300-70 -1 oztil xj 50
«12345»Pages: 1/5     Go
بۇ تېما 3494 قېتىم كۆرۈلدى
kokturuk
ئىنسان دىگەن نىمە؟ ئىنساندەك ياشاشچۇ؟

دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى


UID نۇمۇرى : 410
نادىر تېما : 4
يازما سانى : 420
شۆھرەت: 2624 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 2624 سوم
تۆھپە: 1477 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1498 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 621(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-06
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 ئوقۇتقۇچىلار ۋە ئۇلارنىڭ ھەسرىتى

باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازما bagdax تەرىپىدىن نادىرلاندى(2011-02-18)

ئوقۇتقۇچىلارنىڭ جاپالىق ئىشلەيدىغانلىغىنى ھەممىز بىلىمىز،لېكىن ئوقۇتقۇچىلارنىڭمۇ ھەسرىتى يىتىپ ئاشقىچە.
1-مىسال :
مەلۇم بىر ئوتتۇرا مەكتەپتىكى ئوقۇغۇچىلاردىن پىكىر ئېلىپ باقتىم ،
-ئاراڭلاردا كىتاپ ئوقۇيدىغان ئوقۇغۇچىلار بارمۇ؟
--؟؟؟؟
بىرەر پارچە رۇمان ئوقۇپ باققانلار بارمۇ؟
ئىككى ئوقۇغۇچى قولىنى كۆتىرىپ : بىز ئوقۇپ باققان .
-ياخشى،نەچچە پارچە رۇمان ئوقۇدۇڭلار؟
ئىككى پارچە،
      مانا بۇ بىزنىڭ مائارىپىمىزدىكى تىز كۆرۇنۇش30 نەچچە ئوقۇغۇچىدىن ئاران ئىككى ئوقۇغۇچى 2-3 پارچە رۇمان ئوقىغان .
ئوقۇتقۇچىلارنىڭ  بۇ بالىلاردىن كۈتىدىغىنى ئۇلۇغ تىلەكلەر،ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈتىدىغىنى زادى نىمە؟

2- مىسال:   
    ئاددى بىر تاپشۇرۇق بىرىلگەن بولۇپ سىنىپتىكى 80% ئوقۇغۇچىنىڭ تاپشۇرۇغى ئوخشاش خاتا ، بالىلاردىن سۇرىدىم .
-بۇنى كىمدىن كۆچۇردۇڭلەر ؟
ئوقۇغۇچىلار ئارىسىدىن بىرسىنى كۆرسەتتى.
-بۇ ئاددى تاپشۇرۇقنى سەنمۇ چۇشەنمىدىڭمۇ؟
ئوقۇغۇچى تىرناقنى تاتلاپ تۇرۇپ:
-مۇئەللىم بۇ تاپشۇرۇقنى دادام ئىشلەپ بەرگەن.

3.مىسال:
    سىنىپتا 30نەچچە ئوقۇغۇچى بولۇپ يىتىم،ئائىلىسىدە قىيىنچىلىغى بار ئوقۇغۇچىلار خېلىلا كۆپ بولۇپ كىيىم پۇلى،كىتاپ پۇلى(قوشۇمچە كىتاپ) پۇلى يىغىش توغرا كەلسە بۇ ئوقۇغۇچىلاردىن يىغىش ئەسلا مۇمكىن ئەمەس ،مەكتەپ خاتىرجەم ھالدا ئوقۇتقۇچىنىڭ مۇئاشىدىن تولۇق تۇتۇپ قالىدىغان بولغاچقا بىركۇنى ئوقۇتقۇچى:
- سىز كىيىم پۇلى،كىتاپ پۇلىنى قاچان ئەكىلسىز ؟
- .....................
     ئەتىسىدىن باشلاپ ھېلقى ئوقۇغۇچى مەكتەپكە كەلمەيدىغان بولۇپ قالىدۇ.
     بىچارە ئوقۇتقۇچى ئۆيىگە نەچچە قېتىم بارسىمۇ ،بالىنى مەكتەپكە بەرمەيدۇ،ئوقۇتقۇچى بالىغا تارتىشۋاتقان، لېكىن ئاتا-ئانا بولسا زادى نىمىنى ئويلايدىكىنتاڭ؟

4- مىسال :
    مەلۇم بىر كۇنى بىر سىنىپقا دەرس تىڭشاپ كىردىم ،ئوقۇتقۇچى شۇنچىلىك چىڭقىلىپ سۆزلەۋاتىدۇ،ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرىنىڭ خىيالى بىلەن پاراڭلىشىپ ئولتۇرغان،ھىچكىم دەرس ئاڭلاش خىيالىدا يوق،ئاچىچىغىم شۇنچىلىك كەلدىكى يېرىلىپ كىتەيلا دەپ قالدىم.غەزەپ بىلەن مۇنبەرنىڭ ئالدىغا ئۆتۇپ
- قايسىڭلار ھازىرقى دەرس مەزمۇنىنى دەپ بىرىسىلەر؟
   بىر سۇئال سۇراي : ئۇلۇغبەگ نىمىشقا بىر قولىدا قېلىچ،بىر قولىدا قەلەم تۇتقان دەپ سۇپەتلىندۇ؟
   پىچىرلىشىشلار ئاڭلىۋاتىدۇ،كىمدۇ ئۇلۇغبەگ ؟ ھە مۇئەللىم سۆزلەۋاتقان ئادەم شۇ ئوخشايدۇ؟
   جاۋاب بەرگىدەك ھىچكىم يوق،غەزەپتىن تىترەپ كەتتىم .
    سىلەرنىڭ ئەجدادىڭلار-ئۇ ،ئۇ مال-مۆلۇك، باي-باياشاتلىق ئەبەدىلىك ئەمەس ،بىر قەۋمنىڭ ئەبەدىلىگى بىلىم خاسلىغىدا  دىگەن ،لېكىن شۇ ئۇلۇغ كىشلەرنىڭ ئەۋلاتلىرى بولغان سىلەر نىمە دىگەن بىخۇد -ھە~!
   كىچىچە ئازاپلىنىپ ئۇخلىيالمىدىم ،بۇ بىزنىڭ كەلگۇسى ئەۋلاتلىرىمىزنىڭ كۆرۇنۇشلىرى ............
ئوقۇتقۇچىنىڭ دىيىشىچە بالىلاردا ئۆگىنىش قىزغىنلىغى ئىتايىن تۇۋەن بولۇپ ئوقۇشنىڭ پايدىسى يوق دەپ قارىغاچقا دەرسكە قىزىقمايدىكەن،تاپشۇرۇقنى بىر سىنىپ بالا ئىچىدە بىر نەچچە ئوقۇغۇچىلا بىرىدىكەن،قاتتىقراق گەپ قىلسا مەكتەپكە كەلمەي ئۆيىدە يېتىۋالىدىكەن،ئوقۇتقۇچىمۇ ئامالسىز كۇننىڭ ئۆتۇشى،تۇكنىڭ يېتىشى بويىچە دەرس ئۆتىۋاتقان ئىكەن.

5-مىسال: 
    سىنىپتا مۇھەببەتلىشىۋاتقان ئوقۇغۇچىلارمۇ بار بولۇپ،مەن بۇ مەسلىگە نىسبەتەن سوغوققان بولۇپ دەرسىمنى توختۇتۇپ بىر ھەپتە << قۇتادغۇبىلىگ>> ،<<ئۇيغۇرلاردا پەرزەنت تەربىيىسى>> دىگەن كىتابلاردىن ھەپتە كۇنلۇك دەرس تەييارلاپ ئۇقۇغۇچىلارغا مۇھەببەت توغرىلىق دەرس ئۆتتۇم ،تۇنجى سائەتلىك دەرستە ئوقۇغۇچىلار مۇھەببەت توغرىسىدىكى ئۇقۇمنى ئاڭلاپ قىزىرىپ-تاتىرىپ خىجىل بولۇپ كەتتى .
      مۇھەببەت داشقاللىرى،ئەخلاق ۋە سۆيگۇ دىگەن دەرسلەرنى ئۆتكەندە ئوقۇغۇچىلار ئاكتىپ ماسلىشىپ كەتتى ،مىنىڭچە ئوقۇغۇچىلاردا مۇھەببەت ئۇقۇمى كىچىك ئۇقۇم ئەمەس،شۇڭا كەڭ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ توغرا تەربىيە بەرمىسە ئوقۇغۇچىلارنىڭ پاك تۇنجى سۆيگۇسى ۋە كەلگۇسى ھاياتىدىكى ئائىلە چۇشەنچىسى پۇچەكلىشىپ نۇرغۇن بالىلىرىمىز يىتىم ،ئائىلىلەر ۋەيران بولۇپ كىتىدۇ.
      ئوقۇتقۇچىلار كۇندە دىگۇدەك خىلمۇ-خىل مەسىللەرگە يولۇقۇپ تۇرىدىغان بولغاچقا ئۇلارنىڭ غەم-ئەندىشىسىمۇ كۆپ بولىدۇ ،مائارىپ سىرتىدىكى نۇرغۇن كىشىلەر ئوقۇتقۇچىلارنىڭ چاچنى تاراپ چىرايلىق ياسىنىپ مەكتەپكە قاراپ ماڭغىندىن،ئايدا ئالىدىغان 2000-3000 مۇئاشىدىن قىزغىنىپ ئۇلارغا ھەۋەس بىلەن قارپ كىتىدۇ. لېكىن ئۇلارنىڭ سىرتى پارقىراپ تۇرغان بىلەن يۇرۈگى،روھى،جىسمانى قۇۋۋىتى،جېنى  زەئىپلىشىپ كەتكەن،ۋەيران بولۇش ئالدىدا تۇرغان بولىدۇ،%80 تىن ئارتۇپ ئوقۇتقۇچى پىنسىيەگە چىقىپ يۇرەك ئاغرىغى،يالغۇزلۇق،ۋە نىرۋا ئاجىزلىشىىش ،سۆڭەك شالاڭلىشىش قاتارلىق كىسەللەر سەۋەبىدىن يېشى 60-70 تىن ئاشمايلا كىتىپ قالىدىكەن.


ئوقۇتقۇچىلار دۇچ كىلىۋاتقان بېسىملار.

دەۋرىلىك بېسىمى

      ئوقۇتقۇچىلار ئەتتىگەنلىك ناشتا قىلالسا بولدى ،ۋاقىت توشوپ كەتسە ئالدىرغىنچە بالىلىرىنى چوڭ ئۆيگە ياكى يەسلىگە ئاپىرىپ ئالدىراپ-تىنىپ مەكتەپكە كىلىپ يوقلىمىغا قاتنىشىپ كۇندىكى دەرس سېتكىسى بويىچە دەسكە بىر قېتىم تەييارلىق قىلىپ دەرسكە كىرىپ ،چۇشتىكى ئازغىنا ۋاقىتتا ھاپلا-شاپلا چۇشلۇك تاماق يەپ يەنە خىزمەتكە كىتىۋاتقان بىر ھەپتىدە بەش كۇن ئوخشاش رېتىم،ئوخشاش يول،ئوخشاش يوقلىما بۇ ھىچقانداق بىلىنمىگەن بىلەن تۇرغۇنلۇق ھالەتتىكى توختام ھالەت ئوقۇتقۇچىلارنىڭ روھىنى قېرىتىپ ،ئىجادى كۇچىنى ۋە قىزغىنلىغىنى يوقۇتۇپ دائىم ھېرىيدىغان،بىر نەرسىلەردىن بىزار بولىدىغان كەيپىياتنى شەكىللەندۇرىدۇ.

مەسئولىيەت بېسىمى

     ئوقۇتقۇچى ھەر قانچە ئۆزىنى تاتقان بىلەنمۇ ،ھەرقانچە دۆت بولغان بىلەنمۇ بۇ كەسىپ بىلەن شوغۇللانغان ئىكەن ئامالسىز ھالدا ئۆزى تۇيۇپ-تۇيماي ئەۋلادلارغا مەسئول بولۇش بېسىمىغا دۇچ كىلىدۇ.ئوقۇغۇچىلار ئۆگەنمەيۋاتقان،تىرىشمايۋاتقان ھالەتلىرى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ قەلبىدە چوڭقۇر ئازاپنى شەكىللەندۇرىدۇ،بۇ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئەۋلادلارغا بولغان مەسئوليەت بېسىمى بولۇپ ئاتا-ئانىنىڭ مەسئولىيىتىدىنمۇ مۇقەددەس ۋە سۆيۇملۇك بولىدۇ.

ئىقتىساد بېسىمى

      ئوقۇتقۇچىنىڭ مۇئاشىدىن باشقا ھىچقانداق كىرىم مەنبەسى بولمىغاچقا جەميەتتە ئوقۇتقۇچىلار ئەڭ بىچارە كىشىلەردۇر.ئوقۇغۇچلىرىنىڭ كىيىم پۇلىنى تۆلەۋاتقان،كىتاپ پۇلىنى تۆلەۋاتقان ،مەكتەپ ئىئانە دەپ تۇتىۋاتقان ،توي-تۆكۇن- نەزىر چىراق كۇندە ئۇلارنىڭ ئالدىدا ئۇچرەت تۇرىۋاتقان،ئائىلىسىنى باقمىسا تېخى ،ئۆي پۇلى،پار پۇلى،توك پۇلى،سۇ پۇلى..... قاتارلىق شەكلى ئۆزگەرگەن باج-سېلىقلار ئۆچرەتتە تۇرىۋاتقان ئاي ئاخىرىدا قولىدا بىر نەچچە يۇەنلا ئېشىپ قالغان ياكى قىزىل رەقەم خۇددى قىزىل چىراقتەك ئۇلارنىڭ ئالدىنى توسۇۋاتقان بولغاچقا  ئىقتىساد بېسىمى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ روھىنى سۇندۇردىغان يەنە بىر كۆرۇنمەس بىر روھى بېسىم ،ھەي بىچارە ئوقۇتقۇچىلار .
باشلىق كىلىدۇ ؟ بېسىمى
 
      باشلىق كەلگىدەك ؟! دەرھال دەرس توختاپ تازلىققا كىرىشىپ كىتىمىز ،ئىشىك-دىرىزىلەرنى قايتا-قايتا سۇرتۇپ،مەكتەپ ئىچىنى خۇددى جۇڭگۇنىڭ جانان چىنىسىدەك پاقىرتىپ تاشلايمىز ،پىلان-خۇلاسە،دەرس تەييارلىغى،تاپشۇرۇق،قاتارلىقلارنىڭ كىچىچە ئىشلەپ تۇگىتىمىز ،باشلىق كىلىش ئالدىدا مەكتەپ ئالاھىدە يىغىن ئېچىپ ئىشلارنى ئورۇنلاشتۇرىدۇ،بۇ كۇندە ئوقۇغۇچىلار تا باشلىق كىتىپتۇ دىگەن خەۋەر كەلگىچە تازلىق قىلىدۇ،دەرس بەزىدە بىركۇن توختاپ قالىدۇ،ئوقۇتقۇچىلار باشلىق قاچان كىلىدىكىن دەپ تىت-تىت ۋە دەككە-دۇككىدە بىركۇن بىسەرەمجان ئۆتىدۇ ،باشلىق مەكتەپكە كىرمىگىدەك دىگەن خەۋەر كەلگەندىن كىيىن ئاندىن نورمال دەرس باشلىندۇ.

ئىمتىھان بېسىمى
 
      ئوقۇتقۇچىلار بىر مەۋسۇم جاپالىق خىزمەت قىلىش نەتىجىسىدە مەۋسۇم ئاخىرىدا نەتىجە ئىلان قىلىدۇ ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ نومۇرى ئوقۇتقۇچىنىڭ خىزمەت سۇپەت كۆرسەتكۇچى بولغاچقا  نومۇر تۇۋەن چىقىپ قالسا شۇ ئوقۇتقۇچىنى نەس باسقىنى باسقان .مەكتەپ بۇ ئوقۇتقۇچىنىڭ ئىقتىدارسىزلىغىنى بىلىپ ئۇنىڭغا جەرىمانە قويغاننى ئاز دەپ ئۇنى دەرسخاندىن چىكىندۇرۇپ ،ئۇنى دەرس مۇنبىرىگە ئاسانلىقچە يېققىىن كەلتۇرمەيدۇ،بىر قىسىم ئىقتىدارسىز ئوقۇتقۇچىلار تۇرلۇك ھىيلە-نەيرەڭلەر بىلەن نەتىجىسىنى يوقىرى كۆتىرىپ شەھەر،ۋىلايەت ۋە ئاپتۇنۇم رايون دەرىجىلىك ئىلغار ئوقۇتقۇچى بولۇپ سايلىندۇ،لېكىن ھالال خىزمەت قىلغان ،ئىقتىدارلىق ئوقۇتقۇچىلار بولسا بۇنداق تەلەيگە ئاسان نېسىپ بولمايدۇ.
سىزچە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ تۇرمۇشى قانداقراق ئىكەن؟ ؟؟؟؟



[ بۇ يازمىنىkokturukدە2011-02-27 14:13قايتا تەھرىرل ]
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2011-02-18 01:09 |
rahat
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 41
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 25
شۆھرەت: 150 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 150 سوم
تۆھپە: 85 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 85 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 130(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-05-02
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھازىرقى جەمئىيەتتە ھەممىنىڭ تۇرمۇشى ۋە دۇچ كېلىۋاتقان بېسىمى  ئاساسىي جەھەتتىن چوڭ پەرقلەنمەيدۇ.خۇددى«قورغاننىڭ سىرتىدىكىلەرنىڭ ئىچىگە كىرگۈسى كېلىدۇ،ئىچىدىكىلەرنىڭ سىرتىغا چىققۇسى »...
مېنىڭچە مائارىپ تەربىيىسى يالغۇز مەكتەپلەرنىڭلا ۋەزىپىسى بولۇپلا قالماي،جەمئىيەتنىڭ،ئائىلىلەرنىڭمۇ ۋەزىپىسى.بولۇپمۇ ئائىلە باشلىقى ئۆز پەرزەنتىنىڭ ئوقۇشقا بېرىشتىن باشقا ۋاقتىنى نېمىگە سەرپ قىلىۋاتقانلىقى سۈرۈشتۈرمىسە ،ئەنئەنىۋىي ئېسىل ئۆرپ-ئادەتلەرنى ئۆگەتمىسە،ئەڭ ئەقەللىي ئەخلاق تەربىيىسى ئېلىپ بارمىسا بۇنىڭدىن كېيىن ئەھۋاللار تېخىمۇ ناچارلىشىشى مۇمكىن.ئىشىنىمەنكى،دۆلەت مائارىپ ئىسلاھاتىنىڭ چوڭقۇرلىشىغا ئەگىشىپ ئوقۇتقۇچىلار دۇچ كېلىۋاتقان بېسىملار ئاستا-ئاستا يېنىكلەيدۇ.بۇ پەقەت ۋاقىت مەسىلىسى....
music bagdax
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 10:02 |
kulgunqak
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 133
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 78
شۆھرەت: 390 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 390 سوم
تۆھپە: 234 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 234 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 30(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-12
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

توغرا ئوقۇتقۇچىنىڭ ھەسرىتى يىتىپ ئاشقۇچە ،مېنىڭ سىڭلىممۇ باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىسى داۋاملىق ئۆيىگە بارساق تاپشۇرۇق تەكشۈرۈش دەرس تەييارلاش بىلەن ئاۋارە،باشقا ئىشچى- خىزمەتچىلرنىڭ ئىشى كۆپ بولغىنى بىلەن ئشخانىدا تۈگۈتىدۇ،ئەمما ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئىشخانىدا تاپشۇرۇق تەكشۈرۈش دەرس تەييارلاشقا ۋاختى يەتمەيدۇ.
مەنمۇ بىرقانچە قېتىم ئاتا-ئانىلار يىغىنىغا قاتناشتىم «قانداق قىلغاندا باللارنىڭ ئۈگۈنۈش سۈپىتىنى ياخشىلىغىلى بولدۇ »دىگەن سۇئالغا ئوقۇتقۇچىلاردىن ئىۋەن ئزلەپ ئۇلارنى  ئوقۇتۇش مىتودى تۆۋەن دەپ كىتىدۇ-يۇ باللارغا ياخشى تەربىيە قىليلى،ئىككى تەرەپ ماسلىشايلى دىگەن بىر ئېغىز سۆزنى قىلمايدۇ. بىر قانچە زۆزمەنلەردىن سۆز قىلىش نۆۋىتى ئاشمايدۇ.
مەن توردىن «بالىلارغا كۆرسەتكۈچ بارماق تەربىيسىدىن باش بارماق تەربىيسىنىڭ ئۈنۈمى ياخشى »دىگەن سۆزنى كۆرگەن ئىدىم، مېنىڭچە سىناپ بېقىشقا ئەرزىيدۇ.
    
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 11:08 |
kulgunqak
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 133
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 78
شۆھرەت: 390 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 390 سوم
تۆھپە: 234 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 234 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 30(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-12
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-01
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مېنىڭچە ئىختىسات مەسىلىسىدە نۇرغۇنلىغان ئشچى -خىزمەتچىنىڭ كۈنى ئوقۇتقۇچىلارنىكىدىن  پارقلىنىپ كەتمەيدۇ.
«باشلىق كىلىش»مەسىلىسىدە راستلا تەتىلى تەتىل بولمىغان،تازلىق قىلۋاتقان ،دەرس تەييارلاۋاتقان ،يەنە تېخى كۆز بويايدىغان نەرسىلەرنى تەييارلاۋاتقان ،شۇنچە تارتقان جاپاغا تۇشلۇق جانابى باشلىقلارنىڭ شامىلى كىلىپ ئۆزى كەلمەيدۇ.
hawar
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 11:17 |
kapitan
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 259
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 27
شۆھرەت: 148 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 149 سوم
تۆھپە: 87 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 88 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 72(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-05
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

    ياخشى تېما ئىكەن ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بېسىمى ھەقىقەتەن ئېغىر !
    مېنىڭچە 80- يىللاردىكى شىتات ئۆلچىمىنى ھازىرمۇ  ئىشلىتىۋەرمەي ، مەكتەپلەرگە شىتاتنى مۇۋاپىق كۆپەيتىپ بېرىش كېرەك دەپ قارايمەن . چۈنكى مەكتەپلەردە ئىش كۆپەيدى- يۇ  ئادەم كۆپەيمىدى ، كەسپى خىزمەت بىلەن قوشۇمچە ۋەزىپىلەر تەڭ ئورۇندا تۇرىدۇ . بۇنى ئوقۇتقۇچى بولغانلار ياخشى بىلىدۇ . خىزمەت مىقدارى مۇۋاپىق بولغاندىلا ئۈنۈمگە كاپالەتلىك قىلغىلى بولىدۇ.
چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 11:33 |
japakax
دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


UID نۇمۇرى : 275
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 320
شۆھرەت: 1633 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 1634 سوم
تۆھپە: 980 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 981 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 43(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-23
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-05-25
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئوقۇتقىچىلارنىڭ خىزمىتى خېلى جاپالىق خىزمەت .
music bagdax
چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 12:20 |
alnur

دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


UID نۇمۇرى : 62
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 358
شۆھرەت: 2013 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 2004 سوم
تۆھپە: 1168 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1169 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 87(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-05-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مەن 4- مىسالدىكى ئوقۇتقۇچىنى لاياقەتلىك ئوقۇتقۇچى دەپ قارىمايمەن، چۈنكى دەرس ۋاقتىدا ئوقۇغۇچىلارنى تەشكىللىيەلمىگەن ، ئۇلارنى دەرسكە قىزىقتۇرالمىغان ئوقۇتقۇچى ھەرگىزمۇ ياخشى ئوقۇتقۇچى بولالمايدۇ. بۇ ئوقۇتقۇچىدا باشقۇرۇش، تەشكىللەش، ئوقۇغۇچىلارنى قىزىقتۇرۇش سەنئىتى يوق دېگەن گەپ. شۇڭا دەرس ۋاقتىدىكى ئىنتىزامسىزلىقنى ئوقۇغۇچىلاردىن كۆرۈشمۇ پۈتۈنلەي توغرا ئەمەس.

ئوقۇتقۇچىلار دۈچ كېلىۋاتقان بېسىملارغا كەلسەك، ھەقىقەتەن مۇشۇنداق مەسىلىلەر مەۋجۇد. شۇ سەۋەپلىك بەزى ئوقۇتقۇچىلىرىمىز ئۆز كەسپىدىن زارلانماقتا، زېرىكمەكتە. بۇنىڭ بىلەن ئوقۇتۇش سۈپىتىدىمۇ مەلۇم دەرىجىدە چېكىنىش كۆرۈلۈپ بارماقتا.

يەنە بىر مەسىلە، بىزنىڭ ئوقۇغۇچىلىرىمىزنىڭ ئاتا- ئانىلىرى مەكتەپ ھەم ئوقۇتقۇچى بىلەن دېگەندەك ماسلىشىپ كېتەلمەيدۇ، ھە دېگەندىلا ئوقۇتقۇچىدىن رازى بولمايدۇ، بالىسىنى تەربىيلەش خۇددى ئوقۇتقۇچىلارنىڭلا ۋەزىپىسىدەك قارايدۇ، ئۆز بالىسىنىڭ ئۆسۈپ يېتىلىشى بىلەن كارى بولمايدۇ، ھەتتا ئائىلىسىدە بالىغا گەپ ئۆتكۈزەلمىسە ئوقۇتقۇچىسىغا تېلفۇن قىلىپ تەربىيە قىلىشنى ئۆتۈنىدۇ. ئەمىلىيەتتە، بالىنىڭ ئۆسۈپ- يېتىلىشى، ئەخلاقى جەھەتتە ياخشى يامان بولۇشى ئائىلە تەربىيسىدىن ئايرىلالمايدۇ. شۇڭا بۇ جەھەتتە ئائىلە باشلىقلىرىمۇ ئۆز مەسئۇلىيىتىنى ئۇنتۇپ قالمىسىكەن دەيمەن. چۈنكى، پەرزەنت- ھامىنى بىزنىڭ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئەمەس.
oztil
چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 12:52 |
gulsosar
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 586
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 23
شۆھرەت: 140 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 135 سوم
تۆھپە: 81 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 81 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 118(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-02-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-05
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

    يىللىق باھالاش ۋاقتى كەلگەندە مەكتەپلەردىكى بىر قىسىم نوپوزلۇقلار مۇنداق پىكىر قىلىدۇ:
« ئوقۇتۇش تەتقىقات ماقالىسىنى بىر قىسىملار يازالىغان بىلەن بىز يازالمايدىكەنمىز،بۇ تۇردە  ئاز ساندىكى ئوقۇتقۇچىلارلا نومۇر ئالالايدىكەن شۇڭا بۇ تۈرنى چىقىرىۋېتەيلى»،   «كومپىوتېردىن پايدىلنىپ دەرس ئۆتۈش تۈرىنىمۇ باھالاش دائىرسىدىن چىقىرىۋېتەيلى» . شۇنىڭ بىلەن يىل بېشىدا داغ- دۇغا بىلەن تۈزۈلگەن  تۈزۈملەر   ھەم بىر قىسىم ئىزدىنىش روھىغا ئىگە،تىرىشچان ئوقۇتقۇچلارنىڭ  باشقىلار قاتار چاي ھەلەكچىلىگىدە ۋاقىت ئىسراپ قىلىپ يۈرگەن ۋاقىتلاردا  كىتاپ  دۆۋىسى ئىچىدە ،كومپىوتېر   ئالدىدا  سائەتلەپ ئولتۇرۇپ ياراتقان نەتىجىلىرى نەچچە مىنۇرت ئىچىدە ئېتىۋارسىز، ئەھمىيەتسىز نەرسىگە ئايلىنىپ كېتىدۇ. يەنە ھېلىقى نوپوزلۇقلار   ئۇنۋان كەلگەندە  ساختا گۇۋانامىلىرىنى كۆتىرىپ  ئۇنۋان تەلەپ قىلىدۇ.
hawar
چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 13:40 |
apandim
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 399
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 128
شۆھرەت: 655 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 655 سوم
تۆھپە: 391 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 391 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 43(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-27
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-04-09
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مەلىملەرنىڭ بېسىمى ئېغىر :
1- ئوقۇغۇچىلارغا قول تەككۈزۈش قاتتىق چەكلەنگەن بولغاچقا  ھەرقانچە ئاچچىقى كەلسىمۇ 2 تەستەك ئۇرالمىغاچقا  بەك بىئارەم بولۇپ كېتىدۇ .
2- ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ئىمتىھان نومۇرى چۈشۈپ كەتسە يىللىق مۇكاپات پۇلى يوق بولىدۇ ،شۇڭا مۇشۇ كاساپەتلەر يىللىق مۇكاپاتنى يوق قىلىۋېتەرمۇ دەپ ئەنسىرەپلە يۈرگەن
3-سىنىپتا بىرەر مەسىلە چىقسا ،بۇنىڭ بىرىنجى جاۋاپكارى سىنىپ مەسئولى ، مۇدىر ئىشخانىسىدا تەنقىدكە قالدىغىنى چاتاق چىقارغان ئوقۇغۇچى بولماستىن ئۇنىڭ ئوقۇغۇچىسى .
4- ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇش باشلاپ يېرىم مەۋسۈمگىچە سىنىپقا كىرىپ دەسلەپتە قىلىدىغان ئىشى ئوقۇش پۇلىنى سۈيلەش ،.  نىمىدىگەن بىچارە
5-بەزىدە چوڭ تازىلىق ۋاقىتلاردا  نومۇر تارتىلمىسۇن دەپ ئۆزى تەڭ تازىلىق قىلىدۇ
6-   40 مىنۇتلۇق دەرس ئۈچۈن سائەتلەپ دەرس تەييارلايدۇ ، ئاندىن ئۇنى دەپتەرگە نەچچە بەت قىلىپ  قائىدىسى بىلەن كۆچۈرىدۇ  ، بۇرۇن شۇنداق قىلمىغاچ 2 يىل بۇرۇنقى ئىككى ئاساسەن ۋاقتىدە 4-5 يىللىق دەرس تەييارلىقنى نەچچە ئاي ئۇخلىماي يازغان ئوقۇتقۇچىلار نۇرغۇن ، پەندىيەت ، ۋاقتىدا يازايلى ،،ئەمدى ئۈچ ئاساسەن بولمايدۇ دىگىلى بولمايدۇ .
7-يىلدا ئاز دىگەندە 10 نەچچە ئوقۇغۇچىنىڭ ئاتا -ئانىسىنى چاقىرىتىپ كۆرىشىدۇ ،. 2-3سىدىن تىل ئىشتىۋالىدۇ ...
بەك جىق :
oztil
چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 13:46 |
alnur

دەرىجىسى : ئادەتتىكى ئەزا


UID نۇمۇرى : 62
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 358
شۆھرەت: 2013 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 2004 سوم
تۆھپە: 1168 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1169 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 87(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-05-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

2- ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ئىمتىھان نومۇرى چۈشۈپ كەتسە يىللىق مۇكاپات پۇلى يوق بولىدۇ ،شۇڭا مۇشۇ كاساپەتلەر يىللىق مۇكاپاتنى يوق قىلىۋېتەرمۇ دەپ ئەنسىرەپلە يۈرگەن

ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يىللىق مۇكاپات پۇلىمۇ بارمۇ تېخى؟
چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 14:41 |
anwarkapak
دەرىجىسى : يىڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 98
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 182
شۆھرەت: 930 كىشىلىك
مۇنبەرپۇلى: 930 سوم
تۆھپە: 556 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 556 نۇقتا
توردىكى ۋاقتى : 109(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2011-01-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2011-06-03
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئوقۇتقۇچىلار ئۈچۈن ئەڭ يېڭى خۇش خەۋەر ( ئوقۇتقۇچىلار مائاشى ئىسلاھ قىلىندىكەن )


     1.ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ئۇنۋان مۇئاشىنى ئەمەلدىن قالدۇرۇش
ئەسلىدىكى ئۇنۋانغا قارىتا مائاش ھېساپلاش ئۇسۇلى  ئەمەلدىن قالدۇرۇلدىكەن .ئالىي دەرىجىلىك ئوقۇتقۇچىلار بىلەن ئادەتتىكى ئوقۇتقۇچىلار مائاش پەرقىنىڭ چوڭ بولىشى ۋە بىر قىسىم ئۇنۋان ھەققىدىكى تەڭسىزلىكلەرگە خاتىمە بېرىلدىكەن ،

   2.ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يېڭى كىرىم تۈزۈلمىسى 
  
1.ئاساسى مۇئاش(基本工资):ئوقۇتقۇچىلارنىڭ سالاھىتىگە ئاساسەن بېكىتىلىدۇ:باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ 2000يۇەن،تۇلۇقسىز ئوتتۇرا ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ 2300يۇەن،تۇلۇق ئوتتۇرا ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ 2500يۇەن ،ئالى تېخنىكوم ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ 2800 يۇەن، ئالى مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ 3000يۇەن قىلىپ بېكىتىلىدۇ.(خەلق ئىقتىسادىنىڭ يوقۇرلىشىغا ئەگىشىپ يوقۇرلايدۇ)

2. ئوقۇتۇش ئىستاجى مۇئاشى(教龄工资): يىلىغا 30يۇەن بولۇپ،ئوقۇتۇش يىل سانىغا قارىتا يوقىرىلاپ ماڭىدۇ.

3.دەرس سائەتلىك مۇئاشى (课时工资): دەرس سائەتلىك قوشۇمچە ياردەم پۇلى ئەمەلى ئۆتكەن دەرس سائىتى بويىچە مۇئاش ھېساپلاش پىرىنسىپىنى كۆرسىتىدۇ.

4.نەتىجە مۇئاشى (绩效工资):مەۋسۈملۈك ھەم يىللىق مۇكاپات (ئۇنۋان مۇئاشنىڭ ئورنىنى ئالىدۇ).

5.ئالاھىدە ئېتىۋار قوشۇمچە پۇلى (特优津贴): پۈتۈن ئوقۇتقۇچىلار ئورتاق ئېتىراپ قىلىدىغان ئالاھىدە مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچىلارغا بېرىلىدۇ،سان چەكلىمىسى يوق .

6..تاغلىق رايونلار تۇلۇقلىما پۇلى (山区补贴): يېزىلاردىكى ھەم چەت تاغلىق رايونلاردىكى ئوقۇتقۇچىلارغا ئايرىم تۇلۇقلىما پۇلى بېرىلىدۇ،يەنى مۇئاشنىڭ %30 بويىچە بېرىلىدۇ. خۇددى دۆلەت كادىرلىرى يېزىغا چۈشكەنلىك تۇلۇقلىما پۇلىغا ئوخشاش،قانچە چەت رايوندا بولسا تۇلۇقلىمىسىمۇ شۇنچە كۆپ بولىدۇ،مەڭگۈلۈك ئەمەس، خىزمەت ئورنىدىن يۆتكەلسە شۇنىڭغا قارىتا ئۆزگىرەيدۇ.

 
مەنبە : تور دۇنياسى
چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2011-02-18 15:27 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
«12345»Pages: 1/5     Go
Bagdax bbs » بەس بەس مۇنازىرە