كۆرۈش: 5814|ئىنكاس: 4

بالىڭىز سەۋرچانمۇ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئۈمىدلىك ئەزا

ياخشى نىيەت جاھا

UID
10508
يازما
5
تېما
5
نادىر
0
جۇغلانما
155
تىزىملاتقان
2011-3-31
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-23
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-12 18:22:19 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

بالىڭىز سەۋرچانمۇ ؟

 

سۇ

 

ئاتا – ئانىلارنىڭ بالىلىرىدىن ئاغرىنغان مۇنداق سۆزلىرى قۇلىقىمغا كىرىپ قالىدۇ : « مېنىڭ بۇ بالام خەقنىڭ بالىلىرىدىن دۆت ئەمەس ، كاللىسى خېلى ئىشلەيدۇ  ئەمما سەۋرچان ئەمەس ، قىلغان ئىشىنىڭ بېشى بار ، ئاخىرى يوق ، نۇرغۇن ئىشلاردا يېرىم يولدا توختىتىپ قويىدۇ » بۇ بالىلارنىڭ خارەكتىرىدىكى سەۋرچانلىق ، چىدامچانلىق قاتارلىق ئامىللارنىڭ تەرەققىياتىدىكى يېتىسشىزلىكنىڭ ئىپادىسى بولۇپ ، ۋاقتىدا قاراتمىلىق تەربىيە قىلمىغاندا ، بالىلارنىڭ بۇ ئادىتىنى ئۆزگەرتىش قىيىنغا توختايدۇ .

ئالدى بىلەن بالىلارنىڭ ئۆگىنىش ئويناش ۋە باشقا ئىش قىلىش ئەھۋالىنى كۆزىتىش كېرەك : بالا ئۆزى باشلىغان ئىشنىڭ ئاخىرىنى چىقىرالىدىمۇ ، باشتىن – ئاخىر چىڭ تۇرالىدىمۇ ، ئاسانلا يالتىيىۋالدىمۇ ، ۋاز كېچىشتىكى ياكى يېرىم يولدا توختىتىپ قويۇشتىكى پاكىت ئاساسى ئەمەلىيەتكە ئۇيغۇنمۇ ؟ دېگەن نۇقتىلاردىن تەپسىلىي كۆزىتىش كېرەك . ئەگەر بالا ھەممە ئىشتا شۇنداق بولسا بۇ بالىنىڭ ئىرادە پەزىلىتىدىكى مەسىلە . بۇنى كىچىكىدىن باشلاپ تۈزىتىشكە كۈچەش كېرەك . بالىنىڭ ئىرادىسىنىڭ قەتئىي ياكى قەتئىي ئەمەسلىكى چوڭ بولغاندىن كىيىنكى ئۆگىنىش ، خىزمەتلەردە مۇۋەپپەقىيەت قازىنىش ياكى مەغلۇپ بولۇشىغا ئىنتايىن مۇھىم تەسىر كۆرسىتىدۇ . سەۋرسىز ئادەملەر كىشىلىك مۇناسىۋەتلەرنى بىر تەرەپ قىلىشتىمۇ دائىم ئوسال ئەھۋالغا چۈشۈپ قالىدۇ .

1 . بالىلارنىڭ سەۋرسىز بولۇشىنىڭ سەۋەبلىرى

 1)  بەزى بالىلارنىڭ كىچىكىدە تىنى ئاجىز ، سالامەتلىكى ياخشى ئەمەس ، دائىم ئاغرىپ قالغان . ئاتا – ئانىلار باشقا بالىلىرىغا قارىغاندا نەچچە ھەسسە ئارتۇق كۆيۈنگەن ۋە باشقا بالىلىرىنىمۇ ئۇنىڭ دېگىنىنى قىلىپ بېرىشنى ، قارشىلاشماسلىقنى ، يول قويۇشنى تەلەپ قىلغان . بۇ بالىدا ھەممەيلەن ئۇنىڭ گىپىنى ئاڭلاش ، ئۇنىڭ دېگىنىنى قىلىپ بېرىش ئۇنىڭغا بويسۇنۇش كېرەك دەپ ئويلايدىغان روھىي ھالەتنى شەكىللەندۈرگەن . كىمىكى ئۇنىڭ گىپىنى ئاڭلىماي قالسا ئۇ ھەرگىز قۇبۇل قىلالمايدۇ . ئۆزىنى كونتىرول قىلالمايدۇ .

2 ) بەزى ئاتا – ئانىلار خىزمەت ئورنىنىڭ يىراقلىقى ياكى ئالدىراشلىقى سەۋەبىدىن بالىلىرى بىلەن بىللە تۇرالمايدۇ ، بوۋا ، مومىلىرىنىڭ يېنىدا تۇرىدۇ . ئاتا – ئانىلار ھەر قېتىم بالىلىرىنى يوقلاپ كەلگەندە نۇرغۇن نەرسىلەرنى ئالغاچ كېلىدۇ ۋە نېمە دېسە شۇنى تەل قىلىپ بېرىپ ، ئارىلىقتا كەم قالغانلىرىنى تولۇقلاپ بەرمەكچى بولۇشىدۇ . بالىلىرىنىڭ بەزى يولسىز ياكى ئارتۇقچە تەلەپلىرىنى قارىغۇلارچە قاندۇرىدۇ . مۇشۇنداق بولىۋەرسە ۋاقىتنىڭ ئۆتۈشى بىلەن بالىلاردا چۇقۇم شۇنداق بولۇشى كېرەكتەك تۇيغۇ پەيدا قىلىدۇ . كۈنلەرنىڭ بىرىدە بىرەر تەلىپى ئورۇندالمايدىكەن ھەرگىزمۇ سەۋر قىلىپ تۇرالمايدۇ . بەزى بالىلارنىڭ مۇشۇنداق كەچۈرمىشلىرى بولىدۇ . جىدەل قىلىپ ، يىغلاپ ، غەلۋە قىلىپ ئاتا – ئانىسىنى ئىگىپ ئۆگىنىپ قالغان . تېخى قانداق ۋاقىتتا قانداق قىلىش ، نېمە دېيىش ھەققىدە تەجرىبە – ساۋاق يەكۈنلەپمۇ ئۈلگۈرگەن .

3 ) بەزى ئاتا – ئانىلار بالىلىرىغا ھەددىدىن زىيادە كۆيۈنىدۇ ، بۇنداق بالىلار ئائىلىدە ئوڭۇشسىزلىققا ، زەربىگە ئۇچراپ باقمايدۇ ، جاپامۇ تارتمايدۇ . بۇنداق بالىلار ھەر قانداق ئىشتا ئۆزىنى مەركەز قىلىدۇ . پسىخىك بەرداشلىق بېرىش كۈچى ئىنتايىن ئاجىز بولىدۇ . تەنقىدكە ئۇچرىسا ياكى قارشى پىكىرگە يولۇقسا ھەرگىزمۇ سەۋر قىلالمايدۇ .

2 . ئاتا – ئانىلار بالىلارنىڭ سەۋرچانلىقىنى يېتىلدۈرۈش يوللىرى

1 ) ئاتا – ئانىلار ئۆزى ئۈلگە بولۇشى كېرەك . نۇرغۇن بالىلارنىڭ سەۋرچان ۋە چىداملىق بولماسلىقىدىكى سەۋەب ئاتا – ئانىلار ئىش قىلغاندا بېشى چىڭ ، ئايىغى بوش ، ياكى باشى بار ئايىغى يوق ياكى تېز قىزىپ ، تېز سوۋۇيدۇ . تېز ھاياجانلىنىدۇ .بۇ بالىلارنىڭ سۆز – ھەرىكەت ، پوزىتسىيە جەھەتلەردە ئالدىراڭغۇلۇق ، قىزىققانلىقىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ . ھەر قانداق بىر يېڭى ئىش ياكى ئويۇننى باشلاشتا تەلەپنى ئېنىق ئوتتۇرىغا قويۇش ، ئاخىرىدا چۇقۇم خۇلاسە قىلىش ، باھالاش ، قايتا ئويلىنىشقا يېتەكلەش لازىم .

2 ) بالىلارنى تۇرمۇشقا باشلاپ كىرىش ، ئۇلارنىڭ زېھنىنى مەركەزلەشتۈرۈپ ، ۋاقتى ئۇزۇنراق بولغان ئىش – پائالىيەتكە قاتناشتۇرۇش لازىم . بۇ ئارقىلىق بالىلارغا بەزى ئىشلارنىڭ سەۋرچانلىققا ، كۈتۈشكە ھەقىقەتەن مۇھتاج ئىكەنلىكىنى ، ئىشلارنىڭ ئاسانلا پۈتۈپ قالمايدىغانلىقىنى ، ئالدىراڭغۇلۇق ، يېرىم يولدا ۋاز كېچىش قاتارلىقلارنىڭ كىشىنى مەغلۇبىيەتكە باشلايدىغانلىقىنى ھېس قىلدۇرۇش كېرەك . ئاتا – ئانىلار ھەممە ئىشلارنى تەييار قىلىپ بەرمەي ، بەزى ئىشلارغا بەزى كاشىلىسى بار ئىشلارنى قىلشقا بۇيرۇپ ۋە يېتەكلەپ بالىلارنىڭ قىيىنچىلىقنى يېڭىش پۇرسىتى بىلەن تەمىنلەش لازىم . ئىشنى باشلاشتىن بۇرۇن نېمىلەر كېرەك بولىدۇ ، قانداق قىلغاندا قانداق نەتىجىنى قولغا كەلتۈرىدۇ ، شۇنىڭ بىلەن بىللە يەنە قانداق ئاقىۋەتلەرنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ دېگەن نۇقتىلاردىن ئەستايىدىل ئويلىنىپ ، پىلان تۈزۈۋېلىپ، تەرتىپ بويىچە ئىلگىرلىگەندە ۋاقىت ئۇزۇنراق كەتسىمۇ ، ئىشنىڭ جەريانى پۇختا ، نەتىجىسى كۆڭۈلدىكىدەك بولىدىغانلىقىنى ھېس قىلدۇرۇش كېرەك . سەۋرچانلىقمۇ قەتئىي ئىرادىنىڭ تاۋلىنىشىدىن كېلىدۇ . مۇھىت قانچىكى جاپالىق بولسا ئىرادىمۇ شۇنچە مۇستەھكەملىنىدۇ . بالىلارنى قىيىنچىلىقنى يېڭىشقا ئىلھاملاندۇرۇش، ئەمەلىي مىساللار ئارقىلىق يېرىم يولدا توختاپ قېلىشنىڭ نومۇس ئىكەنلىكىنى ھېس قىلدۇرۇش ، بىر ئىشنى ئىزچىل تىرىشىش ئارقىلىقلا ۋۇجۇدقا چىقارغىلى بولىدىغانلىقىنى بىلدۈرۈش كېرەك . بالىلار ئىشنى مۇۋەپپەقىيەتلىك تاماملىغاندا ئۇلارنى ۋاقتىدا تەقدىرلەپ ، ئىشنى ئارخىرىغىچە داۋاملاشتۇرىدىغان ، قىيىنچىلىق ئىچىدىن چارە ئىزدەيدىغان ياخشى ئادىتىنى يېتىلدۈرۈش لازىم .

3 ) بالىلارنىڭ مەسئۇلىيىتىنى ھېس قىلدۇرۇش كېرەك . بالىلارغا ئۇسىسا ، قورسىقى ئاچسا ، ئوينىغۇسى ، ئۇخلىغۇسى كەلسە شارائىتنىڭ ھەر قاچان تەل ئەمەسلىكىنى ئۆزى قول سېلىپ قىلىش كېرەكلىكىنى ، ھەر كىمنىڭ سالامەتلىكى يار بەرسىلا ، كۈچى يەتكەن دائىرىدە تەشەببۇسكارلىق بىلەن مەسئۇلىيەتنى ئۈستىگە ئېلىشنىڭ زۆرۈرلۈكىنى سەمىگە سېلىپ تۇرۇش كېرەك . ھېچكىمنىڭ ئۇنىڭغا ئىشلەپ ، تەييار قىلىپ بېرىش قەرزى يوقلىقىنى ھېس قىلدۇرۇش كېرەك .  بەزى بالىلار بار ، مەكتەپتە مۇئەللىمنىڭ گىپىنى ئاڭلايدۇ ، لېكىن ئۆيگە كەلگەندە ئاچچىقى يامان ، ھېچكىمنىڭ گېپىنى ئاڭلىمايدۇ ، ئىش ئويلىغىنىدەك بولمايلا قالسا كىم بولۇشىدىن قەتئىينەزەر جېدەللىشىدۇ ، غەلۋە قىلىپ تاكى دېگەن ئىشى تەييار بولمىغۇچە بولدى قىلمايدۇ . بالىلارنىڭ بۇنداق يولسىز، تېرىككەك بولۇپ كېتىشىنىڭ سەۋەبى ھەر خىل بولسىمۇ ، ئاتا – ئانىلارنىڭ ئۇلارغا ئالاھىدە مۇئامىلە قىلغانلىقى بىر تۈرلۈك ئاساسى سەۋەب . مەكتەپتە نېمە ئۈچۈن مۇئەللىمنىڭ گىپىنى ئاڭلايدۇ ؟ مەكتەپتە بالىلارنىڭ ھوقۇقى ۋە مەجبۇرىيىتى باراۋەر ، ھېچكىم ئالاھىدە ئەمەس . ئۇنىڭ ئۈستىگە مۇئەللىملەر تەقدىرلەشكە ، سىردىشىشقا ماھىر . سىنىپتا كىمىكى مەجبۇرىيىتىنى ئادا قىلمىسا ساۋاقداشلىرىنىڭ مەسخرىسىگە قالىدۇ ، ئوقۇتقۇچىنىڭ تەنقىدىگە ئۇچرايدۇ ، خالىغانچە ئۆكتەملىك قىلسا باشقىلار ھەرگىزمۇ يول قويمايدۇ ، شۇڭا ئۇششۇقلۇق قىلىشقا پېتىنالمايدۇ.

4 ) بالىلارنى ئۆزلىرى بىلەن بىللە بەدەن چېنىقتۇرۇشقا رىغبەتلەندۈرۈش كېرەك . چېنىقىش – بالىلارنىڭ بەدىنىنى ساغلام ۋە كۈچلۈك قىلىپلا قالماستىن ، ئۆزىگە ئىشەنچنى زورايتىپ ، خارەكتىرىنى تەمكىن ، سالماق تەرەپكە باشلايدۇ .  بالىلارنىڭ ئىرادىسىنى تاۋلاشتا ، سەۋرلىك ۋە چىدامچان بولۇشىدا ئاجايىپ ئۈمۈلۈك دورا .

ئۇندىن باشقا چۆچەك ، مەسەللەرنى ئوقۇپ بېرىش ، ئۇنىڭدىكى سەۋرچان ، چىداملىق ئوبرازلارنىڭ قولغا كەلتۈرگەن مۇۋەپپەقىيەتلىرى ۋە غەلبىلىرىنى تەسىرلىك سۆزلەپ بېرىش ئارقىلىق سەۋر – تاقەتلىك بولۇش ، چىدامچان بولۇش  تەربىيىسى بەرگىلى بولىدۇ . 

بالىلارنىڭ سەۋرچانلىقىنى يېتىلدۈرۈشتە ئاتا – ئانىلار دىققەت قىلىشقا تېگىشلىك نۇقتىلار

1 ) بالىلارغا ئۆزىنىڭ تەسىراتىنى ۋە تەلەپلىرىنى تىل ئارقىلىق ئالدىرىماي ، رەتلىك بايان قىلىشقا ئىلھاملاندۇرۇش كېرەك . بالىلارنىڭ تەلەپ ، ئېھتىياجلىرىنىڭ قاندۇرۇشقا تېگىشلىكلىرىنى ئىمكانقەدەر تولۇق قاندۇرۇش ، ئورۇنلاشقا تېگىشلىك بولمغىانلىرىنىڭ سەۋەبىنى چۈشەندۈرۈپ قايىل قىلىش ئارقىلىق بالىلارنىڭ ئۆزىنى كونترول قىلىش ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈش كېرەك .

2 ) ئاتا –ئانىلار ۋە باشقا ئائىلە ئەزالىرى بالىلارغا بولغان تەلەپنى بىرلىككە كەلتۈرۈش ، ئوخشاش مۇئامىلە قىلىش ، ئوخشاش ئىشقا ئوخشاش پوزىتسىيىدە بولۇش كېرەك . بالىلارنىڭ يولسىز تەلەپلىرىگە نىسبەتەن بارلىق ئائىلە ئەزالىرى ھەرگىز مۇرەسسە قىلماسلىقى ، بالىلار ھەرقانچە ئۆكتەمىلك قىلسۇن ياكى غەلۋە قىلسۇن يۇمشاپ قالماسلىق ، پوزىتسىيە جەھەتتە ئىختىلاپ كۆرۈلمەسلىكى كېرەك .

3 ) ئاتا – ئانىلار بالىلار بىلەن سىردىشىشقا ، ھېسىيات ئالماشتۇرۇشقا دىققەت قىلىشى كېرەك . بەزى ئاتا – ئانىلار باركى ، بالىلارنىڭ ئۆگىنىش ئەھۋالىنى سۈرۈشتە قىلىشتىن باشقىغا ۋاقتى يەتمەيدۇ ياكى ھاجەتسىز دەپ قارايدۇ . ئەمەلىيەتتە بەزى تېمىسىز ، مەقسەتسىز پاراڭلارنىڭ بولۇشىمۇ ئىنتايىن زۆرۈر . بالىلارنىڭ ئۆگىنىش ئەھۋالىنى بىلىپلا قالماستىن كىشىلىك ئالاقە چەمبىرىكى، ئوينايدىغان ئويۇنلىرى ، يېقىنقى خۇشاللىقى ، قايغۇسى ، مەسىلىلەر ھەققدىكى قاراشلىرى ، پوزىتسىيىسى ، قىزىقىشى ، ئېھتىياجىنىڭ ئۆزگىرىش ئەھۋالى ھەتتا ئوقۇيدىغان كىتابلىرىغىمۇ دىققەت قىلىش ، ئىجابىي جەھەتتىن يېتەكلەشنى ئاساس قىلىپ ، تەشەببۇسكارلىق بىلەن يول كۆرسىتىپ تۇرۇش لازىم .

 

بىلىم ، پاراسەت ، تەجرىبە - ئىگىلىك تىكلەشنىڭ ئۈچ پۇتى .

كۆيۈمچان ئەزا

ئادەمنىڭ ئۆتكەن

UID
10819
يازما
163
تېما
4
نادىر
0
جۇغلانما
3643
تىزىملاتقان
2011-4-21
ئاخىرقى قېتىم
2014-8-26
توردا
142 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-12 20:11:37 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بالامدا سەۋىرچانلىق كەم ئىكەن ، تاپشۇرۇق ئىشلەشتىن باشقا ئىشقا كۆڭۈل قۇيىشى تولىمۇ كەم ، كىچىكىدىنلا ئويناپ باقسۇن ، زىھنى ئېچىلسۇن دھپ ئېلىپ بەرگەن ئۇيۇنچۇقلارنى بىر ئىككى كېتىم ئويناپلا تاشلاپ قۇياتتى ، بىرەر ئىشنى ئاخىرغىچە داۋاملاشتۇرىدىغان ۋاقتى تۇلىمۇ ئاز ، بەلكىم تەربىيلەش ئۇسۇلۇمدا مەسىلە بار ئوخشايدۇ . مەن بۇجەھەتتە كۆپرەك ئىزدىنىپ باقسام بۇلامدۇ نىمە ؟
    ئۇ ئۆمرىنىڭ ئاخىرغىچە تاپشۇرۇق ئىشلەپلا ئۆتۈپ كەتمەس ،  خىزمىتىگە ، ئۈزى شۇغۇللىنىۋاتقان ئىشقا  ئەستايىدىل بۇلۇشنى ھازىردىن باشلاپ يېتىلدۈرۈشكە ئەھمىيەت بەرمىسەم ئاخىرقى نەتىجىسى ياخشى بولمىغۇدەك .

UID
7194
يازما
6
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
186
تىزىملاتقان
2010-11-11
ئاخىرقى قېتىم
2012-1-12
توردا
1 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-13 10:59:04 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەقىقەتەن ياخشى تېمىكەن.  تور ئەسەرلىرى ئىچىدە بالا تەربىيسىگە مۇناسىۋەتلىك ئەسەرلەرنى كۆپرەك بولسا نىمىدىگەن ياخشى، بالىدىن باشقا نىمىمىز با بۇئالەمدە، ئويۇن، خىزمەت، ئۆگۈنۈش ھەممىسى ئاخىرقى ھىساپتا ھىچنىمە ئەمەس.  ئەڭ ئاخىرقى نەتىجە پەقەت كىينكى ئەۋلات بولغان پەرزەنتىمىز قانداقراق ئادەم بولدى. ھاياتىمىزنىڭ ئاخىرىنى داۋاملاشتۇرالامدۇ يوق؟!  
     مۇمكىن بولسا بالاتەربىيسىگە ئائىت تېمىلارنى مەخسۇس سەھىپە قىلىپ رەتلەپ قويۇلسا دەيمەن.

UID
6514
يازما
137
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1420
تىزىملاتقان
2010-10-15
ئاخىرقى قېتىم
2011-5-28
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-15 20:04:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭ ئىككى قىزىمدىمۇ سەۋىرچانلىق كەمچىلكەن ،داۋاملىق تەربىيە قىلىپ تۇرىمەن. تىخىمۇ كۆپ يىتەكچىلىك قىلسام بولغىدەك.

UID
23604
يازما
2
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
2
تىزىملاتقان
2012-1-6
ئاخىرقى قېتىم
2012-2-14
توردا
1 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-5 02:06:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
专业加工克隆复制银行卡电话13703770351   QQ2471336442 只要你知道卡号和密码我们就可以给你克隆一张和原卡功能一样的银行卡、诚信为本、不收定金、验证成功再付费.不成功不收费。
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش