زەينۇللا يوللىغان ۋاقتى 2015-11-19 16:03
مېنىڭچە ئەدەبىياتنىڭ ئادەم تەربىيىلەش رولى بار. لېكىن ...
ھېلىقى بىر :
.................................................
................................................
كۆرەڭلەپ كەتمە، ئامەتلىرىڭدىن،
ئاخىرى تەڭ بولارمىز قەۋرە ئالدىدا.
دېگەن رۇبائى بارغۇ ، نۇرغۇن كىشىلەر يادىلاپ ئىچىۋالغان ۋە قويۇن خاتىرىلىرىدە
‹‹ ئەڭگۈشتەر ›› دەك ساقلاپ يۈرىۋاتقان... ، ئەگەر، ئىنسانىيەتتىكى ھاياتلىق شۇنچىلىكلا نەرسە بولسا،
ئەزىزانە قەشقەردىكى بۇيۈك مۇتەپپەككۈرىمىز ‹‹ يۈسۈپ خاس ھاجىپ مەقبەرىسى›› بىلەن،
جاھالەت پىرى ‹‹ ئاپاق خوجا مازىرى›› نىڭ قىممىتى ئوخشاش بولۇپ قالماسما ؟، زامانىمىزدىكى يېتۈك ئالىم ئابدۇقادىر داموللا بىلەن ، قانخور شىڭ دۇبەننىڭ غالچىسى- ئابدۇغوپۇر شاپتۇلنىڭ قەشقەردىكى
‹‹ ئورنى ›› تەڭ بولۇپ قالماسما ؟ يورۇق دۇنيانىڭ جاكارچىسى- ئابدۇخالىق ئۇيغۇرى ئوتتۇز ئۈچ
يېشىغېچە بۇ ھەقىقەتنى بىلمىگەن بولسا، ئورۇستا، شەمەيدە سودىگەرلىكىنى قىلىپ ، ئەينى زاماندىكى ئئالامەت-كارامەت شىركەتلەرنى قۇرۇپ ئۇنىڭ لېدىرى بولۇپ كېرىلىپ يۇرمەسمىدى. جەڭگىۋار شائىر- ل. مۇتەللىپ ‹‹ جوڭگۇ ،جوڭگۇ ئانىجان ۋەتېنىم سەندۇ ›› ، دەپ يېڭى جوڭگۇ ئارزۇسىنى ياڭرىتىپ قەھرىمانلارچە قۇربان بولمىغان بولسا، ئەينى يىللاردا ‹‹ شىنجاڭ گېزىتى ›› نىڭ باشلىقى بولۇپ قالارىدى، بەلكىم. بۇنداق مىساللار كۈرمىڭ، تەڭرىنىڭمۇ ‹‹كۆزى باردۇر›› . كىم-كىمنى تەربىيىلىدى،
كىم نېمە يازدى، كىم نېمە ئوقىدى،نېمىنى چۈشەندى، نېمىنى چۈشەندۈردى، نېمىنى چۈشەنمىدى، نېمىنى بىلمەكچى،نېمىنى دېمەكچى، نېمنى قىلماقچى -بۇلارنىڭ ئىچى-تېشىدا ‹‹ ئەدەبىيات ›› يوقما ؟
سەتىرەك ئاڭلىىنىۋاتقان ‹‹ تەربىيلەش ›› ، ‹‹ ۋەزىپە ›› دېگەندەك ھەۋەسكار مۇخبىرلارنىڭ سۆزلىرىنى چىقىرىۋەتسەك، يەنىلا قالىدىغېنى -سۆيۈملۈك ئەدەبىياتتۇر. توغرا ، ‹‹ ئەدەبىيات ›› ۋە ئۇنىڭ ھامىلىلىرى
ئادەملەرنى ئۈچ قەۋەت داچىلىق، كاتتا ماشىنىلىق... پاراۋان تۇرمۇشقا ئېرىشتۈرەلمەيدۇ [ بۇ-بەرھەق ]
ئەمما، ھېس-تۇيغۇلۇق ئىنساندىكى بارلىق ‹‹ بايلىق ›› نى يانار تاغنىڭ ماگمىسەدەك ئېتىلدۇرۇپ
چىقىشقا قۇربىلقتۇر. ئۇنداقتا، ‹‹ ئەدەبىيات نېمىش قىلىدىكەن ؟؟؟؟!!!!