• Uyghur Ejdad Tarih Tori ,شىنجاڭ ئۇيغۇر تۈركلىرى تارىخ تورى , 新疆维吾尔族历史网站 ,Uyghur History Website ,ウイグル族の歴史サイト

     پارول قايتۇرىۋېلىش
     تىزىملىتىش
    ئىزدەش
    ئاۋات ئىزدەش: ئۇيغۇر تۈركي تارىخ
    جەمئىي مىكروبلوگ 373 تال  

    مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

    • ئەنسار تۈنۈگۈن 22:59 [ئىنكاس(0)] [...]

      يىقىلغاننى يۇلىمىسەڭ مەيلى لىكىن دەسسىمە ...............

    • شىرتكىن 2014-4-23 15:55 [ئىنكاس(3)] [...]

      مۇنبەردە بىر چىشى پىت پاشا پەيدا بولۇپ مۇنبەرنىڭ ئارامىغا ئىغىر دەخلى قىپتۇ!

    • ھېدايەت 2014-4-22 15:05 [ئىنكاس(2)] [...]

      سەن تۈزەلگەندىن كىيىن مەن ساڭا تاشقى دۇنيانى تۈزەپ كۆرسىتىمەن

    • ئاقسۇ 2014-4-18 14:40 [ئىنكاس(0)] [...]

      تۆرت كۈن ئىچىندە تاھارەت ئېلىش ھەققىدە 7 تېما يوللىنىپتۇ... ھەممىسىنى بىراقلام يوللىماي...

    • جاۋاپ 2014-4-12 01:41 [ئىنكاس(2)] [...]

      مىنىڭ كىملىگىم مېنىڭ مىللىتىم،مىللىتىم روھى مىنىڭ تىنىغىم!!

    • ئاباسوف 2014-4-11 17:18 [ئىنكاس(3)] [...]

      ئاخىرى مۇنبەرنى زاۋال تاپقۇزدىغان بولدىدە..

    • admin 2014-4-6 00:29 [ئىنكاس(3)] [...]

      تەرەقىياتنىڭ ئاساسى مەۋجۇتلۇق . بىزنى تىللىغانلار بىركۈن بىزدىن خوش بوپ قاللار . نەدە بولساق ئامان بولا.....

    • دىيارىم 2014-4-24 22:51 [ئىنكاس(4)] [...]

      دىيارىمىز بۇ يىل يىڭى قوشنىلاردىن ھەر يىلدىكىدىن بەكرەك مول ھوسۇل ئالدىغان دەك تۇردۇ.

    • ھېدايەت 2014-4-22 15:22 [ئىنكاس(1)] [...]

      بىزنىڭ روھىمىزنى قۇم بىسىپ كەتكەنلىكتىن،يۇرتىمىزنى قۇم بىسپ كەتتى

    • شىرتكىن 2014-4-19 11:23 [ئىنكاس(3)] [...]

      ھەي بىچارە ئۇيغۇرۇم!! http://url

    • پەلەك 2014-4-12 16:28 [ئىنكاس(2)] [...]

      قىزغىنلىق ئىنكاس تەستىقلاش تۈزۈمى بىلەن مۇناسىۋەتسىز ،بەلكى دوستلارنىڭ مەسئۇلىيەت تۇيغۇسىغا باغلىق.....

    • پەلەك 2014-4-11 18:49 [ئىنكاس(1)] [...]

      مۇنبەر قايتىدىن جانلىنىشقا باشلىدى.

    • پەلەك 2014-4-10 10:20 [ئىنكاس(2)] [...]

      ‹ئاسىيادا بەش تۈرك›نى بىر قىتىم تولۇقلىدىم،كۆرۈپ باققايسىلەر..........

    • سالمان 2014-4-1 17:00 [ئىنكاس(0)] [...]

      مۇنبەر خاسلىقى يوقالمىسۇن، بۇ ئىچى پۇشقانلار ئىنكاس يازىدىغان مۇنبەرلەرگە ئوخشاپ قالمىسۇن.

    كۆرۈش: 3541|ئىنكاس: 25

    دۆلىتىمىزنىڭ مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيە قانۇنى

    [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

    84

    تېما

    30

    دوست

    2670

    جۇغلانما

    ئوڭ ۋەزىر

    Rank: 8Rank: 8

    لەشكەر يۈز بېشى مىڭ بېشى تۈتۈن بەگ سەردار تۆرە خەلپەت سول ۋەزىر ئوڭ ۋەزىر ساداقەت

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-14 13:51:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    جۇڭخۇاخەلق جۇمﻬۇرىيىتىنىڭ مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيە قانۇنى
    ( 1984 - يىل 5 - ئاينىڭ 31 - كۈنى 6 - نۆۋەتلىك مەملىكەتلىك خەلققۇرۇلتىيى 2 - يىغىنىدا ماقۇللانغان ، 2001 - يىل 2 - ئاينىڭ 28 - كۈنى 9 - نۆۋەتلىك مەملىكەتلىكخەلق قۇرۇلتىيى دائىمىي كومىتېتى 20 - سانلىقيىغىنىنىڭ << < جۇڭخۇا خەلقجۇمﻬۇرىيىتىنىڭ مىللىيتېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيە قانۇنى > >>غا تۈزىتىشكىرگۈزۈشتوغرىسىدىكى قارارى >>غا ئاساسەن تۈزىتىلگەن )
    سۆز بېشى
    جۇڭخۇا خەلق جۇمﻬۇرىيىتى _ مەملىكىتىمىزدىكى ﻫەرمىللەت خەلقى بىرلىكتەبەرپا قىلغان كۆپ مىللەتلىك بىر پۈتۈن دۆلەت . مىللىيتېررىتورىيىلىكئاپتونومىيە _ جۇڭگو كوممۇنىستىك پارتىيىسىنىڭ مەملىكىتىمىزدىكىمىللىيمەسىلىنى ماركسىزم - لېنىنىزم بىلەن ﻫەل قىلىدىغان تۈپ سىياسىتى ، دۆلەتنىڭتۈپ بىر سىياسىي تۈزۈمى .
    مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيە دۆلەتنىڭ بىر تۇتاش رەﻫبەرلىكىدە ، ئازسانلىقمىللەتلەر توپلىشىپ ئولتۇراقلاشقان جايلاردا تېررىتورىيىلىكئاپتونومىيىنى يولغا قويۇپ ، ئاپتونومىيە ئورگانلىرىنى تەسىس قىلىپ ، ئاپتونومىيە ﻫوقۇقىنى يۈرگۈزۈش دېمەكتۇر . مىللىي تېررىتورىيىلىكئاپتونومىيىنىڭ يولغا قويۇلۇشى دۆلەت ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭئۆزىنىڭ ئىچكىئىشلىرىنى باشقۇرۇش ﻫوقۇقىغا تولۇق ﻫۆرمەت قىلىدۇ ۋە كاپالەتلىكقىلىدۇدېگەن روﻫنى گەۋدىلەندۈردى ، دۆلەتنىڭ مىللەتلەر باراۋەرلىكى ، ئىتتىپاقلىقىۋە ئورتاق گۈللىنىشى پرىنسىپىدا چىڭ تۇرىدىغانلىقىنىگەۋدىلەندۈردى .
    مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيىنى يولغا قويۇش ﻫەر مىللەت خەلقىنىڭ ئۆزئىشىغا ئۆزىخوجا بولۇش ئاكتىپلىقىنى جارى قىلدۇرۇشتا ، باراۋەرلىك ، ئىتتىپاقلىق ، ﻫەمكارلىقئاساسىدىكى سوتسىيالىستىك مىللىي مۇناسىۋەتنىراۋاجلاندۇرۇشتا ، دۆلەتنىڭ بىرلىكىنىمۇستەﻫكەملەشتە ، مىللىيئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ۋە پۈتۈن مەملىكەتنىڭسوتسىيالىستىك قۇرۇلۇشئىشلىرىنىڭ تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرۈشتە غايەت زور رولئوينىدى . بۇنىڭدىن كېيىن ، مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيە تۈزۈمىنىقەتئىيداۋاملاشتۇرۇپ ۋە مۇكەممەللەشتۈرۈپ ، بۇ تۈزۈمنىڭ دۆلىتىمىزنىڭسوتسىيالىستىكزامانىۋىلاشتۇرۇش قۇرۇلۇشى جەريانىدىكى تېخىمۇ رولىنى جارىقىلدۇرۇش لازىم .
    ئەمەلىيەت ئىسپاتلىدىكى ، مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيىنى قەتئىي يولغاقويۇشئۈچۈن ، مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ دۆلەتنىڭ قانۇن ۋەسىياسەتلىرىنى ئۆز يېرىنىڭئەمەلىي ئەﻫۋالىغا قاراپ ئىزچىل ئىجرا قىلىشىغاﻫەقىقىي كاپالەتلىك قىلىش كېرەك ؛ ئازسانلىق مىللەتلەرنىڭ ﻫەر دەرىجىلىككادىرلىرىنى ، تۈرلۈك كەسپىي خادىملىرىنى ۋەتېخنىك ئىشچىلىرىنى كۆپلەپيېتىشتۈرۈش لازىم ؛ مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار ئۆز كۈچىگەتايىنىپ ئىشكۆرۈش ، جاپا - مۇشەققەتكە چىداپ كۈرەش قىلىش روﻫىنى جارى قىلدۇرۇپ ، ئۆزجايلىرىنىڭ سوتسىيالىستىك قۇرۇلۇش ئىشلىرىنى تىرىشىپ راۋاجلاندۇرۇپ ، دۆلەتنىڭقۇرۇلۇش ئىشلىرى ئۈچۈن تۆﻫپە قوشۇشى كېرەك ؛ دۆلەت خەلق ئىگىلىكىتەرەققىياتى بىلەنئىجتىمائىي تەرەققىيات پىلانىغا ئاساسەن مىللىيئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئىقتىسادىيتەرەققىياتىنى ۋە مەدەنىيەتتەرەققىياتىنى تېزلىتىشىگە تىرىشىپ ياردەم بېرىدۇ . مىللەتلەرئىتتىپاقلىقىنى قوغداش كۈرىشىدە ، چوڭ مىللەتچىلىككە ، ئاساسلىقىچوڭخەنزۇچىلىققا قارشى تۇرۇش لازىم ، يەرلىك مىللەتچىلىككىمۇ قارشى تۇرۇش لازىم .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلاردىكى ﻫەر مىللەت خەلقى پۈتۈن مەملىكەت خەلقىبىلەنبىرلىكتە ، جۇڭگو كوممۇنىستىك پارتىيىسىنىڭ رەﻫبەرلىكىدە ، ماركسىزم - لېنىنىزم ، ماۋ زېدۇڭ ئىدىيىسى ۋە دېڭ شياۋپىڭ نەزەرىيىسىنىڭيېتەكچىلىكىدە خەلق دېموكراتىيىسىدىكتاتۇرىسىدا ، ئىسلاﻫات ئېلىپ بېرىش ، ئىشىكنى ئېچىۋېتىشتە چىڭ تۇرۇپ ، جۇڭگوچەسوتسىيالىزم قۇرۇش يولىنى بويلاپ ، كۈچنى مەركەزلەشتۈرۈپ سوتسىيالىستىكزامانىۋىلاشتۇرۇش قۇرۇلۇشىنى ئېلىپبېرىپ ، سوتسىيالىستىك بازار ئىگىلىكىنىراۋاجلاندۇرۇپ ، سوتسىيالىستىكدېموكراتىيە ۋە قانۇنچىلىق قۇرۇلۇشىنى ، سوتسىيالىستىك مەنىۋى مەدەنىيلىكقۇرۇلۇشىنى كۈچەيتىپ ، مىللىي ئاپتونومىيىلىكجايلارنىڭ ئىقتىسادىيتەرەققىياتى ۋە مەدەنىيەت تەرەققىياتىنى تېزلىتىپ ، شۇجايلارنىئىتتىپاقلاشقان ، گۈللەنگەن مىللىي ئاپتونومىيىلىك جاي قىلىپ قۇرۇپ چىقىشى ، مىللەتلەرنى ئورتاق گۈللەندۈرۈش ، مەملىكىتىمىزنى باي - قۇدرەتلىك ، دېموكراتىك ، مەدەنىي سوتسىيالىستىك مەملىكەت قىلىپ قۇرۇپ چىقىش ئۈچۈنتىرىشىپ كۈرەش قىلىشى لازىم .
    << جۇڭخۇا خەلق جۇمﻬۇرىيىتىنىڭ مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيەقانۇنى >> ئاساسىي قانۇندا بەلگىلەنگەن مىللىي تېررىتورىيىلىكئاپتونومىيە تۈزۈمىنىيولغا قويىدىغان نېگىزلىك قانۇندۇر .
    بىرىنچى باب
    1 - ماددا جۇڭخۇا خەلق جۇمﻬۇرىيىتىنىڭ مىللىي تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيەقانۇنىجۇڭخۇا خەلق جۇمﻬۇرىيىتىنىڭ ئاساسىي قانۇنىغا ئاساسەن تۈزۈلدى .
    2 - ماددا ئاز سانلىق مىللەتلەر توپلىشىپ ئولتۇراقلاشقان جايلاردا مىللىيتېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيە يولغا قويۇلىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار ئاپتونوم رايون ، ئاپتونوم ئوبلاست ، ئاپتونومناﻫىيىلەرگەبۆلۈنىدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ﻫەممىسى جۇڭخۇاخەلق جۇمﻬۇرىيىتىنىڭئايرىلماس قىسمىدۇر .
    3 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلاردا ئاپتونومىيە ئورگانلىرى تەسىسقىلىنىدۇ ، ئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەتنىڭ بىر دەرىجىلىك يەرلىك ﻫاكىمىيەتئورگانلىرىدۇر .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرىدا دېموكراتىيە - مەركەزلەشتۈرۈش تۈزۈمى پرىنسىپى يولغا قويۇلىدۇ .
    4 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى يەرلىكدۆلەتئورگانلىرى ئاساسىي قانۇننىڭ ئۈچىنچى باب 5 - پاراگرافىدا بەلگىلەنگەنخىزمەت ﻫوقۇقىنىيۈرگۈزىدۇ ، شۇنىڭ بىلەن بىللە ، ئاساسىي قانۇندا ۋە مۇشۇقانۇندا ، شۇنىڭدەك باشقاقانۇنلاردا بەلگىلەنگەن ﻫوقۇق دائىرىسى بويىچەئاپتونومىيە ﻫوقۇقىنى يۈرگۈزىدۇ ، دۆلەتنىڭ قانۇن ۋە سىياسەتلىرىنى ئۆزجايىنىڭ ئەمەلىي ئەﻫۋالىغا قاراپ ئىزچىللاشتۇرىدۇۋە ئىجرا قىلىدۇ .
    ئاپتونوم ئوبلاستلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى تەۋەسىدە رايون ، ناﻫىيە بولغانشەﻫەرلەرقاتارىدا يەرلىك دۆلەت ئورگانلىرىنىڭ خىزمەت ﻫوقۇقىنى يۈرگۈزىدۇ ، شۇنىڭ بىلەنبىللە ئاپتونومىيە ﻫوقۇقىنى يۈرگۈزىدۇ .
    5 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەتنىڭبىرلىكىنىقوغدىشى ، ئۆز جايىدا ئاساسىي قانۇن ۋە باشقا قانۇنلارنىڭ رىئايەقىلىنىشىغا ۋە ئىجراقىلىنىشىغا كاپالەتلىك قىلىشى كېرەك .
    6 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ﻫەر مىللەتخەلقىگەرەﻫبەرلىك قىلىپ ، كۈچنى مەركەزلەشتۈرۈپ سوتسىيالىستىكزامانىۋىلاشتۇرۇش قۇرۇلۇشىنىئېلىپ بارىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ئۆز جايىنىڭ ئەﻫۋالىغاقاراپ ، ئاساسىي قانۇنغا ۋە قانۇنلارغا خىلاپلىق قىلماسلىق پرىنسىپى ئاستىدا ، ئالاﻫىدە سىياسەتۋە جانلىق تەدبىرلەرنى قوللىنىپ ، مىللىي ئاپتونومىيىلىكجايلارنىڭ ئىقتىسادىيقۇرۇلۇشى ۋە مەدەنىيەت قۇرۇلۇشى ئىشلىرىنىڭتەرەققىياتىنى تېزلىتىشكە ﻫوقۇقلۇق .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەت پىلانىنىڭيېتەكچىلىكىدە ، ئەمەلىيەتنى ئاساس قىلىپ ، ئەمگەك ئۈنۈمدارلىقىنى ۋەئىقتىسادىي ئۈنۈمنى ئۈزلۈكسىزئۆستۈرۈپ ، ئىجتىمائىي ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنىراۋاجلاندۇرۇپ ، ﻫەر قايسىمىللەتلەرنىڭ ماددىي تۇرمۇش سەۋىيىسىنىپەيدىنپەي ئۆستۈرىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى مىللىي مەدەنىيەتنىڭئېسىلئەنئەنىلىرىگە ۋارىسلىق قىلىپ ۋە ئۇنى جارى قىلدۇرۇپ ، مىللىيئالاﻫىدىلىككە ئىگەسوتسىيالىستىك مەنىۋى مەدەنىيەت يارىتىپ ، ﻫەر مىللەتخەلقىنىڭ سوتسىيالىستىكئېڭىنى ۋە پەن - مەدەنىيەت سەۋىيىسىنى ئۈزلۈكسىزئۆستۈرىدۇ .
    7 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەتنىڭئومۇمىيمەنپەئەتىنى بىرىنچى ئورۇنغا قويۇپ ، يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەتئورگانلىرى تاپشۇرغانتۈرلۈك ۋەزىپىلەرنى پائال ئورۇندىشى لازىم .
    8 - ماددا يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەت ئورگانلىرى مىللىي ئاپتونومىيىلىكجايلاردىكىئاپتونومىيە ئورگانلىرىنىڭ ئاپتونومىيە ﻫوقۇقىنى يۈرگۈزۈشىگەكاپالەتلىك قىلىدۇ ﻫەمدەمىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئالاﻫىدىلىكىگە ۋەئېﻬتىياجىغا قاراپ ، ئۇلارنىڭسوتسىيالىستىك قۇرۇلۇش ئىشلىرىنىڭتەرەققىياتىنى تېزلىتىشىگە تىرىشىپ ياردەم بېرىدۇ .
    9 - ماددا يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەت ئورگانلىرى ۋە مىللىي ئاپتونومىيىلىكجايلارنىڭ ئاپتونومىيەئورگانلىرى مىللەتلەرنىڭ باراۋەرلىك ، ئىتتىپاقلىق ، ﻫەمكارلىق ئاساسىدىكىسوتسىيالىستىك مىللىي مۇناسىۋىتىنى قوغدايدۇ ۋەراۋاجلاندۇرىدۇ ، ﻫەر قانداقمىللەتنى كەمسىتىش ۋە ئېزىشنى مەنئىي قىلىدۇ ، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى بۇزىدىغانۋە مىللىي بۆلگۈنچىلىك پەيداقىلىدىغان قىلمىشلارنى مەنئىي قىلىدۇ .
    10 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ئۆزجايىدىكىمىللەتلەرنىڭ ئۆز تىل - يېزىقىنى قوللىنىش ۋە راۋاجلاندۇرۇشئەركىنلىكىگە ، ئۆزلىرىنىڭئۆرپ - ئادەتلىرىنى ساقلاپ قېلىش ياكى ئىسلاﻫ قىلىشئەركىنلىكىگە كاپالەتلىك قىلىدۇ .
    11 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ﻫەرمىللەتپۇقرالىرىنىڭ دىنىي ئېتىقاد ئەركىنلىكىگە كاپالەتلىك قىلىدۇ .
    ﻫەر قانداق دۆلەت ئورگىنى ، جامائەت تەشكىلاتى ۋە شەخس پۇقرالارنى دىنغائېتىقادقىلىشقا ياكى ئېتىقاد قىلماسلىققا زورلىماسلىقى ، دىنغا ئېتىقادقىلىدىغانپۇقرالارنىمۇ ، دىنغا ئېتىقاد قىلمايدىغان پۇقرالارنىمۇكەمسىتمەسلىكى لازىم .
    دۆلەت نورمال دىنىي پائالىيەتلەرنى قوغدايدۇ .
    ﻫەر قانداق كىشىنىڭ دىندىن پايدىلىنىپ جەمئىيەت تەرتىپىنى بۇزىدىغان ، پۇقرالارنىڭسالامەتلىكىگە زىيان يەتكۈزىدىغان ، دۆلەتنىڭ مائارىپ تۈزۈمىگەتوسقۇنلۇق قىلىدىغانﻫەرىكەتلەرنى ئېلىپ بېرىشىغا يول قويۇلمايدۇ .
    دىنىي تەشكىلاتلار ۋە دىنىي ئىشلار چەت ئەل كۈچلىرىگە بېقىنمايدۇ .
    ئىككىنچى باب مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ قۇرۇلۇشى ۋە ئاپتونومىيە ئورگانلىرىنىڭتەشكىل قىلىنىشى
    12 - ماددا ئاز سانلىق مىللەتلەر توپلىشىپ ئولتۇراقلاشقان جايلاردا شۇ جايدىكىمىللىيمۇناسىۋەتنى ، ئىقتىسادىي تەرەققىياتىنى ۋە باشقا شارائىتلارنى ئاساسقىلىپ ﻫەمدەتارىخىي ئەﻫۋالنى ﻫېسابقا ئېلىپ ، بىر ياكى بىر قانچە ئازسانلىق مىللەت توپلىشىپئولتۇراقلاشقان رايوننى ئاساس قىلغان ئاپتونومىيىلىكجاي قۇرۇلسا بولىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار دائىرىسىدىكى باشقا ئاز سانلىق مىللەتلەرتوپلىشىپئولتۇراقلاشقان جايلاردا شۇنىڭغا مۇناسىپ ئاپتونومىيىلىك جايلار ياكىمىللىي يېزىلارقۇرۇلىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار ئۆز جايىنىڭ ئەمەلىي ئەﻫۋالىغا قاراپ ، خەنزۇياكى باشقامىللەت ئاﻫالىسى ئولتۇراقلاشقان بىر قىسىم ئاﻫالىلەر رايونلىرىنىۋە شەﻫەر - بازارلارنىئۆز ئىچىگە ئالسا بولىدۇ .
    13 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ نامى ، ئالاﻫىدە ئەﻫۋاللارنىﻫېسابقائالمىغاندا ، يەر نامى ، مىللەت نامى ، مەمۇرىي ئورۇن تەرتىپىبويىچە تۈزۈلىدۇ .
    14 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ قۇرۇلۇشىنى ، رايونچېگرىسىنىڭئايرىلىشىنى ، نامىنىڭ تۈزۈلۈشىنى يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەتئورگانلىرىئالاقىدار يەرلىك دۆلەت ئورگانلىرى ۋە ئالاقىدار مىللەتنىڭ ۋەكىللىرىبىلەنتولۇق كېڭىشىپ بەلگىلەيدۇ ، ئۇنى قانۇندا بەلگىلەنگەن رەسمىيەت بويىچەمەلۇمقىلىپ تەستىقلىتىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار قۇرۇلغاندىن كېيىن ، شۇ جايلارنى قانۇندابەلگىلەنگەنتەرتىپتىن ئۆتكۈزمەي تۇرۇپ ئەمەلدىن قالدۇرۇشقا ياكىقوشۇۋېتىشكە بولمايدۇ ؛ مىللىيئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ رايون چېگرىسىبەلگىلەنگەندىن كېيىن ، ئۇنى قانۇندابەلگىلەنگەن تەرتىپتىن ئۆتكۈزمەي تۇرۇپئۆزگەرتىشكە بولمايدۇ ؛ ﻫەقىقەتەن ئەمەلدىنقالدۇرۇشقا ، قوشۇۋېتىشكە ياكىئۆزگەرتىشكە توغرا كەلسە ، يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەتئورگانلىرىنىڭ ئالاقىدارتارماقلىرى مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرىبىلەنتولۇق كېڭىشىپ بەلگىلىگەندىن كېيىن ، قانۇندا بەلگىلەنگەن تەرتىپبويىچەتەستىقلىتىدۇ .
    15 - ماددا ئاپتونوم رايونلۇق ، ئاپتونوم ئوبلاستلىق ۋە ئاپتونوم ناﻫىيىلىكخەلققۇرۇلتايلىرى ۋە خەلق ﻫۆكۈمەتلىرى مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭئاپتونومىيەئورگانلىرىدۇر .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ خەلق ﻫۆكۈمەتلىرى ئۆزى بىلەن تەڭ دەرىجىلىكخەلققۇرۇلتايلىرى ۋە ئۆزىدىن بىر دەرىجە يۇقىرى دۆلەت مەمۇرىي ئورگانلىرىئالدىدا جاۋابكاربولىدۇ ۋە ئۇلارغا ئۆز خىزمىتىدىن دوكلات بېرىدۇ ، ئۆزى بىلەنتەڭ دەرىجىلىك خەلققۇرۇلتايلىرىنىڭ يىغىنلىرى ئارىلىقىدا ، شۇ دەرىجىلىكخەلق قۇرۇلتايلىرىنىڭ دائىمىيكومىتېتلىرى ئالدىدا جاۋابكار بولىدۇ ۋەئۇلارغا ئۆز خىزمىتىدىن دوكلات بېرىدۇ . مىللىيئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ خەلقﻫۆكۈمەتلىرى گوۋۇيۈەننىڭ بىر تۇتاش رەﻫبەرلىكىدىكىدۆلەت مەمۇرىيئورگانلىرىدۇر ، ئۇلار گوۋۇيۈەنگە بويسۇنىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلاردىكى ئاپتونومىيە ئورگانلىرىنىڭ تەشكىلى ۋەخىزمىتى ئاساسىيقانۇنغا ۋە قانۇنلارغا ئاساسەن ، مىللىي ئاپتونومىيىلىكجايلارنىڭ ئاپتونومىيە نىزامىداياكى ئايرىم نىزاملىرىدا بەلگىلىنىدۇ .
    16 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ خەلق قۇرۇلتايلىرىدا ، تېررىتورىيىلىكئاپتونومىيىنى يولغا قويغان مىللەتنىڭ ۋەكىللىرى بولغاندىنتاشقىرى ، شۇ مەمۇرىيرايوندا ئولتۇراقلاشقان باشقا مىللەتلەرنىڭمۇ مۇۋاپىقساندا ۋەكىلى بولۇشى كېرەك .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ خەلق قۇرۇلتايلىرىدا ، تېررىتورىيىلىكئاپتونومىيىنىيولغا قويغان مىللەت ۋەكىللىرى بىلەن باشقا ئاز سانلىق مىللەتۋەكىللىرىنىڭ سانى ۋەنىسبىتىنى قانۇندا بەلگىلەنگەن پرىنسىپلارغا ئاساسەن ، ئۆلكىلىك ، ئاپتونوم رايونلۇق ، بىۋاسىتە قاراشلىق شەﻫەرلىك خەلققۇرۇلتايلىرىنىڭ دائىمىي كومىتېتى بەلگىلەيدۇﻫەمدە ئۇنى مەملىكەتلىك خەلققۇرۇلتىيى دائىمىي كومىتېتىدا ئەنگە ئالدۇرىدۇ .
    مىللىي ئاپتنومىيىلىك جايلارنىڭ خەلق قۇرۇلتايلىرى دائىمىي كومىتېتلىرىنىڭمۇدىر ياكىمۇئاۋىن مۇدىرلىقىنى ئۆتىگۈچىلەر ئىچىدە تېررىتورىيلىكئاپتونومىيىنى يولغا قويغانمىللەتنىڭ پۇقرالىرى بولۇشى كېرەك .
    17 - ماددا ئاپتونوم رايوننىڭ رەئىسى ، ئاپتونوم ئوبلاستنىڭ باشلىقى ، ئاپتونومناﻫىيىنىڭ ﻫاكىمى تېررىتورىيلىك ئاپتونومىيىنى يولغا قويغانمىللەتنىڭپۇقرالىرىدىن بولىدۇ . ئاپتونوم رايونلۇق ، ئاپتونوم ئوبلاستلىق ، ئاپتونومناﻫىيىلىك خەلق ﻫۆكۈمەتلىرىنىڭ تەركىبىدىكى باشقا خادىملار تېررىتورىيىلىكئاپتونومىيىنىيولغا قويغان مىللەتنىڭ ۋە باشقا ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭخادىملىرىدىن مۇۋاپىقسەپلىنىشى كېرەك .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ خەلق ﻫۆكۈمەتلىرىدە ئاپتونوم رايوننىڭرەئىسى ، ئاپتونوم ئوبلاستنىڭ باشلىقى ، ئاپتونوم ناﻫىيىنىڭ ﻫاكىمى مەسئۇلبولۇش تۈزۈمى يولغاقويۇلىدۇ . ئاپتونوم رايوننىڭ رەئىسى ، ئاپتونومئوبلاستنىڭ باشلىقى ، ئاپتونومناﻫىيىنىڭ ﻫاكىمى شۇ دەرىجىلىك خەلقﻫۆكۈمەتلىرىنىڭ خىزمەتلىرىگە ئايرىم - ئايرىمرىياسەتچىلىك قىلىدۇ .
    18 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرىقارىمىقىدىكى خىزمەتتارماقلىرىنىڭ كادىرلىرى تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيىنىيولغا قويغان مىللەتنىڭ ۋەباشقا ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ خادىملىرىدىنمۇۋاپىق سەپلىنىشى كېرەك .
    ئۈچىنچى باب ئاپتونومىيە ئورگانلىرىنىڭ ئاپتونومىيە ﻫوقۇقى
    19 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ خەلق قۇرۇلتايلىرى شۇجايدىكىمىللەتلەرنىڭ سىياسىي ، ئىقتىسادىي جەﻫەتتىكى ۋە مەدەنىيەتجەﻫەتتىكىئالاﻫىدىلىكىگە ئاساسەن ، ئاپتونومىيە نىزاملىرىنى ۋە ئايرىم نىزاملارنىتۈزۈپچىقىشقا ﻫوقۇقلۇق . ئاپتونوم رايونلارنىڭ ئاپتونومىيە نىزاملىرى ۋەئايرىمنىزاملىرى مەملىكەتلىك خەلق قۇرۇلتىيى دائىمىي كومىتېتىنىڭتەستىقىدىنئۆتكۈزۈلگەندىن كېيىن كۈچكە ئىگە بولىدۇ . ئاپتونوم ئوبلاست ، ئاپتونومناﻫىيىلەرنىڭ ئاپتونومىيە نىزاملىرى ۋە ئايرىم نىزاملىرى ئۆلكىلىك ، ئاپتونومرايونلۇق ، بىۋاسىتە قاراشلىق شەﻫەرلىك خەلق قۇرۇلتىيى دائىمىيكومىتېتىنىڭتەستىقىدىن ئۆتكۈزۈلگەندىن كېيىن كۈچكە ئىگە بولىدۇ ﻫەمدەمەملىكەتلىك خەلققۇرۇلتىيى دائىمىي كومىتېتىغا ۋە گوۋۇيۈەنگە ئەنگەئالدۇرۇلىدۇ .
    20 - ماددا يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەت ئورگانلىرىنىڭ قارار ، بېكىتمە ، بۇيرۇقۋەيوليورۇقلىرى مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئەمەلىي ئەﻫۋالىغا ئۇيغۇنكەلمىگەندە ، ئاپتونومىيە ئورگانلىرى شۇ يۇقىرى دەرىجىلىك دۆلەتئورگانلىرىنىڭ تەستىقىنى ئالغاندىنكېيىن ، جانلىق ئىجرا قىلسا ياكى ئىجراقىلىشنى توختاتسا بولىدۇ ؛ شۇ يۇقىرىدەرىجىلىك دۆلەت ئورگانلىرى دوكلاتنىتاپشۇرۇۋالغان كۈندىن باشلاپ 60 كۈن ئىچىدە جاۋابقايتۇرۇشى لازىم .
    21 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ئۆزۋەزىپىلىرىنىئىجرا قىلىشتا ، شۇ مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭئاپتونومىيە نىزامىدىكى بەلگىلىمەبويىچە ، شۇ جايدا كەڭ قوللىنىلىدىغانبىر خىل ياكى بىر نەچچە خىل تىل - يېزىقنىئىشلىتىدۇ ؛ ئۆز ۋەزىپىسىنىئىجرا قىلىشتا كەڭ قوللىنىلىدىغان بىر نەچچە خىل تىل - يېزىقنى تەڭئىشلىتىدىغان ئاپتونومىيە ئورگانلىرى تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيىنىيولغاقويغان مىللەتنىڭ تىل - يېزىقىنى ئاساس قىلسا بولىدۇ .
    22 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرىسوتسىيالىستىكقۇرۇلۇشنىڭ ئېﻬتىياجى بويىچە ، تۈرلۈك تەدبىرلەرنى قوللىنىپ ، شۇ جايدىكىمىللەتلەردىن ﻫەر دەرىجىلىك كادىرلارنى ، پەن - تېخنىكاخادىملىرى ، ئىگىلىكباشقۇرۇش خادىملىرى قاتارلىق تۈرلۈك كەسپىي خادىملارنىۋە تېخنىك ئىشچىلارنى كۆپلەپيېتىشتۈرىدۇ ، ئۇلارنىڭ رولىنى تولۇق جارىقىلدۇرىدۇ ﻫەمدە ئاز سانلىق مىللەتئاياللىرىدىن ﻫەر دەرىجىلىك كادىرلارنى ۋەتۈرلۈك كەسپىي ، تېخنىك خادىملارنىيېتىشتۈرۈشكە ئەﻫمىيەت بېرىدۇ .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى خىزمەتچى خادىملارنىقوبۇلقىلىپ ئىشلىتىش ۋاقتىدا ، تېررىتورىيىلىك ئاپتونومىيىنى يولغا قويغانمىللەتنىڭ ۋەباشقا ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ خادىملىرىغا مۇۋاپىق ئېتىباربېرىشى كېرەك .
    مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى تۈرلۈك كەسپىيخادىملارنىئېتىبار بېرىش ، رىغبەتلەندۈرۈش يولى بىلەن ئاپتونومىيىلىكجايلارنىڭ قۇرۇلۇشئىشلىرىغا جەلپ قىلىش ئۈچۈن ئالاﻫىدە تەدبىرلەرنى قوللانسابولىدۇ .
    23 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلاردىكى كارخانىلار ، كەسپىي ئورۇنلاردۆلەتنىڭبەلگىلىمىسى بويىچە ئادەم ئېلىش ۋاقتىدا ، ئالدى بىلەن ئاز سانلىقمىللەتتىن ئېلىشىلازىم ﻫەمدە يېزىلاردىكى ۋە چارۋىچىلىق رايونلىرىدىكى ئازسانلىق مىللەت ئاﻫالىسىدىنئالسا بولىدۇ .
    24 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەتنىڭﻫەربىيتۈزۈمى ۋە ئۆز جايىنىڭ ئەمەلىي ئېﻬتىياجىغا قاراپ ، گوۋۇيۈەننىڭتەستىقىدىن ئۆتكۈزۈپ ، ئۆز جايىنىڭ جەمئىيەت ئامانلىقىنى قوغدايدىغان
    جامائەتخەۋپسىزلىكى قىسىملىرىنى تەشكىلقىلسا بولىدۇ

    25 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيەئورگانلىرى دۆلەت پىلانىنىڭ يېتەكچىلىكىدە ، ئۆز جايىنىڭ ئالاﻫىدىلىكىگە ۋە ئېﻬتىياجىغاقاراپ ، ئىقتىسادىي قۇرۇلۇشنىڭ فاڭجېن ، سىياسەت ۋە پىلانلىرىنى تۈزۈپ چىقىدۇ ، يەرلىك ئىقتىسادىي قۇرۇلۇش ئىشلىرىنى ئۆز ئالدىغا ئورۇنلاشتۇرىدۇ ۋە باشقۇرىدۇ .
    26 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى سوتسىيالىزم پرىنسىپىداچىڭ تۇرۇش شەرتى ئاساسىدا ، قانۇندىكى بەلگىلىمىلەرگە ۋە ئۆز جايىنىڭ ئىقتىسادىيتەرەققىيات ئالاﻫىدىلىكىگە ئاساسەن ، ئىشلەپچىقىرىش مۇناسىۋەتلىرىنى ۋە ئىقتىسادىيقۇرۇلمىنى مۇۋاپىق تەڭشەيدۇ ، سوتسىيالىستىك بازار ئىگىلىكىنى تىرىشىپراۋاجلاندۇرىدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ئومۇمىيمۈلۈكچىلىكى ئاساسىي گەۋدە قىلىنغان ، كۆپ خىل مۈلۈكچىلىكتىكى ئىگىلىكى بىرلىكتەراۋاجلاندۇرۇلىدىغان ئاساسىي ئىقتىسادىي تۈزۈمدە چىڭ تۇرىدۇ ، ئومۇمىيمۈلۈكچىلىكتىكىدىن باشقا ئىگىلىكنىڭ راۋاجلىنىشىغا ئىلﻬام بېرىدۇ .
    27 - ماددامىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى قانۇندىكى بەلگىلىملەرگەئاساسەن ، ئۆز تەۋەسىدىكى يايلاق ۋە ئورمانلارغا ئىگىدارلىق قىلىش ﻫوقۇقىنى ۋە ئۇلاردىنپايدىلىنىش ﻫوقۇقىنى بەلگىلەيدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيەئورگانلىرى يايلاق ۋە ئورمانلارنى مۇﻫاپىزەت قىلىدۇ ۋە بەرپا قىلىدۇ . كۆچەت - جىرىمتىكىش ۋە ئوت - چۆپ تېرىشقا تەشكىلاتچىلىق قىلىدۇ ۋە ئىلﻬام بېرىدۇ . ﻫەر قانداقتەشكىلات ياكى شەخسنىڭ يايلاق ۋە ئورمانلارغا ﻫەر قانداق ۋاسىتە بىلەن بۇزغۇنچىلىقىقىلىشىنى مەنئىي قىلىدۇ . يايلاق ۋە ئورمانلاردا ئوت - چۆپ ۋە دەل - دەرەخلەرنى ۋەيرانقىلىپ تېرىلغۇ يەر ئېچىشنى مەنئىي قىلىدۇ .
    28 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىكجايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى قانۇندىكى بەلگىلىمىلەرگە ئاساسەن ، ئۆز تەۋەسىدىكىتەبىئىي بايلىقلارنى باشقۇرىدۇ ۋە ئاسرايدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭئاپتونومىيە ئورگانلىرى قانۇندىكى بەلگىلىمىلەرگە ۋە دۆلەتنىڭ بىر تۇتاش ئومۇمىيپىلانىغا ئاساسەن ، ئۆزى ئاچالايدىغان تەبىئىي بايلىق مەنبەسىنى ئالدى بىلەن مۇۋاپىقئاچىدۇ ۋە ئۇنىڭدىن پايدىلىنىدۇ .
    29 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەت پىلانىنىڭ يېتەكچىلىكىدە ، ئۆز جايىنىڭ مالىيە كۈچىگە ، ماددىي كۈچىگە ۋە باشقا كونكرېت شارائىتىغا قاراپ ، يەرلىك ئاساسىي قۇرۇلۇشتۈرلىرىنى ئۆز ئالدىغا ئورۇنلاشتۇرىدۇ .
    30 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭئاپتونومىيە ئورگانلىرى ئۆز تەۋەسىدىكى كارخانىلار ۋە كەسپىي ئورۇنلارنى ئۆز ئالدىغاباشقۇرىدۇ .
    31 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار دۆلەتنىڭ بەلگىلىمىلىرىگەبىنائەن ، تاشقىي ئىقتىسادىي پائالىيەت ۋە سودا پائالىيىتىنى قانات يايدۇرسا بولىدۇ ، گوۋۇيۈەننىڭ تەستىقىنى ئېلىپ ، تاشقى سودا ئېغىزلىرىنى قۇرسا بولىدۇ . چەت ئەللەربىلەن چېگرىداش مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار گوۋۇيۈەننىڭ تەستىقى بىلەن چېگراسودىسىنى قانات يايدۇرىدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار تاشقى ئىقتىساد - سوداپائالىيەتلىرىدە دۆلەتنىڭ ئېتىبار بېرىش سىياسىتىدىن بەﻫرىمەن بولىدۇ .
    32 - ماددامىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ مالىيىسى بىر دەرىجىلىك مالىيىدۇر ، دۆلەتمالىيىسىنىڭ تەركىبىي قىسمىدۇر . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيەئورگانلىرى يەرلىك مالىيىنى باشقۇرىدىغان ئاپتونومىيە ﻫوقۇقىغا ئىگە . دۆلەتنىڭمالىيە تۈزۈلمىسى بويىچە مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارغا تەئەللۇق بولغانلىكى مالىيەكىرىمىنى مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ئۆز ئالدىغائورۇنلاشتۇرىدۇ ۋە ئىشلىتىدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار پۈتۈن مەملىكەتنىڭ بىرتۇتاش مالىيە تۈزۈلمىسى ئاساسىدا ، دۆلەتنىڭ مالىيىدىن يۆتكەپ چىقىم قىلىشنىڭقېلىپلاشقان تۈزۈمىنى يولغا قويۇشى ئارقىلىق يۇقىرى دەرىجىلىك مالىيىنىڭ ئېتىباربېرىشىدىن بەﻫرىمەن بولىدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ مالىيە خام چوتچىقىمىدا ، دۆلەتنىڭ بەلگىلىمىسىگە ئاساسەن ، ئېﻬتىيات مەبلىغى ئورۇنلاشتۇرۇلىدۇ ، بۇجايلارنىڭ زاپاس خىراجىتىنىڭ خام چوتتا ئىگىلەيدىغان نىسبىتى ئادەتتىكىرايونلارنىڭكىدىن يۇقىرى بولىدۇ . مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيەئورگانلىرى مالىيە خام چوتىنى ئىجرا قىلىش جەريانىدا ، ئارتۇق كىرىم بولغان ۋەچىقىمدىن تېجەلگەن مەبلەغنى ئۆز ئالدىغا ئورۇنلاشتۇرىدۇ ۋە ئىشلىتىدۇ .
    33 - ماددامىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى ئۆز جايىنىڭ تۈرلۈك چىقىمئۆلچەملىرى ، ئىشتاتى ۋە نورمىسى توغرىسىدا دۆلەت بەلگىلىگەن پرىنسىپلارغا ئاساسلىنىپۋە ئۆز جايىنىڭ ئەمەلىي ئەﻫۋالىغا بىرلەشتۈرۈپ ، قوشۇمچە بەلگىلىمە ۋە كونكرېتچارىلەرنى تۈزۈپ چىىدۇ . ئاپتونوم رايون تۈزگەن قوشۇمچە بەلگىلىمە ۋە كونكرېتچارىلەرنى گوۋۇيۈەنگە ئەنگە ئالدۇرۇلىدۇ ؛ ئاپتونوم ئوبلاست ، ئاپتونوم ناﻫىيىلەر تۈزگەنقوشۇمچە بەلگىلىمە ۋە كونكرېت چارىلەرنى ئۆلكىلىك ، ئاپتونوم رايونلۇق ، بىۋاسىتەقاراشلىق شەﻫەرلىك خەلق ﻫۆكۈمەتلىرىنىڭ تەستىقىدىن ئۆتكۈزۈش شەرت .
    34 - ماددامىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭ ئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەتنىڭ باج قانۇنىنى ئىجراقىلىشتا ، دۆلەتنىڭ بىر تۇتاش تەكشۈرۈپ تەستىقلىشى بىلەن بېجى كەچۈرۈم قىلىنىدىغانۋە كېمەيتىپ ئېلىنىدىغان تۈرلەردىن باشقا ، يەرلىك مالىيە كىرىمىگە تەئەللۇق بولغانﻫەم باج جەﻫەتتىن ئېتىبار بېرىش ۋە رىغبەتلەندۈرۈش زۆرۈر بولغان بەزى تۈرلەردىنئېلىنىدىغان باجنى كېمەيتىش ياكى كەچۈرۈم قىلىش يولىنى تۇتسا بولىدۇ . ئاپتونومئوبلاست ، ئاپتونوم ناﻫىيىلەر باجنى كېمەيتىپ ئېلىش ياكى كەچۈرۈم قىلىشنى بەلگىلەشتە ، ئۆلكىلىك ، ئاپتونوم رايونلۇق ، بىۋاسىتە قاراشلىق شەﻫەرلىك خەلق ﻫۆكۈمەتلىرىنىڭتەستىقىنى ئېلىشى شەرت .
    35 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلار ئۆز جايىنىڭئىقتىسادىي ۋە ئىجتىمائىي تەرەققىيات ئېﻬتىياجىغا ئاساسەن ، قانۇنلاردىكى بەلگىلىمەبويىچە ، يەرلىك سودا بانكىلىرىنى ۋە شەﻫەر - يېزا ئامانەت - قەرز ﻫەمكارلىقتەشكىلاتلىرىنى تەسىس قىلسا بولىدۇ .
    36 - ماددا مىللىي ئاپتونومىيىلىك جايلارنىڭئاپتونومىيە ئورگانلىرى دۆلەتنىڭ مائارىپ فاڭجېنىغا ۋە قانۇندىكى بەلگىلىمىلەرگەئاساسەن ، ئۆز جايىنىڭ مائارىپ پىلانىنى ، ﻫەر دەرىجىلىك ، ﻫەر خىل مەكتەپلەرنىڭ تەسىسقىلىنىشىنى ، ئوقۇتۇش تۈزۈمىنى ، مەكتەپ باشقۇرۇش شەكلىنى ، ئوقۇتۇش مەزمۇنىنى ، ئوقۇتۇشتا قوللىنىلىدىغان تىلنى ۋە ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش چارىسىنى بەلگىلەيدۇ..
    داۋامىنى كۆرگۈڭلار بارمۇ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    12

    تېما

    26

    دوست

    1704

    جۇغلانما

    مىڭ بېشى

    Rank: 3Rank: 3

    سەردار ساداقەت مىڭ بېشى تۈتۈن بەگ لەشكەر يۈز بېشى

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-19 17:55:23 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    كۆپ قىسىمنى ئۇقۇيالمىدىم

    0

    تېما

    0

    دوست

    15

    جۇغلانما

    لەشكەر

    Rank: 1

    لەشكەر يۈز بېشى

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-19 22:09:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    يەرلىكتىكى رەھبىرى يولداشلار بۇ قانۇنلارنى ئوقىمىغانمىدۇ؟! مەركەزدىن كەلگەن خان مۇپەتتىشلىرى ئاپتونومىيە قانۇنىنىڭ يۈرگۈزۈلىشىنى تەكشۈرۈپ قاچان كېلەر بۇ يەرلەرگە......

    0

    تېما

    0

    دوست

    16

    جۇغلانما

    لەشكەر

    Rank: 1

    لەشكەر يۈز بېشى

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 05:53:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    بامو  يوقمۇ  دىگەن نىمە گەپ ئەمدى،،، بوسۇن بوممىسۇن  يوللىغاندىن كىيىن ھەممىنى بىراقلا يوللىۋەتكۈلۈك ئەمەسمۇ .،  ئاخىرنى يېزىپ بولغاندا  ئاندىن يوللاي دەيدىغانغا  بۇ يا بىر  رومان بوممىسا ...  

    0

    تېما

    0

    دوست

    80

    جۇغلانما

    لەشكەر

    Rank: 1

    لەشكەر يۈز بېشى مىڭ بېشى

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-20 12:50:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    ئىملاسى خاتا، ھەرپلەر چۈشۈپ قاپتۇ، تۈزىتىپ يوللىسىڭىز قالتىس بەلەن بولاتتى. ئەجرىڭىزگە ھەشقاللا!

    84

    تېما

    30

    دوست

    2670

    جۇغلانما

    ئوڭ ۋەزىر

    Rank: 8Rank: 8

    لەشكەر يۈز بېشى مىڭ بېشى تۈتۈن بەگ سەردار تۆرە خەلپەت سول ۋەزىر ئوڭ ۋەزىر ساداقەت

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-21 16:52:10 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    ئەجداد يوللىغان ۋاقتى  2013-1-20 05:53
    بامو  يوقمۇ  دىگەن نىمە گەپ ئەمدى،،، بوسۇن بوممىسۇن  يو ...

    بۇنداق دېيشىمدىكى سەۋەپ بۇنداق تېمىلارغا قىزىقمامدىكىن دەپ يوللىمىغانتىم

    0

    تېما

    6

    دوست

    611

    جۇغلانما

    يۈز بېشى

    Rank: 2

    لەشكەر يۈز بېشى مىڭ بېشى ساداقەت

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-22 17:47:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    ئۆز قانۇنىغا بويسۇنمىغان ھۈكۈمەت قانۇنسىز تەشكىلاتتىن ئىبارەت.
    ئادەمگە بېقىپ تەغدىر، تەغدىرگە بېقىپ ئادەم بۇلىدۇ.

    0

    تېما

    2

    دوست

    129

    جۇغلانما

    يۈز بېشى

    Rank: 2

    لەشكەر يۈز بېشى مىڭ بېشى

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-22 19:03:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    لال يوللىغان ۋاقتى  2013-1-22 17:47
    ئۆز قانۇنىغا بويسۇنمىغان ھۈكۈمەت قانۇنسىز تەشكىلاتتى ...

    توغرا دەيسز ناھايتى توغرا پىكىر

    0

    تېما

    0

    دوست

    6

    جۇغلانما

    لەشكەر

    Rank: 1

    لەشكەر يۈز بېشى

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-29 12:12:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    يەرلىكتىكى رەھبىرى يولداشلار بۇ قانۇنلارنى ئوقىمىغانمىدۇ؟! مەركەزدىن كەلگەن خان مۇپەتتىشلىرى ئاپتونومىيە قانۇنىنىڭ يۈرگۈزۈلىشىنى تەكشۈرۈپ قاچان كېلەر بۇ يەرلەرگە......ھەي بۇرادەر  بۇقانۇن  دىگەننى ئۆز ۋاختىدا باشلقلار ئوقۇپ $$$$بولغان     لىكن بىز  ئوقۇمىغان  دە

    0

    تېما

    0

    دوست

    119

    جۇغلانما

    لەشكەر

    Rank: 1

    لەشكەر يۈز بېشى

    يوللىغان ۋاقتى 2013-1-30 12:47:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
    ئۆز قانۇنىغا بويسۇنمىغان ھۈكۈمەت قانۇنسىز تەشكىلات ھەممىنى مولام بىلىدۇ بىلىپ تۇرىپ كولگە سىيىدۇ بۇ دۇلەتە قانۇن 70 پىرسان ىجىرا قىلدۇ

    باھا سۆز

    2504391039    يوللىغان ۋاقتى 2014-2-22 16:25
    كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

    تىز ئىنكاس:

    تاقاش

    ئەجداد تەۋسىيەسىئالدىنقى /1 كېيىنكى

    يانفۇن|Archiver|Uyghur Ejdad Tarih Tori ,شىنجاڭ ئۇيغۇر تۈركلىرى تارىخ تورى , 新疆维吾尔族历史网站 ,Uyghur History Website ,ウイグル族の歴史サイト ( 新ICP备11003746号-1 )

    GMT+8, 2014-5-2 00:03 , Processed in 0.896337 second(s), 31 queries .

    Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

    © 2001-2012 Comsenz Inc.

    چوققىغا قايتىش