كۆرۈش: 7009|ئىنكاس: 10

مەكتەپ مۇدىرى بولۇش شۇنچە ئاسانمۇ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
29784
يازما
2
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
2
تىزىملاتقان
2012-2-17
ئاخىرقى قېتىم
2012-5-3
توردا
8 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-17 14:38:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

مەكتەپ مۇدىرى بولۇش شۇنچە ئاسانمۇ
(ھونساك)



يېزىمىزدىكى بىر باشلانغۇچ مەكتەپ مۇدىرىنىڭ دەم ئېلىشقا چىقىشى مۇناسىۋىتى بىلەن مۇشۇ مەكتەپكە مەكتەپ مۇدىرى بولۇش كويىدا يۈرگەنلەرنىڭ بۇلۇڭ-پۇچقاقلاردا دەپ يۈرگەن گەپلىرى قۇلىقىمغا كىرىپ قالدى.ئۇلارنىڭ دىيىشىچە ھازىر مەكتەپ مۇدىرى بولۇش ناھايىتى ئاسانمىش.ئۇلار مەكتەپ مۇدىرى بولسا يىغىنلارغا قاتنىشىپ،مەكتەپتە يىغىننى قاتۇرۇپ ئېچىپ،ئوقۇتقۇچىلارغا سۈر-ھەيۋە كۆرسىتىپ،يۈرىكىنى مىجىپ كېچىككەن،خىزمەت تاشلىغان،ۋەزىپىنى ئورۇنلىمىغانلاردىن پۇل تۇتۇپ ئوقۇتقۇچى دىگەننى يۈگۈرۈك بايتالدەك قىلىۋېتەرمىش.مەكتەپكە يۇقىرىدىن بېرىدىغان پۇل كۆپ بولغاچقا پۇلنى بولىشىغا خەجلەپ يىغىلىش،ئولتۇرۇشلارغا چىرايلىق خانىملارنى ئاپىرىپ باشلىقلار بىلەن‹‹چىقىشىۋالسا››بىر مەكتەپ دىگەننى چىمچىلقىدا باشقۇرارمىش...بۇ گەپلەر راست بولسۇن ياكى ئۆسەك سۆز بولسۇن بۇ گەپلەرنى ئاڭلىغاندىن كىيىن مەكتەپ،مەكتەپ مۇدىرى،مەكتەپ مۇدىرىنىڭ مەسئۇلىيتى توغرىسىدا ئويلىنىپ قالدىم.

لۇشۇن ئەپەندى‹‹دوراپ مەكتەپ مۇدىرى بولغانلىق يېزا ئىتلىرىنىڭ بىر-بىرسىنى دوراپ ھاۋشىشىغا ئوخشاش›› دىگەن ئىكەن.دەرۋەقە يېزا ئىتلىرى يىراقتا قاۋىغان ئىتنىڭ ئاۋازىنى ئاڭلاپ ئۇ ئىتنىڭ نىمە مەقسەتتە قاۋىغانلىقىنى بىلمەستىن مەقسەتسىز ھالدا قاۋاپ قويىشىدۇ.لىكىن مەكتەپ مۇدىرى بولۇش يېزا ئىتلىرىنىڭ قاۋاپ قويغىنىغا ئوخشاش باشقىلارنى دوراپ مۇدىرلىق ئورنىغا ئىگە بولسىلا قىلغىنى بولىدىغان ئۇنداق ئاسان ئىش ئەمەس.

دۆلىتىمىزنىڭ جۈملىدىن رايونىمىزنىڭ ھازىرقى مائارىپ تۈزۈلمىسى ۋە مائارىپ تەرەققىياتىدىن ئېلىپ ئېيىتقاندا مەكتەپ مۇدىرلىرىنىڭ سىياسى ،كەسپى ساپاسى ۋە باشقۇرۇش ساپاسىغا قويىلىدىغان تەلەپ ناھايىتى يۇقىرى بولىۋاتىدۇ .بولۇپمۇ يېڭى دەرىس ئىسلاھاتى يولغا قويۇلغاندىن كىيىن دەرىسلىكلەر يېڭىلىنىپ مەكتەپ تەلىم-تەربىيسى ۋە ئوقۇتۇش جەريانىغا يېڭىچە ئىجادى مەزمۇنلار قوشۇلغاچقا بۇنداق ‹‹قاۋىغان ئىتنى دوراپ قاۋايدىغان مەكتەپ مۇدىرلىرى›› نۆۋەتتىكى رىقابەت ۋە خىرىس ئالدىدا ھامان بىر كۈنى گېلىغا سۆڭەك تۇرۇپ قېلىپ قاۋىيالماس بولۇپ قېلىشى مۈمكىن.مائارىپى ئەمدىلا تەرەققى قىلىش باسقۇچىدا تۇرىۋاتقان نامرات ريۇنلاردا‹‹ھوقۇق››ياكى نامرات ئوقۇغۇچىلارغا بەرگەن ئىككى-تۆت تال پۇلغا كۆز قىزارتىپ مەكتەپ مۇدىرى بولۇشنى تالىشىدىغانلار مەكتەپ ۋە مەكتەپ مۇدىرىنىڭ ۋەتەن،مىللەت،خەلق ئالدىدىكى مەسئۇلىيتى ۋە مەجبۇرىيتىنى تۈپتىن چۈشەنمەيدىغان ۋە ھېس قىلمايدىغان كىشىلەردىن بولۇپ بۇنداق كىشىلەر مەكتەپتە بىر تۈركۈم ‹‹نوپۇس››نىلا يېتىشتۈرۈپ چىقىدۇ خالاس.

بىر مەكتەپكە مەكتەپ مۇدىرى بولغانلىق قانداقتۇر بىر چوڭ ھوقۇققا ئىگە بولغانلىق بولماستىن ئەكسىچە شۇ مەكتەپ جۈملىدىن شۇ يۇرت خەلقىنىڭ كەلگۈسىدىكى تارىخى تەقدىرىگە مەسئۇل بولۇشتىن ئىبارەت ئېغىر مەسئۇلىيەتنى ئۈستىگە ئالغانلىق بولىدۇ.ئەگەربۇنى ھوقۇق دېيىشكە توغرا كەلسە ھېچقانداق كەسىپتىكىلەرگە بېرىلمىگەن،پەقەت ئوقۇتقۇچىلارغىلا بېرىلگەن كەلگۈسى ئەۋلادلارنى تەربىيلەش ھوقۇقى دەپ چۈشىنىش كېرەك.شۇنداق بولغان ئىكەن مەكتەپ مۇدىرىدا ھوقۇق مەسئۇلىيەت ۋە مەجبۇرىيەتنى زىچ بىرلەشتۈرەلەيدىغان مۇكەممەل ئىتىقاد ۋە ئەقىدە بولغاندىلا ئاندىن خەلقنىڭ تارىخى تەقدىرىگە مەسئۇل بولالايدۇ.بۇ خىل ئىتىقاد ۋە ئەقىدىنى بىر تەرەپلىمىلىككە ئىگە بولغان ھوقۇقپەرەسلىك،بۇيرۇقۋازلىق ۋە پۇلپەرەسلىك بىلەن تۇرغۇزغىنى بولمايدۇ. ئۆز مىللىتىنى سۆيۈش،مىللىتى ۋە خەلقى ئۈچۈن ئۆزىنى بېغىشلاشتەك ئادىمىلىك مەكتەپ مۇدېرىنىڭ ۋىجدانىغا ئايلانغاندىلا ئۇلۇغۋار روھ ۋە ئىتىقاد ئاستىدىكى ئالغا ئىنتىلىش روھى مەكتەپكە ھەر مىنۇت جۇشقۇن ھاياتى كۈچ بېغىشلاپ تۇرالايدۇ.مانا مۇشۇنداق مەكتەپ مۇدىرلىرى ئۆزىدە مول بولغان بىلىم ساپاسى يىتىلدۈرۈشكە ھەر ۋاقىت تىرىشچانلىق كۆرسىتىدۇ. ئەدەبىيات، تارىخ، پەلسەپە قاتارلىق بىلىملەرنى پىششىق بىلىدۇ. ئۆتكۈر پىكىرلىك، نۇتۇقى راۋان،ئاممىۋى يىغىن ۋە تەتقىقات يىغىنلىرىدا مائارىپ ۋە مەكتىۋىنىڭ مائارىپى ھەققىدە مۇپەسسەل پىكىر ۋە مۇلاھىزە يۈرگۈزەلەيدۇ.بايقاش ئىقتىدارى يۇقىرى بولۇپ مەكتەپ ئەمەلىيتىنى چىقىش قىلغان ھالدا نۆۋەتتىكى مائارىپ ئىددىيسى،مائارىپ تەرەققىياتىنى رىئالنى تەھلىل قىلىپ ئوقۇتۇش بىلەن ئادەم تەربىيلەشنى بىرلەشتۈرۈش ئۈچۈن ئوقۇتقۇچىلارنى ئىقتىدارىغا قاراپ مۇناسىپ ئشقا قويۇشنى بىلىدۇ.‹‹مەكتەپتە ئوقۇتۇش ئاساس، باشقا خىزمەتلەر ئوقۇتۇش ئۈچۈن خىزمەت قىلىدۇ››دىگەن قاراشنى كۈندىلىك ئوقۇتۇش خىزمىتىنىڭ ئىنچىكە ھالقىلىرىغا سىڭدۈرۈپ ئۈنۈمىنى قولغا كەلتۈرەلەيدۇ.ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئادىمىلىكىگە ھۆرمەت قىلىدۇ.ئۆزىنىڭ ئوقۇغۇچى ۋە ئوقۇتقۇچى بولغانلىقى ئۈچۈن مەكتەپ مۇدىرى بولالىغانلىقىنى چوڭقۇر ھېس قىلىدۇ.مەكتەپ خىزمىتىدە ھەر ۋاقىت ئىزدىنىپ يېڭىلىققا ئىنتىلىپ تۇرىدۇ.مەكتەپنى تۈزۈملىرى مۇكەممەل،خىزمەت ۋاقتىغا كاپالەتلىك قىلىدىغان،دەرس ۋاقتى زايا قىلىنمىغان،ئارخىپلار تولۇق ئىشلەنگەن،ھەممە ئادەم مەكتەپ مۇدېرى نېمە دېسە شەرتسىز بوي سۇنىدىغان،ئەمما ئوقۇتۇش ئۈنۈمى ۋە نەتىجىسى تۆۋەن بولغان ‹‹باشقۇرۇش تىپىدىكى مەكتەپ››تىن ھەممە ئادەم يېڭىلىققا ئىنتىلىپ تەتقىقات بىلەن شۇغۇللىنالايدىغان،مەكتەپتىكى جانسىز ۋە جانلىق مەۋجۇتلۇقنىڭ ھەمىمىسى يېڭىلىق ئۈچۈن خىزمەت قىلالايدىغان‹‹تەتقىقات تىپىدىكى مەكتەپ››بەرپا قىلالايدۇ. ئوقۇتقۇچىلارنىڭ، مەكتەپنىڭ يۇرت ئىچىدىكى ئىناۋىتىنى رېستۇرانلاردا ياكى باشقىلارغا خوشامەت قىلىش ئارقىلىق ئەمەس ئەمەلى نەتىجىسى ئارقىلىق تىكلەيدۇ.

يېڭى دەرىس ئىسلاھاتى يولغا قويۇلغىنى خېلى ئۇزاق بولغان بولسىمۇ بىر قىسىم مەكتەپ مۇدىرلىرىدا يۇقۇردا تىلغا ئالغىنىمىزدەك ئىددىيە ۋە كەسپى ساپا يىتەرسىز ئەھۋالدا  يەنىلا ‹‹باشقۇرۇش تىپىدىكى مەكتەپ مۇدىرى›› بولۇپ ئۆزىدىن پەخىرلىنىپ ھوكۈمدار ئورۇندا مەيدىسىنى كىرىپ ياشىغاچقا بەزى كىشىلەرگە بۇئىش ئىنتايىن ئاسان،ساۋادى بارلا ئادەم قىلالايدىغاندەك تۇيغۇ بېرىپ قويغان.مانا مۇشۇنداق‹‹قارا قورساق سەكە››لەرنىڭ كاساپىتىدىن  بەزى يېزا ئوتتۇرا مەكتەپلىرنىڭ تولۇقسىز سىنىپلىرىدا ساۋاتسىز ئوقۇغۇچىلار مەۋجۇت.21-ئەسىردىمۇ باشلانغۇچ مەكتەپتە ئالتە يىل ئوقۇپ ساۋاتسىز قالغان ئوقۇغۇچى بار دىيىلسە بۇ خۇددى دەريا بويىدا سۇغا پۇتىنى چىلاپ ئولتۇرۇپ ئۇسسۇزلۇقتىن ئۆلۈپ قالغاندەك ئىش بولىدۇ. مانا بۇخىل ئۆلۈمدە ‹‹مەكتەپنى چىمچىلىقىدا باشقۇرىدىغان›› نوچىلارنىڭ باش تارتىپ بولمايدىغان جاۋاپكارلىقى بولىدۇ.

سىز مەيلى كىم بولۇڭ ھوقۇق ۋە پۇلىغا قارۇغۇلارچە  قىزىقىپ مەكتەپ مۇدىرى بولغان بولسىڭىزئۆزىڭىزنى دەڭسەپ بېقىپ مەكتەپكە،جەمىيەتكە،ئەڭ مۇھىمى ئۆزىڭىزگە يۈزكېلەلمىگىدەك ئەھۋالدا بولسىڭىز بۇ ئىشتىن قول ئۈزۈڭ.ئەگەر يېڭىدىن مەكتەپ مۇدىرى بولۇش خىيالىدا بولغان بولسىڭىز بۇ خىيالىڭىزدىن ۋاز كېچىڭ .ئۇنىڭدىن كۆرە سىزنىڭ بىرەر ئىدارىغا دەرۋازىۋەن بولغىنىڭىز تۈزۈك.چۈنكى دەرۋازىۋەنلىكنى دوراپ قىلغىلى بولىدۇ ،خۇددى كېچىدە قاۋىغان ئىتقا ئوخشاشلا...


شىنجاڭ مائارىپى ژۇرنىلى 2011-يىل 5-سانىدىن ئېلىندى
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   مۇبارەك تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-2-19 10:51  

UID
16297
يازما
178
تېما
12
نادىر
0
جۇغلانما
538
تىزىملاتقان
2011-10-22
ئاخىرقى قېتىم
2014-2-17
توردا
144 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-19 12:43:45 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قېزىق ئىشلار يېزىلىرىمىزدا ئىنتايىن كۆپ. ھۆكمەتتىن مەكتەپكە ئوقۇتۇش ئەسلىھەلىرىنى تولۇقلاشقا بەرگەن پۇللارغا شەكىل ئۈچۈن بىر نەچچە تال كومپىيۇتېر ئېلىپ قويۇپ، قالغىنىنى چۆنتەككە سالىدىغان، مەكتەپ قۇرۇلىشىغا ئاجرىتىلغان مەبلەخكە دەرۋازنى ئازراق ياساپ قويۇپ، ئاشقىنىنى رەھمەت دۇنياسىغا ئۇزىتىدىغان مەكتەپ مۇدىرلىرى ساماندەك. شۇلارنىڭ ئاچكۆزلىكىدىن يېزا مەكتەپلىرىدە، قەھرىتان قىشتا سوغۇق دەرىسخانىدا تۈگۈلۈپ ئولتۇرۇپ دەرس ئاڭلاۋاتقان بالىلارنى، ئاي-ئايلاپ موما يەپ ئوقۇۋاتقان مەكتەپ ياتاقلىرىدىكى بالىلارنى كۆرۈپ تۇرىمىز.

UID
12811
يازما
277
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
3581
تىزىملاتقان
2011-6-29
ئاخىرقى قېتىم
2013-11-22
توردا
88 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-19 17:20:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
     پ ،، بۇلۇپ  ۋ.. بولمىعاندا  ناھايىتى  ئاسانلا  مۇدۇر بولعىلى بۇلىدۇ .   

تىرىشچان ئەزا

ئۇيغۇران

UID
16846
يازما
661
تېما
7
نادىر
0
جۇغلانما
1051
تىزىملاتقان
2011-11-4
ئاخىرقى قېتىم
2014-8-30
توردا
701 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-19 17:31:04 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
abm165 يوللىغان ۋاقتى  2012-2-19 17:20
پ ،، بۇلۇپ  ۋ.. بولمىعاندا  ناھايىتى  ئاسانلا  مۇدۇر ب ...

پ دېگىنىڭىزنى «پۇل»، ۋ دېگىنىڭىزنى «ۋىجدان» دەپ چۈشەنسەك بولامدۇ؟ ئەگەر شۇنداق دېگەن بولسىڭىز، بۇ قۇرۇق سەپسەتىڭىزنى يىراققا ئاپىرىڭ.
تىل تۇتىقىڭىز بولمىغاندېكىن، نېمە قىلىسىز ياپتا گەپ قىلىپ.

يېڭى يۇلتۇز

شامال چىقمىسا دەرەخ لىڭشىماس

UID
28251
يازما
79
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
79
تىزىملاتقان
2012-1-31
ئاخىرقى قېتىم
2014-8-29
توردا
48 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-19 19:28:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قانداقلا ئىدارە-ئورگان بولسۇن باشلىق بولماق ئۇنچە ئاسان ئەمەس.

UID
12209
يازما
67
تېما
6
نادىر
0
جۇغلانما
1148
تىزىملاتقان
2011-6-13
ئاخىرقى قېتىم
2013-12-3
توردا
25 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-19 19:43:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   مەكتەپ مۇدىرى دىگەنلىك ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇتقۇچىسى دىگەنلىك،مەكتەپ مۇدىرىنىڭ مەركىزىي حىزمىتى ئوقۇتقۇچىلارعا يىتەكچىلىك قىلىپ ئوقۇ-ئوقۇتۇش سۅپىتىنى يۇقۇرى كۉتۅرۅش.

UID
10506
يازما
15
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
165
تىزىملاتقان
2011-3-31
ئاخىرقى قېتىم
2012-5-19
توردا
29 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-20 23:11:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىشنى قىلىپ ،مەكتەپ مۇدرى بولۇش ئاسان......

UID
17957
يازما
151
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
1741
تىزىملاتقان
2011-12-2
ئاخىرقى قېتىم
2014-8-3
توردا
37 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-21 19:38:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
لۇشۇن ئەپەندى‹‹دوراپ مەكتەپ مۇدىرى بولغانلىق يېزا ئىتلىرىنىڭ بىر-بىرسىنى دوراپ ھاۋشىشىغا ئوخشاش›› دىگەن ئىكەن

ھازىر دەل مۇشۇنداق ئىشلار بولىۋاتىدۇ

UID
29200
يازما
1
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1
تىزىملاتقان
2012-2-10
ئاخىرقى قېتىم
2012-4-26
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-2-28 23:48:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ۇن ئەپەندى‹‹دوراپ مەكتەپ مۇدىرى بولغانلىق يېزا ئىتلىرىنىڭ بىر-بىرسىنى دوراپ ھاۋشىشىغا ئوخشاش›› دىگەن ئىكەن

ھازىر دەل مۇشۇنداق ئىشلار بولىۋاتىدۇ
               بۇ گەپ سەل بوپ قالغۇدەك.ھازىر مەكتەپ مۇدىرى بولماق ئۇنچە ئاسان ئەمەس.ئىش قىلىپ ئادەم باشقۇرماقدىن تەس ئىش يوقمىكىن دەيمەن،

UID
19565
يازما
53
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
56
تىزىملاتقان
2011-12-26
ئاخىرقى قېتىم
2014-6-4
توردا
29 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-7 16:50:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پۇل بولسا بولىدۇ، بىرى خىوشامەت قىلالمىساڭ، باشلىقلىقتىن چۈشۈپ كىتىسەن ياكى پىنسىيگە چىقىسەن ۋە ياكى باشقا ئورونغا يۆتكىلىسەن شۇ.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش