查看完整版本: [-- 11-ئەسىردە كىملەر ياشىغان ؟ (دانىش ) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> نەسىرى ئەسەرلەر -> 11-ئەسىردە كىملەر ياشىغان ؟ (دانىش ) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

danix 2012-06-26 15:01
 

11-ئەسىردە كىملەر ياشىغان ؟ (دانىش )

     تۈنۈگۈن دەرسلىكىمىزنىڭ بىر بۆلۈكىدىكى تېكسلەرنىڭ ئاخىرقىسىنى تۈگىتىپ ، شۇ بۆلەكنىڭ يېزىقچىلىق قىسمىنى بۈگۈن ئۆتۈشكە باشلىدىم . مەن يېزىقچىلىقنىڭ مۇھىملىقىنى ئوقۇغۇچىلاردىن :

_  11- ئەسىردە كىملەر ياشىغان ؟ _ دەپ سورىدىم . ئوقۇغۇچىلار :

_ قايسىلا مىللەتتىن بولسا دېسەك بولامدۇ ؟ _ دېدى . مەن :

_ بولىدۇ ، دۇنيانىڭ ھەممىلا يېرىدىكىلەرنى دېسەڭلار  بولىۋېرىدۇ ، _ دېدىم . ئوقۇغۇچىلار بىر دەم ئويلانغاندىن كېيىن ، بىر نەچچە ئوقۇغۇچى قول كۆتەردى . مەن بىرىگە :

_ ھە ، سىز دەپ بېقىڭ ، _ دېدىم  . ئۇ :

_ مەھمۇد قەشقەرىي ، يۈسۈپ خاس ھاجىپ ، ئەھمەد يۈكنەكى ، _ دېدى . جاۋاپ بەرگۈچى بۇ ئۈچەيلەننىڭ ئىسمىنى دەپ بولۇشىغا ، قول كۆتەرگەن ئوقۇغۇچىلار قوللىرىنى چۈشۈرۋېلىشتى . مەن ئۇلاردىن :

_ سىلەر سۆزلىمەمسىلەر ؟ _ دەپ سورىدىم . ئۇلار :

_ ئۇ، بىز دېمەكچى بولغانلارنى دەپ بولدى ، _ دېيىشتى . مەن :

_ نېمە ؟ 11- ئەسىردە ياشىغان ئادەملەر مۇشۇ ئۈچەيلەن بىلەنلا

تۈگىدىما ؟ _ دېدىم . ئوقۇغۇچىلارمۇ ئۆزلىرى بەرگەن جاۋاپقا ئۆزلىرىمۇ تازا قايىل بولمىغاندەك ، ئەتىراپىغا ، يەرگە قاراشتى . مەن :

_ تۈگەپتىما ؟ پۈتۈن دۇنيادا 11 – ئەسىردە مۇشۇ ئۈچلا ئادەم ياشاپتىما ؟ بىر ئەسىر دېگەن يۈز يىل ، يۈز يىلدا پۈتۈن دۇنيادا مۇشۇ ئۈچلا ئادەم ياشاپتىما ؟ _ دەپ قايتى – قايتا سورىدىم . مەن يەنە :

_ بۇ ئۈچەيلەننىڭ ئاتا- ئانىسىمۇ ياشىغاندۇ – ھە ؟ بۇ ئۈچەيلەننىڭ ئاتا- ئانىسى ياشىمىغان بولسا ، بۇ ئۈچەيلەن تۇغۇلمايتىغۇ دەيمەن ، تۇغۇلمىغان بولسا ياشىمايتتى ، شۇنداققۇ دەيمەن ؟ _ دېدىم. ئوقۇغۇچىلار :

_ شۇنداق ، ئۇلارنىڭ ئاتا – ئانىسىمۇ ياشىغان ، _ دېدى . مەن :

_ ياخشى ، ئۇنداقتا ، بۇ ئۈچەيلەننىڭ ئاتا- ئانىسىنىڭ ئىسمىنى دەپ بېقىڭلار ، _ دېدىم. ئوقۇغۇچىلار بىر – بىرىگە قارىشىپ جاۋاپ بېرەلمىدى . مەن :

_ سىلەر بۇ ئۈچەيلەننىڭ ئىسمىنى دېدىڭلەر – يۇ ، نېمە ئۈچۈن ئۇلارنىڭ ئاتا- ئانىسىنىڭ ئىسمىنى دېيەلمەيسىلەر ؟ _ دېدىم . بىر نەچچە ئوقۇغۇچى قول كۆتەردى . مەن بىرىگە :

_ ھە ، سىز سەۋەبىنى دەپ بېقىڭ ، _ دېدىم . ئۇ ئوقۇغۇچى :

_ مەھمۇد قەشقەرىي ، يۈسۈپ خاس ھاجىپ ، ئەھمەد يۈكنەكىلەردىن بىزگە كىتاب يادىكار قالغان . بىز ئۇلارنى شۇ كىتابىدىن بىلدۇق . قالغانلاردىن كىتاب قالمىغاچقا بىز ئۇلارنىڭ ئىسمىنىمۇ دېيەلمىدۇق ، _ دېدى . مەن بېشىمنى لىڭشىتقان ھالدا :

_ دېمەك ، 11- ئەسىردە دۇنيادا بەلكىم نەچچە مىليارت ئادەم ياشىغان بولۇشى مۈمكىن ، لېكىن ، بىز شۇ نەچچە مىليارت ئادەمدىن

پەقەت ئۈچنىڭلا ئىسمىنى دېيەلىدۇق . بۇ نېمىنىڭ كۈچىدىن بولدى ؟ _ دەپ سورىدىم . ئوقۇغۇچىلار :

_ كىتابنىڭ ! _ دېيىشتى . مەن :

_ ئۇنداقتا كىتاب قانداق نەرسىكەن ؟ _ دېدىم . ئوقۇغۇچىلار :

_ كىتاب يازغان ئادەم قازالاپ كەتكىلى نەچچە مىڭ يىل بولسىمۇ ، بىزگە ئوخشاش ئەۋلادلارغا شۇ يازغۇچىنى ئەسلىتىدىغان ، سېغىندۇرىدىغان  ئۇلۇغ نەرسىكەن ! _ دېدى . مەن :

_ ئۇنداقتا كىتابنى كىم يازىدۇ ؟ _ دەپ سورىدىم . ئوقۇغۇچىلار :

_ يازغۇچىلار يازىدۇ ! _ دەپ جاۋاپ بەردى . مەن :

_ ئۇنداقتا قانداق قىلغاندا يازغۇچى بولغىلى بولىدۇ ؟ _ دەپ سورىدىم . ئوقۇغۇچىلار :

_ يېزىقچىلىق بىلەن شۇغۇللانغاندا ، _ دەپ جاۋاپ بەردى . مەن بىر ئازدىن كېيىن :

_ سىلەرنىڭ نەچچە مىڭ يىللاردىن كېيىن مەھمۇد قەشقىرىيدەك ، يۈسۈپ خاس ھاجىپتەك ، ئەھمەد يۈكنەكىدەك ئەۋلادلار تەرىپىدىن ياتلانغۇدەك ئادەملەردىن بولغۇڭلەر بارمۇ ياكى سىلەر بايام ئىسمىنىمۇ دەپ بېرەلمىگەن نەچچە مىليارت ئادەمدەك تۇغۇلغان – ئۆلگىنىڭلارنى ھېچكىم بىلمەيدىغان ئادەملەردەك ئادەم بولغۇڭلار بارمۇ ؟ _ دەپ سورىدىم . ئوقۇغۇچىلار :

_ بىزنىڭ مەھمۇد قەشقىرىيدەك ، يۈسۈپ خاس ھاجىپتەك ، ئەھمەد يۈكنەكىدەك نەچچە مىڭ يىلدىن كېيىنمۇ ئەۋلادلار ياتلىنىدىغان ئادەملەردىن بولغىمىز بار ، _ دېدى . مەن :

_ ئۇنداقتا ، قانداق قىلساڭلار شۇنداق ئادەملەردىن بولالايدىكەنسىلەر ؟ _ دېدىم . ئوقۇغۇچىلار :

_ يېزىقچىلىق بىلەن شۇغۇللىنىپ ، يازغۇچى بولساق ، _ دېدى . مەن سۆزۈمنى خۇلاسىلاپ :

_ دېمەك يېزىقچىلىق ئادەمنى نەچچە مىڭ يىللاردىن كېيىنمۇ ئەسلىتىدىغان ئۇلۇغ كەسپ ، _ دەپ يېزىقچىلىق دەرسىگە ئوقۇغۇچىلارنى باشلاپ كىردىم كەتتىم .

دېمەك ، ئوقۇغۇچىلارنى دەرسكە مۇشۇنداق قىزىقارلىق باشلاپ كىرىۋالسا ياكى دەرسىنىڭ مۇھىملىقىنى مۇشۇنداق يۈكسەكلىكتە چۈشەندۈرىۋالسا ، ئوقۇغۇچىلار دەرسكە پۈتۈن ئىشتىياقى بىلەن بېرىلىدۇ . دەرسمۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئېسىدىن ئۇزاققىچە چىقىپ كەتمەيدۇ .


gulhan 2012-06-27 12:00
«قىزىقىش يېرىم مۇۋاپىقيەت »دەپتىكەن ئەدىبلىرىمىز. يېزىقچىلىققا بولغان قىزىقىشنى قوزغاش، ئىرادە تىكلەشكە ياخشى بىر دەرسخانا مۇھىتى يارىتىپ بېرىپسىز  شۇنداقلا ئەھمىيەتلىك ھاياتنىڭ قىممىتىنى ئوقۇغۇچىلار ئىڭىدا تۇرغۇزۇپسىز، دانىش مۇئەللىم.
ئۇقۇتۇشتىكى تەجرىبىلىرىڭىزنى مۇنبەر ئەھلىگە سۇنغان قەدەملىرىڭىزگە ئىزچىللىق يار بولسۇن.

گۈلزىبا 2012-06-27 18:09
دانىش ئەپەندىنىڭ مۇنداق ئۆزگىچە قىزىقتۇرۇپ باشلاپ كىرىشى بەكلا بولىدىكەن . مەنمۇ ھەر سائەت دەرستىن بۇرۇن مۇشۇنداق باشلاپ كىرىشلەر ئۈستىدە ئۇزاقتىن -ئۇزاق ئويلىنىمەن .
يىزىقچىلىقتا بۇنداق باشلاپ كىرگەندىن كىيىن ئىزچىل داۋاملاشتۇرغۇزۇشتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ قەلىب تارىنى چەككۈدەك كىتابلار بىلەن ئۇچراشتۇرۇش (ئۇيغۇر خەلق چۆچەكلىرى ، ئۇيغۇر خەلق داستانلىرى ، مىڭ بىر كىچە ...لەر ئەينى ۋاقىتتا مىنى شۇنداق ئەسىر قىلىۋالغان ئىدى )، كۆپ ئوقۇشقا ، كۈندىلىك خاتىرە يېزىشقا ،گۈزەل تەسۋىر ، شىئېرلارنى يادلىۋىلىشقا قىزىقتۇرۇش كېرەك ، بولۇپمۇ كۆپ ئوقۇشقا .

زىبا2 2012-07-01 00:15
ئۆرنەك قىلغۇدەك ياخشى ئۇسۇل قوللىنىپسىز.رەھمەت!   

tawpek 2012-07-01 16:48
يەنە بىر تېمىدىكى مۇشۇ ھەقتىكى ماقالىڭىزنى كۆرگەندىن كىيىن دەرىسخانىدا ئاكتىپ قوللاندىم يەنى 11- ئەسىردە ياشىغان بايلار، ھوقوقدارلار ، بىلىم ئىگىللىرىدىن دىگىلى سالسام يەنىلا بىلىم ئىگىللىرىنى ساناپ بىرەلىدى.

دىمەك ئوقوغۇچىلارغا مۇشۇ ئارقىلىق بايلىق ۋە ھوقوقنىڭمۇ مۇھىملىقىنى لىكىن ئىنسانغا ئۆچمەس نام ئاتا قىلىدىغىننىڭ يەنىلا بىلىم ئىكەنلىكىنى تونوتقانداك قىلدىم.

دانىش ئەپەندىم ئۆزىنىڭ كۆز ئالدىدىكى بالىلىرى ئۈچۈن ئىزدىنىپ ئويلىغانلىرىنى مۇشۇنداق مەۋھۇم دۇنيادا سۇنۇپ بىزگە ئۈلگە بولوش ئارقىلىق تەۋپىقداشلارنىڭ ئالدىدىكى بالىلارغىمۇ تەسىر كلۆرسىتىۋاتقىنىنى ئۇنتۇپ قالماي بىزگە داۋاملىق ئۈلگە بولىشىغا تەشنامىز.

دانىش مۇئەللىم تۇرپاننىڭلا ئەمەس مانا ھەقىقى مەنىدىكى پۈتۈن مىللەتنىڭ ئوقوتقۇچىسىغا ئايلانماقتا

سەرسان 2012-07-07 06:11
بىز ۇقۇغۇچىلار بۇلار بەك مۇھىم.....

زۆھرە 2012-07-21 22:07
ئۆرنەك قىلېشقا ئەرزىيدىكەن.رەھمەت


查看完整版本: [-- 11-ئەسىردە كىملەر ياشىغان ؟ (دانىش ) --] [-- top --]


Powered by PHPWind v7.3.2 Code © 2003-08 PHPWind
Time 0.168081 second(s),query:3 Gzip disabled

You can contact us