查看完整版本: [-- ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى  12 --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> نەسىرى ئەسەرلەر -> ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى  12 [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

uzqak 2012-06-02 03:43
ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى  12
«خىزمەت» دېگەن نامنى كىم قويغان  بولغۇيتتى؟ تۈگۈمەس ئىشلارنى ،بەزىدە ياسالمىلىقنى ، بەزىدە مەزموننى ، بەزىدە شەكىلنى يەنى بەزىدە بىسىمنى ،بەزىدە ئۆزەڭمۇ بىلىپ – بىلمەيدىغان بىرەر شان – شەرەپنى  دەپ بولسىمۇ تىرىشىدىغان بۇ خىزمەتنى كىممۇ چىقارغان بولغىيتتى؟ سەن خۇشالمۇ . كۆڭلۈڭ يېرىممۇ ؟ مۇھىم ئىشىڭ بارمۇ ياكى باشقىمۇ ؟ ھېچكىم – ھېچكىم بىلەن ھېسابلاشماي خۇددى موكىدەك ئۆتىۋاتقان بۇ كۈنلەر ئىچىدىن ئۆزۈڭ بىلىپ – بىلمەي،  چىن  ئىنسانىيلىققا ياتىدىغان مەنىلەرنى ئىزدەيسەن ،بەزىدە تېخى سەمىيمىلىك تەلەپ قىلىپ، گۇناھكار بولۇپ قالىدىغان، بۇ خىزمەتنى كىممۇ ياراتقان بولغايتتى؟بۈگۈن يەكشەنبە «تىل – ئەدەبىيات ئىمتىھان نەتىيجىسىنى ئەكىلىپ بەر »  دېگەن تېلفۇندىن بىرنەچچىنى تاپشۇرۋالدىم . تېخى ئوتتۇردا كىملەرنىڭدۇر تېز تەكشۈرۈپ بولغانلىقىنى ، نېمىشقا مېنىڭ تەكشۈرۈپ بولالمىغانلىق تەھلىل سېلىشتۇرمىسىنى ئاڭلاپ كۈلگۈممۇ كەلدى. لېكىن مېنىڭ بەلگىلەنگەن ۋاقتتا نەتىيجىنى تاپشۇرمىغىنىم راست .。。 بۇ ئويلىرىم ئۆزۈمگە ماس كەلمىسىمۇ شۇنداق غۇدۇراپ يۈرۈپ ئىمتىھان قەغىزىنى ئېلىپ مەكتەپكە مېڭىشقا مەجبۇر بولدۇم .
مەكتىۋىمىزدە ھەر ئايدا بىر قېتىم ئايلىق ئىمتىھان ئېلىناتتى . بىر يېرىم كۈندە 6،7 پەندىن ئىمتىھان ئېلىپ  ،تەكشۈرۈپ، تاپشۇرۇپ نەتىيجە تەھلىلىگە تەييارلىق كۆرەتتۇق . بۇ قېتىمۇ يەنە  پەيشەنبە چۈشتىن كېيىن ئىمتىھان باشلاندى . ئۇ كۈنى يانداش ئوقۇتقۇچىنىڭ قىزى قىزىپ قالغاچقا ئىمتىھان قەغىزىنى تەكشۈرمىدۇق. جۈمە كەچتە سائەت 10 غىچە ئىشلىگەن بولساقمۇ ئىككى يىللىق 6 سىنىپنىڭ قەغىزىنى تەكشۈرۈپ كىتەلمىدۇق . شەنبە كۈنى بىر كۈن تەكشۈرۈپ ئىشنى تاماملىغاندىن كېيىن ،ئۇھ دىدۇق.  «ئىمتىھان مائارىپىنى ئىسلاھ قىلىش » دېگەن تەلەپكە سەل يىقىنلىشىپ بۇرۇنقى ئىككى ھەپتىدە ئالىدىغان ئىمتىھاننى،  بىر ئايدا بىر قېتىم ئالىدىغانغا ئۆزگەرتكەن بولسىمۇ كۈن بويى كوممىسىيە بولۇش ، كەچتە ئىمتىھان قەغىزى تەكشۈرۈشنىڭ سالمىقىمۇ خېلى بار ئىدى. ئېغىر كېلىش دېگەن شۇ چېغى . بەزىدە مۇشۇنداق قاخشاپ قۇيۇمىز-يۇ ،يەنىلا« رېلىسىمىز »دا داۋاملىق ماڭىمىز. ..
ئادەتتە مەكتەپ ئىلمىي بۆلۈمنىڭ ئىمتىھان تەھلىلى خۇلاسىسىنى گىرافك شەكىلدە ئومۇملاشتۇرۇپ  چىقىرىپ بەرگەندىن كېيىن (مەكتەپ بويىچە تەھلىل )  قائىيدە بويىچە يىللىقتا يەنى بىر قېتىم ئىمتىھان نەتىيجە تەھلىلى ئېلىپ بارىمىز.  تەرتىۋى مۇنداق ؛ ئالدىن يىللىق مەسئولى ، ئاندىن ھەر قايسى پەن گۇرۇپلىرى ، ئاندىن سىنىپ مەسئوللىرى ئاخىرىدا يىلىقلار يىغىنىغا ۋەكىل بولۇپ قاتناشقان مەكتەپ رەھپىرى يول – يورۇق كۆرسىتىپ ئاخىرلىشىدۇ. مەزمونى ؛ سۇئال قۇرۇلمىسى ، سۇئالنىڭ قىيىنلىك دەرىيجىسى . ئوقۇغۇچىلار نۇمۇر كەتكۈزگەن ئورۇنلار، نۇمۇر ئالغان ئورۇنلار سەۋەبى ، ئۈتۈش نىسپىتى ، ئەلالىق نىسپىتى ، ئۈتەلمىگەنلەر نىسپىتى . ۋە بۇندىن كېيىن قانداق تەدبىر قوللىنىش قاتارلىق جەھەتلەر . پەنلەردىكى پەرق, نېمە ئۈچۈن مۇشۇنداق پەرقنىڭ كېلىپ چىقىدىغانلىقى قاتارلىق بىر قاتار مەزمونلار بىلەن ئىمتىھان تەھلىلى ئېلىپ بارىمىز. مەكتىۋىمىز قۇشۇۋېتىلگەن مەكتەپ بولغاچقا تەھلىلنى خەنزۇچە ئېلىپ بارىمىز. تەھلىل جەريانىدا ياد بىر تىلدا ئىپادىلەش تەس بولغان كەسپى ئاتالغۇلارغىمۇ ئۇچۇراپ تۇرۇمىز، قىزىرىش ،خىجىل بولۇش ئارلاشقان ئاھاڭدا قىيىپ كېتىش پات – پات كۆرۈنىپمۇ تۇرۇدۇ . بۇنداق ۋاقتلاردا قىزىرىشنىڭ نېمە ھاجىتى ؟ سىلەر بەك قالتىس!دېگۈم كېلىدۇ.  كىمدۇر بىرى ئېيتقاندەك « ياد تىلدا مەقسەتنى چۈشەندۈرەلدىڭىزمۇ ئۆزىڭىزگە ئىشىنىڭ ! سىز بەك قالتىس !» دىگىنى ئىسىمدە . شۇڭلاشقىمۇ مەقسەتنى ئىپادىلەش، يەنى كېلىپ بۇنى بىر قېتىملىق چىنىقىش دەپ قاراش ئاقىلانىلىك . تىل ئۆگىنىشتە ئۆزىمىزنى شۇ تىلدا سۆزلىشىدىغان قەۋىم بىلەن سېلىشتۇرۇپ ، ئۆز – ئۆزىدىن نۇمۇس قىلىش يولىمىزنى توسۇپ قۇيۇدۇ. ئۆگەنگۈچىلەرنى مەسخىرە قىلىش تېخىمۇ مۇستەبىتلىك ، شۇڭا تىل ئۆگىنىشتە ئىلھاملاندۇرۇش ، ئۆزئارا مەدەت بېرىش كېرەك ! ھەر قېتىم يىغىن ئاچقان ياكى ئۆگىنىش تەسىراتلىرىنى سۆزلىگەندە مېنىڭ كاللامدا مۇشۇنداق ئويلار پەيدا بولىدۇ . بۇنى روھى غالىبىيەتچى دەمدۇق؟ مەيلى نىمىلا دىمەيلى قىينىلۋاتقان، قىينىلىشتىن قىزىرۋاتقانلىقىمىز راست ! ھەممە گۈللەر بەس بەستە ئېچىلىش ئۈچۈنمۇ ئېچىلىشنىڭ تولغاقلىرىغا بەرداشلىق بېرىشكە توغرا كېلىدىكەن ... بۈگۈنمۇ ئەمدى ئۇھ دىيىشىمىزگە ئىمتىھان تەھلىلى يىغىنى ئېچىلدىغانلىقىنى ئۇقتۇرۇش قىلدى .يىغىن تەرتىپلىك باشلاندى قائىيدە بويىچە يىللىقلار باشلىقى جاڭ مۇئەللىم ئىمتىھان مەيدانلىرىدا كۆرۈنگەن ئەھۋاللار ، قەغەز تەكشۈرۈش تەرتىپى ، نەتىيجىنى كۆمپىيوتورغا كىرگۈزۈش ۋە كىيىنكى نەتىيجە پەرقلىرىنى سۆزلەپ بولۇپ بۇ قېتىمقى نەتىيجە تەھلىلىدە سىنىپ مەسئوللىرىنىڭ تەھلىلىنى ئاساس قىلىپ ، نەتىيجىدىكى پەرقنى كىچىكلىتىش ھەققىدىكى تەدبىرلىرىنى ئوتتۇرغا قۇيۇش تەلىۋىنى قويدى . يىللقلار بويىچە ئالدىنقى ئوننىڭ ئىچىگە كىرگەن ئوقۇغۇچى، 20 ئىچىگە كىرگەن ئوقۇغۇچى ... داۋاملىشىپ 500 گە كەلگەندە ئۆزەمچىلا يەنە خىيالغا كىتىپ قالدىم . ئادەمنىڭ ئىڭى تەرەقىياتى ھەتتا پۈتكۈل ھاياتىنى سان بىلەن ئىپادىلەيدىغان كىممۇ بەرگەن ھوقوقتۇ بۇ بىزگە ؟ تەھلىل قىلمىسا چاتاق چىقىدۇ . لېكىن بالىنىڭ ئۈچەي – باغرىنى سانلىق مەلۇمەت ئامبىرىغا ئايلاندۇرۇپ قۇيۇش...  ھەي ئىدىيە!
12-خاتىرەمنى يۇقۇرقى قۇرلارنى يېزىپ تاشلاپ قويغىلى خېلى كۈنلەر بولدى . ئارىدا سۆيۈملۈك تەۋپىق مۇنبىرىمىز بىرنەچچە كۈن تاقىلىپ  قالدى .  ئىمتىھان تەھلىلىنى يوللاپ قۇياي دەپ تەييارلىق قىلىۋېتىپ تۇرۇپلا يەنە نىشانىمنى ئۆزگەرتتىم .
بىرنەچچە كۈندىن بېرى مەكتىۋىمىز كەينى -كەينىدىن تەكشۈرۈش ئۆمەكلىرىنى كۈتىۋالدۇق .ئاپتۇنوم رايۇن رەھپەرلىرىدىن   ئەركىنجان تۇراخۇننىڭ قوش تىل ئوقۇتۇشنى تەكشۈرىشىگە تەييارلىق قىلدۇق. ئاندىن ئاپتونۇم رايۇنلۇق ئوقۇتۇش تەتقىقاتىنىڭ دەرسلىككە پىكىر تەلەپ ئېلىش گۇرۇپىسىنى كۈتۈۋالدۇق . ئاندىن ئوبلاسنىڭ يەنى ناھىيەنىڭ ...
قىسقىسى پائالىيەت ، تەكشۈرۈش ،ئوقۇتۇش گىرەلەشكەن بىر ئاينى توشقۇزۇپ بۈگۈن بالىلار بايرىمىمۇ يېتىپ كەلدى . قىزىمنىڭ نۇمۇرىنى كۆرۈش ئۈچۈن دەرسلىرىمنى مىڭ بالالىقتا ئورۇنلاشتۇرۇپ ئۇچۇپ دېگەندەك باردىم. پائالىيەت باشلىنىپ كەتكەن ئىدى. رىياسەتچىلەرنىڭ سۆزلىرى دىقىتىمنى تارتتى .بالىلار باغچىسىنىڭ  بالىلىرى رىياسەتچىلىك سۆزىدە 21- ئەسىرنىڭ ئالاھىدىلىكى ، ئىقتىساسلىق خادىملار دېگەندەك ياش ۋە تەپەككۈرىگە چوڭ كېلىپ قالغان نۇرغۇن سۆزلەرنىقوللانغان ئىدى. قىزىق ئۇلارنى نېمىشقا يىشىدىن بۇرۇن قېرىشقا مەجبۇرلايدىغاندىمىز؟  
قىزىمنىڭ سىنىپىدا ئاز سانلىق مىللەتتىن  پەقەت قىزىملا بار  ئىدى. خېلى ساقلىغاندىن كېيىنمۇ قىزىمنىڭ  سەھنىگە چىقمىغانلىقىدىن ئىچىم تىت – تىت بولۇپ سىنىپىغا قاراپ ماڭدىم . ئىشىك تىشىدىن سۇلاپ قۇيۇلغان بولۇپ ئىچىدە بالىلار كىيىنكى نۇمۇر ئۈچۈن تەييارلىق كۆرىۋاتاتتى . نېمىگە بۇنچە بىئارام بولغىنىمنى ئۆزۈممۇ بىلمەيمەن..داراڭ – دۇرۇڭ مۇزىكىلارمۇ ،ئەتراپىمدىكى كىشىلەرمۇ مەۋجۈت ئەمەستەك ... شۇ تاپتا قىزىمغا جاۋابكاردەك ئىشىكنىڭ دەرىزىسىدىن قارىغانچە تۈكۈلۋاتقان ياشلىرىمنى مەيلىگە قۇيۇۋەتتىم . كۆز ياشلىرىم قىزىمغا چۈشەندۈرەلمەيدىغان يۈرەك سۆزلىرىم بولسا كېرەك . .. ئۇمۇ ئاخىرى سەھنىگە چىقتى . ماڭا قاراپ قۇيۇپ ،ئۆمچەيگىنىچە قولىغا تۇتقۇزۇلغان يەلپۈگۈچنى ئۇياق ،بۇياققا ئۆرۈپ ئۇسۇلنى باشلىدى. .. نۇمۇرلار تۈگىگەندىن كېيىن قىزىمنى ئېلىپ قايتىپ كەلدىم .
چۈشتىن كېيىن يەنى مەكتەپكە قاراپ ماڭدىم .
ئىشخانە ئىشىكىنىڭ يىنىك چىكىلىشى بىلەن بۇنىڭدىن9 يىل بۇرن تۇنجى قارار « قوش تىل سىنىپ » تا ئوقۇتقان ئوقۇغۇچۇم رىزۋانگۈل كىرىپ كەلدى . ئىككىمىز  قىزغىن ئەھۋاللاشتۇق. ئۇ ئاسپىرانتلىق ئىمتانىغا تەييارلىق كۆرگەچ قايتىپ كەلگەن ئىكەن . ئۇنىڭ مۇستەقىللىقى بىر قەدەر كۈچلۈك ،ئەمگەكچان ئىدى . سۆز ئارلاپ مېنىڭدىن بىرنەچچە سۇئال سوراپ قالدى .
-    مۇئەللىم يېزىقچىلىقنى تاشلاپ قويمىغانسىز؟
-     تاشلىنىپ قالدى . بەك ئالدىراش ، ئۇنىڭ ئۈستىگە ئىككى بالا بىلەن...
-    تورغا نەرسە يوللاۋاتامسىز ؟
-    -تەۋپىق تورىغا ئانچە – مۇنچە .
-    مەھۋۇملۇققا بەك كۆپ ۋاقت بېرىۋەتمەڭ چۈنكى بىز رىياللىقتا ياشايمىز ئەڭ مۇھىمى قۇلىڭىزدا تۇتقۇدەك بىرەر ئىش قىلسىڭىز ياخشى بولاتتى مۇئەللىم .
-    - قانداق دەيسىز؟
-    ئادەملەر پۈتۈن ئۈمرىنى ئۆزىنى ئالداش بىلەن ئۆتكىزىدۇ، دىسەم ئىشىنەمسىز؟
-    قانداق؟
-    باھانە قانچە كۆپ بولسا ، ئادەم ئۆزىنى شۇنچە كۆپ ئالدىغان بولىدۇ .ھەر قانداق ئىشقا باھابە تاپقىلى بولىدۇ .
-    دىگىنىڭىز توغرا.
ئۇ سۆز ئارلىقىدا ماڭا بىرنەچچە مېسالنى ئېلىپ بەردى .
« بىر ئادەم جەڭ مەيدانىدا 7 كۈندە بىر خىل تىلنى ئۆگىنىپ بولغان . بىز ھازىر جەڭ مەيدانىدا ئەمەس. لېكىن رىقابەت ئالدىدا تىترەپ تەمتىرەۋاتقانلىقىمىز راست.»
«بىر ئىت ئالتۇندىن ياسالغان بىر سۈڭەكنى غىجاپ ياتىدىكەن ، بىر ئادەم ئۇنىڭدىن ئالتۇن سوڭەكنى تارتىۋالماقچى بولۇپ ، قاتتىق تالىشىپتۇ . لېكىن ئۇزاق ۋاقىتتىن كېيى ئۇ تىتما تىتما بولۇپ كېتىپمۇ ئۇ سوڭەكنى ئالالماپتۇ . ئەتراپىمىزدا ئىتقا ئوخشاش كىشىلەر كۆپ ئۇلاردىن سۆڭەك تالىشىمەن دەپ ئاۋارە بولغاندىن كۆرە نىشاندىن بوشاشماي ئۈگەنگەن ياخشاراق .»
« مەن بىلەن ئاسپىرانتلىقا ئىمتىھان بېرىش ئۈچۈن بىللە دەرس تەييارلايدىغان بىر ساۋاغدىشىم بار .ئۇ كىچىسى ئۈچ سائەتلا ئۇقلايدۇ ، كۈندىزى ئوقۇپ ۋە ئىشلەپ ئىككى سىڭلىسىنى ئالىي مەكتەپتە ئوقۇتۇدۇ . ئۇنىڭغا قارىسام ئۆزەمنى ئادەم ئەمەستەك ئويلاپ قالىمەن . تەييار مائاش ئالىدىغان نۇرغۇن كىشىلەر مەن بايام دېگەندەك نۇرغۇن پاسىپ ئامىللارنى ئۆزىگە سەۋەپ قىلىپ كالىسىغا تىزىۋالغانلىقى ئۈچۈن ئۇلار پەقەت مائاش ھېسابلايدىغان ھىسابلىغۇچقا ئايلىنىپ قالغان »
-    مۇئەللىم سىزدىمۇ چىكىنىش باركەن . مۇھىت سىزنى يەپ كەتمىسۇن. ..
يۈزۈمنىڭ قىزىرىپ كەتكىنىنى سېزىپ تۇرۇپتىمەن . ئوڭايسىزلانغىنىمنى چاندۇرماسلىققا تىرىشساممۇ يەنىلا چىنىپ قىلىۋاتاتتى . ..
ئۇنى مەكتەپ دەرۋازىسىغىچە ئۇزۇتۇپ قويدۇم . ئوقۇغۇچۇمنىڭ تەپەكۈرىنىڭ ئېچىلغانلىقغا ،چوڭ بولغانلىقىغا ئىچ – ئىچىمدىن خۇشال بولىۋاتاتتىم .لېكىن بايامقى خىجىللىق بىرنەچچە كۈنگىچە يۇقايدىغاندەك ئەمەس.
شۇ خىجىللىق بۇ كۈندىلىك خاتىرنىڭ نىشانىنى ئۆزگەرتىپ «ئىمتىھان تەھلىلى» دىن بىراقلا «بالىلار بايرىمىدىكى ھىسلار»غا يۆتكەپ قويدى .بۈگۈنكى ئاچچىق- چۈچۈك ھېسلارنى
مۇنداق خۇلاسىلەپ قويدۇم ؛
بۈگۈن ئۆگىنىش پۇرسىتىدىن مەھرۇم قالدۇرۇلغان  پەرزەنلەرنىڭ جاۋابىنى كەلگۈسىدە نامراتلىق بېرىدۇ . ئۇ جاۋاب ئىچىدە روھى نامراتلىق ھۇۋلايدۇ .
  ساتقىنلىق ،گۇروھۋازلىق ، بوشاڭلىق مۇھىمى ئېتىقادى سۇزلۇشۇپ ئۆزىنىڭ بۇ دۇنياغا كېلىشى ھەققىدە ئەزەلدىن ئويلاشمايدىغان ،قىلىۋاتقان كەسپىنىڭ پىشانىگە پۈتۈلگەن تەغدىرلىكىدىن ئاغرىنىشنىلا بىلىدىغان ئەمما ئۆزىنىڭ  مۆجىزىلىك  بىر كۈچ بىلەن يۇغۇرۇلغانلىقى  ھەققىدە ئەزەلدىن ئويلانمايدىغان كىشىلەر، تۇرمۇشنىڭ مەيىنشەتلىرى ،ئوڭۇشسىزلىقلىرى ئالدىدا تىزلىنىپ تۇرغان بولىدۇ...
ئاقار يۇلتۇز،
قۇيرۇقىدا، سىلىپ بەردى پال.
ھەرىكەت -بەرىكەت! تەپەككۈر -ئىبادەت !
بىلىم -دىڭىزدىكى سال .
تەمتىلەپ ،
سال ياسايدۇ مۇنبەردە بىرى ،
تەمتىرەپ ،
ياسايدۇ مايىكىنى قايتا، قايتىلاپ ،
روھ مەشئىلىنى ياندۇرۇپ رەت – رەت !
ئەۋلاد ،ئەۋلاد ئۈچۈن !
كۆي ! يۈرۈكۈڭدىن يەنە كۆي!
گەرچە كۈيۈش بولسىمۇ ئازاب!

koksangun 2012-06-02 09:05
يەنە بىر قېتىم پۇخادىن چىققتىم، بۇ يازمىدىكى ئىمتىھان تەھلىلى ، ئاسپىرانت ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇتقۇچىسىغا دېگەن سۆزى كىشىنى ئويلاندۇرىدۇ . نادىر تېمىلىرىڭىزنىڭ ئۈزۈلۈپ قالماسلىقىنى ئۈمىد قىلىمەن .

تۆتتاش 2012-06-02 17:49
<<بۇرۇن چىققان مۈڭگۈزدىن كىيىن چىققان قۇلاق ئېشىپ كىتىپتۇ>>دىگەندەك بىز تەربىيەلەۋاتقان ئۇقۇغۇچىلار ئەلۋاتتە پىكىر،تەسەۋۋۇر ۋە باشقا ئىشلاردا ئاساسەن ئېشىپ كىتىدۇ.
مەنمۇ خېلى ياخشى نەپ ئالدىم تېمىڭىزدىن.ئەجرىڭىزگە رەھمەت.

yaxar 2012-06-02 20:56
ئۇزچاق، بۇ يازمىڭىزدىن سىز ھىس قىلمىغان، ياكى ھىس قىلغان بولسىڭىزمۇ كەمتەرلىگىڭىز تۈپەيلى بۇ يازمىڭىزدا تىلغا ئالمىغان ئەڭ زور مۇۋاپپىقىيىتىڭىزنى كۆرۈپ يەتتىم، مەن نەزەردە تۇتىۋاتقان بۇ مۇۋاپپىقىيەت دەل- ئاشۇ ئاسپىرانت نامزاتى بولۇپ سىزنى ئىزدەپ كەلگەن ئىلگىركى ئوقۇغۇچىڭىز، مەن سىز تەربىيىلەپ يىتىشتۈرگەن بۇ قىزنىڭ قۇياشلىق سەھەردەك ئوچۇق تەپەككۇرىغا، ھەقىقەت ھامىسىدەك توغرا سۆزلىكىگە ۋە ھەتتا ئۇستازىنىمۇ سەمىمىي تەنقىت قىلالىغىدەك باھادىرلارچە جۈرئىتىگە قايىل بولماي تۇرالمىدىم.
مەن ئويلايمەن، ئوقۇتقۇچىنىڭ كەسپىي ھاياتىدىكى ئەڭ شەرەپلىك مۇۋاپپىقىيىتى- ئۆزى تەربىيىلىگەن ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ئۆزىدىن ئىشىپ كىتىشى، ئەڭ ئىچىنىشلىق مەغلۇبىيىتى بولسا- ئۆزى تەربىيىلىگەن ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ مەڭگۈ ئۆزىدىن ئىشىپ كىتەلمەسلىگى.
ئوقۇتقۇچى كەسپىي ھاياتىدا مۇۋاپپىقىيەتكە ئىرىشسە ئۇنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى جەمىيەت تەرەققىياتىنى ئالغا ئىلگىرلىتىدىغان ھەركەتلەندۈرگۈچ كۈچكە ئايلىنىدۇ، بۇ ھەم شۇنداق مۇۋاپپىقىيەت قازانغان ئوقۇتقۇچىنى يىتىشتۈرگەن ئىجتىمائى توپنىڭ بەختى، مەغلۇب بولغان ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى جەمىيەتنىڭ داشقاللىرىغا ئايلانمىدى دىگەندىمۇ پەقەت ۋە پەقەت ئىجتىمائى بايلىقلاردىن پاسسىپ بەھىرلەنگۈچى، پارازىت ئىستىمالچى بولىدۇ خالاس.
خىلى يىللار ئىلگىرى بىر دىھقاننىڭ مەلۇم بىر مەكتەپنىڭ مۇدىرىدىن زارلىنىپ:
-ھۆكۈمەتنىڭمۇ كۆزى يوق ئىكەن، نىمە قىلىدۇ دەيمەن، بۇنداق دىھقاننىڭ بالىلىرىنى دىھقان قىلىپ تەربىيىلەۋىرىدىغان ئادەمنى ئەمىلىدىن ئىلىۋەتمەي مۇدىرلىق تەخىتىدە ئولتۇرغۇزىۋىرىپ.
دىگەنلىكى ھىلىغىچە ئىسىمدە.
يۇقارقىلارنى ئويلىغىنىمدا ئوقۇغۇچىڭىزنى ئۇزاتقاندىكى خىجىللىق ھىسسىياتىڭىزنى چۈشەنمەك تەسرەك.

kamalat 2012-06-02 23:02
بۇ  يازمىدىكى ئىمتىھان تەھلىلى بىزنىڭ مەكتەپتىكى ئىشلاردەكلا يىزىلىپتۇ . باشقا مەزمۇن ئادەمنى قاتتىق ئويغا سالىدىكەن.

ozqan 2012-06-03 00:04
  ئۇزچاق بۇ يوللانمىڭىزدا نۇرغۇن مەسىلىلەر ھەققىدە تولىمۇ چوڭقۇر مۇلاھىزىلەرنى ئېلىپ بېرىپسىز ...
مەكتىپىڭلاردىكى ئايلىق ئىمتىھانغا تۇتۇلغان پوزۇتسىيە بىزنىڭ مەكتەپتىكى ئالىي مەكتەپ مانىۋىر ئىمتىھانىغا تۇتۇلغان پوزۇتسىيەدەك ئەستايىدىلكەن ، مەكتىپىڭلارغا بىر تۇرۇپ ھەۋىسىم كېلىپ قالدى ، بىر تۇرۇپ شۇنچە ئشىلارغا يېتىشىپ كېلىۋاتقان سىلەرگە قايىللىقىم ئاشتى .  نورمال دەرسىنى ئۆتۈپ يەنە شۇنچە كۆپ رەسمىيەتلىك ئىشلارغا ئېشىنىپ ، يەنە تېخى ئائىلىنىڭ ئىشلىرىغا يېتىشىپ ئۆتۈش ، بۇلار ئۈچۈن باھانە ئىزدىگەن ئۆزىدىن يەنە رازى بولماسلىق ، كۆڭلىدە يەنىلا ئائىلە مەسئۇلىيىتى ، خىزمەتتىكى رېئاللىقنى كۆرمىگەن ، تەپەككۈردە ئۆزىدىن ئاشقان ئوقۇغۇچىدىن قالماسلىقنى بۇرچ  دەپ بىلىش ھەرقانداق ئادەمدە بولىۋېرىدىغان ئوي خىياللار ئەمەس ...
«قلىۋاتقان كەسپىنىڭ پىشانىگە پۈتۈلگەن تەغدىرلىكىدىن ئاغرىنىشنىلا بىلىدىغان ئەمما ئۆزىنىڭ  مۆجىزىلىك  بىر كۈچ بىلەن يۇغۇرۇلغانلىقى  ھەققىدە ئەزەلدىن ئويلانمايدىغان كىشىلەر » دىن روشەن پەرقلىق بۇ روھ مېنى تەسىرلەندۈردى ..
  ئازابمۇ ئازابلىنىشنى بىلىدىغان كىشىلەرگە خاس ئىكەن دېگەن گەپنى ئاڭلىۋىدىم ، بۇ گەپ تولىمۇ توغرا ئېيتىلغانكەن .
   مائارىپنىڭ ئازابى ، ئەتراپىدىكى كىشىلەردىكى بىپەرۋالىقنىڭ ئازابى ، ئۆز ئۆزىدىن رازى بولماسلىقنىڭ ئازابى مانا مۇشۇ ئازابنى سېزىدىغان ئاز ساندىكى كىشلەرنىڭلا ئازابى بولسا كېرەك ...
  ئۇزچاق : ساغلاملىق ، ئازابلارنى بەزىدە ئۇنتۇپ ، خۇددى بىز كۆرۈشكەن چاغدا چېھرىدىڭىزدىن كۆرگەن كۈلكىدەك شادلىقنىڭ ھەرقاچان ھەمراھ بولۇشىنى ، ئاكىيۇ
چە روھنىڭ شەكلەن بولسىمۇ يېپىشىپ تۇرغىنىدىن بىئارام بولماسلىقىڭىزنى چىن دىلىمدىن ئۈمىد قىلىمەن ...

gulhan 2012-06-07 23:02
ئۇزچاق، بۇ  خاتىرىڭىزنىڭ كۆزىدە مەكتىپىمگە، ئۆزەمگە قايتا نەزەر تاشلىدىم. مەكتىۋىمىزدىكى بىسىم ئېغىر دەپ زارلىنىش قاپلىغان مۇھىت بىلەن مەكتىۋىڭىزنىڭ مۇھىتىنى سىلىشتۇردۇم. ھىلىمۇ خىزمەتداشلىرىم تەلەيلىك ئىكەن، بولمىسا شۇنچە ئازادە مۇھىتتا زارلىغان يەردە، مەكتىۋىڭىزدەك بولسا، ئۇلار ئازاپلىنىپ يۇقاپ كىتەركەن. ئاچچىق ئۇھ تارتتىم. گەرچە مەكتىۋىمىز يېزا مەكتىۋى بولسىمۇ،شارائىتى خېلى ياخشى ، تەسىرىمۇ بار مەكتەپ.  لىكىن بۈگۈنكى كۈندە  بىز ئوقۇتقۇچىلار ئۆز مەكتىۋىمىزنىڭ ئوقۇتىشىغا ئىشەنمەي، ئۆز پەرزەنتىلىرىمىزنى باشقا مەكتەپلەرگە يۈتكەپ ئوقۇتۇشنىڭ كۇيىدا يۈرىمىز. بىرەرىمىز بۇ مەسئولىيەت بىزدىمۇ بار دەپ ئويلىماي، رەھبەرلىكنى قاقشاپ كىتىمىز.  نىمە دەي ئۆزىمىزنى....؟!
  تۇغرا، سىز ئېيتقاندەك«ساتقىنلىق ،گۇروھۋازلىق ، بوشاڭلىق مۇھىمى ئېتىقادى سۇزلۇشۇپ ئۆزىنىڭ بۇ دۇنياغا كېلىشى ھەققىدە ئەزەلدىن ئويلاشمايدىغان ،قىلىۋاتقان كەسپىنىڭ پىشانىگە پۈتۈلگەن تەغدىرلىكىدىن ئاغرىنىشنىلا بىلىدىغان ئەمما ئۆزىنىڭ  مۆجىزىلىك  بىر كۈچ بىلەن يۇغۇرۇلغانلىقى  ھەققىدە ئەزەلدىن ئويلانمايدىغان كىشىلەر، تۇرمۇشنىڭ مەيىنشەتلىرى ،ئوڭۇشسىزلىقلىرى ئالدىدا تىزلىنىپ تۇرغان بولىدۇ...»
  قاچانمۇ ئوقۇتقۇچى بولۇپ قالغانلىقىمىزدىن زارلانمايدىغان بۇلارمىز_ ھە؟
ئىچىىمدە بىر ئوت كۈيەتتى، ئۇزچاق. بىراق ئۇ ئوتقا يىقىلغۇ تاشلانماي پىلىلداپ قالغان كۈنلەردە سىزنىڭ كۈندىلىك خاتىرىڭىز بىلەن ئۇچرىشىپ ، تەمتىرەپ قالغان روھىم بىر يورۇق نۇقتىنى بويلاپ ماڭماقتا.مىنى قىممەتكە ئىگە قىلىدىغان ئوت لاۋىلدىماقتا.  بۇنىڭ ئۈچۈن سىزگە كۆپتىن كۆپ رەھمەت ئېيتىمەن.
  سىزگە سالامەتلىك ، بەردەملىك يار بولسۇن، ئەزىزىم.

گۈلزىبا 2012-06-15 21:57
مەن بۇدائىچكىرى تولۇق ئوتتۇرىغائېمتىھان بېرىدىغان ئوقۇغۇچىلارغا دەرس بېرىمەن،ھەممىسى مىنى <<تەلەپنى بەك چىڭ قويىۋەتتىڭىز>> دەيدۇ ، ئەمما مەن ئۇلارغا :<<<كۆنگەن يامانمۇ ،كۆنگەنمۇ ؟>ئوقۇغۇچىلار جاپاغا چىداشقا كۆنۈشى، ئۆگەنسىلا نەتجىگە ئىرىشكىلى بولىدىغانلىقىغا ئىشىنىشى ،مەيلى قەيەرگە بارسۇن ئەڭ ئەستايىدىل ئۆگىنىشكە ئادەتلىنىشى كېرەك >> دەيىتتىميۇ ،ئۇلارغا راستلا جاپا سېلىۋاتامدىغاندىمەن؟دەپ بىئارام بولاتتىم ، ئۇزچاقنىڭ خاتىرىسىنى ئوقۇپ كۆڭلۈم يورۇپ كەتتى ، نىمىشقا باھانە ئىزدەپلا يۈرۈيمىز ؟مەن توغرا قىلدىم !!!

ak gul 2012-06-15 22:47
بىزنىڭ كەسىپمىزگە مۇناسىۋەتلىك ھەر قانداق ئىشلاردا باھانە ئىزدىشىمىز،ئەمەلىيەتتە بىزنىڭ مەغلۇپ بولۇشىمىز،ئوقۇتقۇچى بولۇشقا سالاھىيىتىمىز يوقلىقىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىدۇ.
ھەر قېتىم ئۇزچاقنىڭ مۇشۇنداق ئېسىل خاتىرىلىرى بىلەن ئۇچراشقىنىمدا،ۋاقتىمنىڭ بىھۇدە ئۆتۈپ كېتىۋاتقىنىدىن يەنە بىر قېتىم ئۆكۈنىمەن ھەمدە يەنە ئۆزۈمدە مەسئۇلىيەت،بۇرچ تۇيغۇسى تېخىمۇ كۈچىيىپ،بىھۇدە ئويلىرىمنىڭ يوقاپ، ئاشۇ بىزگە تىكىلىپ تۇرغان جۈپ كۆزلەر ئۈچۈن شامدەك كۆيۈش ئوتى ئۇلغىيىدۇ.
رەھمەت سىزگە ئۇزچاق،سىزنىڭ بىزگە ئىلھام بەخش خاتىرىلىرىڭىزنىڭ ئۈزۈلۈپ قالماسلىقىنى ئۈمىد قىلىمەن.

koksangun 2012-06-16 10:36
ئۇزچاقنىڭ يازمىلىرى نۇرغۇن ئوقۇتقۇچىلارنى تەربىيىلەيدۇ . مەن ئۇزچاق خاتىرىلىرىدىن نۇرغۇن ئىلھام ۋە ئىبرەتلەرنى ئېلىۋاتىمەن .


查看完整版本: [-- ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى  12 --] [-- top --]


Powered by PHPWind v7.3.2 Code © 2003-08 PHPWind
Time 0.244088 second(s),query:3 Gzip disabled

You can contact us