ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻏﺎ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻚ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﯩﺴﻰ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺶ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ
___ ﻣﻪﺭﮬﺎﺑﺎ ﺋﺎﺑﺪﯗﺭﯦﺸﯩﺖ ___
ﺑﯩﺰ ﺩﺍﺋﯩﻢ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭ ﯞﻩﺗﻪﻧﻨﯩﯔ ﻏﯘﻧﭽﯩﻠﯩﺮﻯ ﺩﻩﻳﻤﯩﺰ ، ﮬﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻧﻤﯘ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ . ﺋﯘﻻﺭﻧﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﻨﯩﯔ ﮔﯚﮬﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ، ﺋﺎﺗﺎ - ﺋﺎﻧﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﯨﭽﯘﻗﻰ ﺩﯦﺴﻪﻛﻤﯘ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺋﯚﺯ ﭘﻪﺭﺯﻩﻧﺘﯩﻨﯩﯔ ﺗﯧﺘﯩﻚ ، ﺳﺎﻏﻼﻡ ، ﭼﯩﺮﺍﻳﻠﯩﻖ ، ﺋﯘﻣﺎﻕ ﭼﻮﯓ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻨﻰ ﺋﯘﻣﯩﺪ ﻗﯩﻠﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﯩﺮﻣﯘ ﺋﺎﺗﺎ - ﺋﺎﻧﺎ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ﻛﯧﺮﻩﻙ . ﺋﻪﻣﻤﺎ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪﺍ ﺋﺎﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻧﻰ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﯩﻠﻪﭖ ﭼﯩﻘﻘﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ؟ ﺑﯘ ﮬﻪﻣﻤﯩﻤﯩﺰ ﻛﯚﯕﯘﻝ ﺑﯚﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ .
ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﻗﺎﺭﯨﺘﺎ ﺗﻮﻧﯘﺵ ﮬﺎﺳﯩﻞ ﻗﯩﻠﯩﺸﺘﺎ ﮬﺎﻣﺎﻥ ﺗﺎﺷﻘﯩﺮﯨﺴﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﭽﻜﯩﺮﯨﺴﯩﮕﻪ ، ﺗﯧﻴﯩﺰﻟﯩﻜﺘﯩﻦ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭﻟﯘﻗﻘﺎ ﺋﯚﺗﯩﺪﯗ . ﺋﺎﺩﻩﻣﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﺯﻯ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﻣﺎﮬﯩﻴﯩﺘﯩﻨﻰ ﭘﻪﺭﻕ ﺋﯧﺘﻪﻟﻤﯩﺴﯩﻤﯘ ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﺋﺎﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﺎﺷﻘﻰ ﮬﺎﻟﯩﺘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺯﯨﺘﯩﺪﯗ . ﺷﯘﯕﺎ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻚ ﻧﯘﻗﺘﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﺍ ، ﺋﺎﺩﻩﻣﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﺯﯨﮕﻪ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯨﻐﯩﻨﻰ ﺋﺎﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﻪﻛﯩﻞ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﺗﺎﺷﻘﻰ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻦ ﻳﺎﺳﯩﻨﯩﺸﻰ ﺷﻪﻛﯩﻞ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﺧﯩﻠﻰ . ﺋﺎﺗﺎ - ﺋﺎﻧﯩﻼﺭ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺷﻪﻛﯩﻞ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺟﯩﺴﻤﺎﻧﯩﻲ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﯩﮕﻪ ﺋﻪﮬﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﯧﺮﯨﺸﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ . ﻳﻪﻧﻰ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻧﻰ ﻣﯘﯞﺍﭘﯩﻖ ﺗﻪﻧﺘﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﭘﺎﺋﺎﻟﯩﻴﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻼﻧﺪﯗﺭﯗﺵ ، ﺑﻪﺩﻩﻥ ﻗﯘﺭﯗﻟﯘﺷﯩﻐﺎ ﺋﻪﮬﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﯧﺮﯨﺶ ، ﺋﻮﻟﺘﯘﺭﯗﺵ - ﻗﻮﭘﯘﺵ ، ﻣﯧﯖﯩﺶ - ﺗﯘﺭﯗﺷﺘﺎ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺋﺎﺩﻩﺗﻜﻪ ﻛﯚﻧﺪﯛﺭﯛﺵ ، ﮬﻪﺩﺩﯨﺪﯨﻦ ﺯﯨﻴﺎﺩﻩ ﺳﻪﻣﺮﯨﭗ ﻛﯧﺘﯩﺶ ﺗﺎﻣﺎﻕ ﺗﺎﻟﻼﭖ ﺋﻮﺭﯗﻗﻼﭖ ﻛﯧﺘﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻰ ﺋﯧﻠﯩﺶ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭ . ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﯩﺶ - ﮬﻪﺭﯨﻜﻪﺗﺘﻪ ﺳﺎﻟﻤﺎﻕ ﺑﻮﻟﯘﺵ ، ﻣﯘﯞﺍﭘﯩﻖ ، ﻳﺎﺭﯨﺸﯩﻤﻠﯩﻚ ﻳﺎﺳﯩﻨﯩﺶ ، ﮔﻪﭖ - ﺳﯚﺯﺩﻩ ﺋﺎﺭﺗﯘﻗﭽﻪ ﺗﺎﺭﺗﯩﻨﯩﭗ ﻛﻪﺗﻤﻪﻱ ، ﺋﯘﺭﯗﻧﻠﯘﻕ ﺳﯚﺯﻟﻪﺵ ، ﻳﯜﺭﯛﺵ - ﺗﯘﺭﯗﺷﺘﺎ ﺳﯩﭙﺎﻳﻪ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻧﯩﻤﯘ ﺋﯚﮔﯩﺘﯩﺶ ﻛﯧﺮﻩﻙ .
ﺑﯘﻻﺭ ﮬﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﺗﺎﺷﻘﻰ ﻗﯩﻴﺎﭘﻪﺕ ، ﻳﯜﺭﯛﺵ - ﺗﯘﺭﯗﺷﺘﯩﻜﻰ ﺋﯩﺸﻼﺭ ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﺗﺎﺷﻘﻰ ﻛﯚﺭﯛﻧﯜﺷﯩﻨﯩﯔ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻼ ﻛﻮﭘﺎﻳﻪ ﻗﯩﻠﻤﺎﻳﺪﯗ . ﺋﯩﭽﯩﻤﯘ ، ﺗﯧﺸﯩﻤﯘ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﯘﻟﯘﺵ ﺋﻪﺯﻩﻟﺪﯨﻦ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻨﯩﯔ ﺑﻪﻟﮕﯩﺴﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ . ﺋﯩﭽﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﺋﯩﺪﯨﻴﻪ ، ﺋﻪﺧﻼﻕ ، ﺋﯩﺮﺍﺩﻩ ، ﻗﯩﺰﯨﻘﯩﺶ ، ﻣﯩﺠﻪﺯ ، ﺋﻪﻗﯩﻞ - ﭘﺎﺭﺍﺳﻪﺕ ، ﻗﺎﺑﯩﻠﯩﻴﻪﺕ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻧﻰ ، ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﭘﯩﻜﯩﺮ - ﺧﯩﻴﺎﻟﻰ ، ﻗﻪﻟﺒﯩﻤﯘ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ . ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺭﺗﯘﻗﭽﯩﻠﯩﻘﻼﺭ ﻗﻪﻟﺐ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ . ﺋﯘ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻴﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﻪﯓ ﭼﻮﯓ ﯞﻩ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺋﺎﺭﺗﯘﻗﭽﯩﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻜﻪ ﺋﯩﻨﺘﯩﻠﯩﺶ ، ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻨﻰ ﺳﯚﻳﯜﺵ ، ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻨﻰ ﻳﺎﺭﯨﺘﺎﻟﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺋﺎﺳﺎﺳﻰ . ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﻗﻪﻟﺒﯩﻨﯩﯔ ﭘﺎﻛﯩﺰﻩ ، ﺳﺎﻏﻼﻡ ، ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﺋﺎﺩﻩﻣﺪﻩ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻚ ﺋﯧﯖﯩﻨﯩﯔ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﯩﻨﯩﺸﯩﻨﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻘﻘﺎ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯨﺪﯗ . ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻴﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻨﻰ ﺟﻪﻟﭙﻜﺎﺭﻟﯩﻘﻘﺎ ﺋﯩﮕﻪ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﻗﻮﺷﻼﭖ ﺯﯨﻨﻨﻪﺕ ﺑﯧﻐﯩﺸﻼﻳﺪﯗ . ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﻗﻪﻟﺒﯩﻨﯩﯔ ﺑﯘﻟﻐﯩﻨﯩﺸﻰ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﮬﻪﺗﺘﺎ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺷﺎﺭﺍﺋﯩﺘﯩﻨﻰ ﺳﺎﺧﺘﯩﻠﯩﻖ ، ﻳﺎﻣﺎﻧﻠﯩﻖ ، ﺭﻩﺯﯨﻠﻠﯩﻚ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯘﻟﻐﺎﭖ ، ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺑﯘﺯﯗﻟﯘﺷﯩﻨﻰ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺪﯗ .
ﻗﻪﺩﯨﻤﺪﯨﻦ ﺗﺎﺭﺗﯩﭗ ﮬﺎﺯﯨﺮﻏﯩﭽﻪ ، ﺟﯘﯕﮕﻮﺩﯨﻦ ﺗﺎﺭﺗﯩﭗ ﭼﻪﺕ ﺋﻪﻟﻠﻪﺭﮔﯩﭽﻪ ﭼﻮﯓ ﺋﯩﺸﻼﺭﻧﻰ ﯞﯗﺟﯘﺩﻗﺎ ﭼﯩﻘﺎﺭﻏﯘﭼﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﮬﯚﺳﯩﻦ - ﭼﯩﺮﺍﻳﻰ ﺋﺎﺩﻩﺗﺘﯩﻜﯩﭽﻪ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﻗﯩﻞ - ﭘﺎﺭﺍﺳﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﯚﮬﭙﯩﺴﯩﻨﻰ ﮬﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺋﯧﺘﯩﺮﺍﭖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ . ﺷﯘﯕﺎ ﺋﯘﻻﺭ ﮬﺎﻣﺎﻥ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﻛﯚﺭﯨﻨﯩﺪﯗ . ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺋﯚﺯﻯ ﺳﻪﺕ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ﻧﯩﻴﯩﺘﻰ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺋﺎﻟﯩﻴﺠﺎﻧﺎﭖ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﭼﯩﺮﺍﻳﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻧﯩﻴﯩﺘﻰ ﺩﯗﺭﯗﺱ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ﭘﻪﺳﻜﻪﺵ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﯩﯔ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻐﺎ ﻗﺎﺭﺍﺷﺘﺎ ﻣﯘﮬﯩﻤﻰ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﻟﯩﻴﺠﺎﻧﺎﭖ ﻏﺎﻳﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺑﺎﺭ - ﻳﻮﻗﻠﯘﻗﯩﻐﺎ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﻛﯧﺮﻩﻙ . ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﺩﺍ ﺋﯘﻟﯘﻏﯟﺍﺭ ﺋﯩﺮﺍﺩﻩ ﯞﻩ ﻏﺎﻳﻪ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ، ﭼﺎﻛﯩﻨﺎ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﯩﺪﯗ . ﻏﺎﻳﻪ ﺗﯘﺭﻏﯘﺯﯗﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺋﯘ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﮬﻪﺭﯨﻜﯩﺘﯩﮕﻪ ﻏﺎﻳﻪﺕ ﺯﻭﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ . ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﻳﯩﻤﯩﺮﯨﻠﻤﻪﺱ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻛﯘﭼﻜﻪ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﺎﯕﻠﯩﻖ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﺋﯩﻨﺘﯩﻠﯩﺸﻜﻪ ﺭﯨﻐﺒﻪﺗﻠﻪﻧﺪﯛﺭﯨﺪﯗ .
ﻛﯜﻧﺪﯨﻠﯩﻚ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﺘﺎ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﻻﻗﯩﻨﯩﯔ ﻣﯘﺋﻪﻳﻴﻪﻥ ﮬﻪﺭﯨﻜﻪﺕ ﻗﺎﺋﯩﺪﯨﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺑﯘ ﮬﻪﺭﯨﻜﻪﺕ ﻗﺎﺋﯩﺪﯨﻠﯩﺮﻯ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻨﯩﯔ ﻣﻪﮬﺴﯘﻟﻰ ﮬﻪﻡ ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺳﯩﻤﯟﻭﻟﻰ . ﺋﻮﻣﯘﻣﻪﻥ ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﺋﻪﺧﻼﻕ ﻗﺎﺋﯩﺪﯨﺴﯩﮕﻪ ﺋﯘﻳﻐﯘﻥ ﻛﯧﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﮬﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﻤﯩﺴﻰ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻚ ﮬﻪﺭﯨﻜﯩﺘﻰ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﮬﻪﺭﯨﻜﯩﺘﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﯩﺴﻰ ، ﻳﯜﺭﯛﺵ - ﺗﯘﺭﯗﺷﻰ ، ﺳﯚﺯﻯ ﺳﺎﻻﭘﻪﺗﻠﯩﻚ ، ﺋﻪﺩﻩﭘﻠﯩﻚ ، ﺳﻪﻣﯩﻤﯩﻲ ، ﻗﯩﺰﻏﯩﻦ ، ﺧﯘﺷﺨﯘﻱ ، ﻳﯧﻘﯩﻤﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﺋﯩﺪﯨﻴﻪ ﯞﻩ ﺋﻪﺧﻼﻗﻰ ﮬﺎﻣﺎﻥ ﺗﯩﻠﻰ ﯞﻩ ﮬﻪﺭﯨﻜﯩﺘﻰ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﻣﯘﯞﺍﭘﯩﻖ ، ﭼﯩﺮﺍﻳﻠﯩﻖ ﻳﯜﺭﯛﺵ - ﺗﯘﺭﯗﺵ ﮬﻪﺭﯨﻜﯩﺘﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺋﻪﺧﻼﻗﻨﯩﯔ ﺋﻮﺑﺮﺍﺯﻟﯩﻖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﺴﻰ .
ﺗﯩﻠﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺵ __ ﺋﺎﺳﺎﺳﻠﯩﻘﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻲ ﺳﯚﺯﻟﻪﺵ ، ﺋﻪﺩﻩﭘﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ . ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻏﺎ ﺑﯘ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﻪ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺑﻪﺭﮔﻪﻧﺪﻩ ، ﺋﯘﻻﺭﻏﺎ ﺗﯩﻠﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ، ﺳﺎﻏﻼﻡ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ، ﻳﯜﺭﯛﺵ - ﺗﯘﺭﯗﺷﻰ ﺟﺎﻳﯩﺪﺍ ، ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ، ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻲ ، ﺋﻪﺩﻩﭘﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ﺋﯚﮔﯩﺘﯩﺶ ﻛﯧﺮﻩﻙ . ﺑﯘﻧﻰ ﺗﯚﯞﻩﻧﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﻧﭽﻪ ﺟﻪﮬﻪﺗﻜﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﺸﻘﺎ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ .
ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﯩﺴﻰ ، ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻏﺎ ﮬﯚﺭﻣﻪﺕ ﺳﯚﺯﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﯟﯦﻠﯩﺶ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺑﯧﺮﯨﺶ ﻛﯧﺮﻩﻙ . ﺋﻮﭼﯘﻕ ﭼﯩﺮﺍﻱ ﯞﻩ ﻳﯘﻣﺸﺎﻕ ﺳﯚﺯﻟﯜﻙ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﺋﺎﺩﻩﻣﻨﯩﯔ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺧﯘﻟﻘﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮﻯ . ﻳﯘﻣﺸﺎﻕ ﺳﯚﺯ ﻳﻪﻧﻰ ﺳﯩﻠﯩﻖ ﺳﯚﺯ ، ﺋﯧﺴﯩﻞ ﺋﺎﺩﯨﻤﯩﻲ ﺧﯩﺴﻠﻪﺕ ﻛﯩﺸﯩﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﺧﯩﻞ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺳﯜﭘﻪﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ.
ﺋﯩﻜﻜﯩﻨﭽﯩﺴﻰ ، ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻏﺎ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻲ ﮬﻪﺭﯨﻜﻪﺕ ﻗﺎﺋﯩﺪﯨﺴﻰ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺑﯧﺮﯨﭗ ، ﺋﯘﻻﺭﻧﻰ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻨﻰ ﺋﯩﺘﺘﯩﭙﺎﻕ ، ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭ ، ﺋﯚﺯ ﺋﺎﺭﺍ ﻳﺎﺭﺩﻩﻡ ﺑﯧﺮﯨﺶ ، ﻣﯧﮭﺮﯨﺒﺎﻧﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﺪﺍ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺭﻩﭖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻨﻰ ﺋﯚﮔﯩﻨﯩﯟﯦﻠﯩﺶ ﺋﯩﻤﻜﺎﻧﯩﻴﯩﺘﯩﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻻﺯﯨﻢ . ﺋﯘﻻﺭﻏﺎ ﻛﯩﭽﯩﻜﻠﻪﺭ ﭼﻮﯕﻼﺭﻧﻰ ، ﺋﻮﻗﯘﺗﻘﯘﭼﯩﻼﺭﻧﻰ ﮬﯚﺭﻣﻪﺕ ﻗﯩﻠﯩﺶ ، ﺩﻭﺳﺘﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺘﺘﯩﭙﺎﻕ ﺋﯚﺗﯜﺵ ، ﺋﺎﻣﻤﯩﯟﻯ ﺳﻮﺭﯗﻧﻼﺭﺩﺍ ﻗﺎﻻﻳﻤﯩﻘﺎﻥ ﻣﺎﯕﻤﺎﺳﻠﯩﻖ ، ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﺋﺎﯞﺍﺯﺩﺍ ﮔﻪﭖ ﻗﯩﻠﻤﺎﺳﻠﯩﻖ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﻪﺩﻩﭖ - ﻗﺎﺋﯩﺪﯨﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﮔﯩﺘﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮ ﯞﺍﻗﯩﺘﺘﺎ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﯘﻻﺭﺩﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﯩﻼﺭﻏﺎ ﻳﺎﺭﺩﻩﻡ ﺑﯧﺮﯨﺸﻨﻰ ﺧﻮﺷﺎﻟﻠﯩﻖ ﺩﻩﭖ ﺑﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ، ﺋﺎﺩﺍﻟﻪﺕ ﻳﻮﻟﯩﺪﺍ ﭘﯩﺪﺍﻛﺎﺭﻟﯩﻖ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﻪﻟﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ، ﻗﯧﺮﻯ ، ﺋﺎﺟﯩﺰ ، ﻣﯧﻴﯩﭙﻼﺭﻏﺎ ﺗﻪﺷﻪﺑﺒﯘﺳﻜﺎﺭﻟﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻳﺎﺭﺩﻩﻡ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ، ﺋﺎﭘﺘﻮﺑﻮﺳﻼﺭﺩﺍ ﭼﻮﯕﻼﺭﻏﺎ ﺋﻮﺭﯗﻥ ﺑﯧﺮﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ، ﺋﺎﻣﻤﯩﯟﻯ ﺳﻮﺭﯗﻧﻼﺭﺩﺍ ﺗﻪﺭﺗﯩﭙﻜﻪ ﺋﺎﯕﻠﯩﻖ ﺭﯨﺌﺎﻳﻪ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ﺗﻪﻟﻪﭖ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻛﯧﺮﻩﻙ .
ﺋﯜﭼﯜﻧﭽﯩﺴﻰ ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﺋﻪﺧﻼﻗﻘﺎ ﺭﯨﺌﺎﻳﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﻮﻣﯘﻣﻨﯩﯔ ﻣﺎﻝ - ﻣﯜﻟﻜﯩﻨﻰ ﺋﺎﺳﺮﺍﺵ ، ﺧﺎﻟﯩﻐﺎﻥ ﻳﻪﺭﮔﻪ ﺗﯜﻛﯜﺭﯛﭖ ، ﺋﻪﺧﻠﻪﺕ ﺗﺎﺷﻠﯩﻤﺎﺳﻠﯩﻖ ، ﮔﯜﻝ - ﮔﯩﻴﺎﮬﻼﺭﻧﻰ ﺋﺎﺳﺮﺍﺵ ، ﺗﺎﺯﯨﻠﯩﻘﻘﺎ ﺭﯨﺌﺎﻳﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺩﺍﺋﯩﻢ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺑﯧﺮﯨﺶ ﻻﺯﯨﻢ .
ﮬﻪﺭﯨﻜﯩﺘﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﯩﻠﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﻗﻪﻟﺐ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﯩﻨﯩﯔ ﻛﻮﻧﻜﺮﯦﺖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﺴﻰ . ﻗﻪﻟﺒﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ﮬﻪﺭﯨﻜﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﺗﯩﻠﻰ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﯘﺷﺘﯩﻦ ﺳﯚﺯ ﺋﺎﭼﻘﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ . ﺑﯘ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻦ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺑﯧﺮﯨﺸﺘﻪ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﺎﺗﺎ - ﺋﺎﻧﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﯜﻟﮕﻪ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﺋﺎﻻﮬﯩﺪﻩ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺋﻪﮬﻤﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺋﯩﮕﻪ .
ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻨﻰ ﺗﯩﻠﻐﺎ ﺋﺎﻟﻐﺎﻧﺪﺍ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﻣﯘﮬﯩﺘﻰ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺳﯚﺯﻟﻪﺷﻜﻪ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ . ﻣﯘﮬﯩﺖ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺟﯩﺴﻤﺎﻧﯩﻲ ﯞﻩ ﺭﻭﮬﯩﻲ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻦ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﯩﺸﯩﺪﺍ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺭﻭﻝ ﺋﻮﻳﻨﺎﻳﺪﯗ . ﺑﺎﻟﯩﻼﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻣﯘﮬﯩﺘﺘﺎ ﭼﻮﯓ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺷﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻣﺎﺳﻠﯩﺸﯩﭗ ﺋﯚﺳﯩﺪﯗ . ﮔﯜﺯﻩﻝ ﻣﯘﮬﯩﺖ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﺩﺍ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺧﯘﻟﻖ ، ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺋﯩﺮﺍﺩﻩ ، ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺧﯘﺳﯘﺳﯩﻴﻪﺕ ، ﮔﯜﺯﻩﻝ ﮬﻪﯞﻩﺱ ﻳﯧﺘﯩﻠﺪﯛﺭﯨﺪﯗ . ﺋﯘﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﻣﯘﮬﯩﺘﻰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ ؟ ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﺍ ﺋﺎﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﺎﺗﺎ - ﺋﺎﻧﯩﻼﺭ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﭘﺎﻛﯩﺰﻩ ، ﭼﯩﺮﺍﻳﻠﯩﻖ ، ﺋﺎﺯﺍﺩﻩ ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﻣﯘﮬﯩﺘﻰ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺸﻰ ﻻﺯﯨﻢ . ﺋﯚﻱ ﺟﺎﮬﺎﺯﻟﯩﺮﻯ ، ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺑﯘﻳﯘﻣﻠﯩﺮﻯ ﻣﯘﯞﺍﭘﯩﻖ ﺋﻮﺭﯗﻧﻐﺎ ﺗﯩﺰﯨﻠﻐﺎﻥ ، ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺭﻩﺗﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ . ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺷﺎﺭﺍﺋﯩﺘﻰ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻏﺎ ﺋﻪﺧﻼﻕ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻦ ﺋﯜﻥ - ﺗﯩﻨﺴﯩﺰ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺶ ﺭﻭﻟﯩﻨﻰ ﺋﻮﻳﻨﺎﻳﺪﯗ . ﻧﯘﺭﻏﯘﻧﻠﯩﻐﺎﻥ ﻣﻪﺷﮭﯘﺭ ﺷﻪﺧﺴﻠﻪﺭ ﺋﯚﺯ ﮬﺎﻳﺎﺗﯩﺪﺍ ﮔﯜﻟﻠﻪﺭﻧﻰ ، ﭘﺎﻛﯩﺰﻟﯩﻘﻨﻰ ، ﺭﻩﺗﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﻛﯚﺭﮔﻪﻥ ، ﺗﻪﺭﺗﯩﭙﻜﻪ ﺑﻮﻳﺴﯘﻧﻐﺎﻥ ، ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺧﯘﺳﯘﺳﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺋﻪﺧﻼﻗﻨﻰ ﻳﯧﺘﯩﻠﺪﯛﺭﮔﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﺑﺎﻟﯩﻠﯩﻖ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺷﺎﺭﺍﺋﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﻤﺎﻳﺪﯗ . ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ، ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﻣﯘﮬﯩﺘﻰ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﺩﺍ ﻻﺗﺎﭘﻪﺗﻠﯩﻚ ، ﺷﯩﺠﺎﺋﻪﺗﻠﯩﻚ ، ﻛﻪﻣﺘﻪﺭ ، ﺋﻪﺩﻩﭘﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﯘﺷﺘﻪﻙ ﺋﺎﻟﯩﻴﺠﺎﻧﺎﭖ ﮬﯧﺴﺴﯩﻴﺎﺕ ﻳﯧﺘﯩﻠﺪﯛﺭﯨﺪﯗ .
ﺋﺎﭘﺘﻮﺭ : ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﺋﯘﻧﯩﯟﯦﺮﺳﯩﺘﯧﺘﻰ ﺋﺎﺧﺒﺎﺭﺍﺕ 2002 - ﻳﯩﻠﻠﯩﻖ 2 - سىنىپ ئوقۇغۇچىسى