ئايبىكە |
2013-06-10 10:17 |
«لوپنۇر-يۇقالغان كۆل»ناملىق دەرسنىڭ دەرس ]w=6.LzO* لاھىيىسى
S*1Km& y3O Nn~k cAE.I$T( 1.ماتىريال تەھلىلى .1F^=C.w دەرسنىڭ ئورنى ۋە رولى JDzkv%E^ \ns#l@B « لوپنۇر- يۇقالغان كۆل » ناملىق تېكىسىت –ئادەتتىكى تولۇقسىز مەجبورىيەت مائارىپى دەرسلىكى تولۇقسىز 2-يىللىق1 - قىسىم «تىل-ئەدەبىيات» دەرسلىكى « ئادەم ۋە مۇھىت»بابىغا كىرگۈزۈلگەن. .baS
mfc بۇ دەرستە تۇلۇپ-تاشقان ئىچىنىش ھىسياتى بىلەن لوپنۇر كۆلى ئىكولوگىيلىك مۇھىتنىڭ بۇزغۇنچىلىقىغا ئۇچرىغانلىقىغا ،كىشىلەرنىڭ قارىغولارچە ئىش كۆرىشى تۈپەيلىدىن پەيدا t'EH_U بولغان تىراگىدىيىگە ئۆكۈنۈپ، مۇھىتنى قوغداشنىڭ مۇھىملىقى تارىخىي ساۋاقلار ئارقىلىق Ir*,fyl چۈشەندۈرۈپ بېرىلگەن. I^{PnrB بۇ دەرسنى سۆزلەش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلاردا نۆۋەتتىكى مۇھىت ۋە ئىكولوگىيە مەسىللىرىگە كۆڭۈل بۈلۈش،مۇھىتنى ئاسراشنى ئۆزىنىڭ كۈندىلىك ئىش-ھەركىتىگە ئايلاندۇرۇش،مۇھىت s.rS06x ئاسراش ئېڭىنى تۇرغۇزۇشنى مەقسەد قىلىدۇ. K`@GNT& ئىنسانىيەت تەبىئەت دۇنياسىنىڭ ھامىيلىقىدىن ئايرىلالمايدۇ.ئىلىم-پەننىڭ تەرەققىياتىغا ئەگىشىپ ئىنسانىيەت تەبىئەت دۇنياسىدىن ياتلىشىۋاتىدۇ،يەرشارىدىمۇ كۈندىن-كۈنگە ئېغىر ئىكولوگىيىلىك مەسىللەر پەيدا بۇلىۋاتىدۇ.تەبىئەت دۇنياسىغا كۆڭۈل بۈلۈش ۋە ئۇنى ئاسراش ھەربىر ئادەمنىڭ بۇرچى.بۇ دەرس كىشىلەرنىڭ ياشاش مۇھىتى ھەققىدە دەسلەپكى چۈشەنچىگە ۋە كۆزقاراشلارغا ئىگە بولغان تولۇقسىز 2-يىللىق ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسى ۋە پىسخىك ئالاھىدىلىكىگە ماس كىلىدۇ. 5}R/C{fs 2.ئوقۇتۇش ئانالىزى G2k r~FG بۇ دەرس ئوقۇتۇش سائىتى،تەھلىل سائىتى بۇلۇپ 2سائەت ئۆتۈلىدۇ.ماتىريال قۇرۇلمىسى ۋە مەزمونىنى تەھلىل قىلىش ئارقىلىق شۇنداقلا تولۇقسىز 2-يىللىق ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسى ۋە پىسخىك ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن مەن ئوقۇتۇش نىشانى تۈۋەندىكىدەك لايىھەلىدىم. 6!i0ioZzi0 3.ئوقۇتۇش نىشانى-
,h1r6&MEY بىلىم نىشانى: UG+wRX :dA ئاپتورى،ژانىرى،تېكىسىتنىڭ ئۇمومىي مەزمونىنى ئىگەللەش r! 5C3 ئىقتىدار نىشانى: =? x A*_^ لوپنۇر كۆلىنىڭ قۇرۇپ كىتىش سەۋەبىنى بىلىش،ئەسەردىكى تىل ئالاھىدىلىگىنى بايقاش ۋە ئۆگىنىش ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرى ياشاۋاتقان مۇھىتنىڭ تازىلىقى ۋە ساپلىقىنى ئاسراپ ،دەسلەپكى قەدەمدە مۇھىت ئاسراشنى ئۆزىنىڭ كۈندىلىك ئىش-پائالىيىتىگە ئايلاندۇرۇش، ئۆزىدە مۇھىت ئاسراش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش. 3;j?i ھىسيات،پۇزىتسىيە ،قىممەت قارىشى- F#iLMO&Q تەبىئەت دۇنياسى بىلەن ئىناق ئۆتۈش دۇنياۋى زۆرۆرىيەتكە ئايلانغان بۈگۈنكى كۈندە تەبىئەت دۇنياسىغا كۆڭۈل بۈلۈش ۋە ئۇنى ئاسراش ھەربىر ئادەمنىڭ بۇرچى ئىكەنلىكىنى دەسلەپكى قەدەمدە ھىس قىلىپ يىتىش. DnaG$a< مۇھىم نۇقتا: 5gV8=Ml"V ئاپتورى،ژانىرى،تېكىسىتنىڭ ئۇمومىي مەزمونىنى ئىگەللەش S]1+tj مۇھىم نۇقتا قىلىشىمدىكى سەۋەپ- }<&g1x'pa ئوقۇغۇچىلار بۇنۇقتىنى پۇختا ئىگەللىگەندە دەرس مەزمونىنى ئەتراپلىق چۈشىنىپ ،ئەتراپىدا مەۋجۇت بۇلىۋاتقان مۇھىت ۋە ئىكولوگىيە مەسىلىرىگە قارىتا تۇغرا تۇنۇشقا ئىگە بۇلالايدۇ. H U$:x"AW مۇھىم نۇقتىنى ھەل قىلىش چارىسى- $&k2m^R< نەزىريىۋى بىلىملەرنى ئەسكە ئېلىش بىلەن بىرگە تېكست مەزمونى ئاساسىدا تارماق سۇئاللارنى لاھىيەلەش +]CKu$,8 _QBd3B% قىيىن نۇقتا: $1
\<>sJH
لوپنۇر كۆلىنىڭ قۇرۇپ كىتىش سەۋەبىنى بىلىش،ئەسەردىكى تىل ئالاھىدىلىگىنى بايقاش ۋە ئۆگىنىش ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرى ياشاۋاتقان مۇھىتنىڭ تازىلىقى ۋە ساپلىقىنى ئاسراپ ،دەسلەپكى قەدەمدە مۇھىت ئاسراشنى ئۆزىنىڭ كۈندىلىك ئىش-پائالىيىتىگە ئايلاندۇرۇش، ئۆزىدا مۇھىت ئاسراش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش. R.|fc5_"+ قىيىن نۇقتا قىلىشىمدىكى سەۋەپ- \fU{$ تولۇقسىز 2-يىللىق ئوقۇغۇچىلىرى پىسخىكىلىق ئۆزگىرىش باسقۇچىدا تۇرۇۋاتقان ۋە دۇنيا قارىشى شەكىللىنىۋاتقان مەزگىل ، بۇ ئوقۇغۇچىلارغا نىسبەتەن مۇھىت ۋە ئىكولوگىيە مەسىللىرى شۇنداقلا ئەدەبىي ئاخبارات ژانىرىدا يېزىلغان ئەسەرلەرنىڭ تىل ئالاھىدىلىگىنى بايقاشتا نىسبەتەن قىينىلىدىغان بولغاچقا بۇ قىيىن نۇقتا قىلىپ بەلگىلەندى. k%:]PQjYT قىيىن نوقتىنى ھەل قىلىش چارىسى- %r6~5_A ئىزدىنىشلىك ئۆگىنىشكە يىتەكلەش،گۇرۇپپىلار ئارا مۇلاھىزە –مۇھاكىمىگە يېتەكلەش،سۇئال سوراش ئارقىلىق سۇئال مەزمونىغا يىقىنلىشىش. Cl<`uW3 4.ئوقۇتۇش ئۇسولى: pwd7I 1.كۆرسەتمىلىك ئوسول-«لوپنۇر خەلق ناخشىسى»ناملىق ناخشا پىلاستىنكىسىنى ئوقۇغۇچىلارغا كۆرسىتىش ئارقىلىق لوپنۇر كۆلىنىڭ ئەسلىدىكى ھالىتى بىلەن ھازىرقى ھالىتىنى سىلىشتۇرۇپ تېكىست مەزمونىنى ئىگەللىتىش مەقسەد قىلىنىدۇ. gA2\c5F< 2.پائالىيەتچان ئىزدىنىش ئۇسولى-تېكىست مەزمونىنى ئاساس قىلىپ ،كىچىك سۇئاللار ئاساسىدا تەپەككۈر قىلىش ۋە ھۆكۈم قىلىش ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈش مەقسەد قىلىنىدۇ. evg i\" 3.ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش ئۇسولى-ئوتتۇرىغا چىقىرىلغان مەسىللەرنى كوللىكتىپ مۇزاكىرە قىلىپ ،كوللىكتىپچانلىق روھىنى يېتىلدۈرۈش مەقسەد قىلىنىدۇ. fgn*3 pg 5.ئۆگىنىش شەكلى JZu7Fb]L9 R*Pfc91} ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش،ئىزدىنىشلىك ئۆگىنىش،قول سىلىپ ئىشلەشكە يېتەكلەش +Z)||MR" 6.ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى: I7BfA,mZ7 ،كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكۈنىلىرى،دەرسلىك كىتاپ،يانداشما مەشق،دوسكا،بور }Ax$}# يۇقۇرقى ئۇقۇتۇش ۋاستىلېرى جانلىق،ئەمەلى ،قىزغىن دەرسخانا كەيپىياتىنى يارىتىپ ئۇقۇغۇچىلارنى مول دەرس بايلىقى مۇھىتىدا كۇپ ئىقتىدارلىق ،مەسىلىلەرنى تۇغرا بىر تەرەپ قىلالايدىغان قىلىپ تەربىيلەشكە پايدىلىق . 4vBZb^W;9 mtm BL2? 7.ئوقوتۇش جەريانى-(20مىنۇت /,E%)K; دەرستىن ئىلگىرىكى ئوقۇغۇچىلار پائالىيىتى "vU
:qwm دەرس ئۆتۈلۈشتىن ئىلگىرى ئوقۇغۇچىلارنى ئىككى گۇرۇپپىغا ئايرىپ ئوخشىمىغان شەكىلدە تاپشۇرۇق بېرىلىدۇ. lmr{Ib2a 1-گۇرۇپپا: پاكىزلىق ،مۇھىت ئاسراش ھەققىدىكى ماقال-تەمسىل ۋە ھىكمەتلىك سۆزلەرنى توپلاپ كېلىدۇ. 2R2Z6} 2-گۇرۇپپا :مەھەللىسىدىكى ياشانغان كىشىلەردىن ئۆستەڭلەرنىڭ ئىلگىرىكى ئەھۋالى بىلەن ھازىرقى ئەھۋالىنى توپلاپ خاتىرە يېزىش تاپشۇرىقى بېرىلىدۇ..بۇئارقىلىق ئوقۇغۇچىلار ئىزدىنىشلىك ئۆگىنىش ۋە بىر قىتىملىق جەمىيەت تەكشۈرۈش پائالىيىتىگە بىۋاستە قاتنىشىش پۇرسىتىگە ئېرىشىدۇ. /wCP(1Mw 1)ئوقۇغۇچىلارنى تەشكىللەش ۋە يۇقلىما قىلىش (1مىنۇت) ,"j|0Q 2)يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش(3-4 مىنۇت) z%*ZmF ^K ئىكراندا «لوپنۇر خەلق ناخشىسى »ناملىق ناخشا پىلاستىنكىسىنى كۆرسىتىش ئارقىلىق يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىمەن.ئوقۇغۇچىلار كۆرۈش جەريانىدا كىشىلەرنىڭ قارىغولارچە ئىش-پائالىيەتلىرىنىڭ مۇھىتقا قانچىلىك زىيانلارنى ئېلىپ كېلىدىغانلىقىنى يۈزەكى ھالدا ھېس قىلىپ يېتىدۇ.ئاخىرىدا مەن «بۇ سىنئالغۇ لېنتىسىنى كۆرۈش جەريانىدا سىلەرگە ئەڭ قاتتىق تەسىر قىلغان كۆرۈنۈش قايسى ؟»دەپ سۇئال سورايمەن .ئوقۇغۇچىلاردا تەبىئىي ھالدا مۇھىتنى قوغداشنىڭ نەقەدەر زۆرۈرلىكى ھەققىدىكى مۇنازىرە مەيدانغا كېلىشى مۇمكىن. شۇنىڭ بىلەن مەن ئەسەر تېمىسىنى مەيدانغا چىقىرىمەن. @*%5"~F مۇشۇ خىل ئۇسولدا باشلاپ كىرىشتىكى ئاساس بۇلسا تېما بىلەن سىنئالغۇ لېنتىسىنى باغلاش ئارقىلىق ئۇقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى قوزغاش ھەم دەرسنىڭ مەزمۇنىنى ئۇقۇغۇچىلارغا بىلدۇرۇش . lpSM p 3)تېمىنى ئۇتتۇرىغا قۇيۇش (2مىنۇت) ? 76jz>;b 4)پائالىيەت جەريانى (27-28مىنۇت) # تۈۋەندىكى سۇئاللار ئاساسىدا مەزمون يەتكۈزىلىدۇ. ZL1[Khr,s (1) بۈگۈنكى لوپنۇر كۆلى قانداق جاي؟ !30Dice (2) ئىلگىرىكى لوپنۇر كۆلى قانداق جاي ئىدى؟ v9M;W+J (3) لوپنۇر كۆلى نىمە سەۋەپتىن چۆللۈككە ئايلىنىپ قالدى؟ pmQ9iA@= (4) لوپنۇر كۆلى تىراگىدىيىسىگە ئۇخشاپ كىتىدىغان تىراگىدىيەلەردىن ئەتراپىمىزدا قايسىلار بار؟ #\t?`\L3 گۇرۇپپىلار ئارا سۇئاللار- j>?c]h{- يەنە تۈۋەندىكى سۇئاللارنى كۆرۈپ باقايلى. FeSe^ ^dW (1) ئەگەر سىز مەكتەپ ئىچىدە ئەخلەت تاشلىغان،تازلىقنى ئاسرىمىغان،سۇنى خالىغانچە ئىسراپ قىلىدىغان ئەھۋاللارنى ئۇچراتسىڭىز قانداق قىلىسىز؟ Ds0^/bYp& (2) «ئىنسانلار ئىلگىرى (تەبىئەتنى بويسۇندۇرايلى) دەپ جار سېلىشقان،ئەمدى (تەبىئەت بىلەن ئىتتىپاقلىشايلى) دېيىشىۋاتىدۇ.»سىز يۇقارقى ئەھۋالنى ئەتراپىڭىزدىكى مۇھىت ئەھۋاللىرىنى مىسال قىلىش ئارقىلىق چۈشەندۈرۈپ بېرەلەمسىز؟ a{Tv#P*! (3) ئەگەر سىز بازار باشلىقى بولۇپ قالسىڭىز بازىرىمىزنىڭ مۇھىت تازىلىقى ۋە پاكىزلىقى ئۈچۈن قانداق ئەمەلىي تەدبىرلەرنى قوللانغان بۇلاتتىڭىز؟
R:i7Rb2C يۇقارقى سۇئاللار ئاساسىدا ھىسيات،پۇزىتسىيە،قىممەت قارىشى سىڭدۈرىلىدۇ. ]hv4EL(zi تاپشۇرۇق:(2-3مىنۇت) "{L%5:H@ ئۈچ خىل لاھىيلىنىدۇ pS*vwYA 1.ياشاش مۇھىتىڭىزنى چىقىش نۇقتىسى قىلىپ«مۇھىت ئاسراش پىدائىيسى بولغۇم بار»تېمىسىدا خالىغان ژانىردا ئەسەر يېزىپ بېقىڭ. dO rgqz`e 2.ۋاقىت چىقىرىپ «بۇ يەردە كىيىنكىلەرنىڭمۇ ھەققى بار»ناملىق كىتاپنى ئوقۇپ بېقىڭلار. EV2whs2g 3.ظذمذرلذك تاپشۇروق:مۇھىت ئاسراشنى كۈندىلىك ئىش-پائالىيىتىگە ئايلاندۇرۇش /e#_Yg 0(:"q!h بۇنداق قىلىشتىكى مەقسەت: ]W-:-.prh دەرستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش: :eei<cn2 دوسكا لاھىيىسى Vk@u|6U' b\dBt#mB! ماۋزو MDl لوپنۇر-يۇقالغان كۆل HrEZ]iQ@O0 ئەسەر ئاپتورى،ژانىرى "7Zb)Ocb تېكىست مەزمونى I_'vVbK+> تارماق سۇئاللار 9V[|_ گۇرۇپپىلارغا بېرىلگەن سۇئاللار [[oX$0Fp\! z#8GF^U:T ZTMzL%i
|
|