كۆرۈش: 112575|ئىنكاس: 134

ئۇيغۇرلار زادى قانداق مىللەت   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
47193
يازما
1
تېما
1
نادىر
1
جۇغلانما
6
تىزىملاتقان
2012-9-22
ئاخىرقى قېتىم
2012-10-3
توردا
1 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-22 20:03:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
            

      ئۇيغۇرلار ئەقلىي كۈچ مىللىتىمۇ ياكى جىسمانىي كۈچ مىللىتىمۇ



     ئامېرىكىلىق سىياسەتشۇناس رىچارد روسكېلىس «دۇنيادا جىسمانىي كۈچ دۆلىتى ۋە ئەقلىي كۈچ دۆلىتى دەپ ئىككى تۈرلۈك دۆلەتلا مەۋجۈت»دېگەن (خەنزۇچە «پايدىلىنىش خەۋىرى»، 2007-يىلى 7-ئاينىڭ د11- كۈنىدىكى سانى «كورېيە ئەقلىي كۈچكە تايىنىپ جوڭگۇنىڭ جىسمانىي كۈچىنى يەڭدى» دېگەن ماقالىدىن ئېلىندى). رىچاردنىڭ بۇ گېپى نەقىل ئېلىنغان ماقالىدە جوڭگۇنى جسمانىي كۈچ دۆلىتى ،كورىيەنى ئەقلىي كۈچ دۆلىتى ، دەپ كۆرسەتكەن . جىسمانىي كۈچ دۆلىتى ،ياساش كەسپىگە  تايىنىپ كۈن ئۆتكۈزسە ، ئەقلىي كۈچ دۆلىتى پەن-تېخنىكا تەتقىقادىكى بۆسۈش ، لايىھەلەش ،سېتىش ئارقىلىق تەرەققىي قىلىشنى نىشان قىلغان بولىدىكەن.

    ئۇيغۇر خەلقى جوڭگۇدىكى 56 مىللەتنىڭ بىرى بولۇش سۈپىتى بىلەن ، ئەلۋەتتە جوڭگۇ تەۋە بولغان جىسمانىي كۈچ دۆلىتىگە تەۋە. لېكىن بىز بۇ نۇقتىنى جوڭگۇدىكى مىللەتلەرگە مىللەت نۇقتىسىدىن تەتبىقلىساق قانداق بولار؟ ئەقلىي كۈچ مىللىتى ئەقلىگە قاراپ تەرەققىي قىلىشنى ،ھەممەئشتا ئەقلىنى يېتەكچى ئورۇنغا قويسا، جىسمانىي كۈچ مىللىتى جىسمانىي كۈچىگە تايىنىپ كۈن ئۆتكۈزىدىغان ،جان بېقىش نۇقتىسىدا جىسمانىي كۈچكە تايىنىپ قالغان مىللەت بولۇپ چىقىدۇ.

     ئاتا-بوۋىلىرىمىز «بىلىكى كۈچلۈك بىرنى يەڭسە، بىلىمى چوڭ مىڭنى يېڭەر»  دېگەن ھېكمەتلىرى بۈگۈنكى زامان سىياسىيونلىرى ئوتتۇرغا قويغان بۇ قانۇنيەتنى خېلى بۇرۇنلا يەكۈنلىگەن .لېكىن ،تولىمۇ ئەپسۇس ،مىللىتىمىز بۇ نۇقتىنى تونۇپ يەتتىيۇ ،لېكىن تونۇپ يېتىپ تۇرۇپ ئىجرا قىلمىدى ياكى ئىجرا قىلىش مىللىتىمىزنىڭ ئەنئەنىسگە ئايلىنالمىدى.

   مىللىتىمىزنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالىدىن قارىغاندا ، ئىقتىساد نۇقتىسىدىن نەزەر سالساق بىزدىكى سودا ھېلىمۇ باشقىلار ئشلەپچىقارغان تاۋارلارنى سېتىش ياكى ئۆزىمىزنىڭ يېزا-ئىگىلىك  ، چارۋىچىلىق مەھسۇلاتلىرىنى خام پېتى سېتىش نۇقتىسىدا تۇرۇۋاتىدۇ. بىر پارچە تېرە خوتەندە قانچە پۇل ؟ئۈرۈمچىگە كېلىپ قانچە پۇل بولدى ؟ئىچكىرگە بېرىپ پىششىقلاپ ئىشلىنىپ ، ۋېنجۇلۇقلارنىڭ  قولىدا ئاياغقا ئايلىنىپ ،ئەڭ ئاخىر شىنجاڭنىڭ ماگزىنلىرىغا سېلىنغاندا قانچە پۇل بولدى؟دېگەن نۇقتىدا پىكىر قىلىپ باققانلار باردۇر،لېكىن مۇشۇ ھالقىلارنى قسقارتىپ تېرىنى ئەڭ بولمىغاندا پىششىقلاپ ئشلەپ  يۇرتىنىڭ سىرتىغا چىقىرىش ھەققىدە كۈچەپ باققانلار بامۇ؟  

  ئەمدى ئانچە-مۇنچە تەقلىد قىلىپ مەھسۇلات ئىشلەپچىقارغانلار پەيدا بولدى .«ئارمان »، «ئىخلاس» قاتارلىقلارنىڭ مەھسۇلاتلىرى دەل شۇنداق تۈردىكى مەھسۇلاتلاردۇر. كىشىلەر جوڭگۇنى ياساش كەسپىگە تايىندىغانلىقى ئۈچۈن جىسمانىي كۈچ دۆلىتى ،دەپ قارىغان.دېمەك ،«ئارمان قاتارلىق شىركەتلەرنىڭ قىلىۋاتقىنى تېخى ئاددىي ھالدىكى ياساش . ئىجادچانلىق كەم بولغان ياساش .نۇرغۇن سودىگەرلىرىمىزنىڭ قىلىۋاتقىنى بولسا ياساش ئەمەس.ئۇنىڭدىنمۇ تۆۋەن تۇرىدىغان باشقىلار ياسىغان مەھسۇلاتنى سېتىش ،خالاس.

    ئەلۋەتتە ، ئۇيغۇر ئاشخانىلىرى بۇ نۇقتىدا ئاتا-بوۋىمىز لايىھەلىگەن تاماق تۈرلىرىگە تايىنىپ ، شىنجاڭ  بازىرىدا پۇت تىرەپ تۇرۇۋاتىدۇ.لېكىن ،بۇ پۇت تىرەپ تۇرۇش بىزنىڭ مىللىي ھىسياتىمىز ۋە ئادەتلىنىپ قىلىشىمىزنى تايانچ قىلغان .چەت ئەللەردە ئەخلەت يېمەكلىك،دەپ قارالغان مېك دونالد ، كېنتاككې قاتارلىقلارنىڭ شىنجاڭ بازىرىدىكى ئەھۋالى ئۇيغۇر ئاشخانلىرىمىزدىن ياخشى بولسا ياخشىكى ،ناچار ئەمەس.ناۋادا ئۇلار مۇسۇلمانچە يېمەكلىك دېگەن ماركىنى ئاشسا قانداق بازار تېپىپ كېتىدۇ،ئېنىق ئەمەس.

    بۈگۈنكىدەك كۆپ خىل مەدەنىيەت ناھايىتى تېز ئۇچرىشۋاتقان بۈگۈنكى كۈندە ئۇيغۇر ئاشخانلىرى ئاتا- بوۋىسىدىن قالغان ئاشۇ ئەڭگۈشتەرگە تايىنىپ تۇرۇۋېرىشى كېرەكمۇ ؟ لاھىيلەش ۋە پەن-تەتقىقاتىدىكى بۆسۈش ئەقلىي مىللەتنىڭ بەلگىسى بولغانىكەن ،چوقۇم بىز شۇ نۇقتىغا قاراپ تەرەققىي قىلىشىمىز كېرەك .لېكىن ئاشخانلىرىمىز  شۇ نۇقتىغا قاراپ تەرەققىي قىلىۋاتامدۇ؟ئاشخانائىگىلىرى مۇشۇ نىشاننى ئويلىشىپ باقتىمۇ- يوق؟

     بىر چاغلاردا «ئەنجۈر» ئىسىملىك زەنجىرسىمان تاماقخانىلار  ئۇيغۇر ئاشخانلىرىنىڭ  مۇھىتىدا غايەت زور ئۆزگىرىش يۈز بەردى.لېكىن ئاشخانىنى ئاشخانا قىلىپ تۇرىدىغان تاماقلارنىڭ تىزىملىكى  ۋە قۇرۇلمىسىدا تۈزۈك ئۆزگىرىش يۈز بەرمىدى . يۈز بەردى دېيىلسە يېزىلىشى ئۇيغۇرچە ،ئاتىلىشى خەنزۇچە نۇرغۇن قورۇما تۈرلىرى تاماق تىزىملىكىدىن ئورۇن ئالدى. ئۇيغۇرنىڭ پۇلىنى خەجلەپ تەرەققىي قىلۋاتقان ئۇيغۇر ئاشخانلىرى ئەڭ بولمىغاندا مۇشۇ تاماق ۋە قورۇما تىزىملىكىنى ئۇيغۇرچىلاشتۇرۇپ قويايلى ،دېگەننى ئويلاپ باقمىدى.ئۇلار مېك ،دونالد ۋە كېنتاكىنىڭ ئاشخانا باشقۇرۇش ھەم زەنجىرىسىمان ئاشخانا بازىرى قىلىش ھەققىدە قانچىلىك پىكىر قىلدى، ئېنىق ئەمەس.

     يېزا ئىگىلىكىمىزگە نەزەر سالساق ، مىللىتىمىزنىڭ 80نەچچە پىرسەنتىنى تەشكىل قىلىدىغان دېھقانلىرىمىزنىڭ دېھقانچىلىق ئۇسۇلىدا بىر قىسىم ئۆزگىرىش بولدى.مەن خوتەندە 1980-يىللىرىنىڭ بېشىدا دېھقانلارنى يىپەكچىلىككە تايىنىپ بېيىتىمىز ، دېگەن شوئارلار ئاستىدا ھەممە يەرگە ئۈجمە كۆچىتى تىكىلگەنلىكىنى ئۆز  كۆزۈم بىلەن كۆرگەن ،لېكىن بۇ قاينام-تاشقىنلىق ئۈجمە دەرىخى بەرپا قىلىپ پىلە بېقىش - يىپەك ئىشلەپچىقىرىش دولقۇنى ناھايىتى تېزلا ئاخىرلشتى . يىپەكتىن ئىبارەت خەلقئارادا ناھايىتى قىممەتلىك تاۋار بىزنىڭ يۇرتىمىزدا ھېچقانداق كۈچ كۆرسىتەلمىدى.كېيىن ،تۇرپان ۋە بوزاقنىڭ ئۈزۈمچىلىكىدىن ئۆگىنىمىز ،دەپ تال تىكىش دولقونى كۆتۈرۈلدى..لېكىن ،خوتەن يەنىلا تۇرپانغا ئايلانمىدى .خوتەننىڭ باشقا يېزىلىرى خوتەن ناھىيەسىنىڭ بۇزاق يېزىسىدەك بولالمىدى.بۇلتۇر يۇرتقا قايتسام  خوتەندە ياڭاق ۋە چىلان تىكىش دولقۇنغا ئايلىنىپتۇ .ئۇنىڭ ئايىغى  قانداق بولىدۇ ؟يەنە قاراپ بېقىشقا توغرا كېلىدۇ.

ئاشۇ دېھقانلىرىمىز ئۈستىگە قۇرۇلغان نۇرغۇن ھۆكۈمەت ئورگانلىرىنىڭ رولى بۈگۈنكى كۈندە شۇ يەرنىڭ تەرتىپىنى ساقلاش ۋە باج-سېلىق يىغىپ ھۆكۈمەتنىڭ بارلىقىنى ئىسپاتلاپ تۇرۇشتىن باشقىغا يارىمايۋاتىدۇ.بىرەر يېزا باشلىقىنىڭ كاللىسىدا يېزىمىزنى زامانىۋى پەن-تېخنىكا بىلەن قانداق قورللاندۇرىمىز ؟ ھۆكۈم سۈرۈپ كېلىۋاتقان يېزا ئىگىلىك تۈزۈلمىسنى قانداق ئىسلاھ قىلىمىز ؟خەلىقىمىزنى قانداق دېھقانچىلىقنىڭ  بۇ ئېغىر جاپاسىدىن قۇتۇلدۇرىمىز ؟دەيدىغان مۇستەقىل ئوي ۋە تۈرۈتكە بارمۇ-يوق ،بىلگىلى بولمايدۇ. ئۇلار ماڭا گويا پويىزنىڭ  نۇرغۇن چاقلىرىنىڭ بىرىدەك كۆرۈنىدۇ.

   دەرىسلىك ئىسلاھاتى  دەرىسخانىلاردا ئوقۇتقىچىلارغا غايەت زور  دەرىجىدە ئىجادچانلىق ۋە پىكىر يۈرگۈزۈش پۇرسىتى بەردى. ئۇلار ھازىر ئەڭ ئېسىل لاھىيەلەرنى تۈزۈپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەقىل بايلىقىنى قازسا ،ئۇلارنىڭ ئادىمىيلىك سۈپىتىنى ئاشۇرسا بولىدۇ، لېكىن ئوقۇتقۇچىلىرىمىز ۋە مائارىپ تارماقلىرىمىز ھېلىمۇ دەرىسلىك ئىسلاھاتىنى كىتاب ئۆزگەرتىش  ۋە مائارىپتا بەزى يېڭى ئىشلارنى قىلىپ بېقىش ،دەپ ناھايىتى ئاددىي چۈشىنىپ ئۆتمۈشتىكى مائارىپ ئەندىزىسىدىن قۇتۇلالمىدى.ھەتتا ئارىمىزدا جەمئىيەتتىكى ئەخلاقسزلىق ۋە بۇزۇلۇشتىن ،بالىلارنىڭ گەپ ئاڭلىماسلىقىدىن ،ئەمەلدارلارنىڭ مائارىپقا كۆڭۈل بۆلمەسلىكىدىن قاقشايدىغان ئوقۇتقۇچىلار بار،لېكىن ئۇلار ئەنە شۇنداق گەپ ئاڭلىماس ۋە چۈشكۈن كىشىلەر، ئوقۇتقۇچىسىغا ھۆرمەت بىلدۈرمەيدىغان باشلىقلارنىڭ دەل ھازىرقى مائارىپىمىزنىڭ ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ تەربىيەسىنىڭ نەتىجىسى ئىكەنلىكىنى ،ئەڭ بولمىغاندا شۇنداق بولۇپ قېلىشنىڭ مائارىپ بىلەن مەلۇم دەرىجىدە مۇناسۋىتى بارلىقىنى ئويلاپ باقمايدۇ.دېمەك ، ئۆزى تەربىيەلەۋاتقان ئادەمدە ئۆزىگە نىسبەتەن ھۆرمەت پەيدا قىلالمىغان مائارىپ زادى قانداق مائارىپ ؟

ئەدەبىيات-سەنئەت نۇقتىسىدىن قارىغاندىمۇ جىسمانىي كۈچ مىللىتى ئىكەنلىكىمىز تېخىمۇ ئاشكارە بولىدۇ.ناخشىچى ۋە مۇزىكانتلىرىمىزدا ھۆكۈم سۈرۈۋاتقان دوراش ۋە تەقىلىد قىلىش،ئوغىرلاش خاھىشى دەل بۇنىڭ ئىسپاتى،ئەدەبىيات نۇقتىسىدىن ئېيتساق ،ئەدەبىيات ھەققىدە ئەستايىدىل پىكىر يۈرگۈزمەي،ئۆز چەمىبىرىدىكى ئاپتورلارنىڭ كىتابىنى ئوقۇش بىلەنلا قانائەتلىنىپ ،ئۆز چەمبىرىنىڭ تەپەككۇر سېستىمىسىدىن  چىقالماسلىق،ئىجاد قىلىش ماھارىتىدىن ئازراق ئۆگىنۋېلىپ ، ئەدەبىي ئىجادىيەتنى ھۆنەر دەرىجىسىگەچۈشۈرۈپ قويۇپ ،يازغۇچى -شائىرلارنىڭ ئابرۇيىنى كۈندىن -كۈنگە پاخال قىلىش ،ئۆزىنى قىلمىش-ئەتمىش  ۋە ئىجادىيەتلىرى ئارقىلىق ئۆزىنىڭ ئابرۇيىنى چۈشۈرۈش ،چەت ئەلنىڭ ئەخلەت ئىدىيەلىرى ئارقىلىق ئۆزىنى كاردىن چىقىرىش .سېرگيى يېسىنىن ئاجايىپ كۆپ مۇھەببەت لېرىكىسى ،يازغان ،نۇرغۇن قىز بالىلار بىلەن مۇھەببەتلەشكەن دېسە ئاق-قارىنى ئايرىماي سېرگېي يېسىننىڭ تۈكۈرۈش ھالىتىدىن تارتىپ ،مازلىقىغىچە دوراش ،يەنە ئاللىكىملەرنىڭ ئەدەبىيات بىلەن شۇغۇللانغان لۈكچەكلەرنىڭ مىجەزىدىكى قىتىغۇرلۇق ۋە ئەسكىلىكنى ئۆزىگە ئۈلگە قىلىۋىلىش دەل بىزنىڭ ئەدەبىيات نۇقتىسىدىنمۇ ئەقلىي مىللەت دەرىجىسگە كىرمىگەنلىكىمىزنىڭ ئىسپاتى.

      يەنە بۇ ھەقتە نۇرغۇن مىساللارنى كەلتۈرۈش مۇمكىن ،ئەدەبىي ئىجادىيەت باردەك ،لېكىن كەسكىن بولغان ئەدەبىي تەنقىد  يوق. سەنئەت ئىجادىيىتى باردەك ،لېكىن كەسكىن ۋە ئىلمىي بولغان تەتقىقات يوق .يېزا-ئىگىلىك بار، يېزا -ئىگىلىك تەتقىقاتى يوق .نۇرغۇن پىروفېسسور ۋە تەتقىقاتچى ئۇنۋانىدىكى ئادەم بار،لېكىن تەتقىقات ئىقتىدارى يوق .نۇرغۇن رەھبەرلەر بار،لېكىن رەھبەرلىك ئىلمىي يوق .رەھبەر بولۇشقا قىزىقىدىغان ئادەم قۇمدەك، لېكىن رەھبەرلىك ھەققىدە ئىزدىنىپ ھەقىقىي مەنىدىكى رەھبەر بولۇشقا ئىنتىلدىغانلار يوق دېيەرلىك...

      ئۇنداقتا، بىز قاچان ئەقلىي كۈچ مىللىتى دەرىجىسىگە كۆتۈرۈلىمىز ؟  يۇقىرىقى مۇھاكىمىمىزدە بۇنىڭغا بەزى جاۋابلار تېپىلىشى مۇمكىن.كۆپچىلىكنىڭ ماقالىنى ئوقۇپ بولغان ھامان بۇ سوئالنى ئۆزىگە قويۇپ بېقىشىنى ئۈمىد قىلىمەن.

             2007-يىلى 7- ئاينىڭ 11- كۈنى (ئابدۇلئەھەد ئابدۇرەشىت بەرقىي)تەرىپىدىن يېزىلغان بۇ مۇھاكىمە ماقالى ھەقىقەتەنمۇ تورداشلارغا بىر ئويلىنىش ھەم مۇنازىرە قىلىش روھىغا ئېگە بولغان ئەسەر دەپ قارىغاچقا ، بۇ تېمامنى مۇنبەر ئەھلىگە سۇندۇم،ئىجادىي ۋە ئۆزگىچە قاراشلىرىمىزنى ئەسەر بىلەن ئورتاقلاشساق دېگەن ئۈمىدتەمەن.مەزكۇر تېمىنى ئورۇپ كومپيۇتېرغا كىرگۈزۈشكە كەتكەن ئەجرىم ھۆرمىتى ئۈچۈن بولسىمۇ باشقا تور بېكەتلەرگە يوللىماسلىقىڭىزنى سورايمەن.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   مۇبارەك تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-22 21:16  

UID
46473
يازما
35
تېما
3
نادىر
0
جۇغلانما
35
تىزىملاتقان
2012-9-22
ئاخىرقى قېتىم
2015-1-25
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-22 22:38:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

يېرىمىدىن كۆپ نوپوسى دىھقانچىلىق ، يېزا-ئىگىلىك بىلەن شۇغۇللىنىدىغان مىللەت نىمە مىللەت بولماقچى ئىدى ، شۇ جىسمانى كۈچ مىللەت بىلەن شۇغۇللىنىدىغان ،شۇنىڭغا ماھىر مىللەت بولماي.
ئەمما يېقىنقى يىللاردىن بۇيان ئەقلىي كۈچ بىلەن شۇغۇللىنىشقا ماھىر ئىختىساسلىق ياشلىرىمىز مەيدانغا كەلگىلى تۇردى.
يېزا-ئىگىلىك ، مائارىپ دىگەنلەردىن سۆز قىلىشنى خالاپ كەتمىدىم ، خالىساممۇ بۇ يەردە يېزىپ تۈگىمەيدۇ.ئەمما بۇ يەردە تېمىدىكى ھەممە ئادەمگە يېقىنراق بولغان ئاشخانا توغرىسىدا سۆزلەپ باقساق بولىدۇ ، ئىچكىردە نەچچە يىل مۇساپىر بولۇپ ياشاش جەريانىدا بىر ئىشنى دائىم ئويلاپ كەلدىم ئۇ بولسىمۇ ئىچكىردىكى خۇيزۇلارنىڭ ئاشخانىلىرى ۋە ئۇلارنىڭ تائاملىرى، بىر ئاشخانىغا كىرسىڭىز ئاشخانىنىڭ بىر تېمىغا لىققىدە تاماق تىزىملىكى ، ھەرخىل گۆش،ھەرخىل سەي،ھەرخىل ئاش(ئۈن ، گۈرۈچ) لارنى بۇيرۇتالايسىز ، ھەرگىزمۇ شىنجاڭدىكى كۆپ قسىىم ئاشخانىلاردىكىدىك بەزىدە بىرقىسىم تاماقلار چىقماي قالمايدۇ ، ئاندىن تاماقنى شۇنداق تېز تەييارلاپ ئالدىڭىزغا قويىدۇ. بەك جىق ئويلايتىم ، ئۇيغۇرلارنىڭ تائاملىرىنىمۇ شۇنداق كۆپەيىتكىلى ، تەييار بولۇش ۋاقتىنى شۇنداق تېزلەتكىلى بولماسمۇ دەپ ، ھەم ئەرزان ھەم يىيىشلىك. ئۇيغۇر تائاملىرىنىڭ تەييار بولۇش تەننەرخىنىڭ قىممەتلىكى،سۈپەتسىزلىكى،تەمىنىڭ مۇقىم بولماسلىقى قاتارلىق مەسلىلەرنى ھەل قىلىشنىڭ چارىلىرى يوقمىدۇ دىگەنلەرنى بەك كۆپ ئويلايتىم. دىيارىمىزغا قايتىپ كىلىپ بىرقىسىم ئاشخانا مەسئۇللىرى بىلەن بەزىدە سۆزلىشىپ قالىمەن ، كۆپىنچىلىرى قولىدا خىزمەتكارنىڭ توختىمايدىغانلىقىدىن قاقشايدۇ...ئىشقىلىپ سۆزلىسەم گەپ بەك تولا ، سۆزلەپ سۆزلەپ تۈگىتەلمەيمەن ، ئەڭ ياخشىسى باشقىلار سۆزلەپ بېقىڭلارئ
يەنە ھەممىدىن ھەيران قالىدىغىنىم ،ئۆز دىيارىمىزدا تۈركىيە ئاشخانىلىرىنىڭ ، تائاملىرىنىڭ مودا بولۇپ كېتىشى،،، توۋا دىگۈم كىلىدۇ ، بىز چەتئەللەردە ، ئىچكىرلەردە مۇساپىرچىلىقتا باشقا خەقنىڭ تائاملىرىنى ئامال يوق يەر ئىدۇق ، ئەمما بۇ يەردىكى كىشلىرىمىز ھازىر ئۆزىمىزنىڭ تائاملىرىنى تاشلاپ باشقا خەقنىڭ تائاملىرىنى يىيىش شۇنچە پەخىرلىنىدىغان ئىشقا ئايلانغىنى،،،،،، يا چەتئەلگە چىققاندەك تەسىراتنى شۇنداق ئاشخانىلاردىن ئىزلەمدىغاندۇ ، يا ئۇيغۇر تائاملىرىنى ئەرزان كۆرۈپ شۇ يەرلەرگە كىرەمدىغاندۇ......

باھا سۆز

buerezat  توغرا دەيسىز،ئەقىل ئىشلتىشكە شارائىت بېرىلمىسە كۈچكەتايىندىغان گەپ شۇ  يوللىغان ۋاقتى 2013-10-13 22:17:28
umidwar1  ياىشى پىكىر بوپتۇ ئويلۇنۇشقا تىگىشلىك  يوللىغان ۋاقتى 2012-10-28 17:14:19

UID
47182
يازما
9
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
10
تىزىملاتقان
2012-9-22
ئاخىرقى قېتىم
2012-12-20
توردا
3 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-22 22:39:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىزنىڭ ھازىرقى ھالىتىمىز بىلەن ئەقلىي مىللەتكە ئايلىنىشىمىزغا يەنە يىرىم ئەسىر كىتىشى ياكى ئۇنىڭدىن كۆپرەك ۋاقىت كىتىشى مۈمكىن.

باھا سۆز

sawda571  ھازىرقى ئەھۋالىمىز بىلەن يەنە 50 ئەسىردىمۇ ئەمەلگە ئاشمايدۇ.  يوللىغان ۋاقتى 2014-1-25 18:12:44

UID
16194
يازما
55
تېما
15
نادىر
0
جۇغلانما
235
تىزىملاتقان
2011-10-19
ئاخىرقى قېتىم
2015-1-31
توردا
29 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-22 23:08:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
يەنە بىر مەسلىنى ئوتتۇرغا قويۇپ باقاي: ئۇيغۇرلار قاچان تەرەققى قىلىدۇ؟ مېنڭچە

ئۇيغۇرلار پەن تېخنىكىدا يېڭلىق يارىتالايدىغان بولغاندا ئاندىن تەرەققى قىلىدۇ. گېپىم خاتا بولسا تېلىۋوزۇرنى ئېچىپ مەملىكەت ۋە خەلقئارا خەۋەرلەرنى كۆرۇپ بېقىڭ! پەن تېخنكا ئارقىلىق يېڭلىق يارىتىش توغرىسدا كۈندە سۆزلەيدۇ نېمشقا؟چۈنكى جۇڭگۇنىڭ بۇگۇنكى تەرەققىياتى دەل يولداش دېڭ شىياپىڭنىڭ:‹پەن- تېخنكا بىرىنچى ئىشلەپچىقىرىش كۈچى›دېگەن سۆزدىن كەلگەن. بۇ سۆز ئادەم _بىرىنچى ئىشلەپچىقىرىش كۈچى ئەمەلدىن قالغاندىن كېيىىن جوڭگونىڭ ھەقىقى تەرەققىيات دەۋرىگە ئېلىپ كەلگەن .
مەدەنىيەت سەنئەت بىزنىڭ سۈپەتلىرىمىزنى كۆركەملەشتۇرىدۇ لىكىن ئۇ بىزگە ھەقىقى تەرەققىيات پۇرسىتى ئاتا قىلالمايدۇ. بىزنىڭ ئەۋلادلىرىمىزدا تەبئىي پەندە ئوقۇيدىغانلار كۆپەيگەندە، پەن تېخنىكا كۇرۇسلىرى، ئىقتساتشۇناسلار ،جەمئىيەتشۇناسلار كۆپلەپ بارلىققا كەلگەندە ۋە بۇ خىل كىشلەر چەتئەللەردە ئەمەس دەل دۆلەت ئىچىدە،دىيارىمىز شىنجاڭدا بولغاندا شۇنداقلا ئىرپان، بىلگيار،شاھدىيار سوفىت،ئۇيغۇرسوفىت،قارلۇققا ئوخشاش پەن ۋە تېخنكا مەركەزلىزى كۆپلەپ ئېچلغاندا ئاندىن تەرەققى قىلىدۇ. ناخشنى يولدا ماڭغاچ ،مىترودا ياكى پويىزدا كېتىپ بېرىپ غىڭشىپ ئېيتۋالساق بولىدۇ. ئۇسسۇلنى تويلاردا بىر ئىككى پىرقىراپ ئويناۋالساق بولىدۇ لىكىن ئاتالمىش ئۆرۇپ ئادەتلىرىمىزنى ساقلايمىز دەپ ئەتىدىن كەچكىچە قىرلىق ئىستاكاندەك پىرقىراپ يۇرسەك  بولمايدۇ.  مەيلى بىز قانداق مىللەت بولايلى بۇ يولدىن ھەرگىز ۋاز كەچمەسلىكىمىز پەن تېخنكغا بولغان تونۇشمىز ھەققىدە يەنە بىر قېتىم ئويلىشىپ باقايلى دوستلار!  مۇشۇ يازغۇچىلاردىنمۇ جاق تويدۇم. ھە دېسە بىز ئەقىلىمى ھېسسىمۇ ،تەپەككۇردىكى مىللەتمۇ ئەمەس دەپ ئۆزىنى تەكشۇرۇپلا يۈرگەن، ھېندستانلىقلار قانداق مىللەت شۇنىڭغا بىر جاۋاب بەرسۇنچۇ؟ناخشا مۇزىكا شۇلاردا بار،ھېسى فىلىملىرنى ماڭلاي سۇرختەكلارنى كۈندە كۆرۋاتمىز، مۇشۇنداق مىللەتنىڭ پەن تېخنكا تەرەققىياتى ئىلغا نېمشقا؟چۈنكى ئامىرىكىدىكى يۇمشاق دېتال ئېچىش شىركەتلىرنى كۆپ قسىمى ھېندسىتانلىقلاردا، ئۇلاردا يۇمشاق دېتال ئېچىش ئشلىرى ناھايىتى تەرەققى قىلغان، شۇڭا ئۇنى بۈگۈنكى ئۇچۇر ۋە ھەربىي سانائەتتە ئىشلەتمەكتە.
ئەمدى بىزنىڭ يازغۇچىلىرىمىز نېمشقا بىزنىڭ روھىيەت قاتلىمىمىزنى قېزىپ ئۇنى بىرقانداق سۈپەتلەر بىلەن ئىپادىلەپ يۈرۇپتۇ. بۇلارنىڭ ھېچ پايدسى يوق چۈنكى بىر ئادەمنىڭ مىجەزنى ئۆزگەرتىمەن دېگىلى بولمايدۇ.
شۇنىڭغا ئوخشاش مىللەتنىڭ خاراكىتىرنى ئۆزگەرتىش مۇمكىن ئەمەس. جىسمانى كۈچ ئەقىلى كۈچ ئورتاق مەۋجۇت بولدىغان نەرسە. بىر مىللەت ناۋادا ئەقىلى كۈچى يېتەرلىك بولمسا ئەقلىنى كۆپرەك ئشلەتسە بولىدۇ. جىسمانى كۈچى كۆپرەك بولسا ئىشلەپچىقىرىشنى كۆلەملەشتۇرسا بولىدۇ. بۇنىڭ ئۈچۈن ئۆزىمىزگە دىئاگونوز قويۇپ يۈرۇش ئاۋارۋچىلىق خالاس. شۇنىڭ ئورنىغا يازارمەن يازغۇچلىرىمىز مىللەتنىڭ ئاكىتىپ ئېلمنتلىرنى كۆپرەك قېزىپ چىقىپ ساددا ئاۋامغا ئۆزنى ھەقىقى تونۇتۇش كېرەك.
مۇنبەرلەردىمۇ كۆپرەك مىللەتنىڭ تەرەققىياتىغا مۇناسۋەتلىك تېملارنى يوللاساق

UID
16194
يازما
55
تېما
15
نادىر
0
جۇغلانما
235
تىزىملاتقان
2011-10-19
ئاخىرقى قېتىم
2015-1-31
توردا
29 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-22 23:13:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەلۋەتتە مەنمۇ مىللەت ھەققىدە قاقشاش تاپا تەنە خاراكىتردىكى بىر قانچە تېملارنى يوللىدىم.لىكىن ھازىر قايتا ئويلنىپ بۇلارنىڭ رولى بارمۇ يوق؟ دېگەنلەرنى جانلىق تەپەككۇر قىلدىم. ھاللىق سەۋىيە ۋە ھالسىز ئادەملەر، ھەشەمەتچلىكىمىزنى قاچان تۈگەيدۇ.دېگەندەك  ئەمدى بۇندىن كېيىن مەن مىللەتنىڭ پەن تېخنكا قارىشنى ئۆزگەرتىش ھەققىدە تېملارنى يازىمەن. يۇقارىقى ئىنكاسم بىلەن تېملىرىمنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ توغرا چۈشىنشنى ئۈمىد قىلىمەن.

كۆيۈمچان ئەزا

يارتىلىشىمىزدىكى مەقسەت ياخشى

UID
12641
يازما
140
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
3322
تىزىملاتقان
2011-6-23
ئاخىرقى قېتىم
2014-5-6
توردا
29 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-22 23:36:08 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىرە نەرسە ئىجات قىلمىساممۇ  ئىشقىلىپ مەن ئەقلى كۈچ مىللىتىگە خاس ئىش قىلىشقا تىرىشىۋېتىپتىمەن ، كاللام توختىماي ئىزدىنىشكە ئۈندەيدۇ مېنى ھەم توختىماي ئىزدىنىمەن ...(چاخچاق)

ھېي نىمە دىسەك بولا ئەمدى بۇنداق چوڭ تېمىلارغا ، قولىمىزدىن كېلىشىچە تىرىشىۋاتقانلار ، تىرىشىۋاتىمىز دىسەك بولا ....

UID
27713
يازما
38
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
39
تىزىملاتقان
2012-1-26
ئاخىرقى قېتىم
2014-2-14
توردا
18 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-24 00:28:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
     ھەقىقەتەن تېتىملىق يازما ئىكەن.
     بىرەر مىللەتنى ئەقلىي كۈچ مىللىتى ياكى جىسمانىي كۈچ مىللىتى دەپ مۇتلەقلەشتۈرگىلى بولمايدۇ. تارىخي تەرەققىيات يۈزلىنىشىدىن قارىغاندا، زامانىمىزدىكى ھەممە مىللەتتە ئەقلىي ئەمگەكنىڭ سالمىقى جىسمانىي ئەمگەكنىڭكىدىن يۇقۇرى بولىدۇ.
     بىراق، ھاياتلىق-كۆرەش دىمەكتۇر، دەيدىغان بىر گەپ بار. بىرەر مىللەتنىڭ ئەقلىي مىللەتكە ئايلىنىش تېزلىكى مىللەتلەر، دۆلەتلەر ئوتتۇرىسىدىكى رىقابەت بىلەن بىلەن مۇناسىۋەتلىك. بەزى مىللەتلەر ، دۆلەتلەر ئادىل بولمىغان،مەجبۇر تېڭىلغان ئىش تەقسىماتى تۈپەيلىدىن ئاساسىي جەھەتتىن ‹كۆك ياقىلىق› بولۇشتەك ئەھۋالدا ياشايدۇ. بەزى مىللەتلەر، بولۇپمۇ ئەركىن، بىرلەمچى مىللەتلەر ‹ئۆز تەقدىرىنى ئۆزى بەلگىلەش› تەك ئەۋزەللىكىگە تايىنىپ، ئەقلىي كۈچكە يەنى پەن- تېخنىكىغا، ئىقتىساسلىقلارنى تەربىيىلەشكە ئەھمىيەت بىرىپ، ئاھالىنىڭ ئەقلىي مىللەتكە ئايلىنىش مۇساپىسىنى تىرىشىپ قىسقارتىدۇ.
     ئۆزىمىزگە كەلسەك، كومپارتىيە رەھبەرلىك قىلغان70 يىلدىن بېرى مىللىتىمىزنىڭ ئەقلىي ئەمگەك دەرىجىسى كۆرىنەرلىك يۇقۇرى كۆتىرىلدى، باشقا قېرىنداش مىللەتلەرگە ئوخشاشلا زىيالىلار قاتلىمىدىكىلەرنىڭ سانى خېلى كۆپەيدى. بىراق، ئەقلى ئەمگەك بىلەن جىسمانىي ئەمگەكنىڭ مىللىي ھاياتىمىزدىكى  سالمىقى  سېلىشتۇرۇلسا، بىز ھەقىقەتەن تېخى جىسمانىي كۈچ مىللىتى بولۇپ ياشاۋاتىمىز.
        بىزدە ئاساسىي جەھەتتىن ئېيىتقاندا، ‹يېڭىلىق› ھۆكۈمەتتىن كېلىۋاتىدۇ. ئاساسلىق ساھەلەردە كىشىلەرمۇنتىزىم ئارمىيىدەكلا، كۈچلۈك قوماندانلىق ئاستىدا ئىش-ئەمگەك قىلىدۇ. قوماندانلار نەگە باشلىسا ‹ئەسكەرلەر›شۇ يەرگە ماڭىدۇ، نىمىنى قىل دىسە شۇنى قىلىدۇ، باشقىچە بولۇش مۈمكىن ئەمەس. شۇڭا يېڭىلىق يارىتىش، لاھىيىلەش-پىلانلاش، باشقۇرۇش ، نازارەت قىلىش دىگەندەك ئەقلىي ئەمگەك كېتىدىغان باسقۇچلارغا تۆۋەندىكىلەرنىڭ باش قاتتۇرۇش زۆرۈرىيىتى، ئېھتىياجى، كۆپىنچە مۈمكىنچىلىكى يوقنىڭ ئورنىدا. دىمەك، ئەقلىي ئەمگەك قىلىش ھۆكۈمەتنىڭ ئىشى، ھۆكۈمەت كونتورۇللىقىدىكى ئىش.
        ئوقۇغانلارنىڭ مۇتلەق كۆپچىلىكى ھۆكۈمەت ھەركىتىدىن ئىبارەت شۇ ‹ئۇزۇن جۈملە›نىڭ ھەرىپلىرى، پەش، چېكىتلىرىدىن ئىبارەت، شۇڭا، يېزا باشلىقىدەك ئىچىمىزدىن چىققان زىيالىنىڭ دىخانلارنىڭ جاپاسىنى يەڭگىللىتىشنى ئويلىيالىشى مۈمىن ئەمەس، ئۇ ھېلىقى جۈملە ئىچىدە مەلۇم ئورۇندا تۇرۇپ جۈملە بۆلىكىلىك ۋەزىپىسىنىلا ئۆتىيەلەيدۇ.
       شىنجاڭغا ياردەم بىرىش ھەركىتى ئەھمىيەتلىك ھەركەتتىن ئىبارەت، ئۇ ئەقلىي ئەمگەكچىلەر ياردەمچىلىكىنى ئۆتىيەلەيدىغان نۇرغۇنلىغان ياشلارنى يېتىشتۈرۈش نىشانىدا كېتىۋاتىدۇ، شۇنىڭ بىلەن بىللە يېزا ياشلىرىنى ئېتىز-ئېرىقنىڭ ئىشىدىن تاشقىرى بولغان ئىشلارغا جەلىپ قىلىپ، بىر تەرەپتىن، ئۇلارنىڭ ئائىلە كىرىمىنىڭ ئۆسىشىنى ئىلگىرى سۈرىۋاتىدۇ، يەنە بىر تەرەپتىن  ئىچكىرى رايونلاردىن چىققان ئۇستاملارنىڭ كارامەتلىرىدىن غىدىقلىنىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ، پەن ۋە تېخنىكىغا بولغان كۈچلۈك قىزىقىشنى قوزغاۋاتىدۇ.بۇ ھال مىللىتىمىزنىڭ ئەقلىي ئەمگەك سالمىقىنى ئاشۇرۇشقا پايدىلىق ، ئەلۋەتتە.

باھا سۆز

taxkinjan  دېھقانلاردىن چىقمايدۇ پەن تېخنكا،پەن تېخنكا ئەركىن كەسىپ  يوللىغان ۋاقتى 2014-7-20 11:27:09
sawda571  ماۋۇ ئاغىنىمىزنىڭ ئەقلى قابىلىيىتى ئېينىشتىيىننىڭكىدىن يۇقۇرى ئىكەن.  يوللىغان ۋاقتى 2014-1-26 00:05:58
sawda571  شەرقى شىمالغىمۇ 50 يىل ياردەم قىلغان، ئاچقان ھازىر ئۇ يەر راس ئېچىلىپ كەتتى .  يوللىغان ۋاقتى 2014-1-25 18:17:33

UID
4227
يازما
884
تېما
27
نادىر
0
جۇغلانما
19936
تىزىملاتقان
2010-8-5
ئاخىرقى قېتىم
2015-2-27
توردا
329 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-24 10:03:04 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇنىمۇ دەيمىز، بۇنىمۇ دەيمىز، ئۇيغۇرلاردا ئۆز ئىدولوگىيە رامكىسىدا ھېسسىي كۈچى غالىب، قورساق غېمىدە جىسمانىي كۈچى غالىب، كەشپىياتقا ئەھمىيەت بېرىلىدىغان مائارىپ تەربىيەسىدە ئەقلىي كۈچى غالىب مىللەت!

كۆيۈمچان ئەزا

ئەتىكى مائارىپ ئۈچۈن داۋاملىق

UID
3725
يازما
457
تېما
10
نادىر
0
جۇغلانما
8481
تىزىملاتقان
2010-7-26
ئاخىرقى قېتىم
2014-9-28
توردا
124 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-24 12:21:23 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن ئويلايمەن بىزنىڭ مائارىپ زامانغا لايىق بولۇپ، ئوقۇتقۇچىلارمۇ ئوقۇغۇچىلارغا ئۆز بالىسىدەك كۈيۈنگەندە ،تەرەققىياتتىن سۆز ئاچقىلى بۇلىدۇ.

تولۇقلىما مەزمۇن (2012-12-10 22:22):
سۆزىڭىز بولسا ئۇچۇق دەڭ!

باھا سۆز

sawda571  بەك ساددا بەزىلەرنىڭ ئىنكاسلىرىنى كۆرسەم،ئىىسىق ناننىڭ پۇرۇغى كىلىدۇ.  يوللىغان ۋاقتى 2014-1-26 00:09:57
abdikerm  بۇ توردىشىمىزغا ئوقۇتقۇچىلار تەرەققىياتنى ئۈگەتمەپتىكەن دە..............  يوللىغان ۋاقتى 2012-12-10 21:49:21

UID
10102
يازما
111
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
2032
تىزىملاتقان
2011-3-13
ئاخىرقى قېتىم
2013-5-25
توردا
22 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-25 04:11:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
zilnur يوللىغان ۋاقتى  2012-9-24 12:21
مەن ئويلايمەن بىزنىڭ مائارىپ زامانغا لايىق بولۇپ، ئوق ...


بالىلارغا ئۆز بالىسىدەك كۈيۈنۈشنى ، ئوقۇتقۇچىلار ئەمەس ، بەلكى ئاۋۋال ئاتا-ئانىلار ئۆزى باشلاپ بېرىپ ، كۈيۈنۈشى كېرەك .

بارلىق ئىشلارنى ، بالا ئوقۇتقان ، ئوقۇتقۇچىلارغىلا ئارتىپ قويسا ، مائارىپ ساھەسىدىكىلەردىنلا كۈرۈشكە بولمايدۇ دەپ قارايمەن مەن . بولمىسا ئۇلارغا ئۇۋال بولىدۇ . ‹ چۈنكى ئۇ ۋاختا ، ‹ ئىشەككە كۈچۈڭ يەتمىسە ، ئۇر توقۇمنى دىگەندەك .  › دىگەندەك ئىش بولىدۇ . شۇڭا ، ئاتا-ئانا بولغۇچىلار باللىرىنى بىرىنچى بۇلۇپ ئۆزى ياخشى تەربىيەلەش كېرەك .

ئاندىن ئوقۇتقۇچىغا تاپشۇرۇپ بەرسە بولىدۇ ، ئۈيىدىن ئايرىلغاندا . لېكىن ، مۇئەللىملەر ۋە مائارىپ تارماقلىرىدا ، ئوقۇتۇش ۋە دەرىسخانا ئىچىلىرىدە ، ئوقۇتۇش مىتۇدىدا ، مەسىلە بولسا ، ئاندىن ‹ باللىرىمىزنى دەرىسلەردە چىكىنىپ كىتىپ بارىدۇ ، ياكى دوت مۇئەللىملەر تەربىيەلەپتۇ . › دىسە ئاندىن بىزە توغرا بولىدۇ .

ئەگەر بالىلارنى ئەڭ ئەقىللىق دەرىسلەرنى يىنىك ۋە ئىنتايىن چۈشىنىشلىك قىلىپ ئۈتۈپ بېرىدىغان مۇئەللىم دەرىس ئۆتكەن تەغدىردىمۇ ، يەنىلا كۆپ قىسىم ئوقۇغۇچىلارنىڭ كىيىنكى تەغدىرى ياخشى بولمىسا ، بۇنى ھەممىنى مۇئەللىملەردىنلا كۆرۈشكە  بولمايدۇ مىنىڭچە. بۇلۇپمۇ مۇشۇ دەۋىردە . ( تور دەۋرى . )  كىرگەندىن بۇيان ، نۇرغۇن ياش بالىلار ئاتا ئانا ۋە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ گىپىنى تەلىم تەربىيىسىنى ئاڭلىماس بوپ كىتىپ بېرىپتۇ .

تەربىيە دىگەن بۇ بىر سۆز ناھايىتى كۆپ جايلارغا چېتىلىدىكەن ئويلاپ باقساق .

چۈنكى ھازىرقى بالىلار توردىنمۇ ئالىدۇ ئۇ تەربىيىنى ، ياكى ئاتا ئانىسىدىنمۇ ، يەنە مۇئەللىملەردىنمۇ ، ياكى ئۇ چوڭ ئاپىسىدىن ، ياكى بۇ چوڭ دادىسىدىن دىگەندەك ، ھەممىيلەندىن ئازدۇر كۆپتۇر ، يېنىغا بارغاندا ، ئۇلار بىلىپ بىلمەيلا تەربىيە ئالىدۇ . چۈنكى ئۇلار ئۆزلىرى ئارىلاشقان ئاتا ۋە ئانا ئاچا ، ھەم ئاكىلىرىنىڭ شۇ چوڭلارنىڭ گىپىنى ھامان توغرا دەپ قارايدۇ .

ئەلىۋەتتە ئۇلار بىز يوق جايلاردا ، جەمىيەتتىمۇ ، ئۇلار يۈرۈپ تۇرۇپ تەربىيە ئالىدۇ . ئىشقىلىپ بۇ سۆزگە بىر نىمە دىمەك ھەقىقەتەن قىيىن ئىكەن .

شۇڭا تەربىيە ، ياكى بالا تەربىيلەش بۇ ئىشلىرى نۇرغۇن كىشى ۋە تەرەپلەرگە چېتىلىدۇ دىمەكچى مەن .
مىنىڭچە ھەممىنى مۇئەللىملىگىلا ئارتىپ قويۇش توغرا ئەمەس مىنىڭچە . بۇ بىر بىر تەرەپلىمىلىك خالاس .

لېكىن مۇئەللىملەرمۇ ئۆز ئىشلىرىدا ، ئۇلار ‹ مىللەتنىڭ كەلگۈسى مائارىپتا . › دىگەننى ئىسىدىن چىقىرىپ قويماسلىقى ، بالىلارغا ئۇلارمۇ ياخشى ئۈلگە بۇلۇشى كېرەك .

باھا سۆز

sawda571  مەكتەپتە ئوقۇغانغا بىكارئىزدەنگەن ئادەم دىگەن دىگەن بىلىنىپلا تۇرىدىكەن  يوللىغان ۋاقتى 2014-1-26 00:14:22
wali-balagza  بەك ياخشى تىما بوپتۇ .بۇ تىمىنى ھەربىر ئۇيغۇر ئويلۇنۇشقا تىگىشلىك.  يوللىغان ۋاقتى 2013-12-16 17:49:24
山男孩  دىگىنىڭىز غۇ توغرا  يوللىغان ۋاقتى 2013-6-12 00:09:57
choltagh  ياخشى ئىكەن  يوللىغان ۋاقتى 2013-6-9 19:11:07
abdikerm  بۇپىكىرنى ناھايىتى ياخشى يېزىپسىز،بۇنى مەن ئۆزۈم يازغاندەك بولدۇم،  يوللىغان ۋاقتى 2012-12-10 21:43:50
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش