قارلۇق ئېلانى دىيارىم MTV كۇلۇبى بىرمۇبىر ئىزدەش تورى
بۇ تېما 218 قېتىم كۆرۈلدى
turditohti
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 28976
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 38
شۆھرەت: 104 نۇمۇر
پۇل: 382 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 57(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-17

 بىزدىكى ئەخلاق ۋە ئېتىقات كىرزىسى

0
                                                 بىزدىكى ئەخلاق ۋە ئېتىقات كىرزىسى

                                                              تۇردى توختى

ئەخلاق بىلەن ئېتىقات مەسىلىسى مىللەتنىڭ ئادىمىلىك كۈچىنى نامايەن قىلىدىغان ،مىللەتنىڭ مەنىۋى ساپاسى ۋە مەنىۋى روھىنى پاكلايدىغان مۇھۇم مەسىلىلەر بۇلۇپ ،ئەخلاق ۋە ئېتىقات مىللەتنىڭ مەنىۋىيىتىدە يوقالسا شۇ مىللەت يوقۇلۇپ كەتمىگەن تەقدىردىمۇ چۇقۇمكى پۈچەكلىشىپ ،زەئىپلىشىپ ،ئۈزىنىڭ قانداق مىللەت؟ ئەجدادى كىم ؟ئۇ قانداق ماددى مەنىۋى بايلىقلارنى ياراتقان؟ نىمىنى ئۇلۇغلايدۇ؟ نىمىنى نۇمۇس بىلىدۇ؟ قاتارلىقلارنى بىلمەيلا قالماي،شالغۇتلاشقان بىر<<زامانىۋى مىللەت>>كە ئايلىنىپ ئۈزىنىڭ نەسلى بىلەن كارى بولمايدىغان بىر ئاسى ،روھى قۇرۇق، بىر ئادەملەر تۇپىغا ئايلىنىپ قالىدۇ.
ئەخلاق  ئادەملەر بىلەن ئادەملەر ئادەملەر بىلەن جەمىيەت ئوترىسىدكى مۇناسىۋەتلەرنى تەڭشەپ تۇرىدىغان ھەركەت مىزانى بۇلۇش سۈپىتى بىلەن كىشىلەر ئارىسىدكى ياخشى يامانغا باھا بىرىپ كىملەرنىڭدۇر بولمۇغۇر ھەركەتلىرىنى چەكلىسە يەنە كىملەرنىڭدۇر ئىلھاملاندۇرۇشقا تىگىشلىك پەزىلەتلىرىنى قوللايدۇ بۇنىڭدىن بىز ئەخلاقنىڭ كىشىلەر ئارىسىدكى ۋە ئادەملەر بىلەن جەمىيەت ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتلەرگە چەك قۇيۇپ كىشىلەرنىڭ ئېڭىنى تەكپۇڭلاشتۇرۇپ تۇرىدىغانلىغىدىن ئىبارەت غايەت زور رۇلىنى كۆرىۋالالايمىز.
ئەخلاقنىڭ بۇنداق يۇكسەك رۇلىنى ھەرقانداق بىر چەكلەش كۈچىگە ئىگە ئۈستىقۇرۇلما ئالالمايدۇ ۋە ئېلىشىمۇ مۇمكىن ئەمەس،ئەخلاقنىڭ تەڭشەش دائىرىسىنىڭ كەڭلىگىنى ھىچقانداق بىر كۈچ ئۈستىگە ئېلىپ بۇلالمايدۇ.يۇقارقىلاردىن قارىغاندا ئەخلاق كىشىلەرنىڭ ئېڭىغا تەسىر كۈرسۈتۈپ روھىنى پاكلاندۇرۇپ ،ئادەملەنىڭ ئۈزىگە زۇلۇم سېلىشىدىن ئىبارەت بۇ قاندىكى ئالاھىدىلىكى داۋالالايدىغان بىردىن-بىر دوختۇردۇر.
ئېتىقات مەسىلىسى بولسا كىشىلەرنىڭ نىشان ۋە ئەجدادىغا تىۋىنىش مەسىلىسى بۇلۇپ ئېتىقاتلىق كىشىلەرنىڭ ئىرادىسى مۇستەككەم،يۇلى داغدام بۇلۇپ ئۇ داۋاملىق ئەسلىنى ،ئەجدادىنى ئۇلۇغلاش بەدىلىگە تۈرلۈك قىيىنچىلىقلارنى يىڭىپ داۋاملىق ئالغا قاراپ ئىلگىرلەيدۇ.ئۇنداق كىشىلەر كۈرەش قىلىپ ئالغا ئىلگىرلەپ تەرەققى قىلىش جەريانىدا ھەم باشلىنىش نوقتىسىنى  ھەم بارىدىغان نوقتىسىنى مەڭگۈ ئەستىن چىقىرىپ قويمايدۇ.
ئەجدادىغا تىۋىنىش بولسا مىللەتنىڭ يىلتىزى(باشلىنىش نوقتىسى)غا بولغان ئۇلۇغلاش بۇلۇپ شۇ ئاساستا ئاتا-بوۋىلىرىنىڭ ياراتقان ماددى ۋە مەنى بايلىقلىرىنى قوغداپ ۋە تەرەققى قىلدۇرۇشتا ئۈزىنىڭ ھەقىقى مەنىسىنى تاپىدۇ.
تەرەققىيەت بولسا ئەجدادىغا تىۋىنىش ۋە ئۇنىڭ يۇلىنى تېخىمۇ ياخشى داۋاملاشتۇرۇشنى چەتكە قاقمايدۇ،كىشىلەرنىڭ ئەخلاق ئەنئەنىسىدىن ۋاز كىچىشىنى تېخىمۇ تەلەپ قىلمايدۇ.مۇشۇنداق بىر رىياللىق ئاستىدا بىزدىكى ئەخلەق ۋە ئېتىقات قانداق بۇلاۋاتىدۇ؟
                                                        1.بىزدىكى ئەخلاق كىرزىسى
ئېلىمىز تارىخىنى ئەسلەيدىغان بولساق يېقىنقى 100يىلىنىڭ ئالدى كەينى نەچچە مىڭ يىللىق ئەنئەنىگە ئىگە فىيۇۋداللىق ئەخلاق ئېغىر خىرىسقا دۇچ كىلىپ ئۇنىڭ ئورنىغا يېڭى ھەركەت تەرەپدارلىرى ئوترىغا قويغان بەزى كۆز قاراشلار ئەخلاق سۈپىتىدە باش كۈتۈرۈشكە باشلىغان،كونا-يېڭى دىمىگىراتتىك ئىنقىلاپ مەزگىلىدە فىيۇۋاللىق ئەخلاق بىلەن يەنەكۆپ خىل ئىدىيەلەرنىڭ ئۈزى ئەخلاق دەپ قارىغان بەزى نىزاملىرىمۇ بىرگە مەۋجۇت بولغان بۇنداق ئەبجەش ئەخلاقى كۆز قاراشلار مىللىتىمىز كىشىلىرىگىمۇ تەسىر كۈرسۈتۈپ مىللىتىمىزدە مىللى ئەخلاق بىلەن بىللە مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرىدىغان ھالەتلەر شەكىللەنگەن.بۇ ھال مىللىتىمىز كىشىلىرىنىڭ ئېڭىغا تەسىر كۈرسۈتۈپ مىللىتىمىز ئىچىدە شالغۇت ئەخلاق ئىزنالىرى پەيدا بولغان.
1949-يىلدىن كىيىنكى ئىككى تۇرلۇۈك چوڭ سىياسەت مىللىتىمىز كىشىلىرىدىكى ئەخلاقنىلا ئەمەس بەلكى پۈتكۈل جۇڭگۇ مىللەتلىرىنىڭ ئەخلاقىنى ئېغىر ھالسىراش گىرداۋىغا باشلاپ قۇيۇپ،مىللىتىمىزۋە مىللەتلەر ئەخلاقىنى ئېغىر كىرسىزغا پاتتۇرۇپ قويدى.
بۇنىڭ بىرى 1949-1978-يىلغىچە بولغان ئىدىيەنى مەرگەز قىلىش جەريانىدىكى ئەخلەقنىڭ سۇسلىشىشى بولدى.بۇ جەرياناندا پارتىيە ۋە دۆلىتىمىزنىڭ ئاسالىق سىياسەتلىرى بىر تەرەپلىمىلىك  بۇلۇپ ئىدىيەنى ساپلاشتۇرۇش مەنىۋى مەدىنىيەتنى قىزىللاشتۈرۈش بولغا<< ئاچ قوساق ئىدىيە تاۋلاش>>ھەركەتلىرى ئىدى كىشىلەر ئىنتايىن جاپالىق تۇرمۇشتا ئۆتۈش بىلەن بىرگە بىزگە ئاتا-بوۋىلىرىمىزدىن مىراس قالغان ئەۋلاتمۇ-ئەۋلات داۋاملىشىپ كىلىۋاتقەن ئىسىل ئەنئەنىلىرىمىزنى ئاساسى جەھەتتىن يۇقۇتۇپ ،بالىسى ئاتىسىنى،ئاتىسى بالىسىنى تۇنىمايدىغان نا ئەخلاق جاھاننى قاپلاپ كەتتى.يىغىنچاقلاپ ئېيتقاندا بۇ 30يىلدا روھنى(ئىدىيەنى)ساپلاشتۇرۇش پالىيەتنى قانات يايدۇرۇپ كام بولسا بولمايدىغان ماددى ۋە مەنىۋى بايلىقلىرىمىزنى نابۇت قىلىپ ،تولدۇرۋالغۇسىز مەنىۋى زىياننى كەلتۈرۈپ چىقاردۇق.شۇنىڭ بىلەن ھەم مەنىۋى ئېچىرقاش ھەم ماددى ئېچىرقاش پەيدا قىلىپ ئەخلاقنىڭ جۇلاسىنى سۇسلاشتۇرۇۋاتتۇق.
بۇنداق روھنى مەرگەز قىلىش پالىيىتى تەبى ھالدا باشقا مىللەتلەر قاتارىدا مىللىتىمىزنىڭ ئىچكى قاتلاملارغۇچە سىڭىپ كىرىپ مىللىتىمىزدە ئېغىر ھالدىكى مەنىۋى بۇزۇلۇشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ ،مىللەتنىڭ ساپاسى تۈۋەنلەش يولىنىشىگە قاراپ مەڭدى .مىللى ئەخلاقى زور خىرىسقا دۇچ كەلدى.
ئىككىنچىسى بولسا 1978-ھازىرغىچە بولغان ئىقدىسادى قۇرلۇشنى مەرگەز قىلىش بۇلۇپ بۇ ئەمىليەتتە ئىنتايىن دانالىق بىلەن چىقىرىلغان بىر ئۇلۇغۋار دۆلەت سىياسىت بۇلۇپ،دۆلەتنى مىللەتنى گۈللەندۈرۈشتىكى ئاساس ئىدى. بۇنى ئىجرا قىلىش جەريانىدا بىز يەنە بىر ئېغىر سەۋەنللىككە يول قۇيۇپ ئەخلاقنىڭ بۇزىلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقاردۇق.بىز بۇ جەرنادا ئىقدىسادىنىڭ ھەركەتلەندۈرگۈچى كۈچىنى مۇبالىغە قىلىپ مەنىۋىيەتكە سەل قارىدۇق.
ئۇزۇندۇن بۇيانقى مەنىۋى ۋە ماددى ئېچىرقاشتا تۇرۇپ كەلگەن كىشىلىرىمىز ئىقدىساتنى تەررەققى قىلدۇرۇشنىلا ئويلاپ نىمىڭ كىشلىك پەزىلەت؟نىمىنىڭ ئەخلاقى پەزىلەت ئىكەنلىگىنى ئۇنتۇلۇپ قالدى.بۇنىڭ تۇرۇتكىسىدە پۈتۈن مەمىلىكەت مىقياسىدا 1994يىلغا كەلگۈچە قىزىل كۆزلۈك،يالغانچىلىق،لۇكچەكلىك ھۇكۈمەتسىزلىك ،بۇزۇقچىلىق ئىللەتلىرى يامراپ ھەل قىلمىسا بولمايدىغان بىر ئىجدىما لۆگجىگە ئايلاندى،بۇ ھال مىللىتىمىز كىشىلىرى ئىچىدىمۇ پۇلپەرەسلىكنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ ئەخلاقنى كەرەك قىلمايدىغان مەنىۋى نامراتلىقنى پەيدا قىلدى .پۇلنىڭ قۇلى بۇلۇشتەك قۇللۇق ئىدىيەسىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.
1994-يىلدىن كىيىن دۆلىتىمىز بىر قىسىم دۆلەت سىياسەتلىرىنى تۈزۇپ يوقۇتۇپ قويغان ئەخلاقىمىزنى،ئەنئەنىمىزنى قايتا جۇلالاندۇرۇشنى ئويلىغان بولسىمۇ بۇ تەبىرلەر ئىقدىسادنىڭ ئالدىدا راۋان يۇرۇشمەي كىشىلەردىكى بۇزۇلغان ئەخلاقى قاراشنى تۈپتىن ئوڭشاپ كەتەلمىدى.
يۇقارقى سەۋەپلەر ۋە مىللىتىمىزنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى پىزىلوگىيەلىك ماسلىشىنىڭ تۇرۇتكىسىدە مىللىتىمىز ئەخلاقى ئېغىر كىرزىسقا دۇچ كەلدى.بۇنىڭ بىلەن كىچىكلەر چوڭلارنى ھۆرمەتلىمەيدىغان،چوڭلار كىچىكلەرنى ئاسرىمايدىغان ،ئۇقۇغۇچى ئۇقۇتقۇچىنى مەنسىتمەيدىغان ئىللەتلەر باش كۈتۈرۈپ كىشىلەر ئەخلاقىدا غەيرى نەرسىلەر پەيدا بۇلۇپ ،مىللىتىمىزنىڭ ئەخلاق نامراتچىلىغىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.
                                                          2. ئېتقاتنىڭ سۇسلىشىشى

ئەخلاقنىڭ يۇقارقىدەك كىرزىسى تەبىئى ھالدا بىزدىكى ئېتىقاتنىڭ سۇسلىشىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ مىللەتنىڭ ئەجدادىغا بولغان سېغىنىش ۋە ئۇلۇغلاش ئېڭى سۇسلىشىپ كەتتى.ھەرقانداق بىر مىللەت ئەجدادىغا سېغىنىش ئىدىيەسىنى سۇسلاشتۈرۈپ قويىدىكەن چۇقۇم ئۇنىڭ ئېتىقادى(نىشانى)دا ئوزگىرىشىش بۇلۇپ ئەجدادىدىن ياتلىشىش كىلىپ چىقىدۇ بۇ تارىخنى ئۇنتۇغانلىق بىلەن باراۋەر بۇلۇپ ،رىياللىق مۇشۇنداق داۋاملىشىيبارسە كەلگۈسىدىكى كىشىلىرىمىز ئۈزىنىڭ قانداق مىللەتنىڭ ئەۋلاتلىرى ئىكەنلىگىنىمۇ ئۇنتۇلۇپ ،ئۇزىنىڭ تارىخنى ئۈزۈپ قۇيۇدۇ.
ھازىرقى رىياللىقنى گۈزىتىدىغان بولساق ،بىزنىڭ پەرزەنتىلىرىمىز ،ئوترا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئۇقۇغۇچىلىرى تارىخمىزنى،ئەجداتلىرىمىزنى قانچىلىك بىلىدۇ؟بۇنى مەكتەپلەر تەربىيەسى بىلەنلا ياخشىلاپ كەتكىلى بۇلامدۇ؟ مىنىڭچە بۇ مەسىلىنى يالغۇز مەكتەپلەر تەربىيەسى ئارقىلىقلا ھەل قىلىش مۇمكىن ئەمەس.
پەرزەنتىلەرنىڭ ئەجدادىغا تىۋىنىش ،ئىتىقات تۇرغۇزۇش مەسىلىلىرىنى ھەل قىلىشتا ئاتا-ئانىلارنىڭ ۋە چوڭلارنىڭ مەسئۇليىتى يوقما؟مىنىڭچە مەسئۇليەت ئىنتايىن ئېغىر .ئاتا-ئانىلار ۋە چوڭلار ئوز پەرزەنتىلىرىگە مىللەتنىڭ تارىخنىنى مەدىنىيەتىنى ئۈگەتمىسە،مىللىتىمىزنىڭ دۇنيا مەدىنىيەتگە قوشقان تۆھپىسىنى بىلدۈرمىسە ئەۋلاتلار ئەجداتلاردىن تېخىمۇ ياتلىشىپ كېتىدۇ.
بىز بۇ مەسئۇليەتنى قانچىلىك ئادا قىلالىدۇق؟بىز بۇ نوختىنى ئوبدان ئويلىنىپ كۈرىشىمىز لازىم.ئەگەر بىز بۇ مەسئۇليىتىمىزنى ئادا قىلالىغان بولساق ھازىرقىداك ئامرىكىنىڭ كوچا ئۇسۇلىنى خەلىق ناخشىلىرىمىز قاتارىدا 12مۇقامنى ھىچنىمە قاتارىدا كۈرىدىغان ياشلىرىمىز يىتىشىپ چىقماس ئىدى.مانا بۇ مىللەتتىكى ئېتىقات كىرسىزى بولماي نىمە؟بۇنى كىم كەلتۈرۇپ چىقاردى؟ھازىرقى ئەۋلاتلىرىمىزمۇ؟ ياق بۇنى كەلتۈرۈپ چىقارغان ئاساسى ئامىل يېنىلا ئاتا-ئانىلىرىمىز ،چوڭلىرىمىز.
بىز ئەۋلاتلىرىمىزغا تەربىيە بەرگەندە چۇقۇم ياخشى -يامان نوختىسىدىن چىقىپ ،ئۇلاردا ۋەتەنگە ،مىللەتكە بولغان چۇڭقۇر مىھرى -مۇھابەتنى سىڭدۈرىدىغان بولساق چۇقۇمكى بىز مىللەت دۇچ كەلگەن ئېتىقات(نىشان)كىرزىسىدىن قۇتۇلۇپ پەرزەنتىلىرىمىزنى غايىلىك(ئېتىقاتلىق)كىشىلەردىن قىلىپ تەربىلەپ چىقالايمىز.
قىسقىسى ھەرقانداق بىر مەللەتتتە ئەخلاق ۋە ئېتىقات بۇزغۇنچىللىققا ئۇچرايدىكەن شۇ مىللەتنىڭ تەقدىرى قاراڭغۇ بۇلۇدۇ.شۇنىڭ ئۈچۈن ئەخلاقى پەزىلەت ۋە ئېتىقات تەربىيەسىنى كۈچەيتىپ مىللىتىمىز ۋە پۇتكۈل دۆلىتىمىز دۇچ كىلىۋاتقان ئەخلاق ۋە ئېتىقات كىرزىسىدىن تىزراق قۇتۇلۇز تېخىمۇ يېڭى مەدىنىيەت نەتىجىلىرنى قولغا كەلتۈرۈش ئۈچۈن تىرشىشىمىز لازىم.
[ 此贴被turditohti在2008-09-11 14:08重新编辑 ]
تېما تەستىقلىغۇچى : gvzal3.8
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2008-09-10, 03:12
قارلۇق تەربىيلەش سېنىپى ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىشنى باشلىدى .
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2008-09-10 11:12 |
پەرھات تۇرسۇن بىلەن سۆھبەت
tohri
دەرىجىسى : دىيارىم ئەزاسى


UID نۇمۇرى : 4053
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 113
شۆھرەت: 103 نۇمۇر
پۇل: 414 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 23(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2006-05-08
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-16

 

ماقالىڭىز چۈشنىكسىز ئىكەن پىكىر قالايمىقانچىلىق بەك ئېغىر!!
بۇ نى تەستىقلىغان گۈزەل دىگەن خانقىز بەك ھاياجانلىنىپ كەتكەنلىكتىن بىرىنىچى ئابزاس بىرىنىچى جۈملىدىكى( ئەخلەبىلەن ئېتىقاد مەسىلىسى)دىگەن سۆزنى ئەخلاق بىلەن ئېتىقاد مەسىلىسى دەپ تەھرىرلەپ قويۇشقىمۇ ۋاقتى يەتمەيلا مۇنبەرگە يوللىۋەتكەن.
                  ئەگەر بۇ ماقالىغا باشقىچە بىر ئىسىم قويۇپ قويغان بولسا مەن چوقۇم بىرىنچى ئابزاس بىرىنچى جۈملىنى ئەخلەت بىلەن ئېتىقاد مەسلىسى دەپ ئوقۇپ سالغان بولاتتىم.
ئەخلاق بىلەن ئېتىقاد ھەرگىزمۇ بىرلا ۋاقىتتا تەڭ ئورۇندا مۇنازىرە قىلىنمايدۇ!! بۇ ماقالىدا سۆزلەنگەن ئاساسى ئۇقۇم ھەرگىزمۇ ئەخلاق بىلەن ئېتىقاد مەسلىسى ئەمەس بەلكى ئاپتۇرنىڭ جەمىيەتكە بولغان نارازىلىقىدىن ئىبارەت.
ئەڭ ياخشىسى ئاپتۇرنىڭ ماقالىنى قايتىدىن تۈزىتىپ رېمونىت قىلىشىنى ئۈمۈت قىلىمەن!!
qarluq
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 11:28 |
uyatchan
دەرىجىسى : دىيارىم ئەزاسى


UID نۇمۇرى : 24133
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 40
شۆھرەت: 40 نۇمۇر
پۇل: 230 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 69(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-01-25
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-17

 

ماقالە بولماپتۇ....قويغان چوڭ ماۋزۇيىڭىزغا يۈز كېلەلەمسىز؟500بەت كىتاپ بىلەن يورۇتۇپ بەرگىلى بولمايدىغان مۇشۇنداق چوڭ تېمىنى مۇشۇ قۇرۇق گەپلەر بىلەن چۈشەندۈرمەكچىمۇ؟
قۇش ئوۋچىنىڭ مەينەت ئوقى تېگىپ نىجاسەت دۆۋىسىگە چۈشۈپ كەتسە، مەسىلىنىڭ يىلتىزىنى ئوۋچىدىن ئىزدىمەي ئاشۇ بىچارە قۇشنى تىللامدۇق؟
مۇشۇ كۈنلەردە بىر تۈركۈم دەبدەبىلىك ماۋزۇ قويۇلغان ماغزاپ ماقالىلىرىڭىز مۇنبەردە ئادەمنىڭ ئىچىنى پىشۇرىۋاتىدۇ...سەل ئىزدەنسەك نېمە بولار؟ ماۋزۇلىرىمىزغا يۈز كېللەمدۇق، ئۇيغۇر يازارمەنلەر؟....تويۇنمىغان ماۋزۇلارنىڭ جېنى بولسىدى، قاتىل، پوپاڭ ئۇيغۇر يازارمەنلىرىننىڭ ياقىسىدىن بىر ئالسا....نومۇس...ماۋزۇ ئالدىدا نومۇس...بىر چاغلاردا نادان، مەينەت موللىلار ئىسلامنىڭ نامىنى بۇلغىغانىدى، ئەمدى بىر تۈركۈم  ئەبجەق بىلجۇرلىغۇچىلار ماقالىنىڭ ئىناۋىتىنى قويمىدى...شۇڭا ئۇيغۇرلار ماقالە دېسە بېشى ئاغرىيدۇ...سىزدىن سوراپ باقاي، ماقالا يېزىشنى گەپ سېتىش دەپ چۈشىىنەمسىز؟
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 11:49 |
adi0710
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 29482
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 13
شۆھرەت: 13 نۇمۇر
پۇل: 139 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 12(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-09
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-13

 

    
retim BLOG
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 12:12 |
turditohti
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 28976
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 38
شۆھرەت: 104 نۇمۇر
پۇل: 382 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 57(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-17

 

Quote:
引用第2楼uyatchan于2008-09-10 11:49发表的  :
ماقالە بولماپتۇ....قويغان چوڭ ماۋزۇيىڭىزغا يۈز كېلەلەمسىز؟500بەت كىتاپ بىلەن يورۇتۇپ بەرگىلى بولمايدىغان مۇشۇنداق چوڭ تېمىنى مۇشۇ قۇرۇق گەپلەر بىلەن چۈشەندۈرمەكچىمۇ؟
قۇش ئوۋچىنىڭ مەينەت ئوقى تېگىپ نىجاسەت دۆۋىسىگە چۈشۈپ كەتسە، مەسىلىنىڭ يىلتىزىنى ئوۋچىدىن ئىزدىمەي ئاشۇ بىچارە قۇشنى تىللامدۇق؟
مۇشۇ كۈنلەردە بىر تۈركۈم دەبدەبىلىك ماۋزۇ قويۇلغان ماغزاپ ماقالىلىرىڭىز مۇنبەردە ئادەمنىڭ ئىچىنى پىشۇرىۋاتىدۇ...سەل ئىزدەنسەك نېمە بولار؟ ماۋزۇلىرىمىزغا يۈز كېللەمدۇق، ئۇيغۇر يازارمەنلەر؟....تويۇنمىغان ماۋزۇلارنىڭ جېنى بولسىدى، قاتىل، پوپاڭ ئۇيغۇر يازارمەنلىرىننىڭ ياقىسىدىن بىر ئالسا....نومۇس...ماۋزۇ ئالدىدا نومۇس...بىر چاغلاردا نادان، مەينەت موللىلار ئىسلامنىڭ نامىنى بۇلغىغانىدى، ئەمدى بىر تۈركۈم  ئەبجەق بىلجۇرلىغۇچىلار ماقالىنىڭ ئىناۋىتىنى قويمىدى...شۇڭا ئۇيغۇرلار ماقالە دېسە بېشى ئاغرىيدۇ...سىزدىن سوراپ باقاي، ماقالا يېزىشنى گەپ سېتىش دەپ چۈشىىنەمسىز؟

تەنقىتىڭىزگە رەھمەت.
مەن بۇندىن كىيىن تىرىشاي
مەن قانداقلا بولمىسۇن ئويلىغانلىرىمنى ئوترىغا قويدۇم.مەن يازمىلىرىمدا دەپدىبىلىك سوزلەرنى ساتمىدىم،ئۇقۇغان كىچىك بالىلارمۇ چۈشىنەلەيدىغان سوزلەرنى ئىشلەتتىم ھەم مەسىلىنىڭ ماھىيەتىنى ئازراق بولسىمۇ يۇرۇتتۇم.قالغىنىنى سىلەر دەپ باقمامسىلەر.سىز 1000بەتلىك كىتاپ يېزىپ تېخىمۇ ياخشى ئىدىيەلەرنى يۇرۇتۇپ بەرسىڭىز بىز نىمە دىگەن خۇشال بۇلاتتۇق.
سىز ماقالە يېزىشنى نەقىل كەلتۈرۈش دەپ چۈشەنسىڭىز مەن ئۆزەمنىڭ بىلگىنىنى يازدىم.ئىككىمىزنىڭ قارىشى ئوخشاشمايدىغان ئوخشايدۇ.
سىزگە سالامەتلىك تىلەيمەن
ئاخىرىدا ئادەمگە ھۆرمەت قىلىشىنى ئۈگىنىۋېلىشىڭىزنى تەۋىسە قىلىمەن
[ 此贴被turditohti在2008-09-10 12:55重新编辑 ]
كىپىنەك ئۆز تازىلاش شىركىتى خىزمەتچى قوبۇل قىلىدۇ
چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 12:15 |
篮球帅哥
دەرىجىسى : دىيارىم ئەزاسى


UID نۇمۇرى : 29009
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 64
شۆھرەت: 64 نۇمۇر
پۇل: 292 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 40(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-16

 

مەنچە ئاۋۋال ئىتىقاد ، ئاندىن ئەخلاق . ئىتىقاد بولمىسا خەنلارغا ئوخشاش ئەدەپ-ئەخلاق بولمايدۇ ، ئۇلارنىڭ ھايۋاندىن پەرقى بولمايدۇ -خالاس . يەنە كىلىپ ئەخلاقتىنمۇ بەكرەك ئىتىقاد توغرۇلۇق ئىغىزئاچمايلى دوستلار بۇ بەك زىل مەسىلە ئۇنى ئويۇنچۇق ئاتنىڭ بىشىنى بۇرىغاندەك ھەر تەرەپكە بۇراۋەرسەك كىيىن ئەۋلادلارغا ئىتىقاد ئەمەس ئۆزى قىلغاننى توغرا دەيدىغان ئاڭ قالدۇرۇپ قويىشىمىز مۇمكىن . يەنە بىرگە سىز ۋە مەن ھەم بىز يىڭى يىتىلىۋاتقانلار تەجىربىمىز كەمچىل بۇ توغرىسىدا ئەڭ ياخشىسى سۆزلىمىسەك ، گەپنىڭ پوسكاللىسى بۇ مەسلىنى سۆزلەشكە  ھىچقايسىسمىزدا ھوقۇقمۇ ئەمەس ، سالاھىيەت توشمايدۇ يوق . ئەمدى بۇنداق ئىنچىكە ، نازۇك مەسلىلەرنى كۆپ سۆزلىمەسلىكىڭىزنى ئۈمىد قىلىمەن . سۆزۈمنى ئىغىر ئالماڭ بۇرادەر .    
بىرمۇبىر ئىزدەش تورى
چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 12:43 |
nurislam.
دەرىجىسى : دىيارىم ئەزاسى


UID نۇمۇرى : 29133
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 87
شۆھرەت: 87 نۇمۇر
پۇل: 396 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 83(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-16

 

ئۆزىمىز بىرئىشنى قىلاممايمىز ،خەخنىڭ قىلغىنىنى ياراتمايمىز ،شۇڭا بىر_بىرمىز قوللىماي مۇشۇكۇنگەقالغان بىز...............
مەشرەپ تورىغا مەرھەممەت
چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 12:50 |
gvzal3.8
http://blog.retim.cn/289129
كۆزگە كۆرۈنگەن ئەزا ئالاھىدە تۆھپە دىيارىم باشقۇرغۇچىسى
دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 20927
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 993
شۆھرەت: 1385 نۇمۇر
پۇل: 306 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 100 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 355(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-11-09
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-17

 

Quote:
引用第1楼tohri于2008-09-10 11:28发表的 :
ماقالىڭىز چۈشنىكسىز ئىكەن پىكىر قالايمىقانچىلىق بەك ئېغىر!!
بۇ نى تەستىقلىغان گۈزەل دىگەن خانقىز بەك ھاياجانلىنىپ كەتكەنلىكتىن بىرىنىچى ئابزاس بىرىنىچى جۈملىدىكى( ئەخلەبىلەن ئېتىقاد مەسىلىسى)دىگەن سۆزنى ئەخلاق بىلەن ئېتىقاد مەسىلىسى دەپ تەھرىرلەپ قويۇشقىمۇ ۋاقتى يەتمەيلا مۇنبەرگە يوللىۋەتكەن.
                  ئەگەر بۇ ماقالىغا باشقىچە بىر ئىسىم قويۇپ قويغان بولسا مەن چوقۇم بىرىنچى ئابزاس بىرىنچى جۈملىنى ئەخلەت بىلەن ئېتىقاد مەسلىسى دەپ ئوقۇپ سالغان بولاتتىم.
ئەخلاق بىلەن ئېتىقاد ھەرگىزمۇ بىرلا ۋاقىتتا تەڭ ئورۇندا مۇنازىرە قىلىنمايدۇ!! بۇ ماقالىدا سۆزلەنگەن ئاساسى ئۇقۇم ھەرگىزمۇ ئەخلاق بىلەن ئېتىقاد مەسلىسى ئەمەس بەلكى ئاپتۇرنىڭ جەمىيەتكە بولغان نارازىلىقىدىن ئىبارەت.
ئەڭ ياخشىسى ئاپتۇرنىڭ ماقالىنى قايتىدىن تۈزىتىپ رېمونىت قىلىشىنى ئۈمۈت قىلىمەن!!


مەن ئالدى بىلەن ئىنكاسنى ئاپتورنىڭ ماقالىسىغا ئەمەس،بەلكى بىرىنچى قەۋەتتىكى بۇ توردىشىمنىڭ ئىنكاسىغا يازغانلىقىمنى كەچۈرۈڭلار.
بىرىنچى قەۋەتتىكى توردىشىم،ئالدى بىلەن سىزگە مەن شۇنى ئەسكەرتىپ قوياي،مەن قانداقتۇر<خانقىز> ئەمەس، بەلكى بىر نەچچە بالىنىڭ ئاپىسى.

ئاندىن تېمىدىكى ئىملا خاتالىقى تەھرىرلەنمىگەن دەپسىز. تەھرىرلەنمىگەن بولسا، تېما ئىگىسى تەھرىرلەيدۇ. بىز دىيارىمغا بىر كۈندە يوللىنىدىغان نەچچە يۈز تېمىنىڭ ئىملا خاتالىقىنى بىرمۇ-بىر تەھرىرلەپ ئولتۇرالمايمىز. يەنە كېلىپ، قوپالراق ئېيتقاندا،تېمىدىكى ئىملا خاتالىقىنى بىز تەھرىرلەپ قويساق،تېما يوللىغۇچىلار ئىملاغا تېخىمۇ دىققەت قىلمايدىغان،يۆلىنىۋالىدىغان بولۇپ قالىدىكەن.شۇڭا تېما ئوقۇغاندا،ئىملاسىغا نىسبەتەن ئىلمى پىكىر بەرسەڭلار،ئۆزلىرى تەھرىرلەيدۇ.

ئەمدى مەزمۇنىغا كەلسەك: بۇ دىگەن قانداقتۇر داڭلىق يازغۇچىلار ۋە داڭلىق شائىرلارنىڭلا ئەسىرى يوللىنىدىغان مەخسۇس مۇنبەر ئەمەس، شۇڭلاشقا بىز تېما يوللىغۇچىلارنىڭ ئەسىرىنى دۆلەت قانۇنىغا زىت بولمىسا،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىغا تەسىر يەتمىسە،مەزمۇنى ساغلام بولسا،ئونىۋېرسال مۇنبەرلەردىن كۆچۈرۈلگەن ئەسەر بولمىسا،زىيادە پاخال بولمىسىلا....تەستىقلايمىز. شۇ تەستىقلانغان تېمىلارغا قارىتا ئوقۇرمەنلەر ئۆزلىرىنىڭ پىكرىنى دادىللىق بىلەن ئىلمى ئوتتۇرىغا قويسا،يازارمەنلەرمۇ شۇنىڭغا قارىتا ئۆز يازمىلىرىدىكى نۇقسانلارنى ۋە ياخشى يېزىلغان يەرلىرىنى كۆرۈپ ،تونۇپ يېتىدۇ.
ئەگەر ھەقىقەتەن ياخشى يېزىلغان يازمىلار بولسا،دىيارىمدىكى باشقۇرغۇچىلار تېگىشلىك شۆھرەت ۋە مۇنبەر تەڭگىسى بىلەن مۇكاپاتلايدۇ. ئۇنداق بولمىسا،تەستىقلاپ قويۇپلا جىممىدە بولىۋالىمىز.

شۇڭا بۇندىن كېيىن، ئىنكاس يازغاندا شەخسنى چىشلەپ تارتىپ ھۇجۇم قىلماي،پىكرىڭىزنى ئىلمى ئوتتۇرىغا قويغايسىز.
Alkuyi torining 2 Yilliki ni tabriklaymiz .
چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 13:29 |
kalkvn117117
دەرىجىسى : ئۈمىدلىك ئەزا


UID نۇمۇرى : 29057
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 303
شۆھرەت: 313 نۇمۇر
پۇل: 93 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 51(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-16

 

ھازىرقى ئەسلدكى ئەخلاق ،ئتقات ئۈسىـتگە تەرەققياتنى چىڭ تۇتۇپ ئۆزنى كۈچلەندۈرۈش كېرەك .
تەرەققيات يوق ئەلنىڭ ئتقادى، ئەخلاقى ئۆزنمۇ قوغداپ قالالمايدۇ . ئەكسچە باشقا ئەخلاق ئتقات تەرپىدىن ئستمال بۇلۇپ كېتشى مۇمكن . خۇددى كۆز ئالدىمزىدكىدەك .
Alkuyi torining 2 Yilliki ni tabriklaymiz .
چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-10 14:48 |
tohri
دەرىجىسى : دىيارىم ئەزاسى


UID نۇمۇرى : 4053
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 113
شۆھرەت: 103 نۇمۇر
پۇل: 414 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 23(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2006-05-08
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-16

 

بۇلاردا ئىنساپ قالماپتۇ!! ھەممىڭ بىر جاڭگالنىڭ بۆرىلىرى!!
قاغا قاغنىڭ كۆزىنى چوقۇمايدۇ !!
قارلۇق تەربىيلەش سېنىپى ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىشنى باشلىدى .
چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-11 17:09 |
turditohti
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 28976
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 38
شۆھرەت: 104 نۇمۇر
پۇل: 382 دىيارىم تەڭگىسى
تۆھپە: 0 نۇمۇر
باھا: 0 نومۇر
توردىكى ۋاقتى : 57(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-09-17

 

Quote:
引用第9楼tohri于2008-09-11 17:09发表的  :
بۇلاردا ئىنساپ قالماپتۇ!! ھەممىڭ بىر جاڭگالنىڭ بۆرىلىرى!!
قاغا قاغنىڭ كۆزىنى چوقۇمايدۇ !!

نىمىشقا بۇنداق ئاچچىقلايسىز ،سىز بىر ئەر بۇلۇش سۈپىتىڭىز بىلەن قورسىقىڭىزنى كەڭ تۇتۇڭ،ھەممە گەپلەرگە ئىرەن قىلىپ كەتسىڭىز سالامەتلىگىڭىزگە زىيانلىق.سىزنىڭ ئۆچۈرۈلگەن ئىنكاسىڭىزغا ئىنكاس قايتۇرغان ئىدىم ئۇنىمۇ ئۆچىرۋېتىپتۇ،بۇنداق قىلغىنىمۇ بىر ھىساپتا ياخشى.ئارتۇقچە ئازارلىشىشتىن قۇتۇلۇپ قالىسىز.
سىز ئەخلاق بىلەن ئېتىقاتنى بىر يەردە مۇنازىرە قىلغىلى بولمايدۇ دەپسىز بۇنىڭدا قانداق ئىلمىي ئاساسىڭىز بار
ئاخىردا تەۋىسىيە قىلىدىغىنىم بىر بىرمىزنى ھۆرمەتلەشنى ئۈگىنىۋالايلى
كىپىنەك ئۆز تازىلاش شىركىتى خىزمەتچى قوبۇل قىلىدۇ
چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2008-09-11 20:20 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
دىيارىم مۇنبىرى » ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ

 يېڭى يازما بار سەھىپە يېڭى يازمىلىق سەھىپە  نۇرمال زىيارەت قىلىغىلى بولىدىغان سەھىپە ئادەتتىكى سەھىپە  تاقاق سەھىپە مەخپىي سەھىپە  


ﺋﻪﺳﻜﻪﺭﺗﯩﺶ : ﺗﻮﺭ ﺑﯧﻜﯩﺘﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﯞﻩﻣﯘﻧﺒﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﻩ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﯩﯔ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ ﻗﺎﻧﯘﻥ - ﺳﯩﻴﺎﺳﻪﺕ ﭘﻪﺭﻣﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺧﯩﻼﭖ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﻪﺭ ﯞﻩ ﻳﻮﻟﻼﻧﻤﯩﻼﺭﻧﻰ ، ﺳﯜﺭﻩﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﻮﻟﻼﺷﻘﺎ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺑﯚﻟﮕﯜﻧﭽﯩﻠﯩﻚ ، ﻗﯘﺗﺮﺍﺗﻘﯘﻟﯘﻕ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﻮﻟﻠﯩﻐﺎﻥ ﺋﺎﭘﺘﻮﺭﻻﺭ ﺋﺎﻗﯩﯟﯨﺘﯩﮕﻪ ﺋﯚﺯﻯ ﻣﻪﺳﺌﯘﻝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺗﻮﺭ ﭘﻮﻧﻜﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﮬﯧﭽﻘﺎﻧﺪﺍﻕ ﻣﻪﺳﺌﯘﻟﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﺋﯜﺳﺘﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﻤﺎﻳﺪﯗ . ﺋﯚﺯ ﺗﻮﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺳﺎﻏﻼﻡ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺗﻮﺳﺎﻟﻐﯘﺳﯩﺰ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻟﯩﺸﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺑﯘ ﻣﯘﻧﺒﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﺯ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﭼﯘﻗﯩﯖﯩﺰﺩﻩﻙ ﺋﺎﺳﺮﯨﺸﯩﯖﯩﺰﻧﻰﺋﯜﻣﯩﺪ ﻗﯩﻠﯩﻤﯩﺰ. ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﭘﯘﺷﺎﻳﻤﺎﻥ ، ﺋﯚﺯﯛﯕﮕﻪ ﺩﯛﺷﻤﻪﻥ . ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﻰﺳﯚﻳﮕﯜﭼﯩﻠﻪﺭ ﺋﯚﺯ ﻧﻪﺭﺳﯩﺴﯩﻨﻰ ﻗﻪﺩﯨﺮﻟﻪﻳﺪﯗ .


ھازىرقى ۋاقىت :09-17 06:07
Powered by PHPWind v6.3.2 Certificate Beta 2 Code © 2008-09 Uypw.cn Corporation
        

增值电信业务经营许可证B2-20070030号