يېڭىتام باشلانغۇچ مەكتەپ 1-يىللىق ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى 1-يىللىق -سىنىپ ئوقۇغۇچىسى 1-سۇئال: تۆۋەندىكلەرنىڭ نامىنى يازالايمەن . % 20 = 5 × 4 2-سۇئال :تولدۇرالايمەن . % 20 = 5 × 4 ( ) ( ) ئاجايىپ باھار ( ) ( ) 3-تۇتاشتۇرالايمەن . % 30 = 5 × 6 ئېگىز قار مەيىن تاغ ئاپئاق شامال 4-سۇئال: قانداق قىلغاندا خەتنى چىرايلىق يازغىلى بولىدۇ ؟ % 10
5- سۇئال : (1) جۈملە تۈزۈڭ . % 10 مۇئەللىم : چىرايلىق : (2) ئاڭلاپ يېزىڭ . % 10
يېڭىتام باشلانغۇچ مەكتەپ 2-يىللىق ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى 2-يىللىق -سىنىپ ئوقۇغۇچىسى 1-سۇئال: بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ. %20=5×4 جۈپ قولۇمدا ( )بارماق، پاكىز ھەم ( ). بىللە ئۆتەر ( )، بولۇپ ( ). 2-سۇئال: ⑴ سۆز بىرىكمىسى تۈزۈڭ. %4×4=16 ئاۋاز چىراي ياۋا ئاپئاق ⑵ جۇملە تۇزۇڭ % 14=7×2 بەك بەك . پەقەت . 3-سۇئال: سۇئال جۈملە دېگەن نېمە ؟ مىسال كەلتۈرۈڭ. %10
4-سۇئال:قارلىغاچ نېمە ئۈچۈن ئۇۋا ياساشنى ئۈگۈنەلىدى ؟ %20 5-سۇئال:بىر پارچە رۇخسەت سۇراش خېتى يېزىڭ. % 20
يېڭىتام باشلانغۇچ مەكتەپ 3-يىللىق ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى 3-يىللىق -سىنىپ ئوقۇغۇچىسى 1 .سۆز تاللاپ بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ؟(16=2×8) تىزىق سىقىم كۇپلېت پىيالە باغلام توغرام دەستە تىلىم بىر شېئىر بىر توپا بىر تاۋۇز بىر مارجان بىر گۈل بىر ئوت بىر نان بىر چاي 2.تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشەندۈرۈڭ. (12=2×6) تەشەككۈر : ② بەرپا قىلىش : ① نەپ : ④ بىئارام قىلىش: ③ ⑤ ئىبرەت : ⑥ جەننەت : 3.تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ قارىمۇ-قارشى مەنىسىنى يېزىڭ. (12=3×4) ① ھەق : ②ئاسمان: ③ ھورۇن: ④ بىلىملىك : 4.تۆۋەندىكى تەلەپلەرنى ئورۇنداڭ. (32=4×8) ①تۇتاشتۇرۇڭ . ② تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ تۇمۇرىنى قۇشۇمچىلىرىدىن ئايرىپ يېزىڭ. چايدان بىلىمسىز ئەمگەكچان ئوقۇتقۇچى ئىش داش غەيرەت لىك ئاش لىق ساۋاق چى 5. جاۋاب بېرىڭ % 28 ① ۋاقىت توغىرلىق ماقال-تەمسىلدىن تۆتنى يېزىڭ . % 8 ② چاشقانلار مۆشۈكتىن قۇتۇلۇش ئۈچۈن قانداق ئامال تاپتى ؟ ئاخىرى قانداق بولدى ؟ % 10 ③ ئۆزىڭىزنى تۇنۇشتۇرۇڭ . % 10 يېڭىتام باشلانغۇچ مەكتەپ 4-يىللىق ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى 4-يىللىق -سىنىپ ئوقۇغۇچىسى 1 .بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ؟(18=3×6) (1) ‹‹ئەتەبەتۇل ھەقايىق ››نىڭ ئاپتۇرى ( ). (2)سادىر پالۋان ( ) غا قامالغان. (3)خۇاڭخې دەرياسىنىڭ قۇم-لاتقا مىقدارى چاڭجىياڭ دەرياسىنىڭ ( ) ھەسسىسىگە توغرا كېلىدۇ . (4)ئىسىملارغا كۆپلۈك قۇشۇمچىللىرىدىن باشقا سۆز( ) ، سۆز( ) قوشۇمچىلارمۇ ئۇلىنىپ كېلىدۇ. (5) تىلىمىزدىكى ئىسىملارنىڭ تەۋەلىك شەكىللىرى ( ) شەخىسكە بۆلىنىدۇ. 2.ھۆكۈم قىلىڭ. (15=3×5) (1)«قۇشلار جەننىتى»دېگەن تىكىستە قۇشلارنىڭ ھەممىسى بىر تۈپ ياۋا ئۈجمە دەرىخىگە قوناتتى.( ) (2)باغراش كۆلى تەڭرىتېغىنىڭ قار-مۇز سۇلىرىنىڭ جۇغلىنىشىدىن ھاسىل بولغان.( ) (3) ‹‹ قىش ›› دېگەن سۆز ئىسىمغا تەۋە.( ) (4)شەپەرەڭ كىچىسى ئۇچقاندا ئاغزى ۋە قۇلىقىنى ماسلاشتۇرۇپ يول تاپىدۇ.( ) (5)تىنچ ئوكيان يېشىل تاشپاقىسىنىڭ يېتىلگەندىن كىيىنكى بەدەن ئېغىرلىقى 150 گرام كېلىدۇ.( ) 3.تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشەندۈرۈڭ. (25=5×5) ①سىنچىلاپ : ②تاپاۋەت : ③چېرىك : ④سۇلىشىش : ⑤تەقلىد قىلىش : 4. تۆۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭ. (15=5×3) ھۇشيارلىق بىلەن : ......خۇددى......دەك..... : ......بەس – بەس بىلەن ...... : 4.رۇستەمنىڭ دادىسى ژاندارمىنى نېمە ئۈچۈن ئېتىپ ئۆلتۈرۋەتكەن؟ %12
5. سادىر پالىۋان نېمە ئۈچۈن‹‹ پالىۋان ›› دەپ ئاتالغان ؟ %15 يېڭىتام باشلانغۇچ مەكتەپ 5-يىللىق ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى 5-يىللىق -سىنىپ ئوقۇغۇچىسى 1 .بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ؟(18=3×6) (1) جاڭ چىيەن مىلادىدىن بۇرۇنقى ( ) –يىلى غەربى يۇرىتقا تۇنجى قېتىم ئەلچىلىككە بارغان. (2) تەكلىماكان قۇملىقى تارىم ئويمانلىقىنڭ ( ) غا، ( ) قاراقۇرۇم تاغ تىزمىللىرىنىڭ ( ) جايلاشقان . (3)ئادەم ۋە نەرسىلەرنىڭ ( ) ۋە ( ) نى بىلدۇردىغان سۆزلەر پىئىل دەپ ئاتىلىدۇ . (4) ئەيدىس بىلەن ئېلىشقان بالا ( ) لىق نكۇش. 2.ھۆكۈم قىلىڭ.توغرا بولسا ‹‹√›› ،خاتا بولسا ‹‹ × ›› نى قويۇڭ . (20=5×4) (1) ‹‹يېرىم شام ›› دېگەن تېكىستتە تەسۋىرلەنگەن ۋاقىت 1-دۇنيا ئۇرىشى . ( ) (2) تەكلىماكان قۇملىقى دۇنيا بۇيىنچە ئەڭ چوڭ كۆچمە قۇملىق . ( ) (3) ئۇخلايمەن دېگەن پىئىل 2.شەخىس بىرلىك ساندا كەلگەن . ( ) (4) تاڭبالى يايلىقى دېگەن تىكىستنىڭ ئاپتۇرى ۋاھىتجان ئوسمان . ( ) 3.تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشەندۈرۈڭ. (25=5×5) ① كامىر : ②پايانداز : ③ ئاۋۇل : ④ پەتىھ قىلىنىش : ⑤ بىئوگرافىيە : 4. تۆۋەندىكى ئاتالغۇلارنىڭ مەنىسىنى بايان قىلىڭ. (12=6×2) ① يىپەك يۇلى : ② سۇ بۇيىدا : 5.جاۋاب بېرىڭ. %25 (1) كوۋرۈك دېگەن تېكىسىتتە بۇۋاي كەلكۈن كەلگەندە نېمە ئۈچۈن ئۆزى ئالدىدا ئۆتمەيدۇ ؟بۇۋاي قانداق ئادەم ئىكەن؟ % 10
(2)‹‹ بوۋامنىڭ ئالما دەرىخى ›› دېگەن تېكىسستتە ئالما دەرىخى نېمە سەۋەپتىن مېۋە بەردى ؟ بۇنىڭدىن نېمىنى چۈشەندىڭىز ؟ % 15 يېڭىتام باشلانغۇچ مەكتەپ 6-يىللىق ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى 6-يىللىق -سىنىپ ئوقۇغۇچىسى 1 .بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ؟(24=3×8) (1) ‹‹ۋولگا دەرياسى بۇيىدىكى كېمە سۆرىگۈچىلەر ›› دېگەن تىكىستنىڭ ئاپتۇرى ( ) رەسسام ( ). (2) قەشقەر چايخانلىرى ( ) دۇنيا.( ) قەھۋەخانلىرىغا ئوخشاش سىھىرلىك . (3) مەن جۇڭگۇلۇق ، مەن جۇڭگۇنى سۆيىمەن دېگەن جۈملە تېكىسىتتە ( ) يەردە تەكرارلانغان . (4) ئاندېرسون ( ) –يىلى ( ) دۇنياغا كەلگەن. (5) باي ئۈجمە سايىسىنى ئەپچىلەمگە ( ) تەڭگىگە ساتقان. 2.ھۆكۈم قىلىڭ.توغرا بولسا ‹‹√›› ،خاتا بولسا ‹‹ × ›› نى قويۇڭ . (15=3×5) (1) ‹‹قەشقەر چايخانلىرى ›› دېگەن تېكىستنىڭ ئاپتۇرى ئەخمەت ئىمىن . ( ) (2) مەھمۇد قەشقىرى بولسا يېقىنقى زاماندا مەيدانغا كەلگەن رەسسام. ( ) (3) ‹‹ئۇنتۇلماس بىر دەرىس ›› دېگەن تېكىستتە يېزىلغان ئەھۋاللار ئازاتلىقتىن كىيىن بولغان.( ) (4) ئاندېرسون بولسا فىرانسىيەلىك يازغۇچى. ( ) (5) تۇمارىس بولسا ئىنتايىن ياۋۇز كىشى. ( ) 3.تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشەندۈرۈڭ. (25=5×5) ① مەقبەرە : ②كىلاسسىك : ③ئوركىستىر : ④پورتېرېت : ⑤چا پادىشاھ : 4. تۆۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭ. (15=5×3) تىلخەت : ئەۋلات : نائىلاج : 5.جاۋاب بېرىڭ. %21 (1) جۇزۇڭلىنىڭ ئاددى-ساددا تۇرمۇش كەچۈردىغانلىقىنى قەيەردىن كۆرۋالغىلى بولىدۇ ؟ % 9 (2) ئاپتۇر نېمە ئۈچۈن ‹‹ قەشقەر چايخانلىرى ››نى مەكتەپ ، دەرىسخانا ، مىھىر –مۇھەببەت بۇلىقى دەيدۇ ؟% 12 يېڭىتام باشلانغۇچ مەكتەپ 6-يىللىق ئۇيغۇر تىلى چارەكلىك ئىمتىھان سوئالى 6-يىللىق -سىنىپ ئوقۇغۇچىسى 1 .بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ؟(24=6×4) (1) بۇيرۇق پىئىللار جۈملىدە ( ) بولۇپ كېلىدۇ . (2) كېلىپ دېگەن پېئىل ( ) بولىدۇ . (3) ئوقۇغۇچىلار يىغىلىپ قالدى دېگەن جۈملىدىكى ياردەمچى پېئىل ( ). (4) كۆرىمەن دېگەن پېئىل ( ) كەلگەن. 2.ھۆكۈم قىلىڭ.توغرا بولسا ‹‹√›› ،خاتا بولسا ‹‹ × ›› نى قويۇڭ . (20=5×4) (1) كىلەي دېگەن پېئىل ئوتكەن زاماندا كەلگەن . ( ) (2) ئۇخلا دېگەن پېئىل 3-شەخىس بىرلىك ساندا كەلگەن. ( ) (3) يازماڭلار دېگەن پېئىل بۇلۇشلىق پېئىل . ( ) (4) سۆزلەپ دېگەن پېئىل سۈپەت پېئىل . ( ) 3. ياز ، كەل ، بار دېگەن پېئىللارنى كىلىدىغان زاماندا 2-شەخىستە تۈرلەڭ . (18=6×3) ① ياز ② كەل ③ بار 4. تۆۋەندىكى پېئىللارغا ئىككىدىن جۈملە تۈزۈڭ ،1-جۈملىدە ئەسلى پېئىل ،2-جۈملىدە ياردەمچى پېئىل بولسۇن. (18=3×6) چىق قال تۇر ئەسلى پېئىل ياردەمچى پېئىل 5.جاۋاب بېرىڭ. %20 (1) سۈپەت پېئىل دېگەن نېمە ؟ ئۈچ مىسال كەلتۈرۈڭ % 10 (2) يازغان،ئىشلىگەن دېگەن پېئىللارنى خەۋەر قىلىپ بىر جۈملە ،سۈپەت قىلىپ بىر جۈملە تۈزۈڭ؟% 10 1-يىللىق ئۈچۈن ئاڭلاپ يېزىش سۆزلىرى تۇرمۇش بىر سىر ئۇنى ئېچىش كېرەك . ئادەم ياشاش ئۈچۈن يەمدۇ ياكى يىيىش ئۈچۈن ياشامدۇ ؟ دۇنيادا ھەممىدىن ئۇلۇغ ئىش ئانىنى قەدىرلەش . |