ئەنۋەرچەرچەن |
2013-07-29 15:00 |
-ھەپتە 6-سائەت JN3Oe5yB2@ دەرس تېمىسى: b,318R8+G ئۇيغۇر تىلىدىن ئاساسىي بىلىملەر bcj7.rh]'h (جۈملە)
>mt<`s ئوقۇتۇش نىشانى: y@_4OkR@ 1. جۈملىنىڭ قانداق گىرامماتىكىلىق بىرلىك ئىكەنلىكىنى بىلىۋېلىش. pOS.`rSK 2. جۈملىلەردىن كېيىن قانداق تىنىش بەلگىلەرنىڭ قويۇلىدىغانلىقىنى ئىگەللەش. Q*KEODR8\ ئۇسۇل ۋە جەريان نىشانى: I S!B$ يېتەكلەش، لىكسىيە، مەشىقلەندۈرۈش... قاتارلىقلار. GD*6tk;5/ ھېسىيات، پۇزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى نىشانى: \:"s*- ئوقۇغۇچىلاردا ئۆز ئانا تىلىنىڭ ھەقىقەتەن مۇكەممەل تىل ئىكەنلىكىنى ھىس قىلدۇرۇش ئارقىلىق، ئانا تىلغا بولغان ھۆرمىتىنى ئاشۇرۇش. L"('gc!W قىيىن نۇقتا: bLNQ%=FjO جۈملىنىڭ قانداق گىرامماتىكىلىق بىرلىك ئىكەنلىكىنى بىلىۋېلىش. zo
]7# مۇھىم نۇقتا: y'E)iI* جۈملىلەردىن كېيىن قانداق تىنىش بەلگىلەرنىڭ قويۇلىدىغانلىقىنى ئىگەللەش. tk,
HvE سائەتلىك ئوقۇتۇش مەزمۇنى ھەققىدە تەھلىل: ;J?!D x بۇ سائەتلىك دەرس ئۇيغۇر تىلى گىرامماتىكىسىدىن «جۈملە» ھەققىدىكى ئاددىي دەسلەپكى چۈشەنچە بېرىلىدىغان بولۇپ، جۈملە سۆز ياكى سۆز بىرىكمىسىدىن تۈزۈلۈپ، تولۇق ئاياقلاشقان ئوي-پىكىرنى بىلدۈرگەن ئاساسىي ئالاقە بىرلىكى ئىكەنلىكىنى ئەمىلى جۈملىلەر بلەن بىرلەشتۈرۈپ ئىگەللىتىلىدۇ. l ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچى پائالىيتى: !-\*rdE{9 1. دەرسكە باشلاپ كىرىش. 6= 9 ساۋاقداشلار، بىز ئالدىنقى بىر سائەتتە تېكىستكە بىرلەشتۈرۈپ، جۈملە ھەققىدە توختالغان ئىدۇق. قايسىڭلار جۈملىنىڭ نىمىلىكىنى دەپ باقىسىلەر؟ دېگەن سوئال ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ. -{P)\5.L 2. ئوقۇتۇش جەريانى: pGsVO5M? 1) ئوقۇغۇچىلارنى جۈملىنىڭ نېمە ئىكەنلىكىنى ئازراق ئەسلىتىپ بولغاندىن كېيىن، بىر نەچچە ئوقۇغۇچىنى دوسكىدا ئۆزى خالىغان جۈملە تۈزۈشكە، باشقا ساۋاقداشلارنى مەشىق دەپتەرگە جۈملە تۈزۈشكە يېتەكلىنىدۇ. k,q` ^E8k مەسىلەن: (1) مەن بۈگۈن سىنىپ نۆۋەتچىسى. |t.WPp5, (2) قۇربىيە بۈگۈن مەكتەپكە كەلگەندۇ؟ {OQ sGyR? (3) ساۋاقداشلار تىرىشىپ ئۈگىنىڭلار! w1s#8
: 2) يوقارقى جۈملىلەرگە بىرلەشتۈرۈپ، جۈملىنىڭ نەزىرىيىۋى قائىدىسنى خۇلاسىلاپ چىقىشقا تەشكللەش، ئاخىرى خۇلاسە قىلىش ئارقىلىق مۇستەھكەملەش ئېلىپ بېرىلىدۇ. QR^pu.k@ 3) جۈملىلەردىن كېيىن قانداق تىنىش بەلگىسى قويۇلىدىغانلىقىنى ئىگەللىتىش. بۇنىڭدا ئالدى بىلەن بارلىق ئوقۇغۇچىلارنى مەشىق دەپتەرگە بىردىن خەۋەر جۈملە (بايان) بىردىن سوئال جۈملە، بىردىن ئۈندەش جۈملە تۈزۈپ چىقىشقا تەشكللەش ئارقىلىق، جۈملىلەردىن كېيىن قانداق تىنىش بەلگىسى قويۇلىدىغانلىقىنى دەسلەپكى قەدەمدە ھىس قىلدۇرۇلىدۇ. TYLf..i< مەزمۇن خۇلاسىسى: rg\|-_.es' سۆز ۋە سۆز بىرىكمىسىدىن تۈزۈلۈپ، تولۇق ئاياقلاشقان ئوي پىكىرنى بىلدۈرگەن ئاساسىي ئالاقە بىرلىكى جۈملە دەپ ئاتىلىدۇ. + ^~n09 جۈملە ئاياقلاشقاندا چىكىت (.) ياكى سوئال (؟) ۋە ياكى ئۈندەش (!) بەلگىسى قويۇلىدۇ. %0"o(y+zt تاپشۇرۇق: B"{CWH O خەۋەر، سوئال، ئۈندەش جۈملىدىن ئۈچتىن تۈزۈپ كېلىڭلار. /+66y=`UJ T>LtN دوسكا لاھىيىسى: '9RHwKu&s ئۇيغۇر تىلىدىن ئاساسىي بىلىملەر !X#=Pt[, (جۈملە) VoP(!.Ua>7 9$Hgh7'hvs 1) مەن بۈگۈن سىنىپ نۆۋەتچىسى e4?}#6RF 2) قۇربىيە بۈگۈن مەكتەپكە كەلگەندۇ؟ 2>s:wABb / 3) ساۋاقداشلار تىرىشىپ ئۈگىنىڭلار! vbA9V &uk?1Z#j دەرستىن كېينكى ئويلىنىش: cL`l1:j\} Lx(Y= VpJ2Qpd= ئوقۇتۇش قايتۇرما پىكىرى: znu?x|mV PRf2@0ZV ھەپتە 1-سائەت @dO~0dF دەرس تېمىسى: b/ ئۇيغۇر تىلىدىن ئاساسىي بىلىملەر ,wnF]K2D0 (بايان جۈملە، سوئال جۈملە) !QC-> \t )Zk2 ئوقۇتۇش نىشانى: o'Po<I 1. بايان ۋە سوئال جۈملىلەرنىڭ نىملىكىنى دەسلەپكى قەدەمدە ھىس قىلىش. Is%-r.i 2. بايان ۋە سوئال جۈملىلەرنىڭ ھەر قايسىسى قانداق ئوقۇلىدىغانلىقىنى ۋە ئۇلاردىن كېيىن قانداق تىنىش بەلگىسى قويۇلىدىغانلىقىنى ئىگەللەش. g3"`b)M ئوقۇتۇش، جەريان ئۇسۇل نىشانى: "y5c)l(Rg يېتەكلەش، لىكسىيە قىلىش، ئەمىلى مەشىقلەندۈرۈش. xNl_Q8Z?R^ ھېسىيات، پۇزىتىسيە ۋە قىممەت قارىشى نىشانى: yPuT%H&i ئانا تىلنىڭ ھەقىقەتەن گۈزەل تىل ئىكەنلىكىنى ھىس قىلدۇرۇپ، قېتىرقىنىپ ئۆگىنىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش. &~uzu{ مۇھىم نۇقتا: Ue~M.LZb بايان، سوئال جۈملىلەرنىڭ نىملىكىنى بىلىش. OSsdB%bIu` قىيىن نۇقتا: U%U%a,rA5s بايان، سوئال جۈملىلەرنىڭ قانداق ئىنتوناتسىيە قىلىنىدىغانلىقىنى، ئۇلاردىن كېيىن قانداق تىنىش بەلگىلىرىنىڭ قويۇلىدىغانلىقىنى ئەستە ساقلاش. {6v+
Dz> ئوقۇتۇش مەزمۇنى ھەققىدە تەھلىل: 3X%>xUI بۇ سائەتلىك دەرس بايان، سوئال، جۈملە ھەققىدىكى مەزمۇنلار بولۇپ، بۇنىڭدا يەنى بىرەر ئىش ھەركەت توغرىسىدا خەۋەر مەنىسىنى بىلدۈرىدىغان جۈملىنى بايان جۈملە دەيمىز.
;-U:t4 بىرەر ئىش ھەركەت توغرىسىدا سوئال مەنىسىنى بىلدۈرىدىغان جۈملىنى سوئال جۈملە دەيدىغانلىقىمىزنى ئىگەللەش. :8
\z 0 ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچى پائالىيىتى: r1$
O<3\ 1. دەرسكە باشلاش. mWCY%o@ ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى ئالدىنقى سائەتلىك دەرستىكى مەزمۇنلارغا ئاساسەن، جۈملىلەرنى گۇرۇپپىلارغا ئايرىپ تۈزۈشكە تەشكللەش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرلىدۇ. f~8Xue,l" 2. بايان جۈملە BWz*!( بۇنىڭدا بايان جۈملە تۈزگەن گۇرۇپپىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ جۈملىسىگە ئاساسەن، بايان جۈملە توغرىسىدا قائىدە ئوتتۇرىغا قويۇلۇپ، جۈملە بىلەن نەزىرىيە ئۆز-ئارا بىرلەشتۈرۈلۈپ، ھىس قىلدۇرۇلىد. شۇنىڭغا بىرلەشتۈرۈپ بايان جۈملىنىڭ قانداق ئىنتوناتسىيە قىلىنىدىغانلىقى ئىگەللتىلىدۇ. wVV'9pw} 3. سوئال جۈملە 7$}lkL بۇنىڭدا سوئال جۈملە تۈزگەن گۇرۇپپىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ جۈملىلىرى ئوتتۇرىغا قويۇلۇپ بولغاندىن كېيىن خۇلاسىلىنىپ، ئەمىلى جۈملىگە ئاساسەن، سوئال جۈملە ھەققىدىكى قائىدە يەكۈنلەپ چىقىلىدۇ. شۇنداقلا قائىدە بىلەن ئەمىلى تۈزگەن جۈملە ئۆز-ئارا سېلىشتۇرۇلىدۇ. بۇ ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلانىڭ سوئال جۈملە توغرىسىدىكى چۈشەنچىسى چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ. سوئال جۈملىنىڭ قانداق ئىنتوناتسىيە قىلىنىدىغانلىقىمۇ ئىگەللتىلىدۇ. s#-`,jqD مەزمۇن خۇلاسىسى: Y|>y]x بىرەر ئىش ھەركەت توغرىسىدا خەۋەر مەنىسىنى بىلدۈرىدىغان جۈملىنى بايان جۈملە دەيمىز. ZVk_qA% بىرەر ئىش ھەركەت توغرىسىدا سوئال مەنىسىنى بىلدۈرىدىغان جۈملىنى سوئال جۈملە دەيمىز. oB#KR1
>%7 تاپشۇرۇق: 0P&rTtU6 بەش بايان جۈملە، بەش سوئال جۈملە تۈزۈپ كېلىڭلار. G-9]z[\# UC\CCDV#^ دوسكا لاھىيسى: $hn#T#J3 بايان جۈملە، سوئال جۈملە /vBOf;L
F@)wi0 1. مەن بۈگۈن مەكتەپكە ئەتتىگەن كەلدىم. ?tV $o,11 2. بىز بۇنىڭدىن كېيىن ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ ياخشى ئۆگىنىش قارارىغا كەلدۇق. gW$X8ECX 3. ئابلەت سەن نەگە ماڭدىڭ. -Wb/3X 4. بايان جۈملە دېگەن نېمە؟ $0+AR) /*B-y$WQk دەرستىن كېينكى ئويلىنىش: bb}|"m. 2dFC{US' ئوقۇتۇش قايتۇرما پىكىرى: iYEhrb OB.TAoH:
|
|