇلغا قۇيۇلۇپ،ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇتۇشئوقۇتۇش پائالىيىتىدىكى يىتەكچىلىك رولى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاساسى گەۋدىلىكرولىنى جانلىق نامايەن قىلىش ئالاھىدە تەكىتىلىنىۋاتقان بۇگۇنكىكۇندە،ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەرستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىشنى قانداق يىزىشى ئۇلارنىڭكەسپى قابىلىيىتنى يۇقۇرى كۇتۇرۇش ۋە ئوقۇتۇش سۈپتىنى ئۆستۇرۇشنىڭ موھىم تەركىبىقىسىمىغا ئايلاندۇردى.لىكىن ،بىر قىسىم ئىزدىنىش روھى كەمچىل ئوقۇتقۇچىلاردادەرستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىشنى يىزىشنى شەكىلگە ئايلاندۇرۇپ قۇيۇش،ئۆزىنىڭئوقۇتۇش پائاليىتى ھەققدە ئەستايىدىل ئىلىپ بارماسلىق ياكى دەرستىن كىيىنكىقايتائويلىنىشنى قانداق يىزىش قانداق يىزىشنى بىلمەسلىك مەسللىرىساقلانماقتا.تۇۋەندە مەن بىر قانچە يىللىق ئوقۇتۇش ئەملىيىتىم جەرياندا تۇپلىغانتەجىربىلرىم ئاساستا،دەرستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىشنى قايسى نوقتىلار ئاساستائويلانغاندا ئۇنۇمى بىر قەدەر ياخشى بولدىغانلىقى ھەققىدە تۇختىلىپ ئوتىمەن:
4 c* |" a" ~! R$ M5 ]8 U8 ^2 s+ t8 j+ k9 T) v7 B r6 m0 D/ Y
1.ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇتۇش ھەركىتىنىڭ ئوقۇتۇش نىشانغا يەتكەن-يەتمىگەنلىكى ھەققدەقايتا ئويىلنىش كېرەك.
) l; f) P" O% c3 t, ^. X2 I
5 V. ]7 p/ o8 v% p9 |" Kكوپچىلىككە مەلۇمكى،بىلىم بىرىش بىلەن ئىقتدار يىتىلدۇرۇش ئېنىق گەۋدىلىندىغانئوقۇتۇش جەريانى،لىكىن ئوقۇغۇچىلاردا ساغلام بولغان ھېسيات،پۇزسىيە ۋە تۇغراقىممەت قارشىنى تۇرغۇزۇش تۇرغۇزۇش ئوقۇتۇشنىڭ ھەر قايسى ھالقىلىرىغا سېڭىپ كىتىدىغان،بىلدۇرمەي تەسىر كورۇستىشئارقىلىق ئەمەلگە ئاشىدىغان يۇشۇرۇن خاراكتىرلىك ئوقۇتۇش جەريانىدۇر.ئوقۇغۇچىلارنىئەتراپلىق تەرەققىى قىلدۇرۇش نوقتىسدىن ئىيىتقاندا،قابىليەت،ھىسيات،پۇزىتسىيە ۋەقىممەت قارشنى يىتىلدۇرۇشنىڭ قوللىنشچانلىقى تىخىمۇ كەڭ ،تىخمۇ ئۇزۇنبولىدۇ،نورغۇن بىلملەر ۋاقىتىنىڭ ئۇزىرشىغا ئەگىشىپ يۇتكىلىپ تۇرىدۇ.ياكى ئۇنتۇلۇپقالىدۇ.بىلىملەرنىڭ يىڭلىنىش سۇرئتىمۇ ناھايىتى تېز بولىدۇ.پەقەت بىلىمگەئېرشەلەيدىغان قابىليەتنى ھازىرىلىغاندا،ئاندىن كۆپ يۇللار .ئارقىلىق بىلىمگە ئىگەبولغىلى بولىدۇ.شۇڭا ھىسيات، پۇزىتىسيە ۋە قىممەت قارشىنىدەرسلىكتىكى ئوقۇتۇش مەزمۇنى بلىەم ئورگانىك بىرلەشتۇرۇپ، ئوقۇتۇش مەزمۇنغا چوڭقۇرسىڭدۇرۇپ،بۇنى پۇتكۇل ئوقۇتۇش جەرياندىكى يىتەكچىئامىلغا ئايلاندۇرۇش لازىم.
0 g3 j; @8 Q: P
: F" C7 T6 q4 [6 O1 Jئوقۇتۇش جەرياننىڭ بەلگىلەنگەن نىشانغا يەتكەن-يەتمىگنلىك ھەققدە قايتائويلىنىشئىلىپ بىرىش ئوزىمىزنىڭ ئوقۇتۇش ھەركىتىمىزگە تەپسلى قاراپ چىقىپ،يىتەرسىزلىكلەرنىتۇزتىش،ئوقۇتۇش ھەركىتىمىزنى ئولچەملەشتۇرۇش ۋە ئەلالاشتۇرشمىزغا پايدىلىق.،شۇڭابىزنىڭ ئوقۇتۇش ھەركىتىمىزئوخشمىغان دەۋىر،ئوخشىمىغان ياشتىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەرىققياتىغا تىخمۇ پايدىلىق بولۇشى كېرەك.
+ z9 Q/ a- U! I6 r z
, w! A q; R# Y# J5 G& a2.ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇتۇش پائاليىتنىڭ ئالماشتۇرۇش ۋە ھەمكارلىشش خاراكتېردەبولغان-بولمغانلىقى ئۇستىدە ئويلىنىشى كېرەك.
/ q( S: M, T4 J; ~# l& V7 ~6 R
' M9 D) v( S( ]( e% b; s1 m8 gئالاقە قىلىشتىن ئايىرىلغان ئوقۇتۇش مەغلۇپ بولغان ئوقۇتۇش ھىساپلىندۇ.ئوقۇتۇشجەريانى بولسا دەرسخاندىكى پېرسۇناژلار ئۇز-ئارا ئىچىلىپ-يىيىلىپ پىكىرئالمشتۇردىغان،ئۆزئاراچۇشىنىش ھاسىلى قىلدىغان،ئوز ئار پىكىر قاتناشتۇردىغانجەريان.شۇنداقلا ئالماشتۇرۇش،ھەمكارلىشش جەرياندا مەسللەرنى بايقايدىغان،مەسللەرنى ئوتتۇرىغا قۇيۇدىغان،مەسللەر ئۇستىدە تەكشۇرۇش ئىلىپباردىغان،قىيىن مەسللەرنى يىشىدىغان،مەسللەرنى خاراكتىرى بۇيىنچە قايتىدىنگۇرۇپپلارغا ئايىرىيدىغان،ئوگەنگەن بلىملەر ئاساستا مەسللەرنى ئەملىيەتكەتەدبىقلايدىغان،تەرەققياتقا يىڭلىق يارتىدىغان باسقۇچلارنىڭ دەۋرى ھالەتتەتەكرارلىنىش جەرياندۇر.موۋەپىقيەتلىك بولغان ئوقۇتۇش جەرياندا ئوقۇتقۇچى بىلەنئوقۇغۇچى چوقۇم <ئوگنىش تىپتىكى ئورگانىكگەۋدە>نى شەكىللەندۇرۇپ،ھەربىر ئەزا باراۋەر ئاساستا ئۆگنىش پائاليىتىگە قاتنىشىپ،ھېىسيات جەھەتتە ئالماشتۇرۇش ۋە رۇھى جەھەتتە قۇشۇلۇشنى ئىلىپ بىرىشكېرەك. * K: Q% {. `3 b& m7 f
ئوقۇتۇش پائاليىنىڭ ئالماشتۇرۇش ۋە ھەمكارلىشش خاراكېتىردە بولغان بولمىغانلىقىئۇستىدە قايتا ئويلىنىش-بىزنىڭ پەرىق ئىتىش،ئوقۇتۇش جەرياندا ساقلانغان مەسللەرنىتۇزتىش:ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاساسى گەۋدىلىك رۇلىنى ھۆرمەتلەش،ئوزىمىزنىڭ يىتەكچىلىكرۇلىمىزغا تۇغرا قاراش ئىقىتدارىمىزنى يىتىلدۇرۇشكە پايدىلىق.ئوقۇتقۇچىئوقۇغۇچىلار ئوتتۇرسىدىكى ھىسياتنى ئاساس قىلىپ،ھەققى يۇسۇندا ئالاقە قىشنى ئىشقائاشۇرغاندا،ئۇنۇملۇك ھەمكارلىشش جەرياندابىلىم ھاسىلى قىلغىلى بولىدۇ. قابىلىيەتيۇقۇرى كۇتۇرلىدۇ.ھىسيات،پۇزتىسيە يۇكسىلدۇ،قىممەت شەكىللىندۇ. " x5 L# t2 v% R# j$ o
# e" T; C/ E. W7 O! f3.ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇتۇش ماتىرىياللىرىدىن ئىجابى پايدىلانغان-پايدىلانمىغانلىقىئۇستىدە قايتا ئويلىنىش كېرەك. - w5 q( T9 C8 z
ھەمىمىزگە مەلۇمكى،يىڭى بىر نۇۋەتلىك دەرس ئىسلاھاتى قاينام تاشقىنلىق كەيپىياتبىلەن تەرەققى قىلىىپ ھازىرىقى باسقۇچقا قەدەم قۇيدى.ئەسلىدىكى ئوقۇتۇش مەزمۇنلىرىبىلەن سىلىشتۇرساق،مەزمۇن،شەكىل،ئۇسۇل جەھەتلەردە ناھايىتى زۇر ئوزگىرىشبولغانلىقىنى ھىس قىلىمىز.بۇ ئوقۇتقۇچىلاردىن ئوقۇتۇتش ماىرىياللىرىنى سۇزلەپلاقالماستىن بەلكى ئوقۇتۇتش ماتىرىياللىرىنىڭ ئالدىنقى قىسىمىدىكى بىلىم نۇقىتىلرىنىبىلەن ئاخىرىقى مەزمۇنلارنى چۇڭقۇر چۇشنىشنى،ئوقۇتۇشنىڭ دەرىجىسىنى ياخشىئىگەللەشنى،شۇنىڭ بىلەن بىرىگە شۇ پەن بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولغان باشقا پەنبىلىملىرىنىڭ باغلىنىشنى موۋاپىق چۇشنىشىىنى،سىتۇرۇلوق گىرەلەشمە ئوقۇتۇشئەندىزىسىنى شەكىللەندۇرۇشنى تەلەپ قىلىدى.
2 X* C& R) P8 y
9 {1 J$ Q) V0 ]* W9 O4.ئوقۇتقۇچىلارنىڭ تەسەۋۋۇرنى جانلاندۇردىغان موھىم نوقتىنى يۇرۇتۇپبىرەلگەن-بىرەلمگنلىكى ئۇسىتدە ئويلىنىش لازىم. $ \( f* ]! n, v* Q) {! {, G$ M
" ~' c% O' Q/ B! [% y! x
ئوقۇتۇش پەقەت بىر خىل بىلدۇرۇش بولۇپلا قالماستىن بەلىكى تىخىمۇ مۇھىمىئوقۇغۇچىلارنى كۇرۇنۇشلەرنى باشتىن كەچۇرۇپ بىقىشقا،تەسىرلىنشكە،ئىجاد قىلىشقايىتەكلەش جەرياندۇر.دەرسخانا ئوقۇتۇشدا،ئوقۇتۇش مەزمۇننىڭچۇڭقۇرلىشغا،ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەپەككۇر ۋە ھىسيات ئالماشتۇرۇشغا ئەگىشىپ،دائىم بىر قىسىم تاساددىي ھادسلەر كورۇلۇپ تۇرىدۇ،ياكى ھەش-پەش دىگۇچە ئىلىھامشەكىللىندۇ.ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلار ئوتتۇرغا قۇيغان بىر قىسىم مۇستەقىل قاراشلارنىتۇلۇق مۇئەييەنلەشتۇرۇپ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ ياخشى ئۇسۇل،ياخشى پىكىر يۇللىرىنىكىڭەيتىشى لازىم.بۇمۇ بىر خىل قايىللىق ۋە قۇزغىتىش بولۇپ ھىسابلىندۇ. v0 |7 \9 ?3 u# a0 I
% G3 I* p$ \% K @( U5.ئوقۇتقۇچى ئوقۇتۇش جەرياندائوقۇغۇچىلارنىڭ ئىندىۋدالىقىغا ئەھمىيەتبەرگەن-بەرمىگەنلكى ئۇستىدە قايتا ئويلىنىشى كېرەك. " _7 a+ w5 u0 }" Y
6 W: o2 G9 u3 }6 s+ U: i
ئوبىكتىپ شارائىتتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىندىۋدالىقى ھەقىقىتەن مەۋجۇت. موۋەپىقەتقازانماقچى بولدىكەنمىز ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى بايقاشقا ماھىر بولۇپ، قىزىقىشىۋە قۇبۇل قىلىش ئەھۋالىغا ئاساسەن،ئوقۇتۇش ئىلىپ بىرىش كېرەك. موۋەپىقيەتلىكبولغان دەرسخانا ئوقۇتۇشى چۇقۇم ئۇلارنىڭ قۇبۇل قىلىش دەرجىسىگە ماسكىلىشى،ئوتتۇرا ھال سەۋيەدىكى ئوقۇغۇچىلار ماسلىشالايدىغان ،ئوگنىشتە ئارقىداقالغان ئوقۇغۇچىلار يىتىشەلەيدىغان،سەپتىن چۇشۇپ قالمايدىغان ،سەۋيەدە تەشكللىنىشىكېرەك.شۇڭا مەيلى ئوقۇغۇچىلارنى ۋەقەلىك ئىچىگە باشلاپ كىرىش ياكى مەزمۇننىئىپادلەيدىغان جەرياندا بۇلسۇن،مەيلى مەسللەرنى لايىھلەش بولسۇن،گۇمانى مەسللەرنىيىشش بولسۇن چۇقۇم <<بارلىق ئوقۇغۇچىلار ئۇچۇن>>دىگەن تەكشى تەرەققىقىلدۇرۇش ئىدديسىدە چىڭ تۇرۇش
% {: K0 h* o3 @4 \' `5 y* n Y; {/ f9 K
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |