查看完整版本: [-- مۇدىر ئويلىشىپ بېقىڭ(4)(دانىش) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> نەسىرى ئەسەرلەر -> مۇدىر ئويلىشىپ بېقىڭ(4)(دانىش) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

danix 2012-06-25 20:46
مۇدىر ئويلىشىپ بېقىڭ(4)(دانىش)
   مۇدىر ، سىز يېڭى خىزمەتكە چۈشكەندىن تارتىپ ، مۇدىر بولغانلىقىڭىزنىڭ 2- يىلى باشلانغىچە بولغان ئارىلىقتا   << پېشقەدەملەر مەكتىپىمىزنىڭ مەنىۋىي تۈۋرۈك     كۈچى >> دەپ ئۇلارنى ئىنتايىن قەدىرلىك بىلىپ كەلگەن ئىدىڭىز . مۇدىر بولغانلىقىڭىزنىڭ 2- يىلى باشلىنىپلا ، << قوش تىل مائارىپى>>نىڭ تەلىۋىدىنمۇ ياكى باشقا سەۋەپتىنمۇ بىلمىدۇق ، يۇقارقى سۆزنى ناھايىتى ئاز دەيدىغان ياكى دېمەيدىغان بولۇپ قالدىڭىز . دېمىسىمۇ ، پېشقەدەملەرنىڭ ئوقۇتۇش مىتودى ، ئوقۇغۇچىلارنى تەربىيلەش ئۇسۇلى ئىنتايىن ئەمەلىي ۋە توغرا بولۇپ ، بۇ ئەمەلىيلىك ۋە توغرىلىق ئۇلارنىڭ ئۇزاق يىللىق ئوقۇتۇش ئەمەلىيىتىدە سىناقلاردىن ئۆتكەن ۋە يەكۈنلىگەنلىكىدىن كەلگەن . مۇنداق ئەمەلىي ۋە توغرا بولغان مىتود ۋە ئۇسۇلنى قىسقا ۋاقىت ئىچىدە ئىگىلەپ بولۇش مۈمكىن ئەمەس . شۇڭا ياشلار ئوقۇتۇش مىتودى ۋە ئوقۇغۇچىلارنى تەربىيلەش ئۇسۇلى جەھەتلەردە يەنىلا پېشقەدەملەرنىڭ يېتەكلىشىگە ۋە تەربىيلىشىگە مۆھتاج بولىدۇ .

ياشلاردا << قوش تىل مائارىپى>>غا  لازىملىق بىلىم ( يەنى خەنزۇ تىلى بىلىمى) بار ، پېشقەدەملەردە تۈرلۈك بىلىملەرنى ئوقۇغۇچىلارغا يەتكۈزۈش مىتودى ، ئوقۇغۇچىلارنى ئەخلاقىي جەھەتتىن تەربىيلەش ئۇسۇلى بار . ياشلاردىكى بىلىم پېشقەدەملەردىكى مىتود بىلەن بىرلەشمىسە ، ئوقۇغۇچىلارغا ئوبدان يەتكۈزۈلمەيدۇ . ئوقۇتقۇچىلاردىكى بىلىم ئوقۇغۇچىلارغا يەتكۈزۈلمىسە ، ئۇ بىلىمنىڭ بىلىم تەشناسى بولغان ئوقۇغۇچىلارغا پايدىسى بولمايدۇ .

ئوقۇغۇچىلارنى تەربىيلەش ئۇسۇلىدىكى پەرق باشقا چاغلاردا ئانچە ئېنىق بولماسلىقى مۈمكىن . ئەمما سىنىپ مەسئۇلى بولۇشتا بۇ پەرق مانا مەن دەپ ئۆزىنى نامايەن قىلىدۇ . پېشقەدەم ئوقۇتقۇچى مەسئۇل بولغان سىنىپ بىلەن ياش ئوقۇتقۇچى مەسئۇل بولغان سىنىپنىڭ ئەخلاقىي جەھەتتە پەرقى زور بولىدۇ .

ئەخلاقىي جەھەتتىن يېتىلمىگەن ، بىلىم جەھەتتىن يېتىلگەن ئادەم ئىنتايىن قورقۇنۇچلۇق بولىدۇ . ئەخلاقىي جەھەتتىن يېتىلمىگەن بىلىم ئىگىسى ئىنسانىيەتكە بەخت ياراتقۇچى ئەمەس ، بالايى – ئاپەت ئېلىپ كەلگۈچى بولۇپ قېلىشى مۈمكىن . مەسىلەن ، نوبىل ئەخلاقىي ۋە بىلىم جەھەتتىن تەڭ يېتىلگەن ئالىم بولۇپ ، ئۇ پارتىلاتقۇچ دورىنى ئىنسانلار يولىنى توسىۋالغان تاغلارنى پارتىلىتىپ ، يوللىرىنى راۋان قىلسۇن دەپ ئىجات قىلغان . ئەمما ئەخلاقىي جەھەتتىن يېتىلمىگەن گېتلېر پارتىلاتقۇچ دورىنى نېمىگە   ئىشلەتتى ؟ ئىنسانىيەتنى قىرىشقا ئىشلەتمىدىمۇ ؟ مۇنداق مىساللار خېلى نۇرغۇن . شۇڭا ئەخلاقىي تەربىيە مەكتەپلەر خىزمىتىدە ئىنتايىن مۇھىم بولۇپ ، بىزنىڭ مائارىپ يۈلۈنىشىمىزدىمۇ          << ئەخلاقىي ، ئەقلىي ، جىسمانىي ، گۈزەللىك جەھەتلەردە ئەتىراپلىق يېتىلگەن ئىز باسارلارنى تەربىيلەپ چىقىش >>   دېيىلىپ ، ئەخلاقىي تەربىيە بىرىنچى ئورۇنغا قويۇلغان .

دېمەك ، ئەخلاقىي تەربىيىنى كۈچەيتىمىز دەيدىكەنمىز يەنىلا پېشقەدەملەرنىڭ كۈچىدىن پايدىلىنىشقا توغرا كېلىدۇ . ئەخلاقىي تەربىيە مەكتەپلەردە ئاساسىي جەھەتتىن سىنىپ مەسئۇلى تەرىپىدىن ئېلىپ بېرىلىدۇ . پېشقەدەملەر سىنىپ مەسئۇلى بولغۇسى بولسىمۇ، سىنىپ مەسئۇلىنىڭ خاتىرە قالدۇرۇشقا تېگىشلىك ئىش نۇقتىلىرىنىڭ ۋە تولدۇرۇشقا تېگىشلىك جەدىۋەللەرنىڭ كۆپلىكىدىن سىنىپ مەسئۇلى بولماي قويىدۇ . بەزى مەسئۇلىيەتچان ياشلار ئۆزلىكىگىن سىنىپ مەسئۇلى بولۇشنى تەلەپ قىلسا ، بەزى ئۇنۋانى تېخى تۆۋەن دەرىجىدە بولغان ياشلار ئۇنۋانىنى يۇقۇرىلىتىش ئۈچۈن سىنىپ مەسئۇلى بولۇشنى تەلەپ قىلىدۇ . سىنىپ مەسئۇللۇق خىزمىتى مەكتەپلەر خىزمىتىنىڭ يادرۇسى . شۇڭا مەكتەپ باشقۇرغۇچىلار سىنىپ مەسئۇلىنى بەلگىلەشكە ئالاھىدە ئەھمىيەت بېرىشى كېرەك . مېنىڭچە ، ياشلار سىنىپ مەسئۇلى بولغان سىنىپلارغا پېشقەدەملەرنى ياردەمچى سىنىپ مەسئۇلى قىلىپ بېكىتىش كېرەك . شۇنداق بولغاندا ياشلار بىلەن پېشقەدەملەر بىر – بىرىدىكى كەملىكنى تولۇقلاپ ، سىنىپنى ئوبدان باشقۇرۇپ كېتەلەيدۇ .

بەزى ئۇنۋاننىڭ ھەممىسىنى ئېلىپ بولغان پېشقەدەملەر ياردەمچى سىنىپ مەسئۇلى بولۇشنى خالىماي قېلىشى مۈمكىن . لېكىن ، مۇدىر ، سىز بۇرۇنقى ئادەمنىڭ قەلبىگە سىڭىپ كىرىدىغان ئاجايىپ ئىقتىدارىڭىز بىلەن ئۇلارنىڭ قەلبىنى ئېرىتەلەيسىز . مۇدىر ، سىز بۇرۇنقىدەك پېشقەدەملەرنى تەسىرلەندۈرۈپ ، كۆزلىرىدىن تارام – تارام ياش ئاققۇزىدىغان گەپلەرنى يەنى قىلالۇرسىزمۇ ؟ مەكتەپنىڭ ئومۇمىي خىزمەتلىرىنىڭ ياخشى بولۇشى ، مائارىپ سۈپىتىنىڭ يۇقۇرى كۆتۈرۈلىشى ئۈچۈن ، كۆڭۈل گاداسى بولۇپ قالغان شۇ پېشقەدەملەردىن تاتلىق گەپلىرىڭىزنى ئايىماسسىز – ھە ؟ بىر ئويلىشىپ بېقىڭ .


koksangun 2012-06-25 21:22
دانىش مۇئەللىم ، بۇ سەرخىل تېمىلىرىڭىزنى نادىرلاپ ئۈلگۈرۈپ بولالماي قالدىم ، ئەجرىڭىزدىن گۈللەر ئۈنسۇن !
مۇشۇنداق بىر ياخشى سۆھبەت سورۇنى ھازىرلاۋاتقانلىقىڭىزدىن بارلىق تەۋپىقداشلار چۇقۇم خۇش بولىدۇ ، ھەتتا ئوقۇتۇش تەتقىقاتى ئېلىپ بېرىۋاتقانلار سىزنىڭ بۇ نادىر يازمىلىرىڭىزدىن نەقىللەرنى ئېلىپ ئۆز تەتقىقاتلىرى ئۈچۈن پاكىت ئاساسىي قىلىشىدۇ .
يازغان ھەر بىر سۆز جۈملىلىرىڭىزدىن ئەمەلىيىتىمىزدە ساقلىنىۋاتقان ئىللەتلەر ، ئەھۋاللار ياخشى گەۋدىلىنىپتۇ .
بۇ مۇلاھىزىلىرىڭىزنىڭ توختاپ قالماسلىقىنى سەمىمىي ئۈمىد قىلىمەن .

gulhan 2012-06-26 07:19
دانىش مۇئەللىم، تۇلۇمۇ ئەھمىيەتلىك ئىشنى باشلاپسىز.بىزدە باشقىلاردىكى مىجەزدىن ئىللەتلەرنى كۆرۈپ تۇرۇپمۇ پەرۋا قىلمايدىغان بىپەرۋالىققا ئوت ئىچىپسىز.
گەرچە مۇدىر سىزنىڭ بۇ يازمىلىرىڭىزنى كۆرمىسىمۇ  بۇ مۇنبەردىكى ۋىجدانى ئۇيغاق، مەسئولىيەت تويغۇسى كۈچلۈك مۇنبەرداشلىرىمىزدىن رايونىنىڭ مائارىپىنى يۈكسەلدۈرىدىغان كىيىنكى مۇدىرلارنى چىقمايدۇ دىگىلى بولمايدۇ.  ھەممىز ئۈچۈن بۇ بىر ياخشى ئاگاھلاندۇرۇش بۇپتۇ.
  تەپەككۈرىڭىزگە بەركەت تىلەيمەن.

danix 2012-06-26 11:09
      مۇنبەر باشقۇرغۇچىمىز كۆكسانغۇن ئەپەندىنىڭ يازمىلىرىمغا يۇقۇرى
باھا بەرگەنلىكىگە ، كەسپدىشىم ھەم يېقىن سۆھبەتدىشىم گۈلخاننىڭ
كىشىگە ئۈمىد ، ئىشەنچ بېغىشلايدىغان ئىلھاملىرىغا كۆپتىن - كۆپ
رەھمەت!

ozqan 2012-06-29 21:39
قوش تىل مۇھىتىدىكى پىشقەدەملەرگە قانداق مۇئامىلە قىلىش مەسىلىسى ھەر بىر مەكتەپتىكى مۇھىم ھەم سەزگۈر مەسىلىلەرنىڭ بىرى بولۇپ كەلمەكتە ، دانىش مۇئەللىم بۇ نۇقتىنى تولىمۇ سەزگۈرلۈك بىلەن ياخشى ئىپادىلەپ بېرىپسىز ...
ئەجرىڭىزدىن كۆپچىلىكنى سۆيۈندۈرۈپ تۇرغىنىڭىزغا تەشەككۈر ئېيتىمەن ...
ھارماس قەدەملەر سىزگە ھەمراھ بولسۇن ، قەدىمىڭىزدىن تەۋپىق گۈللىرى پورەكلەپ ئېچىلسۇن ...

tawpek 2012-06-29 23:32
1.بىزدە سىنىپ مۇدىرلىقنى مەكتەپ مۇدىرى ئوقوتقۇچىنىڭ جاجىسىنى بىرىش ئۈچۈن تاڭىدۇ. ھىچكىم تالاشمايدۇ. تەلەپ قىلغانلار بولسا بالىسىنى باقتۇرۋىلىش ياكى يەر تىرىشتا ھەقسىز ئەمگەك كۈچىدىن پايدىلىنىش ئۈچۈن قىلىدۇ. 4 يىلدا 3 سىنىپنى ئوقوش پۈتتۈرگۈزۈپتىمەن. لىكىن مەن بىلەن تەڭ خىزمەتكە چۈشكەن 7 يىلدىن بىرى سىنىپ مۇدىرلىق، ياردەمچى سىنىپ مۇدىرلىق دىگەنلەرنى بىلمەيدىغانلار بار.
2. سىنىپ مۇدىرى بىلەن ئۈنۋاننىڭ مۇناسىۋىتى بارلىقىنى سىزدىن ئۇقتۇم.
3.تۈنۈگۈن خىزمەتكە چىققانلار بۈگۈن بۆلۆم ئىشخانىلارغا كىرىپ ساقىلى ئاقارغانلارغا شالىنى چىچىپ ئۆتمەس بولوپ ھىچ ئىش ئاقماي...............


مۇھىمى مەكتەپ مۇدىرلىرى ئادەم ئىشلىتىشكا ماھىر بولىشى، <<يىڭى كىيىم كىيگەن پادىشاھ >> بولوپ قالماسلىقى كىرەككەن.

بولمىسا بىزنىڭ مۇدىرلاردەك ئەرىز قىلغىلى ماڭغانلارنى ياندۇرۇپ كىلىمەن دەپ ئۈرۈمچىدىن كىلەلمەي يۈرىدىغان گەپ.


gulhan 2012-06-30 00:16
سىلەردىكى بۇ ئەھۋاللار راستما،تەۋپىق.

  بۇ مەۋسۈم ئاخىرىدا مەكتىۋىمىزدە 2012-يىللىق يىڭى چىقىدىغان 8- ئايدىكى 7- يىللىقلارغا سىنىپ مەسئولى بولىمىز دەيدىغان ئوقۇتقۇچىلار بەكمۇ كۆپ چىقىپ كىتىپ مۇدىرلارنىڭ بىشىنى بەكمۇ قايدۇردى تىخى ئاڭلىساق سىنىپ مەسئولى بولسام دەپ مېھمان قىلغانلارمۇ بار ئىكەن_ دىسە...  

tawpek 2012-06-30 16:48
170 كوي سىنىپ مۇدىرلىق پۇلى بەرگەندىنكىيىن ئانچە قىچىپمۇ كەتمەيدۇ، لىكىن ئىشىكى يوق موللامنىڭ قۇلىقى تىنىچ دەپ ھىچكىم يىقىن كەلمەيدۇ.

تەتىل ۋاقىتلىرىدا سىنىپىڭىزدىن بىرەر ئوقوغۇچىنىڭ مەسچىتكە بىرىپ قالغان ياكى موللامدا ئوقوپ قالغانلىقى بايقىلىپ قالسا بىر يىللىق سىنىپ مۇدىرلىق پۇلىڭىز كىتىدۇ.

ئۇنىڭ ئۈستىگە كۈندە سىنىپىڭىزدىكى قىزلارنىڭ ياغلىقىنى ۋو ئۇزۇن يوپكىسىنى ئەتىگەن ئىلىۋىلىپ كەچتە تارقىتىپ يۈرۈشمۇ بىر ئاۋارچىلىق.


مۇدىرلارنىڭ كاللىسىدا ئوقوتوش دىگەن نەرسىنىڭ بارلىقىغا كىممۇ ئىشىنە ھازىر.

alga~nap 2012-07-02 00:06
مەن مۇدىردىن پەخىرلەنسەم بولغۇدەك .بۇ يىلقىدەك ئالىي مەكتەپتە ئىمتىھان بەرگەن ئوقۇغۇچىنىڭ تەڭ يىرىمىدىن كۆپرەكى تولۇق كۇرۇسقا ئۆتكەن ، مەكتەپنىڭ ئوقۇتۇش سۈپىتى ئوبلاست بويىچە تىلغا ئېلىنغان مۇشۇ مېنۇتلاردا ئۇ بىچارە كېلەر يىللىق تولۇق 3-يىللىقلارغا دەرس بىرىدىغان ئوقۇتقۇچىلار بىلەن سۆھبەتلىشىۋاتىدۇ. بەزىلەرنى ئامال بار بالدۇر تەتىلگە قويۇپ بەردى(چۈنكى تولۇق 3-يىللىقلارغا 7-25-كۈنى دەرس باشلىنىدۇ) . ماختاشلارغا ئېرىپ كەتمەي ماختاشقا توغرا كەلسە تولۇق 3-يىللىقتىكى ئاشۇ ئوقۇتقۇچىلارنى مەدھىيلەڭلار دەپ يۈرۇپتۇ. ئېسىت شۇنىڭغىمۇ قانائەت ھاسىل قىلماي يۈرۈپتىمىز.

tutya 2012-07-09 12:49
پىشقەدەملەرنىڭ ئەخلاقى تەربىيىسى بىلەن ياشلارنىڭ ئەقلى بىلىمى زىچ بىرلەشمىسە،مائارىپ پاڭجىنى بۇيچە ئادەم تەربىلەش مەقسىتىگە يەتكىلى بولمايدۇ.  مەكتەپ مۇدىرى بۇلغان كىشى ئادەم ئىشلىتىشتە ماھىر بولمىسا،شۇ مەكتەپنىڭ جىنى بولغان ئوقۇتۇش سوپىتىدىن سۆز ئىچىش مومكىن ئەمەس... سىنىپ باشقۇرۇش خىزمىتى بىلەن شۇغۇلانمىغانلارنى ئەخلاق تەربىيە بولۇمگە،بىر سائەت دەرىسنى ئوڭۇشلۇق ئۆتۇپ باقمىغانلارنى ئىلمى بۆلۇمگە،مۇدىر باشقۇرالمىغانلارنى، مەكتەپ مەمۇرىيىتىگە ئەكىرىپ قىلسىلا،ئوقۇتقۇچىلارنىڭ قايىللىقى يۇقاپ، خىزمەتلەر چىكىنىدۇ..شۇنىڭ بىلەن ئەرىز دات كۆپىيىپ قالىدۇ...

tawpek 2012-07-09 13:37
بولوپمۇ خىزمەت تەخسىماتىدىكى مەخسەت مۇددىئا ئوقوتوش سۈپىتىگە بىۋاستە تەسىر قىلىدىكەن.

ئىمتاھان بىرىدىغان ئوقوغۇچىلارغا سىنىپ مۇدىرى ، دەرىس ئوقوتقۇچىسى قىلىپ بەلگىلەپ قويوپ باھالاشلاردا يەنە ئەڭ تۆۋەن چەككە چۈشۈرۈپ ئىختىسادىغا تىگىپ....................

ئۇ خىزمەتكە بەلگىلەنگەن ئوقوتقۇچى <<مىنى مەكتەپ قىلالايدۇ دەپ ئىشىنىپ بۇ ۋەزىپىنى بەردى>>دەپ سۆيۆنۆپ قىلىۋاتسا باھالاشتىكى تۆۋەن دەرىجە قاراپ ئەقلى لال. كەچ تەرەپلەردە تەكرار قىلدىم دەم ئىلىش كۈنلىرى ئىشلىسەم دىگەن پىكىرىگە قارىتا سائەتلىكىڭگە 10 كوي بەردۇق بولمىدىمۇ دەپ چۈشەنچە بەرگەن.

يەنە بىرسى مەن 20 ئادەمنىڭ تەييارلىقىغا تەستىق سىلىپ گۇرپا باشلىقى بولوپ ئىشلەپ مۇشۇ دەرىجىگە لايىق بولسام ماڭا مۇشۇ ۋەزىپىنى نىمە دەپ بەرگەن ؟ خىزمەت قىلالايدۇ دەپ قاراپ بەرمىگەنمۇ دىسە ، ئوقوتوش گۇرپىسىنىڭ باشلىقلىقىنى شۇنچە چوڭ كۆرۆپ قالدىڭىزمۇ ئۇنى ھەممە ئادەم قىلالايدۇ دەپ جاۋاپ بەرگەن.

ئوقوتوشتا بەشى كۈچەپ  بىرسى تاشلىۋەتسىمۇ ئاخىقى نەتىجە يەنىلا نۆل بولىدىغىننى بىلمەيدىغاندەك


ئەدەبىياتتا 130 ئالغىنى يەنە بىرسىدا 30 ئالالمىغان.
شۇنىڭ بىلەن ئەڭ كۆپ دەرسى تاشلىنىپ قالىدىغانلار دەل مەكتەپنىڭ بوداپ باققان باللىرى.
ئوقوتقۇچىلار بۇ <<رىغبەتلەر>دىن مەسىت بولوپ دەرىسكىمۇ كىرمەس بولوپ كەتتى.


查看完整版本: [-- مۇدىر ئويلىشىپ بېقىڭ(4)(دانىش) --] [-- top --]


Powered by PHPWind v7.3.2 Code © 2003-08 PHPWind
Time 0.156244 second(s),query:3 Gzip disabled

You can contact us