كۆرۈش: 8438|ئىنكاس: 18

ئۇيغۇرلارنىڭ ئىسىم قويۇش ئادىتى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
10093
يازما
42
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
400
تىزىملاتقان
2011-3-13
ئاخىرقى قېتىم
2011-4-10
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 21:02:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

ئۇيغۇرلارنىڭ ئىسىم قويۇش ئادىتى


    1. ئىسىم تاللاش
    ئىسىم تاللاش مىللەت ئەزالىرىنىڭ ئىسىم تاللاشتىكى ئىستىتىكىلىق چۈشەنچە ۋە دۇنيا قاراشلىرىنىڭ چوڭقۇرلۇق دەرىجىسى بىلەن تىل ئىشلىتىش ، زامان چۈشەنچىلىرىنى ئىسىمغا سىڭدۈرۈپ شەكىللىنىدۇ . ئەجدادلىرىمىز قەدىمدىن تارتىپ پەرزەنتىلىرىگە ئىسىم تاللاشتا تۆۋەندىكىدەك بىر قانچە ئىستىتىكىلىق چۈشەنچىنى ئاساس قىلىپ ئىسىم تاللىغان .
    1) تەبىئەتكە تېۋىنىپ ، زور تەبىئەت جىسىملىرى ۋە تەبىئەت ھادىسلىرىنىڭ ئىسمىنى پەرزەنتىلىرىگە ئىسىم قىلغان . ئالىملار تەرىپىدىن مىلادىيىدىن ئىلگىرىكى 5 - ۋە 6 - ئەسىرلەرنىڭ مەھسۇلى دەپ قارىلىۋاتقان «ئوغۇزنامە»داستانىدا ئوغۇزخان ئۆزىنىڭ ئالتە ئوغلىغا كۈن ، ئاي ، يۇلتۇز ، كۆك ، تاغ ، دېڭىز دەپ ئىسىم قويغان .
    2) ھادىسىگە قاراپ ئىسىم تاللىغان . «ئاي قاغان» ئوغلى توغۇلۇپ ئانىسىدىن ئوغۇز سۈتىنى ئىمىپلا قايتا ئەممىگەنلىكىگە قاراپ ئۇنىڭغا «ئوغۇزخان» دەپ ئسىم قويغان . ئوغۇزخان ھەربىي يۈرۈشلەردە ئۆز ئەتىراپىدىكى قەبىلە ۋە ئۇرۇقلارغا «ئۇيغۇر»(ئۇيۇشقۇچى) ، «قارلۇق»(قاردا قالغان كىشى)، «قىپچاق »(دەرەخ كاۋىكىدا توغۇلغان ) ، «قانقا» (ھارۋىنىڭ ماڭغاندىكى ئاۋازى) دەپ ئات قويغان . سۈپۈرگە ، پالتا ، چاۋار ، توقاچ ، مەڭلىك ، ئايخان ، تۈرۈك ، گۈلخان ، ئانارخان...دىگەندەك ئىسىملار ئۇنىڭ مىسالى .
    3) رىئال ئىستەك ، غايىۋى ئارزۇ – ئارمانلىرىنى پەرزەنتىگە ئىسىم قىلىپ تاللىغان . مىلادىيىدىن ئىلگىرى ھون دەۋرى ئۇيغۇر ئىسىملىرىدا تەپەككۈر جەھەتتىكى ئازادىلىك ، ئاددىي – ساددىلىق ، پىسخىكا جەھەتتىكى تەبىئەتتەك كەڭ – كۇشادىلىك تويغۇسى كۈچلۈك بولغان بولسا ، مىلادىيىدىن كىيىنكى ئۇيغۇر ئىسىملىرىدا رىئال تارىخىي ئەمەلىيەتكە ، ئوبېكتىپ ئېھتىياجىغا ئويغۇنلىشىشتەك خاھىش ئۈستۈن ئورۇندا تۇرىدۇ . مەسىلەن : ئىلتەبىر (چېچىلغان خەلقنى يىغقۇچى)، ئەل ئەتمىش ، ئەل يارۇنمىش(ئەلنى يورۇتقۇچى ، نۇرلاندۇرغۇچى) ، كۆك ئىركىن (كۆلدەك ئەركىن ، ئازادە ) ، ئەل تۇتمىش ، ئەل ئالمىش ، ئەل يارۇق ، ئەل تىرەك ، قۇت تىرەك ، ئىلتەرىش (ئەلنى تىرىلدۇرگۈچى). بۇ ئىسىملاردا مىلادىيە 11-12- ئەسىرلەردە ئۇرخۇن ۋادىسىدىكى زور داۋالغۇش ۋە گۈللىنىش باسقۇچىدىكى تارىخىي ئارزۇ – ئارمانلار ئىپادىلەنگەن . كىيىنكى ۋاقىتلاردا كىشىلەر ئۆز ئارزۇ – ئارمان ، ئىستەكلىرىنى ئاساس قىلىپ ئىسىم تاللىغان .
    (1) « مىش » قۇشۇمچىسىنى ئۇلاپ خاس ئىسىم ياساپ قويۇلغان ئىسىملار . بۇ خىل ئىسىم مىلادىيىدىن كىيىنكى ۋاقىتلاردا بارلىققا كېلىپ بارغانسىرى ئومۇملىشىپ ، مىلادىيە 11-12- ئەسىرلەرگە كەلگەندە ئازىيىپ ، باشقا ئىستىتىكىلىق مەزمۇندىكى ئىسىملارغا ئۇرۇن بوشاتقان . بۈيۈك كلاسسىك ئەسەر «قۇتادغۇبىلىك» تە بۇ خىل ئىسىم تۆت پىرسۇناژنىڭ ئىككىسىدە ئىشلىتىلگەن .
    (2) بالىسىنىڭ قاتارغا قۇشۇلۇشىنى تىلەپ قويغان ئىسىملار . بۇ خىل ئىسىم ھازىرمۇ مەۋجۇت . مەسىلەن : ئۆتەمىش ، توختامىش ، تورسۇن ، توختى ، سالامەت ، تۇردى ، پولات ، تۆمۈر...
    (3) بالىسىنىڭ باتۇر بۇلۇشىنى تىلەپ قويغان ئىسىملار . مەسىلەن : توڭا (باتۇر) ، بۆكە(جەسۇر) ، ئالىب(باتۇر) ، غالىب ، باتۇر ، جۈرئەت ، قەيسەر ، ئەركىن...
    (4) بالىسىنىڭ بىلىملىك بۇلۇشىنى تىلەپ قويغان ئىسىملار . بۇ خىل ئىسىملار مىلادىيە 530 - يىلىدىن كىيىن ئۇيغۇر خانلىقىنىڭ تازا گۈللەنگەن ، نىسبىي مۇقىم مەزگىللىرىدە قويۇلغان . مەسىلەن : كۆل بىلگە (بىلىمى كۆلدەك كەڭ) ، كۈل ئۆگە ، بىلگە كۈل ، بىلگە قاغان...ھازىرمۇ داۋاملىشىپ ،  ئالىم ، دانىش ، ئېرپان...
    (5) بالىسىنىڭ توغرا نىيەتلىك بۇلۇشىنى ئارزۇ قىلىپ قۇيۇلغان ئىسىملار . مەسىلەن : تۈزمىش ، قارا ، شىرىن ، مىھىر ، دىلئارام ، قەلبىنۇر ، دىلنۇر ، ئادالەت ، ئادىل...
    (6) بالىسىنىڭ بەختلىك بۇلۇشىنى ئارزۇ قىلىپ قۇيۇلغان ئىسىملار . مەسىلەن : بەختىيار ، ئازاد ، پاشا ، شاھزادە ، مەلىكە ، شاتگۈل ، پەرىدە ، گۈلھايات ، سائادەت ، گۈلشاد...
    (7) بالىسىنىڭ ساغلام ، چىرايلىق بۇلۇشىنى ئارزۇ قىلىپ قۇيۇلغان ئىسىملار . مەسىلەن : لەيلى ، ئايخان ، چولپان ، زوھرە ، يولتۇز ، سالامەت...

    يۇقىرىدىكى ئۈچ تارماق مەزمۇن ئىسىملارنىڭ بىر قىسمى قەدىمكى ئۇيغۇر تىلىدىكى ئىسىملار بۇلۇپ ، قەدىمدىن ھازىرغىچە قوللىنىلغان . كۆپ قىسمى ئەرەب ، پارس مەدەنىيىتىنى قۇبۇل قىلىش ئاساسىدىكى ھازىرقى زامان ئەدەبىي تىلىدا قويۇلغان ئىسىملار .
    4) مىللىتى ، قەبىلىسى ۋە ئۇرۇقىنىڭ نامىنى ئىسىم قىلىپ مىللىي روھنى ئىپادىلەشتىن قۇيۇلغان ئىسىملار . بۇ خىل ئىسىملار مىلادىيە 3 -ئەسىرلەردە بارلىققا كىلىپ ، مىلادىيە 15 - ئەسرنىڭ ئاخىرىغىچە داۋاملاشقان . مەسىلەن : ئۇيغۇر باخشى ، شامقۇلى ئۇيغۇر ، ئۇيغۇرتاي ، ئەكرەنچە ئۇيغۇر ، ياغلاقار بىلگە ، قوغۇرسۇ ئالتۇن ، قاسارتىكىن ، سوغدۇبەگ ، باسمىل بەگ ، سارىخ تاتار...

    ئۇيغۇر ئەجدلارنىڭ پەرزەنتىلىرىگە ئىسىم تاللىشىدا يەنە تۆۋەندىكىدەك ئادەتلەرمۇ داۋام قىلغان . ئۇ تۆۋەندىكى بىر قانچە تۈردە ئايرىلىپ تۇرىدۇ .
    (1) دىن ۋە دىنىي ئېتىقادتىن شەكىللەنگەن ئىسىملار .
    (2) ئاسمان جىسىملىرى ۋە تەبىئەتكە تىۋىنىش مەنبە قىلىنغان ئىسىملار . مەسىلەن : كۈن ، ئاي ، يولتۇز...
    (3) توتېم ۋە ھايۋانلارنى ئەتىۋارلاش مەنبە قىلىنغان ئىسىملار .مەسىلەن :بۈركۈت ،بۇغا، بۆرە تىكىن،تۇڭا(قاپلان جىنىستىكى بىر خىل ھايۋان).
    (4) ئۆسۈملۈكلەرگە تىۋىنىش ، ئۇلۇغلاش مەنبە قىلىنغان ئىسىملار . مەسىلەن : ئانارخان ، سامساقئاخۇن ، زەيتۇنخان ، چىنارخان...
    (5) كۆز تەگمەسلىكنى تىلەپ قويغان ئىسىملار . مەسىلەن : چاۋار ، سۈپۈرگە ، سېتىۋالدى ، يانتاق ، تىلىۋالدى.
    (6) ئەجدادلىرىنى ياد ئىتىپ تۇرۇش ئۈچۈن ، ئۇلارنىڭ ئسىملىرىنى پەرزەنتىلىرىگە قايتا قۇيۇش . مەسىلەن : شەمسىدىن ، ئابدۇپەتتار ، ئابدۇلھەمىد ، ئابدۇل كېرەم ، ئابدۇرىشىت ، ئابدۇراخمان ، ئابدۇرېھىم ، مۇھەممەت ، يۈسۈپ ، ئىبراھىم ، ئىلياس ، مۇسا ، سۇلايمان ، ئەيسا ، ياقۇپ ، ئىسمايىل ، داۋۇت ، ئابابەكرى ، ئوسمان ، ئەلى ، ئۆمەر ، ئائىشە(ئايشەم) ، خەدىچە ، قادىر ، ئۇبۇل ، پاتىمە ، رابىيە ، رەھىمە ، ئەھمەد ، سەمەت ، روزى ، ياسىن ، بارات ، ھاشىم...
    6) پارس تىلىدىن قۇبۇل قىلىنغان ئىسىملار . مەسلەن : روستەم ، فېردەۋس ، پەرىدۇن...
    7) قوش ۋە بىرىكمە ئىسىم ياساپ قۇيۇش ئادىتى . مەسىلەن : مۇھەممەتنىياز ، مۇھەممەتتۇرسۇن...
    8) باش – ئاخىرى قېلىپلاشقان ئىسىملارنى قويۇش . مەسىلەن :
    (1) «نۇر» كېلىدىغان ئىسىملار : نۇرمۇھەممەت ، نورسىمان ، نۇرئەلا ، گۈلنۇر ، گۈزەلنۇر...
    (2)«ئاي»كېلىدىغان ئىسىملار .ئايقىز، ئايخان،شېرىنئاي،تۇرسۇنئاي...
    (3) ئىسىم ئاخىرىدا «خان» كېلىدىغان ئىسىملار : ئايخان ، ئايپاشا ، شىرخان ، سائادەتخان ، لەيلىخان ، قۇۋانخان...
    (4) ئىسىم ئاخىرىغا «قىز» نى قۇشۇپ ئىسىم قۇيۇش . مەسىلەن : خانقىز ، تۇرانقىز...
    (5) باش – ئاخىرىغا «گۈل» نى قۇشۇپ ئىسىم قۇيۇش . مەسىلەن : گۈلئەنبەر ، خۇشگۈل ، گۈلزار ، روشەنگۈل ، ئازادگۈل ، گۈلھايات ، شاتگۈل ، ئامانگۈل...
    9) ئىسىملارنى قاپىيداش ، ئاھاڭداش قۇيۇش ئادىتى . بۇ خىل ئسىم قۇيۇش ئادىتى قەدىمكى ئىسىم قۇيۇش ئادىتىدىكى «مىش» تىن تۈزۈلگەن ئىسىملارغا ئوخشاپ كېتىدۇ.
    (1) باش ھەرپى ئاھاڭداش ئىسىملار : سابىر ، سادىر ، دىلنار ، دىلبەر ، ھاشىم ، ھاپىز ، يادىكار ، ياشار ، ئۇتۇق ، ئۇلۇغ ، مېھرىبان ، مىرزىبان ، تۇرغۇن ، تويغۇن ، ئەسقەر ، ئەكبەر...
    (2) ئاخىرقى بۇغۇمى ئاھاڭداش ئىسىملار : نۇربىيە ، گۈلپىيە ، سەلىمە ، ھەلىمە ، ئىنايەت ، ھىدايەت ، ئاسىم ، قاسىم ...
    (3) باش بۇغۇمى ئوخشاش ئىسىملار : مىرسولتان ، مىرئەھمەد ، مىرقاسىم ، مىرئادىل ، مىرغىياس...
    (4) قاپىيداش – ئاھاڭداش ئىسىملار : سائادەت ، ئادالەت ، شاراپەت ، سالامەت...
   2. ئىسىم قۇيۇش مۇراسىم ئادىتى .
    بالا تۇغۇلۇپ يۇيۇلۇپ ، پاكىز يۆگەككە يۆگەلگەن ، ئېغىزلاندۇرۇلغاندىن كىيىن ئۈچ كۈن ئىچىدە ئىسىم تاللاپ چىقىلىپ بالىغا ئسىم قۇيۇش مۇراسىمى ئۆتكۈزىلىدۇ . قەدىمىي ئىسىم قۇيۇش ئۇسۇلى ، مۇراسىم ئادىتى ھەققىدە يازما خاتىرىلەر يوق بولسىمۇ ، قەدىمدىن بۇيانقى ئىسىمنى مۇقەددەس بىلىش ، ئىسىمنىڭ قۇدرىتىگە ئىشىنىش ئادىتىگە ئاساسلىنىپ بۇنى بىلگىلى بولىدۇ . ئىسىم قويغان ۋاقىتتا بالىنى يۆگىكى بىلەن بېشىنى ئوڭ قولغا ، پۇتىنى سول قولىغا ئېلىپ ، ئوڭدىسىغا ياتقۇزۇپ تۇتۇپ تەگبىر ئۇقۇپ ، ئوڭ قۇلىقىغا ئۈچ قېتىم ، سول قۇلىقىغا ئۈچ قېتىم ئىسىمنى ئەزان توۋلاپ ، بالا گىلەم ياكى كۆرپە ئۈستىگە يەڭگىل دوملىتىلىدۇ ، ئاندىن بالىنى قولغا ئېلىپ ، بالىنى ۋە بالىنىڭ ئاتا – ئانىسىنى تەبرىكلەيدۇ .
مەنبە:تولۇق ئوتتۇرا تىل -ئەدەبىيات دەرسلىك كىتابى


ئەلكۈيى مىكرو بلوگ ئېچىلىش مۇراسىمى

UID
4124
يازما
34
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
350
تىزىملاتقان
2010-8-3
ئاخىرقى قېتىم
2011-11-15
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 21:39:03 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
لىكىن ھازىر تولا موللاملار ساپ ئۇغۇرچە مەنىدىكى ئىسىمنى ئانداق  مۇنداق  دەپ قويغىلى ئۇنمايدىكەن ،  مىللەت دېگەن بىر ئۇقۇم  دىن دىگەن بىر ئۇقۇم ،بىزگە چوقۇم ئەرەپنىڭ ياكى تۈرۈكىنىڭ ئىشمىنى قويۇش شەرت ئەمەسقۇ . بىز ئەرەپ بولمىغاندىن كىيىن

UID
2571
يازما
43
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1575
تىزىملاتقان
2010-6-5
ئاخىرقى قېتىم
2011-11-24
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 22:15:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 1قەۋەتتىكىsaroman يوللىغان 2011-03-21 21:39 غا قارتىلغان  :
لىكىن ھازىر تولا موللاملار ساپ ئۇغۇرچە مەنىدىكى ئىسىمنى ئانداق  مۇنداق  دەپ قويغىلى ئۇنمايدىكەن ،  مىللەت دېگەن بىر ئۇقۇم  دىن دىگەن بىر ئۇقۇم ،بىزگە چوقۇم ئەرەپنىڭ ياكى تۈرۈكىنىڭ ئىشمىنى قويۇش شەرت ئەمەسقۇ . بىز ئەرەپ بولمىغاندىن كىيىن
پىكرىڭىزدىن سۆيۈندۇم. ئۇنداقتا موللىلارنى چاقىرىپ ئولتۇرماي ئۆزىمىز خالىغان ئىسىمنى قويىۋالساق بولىدۇ. سىزنىڭ دېگىنىڭىز؟ ئۇيغۇر مەدىنيىتى ۋە تىل - يېزىقىمىزنىڭ ئاساسى كېلىش مەنبەسىنى ئەرەپ تىلىدىن ئايرىپ قارىغىلى بولمايدۇ. ئىسىمنىڭ مىللەت تىل تەۋەلىكىنى سۈرۈشتۈرمەي ھەقىيقىي مەنىسىنى بىلىپ قويغان ياخشى. ئۆزىمىزنىڭ ئىسمىنىڭ نىمىلىكىنى ئىپادىلەيدىغانلىقىنى بىلسەك مۇشۇ كۇپايە قىلىدۇ....

كۆيۈمچان ئەزا

بەزىدە "خات

UID
8033
يازما
477
تېما
32
نادىر
0
جۇغلانما
15689
تىزىملاتقان
2010-12-19
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-22
توردا
14 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 22:46:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 1قەۋەتتىكىsaroman يوللىغان 2011-03-21 21:39 غا قارتىلغان  :
لىكىن ھازىر تولا موللاملار ساپ ئۇغۇرچە مەنىدىكى ئىسىمنى ئانداق  مۇنداق  دەپ قويغىلى ئۇنمايدىكەن ،  مىللەت دېگەن بىر ئۇقۇم  دىن دىگەن بىر ئۇقۇم ،بىزگە چوقۇم ئەرەپنىڭ ياكى تۈرۈكىنىڭ ئىشمىنى قويۇش شەرت ئەمەسقۇ . بىز ئەرەپ بولمىغاندىن كىيىن

  سىزنىڭ ئىنكاسىڭىزدىن بىرتۇرۇپ سۇيۇنۇش تۇيغۇسىدا بولغان بولسام ، بىرتۇرۇپ يىرگىنىش تۇيغۇسىدا بولدۇم .
سىز دىگەن ھازىرقى موللاملارنىڭ "ساپ ئوغۇرچە" ئىسىمنى قويغىلى ئۇنىماسلىقىدا مۇنداق بىر سەۋەپ بار :
1.ئۇلار ئۆزىنىڭ مىللى كىملىكىنى ئۇتۇتقان، قانداقتۇر غەرىپتىن كىرگەن ئىسىم ئاتالغۇلارنى قوللىنىشى مەسىلەن <ۋىنىرا ،
...>قاتارلىق ئىسىملار .
        2. بىز نىمىشقا موللام قارىيلارنى چاقىرتىپ ئىسىم قويغۇزىمىز ؟
چۇنكى بىز مۇسۇلمان ، مۇسۇلمان بولغاندىكىن ئاۋۋال ئىسلامنى ،ئاندىن مىللەتنى ئويلىشىشىمىز كىرەك . ئەگەر بىز ئىسلام ئەھلىدىن سانالمىغان بولساق ، موللاملارنى چاقىرتىپ ئەرزان توۋلاپ ئىسىم قويۇپ نىمە قىلاتتۇق ؟  پەقەت بىز ئىسلام قائىدە-قانۇنلىرىنىڭ ئىچىدە بولغىنىمىز ئۇچۇن ئۇنىڭغا ئەمەل قىلىشىمىز كىرەك .شۇڭا كۆپنى كۆرگەن موللاملار بەزى ئىسىم ئاتالغۇلارنى ، ئىسىم تەرىقىسىدە قويۇشنى تەشەببۇس قىلمايدۇ . مەسىلەن :زۇلپىيە ، بۇنىڭ ئەرەپچىدىكى مەنىسى "قارنى يامان ، ئاچ كۆز ، "دىگەندەك مەنالار چىقىدۇ . شۇڭا بۇنى قويۇشنى تەلەپ قىلمايدۇ ،. ئۇنىڭدىن  باشقا ، ئابدۇمامۇت ، دىگەن ئىسىم تەدىرىجى شالغۇتلاشتۇرۇلۇپ، ئۆزگەرتىلگەن. ئۇنىڭ ئەسلى كىلىش مەنبەسى :ئابدۇ مەھمۇد . بۇنىڭ ئەرەپچىدىكى مەنىسى :مەھمۇدنىڭ قۇلى ، بەندىسى دىگەن مەنا چىقىدۇ . ئاللاھنىڭ 99 ئىسمى ئىچىدە ، "مەھمۇد "ئاتالغۇسى يوق .
   ئۇنىڭدىن  باشقا سىز "مىللەت دىگەن بىر ئۇقۇم ، دىن دىگەن بىرئۇقۇم" دەپ ئىيتىپسىز . مەن بۇ قارىشىڭىزغا شەكسىز قۇشۇلىمەن .ئەمما رەدىيە بىرىدىغان تەرىپىم شۇكى :بىز  مىللەت ئىچىدىكى ئەنئەنە ۋە ئۆرۇپ-ئادەتنى دىنغا بويسۇندۇرامدۇق ياكى دىننى ئەنئەنىلىرىمىزغا بويسۇندۇرامدۇق ؟  بۇنىمۇ ئىنىق ئايدىڭلاشتۇرىۋىتىش كىرەك .بىز بەزى ئەنئەنىلىرىمىزدە دىنى ئەھكامنى بىرىنچى ئورۇنغا قويساقمۇ ، يەنە بەزى نۇقتىلاردا  ئۇنى نەزەردىن ساقىت قىلىۋىتىمىز .
   ئۇنىڭدىن باشقا سىزگە رەدىيە بىرىدىغان يىرىم شۇكى :"،بىزگە چوقۇم ئەرەپنىڭ ياكى تۈرۈكىنىڭ ئىشمىنى قويۇش شەرت ئەمەسقۇ " دىگەن ئىبارىلىرىڭىزدىن كاللىڭىزدىكى ئىسىم قويۇش پىرىنسىپىنى مۇنداق چۇشىنەلەيمىز . يەنى بىز ئادەتتە ئىسىم قويساق ، ئىسلام تارىخىدا بولۇپ ئۆتكەن پەيغەمبەر، نەبىلىرىمىزنىڭ ، ئالدىغا "ئابدۇ" قوشۇمچىسى قىتىلغان ھالدا ، ئاللاھنىڭ 99 ئىسمى ئىچىدىن ، تاللاپ قويىمىز ، بۇنىڭ سەۋەبى شۇكى :شۇ كىشىنىڭ  قويۇلغان ئىسىمدىكى كىشىگە ئوخشاش خەيرىلىك ئشىقا مۇيەسسەر بولىشى ئۇچۇندۇر .
  ئەمما سىزنىڭ تۇرۇك ، يەنە قانداقتۇر ئەرەپ مىللەتلىرىنى شىپى كەلتۇرىشىڭىز ، سىزنىڭ كاللىڭىزدا ئىسىم قويغاندا دىن ئوقۇمىنىڭ گۇڭگالىقى ، نوقۇل ھالدا شۇ ئەرەپ ياكى تۇرۇك مىللىتى ئىسىملىرىگە ئەگىشىپ قويىدىغانلىقىڭىزنى بىلدۇرىدۇ .

دىنىمنىڭ ئۇستۇنلىكى -مىنىڭ شان-شەرپىم

UID
10138
يازما
45
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1635
تىزىملاتقان
2011-3-15
ئاخىرقى قېتىم
2011-5-8
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 22:54:08 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭچە ئىسىمنىڭ مەنىسىگە ئاساسەن ياخشى مەنىلىك ئىسىملارنى قويۇش كېرەك !

ئىللەت تۈزەلمىگىچە ، مىللەت تۈزەلمەس .

UID
10093
يازما
42
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
400
تىزىملاتقان
2011-3-13
ئاخىرقى قېتىم
2011-4-10
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 23:02:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

مەن «دەزكەتكەن يۈرەك»ناملىق ئەسىرىمدە يېزىلاردىمۇ بولىۋاتقان مۇشۇخىل ئەھۋالنى كىرگۈزۈپ قويدۇم.


مەنزىل:

/viewthread.php?tid=8977


UID
10093
يازما
42
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
400
تىزىملاتقان
2011-3-13
ئاخىرقى قېتىم
2011-4-10
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 23:03:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

بۇ 3 قەۋەتتىكى   (tiwip) نىڭ يازمىسىغا قارتىلغان

ئىنكاسىڭىزدىن تولىمۇ سۆيۈندۈم.

UID
10093
يازما
42
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
400
تىزىملاتقان
2011-3-13
ئاخىرقى قېتىم
2011-4-10
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 23:05:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

بۇ 1 قەۋەتتىكى   (saroman) نىڭ يازمىسىغا قارتىلغان

توغرا دەيسىز .ھازىرقى موللاملار «ئۇيغۇرچە»دىيەلمەي سىزدېگەندەك «ئوغۇرچە»دەپ تېلى چىقىۋاتقان بولغاندىن كىيىن شۇنداق قويماي قانداق قويسا بولاتتى.

UID
2042
يازما
157
تېما
9
نادىر
0
جۇغلانما
5587
تىزىملاتقان
2010-5-26
ئاخىرقى قېتىم
2012-7-31
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-21 23:55:06 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەزىلەرنىڭ ئىنكاسىدىن سۇيۇنسەم يەنە بەزىلەرنىڭ ئىنكاسىدىن يىرگىنىپ كىتىۋاتىمەن

ئادەملەرنىڭ بىلىمى ئاشتى ياشاش قىيىلاشتى.

كۆيۈمچان ئەزا

دوستلۇق دائىما ئ

UID
8110
يازما
138
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
3948
تىزىملاتقان
2010-12-22
ئاخىرقى قېتىم
2012-7-12
توردا
17 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-3-22 00:48:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش