كۆرۈش: 689|ئىنكاس: 7

مېھرىگىيا [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
47816
يازما
2
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
2
تىزىملاتقان
2012-10-8
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-8
توردا
4 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-8 17:35:08 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   ئەلكۈيىدىكى تۇنجى يازمامنى ئۆزۈم ئەڭ ياخشى كۆرىدىغان رومانىمدىن باشلىدىم،خۇددى ئاۋۋالقى ‹دىيارىم›ۋە ‹شەبنەم› مۇنبەرلىرىگە ئوخشاش،ئەلكۈيىنىمۇ ناھايىتى ياخشى كۆرىمەن.خىزمەتكە چىقىش ئالدىدا تۇرىمەن،ئاللاھ خالىسا.قىشنىڭ ئۇزاق تۈنلىرىنى كەلگۈسى بولمىش خىزمەتداشلىرىم بىلەن ئاتالمىش‹جەننەت›لەردە ئەمەس،ئىمان-ئېتىقادلىق،ھايالىق مۇنبەرداشلىرىم بىلەن مۇزىكا قۇتامنىڭ ھەمرالىقىدائۇشبۇ مۇنبەردە ئۆتكۈزۈشنى لايىق كۆردۈم.


مېھرىگىيا  (جالالىدىن بەھرام)
مۇقەددىمە

-قاراڭغۇ تاغ شۆبە سىنىپىغا ئوقۇتقۇچى بەلگىلىدىڭلارمۇ؟
-بەلگىلىدۇق،ئالىي مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ ئىككى يىل چېنىققان بىر قىز،بىر ئوغۇل ئوقۇغۇچى كەپتىكەن،بىرىنى ناھىيىلىك نۇقتىلىق ئوتتۇرا مەكتەپتە ئېپقىلىپ،بىرىنى قاراڭغۇ تاغ شۆبە سىنىپىغا بەردۇق.
- پىرىنسىپ بويىچە ئوتتۇرا سىنىپقا ئىككى يېرىمدىن ئۈچكىچە ئوقۇتقۇچى بەلگىلىنىدۇ،بۇ قانداق بولغىنى؟
-بۇنىڭ يولى قىلىندى.قاراڭغۇ تاغ باشلانغۇچ مەكتەپتىن بىر ئوقۇتقۇچىنى ئۆستۈرۈپ ئىشلىتىدىغان بولدۇق.بۇنداق قىلمىساق ھىچكىم ئۇ يەرگە...
قاراڭغۇ تاغنىڭ يايلاقلىرى تارقاق،بىر-ئىككى كۈنلۈك يىراق يەرلەردىن كېلىدۇ.جاپاسى تولا.شۇڭا،كەلگەن ئىككىلا ئوقۇغۇچىنى شۇ يەرگە بەرسەڭلار بوپتىكەن.
-كەلگەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىرى ئوتتۇرا مەكتەپ مۇدىرىنىڭ قېيىنسىڭلىسى گۈلنار ئىكەن.ئۇ...
     ناھىيىلىك مائارىپ ئىدارىسى جۈيجاڭنىڭ ئاخىرقى دۇدۇقلاشلىرى ئابدۇرىشىت ھاكىمنىڭ سەپرايىنى ئۆرلىتىپ قويدى.ئۇ قولىدىكى ئىستاكاننى ئۈستەلگە ‹جاققىدە›قويدى-دە؛
-مۇدىرنىڭ سىڭلىسى بولسا نىمە بوپتۇ؟...ئۇنىمۇ ئەۋەتىش كېرەك!...-دېدى.
     ئۆلكە ئازاد بولۇپ خېلى يىللارغىچە قاراڭغۇ تاغدا مەكتەپ يوق ئىدى.كېيىن ناھىيىلىك ھۆكۈمەت بىر سىنىپلىق باشلانغۇچ مەكتەپ قۇرۇپ بەردى.لېكىن،ئارىلىق يىراق،قاتناش قۇلايسىز بولغانلىقتىن،ئوقۇغۇچىلار باشلانغۇچ مەكتەپنى پۈتتۈرۈپلا ئائىلىسىگە قايتاتتى،بىرىمۇ ئالىي-ئوتتۇرا مەكتەپلەرگە كىرەلمەيتتى.شۇڭا،قاراڭغۇ تاغقا ئۈچ يىل ئىچىدە ئىككى نۆۋەت ئوتتۇرا سىنىپ قۇرغان بولسىمۇ،بىر يىلغا بارماي تارقىلىپ كەتتى.چۈنكى،قاراڭغۇ تاغنىڭ ئىسمى چىقىش بىلەنلا  ئوقۇتقۇچىلارنىڭ چىرايى ھېلىلىدەك قورۇلۇپ كېتەتتى.ئۇلارنىڭ بەزىلىرىگە:‹مائاشىڭنى ئۆستۈرۈپ بېرىمىز...›دەپ يالۋۇرۇپ،ھەتتا ۋاقىتلىق ئىشلەۋاتقان ئوقۇتقۇچىلارنىمۇ‹بىر يىل ئىشلەپ بەرسەڭ شتات بېرىمىز...›دەپ ئەۋەتكەن بولسىمۇ،ئۇلار ئۇزاق ئۆتمەيلا كۈدە-كۆرپىلىرىنى تاشلاپ قېچىپ كېلىشكەنىدى.
-مەنمۇ شۇنداق ئويلىغان ھاكىم،-دېدى جۈيجاڭ مەنىلىك كۈلۈپ،-چۈنكى ئۇلار مۇھەببەتداش ئىكەن.شۇڭا،باشقا ساۋاقداشلىرى بىرەر يىل چېنىقا-چېنىقمايلا خىزمەتكە تەقسىم قىلىنغان بولسىمۇ،ئۇلار بىر-بىرىگە تارتىشىپ دېھقانچىلىق مەيدانىدا ئىككى يىل تۇرۇپ قاپتۇ.قاراڭغۇ تاغ شۆبە مەكتەپتە ئاياللار ياتىقى يوق.ئوقۇتقۇچىلارياتىقى دەپ پەقەت بىر ئېغىزلا ئۆي سېلىنغان.ئۇ ھەم ياتاق،ھەم ئىشخانا،ھەم ئامبار...
       ئۆي مەسىلىسىدە ئابدۇرىشىت ھاكىم ئويلىنىپ قالدى.ئۇنىڭ ئۈستىگە يېڭى ئوقۇش پۈتتۈرگەن بىر قىزنى تەرەببال تاغقا ئەۋەتىپ قويۇشمۇ ئانچە كۆڭلىگە سىغمىدى.
-تاغقا بارىدىغان ئوقۇغۇچى ئۆز رازىلىقى بىلەن قوشۇلدىمۇ؟
-قوشۇلماي ھەددىمۇ؟
-نېمە ئۈچۈن؟
ئۇ بىر ئوڭچىنىڭ بالىسىكەن ئەمەسمۇ!
-بۇ گەپچە قالپاقنى قامچا قىلىپ،ئۇنى تاغقا پالاپسىز-دە؟
-يا...ياق...بۇ...ناھىيىلىك ئوتتۇرا مەكتەپ مۇدىرى بىلەن مەسلىھەتلىشىپ قىلغان ئىش.لېكىن،ئۇنىڭ ئوقۇشى ياخشىكەن،-دېدى جۈيجاڭ تارتمىدىن دىپلوم ۋە رەسمىيەتلەرنى ئېلىپ،-مانا كۆرۈپ بېقىڭ!
      ھاكىم دىپلومدىكى ئىلمىي نەتىجىلەرگە بىر قۇر كۆز تاشلىغاندىن كېيىن،‹سەلىمجان قۇربان›دېگەن ئىسىمغا بىر ھازا تىكىلىپ قالدى.
-بۇ ئىسىمنى بىر يەردە كۆرگەندەك قىلىمەنغۇ،-دېدى ھاكىم ئويلىنىپ،-توغرا،كىچىك قىزىم بىر ژۇرنالدىن ئوقۇپ بېرىپتۇ.
-سەلىمجان ئوڭچىنىڭ بالىسى بولغان بىلەن خېلى تۈزۈك بالىدەك قىلىدۇ،-دېدى جۈيجاڭ ھاكىمغا تاماكا سۇنۇپ،-ئۇ ھازىر كەلمەكچى،ئۆزىڭىزمۇ بىر پاراڭلىشىپ باقارسىز.
     ئىشىك چېكىلدى.ھاكىم سۆزىنى توختىتىپ جۈيجاڭغا قارىدى.جۈيجاڭمۇ:‹ئۆزىمۇ كېلىپ قالدى بولغاي›دېدى-دە،ئىشىكنى ئېچىش ئۈچۈن ئورنىدىن تۇردى...
     ئابدۇرىشىت ھاكىم بىلەن جۈيجاڭنىڭ سۆھبىتى باشلىنىشتىن سەل ئىلگىرى خەلق سارىيىنىڭ كىچىك باغچىسىدا گۈلنار تۇمشۇقلىرىنى ئۇچلاپ قەھر-غەزىپى بىلەن سەلىمگە چېچىلىۋاتاتتى:
-زادى ئۆزىڭىز ياۋاش.ئىككى ئېغىز گەپنى قاملاشتۇرۇپ قىلالماي،قىزىرىپ-تاتىرىپ ئولتۇرىسىز.سىزدەك ئالىي مەكتەپنى پۈتتۈرگەن قىزىل دىپلوملۇق ئوقۇغۇچىغا شەھەردە ئورۇن يوقمىكەن؟پايتىمىسىنى سۆرەپ يۈرگەن كۈرمىڭ ئەپەندىلىرى بار،شۇلارنىڭ بىرىنى ئەۋەتسە بولمامدىكەن؟ياكى قاراڭغۇ تاغ سىزنىڭ ئوقۇش پۈتتۈرۈشىڭىزنى ساقلاپ تۇرۇپتىكەنمۇ؟
    قىپقىزىل،ساپسېرىق،قوڭۇر تاۋلانغان ياپراقلار ئارىسىدىكى ئورۇندۇقتا خۇددى يەرگە كىرىپ كېتىدىغاندەك،جەينەكلىرىنى تىزىغا قويۇپ بېشىنى ساڭگىلىتىپ ئولتۇرغان سەلىم ئالدىداخورازدەك ھۈرپىيىپ تۇرغان قىزغا پېتىنالمىدى.
-گۈلنار،بۇ تەقسىمات تۇرسا...
-تەقسىمات دېگەن قانۇن ئەمەس،-دېدى گۈلنار ئالىقانلىرىغا ئۇرۇپ،-‹ئانام قېرى ھەم كېسەل،بەش ئۇكام ماڭا قاراشلىق›دەپ يالغان ئېيتسىڭىز،ئاغزىڭىزنىڭ بىر قات تېرىسى ئۇپراپ كېتەمتى؟باشقىلار تۆت چامدام ئارىلىقتىكى يېزا مەكتەپلىرىگە بېرىشنى رەت قىلىۋاتسا،يەنە كېلىپ نەدىكى بىر ياۋايىلار ماكانلاشقان تاغقا...
    گۈلنار‹سەلىم ئىككىمىز ناھىيىنىڭ شەھەرگە ئورۇنلاشتۇرغان نۇقتىلىق ئوتتۇرا مەكتىپىگە تەقسىم قىلىندۇق›دەپ تولىمۇ خۇشال بولغانىدى،لېكىن ئارىدىن بىر كۈنمۇ ئۆتمەي سەلىمنىڭ قاراڭغۇ تاغقا قۇرماقچى بولغان شۆبە سىنىپقا تەيىنلىنىشى ئۇنىڭ ئۈچۈن كۈتۈلمىگەن زەربە بولدى.ئۇ تۆت يىل ئوقۇش،ئىككى يىل چېنىقىش جەريانىدا سەلىمدىن پەقەتلا ئايرىلىپ باقمىغان.توغرا،بىر يازلىق تەتىلدە گۈلنار ئائىلىسىدىن كەلگەن پۇل بىلەن يۇرتىغا قايتتى.سەلىم بولسا ئۆزىگە ئوخشاش ھېچنىمىسى يوق يېتىم ۋە كەمبەغەل بالىلار بىلەن ئوتتۇرا مەكتەپ قۇرۇلۇشىدا ئىشلىدى.لېكىن،گۈلنار يۇرتىغا كېلىپ ئىككى ھەپتە ئۆتمەي،زېرىكىپ ئۆزىنى قويىدىغان يەر تاپالمايلا قالدى.ئاخىر ئۇ تەتىل ۋاقتى توشمايلا مەكتىپىگە قايتقانىدى.مانا ئەمدىلىكتە،باغچە يوللىرىنى بىللە ئايلانغان،قولۋاقلاردا بىللە ئۈزۈشكەن،خىلۋەت جايلاردا مۇڭداشقان،ھەتتا تەنەپپۇس ئارىلىقلىرىدىمۇ سىنىپىدىن چىققانچە پىچىرلىشىۋالىدىغان ئاشۇ مۇلايىم يىگىتنىڭ ئۆزىنى يالغۇز تاشلاپ كېتىپ قىلىشى دەرۋەقە ئۇنىڭ ئۈچۈن دەپ ئېيتقۇسىز ئازاب-دە...

ئەلكۈيى مىكرو بلوگ ئېچىلىش مۇراسىمى

UID
44322
يازما
116
تېما
3
نادىر
0
جۇغلانما
116
تىزىملاتقان
2012-7-26
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-19
توردا
53 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-9 10:38:38 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قولىڭىزغا دەرىت بەرمىسۇن ، تولىمۇ ياقتۇراتتىم بۇ ئەسەرنى لىكىن ئازىراق بىرقىسىمىنى ئوقۇپ ئاخىرىغا كەلگەندە كىتاپ يوقاپ كىتىپ تۈگۈتۈپ ئوقۇيالمىغان . رەھمەت سىزگە ! داۋامىنى كۈتىمەن ،

دەلىللەنگەن ئەزا

نېمە يېزىشنى ئوي

UID
2154
يازما
1367
تېما
36
نادىر
0
جۇغلانما
43101
تىزىملاتقان
2010-5-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-15
توردا
39 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-9 11:24:10 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەلكۇيىگە تۇنجى يوللانغان بۇ ئەسىرىڭىزنى بەك ياقتۇرۇپ ئۇقۇدۇم سىڭلىم،،،،بۇندىن كىيىنمۇ ناھايىرى ئەخمىيەتلىك ئەسەرلەرنىدىن بىزنى خەۋەردار قىپ تۇرۇشىڭىزنى ئۇمىد قىلىمەن ،،،،

UID
18785
يازما
50
تېما
5
نادىر
0
جۇغلانما
50
تىزىملاتقان
2011-12-23
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-19
توردا
136 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-10 21:20:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   بىر نەچچە قېتىم ئوقىغان ئىدىم،بەكلاياخشى ئەسەرغۇ.
  ئۇزۇن ئەسەر ئىدى بۇ،غەيرەت قىلىپ ئاخىرغىچە يېزىپ تۈگتىشىڭىزنى ئۈمۈد قىلىمەن،قولىڭىزغا دەرت بەرمىسۇن قېرىندىشىم!

UID
6054
يازما
279
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
7393
تىزىملاتقان
2010-9-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-13
توردا
12 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-11 11:49:56 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باشلىغان ئىكەنسىز داۋامىنىمۇ يوللاپ تۇەۇتۇڭ   قۇمۇڭ!!

تولۇقلىما مەزمۇن (2012-10-11 12:07):
باشلىغانكەنسىز  داۋامىنىمۇ يوللاڭ دىمەكچىدىم تۇزىتىپ ئوقارسىز!

UID
47816
يازما
2
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
2
تىزىملاتقان
2012-10-8
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-8
توردا
4 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-11 17:55:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
رەھمەت سۆيۈملۈك مۇنبەرداشلىرىم!!ئاللاھ خالىسا،چوقۇم ۋاقتى-ۋاقتىدا داۋاملىق يوللاپ تۇرىمەن.....




-ئاۋۇ بۇتتەك ئولتۇرامسىز؟-دېدى گۈلنار باغچە فونتاننىڭ ئوتتۇرىسىغا ئورۇنلاشتۇرۇلغان ھەيكەلنى ئىما قىلىپ،-يۈرۈڭ،مائارىپ ئىدارىسىگە بارىمىز...
-توغرا،جۈيجاڭ تۈنۈگۈن:‹ئەتە سائەت ئون بىرلەردە ماڭا بىر يولۇقۇڭ›دېگەنىدى.پەقەتلا ئۇنتۇپتىمەن.
     سەلىم بىلەن گۈلنارمائارىپ ئىدارىسىنىڭ تال بوستانلىق سالقىن ھويلىسىغا كىرگەندە،جۈيجاڭ ئىشخانىسىنىڭ ئالدىدىكى ئورۇندۇقتا ئېگىز بويلۇق،قارىمۇتۇق بىر كىشى ئولتۇراتتى.
-يولداش،جۈيجاڭ بارمىكىن؟-دېدى سەلىم ئەدەب بىلەن.
-بار،ھاكىم بىلەن سۆزلىشىۋاتىدۇ،سىلەرمۇ جۈيجاڭنى ئىزدەپ كەلگەنمۇ؟
   يۆلەنچۈكلۈك ئۇزۇن ئورۇندۇقتا ئولتۇرغان بۇ كىشى سەلىم بىلەن گۈلنارغا ئورۇن بوشىتىپ بېرىپ نېرىغا سۈرۈلدى-دە،كىمگىدۇر ئاچچىقلىغاندەك‹چىرت›قىلىپ ئالدىغا تۈكۈردى.
-سىلەرمۇ خىزمەت يۆتكىلىش ئىشى توغرۇلۇق كەلگەنمۇ؟-دېدى قارىمۇتۇق يىگىت.
-ياق،بىز ئوقۇش پۈتتۈرۈپ يېڭىدىن كەلگەن،ئۆزىڭىز؟
-ھەي...-دېدى يىگىت بۇرنىنى ئايىغى ئاستىغا ‹تىرت›قىلىپ قېقىپ قويۇپ،-بىر يىلدەك بولدى خىزمەت تاشلاپ ياتتۇق.
-نېمە ئۈچۈن؟
-ئەسلىدە مەن ناھىيىلىك ئوتتۇرا مەكتەپتە ياللانما ئوقۇتقۇچى ئىدىم.‹شتات بېرىمىز،مائاشىڭنى ئۆستۈرۈپ بېرىمىز›دەپ قاراڭغۇ تاغ دېگەن كۈن چۈشمەس زىندانغا ئەۋەتىشتى،تۇمشۇق تىرەپ ئىككى ئاي ئاران چىدىدىم.كېيىن پېشىمنى قېقىپ يېنىپ كەلدىم.
-مائارىپ ئىدارىسىدىن نېمە دېدى؟-سورىدى گۈلنار سەلىمگە مەنىلىك قاراپ قويۇپ.
-نېمە دەيتتى،مۇزاكىرە قىلمىدۇق،ئويلىشىپ باقايلى،ئەتە كەل،ئۆگۈن كەل بىلەن بۈگۈنگىچە سۆرىدى،-دېدى ئوقۇتقۇچى قوللىرىنى يېيىپ،-بولدى،ماڭا شتاتمۇ بەرمىسۇن،مائاشىمنىمۇ ئۆستۈرمىسۇن.شەھەردە بىرەر مەكتەپنىڭ ئىشچىلىقىنى بەرسۇن.تەرەتخانا ئادالىساممۇ مەيلى.لېكىن،قاراڭغۇ تاغنى خۇدا كۆرسەتمىسۇن.كالا تېزىكى چوغىغا كۆمگەن كۆمەچنى يېسەڭ،قورسىقىڭنى كۆپۈرۈپ،كىشىلەر ئالدىدا ئىشەنچىلىك ئولتۇرالمىساڭ...قوتۇرماق دېگەن بىر نەرسىسى بار،ئۇنى يېسەڭ پۈتۈن كىرىپ پۈتۈن چىقىدۇ.تېخى باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ ئاجرىتىپ بەرگەن سىنىپى بىر گۇندىخانا،ئادەملىرىنى دېدەمسىز،تۇرغان تۇرقى بىر ياۋايىلار...قىسقىسى،ئانىسىنىڭ ئەمچىكىنى قاتتىق چىشلىگەن ئادەم قاراڭغۇ تاغقا بارىدۇ.
    گۈلنار سەلىمگە‹ئاڭلىدىڭمۇ؟›دېگەندەك،زەردە بىلەن بىر ئالىيىۋالغاندىن كېيىن،جۈيجاڭ ئىشخانىسىنى ئىشارە قىلىپ،ئۇنى جەينەكلەپ قويدى.
-ئۇلار سۆھبەتلىشىۋاتقان تۇرسا،-دېدى سەلىم ئاستا پىچىرلاپ.
-ھېچنىمە بولمايدۇ،كىرىۋېرىڭ،ھاكىم بولسا تېخى ياخشى.
-بۇنداق قىلساق...سەت ئەمەسمۇ؟
-ۋىيەي،نېمانداق قىلىدىغاندۇ ئادەمنىڭ جېنىنى چىقىرىپ...بېرىڭ!...
    نائىلاج ئورنىدىن تۇرغان سەلىم دېرىزە ئالدىغا كەلدى.ئۇ ئىشخانا ئىچىدىن ئۈنلۈك ئاڭلىنىۋاتقان جۈيجاڭ بىلەن ھاكىمنىڭ سۆزلىرىنى ئاڭلاپ قالدى-دە،يا ئالدىغا،يا كەينىگە ماڭالماي تۇرۇپ قالدى.يۈرىكى ئامبۇردا قىسىۋاتقاندەك  ئاغرىۋاتقان سەلىم ئۆز جايىدائۈن-تىنسىز جىم تۇراتتى،لېكىن گۈلنارنىڭ زەردە بىلەن ‹سەلىم ›دېگەن ئاگاھلاندۇرۇشىدىن چۆچۈپ قايرىلدى.ئۇ گۈلنارنىڭ تۈرۈلۈپ كەتكەن قاپاقلىرىغا قارىغانچە ئىشىكنى چەكتى.
   جۈيجاڭ سەلىمنى قىزغىن قارشى ئالدى.سەلىممۇ ئورنىدىن ھاكىم بىلەن قول ئېلىشىپ كۆرۈشتى.
    جۈيجاڭ سەلىمنى كرېسلوغا تەكلىپ قىلغاندىن كېيىن،ئىستاكانلارغا چاي قۇيغاچ،تەكەللۇپ بىلەن ھاكىمنى تونۇشتۇردى.
-بۇ كىشى ئابدۇرېشىت ھاكىم بولىدۇ.ناھىيىمىزنىڭ مائارىپ ۋە چارۋىچىلىق ساھەلىرىگە مەسئۇل.
    سەلىم مۈرىسى كرېسلو يۆلەنچۈكى بىلەن تەڭلا تۇرغان ئېگىز بوي،چوققا چاچلىرى چۈشۈپ،چېكىلىرى سۇۋارى ئاقارغان كىشىنىڭ مۇلايىم تەبەسسۇم جىلۋىنىپ تۇرغان يۈزلىرىگە قارىدى.
-خوش،قېنى چاي ئىچىڭ،-دېدى ئابدۇرېشىت ھاكىم كۈلۈمسىرەپ،-ئىسىم- فامىلىڭىز‹سەلىمجان قۇربان›غۇ دەيمەن؟
-شۇنداق.
-سىز ئانچە-مۇنچە شېئىر يازامسىز؟
    قۇلاقلىرىغىچە قىزىرىپ كەتكەن سەلىم بېشىنى بىلىنەر-بىلىنمەس لىڭشىتتى.
-پاھ!دۇرۇس،دۇرۇس،فىزىمات فاكۇلتېتىنى پۈتتۈرگەن بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئەدەبىياتتىمۇ كۆزگە كۆرۈنۈشى تېگىل ياخشى ئىقۇ.ئىككى بىسلىق پىچاق مەن دەڭە؟
-ئانچە-مۇنچە ھەۋەس قىلىپ...
-گۈلنار قىزمۇ سىز بىلەن بىر سىنىپتا ئۇقۇغانمۇ؟
-ياق،ئۇ ئەدەبىيات فاكۇلتېتىدا ئوقۇغان...
     ئابدۇرېشىت ھاكىم ناھىيىنىڭ مائارىپ ئىشلىرى،قاراڭغۇ تاغقا قۇرۇلۇۋاتقان شۆبە سىنىپ،بۇ چاغقىچە ئۇ يەردىكى بالىلارنىڭ ئوتتۇرا مەكتەپ قارىسىنى كۆرمەي كېلىۋاتقانلىقىنى ھەتتا قاراڭغۇ تاغنىڭ تەبىئىي شەرت-شارائىتىنى،قاتناشنىڭ قولايسىزلىقىدىن گېزىت-ژۇرناللارنىڭمۇ بىرەر ئاي كېچىكىپ بارىدىغانلىقىنى،ھازىرغىچە سىم تۈۋرۈكلىرى ئورنىتىشقىمۇ مۇمكىن بولماي،سىمسىز تېلېفۇن بىلەن ئالاقىلىشىدىغانلىقىغا قەدەر ھەممىنى يوشۇرماي چۈشەندۈردى.
-شۇنداق سەلىم،-دېدى ھاكىم ئېغىر تىنىپ،-بىر مىللەتنىڭ راۋاج تېپىشى ياكى خارابلىققا يۈزلىنىشى شۇ مىللەت مائارىپىنىڭ گۈللىنىش-گۈللەنمەسلىكىگە چەمبەرچاس باغلانغان.بەلكىم مېنىڭ بۇ تونۇشۇم مۇكەممەل ئەمەستۇ،لېكىن مەن شۇنداق قارايمەن.خەير ئۆز سۆزۈمگە كېلەي، قاراڭغۇ تاغ ۋەتىنىمىزنىڭ ئەڭ چەت چېگرا رايونى.ئۇ يەردىكى ئۆسمۈرلەر بىلىمگە تەشنا.ۋەتەن تۇپرىقىدا بۇنداق بىر ئاق چېكىتنىڭ مەۋجۈت بولۇپ تۇرۇشى ھەرقانداق ۋىجدانلىق كىشىنى ئېچىندۇرىدۇ.ئەسلىدە گۈلنارنىمۇ بارسۇن دېگەنىدىم،لېكىن تۇرمۇش شارائىتى تۈپەيلىدىن جۈيجاڭ قېتىلمىدى.
   سەلىم جۈيجاڭ،ھاكىملار بىلەن خوشلىشىپ چىققاندا،چۈشلشك تاماق ۋاقتى بولۇپ قالغانىدى.ئۇ گۈلنارنىڭ چىرايىغا تىكىلىپمۇ قارىيالماي ئاسفالىتلىق كوچىلاردا بىردەم ئايلاندى،كېيىن كىچىك دەرۋازىدىكى كىچىك بىر ئاشخانىغا كىرىشتى.يېڭىدىن پەيدا بولغان بۇ كىچىك ئاشخانىلار تولىمۇ ئاۋات ئىدى.بىر-ئىككى ئايالنىڭ تارسىلدىتىپ لەغمەن سېلىشى،ياش يىگىتنىڭ مانتا سانىشى،خېرىدارلارنىڭ ۋاڭ-چۇڭلىرىنى ئۈنئالغۇدىن چىقىۋاتقان داڭلىق خەلق سەنئەتچىسى مەڭلىكخاننىڭ جاراڭلىق ناخشىسى بېسىپ چۈشمەكتە ئىدى.
                                               سېرىق سۆگەت سىيرىلدى،
                                               سىيرىلىشىنى كىم بىلگەن؟
                                               بىز ئىككىمىز ئامراقتۇق،
                                               ئايرىلىشىنى كىم بىلگەن؟
   
      گۈلنار ئېغىر ئۇھ تارتىپ قويدى.ئۇ كۆڭلىدىكى گەپ-سۆزلىرىنى قانچە ئېزىپ ئىچۈرسىمۇ سەلىمنى جۈيجاڭ قېشىغا قايتا كىرىشكە كۆندۈرەلمىدى.
-‹كەملىگەن تەلەيدە ئاناڭنىڭ ھەققى بارمۇ›دەپ ئەجەپمۇ تەلەيسىز ئىكەنمەن،-دېدى گۈلنار زەردە بىلەن پىچىرلاپ،-قوتۇرماچنىمۇ يەپ باقارسىز،ئارپا كۆمىچىنىمۇ ...-گۈلنار پوسۇققىدە كۈلۈۋەتتى،-ئۇ چاغدا پىداكارلىقىڭىزمۇ توزغاقتەك توزۇپ كەتمىسە...
-بولدى،-دېدى سەلىم خۇرسىنىپ،-ئەمدى جۈيجاڭنىڭ قېشىغا ھەرگىز كىرمەيمەن...
     سەلىم گۈلنارنىڭ دوق بىلەن ئېيتقان سۆزلىرىنىمۇ،مەسخىرىلىك كۈلۈشلىرىنىمۇ ئاڭلىمىدى.ئۇ ھامان جۈيجاڭنىڭ ‹قوشۇلماي ھەددىمۇ،سەلىمجان ئوڭچىنىڭ بالىسىكەن›دېگەن سۆزلىرىنى ئىچىدە تەكرارلايتتى.ئۇ بۇ سۆزلەردىن بىر ئۆمۈر پىشانىسىگە پۈتۈلگەن ئېغىر قىسمەتنى،تەقدىرىگە بېسىلغان قارا تامغىنى كۆرگەندەك بولغانىدى.‹قالپاقنى قامچا قىلىپ ئۇنى تاغقا پالاپسىز،-دە›دېگەن بۇ سۆز ئۇنىڭ مىسكىن قەلبىنى ئاۋۇندۇرغان بولسىمۇ،يەنىلا ھازىرغىچە تارتىپ كەلگەن دەرد-ھەسرىتى ئېسىدىن چىقمىغانىدى.
-ئادەم بىردەملىك يۈزىنى ئايىغان بىلەن ،كېيىنچە ئارپا مونىكى گالدىن ئۆتمىكى تەسكە چۈشسە،پۇشايماننى ئالىدىغان قاچا تېپىلماس.بولمىسا ئابدۇرېشىت ھاكىمنىڭ ئۆيىگىلا بېرىڭ.
-ھاكىمنىڭ؟ئۇ...ئۇ سىزنىمۇ بارسۇن دېگەن،جۈيجاڭ قوشۇلمىدى،
-مېنى؟!
    گۈلنارنىڭ چوققىسىدىن كىرگەن تىترەك تاپىنىدىن چىقىپ قەتتى.ئۇ مۇدىر قىيناغىسىغا،جۈيجاڭغا‹شەھەردە تۇرغۇم بار›دەپ ئالدىنئالا ئەسكەرتىپ قويغانلىقىغا،قىسقىسى ئۆزىنىڭ دانىشمەنلىكىگە ئىچىدە ئاپىرىن ئوقۇدى.لېكىن ئۇ بۇ سوغۇق خەۋەرنىڭ زەربىسىدە ئۈنى ئىچىگە چۈشۈپ،خۇددى يامغۇردا قالغان چۈجىدەك تۈگۈلۈپلا قالغانىدى،خۇددى يامغۇردا قالغان چۈجىدەك تۈگۈلۈپلا قالغانىدى.
-نېمە بولدىڭىز؟
-ھېچ...ھېچنىمە،قۇلاق سېلىڭ،-دېدى گۈلنار ئۈنئالغۇنى ئىما قىلىپ،-ئەجەپ قىزىق...
    مەڭلىكخاننىڭ ئاجايىپ شوخ ناخشىسى ئاشخانىنى كۆتۈرۈۋەتكەنىدى:
                       
                                      ئىشىك ئالدى جۈسەيلىك،
                                      سەيلىمىسەكمۇ سەيلەكلىك.
                                      سەن قارىمىساڭمۇ يارىم،
                                      يېنىمدا بىرى پەيلەكلىك.
   

UID
47379
يازما
4
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
4
تىزىملاتقان
2012-9-27
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-18
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-14 21:04:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭ ئوقۇغان تۇنجى رومانىممۇ دەل مۇشۇ ئىدى .يەتتە يىل بۇرۇنقى مۇشۇ كۈنلەردە مەن دەل مۇشۇ روماننى پۈتۈن ئىشتىياقىم بىلەن ئوقۇۋاتقان ئىدىم .مەن بۇ روماننى سىزگە ئوخشاشلا بەك ياقتۇرىمەن ،بولۇپمۇ سەرۋەر ئوبرازىنى .شۇڭا بۇ ئوبراز چىقىدىغان پارچىلارنىمۇ تېزرەك يوللاپ قويارسىز ،مېھنەت قوللىرىڭىزغا تەشنابىز

UID
44887
يازما
13
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
13
تىزىملاتقان
2012-8-4
ئاخىرقى قېتىم
2012-11-19
توردا
9 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-20 15:00:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ روماننى مەنمۇ بەك ياقتۇرىمەن ،بولۇپمۇ سەرۋەرنىڭ مەردانىلىكىنى

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش