كۆرۈش: 7980|ئىنكاس: 14

‹‹ئالاھىدە ئۇقۇغۇچى››نىڭ جاۋابىدىن تۇغۇلغان ئويلار [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
6825
يازما
501
تېما
34
نادىر
0
جۇغلانما
11762
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-8-9
توردا
228 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-13 23:40:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

‹‹ئالاھىدە ئۇقۇغۇچى››نىڭ جاۋابىدىن تۇغۇلغان ئويلار

 

تۇردى توختى

 

مەكتەپ- ئۇقۇغۇچىلارنىڭ بىلىم ئالىدىغان ،ئادەم بۇلۇشنىڭ پەزىلەتلىرىنى ئىگىلەيدىغان بۈشىگى. ئۇ ئۇقۇغۇچىلارغا تۇرلۈك بىلىملەرنى بىرىشنى مەقسەت قىلىپ،ئۇقۇۈۇچىلارنىڭ ياش ئالاھىدىلىگىگە ئاساسەن(ئۇمۇمى يۈزلۈك بولمىسىمۇ) سىنىپلارغا بۈلۈپ ئۇقۇتۇش ئېلىپ بېرىشنى ئۈزىنىڭ تەربىيە قاتلىمىدىكى بىرلىك قىلغان.

ئەمىليەتتە ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ياش ئالاھىدىلىگى ،پىسخىك ئالاھىدىلىگى ۋە  پىزىلوگىيەلىك ساغلاملىغى قاتارلىق ئامىللارنى ئويلۇشۇپ،سىىنىپلارغا بۈلۈپ ئۇقۇتۇش ئېلىپ بېرىش مائارىپنىڭ ئەسلى ئالاھىدىلىگى بۇلۇشى كېرەك ئىدى.ئىمكانىيەتنىڭ يوقلىقىدىن بەزى ‹‹ئالاھىدە›› يىتىلگەن بالىلارمۇ روھى ۋە جىسمانى،پىسخىك جەھەتلەردە نورمال ئۇقۇغۇچىلار بىلەن بىرلىكتە ئۇقۇيدىغان ھالەتلەر شەكىللىنىپ،‹‹ئالاھىدە ئۇقۇغۇچى›› بىلەن نورمال ئۇقۇغۇچىلارنىڭ بىر ئۇرۇندا ئۇقۇشى رايۇنىمىزدا ،بۇلۇپمۇ يېزىلاردا بىر ئاساسى ئەھۋالغا ئايلىنىپ قالدى.

بۇنداق نورمالنى ئۈسۈپ يىتىلمىگەن(يىتىلىشى نورمال ئەمەس،يىتىلىشى ۋە ئىنكاسى گال ئۇقۇغۇچىلار) ئۇقۇغۇچىلارنىڭ نورمال يىتىلگەن ئۇقۇغۇچىلار بىلەن بىرگە ئۇقۇشى ئۇلارغا روھى بېسىم بۇلۇپ،ئۇلارنى جىمغۇرلاشتۇرۇپ،ئۈزى يالغۇز تۇرۇشنى خالايدىغان ‹‹بىچارىلەر››گە ئايلاندۇرۇپ،ئۇلارنى ھەل قىلىش قىيىن بولغان پىسخىكىلىق توسالغۇلارغا گىرىپتار قىلىپ،ئۇلارنىڭ ئوسۈپ يىتىلىشىگە توسالغۇ بۇلۇپ كىلىۋاتىدۇ.بۇ مائارىپىمىزدىكى بىر چوڭ سەۋەنلىكتىن باشقا نەرسە ئەمەس.

مەن مەلۈم سىنىپقا دەرس ئوتكىلى كىرىپ ئۇقۇغۇچىلارغا دوست توغرىسىدىكى مەزمۇننى سوزلەپ،ساۋاقداشلادىن دوستلۇقنىڭ شەكىللىنىش،دوستلۇق چەمبىرىكىدىكى دوستلارنىڭ قانداق قىلىپ دوستلار قاتارىغا كىرگەنلىكى،ئادەمنىڭ ئىجدىمالىققا ئىگە بۇلۇشتەك ئالاھىدىلىكىگە ئاساسلانغاندا بۇ دوستلارنىڭ بىزنىڭ دوستلۇق چەمبىرىكىمىزگە نەدىن كېلدىغانلىغىنى سورىغىنىمدا ئۇقۇغۇچىلار ئارىسىدىكى بىر ‹‹ئالاھىدە››ئۇقۇغۇچۇم قول كۈتۈرۈپ جاۋاپ بىرىشنى ئىلتىماس قىلدى.مەن ئۇنىڭغا رۇخسەت قىلغاندىن كىيىن ئۇ:

_ مالىم دوستلار ئۈيىدىن كېلىدۇ. دىدى

ئۇقۇغۇچىلار پاراققىدە كۈلۈشۈپ كەتتى.مەن:

-بۈگۈن بەك يۇمۇرلۇق بۇلۇپ كىتىپسەن،قارا ساۋاقداشلىرىڭنى خۇش قىلۋاتقىنىڭنى،بۇ جاۋابىڭ بەك كۈڭۈلدىكىدەك بولدى...دەپ  ئۇنى ئىلھاملاندۇرۇپ سىنىپتىكى ئوڭايسىزلىقنىڭ ئالدىنى ئالدىم.مەن شۇنچە تىرىشچانلىق كۆرسەتكەن بولساممۇ ئۇقۇغۇچىلاردىكى ئۇنى مەسخىرە قىلىش كەيپىياتى تۈپتىن يوقۇلۇپ كەتمىدى.بىرنەچچە ئۇقۇغۇچى ئاقىسىغا قاراپ ئۇنى تۇنجى قېتىم كۆرىۋاتقاندەك قىياپەت بىلەن چالا كۈلۈپ قۇيۇپ،ئالدىلىرىغا قاراشتى،مەن كەيپىياتنى تۇراقلاشتۇرۇش مەقسىدىدە:

-ساۋاقدىشىڭلار توغرا دەيدۇ،ھەر بىر ئادەمنىڭ ئۈيى بولىدۇ،ئادەملەر شۇ ئوينى بىرلىك قىلىپ ياشايدۇ،مۇشۇنداق ئويلەرنىڭ بىركىشىدىن ،شۇنداقلا شۇ ئويدىكى كىشىلەرنىڭ ئۆز-ئارا مۇناسىۋەتلىشىشىدىن شەكىللەنگەن ئىجدىمائى مۇناسىۋەتلەرنىڭ داۋاملىشىش جەريانىدا مىجەزى،مەقسەدى،مۇددىئاسى ئوخشاش كىشىلەر دوست بۇلۇشىدۇ،بۇنىغا ئاساسلانغاندا دوستلۇقنىڭ تۇنجى قېدىمى ئويدىن باشلانغان بۇلۇدۇ دەپ چۈشەنچە بەرگەن بۇلدۇم.ساۋاقداشلارنىڭ كەيپىياتى تۇراقلاشقان بىلەن، مىنىڭ ئىچىم ئېچىشقاندەك بۇلۇپ،جىددىيلىشىپ قالدىم.بۇ ئىش مىنى ئويلىنىشقا مەجبۇر قىلدى.

1.مەكتەپلەردىكى ئالاھىدە ئۇقۇغۇچىلار ۋە ئۇلارنىڭ مەكتەپتىكى ئورنى

‹‹ئالاھىدە ئۇقۇغۇچىلار››-ئانىسىدىن تۇغۇلغاندىلا پىزىلوگىيەلىك  كەمتۈكلۈككە ئىگە بۇلۇپ تۇغۇلغان ‹‹بەخىتسىز›› ئۇقۇغۇچىلار بۇلۇپ بۇلاردىكى كەمتۈكلۈك خىلمۇ-خىل بۇلۇدۇ.ئۇلارنىڭ بەزىلىرى ئەقلى جەھەتتىن ئىنكاسى تۈۋەن بۇلۇپ،مەسىلىلەرنى تەپەكۈرىغا تايىنىپ ئەمەس،بەلكى كۈرۈشتىن ھاسىل بولغان بىلىش(سەزگۈ) ئارقىلىق ئىنتايىن ئاددىي ھالدا بىر تەرەپ قىلىدۇ ياكى ھۈكۈم قىلىدۇ.يەنە بەزىلىرى ھەم ئەقلى جەھەتتى ھەم جىسمانى جەھەتتىن كەمتۈك بۇلۇپ،بۇنداق بالىلار ھەم تەپەككۈردىن ھەم ھەركەتتىن قىينىلىپ تېخىمۇ بىچارە بۇلۇپ قالىدۇ(كۆپۈچە ئەھۋالدا ئۇلار بىچارىلىگىنى ھىس قىلالمايدۇ،بۇنداق ھىس قىلالماسلىق ماھىيەتتە ئۇلارنىڭ ‹بەختى›بۇلۇشى مۈمكىن).يەنە بەزىلىرى جىسمانى جەھەتتىن مېيىپ بۇلۇپ،بۇلارنىڭ ئەقلى ئىختىدارى نورمال،بۇلار ئالدىنقى ئىككى خىلدىكىسىگە قارىغاندا زور بەخىتنىڭ ئىگىلىرى ھىساپلانسىمۇ نورمال كىشىلەرگە سېلىشتۇرغاندا يەنىلا‹‹ئالاھىدە›› ھىساپلىنىدۇ.يىغىنچاقلىساق بۇ بالىلار  ئىختىدارسىز ئەمەس،نورمالمۇ ئەمەس،جىسمانى ۋە ئەقلى جەھەتىىن كەمتۈك بالىلاردۇر.

بۇنداق بالىلار ئالاھىدە غەمخورلۇققا ئىگە بۇلۇشى،باشقىلارنىڭ كۈيۈنىشى بىلەن ئۈزىنىڭ بەختسىزلىكىنى ئۇنتۇپ،خاتىرجەم خۇشال ئۈتۈشى،ھەر تەرەپتىن يىتەكلىنىپ،ئۈزىدىكى ئەقلى كەمتۈكلۈكنى ئاستا-ئاستا تۈگۈتۈش ئۈچۈن،خورلۇق ھىس قىلماسلىقى كېرەك ئىدى.ئەمىليەتتە مەكتەپلىرىمىزدە بۇنداق بالىلار قانچىلىك غەمخورلۇقتىن بەھرىمان بۇلىۋاتىدۇ؟بىز ئۇلار ئۈچۈن نىمە قىلىپ بېرەلىدۇق؟ بۇ مەسىلىدە ھەممە ئادەم ئويلۇنۇپ كۈرىشى،بۇلارنىڭ يەردەمگە مۇھتاچ ئىكەنلىگىنى چۈشىنىشى كېرەك ئىدى.بىراق،بۇنى چۈشىنىدىغانلار قانچىلىك؟

مەكتەپلىرىمىزدىكى ئەمىلىي ئەھۋالغا قارايدىغان بولساق بۇنداق ‹‹ ئالاھىدە ›› ئۇقۇغۇچىلارنىڭ مەكتەپتىكى ئورنى باشقا ساغلام،نورمال ئۇقۇغۇچىلارغا قارىغاندا تۈۋەن بۇلۇپ كىلىۋاتىدۇ.ئۇقۇغۇچىلار بۇنداق‹‹ دۆت ›› ساۋاقدىشىنى ھەر تەرەپتىن مەسخىرە قىلسا،تۇرلۇك پالىيەتلەردە ئۇنى پالىيەتكە قاتناشتۇرمىسا(ئۇقۇغۇچىلار تەشكىللىك ھەم ئىختىيارى تەشكىللىگەن پالىيەتلەر)،ئۇنى ئادەتتىكى تۇرمۇشىدىكى ئىشلىرىغا سالسا(ئۇقۇغۇچىنىڭ شەخسى ئىشلىرى) ئۇنىڭ ئۇقۇغۇچىلار ئالدىدىكى ‹‹ھۆرمىتى›› قانداق بولماقچى،‹‹ئالاھىدە›› ئۇقۇغۇچىلارمۇ شۇلارنىڭ ساۋاقدىشى ھەم قېرىندىشىغۇ؟.ئۇقۇتقۇچىلار بۇنداق ‹‹دەلتە›› ئۇقۇغۇچىلارغا قانچىلىك كۈيۈنەلىدۇق؟ ئۇلارنى تۈرلۈك ئىژدىمائى پالىيەتلەرگە تەشكىللەپ ئۇلارنىڭ يىتىلىشىگە،نەزەر دائىرىسىنىڭ كېڭىيىشىگە يەردەم بېرەلىدۇقمۇ؟ھەتتا بەزىلىرىمىز ئۇلارنىڭ ‹‹مەرىزى››يۇقۇپ قالىدىغاندەك ئۇلاردىن سەسكىندۇققۇ! ئۇلارمۇ  ئەمىليەتتە سىزنىڭ پەرزەنتىلىرىڭىز ئىدىغۇ؟...

ئەمىليەتتە بۇ ئۇقۇغۇچىلار ھەممىدىن بەك يىتەكلەشكە كۈيۈنۈشكە،كۆڭلىنى ئوستۈرۈشكە مۇھتاچ ئىدى.بۇلارغا مۇكەممەل بىلىملەرنى ئۈگىتىش  ئاسان ئەمەس،بىز مۇشۇنى باھانە قىلىپ ئۇ ئۇقۇغۇچىلارنى ئۇنتۇپ قالساق،بۇلار خېمىغا يېنىپ،كىيىنكى ۋاقىتلاردا ئاتا-ئانىسىغا يۈك بۇلۇپ قالىدۇ.بۇلارغا ئادەتتىكى ياشاش يوللىرى ئۈگىتىپ قۇيۇش بىزنىڭ مۇقەددەس بۇرچىمىز بۇلۇشى كېرەك.ئۇلارنىڭ كۆڭلىنى ئاۋۇندىرىدىغان ھەرقانداق ئىشنى قۇربىمىزنىڭ يىتىشىچە ئۇلارغا يەتكۈزسسەك، چۇقۇم  ئۇلارنىڭ كۆڭلى ئۆسىدۇ.ئەمىليەتتە بۇنداق پالىيەتلەرنىڭ تەكرارلىنىش ئۇلارغا ئېقىل،تەپەككۈر ئاتا قىلىدۇ.بىراق مەكتەپلىرىمىزدە مەيلى ئۇقۇغۇچىلارنىڭ مەيلى ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ نەزىرىگە ئىلىنمەيۋاتقان ئۇقۇغۇچىلار دەل ‹‹ ئالاھىدە›› ئۇقۇغۇچىلاردۇر.

ئىلگىرى مەن ئىشلىگەن مەكتەپتە ئەقلى يىتىلىشى كىيىن قالغان بىر ئۇقۇغۇچى بۇلۇپ،ئۇ مەكتىۋىمىزدىكى بارلىق ئۇقۇتقۇچى،ئۇقۇغۇچى،ئىشچى خىزمەتچىلەرنىڭ قوللىشىغا ئىرىشكەن.مەكتەپتىكى بارلىق كىشىلەر ئۇنىغا شۇنداق ئامراق ئىدى.ھەتتا قىز ئۇقۇغۇچىلارمۇ ئۇنىڭ بىلەن چاقچاقلىشىپ،ئۇنى ئۈزىنىڭ قېرىداشلىرىدەك كۆرەتتى.مۇشۇنداق كويۇنۇش نەتىچىسىدە ئۇنىڭ ئەقلى يىتىلىشى ئىنتايىن تىز بۇلۇپ،خارەكتىرىدە نۇرىۇن ئۆزگۈرۈشلەر بولغان.كىيىن مەكتەپ كۆچىدىغان چاغدا ئۇنىڭ بىخەتەلىگىنى كۆزدە تۇتۇپ،ئۇنى ئاتىسىنىڭ تەربىلىشىگە تاپشۇردۇق.مەن ئۇنىڭدىن مەكتەپتە ئۇقۇغۇڭ بارمۇ؟دەپ سورىسا ئۇ كۈزىگە ياش ئېلىپ تۇرۇپ:ئۇقۇغۇم بار دەپ جاۋاپ بەردى.ئۇنىڭ جاۋابىنى ئاڭلاپ مىنىڭمۇ كۆزۈمگە ياش كەلدى.مىنىڭچە ئۇ ئاشۇ كىشىلەرنى مەڭگۈ ئىسىدە ساقلايدۇ.

2.ئادەتتىكى مەكتەپلەردە ئۇلارنى تەربىلەشنىڭ ئۇسۇللىرى
بۇ خىلدىكى ئۇقۇغۇچىلارنى ئادەتتىكى مەكتەپلەردە تەربىلەش،بۇلۇپمۇ پەننى بىلىملەر بۇيۇچە سېسىتمىلىق تەربىلەش بىر قەدەر قىيىن بولسىمۇ،بىراق بۇ ئۇقۇغۇچىلارنى تەربىلىمەي مەيلىگە قۇيۇۋېتىش بىر جىنايەت!

مىنىڭچە ئۇلارنى تەربىلەشتە تۈۋەندىكى ئۇسۇللارنى قوللىىپ باقسا بىر قەدەر ئۈنىمى بۇلۇدۇ.

1(مەكتەپ بىلەن ئائىلىنىڭ ھەمكارلىغىنى قولغا كەلتۈرۈپ ئۇلارنىڭ ئالاھىدىلىگىنى قېزىپ چىقىپ،ئۇلادىكى قىزىقىش ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن ئۇلارنى بىر قەدەر ئىختىيارى،ئازادىچىلىك بىلەن قىزىقىشى تەرەپكە يىتەكلەپ،ئاشۇ نوقتىنى بۆسۈش ئېغىزى قىلىشقا ئەھمىيەت بىرىش لازىم.

2(ئاتا ئانىلار ئائىلىدە ئۇلارنى كەمسىتمىسلىكى ۋە كەمسىتىشكە قەتتىئى يول قويماسلىغى،مەكتەپ تەرەپمۇ بۇ ئۇقۇغۇچىلارغا ئالاھىدە كۈيۈنۈپ،ئۇلارنى كەمسىتىدىغان ھەرقاندا سۆز-ھەركەتكە يول قويماسلىغى،ئۇلارنىڭ ىۇشاللىق ئىچىدە پالىيەت قىلىشىغا شارايىت يارتىپ بىرىشى كېرەك.

3(مەكتەپ تەرەپ ئىمكانىيەتنىڭ بېرىچە ئۇلارنى دەرسخانىغا سولىۋالماي،ئۇلارنىڭ ئىختىيارى پالىيەت قىلىشىغا يىتەكچىلىك قىلىشى،ئۇلارنى ئىجدىمائى(مەكتەپ ئىچىدىكى) پالىيەتلەر بىلەن شۇغىللىنىشىغا كوپرەك دەۋەت قىلىشى،قول سېلىپ ئىشلەشكە ئىلھام بىرىشى كېرەك.ئۇلارنى ئۈزى قىلالايدىغان ئىشنى ئۈزى قىلىشتەك ئىمكانىيەت بىلەن تەمىن ئىتىشى كېرەك.

4(مەكتەپ يەنە ئۇلارغا تەنتەربىيە،شئېرى-مۇزىكا،گۈزەل سەنئەت،ئىشجدىمائى ئەمىليەت دەرسىلىرىگە قاتنىشىش پۇرسىتى يارىتىپ بىرىپ،ئۇلارنىڭ كۆپرەك پالىيەت قىلىشىغا يول قۇيۇشى،شۇ ئاساستا كۆڭلىنى ئاۋۇندۇرۇپ،ئۇلارنىڭ باشقا ئۇقۇغۇچىلار بىلەن كوپرەك ‹‹ئوينىشى››نى قولغا كەلتۈرۈپ،ئۇلارنىڭ ئۈزىگە ئىشىنىش روھىنى ئۇرغۇتىشى كېرەك.

5(مەكتەپ ئۇلارغا ماددىي قەھەتتىن يەردەم بىرىپ،ئۇلارغا ئىللىقلىق يەتكۈزۈپ مەكتەپنى ئۇلارنىڭ ئىللىق ئايلىسىگە ئايلاندۇرۇش،شۇ ئاساستا ئۇلاردا بىخەتەرلىك تۇيغىسىنى شەكىللەندۈرۈش لازىم.

6(ئۇقۇتقۇچىلار ئۇلارغا كۈيۇنىشى، ئۇچراشقاندا بىرەر ئېغىز گەپ قىلىپ ئۇنى خۇشال قىلىشى،ئۇلار بىلەن مۇناسىۋەتنى قۇيۇقلاشتۇرۇپ،ئۇلارنى ئىززەتلىشى،ئۇلارنىڭ قۇربى يېتىدىغان ئىشلارغا ئۇلانى ئۇرۇنلاشتۇرۇپ،ئۇلارنىڭمۇ ‹‹مەن قىلالايدىكەنمەن››دىگەن ئۈزىگە ئىشىنىش روھىنى يىتىلدۈرۈشى كېرەك.

7(سىنىپ مەسئۇللىرى ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئالدىدا ئۇلارنى ماختاشقا ئەھمىيەت بىرىپ،ئۇلاردا باراۋەرلىك تۇيغۇسىنى پەيدا قىلىشقا تىرشىشى،ھەرقانداق ئۇقۇغۇچىنىڭ ئۇلارنىڭ ئاجىزلىقىنى تۇتىۋېلىپ،ئۇلارنى كەمسىتىدىغان ھەركەتلەر بىلەن شۇغۇللىنىشىنىڭ قەتتئى ئالدىنى ئېلىشى لازىم.

8(سىنىپ كوللىكتىۋىدىكى ساۋاقداشلار ئۇلار بىلان يېقىن دوست بۇلۇپ،ئۇلارنىڭ يىتمسىراپ،يالغۇزلۇق ھىس قىلىشىنىڭ ئىمكانىيەتنىڭ بېرىچە ئالدىنى ئېلىشى لازىم.

9(مەكتەپتىكى باشقا ئۇقۇغۇچىلارمۇ ئۇلارنىڭ تۇرمىشىغا سىڭىپ كىرىپ،ئۇلارنى ئۆز قېرىدىشىدەك كۈرۈپ،ئۇلارنىڭ ساۋاقداشلار بىلەن ئارلىشىش،دوست بۇلۇش ئارزۇسىنى قاندۇرۇشقا تىرشىشى لازىم.

10(ئۇلاغا لەقەم قۇيۇشتىن قەتتئى ساقلىنىپ،ئۇلارنىڭ ئاجىزلىغىنى ئۇلارغا ھىس قىلدۇرماسللىققا تىرشىشى كېرەك.

يىغىپ ئېيتقاندا ئادەتتىكى مەكتەپلەر بۇنداق ئۇقۇغۇچىلارنى تەربىلەشكە ئەھمىيەت بىرىپ،پۈتكۈل جەمىيەتنىڭ ئۇلارنى قوللىشىنى قولغا كەلتۈرۈشكە تىرىشىپ،ئۇلارنى ساغلام ئۇقۇغۇچىلار قاتارىغا قايتۇرۇپ كىلىش ئۈچۈن ئۈزىنىڭ تىرىشچانلىغىنى قولغا كەلتۈرۈشى،شۇ ئاساستا ئۇلارنىڭ كەلگۈسىنىڭ قاراڭغۇ بۇلۇپ قېلىشىنىڭ ئالدىنى ئېلىشقا ئىمكانىيەتنىڭ بېرىچە تىرشچانلىق كۆرسىتىشى كېرەك.

 

(ئۆز يازمام)


خۇدا ئادەمدىن ئارتۇق ئادەم ياراتمايدۇ...
ئەلكۈيى مىكرو بلوگ ئېچىلىش مۇراسىمى

يېڭى يۇلتۇز

نېمە يېزىشنى ئوي

UID
15156
يازما
7
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
90
تىزىملاتقان
2011-9-15
ئاخىرقى قېتىم
2011-10-25
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-16 14:14:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تىمىكەن، خېلى ياخشى تەھلىل قىلىپسىز. لىكىن ئىملا خاتالىقى بەكلا كۆپ بولۇپ كىتىپتۇ.
تاس قاپتۇ ماقالىنىڭ سۈپىتىنى بۇزىۋەتكىلى!!!

كۆيۈمچان ئەزا

يارتىلىشىمىزدىك

UID
12641
يازما
113
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
3294
تىزىملاتقان
2011-6-23
ئاخىرقى قېتىم
2012-7-23
توردا
11 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-16 19:51:24 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تېمىكەن ،گەپ ئەمدى بۇنى قانداق ئەمىلىلەشتۈرۈپ قانداق  سىڭدۈرۈشتە . نۇرغۇن ئوقۇتقۇچىلار نەتىجە قوغلىشىپ ياكى ھەرخىل سەۋەپلەر تۈپەيلىدىن بۇنداق ئوقۇغۇچىلار بىلەن كارى بولمايدىغان ، ھەتتا مەكتەپ رەھبەرلىكى باش بولۇپ بۇنداق ئوقۇغۇچىلارنى "ساننىڭ سىرتىغا" چىقىرىۋېتىدىغان ئىشلار  خېلىلا ئوموملاشقان .
گەپ قىلساق گەپ جىق ، ئىشقىلىپ دۇنيادا تۇغما دوت بالا بولمايدۇ ، كەمتۇك ، دىۋەڭرەكلىرىنى  زېھىن قويۇپ تەربىيلىسەك ئۇلارنى بەك "ئەلا " قىلىۋېتەلمىسەكمۇ نورمال يېتىشتۈرۈپ كەتكىلى بولىدۇ ، باشقا قوشۇمچە ئالاھىدىلىكلىرىنى يېتىلدۈرۈپ نامايەن قىلغىلى بولىدۇ ، بۇنى مەن خىزمەت ئەمىلىيىتىمدىن ئۆتكۈزۈپ باققان .
خېلى ئەتراپلىق تەھلىل قىلىپ ،كۈزىتىپسىز ، ھارماڭ !

... باشقىلار بۇ يەرگە باسقاندا ئاياع، بولىدۇ كۉل ئىزى ئۇلارعا نىشان. ئاحىرقى چوعلانى تءپىپ كۉللەردىن، كىيىنكى كارۋانلار ياقىدۇ گۉلحان.

UID
7836
يازما
30
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
930
تىزىملاتقان
2010-12-11
ئاخىرقى قېتىم
2012-2-22
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-16 20:13:56 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇئەللىمكەنسىز، ئىملاغا بەك دىققەت قىلىشىڭىز كېرەك. بولمىسا ئوقۇغۇچىلىرىڭىزنىڭ ئىملاسىمۇ سىزنىڭكىدەك خاتا بولۇپ يېتىشىپ چىقىدۇ.

كۆيۈمچان ئەزا

بەزىدە "خات

UID
8033
يازما
477
تېما
32
نادىر
0
جۇغلانما
15689
تىزىملاتقان
2010-12-19
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-22
توردا
14 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-16 20:42:38 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇنداق ئويلاشقىمۇ تامامەن بولىدۇ :
دۇنيادا ئەڭ "ئەقىللىق"دەپ قارالغان ئىنىشتىيىن ، بۇرۇن سىنىپىدىكى ئەڭ "دۆت" ئوقۇغۇچى ئىدى .ئۇ ئەسلىدىنلا  "دۆت" ئەمەس ، بەلكى ئەتراپىدىكى مۇھىت شۇنداق پەردازلاپ قويغان .، بىراق كىيىن ئۇ ئۆزىنىڭ  دۆت ئەمەسلىكىنى ۋە ، پەقەت قابىلىيىتىنى جارى قىلدۇرالمىغانلىقىنى ھىس قىلغان .
   شۇنىڭغا ئوخشاشلا، زامانىمىزدىكى  مائارىپ ساھەسىگە كۆز يۇگۇرتىدىغان بولساق ، مائارىپ ساھەسىدە، پىشقەدەملەر ئازىيىپ، ياش ئوقۇتقۇچىلار بارغانسىرى كۆپەيمەكتە .چۇنكى قوش تىل مائارىپ تۇزۇلمىسى يولغا قويۇلغاندىن باشلاپ، خەنزۇتىلىغا بولغان كۇچلۇك تەلەپ سەۋەبىدىن ، نۇرغۇن پىشقەدەملىرىمىز نىنىدىن ئايرىلدى .بۇ ئەھۋالدا ياش ئوقۇ-ئوقۇتۇش سىپىدىكى تايانچ قوشۇننىڭ تەجىربىسى كەمچىل ، بىشىدىن ئىسسىق سوغۇقلار ئوتۇپ باقمىغاچقا ، بالىلارنىڭ پىسخىكىسىنى توغرا  يىتەكلىيەلمەيدۇ دە ، بالىلاردا ئۆزىنى تۆۋەن كۆرىدىغان ئەھۋال شەكىللىنىدۇ .

دىنىمنىڭ ئۇستۇنلىكى -مىنىڭ شان-شەرپىم

كۆيۈمچان ئەزا

تەپەككۇر قىرغاق

UID
8598
يازما
126
تېما
11
نادىر
0
جۇغلانما
4418
تىزىملاتقان
2011-1-15
ئاخىرقى قېتىم
2011-12-25
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-16 23:12:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تۈنۈگۈن بىر فىلىم كۆردۈم " يەر شارىدىكى يۇلتۇز"ناملىق،فىلىمدە بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇش ،يېزىشنى بىلمىگەنلىكى سەۋەپلىك ،ئەقلى ئىقتىدارى كەمچىل دەپ قارىلىپ سىنىپ قالدۇرۇلۇش،كەمسىتىلىش جەريانى ئەكىس ئەتتۈرلىدىكەن.ئەڭ ئاخېرىدا بىر ياخشى نىيەتلىك ئوقۇتقۇچى كۈنسايىن چۈشكۈنلۈشۈپ گەپمۇ قىلماس بولغان بۇ ئوقۇغۇچىنىڭ تاپشۇرۇق دەپتەرلىرىنى كۆزىتىپ،ئۇنىڭ سادىر قىلغان خاتالىقلىرىنىڭ قانۇنىيىتىنى تېپىپ چىقىدۇ،ھەممە تەرىپىدىن ئەيىپلىنىدىغان،كەمسىتىلىدىغان بۇ ئوقۇغۇچىغا مىھرىنى بېرىدۇ،ئۆزگىچە ،ماس كېلىدىغان ئۇسۇللاردا تەربىيلەيدۇ،ئاخېرىدا ئۇ بالىنىڭ ساۋادى چىقىدۇ!
ئۇنداق ئالاھىدە ئوقۇغۇچىلارغا بىرىنچى بولۇپ بېرىلىدىغان دەرس دەل ئەتراپتىكىلەرنىڭ مىھىر-مۇھەببىتى بولىشى كېرەك دەپ قارايمەن.

پاتتى قۇياش،قىسقاردى ئەجەل

UID
16154
يازما
5
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
50
تىزىملاتقان
2011-10-17
ئاخىرقى قېتىم
2011-10-19
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-17 13:15:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بارلىق ئوقۇتقۇچىلىرىمز سزدەك ئويلىغان بولسا نىمدىگەن ياىشى بولاتتى....ھە!

رەشىدە

UID
16162
يازما
12
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
342
تىزىملاتقان
2011-10-17
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-21
توردا
1 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-17 19:26:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇنداق  ئۇقۇغىچىلار   راسلا   بەك  كۆپ....  بىراق  ئۇقۇتقۇچلار  دىققەت  قىلامۇ،،،
      قانچىلىك  ئۇقۇتقۇچى  بۇ  تىممىنى  كۈرەر،،،،،

تاغلىق

UID
14670
يازما
4
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
124
تىزىملاتقان
2011-9-4
ئاخىرقى قېتىم
2012-3-27
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-17 23:08:44 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەك ياخشى يىزىپسىز، ھەممە ئادەمنىڭ بۇنداق بالىلارنى توغرا چۈشنىشنى ئۈمۇت قىلمەن.

كۆيۈمچان ئەزا

نېمە يېزىشنى ئوي

UID
11199
يازما
292
تېما
5
نادىر
0
جۇغلانما
6652
تىزىملاتقان
2011-5-13
ئاخىرقى قېتىم
2012-8-2
توردا
79 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-10-18 13:37:34 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مىنىڭ قارشىمچە، ئالاھىدە ئىقتىدار بىلەن روھى كەمتۇكلۇك بىرگە كىلىدۇ. ئۇلارمۇ ياخشى پەرۋىش قىلىنسا، ئالامەت كەشپىياتلار چىقىدۇ.

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش