تىما : رافائىللو (1483-1520)= رەسىم ئەۋلىياسى
دەرىجىسى: كۆنگەن ئەزا
UID نومۇرى: 50
جەۋھەر يازمىسى: 1
يوللىغان يازمىسى: 104
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە104دانە
جۇغلانما: 111
پۇلى: 104
تۆھپىسى: 0
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى: 32(سائەت)
تىزىملاش: 2010-06-16
ئاخىرقى: 2010-07-28
0تال  يوللانغان ۋاقتى: 2010-07-23 20:37

رافائىللو (1483-1520)= رەسىم ئەۋلىياسى

 رافىئىللو سانسىزو =Raffaello Sanzio da Urbino 

     دۇنيادىكى ئەڭ داڭلىق رەسساملارنىڭ بىرى بولغان، رەسىم ئەۋلىياسى دەپ نام ئالغان راففائىللو، 1483-يىلى، ئىتالىيىنىڭ شەرقىدىكى ئوربىننو شەھىرىدە دۇنياغا كەلگەن بولۇپ، ئۇنىڭ ئاتىسى مەشھۇر رەسسام ئىدى. راففىللو كېچىگىدىن باشلاپلا داڭلىق ئۇستازدىن رەسىم سىزىشنى ئۈگىنىپ، ناھايىتى ياخشى نەتىجە ياراتتى‪. ‬21ياشقا كىرگەندە فلورىنسىيەگە كەلدى ۋە ئۇ يەردە سەنئەتىنىڭ پىرى ئاتالغان داۋىنچى ۋە مېكىلانجىلولارنىڭ ئىجادىيىتىنى تەتقىق قىلىش ئارقىلىق سەنئەتتە سەكرەش ھاسىل قىلدى‪. ‬1508-يىلى، ئۇ پاپانىڭ تەكلىۋى بويىچە ۋاكىتان سارىيىغا بىر يۈرۈش تام رەسىم سىزىشنى باشلىدى ۋە ئۇنى بەش يىلدىن كۆپرەك ۋاقىتتا تاماملىدى. ھازىر ۋاتىكان سارىيى ئىمزاخانىسىنىڭ تۆت تېمىدا ساقلىنۋاتقان تۆت پارچە تام رەسمىنى بۇنىڭدىن تۆت ئەسىردىن كۆپرەك ۋاقىت ئىلگىرى ئۆتكەن ئاشۇ رافائېللو ئۆز قولى بىلەن سىزغان.  ئۇ چاغدا، پاپا«ئىلاھىيەت»، «پەلسەپە»، «ئەدەبىيات-سەنئەت»، «قانۇن»ھەققىدە تۆت پارچە كىنايە رەسىم سىزىشنى تەلەپ قىلغان ئىدى. ئەمما، رافائېللو ئۆتمۈشتىكى دىنىي تىمىلارنى سىزىشتىن ئىبارەت قاتمال كۆرۈنۈشلەرنى چۆرۈپ تاشلاپ، قەدىمقى يۇنان ئەدەبىيات-سەنئىتىنى ئەسلىگە كەلتۈرۈش ئىدىيىسىنى سىڭدۈرۈش ئارقىلىق ئۆزىگە خاس ئىجادىيەت يولىنى تۇتتى.
    رافائېللو يەنە مەشھۇر بىناكارلىق ئالىمى ئىدى. ئۇ پاپانىڭ تەكلىۋى بويىچە تام رەسىملىرىنى سىزىش بىلەن بىر ۋاقىتتا، مىكىلانجىلو بىلەن بىرلىكتە رىم ۋاتىكانىدىكى سان پېتىر چېركاۋىنى لايىھەلەشكە رىياسەتچىلىك قىلدى. ئۇ چېركاۋ قۇرۇلىشىنىڭ ئۇمۇمىي لاھىيەسىگە مۇھىم تۆھپە قوشتى ھەمدە ئىزچىك تۈردە رىمدا تۇرۇپ، غايەت كاتتا بۇ قۇرۇلۇشنىڭ ئېلىپ بېرىلىشىغا مەسئول بولدى ۋە ئۇنىڭغا ئۆزىنىڭ ئۈمۈرۋايەتلىك زېھنىنى تەقدىم قىلدى، بۇ يەردە ئۇ ھاياتىدىكى ئەڭ نادىر ئەسەر بولغان «ئافىنادىكى مەكتەپ» نى ياراتتى. ئەپسۇسكى، ئۇ1520-يىلى، يەنە 37يېشىدا ۋاقىتسىز ۋاپات بۇلۇپ، سان پېتىر ئىبادەتخانىسىنىڭ پۈتكەن ھالىتىنى كۆرەلمىدى.  راففېللونىڭ ئۆمرى قىسقا بولدى. ئەمما، ئۇ ئۆزىنىڭ تالانتلىق سەنئەت ئىجادىيىتى ئارقىلىق ئەدەبىيات-سەنئەتنى گۈللەندۈرۈش دەۋرىنىڭ«رەسىم ئەۋلىياسى»دىگەن تاجىنى كىيدى.
    گىرمانىيەنىڭ دۇلۇت شەھىرىدىكى سەنئەت مۇزىيخانىسدا رافائىل سىزغان «سىتىن ئانا»ناملىق يەنە بىر مەشھۇر بىر رەسىم ساقلانماقتا.  بۇ رەسىم تۆت ئەسىرنى ئاتلاپ كەلگەن بولسىمۇ، ئەمما ئۇنىڭدىكى ئىنتايىن جانلىق ئوبراز ۋە كىشىلەرنى چوڭقۇر ئويغا سالىدىغان مەزمۇن تاكى ھازىرغىچە پۈتۈن دۇنيا جامائەتچىلىگىنى قايىل قىلماقتا. «سىتىن ئانا»-1513-يىلى، رافىللو، ئىتالىيىنىڭ پياچېنىستا دەرۋىشخانىسىغا سىزىپ بەرگەن دىنىي رەسىم بۇلۇپ، ئۇ «ئىنجىل»ھىكايىلىرىگە ئاساسەن سىزىلغان. رەسىمنىڭ ئوتتۇرسىغا بوۋاقنى قۇچاقلىغان ئەۋلىيا ئانا مارىيە چۈشۈرۈلگەن. ئۇ مېھرىۋان، خاتىرجەم، ھەيۋەتلىك بۇلۇپ، چوڭقۇر مەنىلىك كۆزلىرى قۇچۇغىدىكى ئامراق ئوغلى-ئەيساغا تىكىلىپ تۇرىدۇ. بوۋاق ئەيسا تېتىك، ساغلام بۇلۇپ، ئالدى تەرەپتىكى بارلىق كىشىلەرگە قاراۋاتقاندەك ئېچىلغان ساددا كۆزلىرى كىشىنىڭ مەسلىگىنى كەلتۈرىدۇ.  بۇ رەسىمدە، ئەۋلىيا ئانا مارىيانىڭ دۇنيانى قۇتقۇۇش ئۈچۈن، ئامراق ئوغلىنى پۈتكۈل ئىنسانىيەتكە ھەدىيە قىلىشتىن باش تارتماي، ئۇنى بۇ دۇنيادا كىشىلەر ئۈچۈن رىيازەت چىكىشكە، ئۆز ھاياتىنى قۇربان قىلىش ئارقىلىق مىڭلىغان-مىليونلىغان جاپاكەش پۇقرارلارنى قۇتقۇزۇشقا بەلگىلىگەنلىگى تەسۋىرلەنگەن. راففېللونىڭ قەلىمىدە ئەۋلىيا ئانا ول يەتمەيدىغان«ئىلاھ»ئەمەس، بەلكى ئىچكى دۇنياسى ئىشقى-مۇھەببەت بىلەن تولغان «ئادەم»گە، مېھرى-شەپقەتلىك ئانىغا، شۇنداقلا ئۆزىنىڭ ئەڭ قىممەتلىك ھەممە نەرسىسىنى قۇربان قىلىشتىن باش تارتماي غايىگە يەتكۈچى روماللىق قەھرىمانغا ئايلانغان. ئاپتور دىنىي ھىكايىلەرنى تېما قىلىپ تۇرۇپ، دۇنيانىڭ ئالىي پەزىلىتىنى سۈرۈتلەپ، ئەدەبىيات-سەنئەتنى گۈللەندۈرۈش دەۋرىنىڭ سەنئەت ئىجادىيىتىنى تېخىمۇ يۈكسەكلىككە كۆتۈرگەن.
    مەسىلەن، «پەلسەپە»دىگەن رەسىمدىن كىشىلەرنىڭ كۆز ئالدىدا غايەت كاتتا بىر ئىمارەت، يىقىندىن يىراققا قاراپ بارغانسىرى ئىچكىرلەپ كىتىۋاتقان بىر يۈرۈش ئەگمە ئىشىكلەر، بىنا ئالدىدا كىتىۋاتقان پىلاتون ۋە ئارىستوتىلدىن ئىبارەت ئىككى نەپەر ئۇلۇغ پەيلاسوپ ھەمدە ئۇلارنىڭ ئارقىسىدىن كېتىۋاتقان سوقرات، ئارخېمىد قاتارلىق قەدىمقى يۇناننىڭ بىر مۇنچە پەيلاسوپ ئالىملىرى گەۋدىلنىپ، قەدىمقى يۇنان مەدىنىيەت ئىدىيىسىگە ۋارىسلىق قىلىدىغان ئادەملەر بارلىغىغا، شاگىرتلىرىنىڭ ئۇستازلىرىدىن ئۈتۈپ كىتىۋاتقانلىقىغا سىموۋۇل بولىدۇ.  يەنە مەسىلەن، «ئىلاھىيەت»دىگەن رەسىمدە، رەھىمسىزلىك بىلەن سۈر كۆرسىتىپ تۇرغان بىر توپ مۆتىۋەرلەر ئەمەس، بەلكى جانلىق، تېتىك ئالىملارنىڭ ئوبرازى سۈرۈتلەنگەن بۇلۇپ، ئۇنىڭدىن كىشىلەر ئەقىللىق، پاراسەتكە باي، مەسىللەر ئۈستىدە تەپەككۈر قىلىۋاتقان ئالىملارنى كۆرىۋالالايدۇ. كىشىنى ھەيران قالدۇردىغان يېرى شۇكى ، تەسۋىردە گەرچە دىنىي جەمىيەتنىڭ ئوخشىمىغان دەۋىرلەردىكى مەشھۇر دىن تارقاتقۇچىلىرى ئىپادىلەنگەن بولسىمۇ، ئەمما ئۇلار خۇددى يۇناندىكىگە ئوخشاش«مۇنازىرە يىغىنى»ھاسىل قىلىپ، قەدىمقىي يۇناندىكى نۇرغان پەيلاسوپلارنىڭ مۇنازىرە ئارقىلىق ھەقىقەتنى ئىزلەۋاتقانلىغىنى ئىپادىلەيدۇ.
 
-سىز كۆرۋاتقان تىما رافائىللو (1483-1520)= رەسىم ئەۋلىياسى,دوستىڭىزغا يوللىسىڭىز دەرجىڭىز ئۆزىلىكىن ئۆسىدۇ
تېما ئادىرسى:
دەرىجىسى: يېڭى ئەزا
UID نومۇرى: 119
جەۋھەر يازمىسى: 0
يوللىغان يازمىسى: 21
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە21دانە
جۇغلانما: 1
پۇلى: 21
تۆھپىسى: 0
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى: 4(سائەت)
تىزىملاش: 2010-07-22
ئاخىرقى: 2010-07-25
1تال  يوللانغان ۋاقتى: 2010-07-23 20:39

يارايسىز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قەلمىڭىز ھارمىغاي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!