ئەنۋەرچەرچەن |
2013-07-26 13:07 |
n
zU;Bi^m ھەقىقىي ياخشى ئوقۇتقۇچى بولۇشنىڭ شەرتلىرى توغرىسىدا otX/sg.B* 1) ئوقۇتقۇچى ئالدى بىلەن ئۆز كەسپىنى قىزغىن سۆيۈشى كېرەك. ئۆزى چىن كۆڭلىدىن خالىماي، مەجبۇرىيەت يۈزىسىدىن ياكى جان بىقىش كويىدا قىلغان ھەر قانداق بىر ئىشتىن ياخشى نەتىجە چىقمايدۇ، ئەلۋەتتە. ئوقۇتقۇچىنىڭ تەربىيىلەۋاتقىنى ۋەتەننىڭ، خەلقنىڭ، مىللەتنىڭ، شۇنداقلا، كەلگۈسىنىڭ ئىگىلىرى. ئۇلارنىڭ ياراملىق ئىز باسار بولۇپ يېتىشىپ چىقىشى ئۈچۈن، ئوقۇتقۇچىدا ئۇلارنى تەربىيىلەش يولىدا جان پىدا قىلىشتىن قورقمايدىغان ئوتلۇق يۈرەك بولۇشى كېرەك. |y
pXO3 2) ئوقۇتقۇچىدا مول كەسپىي بىلىم بولۇش كېرەك. ئوقۇغۇچى مەكتەپكە كىرگەندىن باشلاپلا ئۇستازلىرىغا چوقۇنىدۇ، ئۇستازلىرىنى ھەر قانداق سەۋەنلىكتىن مۇستەسنا ئىنسان دەپ قارايدۇ. باشلانغۇچ مەكتەپلەردىكى ئوقۇتقۇچىلار بىرەر مەسىلىنى خاتا ئىشلەپ بىرىپ قالغان بولسا، ئاتا – ئانا بولغۇچى بۇ خاتالىقنى تۈزىتىپ بەرسە، پەرزەنتلەر «بۇ مەسىلىنى ئوقۇتقۇچۇم مۇشۇنداق ئىشلەپ بەرگەن» دەپ ئاتا – ئانىسىنىڭ توغرا پىكىرىنى رەت قىلىدۇكى، ھەرگىزمۇ ئوقۇتقۇچىسىنىڭ خاتالىقىنى ئىتراپ قىلمايدۇ. بۇنىڭدىن كۆرۈۋىلىشقا بولىدۇكى، ئوقۇغۇچىنىڭ نەزىرىدىكى ئوقۇتقۇچى ھىچقانداق نۇقسانسىز، بىلمەيدىغىنى يوق، ھەممىگە قادىر كىشى. ئوقۇتقۇچى ئۆزىنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى ئېڭىدىكى ئوبرازىغا نۇقسان يەتكۈزمەسلىك ئۈچۈن، مول بىلىم ئۇنچىلىرى بىلەن چاڭقىغان دىللارنى سۇغىرىشى كېرەك. jN-!1O._G 3) ئوقۇتقۇچى ئۆزىدە يۈكسەك ئەخلاق – پەزىلەت ھازىرلىشى، ئۆز ئەمەلىي ھەرىكىتى ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارغا ئۈلگە بولۇشى كېرەك. iDWM-Ytx 4) ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىنىڭ ئىدىيىسىدىكى ھەر خىل كىسەللەرگە دىئاگنوز قويۇلايدىغان ماھىر ۋىراچ بولۇشى (پىسخىك ساپا) كېرەك. بەزىلەر «شەيتاننىڭ 40 نۇقتىسى بولسا، ئوقۇغۇچىنىڭ 41 نۇقتىسى بار» دىيىشىدۇ. ?Wc+
J4 5) ئوقۇتقۇچىنىڭ ئانا تىل سەۋىيىسى يۇقىرى بولۇشى كېرەك. ئوقۇتقۇچى دەرسنى ئۆز ئانا تىلىدا چۈشنىشلىك، راۋان، ئەتراپلىق سۆزلىشى كېرەك. AuT:snCzR 6) ئوقۇتقۇچىدا ئۆزگە خاس ئوقۇتۇش مىتودى بولۇش كېرەك. گەرچە كەسپىي بىلىمگە ئىگە بولمىسىمۇ، ياخشى ئوقۇتۇش ئۇسۇلى بولمىسا، ئۆز بىلىمنى ئوقۇغۇچىلارغا يەتكۈزۈپ بېرىش يېتەرسىز بولسا، بۇ خىل ئوقۇتۇشتىن، ھىچقانداق ئۈنۈم ھاسىل قىلغىلى بولمايدۇ. _L
+j6N.h1 7) ئوقۇتقۇچى – ئوقۇغۇچىلارنى قوزغىتىشقا ماھىر بولۇشى كېرەك. ساپا مائارىپىنىڭ ئەنئەنىۋى مائارىپتىن پەرقلىنىدىغان يىرى، دەل ئوقۇغۇچىلارغا يۈزلىنىش ۋە ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۇنىۋىرسال ساپاسىنى يېتىلدۈرۈشتە. شۇڭا، بۇ نۇقتىغا دىققەت قىلىش ئىنتايىن زۆرۈر. lffw
" 8) ئوقۇتقۇچى – باشقىلارنىڭ ئارتۇقچىلىقىنى قوبۇل قىلالايدىغان، ئۆز يېتەرسىزلىكلىرىنى تونۇيالايدىغان، تۈزىتەلەيدىغان، تەنقىدنى قوبۇل قىلالايدىغان ھەدە ئۆز – ئۆزىنى تەنقىد قىلالايدىغان بولۇشى كېرەك. nyetK 9) ئوقۇتقۇچى – سەۋرچان، ئىغىر – بىسىق بولۇشى كېرەك. پىلانلىق تۇغۇت سىياسىتىنىڭ يولغا قويۇلىشى بىلەن، ھەمما ئائىلە بىر ياكى ئىككى پەرزەنتلىك بولدى. بۇنىڭ بىلەن نۇرغۇن ئاتا – ئانىلار پەرزەنتلىرىگە زىيادە كۆيۈنۈش تۈپەيلىدىن، پەرزەنتلەردە ھەممىدە ئۆز گىپىدە چىڭ تۇرىۋالىدىغان، چوڭلارنى ھۆرمەتلىمەيدىغان پىسخىك ھالەت شەكىللەندى، بۇنداق ئوقۇغۇچىلارنى تەربىيىلەشتە سەۋرچان ، ئىغىر – بىسىق بولۇش ئىنتايىن مۇھىم d$"?8r4:K 4n"6 ماقالە ئەسلى مەنبەسى : كەڭ ساي تور بىكىتى 7>= P=PeWX*L -------------------------------------------------------------------------------- yf7|/M 9khMG$
|
|