查看完整版本: [-- «لوپنۇر-يۇقالغان كۆل»ئەسىرىنىڭ دەرس لاھىيەسى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئوقوتوش ۋە ئىزدىنىش -> «لوپنۇر-يۇقالغان كۆل»ئەسىرىنىڭ دەرس لاھىيەسى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ئايبىكە 2013-06-10 10:17
«لوپنۇر-يۇقالغان كۆل»ناملىق     دەرسنىڭ دەرس ]w=6.LzO*  
لاھىيىسى S*1Km&  
y 3O Nn~k  
cAE.I$T(  
  1.ماتىريال تەھلىلى .1F^=C.w  
دەرسنىڭ ئورنى ۋە رولى JDzk v%E^  
\ns#l@B  
« لوپنۇر- يۇقالغان كۆل » ناملىق تېكىسىت –ئادەتتىكى تولۇقسىز مەجبورىيەت مائارىپى دەرسلىكى تولۇقسىز 2-يىللىق1 - قىسىم «تىل-ئەدەبىيات» دەرسلىكى « ئادەم ۋە مۇھىت»بابىغا كىرگۈزۈلگەن. .baS mfc  
بۇ دەرستە تۇلۇپ-تاشقان ئىچىنىش ھىسياتى بىلەن لوپنۇر كۆلى ئىكولوگىيلىك  مۇھىتنىڭ بۇزغۇنچىلىقىغا ئۇچرىغانلىقىغا ،كىشىلەرنىڭ قارىغولارچە ئىش كۆرىشى تۈپەيلىدىن پەيدا t'EH_ U  
بولغان تىراگىدىيىگە ئۆكۈنۈپ، مۇھىتنى قوغداشنىڭ مۇھىملىقى تارىخىي ساۋاقلار ئارقىلىق Ir*,fyl  
چۈشەندۈرۈپ بېرىلگەن. I^{PnrB  
بۇ دەرسنى سۆزلەش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلاردا نۆۋەتتىكى مۇھىت ۋە ئىكولوگىيە مەسىللىرىگە كۆڭۈل بۈلۈش،مۇھىتنى ئاسراشنى ئۆزىنىڭ كۈندىلىك ئىش-ھەركىتىگە ئايلاندۇرۇش،مۇھىت s.rS06x  
ئاسراش ئېڭىنى تۇرغۇزۇشنى مەقسەد قىلىدۇ. K`@GN T&  
ئىنسانىيەت تەبىئەت دۇنياسىنىڭ ھامىيلىقىدىن ئايرىلالمايدۇ.ئىلىم-پەننىڭ تەرەققىياتىغا ئەگىشىپ ئىنسانىيەت تەبىئەت دۇنياسىدىن ياتلىشىۋاتىدۇ،يەرشارىدىمۇ كۈندىن-كۈنگە ئېغىر ئىكولوگىيىلىك مەسىللەر پەيدا بۇلىۋاتىدۇ.تەبىئەت دۇنياسىغا كۆڭۈل بۈلۈش ۋە ئۇنى ئاسراش ھەربىر ئادەمنىڭ بۇرچى.بۇ دەرس كىشىلەرنىڭ ياشاش مۇھىتى ھەققىدە دەسلەپكى چۈشەنچىگە ۋە كۆزقاراشلارغا ئىگە بولغان تولۇقسىز 2-يىللىق ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسى ۋە پىسخىك ئالاھىدىلىكىگە ماس كىلىدۇ. 5}R /C{fs  
2.ئوقۇتۇش ئانالىزى G2kr~FG  
بۇ دەرس ئوقۇتۇش سائىتى،تەھلىل سائىتى بۇلۇپ 2سائەت ئۆتۈلىدۇ.ماتىريال قۇرۇلمىسى ۋە مەزمونىنى تەھلىل قىلىش ئارقىلىق  شۇنداقلا تولۇقسىز 2-يىللىق ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسى ۋە پىسخىك ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن مەن ئوقۇتۇش نىشانى تۈۋەندىكىدەك لايىھەلىدىم. 6!i0ioZzi0  
3.ئوقۇتۇش نىشانى- ,h1r6&MEY  
بىلىم نىشانى: UG+wRX :dA  
ئاپتورى،ژانىرى،تېكىسىتنىڭ ئۇمومىي مەزمونىنى ئىگەللەش r! 5C3  
ئىقتىدار نىشانى: =? xA*_^  
لوپنۇر كۆلىنىڭ قۇرۇپ كىتىش سەۋەبىنى بىلىش،ئەسەردىكى تىل ئالاھىدىلىگىنى بايقاش ۋە ئۆگىنىش ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرى ياشاۋاتقان مۇھىتنىڭ تازىلىقى ۋە ساپلىقىنى ئاسراپ ،دەسلەپكى قەدەمدە مۇھىت ئاسراشنى ئۆزىنىڭ كۈندىلىك ئىش-پائالىيىتىگە ئايلاندۇرۇش، ئۆزىدە مۇھىت ئاسراش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش. 3;j?i 
ھىسيات،پۇزىتسىيە ،قىممەت قارىشى- F#iLMO&Q  
تەبىئەت دۇنياسى بىلەن ئىناق ئۆتۈش دۇنياۋى زۆرۆرىيەتكە ئايلانغان بۈگۈنكى كۈندە تەبىئەت دۇنياسىغا كۆڭۈل بۈلۈش ۋە ئۇنى ئاسراش ھەربىر ئادەمنىڭ بۇرچى ئىكەنلىكىنى دەسلەپكى قەدەمدە ھىس قىلىپ يىتىش. DnaG$a<  
مۇھىم نۇقتا: 5gV8=Ml"V  
ئاپتورى،ژانىرى،تېكىسىتنىڭ ئۇمومىي مەزمونىنى ئىگەللەش S]1+tj  
مۇھىم نۇقتا قىلىشىمدىكى سەۋەپ- }<&g1x'pa  
ئوقۇغۇچىلار بۇنۇقتىنى پۇختا ئىگەللىگەندە دەرس مەزمونىنى ئەتراپلىق چۈشىنىپ ،ئەتراپىدا مەۋجۇت بۇلىۋاتقان مۇھىت ۋە ئىكولوگىيە مەسىلىرىگە قارىتا تۇغرا تۇنۇشقا ئىگە بۇلالايدۇ. H U$:x"AW  
مۇھىم نۇقتىنى ھەل قىلىش چارىسى- $&k2m^R<  
نەزىريىۋى بىلىملەرنى ئەسكە ئېلىش بىلەن بىرگە تېكست مەزمونى ئاساسىدا تارماق سۇئاللارنى لاھىيەلەش +]CKu$,8  
_QBd3B %  
قىيىن نۇقتا: $1 \<>sJH  
لوپنۇر كۆلىنىڭ قۇرۇپ كىتىش سەۋەبىنى بىلىش،ئەسەردىكى تىل ئالاھىدىلىگىنى بايقاش ۋە ئۆگىنىش ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرى ياشاۋاتقان مۇھىتنىڭ تازىلىقى ۋە ساپلىقىنى ئاسراپ ،دەسلەپكى قەدەمدە مۇھىت ئاسراشنى ئۆزىنىڭ كۈندىلىك ئىش-پائالىيىتىگە ئايلاندۇرۇش، ئۆزىدا مۇھىت ئاسراش ئېڭىنى تۇرغۇزۇش. R.|fc5_"+  
قىيىن نۇقتا قىلىشىمدىكى سەۋەپ- \ fU{$  
تولۇقسىز 2-يىللىق ئوقۇغۇچىلىرى پىسخىكىلىق ئۆزگىرىش باسقۇچىدا تۇرۇۋاتقان ۋە دۇنيا قارىشى شەكىللىنىۋاتقان  مەزگىل ، بۇ ئوقۇغۇچىلارغا نىسبەتەن مۇھىت ۋە ئىكولوگىيە مەسىللىرى شۇنداقلا ئەدەبىي ئاخبارات ژانىرىدا يېزىلغان ئەسەرلەرنىڭ تىل ئالاھىدىلىگىنى بايقاشتا نىسبەتەن قىينىلىدىغان بولغاچقا بۇ  قىيىن نۇقتا قىلىپ بەلگىلەندى. k%:]PQjYT  
قىيىن نوقتىنى ھەل قىلىش چارىسى- %r6~5_A  
ئىزدىنىشلىك ئۆگىنىشكە يىتەكلەش،گۇرۇپپىلار ئارا مۇلاھىزە –مۇھاكىمىگە يېتەكلەش،سۇئال سوراش ئارقىلىق سۇئال مەزمونىغا يىقىنلىشىش. Cl<` uW3  
4.ئوقۇتۇش ئۇسولى: pwd7I  
1.كۆرسەتمىلىك ئوسول-«لوپنۇر خەلق ناخشىسى»ناملىق ناخشا پىلاستىنكىسىنى ئوقۇغۇچىلارغا كۆرسىتىش ئارقىلىق لوپنۇر كۆلىنىڭ ئەسلىدىكى ھالىتى بىلەن ھازىرقى ھالىتىنى سىلىشتۇرۇپ تېكىست مەزمونىنى ئىگەللىتىش مەقسەد قىلىنىدۇ. gA2\c5F<  
2.پائالىيەتچان ئىزدىنىش ئۇسولى-تېكىست مەزمونىنى ئاساس قىلىپ ،كىچىك سۇئاللار ئاساسىدا تەپەككۈر قىلىش ۋە ھۆكۈم قىلىش ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈش مەقسەد قىلىنىدۇ. evg i\"  
3.ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش ئۇسولى-ئوتتۇرىغا چىقىرىلغان مەسىللەرنى كوللىكتىپ مۇزاكىرە قىلىپ ،كوللىكتىپچانلىق روھىنى يېتىلدۈرۈش مەقسەد قىلىنىدۇ. fgn*3 pg  
5.ئۆگىنىش شەكلى JZu7Fb]L9  
R*Pfc91}  
ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش،ئىزدىنىشلىك ئۆگىنىش،قول سىلىپ ئىشلەشكە يېتەكلەش +Z)||MR"  
6.ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى: I7BfA,mZ7  
،كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكۈنىلىرى،دەرسلىك كىتاپ،يانداشما مەشق،دوسكا،بور }Ax$}#  
يۇقۇرقى ئۇقۇتۇش ۋاستىلېرى جانلىق،ئەمەلى ،قىزغىن دەرسخانا كەيپىياتىنى يارىتىپ ئۇقۇغۇچىلارنى مول دەرس بايلىقى مۇھىتىدا كۇپ ئىقتىدارلىق ،مەسىلىلەرنى تۇغرا بىر تەرەپ قىلالايدىغان قىلىپ تەربىيلەشكە پايدىلىق . 4vBZb^W;9  
mtmBL 2?  
7.ئوقوتۇش جەريانى-(20مىنۇت /,E%)K;  
دەرستىن ئىلگىرىكى ئوقۇغۇچىلار  پائالىيىتى "vU :qwm  
دەرس ئۆتۈلۈشتىن ئىلگىرى ئوقۇغۇچىلارنى ئىككى گۇرۇپپىغا ئايرىپ ئوخشىمىغان شەكىلدە تاپشۇرۇق بېرىلىدۇ. lmr {Ib2a  
1-گۇرۇپپا: پاكىزلىق ،مۇھىت ئاسراش ھەققىدىكى ماقال-تەمسىل ۋە ھىكمەتلىك سۆزلەرنى توپلاپ كېلىدۇ. 2R2Z6}  
2-گۇرۇپپا :مەھەللىسىدىكى ياشانغان كىشىلەردىن ئۆستەڭلەرنىڭ ئىلگىرىكى ئەھۋالى بىلەن ھازىرقى ئەھۋالىنى توپلاپ خاتىرە يېزىش تاپشۇرىقى بېرىلىدۇ..بۇئارقىلىق ئوقۇغۇچىلار ئىزدىنىشلىك ئۆگىنىش ۋە بىر قىتىملىق جەمىيەت تەكشۈرۈش پائالىيىتىگە بىۋاستە قاتنىشىش پۇرسىتىگە ئېرىشىدۇ. /wCP(1Mw  
1)ئوقۇغۇچىلارنى تەشكىللەش ۋە يۇقلىما قىلىش (1مىنۇت) ,"j |0Q  
2)يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش(3-4 مىنۇت) z%*ZmF^K  
ئىكراندا «لوپنۇر خەلق ناخشىسى »ناملىق ناخشا پىلاستىنكىسىنى كۆرسىتىش ئارقىلىق يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىمەن.ئوقۇغۇچىلار كۆرۈش جەريانىدا كىشىلەرنىڭ قارىغولارچە ئىش-پائالىيەتلىرىنىڭ مۇھىتقا قانچىلىك زىيانلارنى ئېلىپ كېلىدىغانلىقىنى  يۈزەكى ھالدا ھېس قىلىپ يېتىدۇ.ئاخىرىدا مەن «بۇ سىنئالغۇ لېنتىسىنى كۆرۈش جەريانىدا سىلەرگە ئەڭ قاتتىق تەسىر قىلغان كۆرۈنۈش قايسى ؟»دەپ سۇئال سورايمەن .ئوقۇغۇچىلاردا  تەبىئىي ھالدا مۇھىتنى  قوغداشنىڭ نەقەدەر زۆرۈرلىكى ھەققىدىكى مۇنازىرە مەيدانغا كېلىشى مۇمكىن. شۇنىڭ بىلەن مەن ئەسەر تېمىسىنى مەيدانغا چىقىرىمەن. @*%5"~F  
مۇشۇ خىل ئۇسولدا باشلاپ كىرىشتىكى ئاساس بۇلسا تېما بىلەن سىنئالغۇ لېنتىسىنى باغلاش ئارقىلىق ئۇقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى قوزغاش ھەم دەرسنىڭ مەزمۇنىنى ئۇقۇغۇچىلارغا بىلدۇرۇش . lpSM p  
3)تېمىنى ئۇتتۇرىغا قۇيۇش (2مىنۇت) ? 76jz>;b  
4)پائالىيەت جەريانى         (27-28مىنۇت) # 
تۈۋەندىكى سۇئاللار ئاساسىدا مەزمون يەتكۈزىلىدۇ. ZL1[Khr,s  
(1)    بۈگۈنكى لوپنۇر كۆلى قانداق جاي؟ !30Dice  
(2)    ئىلگىرىكى لوپنۇر كۆلى قانداق جاي ئىدى؟ v9M ;W+J  
(3)    لوپنۇر كۆلى نىمە سەۋەپتىن چۆللۈككە ئايلىنىپ قالدى؟ pmQ9i A@=  
(4)    لوپنۇر كۆلى تىراگىدىيىسىگە ئۇخشاپ كىتىدىغان تىراگىدىيەلەردىن ئەتراپىمىزدا قايسىلار بار؟ #\t?`\L3  
گۇرۇپپىلار ئارا سۇئاللار- j>?c]h{-  
يەنە تۈۋەندىكى سۇئاللارنى كۆرۈپ باقايلى. FeSe^^dW  
(1)    ئەگەر سىز مەكتەپ ئىچىدە ئەخلەت تاشلىغان،تازلىقنى ئاسرىمىغان،سۇنى خالىغانچە ئىسراپ قىلىدىغان ئەھۋاللارنى ئۇچراتسىڭىز قانداق قىلىسىز؟ Ds0^/bYp&  
(2)    «ئىنسانلار ئىلگىرى (تەبىئەتنى بويسۇندۇرايلى) دەپ جار سېلىشقان،ئەمدى (تەبىئەت بىلەن ئىتتىپاقلىشايلى) دېيىشىۋاتىدۇ.»سىز يۇقارقى ئەھۋالنى ئەتراپىڭىزدىكى مۇھىت ئەھۋاللىرىنى مىسال قىلىش ئارقىلىق چۈشەندۈرۈپ بېرەلەمسىز؟ a{Tv#P*!  
(3)    ئەگەر سىز بازار باشلىقى بولۇپ قالسىڭىز بازىرىمىزنىڭ مۇھىت تازىلىقى ۋە پاكىزلىقى ئۈچۈن قانداق ئەمەلىي تەدبىرلەرنى قوللانغان بۇلاتتىڭىز؟  R:i7Rb2C  
يۇقارقى سۇئاللار ئاساسىدا ھىسيات،پۇزىتسىيە،قىممەت قارىشى سىڭدۈرىلىدۇ. ]hv4EL(zi  
تاپشۇرۇق:(2-3مىنۇت) "{L%5:H@  
ئۈچ خىل لاھىيلىنىدۇ pS*vwYA  
1.ياشاش مۇھىتىڭىزنى چىقىش نۇقتىسى قىلىپ«مۇھىت ئاسراش پىدائىيسى بولغۇم بار»تېمىسىدا خالىغان ژانىردا ئەسەر يېزىپ بېقىڭ. dO rgqz`e  
2.ۋاقىت چىقىرىپ «بۇ يەردە كىيىنكىلەرنىڭمۇ ھەققى بار»ناملىق كىتاپنى ئوقۇپ بېقىڭلار. EV2whs2g  
3.ظذمذرلذك تاپشۇروق:مۇھىت ئاسراشنى كۈندىلىك ئىش-پائالىيىتىگە ئايلاندۇرۇش /e#_Yg  
     0(:"q!h  
بۇنداق قىلىشتىكى مەقسەت: ]W-:-.prh  
دەرستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش: :eei<cn2  
دوسكا لاھىيىسى Vk@u|6U'  
b\dBt#mB!  
ماۋزو MDl  
لوپنۇر-يۇقالغان كۆل HrEZ]iQ@O0  
ئەسەر ئاپتورى،ژانىرى "7Zb)Ocb  
تېكىست مەزمونى I_'vVbK+>  
تارماق سۇئاللار 9V[|_  
گۇرۇپپىلارغا بېرىلگەن سۇئاللار [[oX$0Fp\!  
z#8GF^U:T  
ZTM zL%i  

ئەكبەرنىياز 2013-06-10 21:38
ناھايىتى ئەستايىدىللىق بىلەن لايىھىلەنگەن بىر سائەتلىك دەرس بوپتۇ . كۆپ رەھمەت !!! UM|GX  
بولۇپمۇ : k5!k3yI  
تاپشۇرۇقتىكى 3نۇقتىنى بەكلا ياخشى لايىھەلەپسىز ، بەلكىم بالىلار  «بۇ يەردە كىيىنكىلەرنىڭمۇ ھەققى بار»ناملىق كىتاپنى تاپالماسلىقى مۇمكىن ، سىز ئۇ كىتابنى بوش ۋاقىتلاردا سىنىپقا كىرىپ مۇھىم مەزمونلىرىدىن ئوقۇپ بەرسىڭىزمۇ ، ياكى ئوقۇۋېلىشقا ئورۇنلاشتۇرسىڭىزمۇ بولىدۇ . بەكلا ئېسىل كىتاب . Se0/ysVB  
قالغان ئىككى نۇقتىدا مىنىڭچە ئوقۇغۇچىلار ئانچە قىينىلىپ كەتمەيدۇ . 1G.+)*:3  
R^1= :<)C  
يەنە بىر نۇقتا : EF"ar  
(3)    ئەگەر سىز بازار باشلىقى بولۇپ قالسىڭىز بازىرىمىزنىڭ مۇھىت تازىلىقى ۋە پاكىزلىقى ئۈچۈن قانداق ئەمەلىي تەدبىرلەرنى قوللانغان بۇلاتتىڭىز؟  دېگەن سۇئال بەكلا ياخشى چىقىرىلىپتۇ . مۇمكىن بولسا ئاخىرىغا بازىرىمىزنىڭ ھازىرقى مۇھىت ئەھۋالىغا بولغان قارىشىڭىزنى ئوتتۇرىغا قويۇپ بېقىڭ ؟  دېگەن سۇئال ئاساسىدا يەنە بىر قېتىم خۇلاسە قىلىۋەتسىڭىز تېخىمۇ ئېنىق بولۇپ كېتىدىغاندەك ھېس قىلدىم . (ئويلىشىپ باقارسىز ) hXz"}X n  
!~ -^s  
نادىرلاشقا بىر بىلەت كەتتى دوستلار !!! PDD` eK}Fj  
?ZDx9*f  
)B}]0`z:P  
  

gulhan 2013-06-10 21:38
ئىنچىكە ، ئەستايىدىل لاھىيلەنگەن دەرس تەييارلىقىڭىزغا كۆپ رەھمەت، ئەزىز. )s6tj lf8  
  مۇنبىرىمىز سىزدەك مىنەتسىز مېھنەت تۈكىدىغان پىداكارلارغا بەكمۇ موھتاج. xHD!8 B)  
  يىقىندىن بۇيان دەرسلىك ، ئوقۇتۇش ھەققىدىكى تېمىلار سۇزلاپ قالغان ئىدى. سىزنىڭ قەدەملىرىڭىز بىزنى شاتلاندۇردى. vm4]KEyrX  
^eZqsd8a  
58v5Z$%--  
بۇ تېمىنى نادىرلاپ قۇيۇڭلار، سەھىپە باشلىقلىرى. مىنىڭ ھۇقوقۇمدا بۇ ھۇقۇق يۇق تۇرىدۇ جۇمۇ.  

bahwan 2013-06-10 22:59
ئايبىكە مەن سىزنىڭ بۇ نادىر تېمىڭىزنى كۆرۈپ بەكمۇ مەمنۇن بولدۇم.

ئوتقاشئەرقۇتى 2013-06-10 23:48
ياخشى تۈزىلىپتۇ.     

ئۇيغۇر 2013-06-18 22:24
ئايبىكە سىز خېلى ئەستايىدىلكەنسىز جۇمۇ. خۇددى ماڭا ئوخشاشلا...     

قادىر0903 2013-08-15 20:23
دەرىس لاھىيەسنى ناھايتى ئەستايىدىل تۈزۈپسىېز.


查看完整版本: [-- «لوپنۇر-يۇقالغان كۆل»ئەسىرىنىڭ دەرس لاھىيەسى --] [-- top --]


Powered by PHPWind v7.3.2 Code © 2003-08 PHPWind
Gzip disabled

You can contact us