- تىزىملاتقان
- 2014-4-22
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-4-15
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 1825
- نادىر
- 0
- يازما
- 163
ئۆسۈش
  82.5%
|
ayturk يوللىغان ۋاقتى 2014-11-7 13:34 
يا قۇشقاچ بولالماي يا بۈركۈت بولالماي ئوتتۇردا قالغان ...
شۇ دېمىسىمۇ ئۆزۈمىزنىڭ مەھسۇلاتىنى ئىشلەتمەي ، خەقنىڭ مەھسۇلاتىغا قارىغۇلارچە چېپىپ بېكاردىن بېكار خەققە پايدا مەنپەئەت يەتكۈزۈۋاتىمىز ، خەقنىڭ بازىرى كېڭىيىپلا كېتىۋاتىدۇ ، ئۆزۈمىزنىڭ بولسا ئۆز رايونىمىز ئىچىدىمۇ خەۋپ ئىچىدە ، ئۆز مەھسۇلاتىمىزنىڭ تەرەققىياتى ھەم شۇ يولدا تەۋەككۈلچىلىك ئىلكىدە مەغرۇر قەدەم بېسىۋاتقان قېرىنداشلىرىمىزغا چىقىش يولى بولسىمۇ قالدۇرۇپ قويغۇلۇق . بىر چاغلاردا تۈكىيە يېمەكلىك مەھسۇلاتلىرى دىيارىمىزنى قاپلاپ كەتكەنىدى ، كەينىدىنلا ئارمان ئىخلاس ئامىنە مەھسۇلاتلىمىزمۇ بوش كەلمىدى ، دېمەك بىز ئەلۋەتتە قىلالايمىز ، لېكىن بۇ بازار رىقابىتىدە يەنىلا باشقىلارنىڭ مەھسۇلاتلىرىنىڭ بازىرى يەنىلا ئىتتىك ، تۈرىمۇ كۆپ بولماقتا ، شۇڭا قېرىنداشلار ھەر جەھەتتىن ئويلىغاندا يەنىلا ئۇيغۇرچە مەھسۇلاتلار ياخشى . ھازىر ئۇيغۇرچە مەھسۇلاتلارنىڭ تۈرىمۇ خىلىمۇ كۆپەيدى ، لېكىن ‹‹ ئادەم جىق بولسا ئىش ھارام ›› دېگەندەك يەنە بىر قىسىم يېڭى چىققان بوپمۇ يىمەك-ئىچمەككە دائىر مەھسۇلاتلاردا خېلى گۇمانلىق نۇقسانلار ، يەنى مەھسۇلات خۇرۇچى ئىشلەپچىقىرىلغان ئورۇن شىكەت نامى قاتارلىق جەھەتلەردە ئېنىق گۇمانلىق نۇقتىلار بولغاچقا بۇ جەھەتتە جەمئىيەتتە تۈرلۈك سۆز-چۆچەك بولماقتا ، م : ئۇيغۇرچە يېڭى چىققان ئەرزان باھالىق ئالمىخان كەمپۈتلىرى ، قازاقلارنىڭ داستارقان قاتارلىقلار . شۇڭىمۇ ھازىر كىشىلىرىمىز قىممەت بولسىمۇ ئەرەب پاكىستان تۈركىيە دۈبەي مەھسۇلاتلىرىغا ئەڭ ئىشەنچىلىك پاكىز دەپ يۈگرەيدۇ ، شۇڭا ئۆزىمىزنىڭ بازىرى ئانچە بەك روناق تاپالمايۋاتىدۇ ، ئەمەلىيەتتە بولسا ئۆزۈمىزنىڭ تېخمۇ ئەرزان باھاسىمۇ مۇۋاپىق . ئەمدى بايىقى مەن مىسالغا ئالغاندەك نەدىن كەلگەنلىكى نائېنىق بولغان ئىككى توك-توك مەھسۇلاتنىڭ ھېلىقى ‹‹ بىر تال ئالما بىر سېۋەت ئالمىنى سېسىتىپتۇ ›› دېگەندەك ئەسلىدە بار بولغان يېڭىدىن چىقىۋاتقان ھەم چىقماقچى بولغان ئىشەنچىلىك مەھسۇلاتلارنىڭ بازىرىنى ئۆلتۈرۈپ قويمىسىلا بولاستىغۇ . يىراقتىكى موللام داموللام ، يېقىندىكى موللام جا موللام دېگەندەك بۇرۇنلاردا ئوخشاش بىر نەرسە بولسىمۇ خەنزۇنىڭ ياخشى دەپ خەنزۇدىن ئالىدىغان ئىشلارمۇ جەمئىيەتتە ئاز ساندا بار ئىدى ، لېكىن ھازىر بولسا يوقۇرى ئىشەنچ تۇرغۇزۇلغان ، خەلق رايىغا باققان مەھسۇلاتلىمىزنىڭ تۈرى تۈرى بىلەن بارغانچە كۆپلەپ مەيدانغا كېلىشى بىلەن نۇرغۇنلىغان كىشىلىرىمىز ئۆزىمىزنىڭ مەھسۇلاتىغا چاپىدىغان ياخشى ۋەزىيەت بارلىققا كەلدى . بۇرۇنلاردا گەرچە كىچىك بولساممۇ ئۇيغۇر ئالدامچى سۈپىتى تۆۋەننى ساتىدۇ خەنزۇنىڭ بولسا سۈپىتى بەك ياخشى ئادەم ئالدىمايدۇ دېگەننى ئاڭلىسام بەك ئاچچىقىمدىن يېرىلىپ كېتەتتىم ، يېقىندا بەزى بىر ئادەمنى چۆچۈتكىدەك ئۇچۇرلارنى ھەر يەرلەردىن بىلىپ يېتىپ ئەل-ئاغىنىلەر ئارىسىداخەنچە يېمەك-ئىچمەك دېسە ھۆ دەيدىغان بولۇپ كەتتۇق ، چۈنكى بىلىشىمچە جۇڭگودا ئىشلەپچىقىرىلغان ئىچىملىكلەرنىڭ ھالاللىق نىسبىتى 40 پىرسەنتكە يەتمەيدىكەن . لېكىن ئارمانغا چۇشلۇق دەرمان يوق دېگەندەك بەزى بىر ئۇيغۇرچە ئىچىملىكلەرنىڭ پاكىزلىق تەرىپى گەرچە ئۆلچەمگە يەتسىمۇ لېكىن قانداقتۇ مەبلەغ يېتىشمەي مەبلەغ سېلىشىمىز يېتەرسىزمۇ بىلمىدىم ئىشقىلىپ تەمى باشقىچىلا ئادەمگە خۇشياقمايدىغان دەرىجىدە تېتىيدىكەن ، شۇڭلاشقىمۇ بىرنىڭ ئۈستىگە بىرى چىقسىمۇ سۈپەت ھەر جەھەتتىن ئۆلچەمگە يەتمىسە بىكاردە ، شۇڭا نۇرغۇن مەھسۇكاتلىرىمىز چىقتى لېكىن ناھايىتى ئاز ساندىكىسىلا قۇدرەت تاپالىدى ، م : ئابىدە سۇدا سۈيى ، ماڭگو شەربىتى . نېمە ئۈچۈن بۇلارنى مىسالغا ئالدىڭ دېگەندە تېخى يېقىندا ئالدىنقى ھەپتە ئاغىنىلەر بىلەن مەكتەپ ئالدىدىكى ئۇيغۇرنىڭ دۇككىنىغا كىرىپ ئىچىملىك ئالدۇق ئاغىنە بالىلار سۇدا سۈيى ئالدى ، مەن قاراپ باقسام يېڭى چىققان ئۇيغۇرچە ئىچىملىكنىڭ تۈرى خىلكەن ، شۇڭا سۇدا سۈيى ئىچىۋەرمەي باشقىسىنىمۇ ئىچىپ باقايلى دەپ جىيەن لى باۋ ئېلىپ ئىچسەم بەك لاۋزا تېتىپ كەتتى خۇددى سۇ ئارىلاشتۇرغاندەك ، چىقىمنى دەپ بەلكىم ئارىلاشتۇرغاندۇ ، بۇ قانداق بولغىنى ئەمدى ، بۇنداق بولسا قانداقمۇ بازار تېپىپ خەق بىلەن رىقابەتلىشىپ ماڭالايدۇ ، تۇرغىچىلا كىچىك ۋاقلىرىمدا ئاڭلايدىغان ئۇيغۇرنىڭ مەھسۇلاتى ساختا سۈپىتى ناچار دېگەننى ئېسىمگە ئالدىم ، لېكىن بۇنداق گەپ تۇراقلىشىپ مېڭىۋەرسە ئەسلا بولمايتتى ، يەنە ئەڭ بۇرۇن چىققان ھەم ھازىرمۇ تەسىر كۈچىنى يوقاتمىغان قاراقات بىلەن سېلىشتۇرسام گەرچە كونا بولسىمۇ شۇ قاراقات بۇنىڭدىن مىڭ ياخشىكەن دەپ قالدىم . ئۆزىمىزنى ئۆزىمىز يۆلىمىسەك باشقىلار بىزنى يۆلىمەيدۇ ، گەرچە مەھسۇلاتلىرىمىزدا سۈپەت مەسىلىسى كۆرۈلسىمۇ ئۆزىمىزنىڭكىنى ئىشلىتىش ،قوللاپ قۇۋەتلەش ئارقىلىق مەھسۇلاتلىرىمىزنىڭ سۈپىتىنى ئۆستۈرۈشكە تېخىمۇ كەڭ بازار تېپىشىغا ، تۇرمۇشتا قولايلىق يارىتىشقا تېخىمۇ كۆپ مەبلەغ پۇرسەت شارائىت يارىتىپ بېرەيلى ، شۇنداق قىلساقلا ھەر بىر كارخانىچىمىز ھەتتا ھەر بىر ئادىمىمىز خەلقتىن ئېلىپ خەلققە قايتۇرۇشتەك ئېسىل خىسلەتنى دەۋر ئىنكاسىنى مەنچە ھەرگىز ئۇنتۇپ قالمايدۇ ، شۇنداق بولغاچقىمۇ م : مەشرەپ مەھسۇلاتلىرىمىز ئىشەنچىلىك خەلق رايىغا باققانلىقى ئۈچۈن ھەممىمىزنىڭ ئۆيىدە مەشرەپ بولسۇن دەپ ئېلانلار بېرىلىۋاتىدۇ ، خەلقمۇ كۆڭلىنى توختىتىپ بەس-بەستە سېۋتىۋېلىپ ئۆي-ئۆيلىرىنى ئۇنىڭ بىلەن توشقۇزۇۋاتىدۇ ، بازىرىمۇ بولۇشىغا قايناۋاتىدۇ ، شۇڭا ئۆۈمىزنىڭ ئۆزۈمىزگىلا ياخشى ، يەنىلا ئۆزۈمىزنىڭ ئۆزۈمىزگە قايتىدۇ ئەمەسمۇ . |
|