يازغۇچىلار تورى

ئىگىسى: سىلىگ

«مىنىڭ ئىسمىم قىزىل»ناملىق رومان ھەققىدە

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
ۋاقتى: 2014-2-26 20:27:13 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئوبزورنڭ ئوقۇپ روماننى يەنە بىر قېتىم ئوقۇپ چىققاندەك  چوڭقۇر تەسىراتقا كەلدىم. رەھمەت ئىنىم قەلەم تۇتقان قولىڭىزغا دەرت بەرمىسۇن ئىگەم!

ۋاقتى: 2014-2-26 21:24:37 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن قىزىقمىدىم  نەچچە  قېتىم  قولۇمغا  ئېلىپ  تاشلاپ قويغان  ئىدىم  قولۇمدىكى كىتاپنى ئوقۇپ بۇلۇپا .  مەجبۇرى  بىر ئوقۇپ باقايچۇ

ۋاقتى: 2014-2-26 21:30:09 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ي.ت.توغراق يوللىغان ۋاقتى  2013-7-1 09:15
تەكرار-تەكرار ئوقۇپ قويغۇچىلىكى بار رومان، يېزىلىشتىك ...

benım adım kırmızı

ۋاقتى: 2014-2-27 10:44:58 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«مېنىڭ ئىسمىم قىزىل» ناملىق بۇ روماننى مەن تەپسىلى ئوقۇپ، ئاپتورنىڭ ئۆزگىچە ئىپادىلەش ئۇسلۇبىغا بارىكاللا ئېيىتقان ئىدىم، بۇ مۇنبەردىكى بۇ تەھلىلنى كۆرۈپ، بۇ توردىشىمىزنىڭ ئويغاق تەپەككۇرىدىن تولىمۇ سۆيۈندۈم، يارايسىز.
بىزنىڭ ئەدەبىياتىمىزغا كەلسەك، كۈزىتىشىمچە، شېئىرىيەتتە چوڭ مەسىلە يوق، شائىر ئەخمەتجان ئوسمان،ئادىل تۇنىياز قاتارلىق بىر تۈركۈم مۇنەۋەر شائىرلارنىڭ ئۆزگىچە ئۇسلۇبتىكى شېئىرىيەت بايرىقى نۇرغۇن ھەۋەسكارلارنى يېڭى ئىدىيە بىلەن يېتەكلەپ، ھەر خىل قېلىپتىن خالىي ھالدا ئۆز ھىسسىيات قاتلىمىنى ئەركىن ئىپادىلەشكە يول ئېچىپ بەردى، ئەمما پىروزىچىلىقتا ئادەمنى ئەپسۇسلاندۇرىدىغان ئېغىر مەسىلە داۋاملىق ساقلانماقتا، يەنە شۇ كونا قېلىپ، تۈز تەپەككۇر.  ھېلىمۇ ياخشى يازغۇچى مەمتىمىن ھوشۇر ئۆزگىچە ئۇسلۇبى بىلەن ئەدەبىياتىمىزدا بىر قېتىم چاقنىدى، نىمە ئۈچۈن كۆپ مەمتىمىن ھوشۇرلار مەيدانغا كەلمىدى؟ چۈنكى بىزنىڭ ئىدىيە ئەنئەنىۋى تەپەككۇرنىڭ يولىدىن ھالقىپ چىقالمىغان، ھەرقايسى گېزىت ژورناللاردا ئىزدەنمە خاراكتىردىكى ئەسەرلەرگە مۇئەييەن ئورۇن بېرىلمىگەن ۋە ئىلھاملاندۇرۇلمىغان، ئوبزۇرچىلىققا كەلسەك ، ئوبزۇرچىلىق ئاساسەن،مەلۇم بىرىنىڭ يېزىپ قويغان ئەسىرىنى سۆكۈش ياكى ماختاش بىلەن چەكلىنىپ تۇرىۋاتىدۇ، ھازىرقى ئەدەبىياتىمىزدىكى چىقىش يول ھەققىدە يېزىلغان ئوبزۇرلار ئاز.  ماقالا يېزىشتىمۇ يەنە شۇ كونا قېلىپ، يېقىندا زۇلپىقار بارات ئۆزباش ئۆزىنىڭ يېڭىچە شەكىلدىكى ماقالا ئوبزورلىرى بىلەن بۇ خىل قېلىپقا جەڭ ئېلانقىلغاندەك بولدى،ئەمدى رەسساملىقنى ئالساق، ئۇيغۇر رەسساملىقى تېخى تىرىلگىنىگە ئۇزۇن بولسىمۇ(ئۇستاز غازى ئەھمەد باشچىلىقىدا قايتا تىرىلدى دىيىشكىمۇ بولىدۇ) ناھايىتى تېزلا مۇئەييەن تەرەققىياتقا ئىگە بولدى، سەۋەبى، رەسساملىق دۇنيا رەسساملىقىغا بىۋاستە يۈزلەندى، ئۇ كۆرۈش سېزىمى سەنئىتى بولۇش سۈپىتى بىلەن، تىل، مۇئەييەن قېلىپلارنىڭ چەكلىمىسىگە ئۇچرىماي بىۋاستە پىكىر ئالماشتۇرۇش ئىمكانىيىتىگە ئىگە بولدى، گەرچە ئارىمىزدا دۇنياۋى رەسساملار ئاساسەن يوق دىيەرلىك بولسىمۇ، يېڭىچە ئىستىقبال يولىنى ئېچىپ بولدى. مېنىڭچە ئەدەبىياتىمىزمۇ ئويغىنىشقا مۇھتاج!

ۋاقتى: 2014-2-27 12:53:57 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
              كىتابنى پۈتۈن ئىشتىياقىم بىلەن ئوقۇپ چىقتىم.  تەرجىمان توختى تىللا ئەپەندىنىڭ تېنىگە سالامەتلىك تىلەيمەن.659بەتلىك كىتاب 39.10يۈەن       نىمە  دىگەن ئەرزان   ھە!

ۋاقتى: 2014-2-27 17:20:33 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ كىتاپنى ئۇيغۇر ئوقۇرمەنلەر بىلەن يۈز كۆرۈشتۈرگەن تەرجىمان توختى ھاجى تىللا ئەپەندىنىڭ تېنىگە سالامەتلىك،  ئىشلىرىغا ئۇتۇق تىلەيمەن. ئەجرىڭىزگە مىڭلاپ تەشەككۇر.

ۋاقتى: 2014-3-7 16:00:19 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن  شۆھرەتلىك يازغۇچى ئورخان پامۇكنىڭ ھەر ئىككى رومانىنى سەۋىر ،ئەستايىدىللىق بىلەن قايتا  قايتا ئۇقۇپ چىققىنىمدا مەنا ،چوڭقۇرلۇققا  ،ھەيرانلىق ئىچىدىكى چېكسىز مەنلۇققھ چومگەن ئىدىم . مانا  بۇگۈن سېلەرنىڭ مۇلاھىزەڭلاربىلەن ئورتاقلىشىپ تولىمۇ خۇش بولدۇم ....

ۋاقتى: 2014-3-8 01:10:18 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
يەنە ئازراق چۈشەندۈرۈشكە توغرا كەلدى، پىروزىغا نىسبەتەن ئېيىتقاندا ئاپتورلىرىمىزنىڭ كۆزنى قاماشتۇرغىدەك رىئالىزىم ئۇسلۇبىدىكى ئەسەرلەر خېلى كۆپ،  مېنىڭ دىمەكچى بولغىنىم، ھەرگىزمۇ رىئالىزىم تۈسىدىكى ئەسەرلەرنى چەتكە قېقىش ئەمەس، بۇ جەھەتتە ئۈلگە خاراكتىرلىق ئەسەرلىرىمىز ئاز ئەمەس، ئەمما ئىزدەنمە خاراكتىردىكى ئەسەرلەرگىمۇ  مۇئەييەن ئورۇن بېرىلىشى كېرەك، « ھەممە ئېقىم بەس -بەستە سايراش» ئۇقۇمى بويىچە ھەر خىل ئېقىملارنىڭ تەسىر دائىرىسىگە ئوخشاش نىسبەتتە ھۆرمەت قىلىشىمىز كېرەك. ئۆزىمىزنىڭ ھوقۇقى بىلەن مۇنبەرنى ياكى گېزىت ژورناللارنى مونوپول قىلىۋالماسلىقىمىز كېرەك. قالغان گەپنى دىمىسەممۇ بولار، ئەدەبىيات ئەركىنلىككە مۇھتاج.

ۋاقتى: 2014-3-8 02:04:10 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«داۋامى»نىڭ ئىنكاسىغا قارىغاندا بىزدە يەنە ئۇقۇشماسلىق مەۋجۇد.  يالغۇز بۇ ئەسەرلا ئەمەس، بىزنىڭ سۆيۈملۈك، مەرھۇم ئۇستاز يازغۇچىىمىز زۇردۇن سابىر ئەپەندى يازغان «ئانا يۇرت» رومانىنىڭ بىرىنچى قىسمىنىمۇ  ئاياللىرىمىزغا بىۋاستە يۈزلەندۈرۈشكە بولمايدۇ. چۈنكى، نۇرغۇن ئاياللىرىمىز ئەسەردىن سىياسىي تۇيغۇنى ئىزدەش ئەمەس باشقا ئىنسان تەبىئىتىگە مۇناسىۋەتلىك نەرسىلەرنى ئىزدەپ قېلىشى مۆمكىن، ئەمەلىيەتتە، ئىنسان تەبىئىتى، ئۆز ھېسسىياتىنى كونتورول قېلىش ئارقىلىق ھايۋاندىن پەرىقلىنىدۇ، ئۇنداق قىلالمىسا ھايۋاندىن   نىمە پەرقى؟!  ئەگەر ئايالىمىز شاكىلىنى ئايرىپ، مېغىزىنى قوبۇل قىلالايدىغان سەۋىيىدە بولسا ئەنسىرەشنىڭ ھاجىتى يوق، لېكىن رىئاللىق كۆپىنچە  ئۇنداق ئەمەس،  ئېھتىيات قىلماي ئامال يوق، چۈشىنىشنىڭ دائىرىسىنى ھىچكىم بەلگىلەپ بېرەلمەيدۇ، شۇڭا «داۋامى»نىڭ ئىنكاسىنى خاتا دىگىلى بولمايدۇ،  بۇ دۇنيادا ھەرقانداق يازغۇچى ئەۋلىيا ئەمەس، ئۇنىڭ خاتالىقىنى  ئېتىراپ قېلىشىمىش كېرەك، قارغۇلارچە چوقۇنۇش ناداننىڭ ئىشى، ھەممىمىز ئۆزىمىزنىڭ  ئائىلىسىگە پۇختا بولۇپ، قارغۇلارچە چوقۇنۇشتىن ھەزەر ئەيلەيلى. رىئاللىق ھەققىدە ھەققانىي پىكىر يۈرگۈزەيلى.

ۋاقتى: 2014-12-28 15:45:40 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن دەسلەپتە مېنىڭ ئىسمىم قىزىل ناملىق بۇ كىتابنى ئوقۇغان چېغىمدا ئىشلەتكەن تەسۋىر تىلى مېنى ھەيران قالدۇرغانىدى،گويا بىرنەچچە توملۇق كىتاپنى پىرىسلاپ يېزىلغاندەك ھېس قىلغانىدىم.تىلى ھەقىقەتەن مۇرەككەپ،لېكىن ئادەمنى ئۆزىگە بەك جەلىپ قىلىدۇ.

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى


ستاتىستىكا|يانفون نۇسخىسى|新疆维吾尔自治区作家协会(维文)网
 
Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For www.xjzjxh.com
چوققىغا قايتىش