查看完整版本: [-- ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى 7 --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> نەسىرى ئەسەرلەر -> ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى 7 [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

uzqak 2012-04-19 00:50
ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى 7

مەن ياقتۇرمايدىغان تىل ئەدەبىيات دەرسى

يىقىندىن بۇيان   دادامنىڭ ياتاقتا يېتىپ قېلىشى ، دەرس مىقدارىمنىڭ كۆپىيىپ قېلىشى بىلەن ئالدىراشلا بولۇپ كەتتىم . ھاياتلىق شۇنداق بولسا كېرەك . پەرزەنتلىك بۇرچۇمنى ئادا قىلىش  بىلەن ئوقۇتقۇچىلىق بۇرچۇمنى ئادا قىلىش ئوتتۇرسىدىكى كەسكىن ئېلىشىش مېنى سەل چارچىتىپ قويدى.
 دەرسنى ئەتراپلىق تەييارلاشقا سەل ئىمكانىيەت بولماي قالدى . مېنىڭ بۇشاپ قالغىنىمنى ئوقۇغۇچىلارمۇ سېزىۋالدىمۇ ئالدىنقى سائەتلىك دەرستە    5 ئوقۇغۇچى تاپشۇرۇق ئىشلىمىگەن ئىدى. قاتتىق بىر تەنقىدلەپ «كۈچۈم»نى بىر كۆرسىتىپ قۇيۇشنى ئويلىدىميۇ ئۆزەمنى بېسىۋالدىم. گۇرۇپلارغا ئايرىپ ،ئۆگۈنىش ۋەزىيپىسىنى  بېكىتىپ بەرگەندىن كېيىن ،ئوقۇغۇچىلار ئارسىدا ئارلاپ ئۇلارغا يېتەكچىلىك قېلىۋېتى بەزى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كىتاب -دەپتەرلىرىنىڭ  يىرتىلغانلىقىنى كۆرۈپ قالدىم .

دەرستىن چۈشۈشكە  بەش مىنوت قالغاندا ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەشق دەپتىرىگە تۆۋەندىكى قۇرلانى ئېيتىپ بەردىم .

«مەن ياقتۇرمايدىغان تىل – ئەدەبىيات دەرسى . كىچىككىنە يۈرۈكۈمدە شۇنداق بىر نىدا مەن تىل – ئەدەبىيات دەرسىنى ياخشى كۆرمەيمەن ! تىل – ئەدەبىيات دەرسىنى ياخشى كۆرۈشنى ئويلىساممۇ يۈرۈكۈمدە بىر توسالغۇ بار .ئۇ توسالغۇ ئوقۇتقۇچىمنىڭ كۆزىدىكى نارازىلىق ئۇچقۇنلىرىنى كۆرۈشۈمگە ئىمكانىيەت بەرمەيدۇ. بۇ توسالغۇ مېنى بەزىدە ......»

يۇقۇرقى پارچىنى داۋاملاشتۇرۇپ يېزىپ كېلىڭلار ! بالىلار ،بالىلىق سىنچى كۆزلىرى بىلەن ماڭا قاراشتى مەن ھېچقانداق چۈشەندۈرۈش بەرمەي دەرسخانىدىن چىقىپ كەتتىم ....

بۈگۈن 2012 –يىلى 4- ئاينىڭ 18 -كۈنى بېرىپ قويغان تاپشۇرۇقۇمنى ئەسلىگەچ دەرسخانىغا قەدەم قويدۇم . ..

ئوقۇغۇچىلار يازمىلىرىنى ئوقۇشقا باشلىدى.

«مەن ياقتۇرمايدىغان تىل – ئەدەبىيات دەرسى  كىچىككىنە يۈرۈكۈمدە شۇنداق بىر نىدا ،مەن تىل – ئەدەبىيات دەرسىنى ياخشى كۆرمەيمەن ! تىل – ئەدەبىيات دەرسىنى ياخشى كۆرۈشنى ئويلىساممۇ يۈرۈكۈمدە بىر توسالغۇ بار .ئۇ توسالغۇ ئوقۇتقۇچىمنىڭ كۆزىدىكى نارازىلىق ئۇچقۇنلىرىنى كۆرۈشۈمگە ئىمكانىيەت بەرمەيدۇ. بۇ توسالغۇ مېنى بەزىدە ......»

شەيتاننىڭ ئەللىيىگە جۆر قىلىپ قاتتىق ئۇيقۇلارغا باشلايدۇ. بەزىدە خىيال دېڭىزىدا ئۈزۈپ جىسمىم بىلەن روھىم بىرلىككە كېلەلمەي قيلىنىمەن.

ياق!  ياق ! مەن بۇنداق ئەمەس! مەن تىل – ئەدەبىياتنى ، ياق گۈزەل ، سۆيۈملۈك ئاناتىلىمنىڭ خاسىيىتىدىن پۈتكەن بىر رەڭدار باغچىنى ھاقارەتلەشكە قادىر ئەمەس! مېنى ئۇنى ياخشى كۆرمەيمەن دىيىشكە ھېچكىم مەجبۇر قىلالمايدۇ! ئۇ مېنىڭ ئالدىمدىكى سىرلىق ئىشىك. مەن مانا مۇشۇ سىرلىق ئىشىك ئىچىگە ئىچكىرلەپ كىرىشنى ئويلايمەن ، بەزىدە شۇنداق بىر تۇيغۇ مېنى چۇلغۇۋالىدۇ « ئانا تىلىم بارلىقىم !» بۇ قۇرلار ھەرگىزمۇ بىراۋنىڭ مەجبۇرلىشى بىلەن ئەمەس ، بىراۋنىڭ جىكىلىشى بىلەن ئەمەس ،قەلبىمنىڭ چوڭقۇر قاتلاملىرىغا سىڭگەن  تىل – ئەدەبىيات سۆيگۈسى ئېيتىپ بەرگەن قۇرلار . ئۆزۈم ياخشى كۆرىدىغان نەرسەمنى، ياخشى كۆرمەيمەن دەپ ئۆزەمنى ئازابلىغىم يوق.ئۇنى ياخشى كۆرمەيمەن دىيىش مەن ئۈچۈن مەغلۇب بولۇش بىلەن باراۋەر .پەقەت 32 ھەرپ ، پەقەتلا 32 ھەرپ بۇ ھەرپلەرنىڭ تىنىقى ،جىنى بىزنىڭ قولىمىزدا! 8 يىل ماڭا ھەمرا بولۇپ كېلىۋاتقان قاراڭغۇدا مەشئەل بولۇپ يولۇمنى يورۇتقان ئانا تىلىمنى يەتكۈزگەن تىل – ئەدەبىيات دەرسى  ، ئۇ مېنىڭ بارلىقىم ! ئۇنى ياخشى كۆرمەسلىككە ھەققىم يوق!

8- يىللىق 13 – سىنىپ ئوقۇغۇچىسى زۇننىرە ھىمىت

ئۇ قىز ئەسىرىنى ئالاھىدە ھېسىياتلىق ئوقۇدى ئوقۇغۇچىلار قىزغىن چاۋاكلار بىلەن ئالقىشلىدى .
-بۇ يازمىغا قارىتا باھايىڭلارنى ئاڭلاپ باقسام بولامدۇ ؟

-      مۇئەللىم ؛ ئاخشام « تىل – ئەدەبىياتنى ياخشى كۆرمەيمەن» دەپ، يېزىشقا قۇلۇم بارمىدى. لېكىن بۇ ساۋاغدىشىمىز بۇنى ئۆزگىچە ئىپادىلەپتۇ . بىرنەچچە ۋاراققا جىجاپ بېقىپ يىرتىۋەتتىم .

ئۇ سۆزلەۋېتىپ ئاۋازى تىتىرەپ كەتتى .

-      سىز تۈنۆگۈن ئەگەر مەن ئېيتىپ بەرگەن مەزموننى ياكى تېمىنى ئۆزگەرتىۋەتسەڭلار تەنقىدلەيمەن دېگەن ئىدىڭىز . لېكىن مېنىڭ «ياخشى كۆرمەيمەن »دەپ يېزىشقا زادىلا قۇلۇم بارمىدى .سىزنى تەنقىدلىسىمۇ مەيلى دىدىم .چۈنكى مەن راستلا ئەدەبىياتنى ياخشى كۆرىمەن . ئۇ -بىر مۇڭلۇق مۇزىكا . ھېچقانداق بىر مۇزىكانت بۇنداق مۇڭلۇق مۇزىكىنى يارتالمايدۇ. ئۇ بىر پارچە گۈزەل رەسىم . ھېچقانداق بىر رەسسام ئۇنى بۇنداق ۋايىغا يەتكۈزۈپ سىزالمايدۇ.ئۇ بىر گۈل ....

-      شۇڭلاشقىمۇ بۇ يازمىنى سىز دېگەن ئۇ قۇرلار بىلەن باشلاشقا ئامالسىزمەن!...ئۇ يىغلىۋەتتى ... ئاخىردا سىزدىن بىر سۇئال سوراي نىمىشقا بىزنى قىينايدىغان مۇشۇنداق تاپشۇرۇق بەردىڭىز؟

قەنى ئوتتۇرغا چىقىڭ ! ئالدىمغا كېلىڭە مەن ئۇنى يىنىككىنە قۇچاقلاپ قويدۇم. رەخمەت سىزگە ياخشى سۆزلىدىڭىز ! ئوقۇغۇچىلار يەنە بىر قىتىم قىزغىن چاۋاق سۇقۇپ كەتتى .

-      چىن ھېسىيات ئادەمنى تەسىرلەندۈرىدۇ. مەلەم نەرسىگە نىسبەتەن چىن ھېسىيات بىلەن چىن ھەركەت شەكىلەنگەندە بىز ئاندىن بارلىق توسالغۇنى بۈسۈپ ئۆتەلەيمىز! چىن ھېسىياتىڭلاردىن ئىمتىھان ئېلىپ باقاي دىدىم .

ئوقۇغۇچىلار ئوقۇشنى باھالاشنى داۋاملاشتۇرماقتا...

-      جەمىيەتتە ،مەكتەپتە ئەپسانىۋى تىلار بىلەن تىللىشىپ قالغىنىمدا ،چىرايلىق تىلىمنى ئەبجەشلىك  بىلەن بىزىگەن ۋاقتىمدا گەرچە 190 بەت بولسىمۇ نۇرغۇن ئادىمىلىك خۇسۇسيەتلىرى مۇجەسسەملەشكەن تىل – ئەدەبىيات دەرسىگە مېھرىبان ئۇستازىمغا يۈز كېلېلمىگەندەك ھېس قىلىمەن.

-      يازغۇچى تاگور «كۈچلۈك ھەمكارلىق روھىغا ئىگە بولغان ئادەملەرلا ياشىيالايدۇ ، ھەمدە مەدەنىيەت يارتالايدۇ » دەپ توغرا ئېيتقان8 –يىللىق 13 – سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرىدا ئەدەبىياتقا بولغان قىزغىنلىق بولغاندا ھەم كۈچلۈك ھەمكارلىق بولغاندىلا بىز نەتىيجە قازنالايمىز!

مۇشۇنداق قۇرلارنىڭ ئوقۇلىشى بىلەن ، تاپشۇرۇق ئىشلىمىگەن  ئوقۇغۇچىلارمۇ يۈرەك سۆزلىرىنى دىيىشكە ئۆتتى . ئۇلارمۇ ئەدەبىيات دەرسىنى ياخشى كۆرىدىغانلىقىنى بىلدۈرۈشتى . باھالاش ۋە يۈرەك سۆزلىرىنى سۆزلەش ئاخىرلاشتى.
ۋاڭ كەيدۇڭنىڭ  ؛« بىلىم بۇيۇم ئەمەسكى ئۇنى باغلاپ ،ئاندىن ئوقۇتقۇچى بىردىن بىردىن سۇنۇپ بېرىدىغان ،ئوقۇغۇچى بىردىن بىردىن تاپشۇرۋالىدىغان .تەربىيلەش دېمەك ئۈسۈپ يېتىلىش دېمەك . ئۇ بىر تۇغما خۇسۇسيەت . بارلىق تەلىم – تەربىيە بۇنداق تۇغما خۇسسيەتنى ئوبدان قوغدىمايدىغان ، سوبېيكتىپ سەزگۈسىنى ئويغاتمايدىغان ئوقۇغۇچىنىڭ ھاياتى ۋە روھىغا تەسىر قىلمايدىغان بولسا بۇنداق تەربىيە سۈپەتسىز ناچار تەربىيىدۇر» دېگىنىدەك بۇ بىر سائەتلىك دەرسنىڭ رولى بىلەن ھەم يېزىقچىلىق مەشىقىنى كۈچەيتىش ھەم ئوقۇغۇچىلار ئۇچۇرغان مەسىللەرنى ھەل قىلىش مەخسىتىگە يەتتىم.
بالىلارنىڭ روھىغا  سىڭىپ كىرىپ ئۇلارنىڭ قەلبىدىكى نۇرغۇن سۆزلىرىنى تىڭشاش زۆرۈريەتكەن .
ئوقۇغۇچىلار بەك قالتىسكەن ! ئۇلار ماڭا
مەسىلىنى ھەل قىلىش بىلەن جەريان خارەكتىرلىك ئوقۇتۇشنىڭ مۇناسىۋىتى  توغرا بىر تەرەپ قىلىش، مەسىلىنىڭ شەكلىنى كۆرۈشتىن ماھىيىتىنى كۆرۈشكە يېتەكلەشنىڭ  مۇھىملىقىنى تۇنۇشنىڭ ئوقۇتقۇچىلىق بۇرچۇمغا قۇيۇلغان يەنى بىر سۇئال بەلگىسى ئىكەنلىكىنى ئېيتىپ بەردى.... 


ak gul 2012-04-19 01:14
يەنە بىر ئۆزگىچە تەپەككۇر،ئۆزگىچە دەرس بايلىقى ...ئالدىمىزغا سۇنۇلدى.ئۇزچاقنىڭ مۇشۇنداق كۈندىلىك خاتىرىلىرىنىڭ داۋاملىق سۇنۇلىشىغا تىلەكداشمەن.
تەپەككۇرىڭىزغاكۆز تەگمىسۇن ،قەلەم تۇتقان قوللىرىڭىزغا دەرد كەلمىسۇن قېرىندىشىم ئۇزچاق.

koksangun 2012-04-19 10:15
ئۇزچاقنىڭ قەلىمى ھارمىغاي ! يەنە بىر نادىر يازمىنى ئوتتۇرىغا چىقىرىپسىز ، سىز يېتەكلىگەن ئوقۇغۇچىلار ھەقىقەتەن بەك بەختلىك . ئۇلار  ئۆز ئىجادىيەتلىرى مىۋىسىنى ھەقىقىي مۇئەييەنلەشتۈرىدىغان ئۇستازى بىلەن خۇشاللىققا ئىرىشىپ ياشايدۇ .
سىزدىكى ئۆزلۈكنى توختاۋسىز ئىپادىلەش روھى ھەممىمىزنىڭ ئۆگىنىشىگە ئەرزىيدۇ .
كۈندىلىك خاتىرىڭىزنىڭ بابلىرى يەتتە دېگەن خاسىيەتلىك سانغا كەپتۇ ، شۇ مۇناسىۋەت بىلەن سىزنى تەبرىكلەيمەن ، خاتىرىلىرىڭىزنىڭ 7000 غا يېتىشىنى ئارزۇ قىلىمەن ...

ئەلدۇز 2012-04-19 11:12
     بارىكاللا ئۆزچاق،ئۆزىڭىزگە قارىشى نۇقتىدىن پىكىر بايان قىلىپ،،ئوقۇغۇچىلار كەيپىياتىدىكى ئاجىزلىقنى تۇتقىنىڭىزچەئۇلارنى تەسىرلەندۈرۈپ مەقسەتكە يېتىپلا قالماي،ئانا تىلنى سۆيۈش ئېڭىنىڭ كۆتۈرلىشىگە مەدەت بولغىدەك ئۆزگىچىلىك يارىتىپسىز! سىزنىڭ ئوقۇتۇش ئۇسۇلىڭىز ھەممىمىزنىڭ ئۆگىنىشىگە ئەرزىيدۇ.زېھنىڭىز، يولىڭىز ئوچۇق بولغاي.

yaxar 2012-04-19 15:26
ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرە شەكلىدىكى بۇ يۇرۇشلۇك يازمىلىرىغا ئىزچىل دىققەت قىلىپ كىلىۋاتىمەن، مەزمۇنى بىر- بىرىدىن سەرخىل، ھەر بىر يازمىدا ئوقۇ- ئوقۇتۇش خىزمىتىدە ساقلىنىۋاتقان بىر ئەمىلىي مەسىلە شۇنداق جايىدا ھەل قىلىنغان، ئادەمگە نەپ بىرىدۇ، ئۆرنەك قىلىشقا، ئۈلگە قىلىشقا، سىناپ، تەجرىبە قىلىپ كۆرۈشكە ئەرزىيدۇ، مەن بۇ يازمىلاردا ئىپادىلەنگەن ئىددىيە، ئىلگىرى سۈرۈلگەن روھتىن يىقىن  كەلگۈسىدىكى تالانتلىق بىر پىداگوكنىڭ سىماسىنى كۆرگەندەك بولدۇم، كۆكسانغۇن دىگەندەك بۇ كۈندىلىك خاتىرە شەكلىدىكى يازمىلارنىڭ سانى 70 كە يەتكەندە ئۇزچاق ئاپتونۇم رايون تەۋەسىدە ھەتتا مەملىكەتتە تەسىرى بار مائارىپ تەتقىقاتچىسىغا،  700 گە، 7000 غا يەتكەندە بولسا ئاللابۇرۇن پىشقان بىر پىداگوكقا ئايلانغۇسى. پىكىر تۇلپارىڭىز ھىرىپ قالمىغاي ئۇزچاق.

gulhan 2012-04-19 16:16
مەن كۈندىلىك خاتىرىڭىزنىڭ  داۋامىغا تەشنا ئىدىم.يىڭى ئوقۇتۇش ئوسولى،ئۇقۇغۇچىلار قەلبىگە تۇتاش بىر روھنىڭ چاقنىشى،كەسىپنى قىزغىن سۆيگەن مائارىپچىنىڭ سىماسى ھەر بىر كۈندىلىك  خاتىرىڭىز بىلەن بىرگە مىنى يىڭى ئادىمىيلىك، كەسپىي مەسئولىيەتلەر بىلەن زەررەتلىمەكتە.  سىزدەك مۇنبەرداشلارنىڭ بولغىنى ئۈچۈن تەۋپىق مۇنبىرىگە بىر كۈن چىقمىسام كۈڭلۈم يېرىم...
ھەر بىر قەدىمىڭىزگە ئۇتۇق يار بولسۇن!

ozqan 2012-04-19 18:25
ئۇزچاق :  ئالدى بىلەن  دادىڭىزنىڭ سالالمەتلىكىنىڭ تېزراق ئەسلىگە كېلىشىنى ، سىزنىڭمۇ خاتىرجەملىككە ئېرىشىپ ئۆزىڭىز سۆيىدىغان كەسپىڭىز ئۈچۈن تىرىشچانلىق كۆرسىتىشكە كۆپرەك ۋاقتىڭىز چىقىشىنى چىن دىلىمدىن تىلەيمەن .

يازمىڭىز مېنى سۆيۈندۈردى ، چىن ھېسسىيات تولىمۇ تەسىرلىك ئىپادىلىنىپتۇ ، سىزنىڭ بالىلىرىڭىزغا دائىم بەك ھەۋەس قىلىمەن .    سىزدەك ئىجادچان ، ئەمەلىيەتچىل ئوقۇتقۇچىنىڭ بالىلىرىنى  ھەقىقەتەنمۇ تەلىيى بار بالىلار دېسە بولىدۇ .

aydingkiqa 2012-04-22 02:12
ئىجاىيەتلىرىڭىز ئۈزۈلۈپ قالمىغاي

tawpek 2012-04-22 16:03
بىز دائىم <<سۆيۆملۆك تىل-ئەدەبىيات>><،مەن ئەدەبىياتنى سۆيىمەن>><<مەن ياختۇرىدىغان ئەدەبىيات دەرسى>>  دىگەن تىمىلاردا زورلاپ ھىس تۇيغۇ قوبول قىلىپ كەپتىمىز.

بۇ قوللانغان ئۇسۇلىڭىزغا قارىتا ئوقوغۇچىللىرىڭىزنىڭ قايتۇرغان ئىنكاسىدىن ئىنتايىن سۆيۆندۆم، تۇيۇقسىز مەنمۇ شۇنداق يازدۇرسام ئەدەبىياتنىڭ ياختۇرمايدىغان يەرلىرىنى كاللا قاتۇرۇپ ئويلاپ چىقىپ تۆكىۋىتەرمۇ ياكى ئاشۇنداق مەيدانى مۇستەھكەم قاراشلىرىمۇ بارمىدۇ دەپ ئويلاپ قالدىم.

ئالدىنقى كۈنى سىنىپقا كىرىپ چاخچاق قىلىپ باش كىيىمىڭلارنى ئىلىۋەتمىسەڭلار (مەكتەپتە دوپپا كىيىپ ، ياغلىق چگىپ يۈرسەڭلا)مەكتەپتىن ھەيدىۋىتىمىش دىسەم  ھەممىسى خوشلۇقتا بولسا ھەيدىۋەتكەن بولسا دەپ چۇقىراشقاندا يىرىم بولغان كۆڭلۆمنى ئەسلەپ بۇنداق تىمىدا ماقالە يازدۇرۇپ كۆڭلۆمنى يەنە يىرىم قىلىۋالارمەنمۇ دەپمۇ ئويلاپ قالدىم.

ئوقوغۇچىللىرىمىز ئەسەر يازسا بىر ئوبدان يىزىپ كىتىۋىتىپ نىمە بولىدىكىن كۆنۆپ كەتتىمۇ قىزىل بايراقنى تۇيۇقسىز مەجبۇرى ئەسەر ئىچىگە سۆرەپ ئەكىرىدۇ.

قانداق قىلسام سىزنىڭ باللىرىڭىزدەك ئەركىن پىكىرىنى قانات قاقتۇرالارمەن.


查看完整版本: [-- ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى 7 --] [-- top --]


Powered by PHPWind v7.3.2 Code © 2003-08 PHPWind
Time 0.024758 second(s),query:3 Gzip disabled

You can contact us