مەلۇم ئوتتۇرا تېخنىكۇم ئوقۇش پۈتتۈرۈشكە ئاز قالغان ئوقۇغۇچىلارغا‹‹كىشىلىك تۇرمۇش دەرسى››تەسىس قىپتۇ.ئاخىرقى بىر سائەتلىك دەرىستە، ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلاردىن مۇنداق ئۈچ سۇئال سوراپتۇ:
1-سۇئال:ئاتا-ئاناڭلارنىڭ تۇغۇلغان كۈنىنى بىلدىغانلار قول كۆتۈرۈڭلار.
قىز ئوقۇغۇچىلار ئاساسى جەھەتتىن قول كۆتۈرۈپتۇ، ئوغۇل ئوقۇغۇچىلار ئاساسى جەھەتتىن قول كۆتۈرمەپتۇ.
2-سۇئال: بىز تۇرۋاتقان ئوقۇتۇش بىناسىدا ئۈچ نەپەر تازلىق ئىشچىسى بار، ئۇلارنىڭ ئىچىدىن ئىككىسنىڭ ئىسمىنى بىلدىغانلار قول كۆتۈرۈڭلار.
ساۋاقداشلارنىڭ ھەممىسى داڭ قېتىپ تۇرۇپ قاپتۇ، ئۈچ يىلدىن بىرى، بۇ ئىشقا ھىچكىم دىققەت قىلمىغان ئىكەن.
ئوقۇتقۇچى سۇئالنى داۋاملاشتۇرۇپتۇ:
3-سۇئال: ئۆزىگە شاپىلاق ئۇرۇپ باققانلار قول كۆتۈرۈڭلار.
ساۋاقداشلارنىڭ ھەممىسى كۈلۈپ كېتىپتۇ، كىممۇ بۇنداق ئەخمەقلىق قىلسۇن!
ئوقۇتقۇچى ئاخىردا مۇنداق دەپتۇ:
-سىلەرگە‹‹ كىشلىك تۇرمۇش››دەرسىنى ئۈتۈشمىزدىكى مەقسەت سىلەرنى توغرا كىشلىك تۇرمۇش قارشى ۋە دۇنيا قارشى تۇرغۇزۇشقا يىتەكلەپ،بۇنۇڭدىن كىيىنكى جاھاندارچىلىق ئشلىرىنى ئۆگىتىش. بايا مەن سورىغان ئۈچ سۇئال سىلەر ئۈچۈن قالدۇرۇلغان سىناق.
- ئاتا-ئانىڭىزنىڭ تۇغۇلغان كۈنىنى ئېسىڭىزدە تۇتىۋېلىڭ،- ئوقۇتقۇچى شۇنداق دىگەچ دوسكىغا ‹‹ۋاپادارلىق›› دىگەن خەتنى يېزىپ سۈزىنى داۋاملاشتۇرۇپتۇ. ۋاپادارلىق ئادەمنى ياخشى يولغا باشلايدۇ، ۋاپادارلىق ئادەمنىڭ ۋۇجۇدىدا ئاق كۆڭۈللۈكنىڭ خېمىرتۇرچى بولىدۇ، ئاق كۆڭۈل ئادەم چوقۇم ياخشى جاۋاپقا ئېرىشىدۇ.
- ئەتراپىڭىزدىكى كىشىلەرنىڭ ئىسمىنى ئېسىڭىزدە تۇتىۋېلىڭ،- ئوقۇتقۇچى دوسكىغا ‹‹ھۆرمەت›› دېگەن خەتنى يېزىپ مۇنداق دەپتۇ:- باشقىلارنى ھۆرمەتلىگەندىلا ئاندىن ھۆرمەتكە ئېرىشكىلى بولىدۇ. باشقىلارنى ھۆرمەتلەيدىغان ئادەت ئادەمگە كەڭ قورساقلىق، مەردانىلىكنى ئۆگىتىدۇ، بۇنداق ئادەم ئشلارنى ۋۇجۇدقا ئېلىپ چىقالايدۇ.
ئوقۇتقۇچى ئاخىردا دوسكىغا‹‹ئۆزى ئۈستىدە ئويلىنىش›› دېگەن خەتلەرنى يېزىپ مۇنداق دەپتۇ:
- ۋاپادارلىق بىلەن ھۆرمەتنى بىلمەي يۈرگەن بولسىڭىز، ئۆزىڭىزگە شاپلاق ئۇرشىڭىز كېرەك. ئۆزى ئۈستىدە ئويلانغاندا، ئشنىڭ تېگىگ يەتكىلى بولىدۇ، ئشنىڭ تېگىگە يەتكەندىلا، ئاندىن ئالغا ئىلگىرلىگىلى بولىدۇ ھەمدە ياراملىق ئادەمگە ئايلىنىش مۇمكىنچىلىغى تۇغۇلىدۇ. بىر ئادەمنىڭ ئاق كۆڭۈل ياكى ئەمەسلىكى ئۇنىڭ كەلگۈسىدە كارغا ياراش-يارىماسلىقنى بەلگىلەيدۇ؛ كەڭ قورساق ياكى ئەمەسلىكى ئۇنىڭ كەلگۈسىدە ئۆز رولىنى قانداق جارى قىلدۇرۇشنى بەلگىلەيدۇ؛ ئۆزى ئۈستىدە ھەر ۋاقىت ئويلىنىپ تۇرۇش تۇرماسلىقى ئۇنىڭ توختاۋسىز ئالغا ئىلگىرلەش-ئىلگىرلىيەلمەسلىكىنى بەلگىلەيدۇ. |