查看完整版本: [-- ئۇيغۇر مائارىپى ئۇۋال مائارىپ --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> مائارىپ ۋە جەمىيەت -> ئۇيغۇر مائارىپى ئۇۋال مائارىپ [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

danix 2012-04-05 20:12
ئۇيغۇر مائارىپى ئۇۋال مائارىپ f2uZK!:m  
     مەن 11 يىل ئوقۇغۇچى ، 29 يىل ئوقۇتقۇچى بولدۇم . مۇشۇ 40 يىلىمغا ھەمرا بولغان ئۇيغۇر مائارىپىغا نەزەر سالسام ، " ئۇيغۇر مائارىپى ئۇۋال مائارىپكەن " دېگەن خۇلاسىگە كېلىمەن : l0gH(28K  
1966- يىلىدىن 1976 – يىلىغىچە " مەدەنىيەت زور ئىنقىلابى " ئېلىپ بېرىلدى . بۇ چاغدا مائارىپىمىزنىڭ قانداق بولغانلىقىنى مەن سۆزلىمىسەممۇ ، كۆپچىلىككە بىلىدۇ . 1970– يىلىدىن 1973 – يىلىغىچە " مائارىپنى ئىشلەپچىقىرىش ئەمگىكى بىلەن بىرلەشتۈرۈش كېرەك " دېگەن چاقىرىق بىلەن مەكتەپلەر تاقىۋىتىلىپ ، ئوقۇتقۇچى - ئوقۇغۇچىلار  ئېتىزلىققا ھەيدىۋىتىلدى . 1970 –يىلىدىن 1980 – يىلىغىچە ستالىننىڭ "لاتىنچىنى ئومۇملاشتۇرۇش " دېگەن بۇيرۇقى باشقا مىللەتلەردىن چەتنەپ ئۆتۈپ ، يەنە ئاناي تاپماق ئاسان بولغان ئۇيغۇر مائارىپىدا ئۆز كۈچىنى نامايەن قىلدى . بۇنىڭ بىلەن ئۇيغۇر مائارىپى 10 يىل يېڭى يېزىق دېگەن يېزىقتا ئوقۇتۇش ئېلىپ باردى . 1982- يىلى ئۇيغۇر مائارىپى ئۆز يېزىقىمىزغا قايتتى . بۇنىڭ بىلەن 1970 – يىلىدىن           1980 -يىلىغىچە بولغان 10 يىلدا يېڭى يېزىقتا ئوقۇغان ئوقۇغۇچىلار ساۋاتسىزلارغا ئايلاندى . ئەسلى يېزىقىمىزغا قايتىپ ئەمدىلا بىر ئىزغا چۈشۈش قەدىمىنى باسقان مائارىپىمىزنىڭ رولچىلىرى مائارىپىمىزنى    " ياپونچە  مائارىپ " دېگەن يۈلۈنۈشكە ھەيدىدى . بۇنىڭ بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى قوللىرىنى ئارقىغا قىلىپ ھەيكەلدەك ئولتۇرغۇزۇپ دەرس ئۆتۈش باشلىنىپ كەتتى . بۇ خىل ئوقۇتۇش 10 يىلدەك داۋاملاشقاندىن كېيىن ، مائارىپ رولچىلىرىمىز " نىشان خاتا بولۇپ قاپتۇ " دەپ ، مائارىپ پاراخوتىمىزنى ئامىرىكىغا قاراپ ھەيدىدى .  بۇنىڭ بىلەن ئوقۇغۇچىلار دەرس ۋاقتىدا بىر نەرسە يىگۈسى كەلسە ، يەۋەرسە بولىدىغان ، ئەركىن – ئازادە ئوقۇتۇش يولغا قويۇلدى . بۇ خىل ئوقۇتۇشتا بەش يىلدەك مۇساپىنى باسقاندىن كېيىن ، مائارىپ پاراخوتىنىڭ رولچىلىرى مائارىپ پاراخوتىمىزنى كاناداغا قارىتىپ ھەيدىدى . بۇنىڭ بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى گۇرۇپپىلاشتۇرۇپ ئولتۇرغۇزۇپ ئوقۇتۇش ئېلىپ بېرىلدى . كاناداغا قاراپ ئىككى يىلدەك ماڭغاندا       " جۇڭگو ھۆكۈمىتى چادقىرۋىتىپتۇ " دېگەن بىر بۇيرۇق كەلدى . بۇنىڭ بىلەن باشقا ئوقۇتۇشلارنى تاشلاپ قويۇپ " قوش تىل مائارىپى"نى باشلاپ كەتتۇق .  سولچىللىق ئاتا – بوۋىسىدىن قېنىدا مىراس قالغان بەزى ئوقۇتقۇچىلىرىمىز        " قوش تىل مائارىپى" دېگەننى " خەنزۇ تىلى مائارىپى " دەپ چۈشىنىپ ، دەرسنى خەنزۇ تىلىدا ئۆتۈشكە باشلىدى . يۇقۇرىغا ياخشىچاق بولۇشنىلا ئويلايدىغان بەزى ئەمەلدارلىرىمىز "دەرسنى خەنزۇ تىلىدا ئۆتسە ياخشى بولىدىكەن " دېيىشىپ ، تەبىئىي پەن دەرسلىكلىرىنى خەنزۇ تىلىدىلا چىقىرىش تەلىۋىنى ئوتتۇرىغا قويۇشتى . بۇنىڭ بىلەن بىر چوڭ سەكرەپ ئىلگىرلەش يۈز بېرىپ ، تەبىئىي پەن دەرسلىكلىرى خەنزۇ تىلىدا چىقىرىلدى . مائارىپىمىزنى باشقۇرۋاتقانلارمۇ مەيلى باشلانغۇچتا قوش تىلدا ئوقۇغانلار بولسۇن ياكى قوش تىلدا ئوقۇتۇش بۇيرۇقى چۈشۈشتىن ئىلگىرى باشلانغۇچنى پۈتتۈرۈپ بولغانلار بولسۇن ھەممىسىنىلا "تەبىئىي پەنلەرنى خەنزۇ تىلىدا ئۆگىنىسەن " دېگەن بىر تاياق بىلەن ھەيدەپ ماڭدى . بۇنىڭ بىلەن " مايسىنى تارتىپ ئۆستۈرۈش " يۈز بەردى . بەزى سىنىپلاردا خەنزۇ تىلىدا چىقىرىلغان دەرسلىكنى ئوقۇپ چۈشىنىدىغان  ئوقۇغۇچى تۆتتىن بىرىگىمۇ يەتمىدى . ئوقۇپ چۈشىنىشى تۆتتىن بىرىگە يەتمىگەن ئوقۇغۇچى ئەسلىدىلا ئۆگەنمەك ئىنتايىن قېيىن بولغان ماتىماتىكا قاتارلىق تەبىئىي پەنلەرنى قانداقمۇ چۈشىنىپ ماڭالىسۇن . سۈپەت بولۇپمۇ تەبىئىي پەندىكى سۈپەت ئەلەلىيەتتە ئىنتايىن تۈۋەن بولدى ، لېكىن ، تەكشۈرۈش كەلگەندە بۇنى مەلۇم ئامال – چارىلەرنى قوللىنىپ چاندۇرماي كەلدۇق . X32RZ9y  
مېنىڭچە ، يۇقارقىدەك "چوڭ سەكرەپ ئىلگىرلەش" ، " مايسىنى تارتىپ ئۈستۈرۈشلەر " ھەرگىزمۇ ئىلمىي تەرەققىيات بولمىسا كېرەك . ئۇ پەقەت ، يۇقۇرىغا ياخشىچاق بولۇپ ، ئەمەلنى ئۈستۈرىۋالغۇچىلىكلا كۆرگىلى بولىدىغان پايدا . 1950 – يىلىدىن 1960 – يىلىغىچە بولغان ئارىلىقتا  يېزا ئىگىلىكى ۋە سانائەتتە " چوڭ سەكرەپ ئىلگىرلەش " بولۇپ بۇ چاغدا نۇرغۇن ئەمەلدارلار ئەمەللىرى ھەسسىلەپ ئۆسكەن . كېيىن ، ھۆكۈمەت ئەمەلىي تەكشۈرۈش ئېلىپ بېرىپ ، ئەمەلدارلار پايدىلانغان  " چوڭ سەكرەپ ئىلگىرلەش " ، " مايسىنى تارتىپ ئۈستۈرۈش "تىن دۆلەت ۋە خەلقنىڭ ئىنتايىن چوڭ زىيان تارتقانلىقىنى ، سانائەت ۋە يېزا ئىەىلىكىدە ئىلگىرلەش ئەمەس ، چېكىنىش بولغانلىقىنى ئېنىقلاپ چىققان . لېكىن ، شۇ چاغدىكى يېزا ئىگىلىكى ، سانائەتتە يۈز بەرگەن " چوڭ سەكرەپ ئىلگىرلەش " ، " مايسىنى تارتىپ ئۈستۈرۈش "لەرنىڭ ۋارىسلىرى " ئەمدى قالايمىقان قىلىنمىغان ئۇيغۇر مائارىپى قاپتۇ " دەپ " چوڭ سەكرەپ ئىلگىرلەش " ، " مايسىنى تارتىپ ئۈستۈرۈش "نى ھازىر ئۇيغۇر مائارىپىغا ئېلىپ بېرىۋاتىدۇ . بۇنىڭغا مېنىڭچە ، پارتىيە ۋە دۆلەت رەھبەرلىرى ناھايىتى ھۇشيار بولۇشى كېرەك . چۈنكى ، مائارىپتا زىيان تارتىش يېزا ئىەىلىكىدە ، سانائەتتە زىيان تارتىشقا پەقەتلا ئوخشىمايدۇ . كېيىن ، "ئەستا " دەپ پۇشايمان قىلغان بىلەن ئورنىغا كەلمەيدۇ . ~&lQNl3`m6  
ئۇيغۇر مائارىپىدىن ئىبارەت پاراخوتنىڭ رولىنى تۇتقانلارغا مېنىڭ دەيدىغىنىم : سىلەر بۇ پاراخوتنى تەرەپ – تەرەپكە ھەيدەۋەرمەڭلار ، چۈنكى بۇ سىلەرنىڭ دۇنيانىڭ ھەر قايسى جايلىرىنى ئايلىنىپ ساياھەت قىلىدىغان ساياھەت پاراخوتىڭلار ئەمەس . بۇ دېگەن ئۇيغۇر خەلقىنىڭ مائارىپى !  سىلەر ئەمدى ساياھەتنى توختىتىپ ، پاراخوتنى تەكلىماكان گىرۋەكلىرىگە ھەيدەپ كېلىپ ، پاراخوتتىن چۈشۈپ ، تۆگىلەرگە مىنىپ ، شىنجاڭدىن ئىبارەت بۇ قۇرغاق ئانا زېمىنىمىزنى بىر ئايلىنىپ چىقىڭلار . شۇنداق قىلغىنىڭلاردىلا ، سىلەر دۇنيانى ئايلىنىپ تاپالمىغان ئۇيغۇر پائارىپىنى تاپالايسىلەر ! ھازىر مائارىپنى دۇنياغا يۈزلەندۈرەيلى دېيىلىۋاتىسىلەر ، بىردەم ئۇنداق مائارىپنى ، بىردەم مۇنداق مائارىپنى يولغا قويۇپ ، تېخىچە ئۆزىنى تاپالمايۋاتقان ئۇيغۇر مائارىپىنى قانداقمۇ بىراقلا دۇنياغا يۈزلەندۈرگىلى بولسۇن . بۇ خۇددى " نىسىگە بەرسە پۈتۈن دۇنيانى سېتىۋالىمەن " دېگەندەك گەپقۇ . بىز ئالدى بىلەن ئۇيغۇر مائارىپىنى تاپايلى . ئۇنى تېپىپ ئالدى بىلەن شىنجاڭغا يۈزلەندۈرەيلى . شىنجاڭغا يۈزلەندۈرۈپ بولۇپ ، ئىچكىرىي ئۆلكىلەرگە يۈزلەندۈرەيلى ، ئىچكىرىي ئۆلكىلەرگە يۈزلەندۈرۈپ بولۇپ ، ئاندىن دۇنياغا يۈزلەندۈرۈشنى ئويلىشايلى . b0y-H/d/}  
سۆزۈمنى خۇلاسىلىغاندا ، ئۇيغۇر مائارىپى بىز ئۇيغۇرلارنىڭ مائارىپى . بىز ئۇيغۇرلار بۇ مائارىپنىڭ ئىگىسى . شۇڭا ھەر بىر ئۇيغۇر پۇقراسى دۇنيانىڭ ھەر قايسى تەرەپلىرىگە ۋە باشقا مىللەتلەرگە تەلمۈرۈش نەتىجىسىدە ئۆز خاسلىقىنى يوقۇتۇپ ، تونۇغۇسىز بىچارە ۋە ئۇۋالچىلىقتا قېلىۋاتقان ئۇيغۇر مائارىپىغا كۆڭۈل بۆلەيلى . ئۇنىڭ ئۆزىنى تېزرەك   تېپىپ  جۇڭگوغا ، دۇنياغا تونۇلۇشى ئۈچۈن كۈچ چىقىرايلى ! ldYeX+J _  

natiwan 2012-04-05 21:34
ناھايتى ئويلاندۇرىدىغان تېمىنى يوللاپسىز. . . .  

gulhan 2012-04-05 23:10
دانىش مۇئەللىمنىڭ قەدىمىگە مەرھابا! تەۋپىق مۇنبىرىمىز سىزدەك چوڭقۇر پىكىرلىك ، كەسىپتە پىشقان ئۇستازلارغا موھتاج. ] D6|o5  
  بۇ تېمىڭىز يول تىپىش ئۈچۈن تىپىرلاۋاتقان مائارىپچىلارغا بەلگە بولغۇدەك. %E.S[cf%8&  
  

qalikux 2012-04-06 12:43
بىز ئۇيغۇرلار بۇ مائارىپنىڭ ئىگىسى .ھەرگىزمۇ ئۆز خاسلىقىمىزنى يوقاتماسلىقىمىز l[*sHi  
كېرەك ماقالىنى ئوقۇپ بەكمۇ تەسىرلەندىم.

ahat 2012-04-06 13:26
ئۇيغۇر مائارىپى  ھەممىز  كۆڭۈل بۆلىدىغان مائارىپ....

muammar 2012-04-06 13:32
     مائارىپىمىزنىڭ ئۆز قانۇنىيەتلىرى بويىچە ئېلىپ بېرىلىشى ھەقىقەتەن زور توسالغۇغا ئۇچراۋاتىدۇ. مائارىپ قانۇنيەتلىرىنى قىلچىمۇ چۈشەنمەيدىغان ئاتالمىش سىياسىيونلار باشقىچە بىر غەرەز بىلەن ئۇيغۇر مائارىپىدا يېڭى «مەسەنىيەت زور ئىنقىلابى» ئېلىپ بارماقتا!  دانا رەھبىرىمىز ۋېنجياباۋ زوڭلى خۇددى مۇشۇ قالايمىقانچىلىقلارنى بىلگەن بولسا كېرەك، شۇڭا 2010-يىلى 27-فېۋرال مەخسۇس تەكىتلەپ، «مائارىپچىلار مەكتەپ باشقۇرسۇن» دىگەن تەشەببۇسنى ئوتتۇرىغا قويدى(تۆۋەندىكى كۆچۈرۈلمىگە قارالسۇن). «ئاوتۇنۇم» رايۇنىمىزنىڭ باشباشتاق ئەمەلدارلىرى مەركەزنىڭ رەھبەرلىرىنىڭ بۇ چاقىرىقىغا قىلچىمۇ پىسەنت قىلماي، يەرلىك خاقانلىق ماھىيىتىنى ئىزچىل داۋاملاشتۇرۇپ، يەنىلا «سىياسىيونلار مەكتەپ باشقۇرسۇن» دەپ كەلمەكتە ياكى شۇ خىل خاھىشنىڭ تۈرتكىسىدە، ئۇلار ئۆزلىرى ئاشكارە دىيەلمەيدىغان بارلىق سىياسىي غەرەزلىرىنى مائارىپتىن ئىبارەت بۇ مۇنبەت تۇپراققا زورلاپ تېرىماقتا... ئۇلار مەركىزىي ھۆكۈمەتنى، دۆلەتنىڭ ئالىي قانۇن-تۈزۈملىرىنى قىلچىمۇ كۆزگە ئىلماي، دۆلەتنىڭ «ئاساسىي قانۇنى»، «ئاپتونومىيە قانۇنى» قاتارلىقلارغا داۋاملىق خىلاپلىق قىلىپ، ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ئۆز تىل-يېزىقىدا مائارىپ تەربىيىسى ئېلىپ بېرىش ھوقۇقىغا دەھشەتلىك تەخلى-تەرۇز قىلماقتا. بۇ قانۇنسىز قىلمىشنى توسىدىغان «قانۇن ئارقىلىق دۆلەتنى ئىدارە قىلىش» تۈزۈلمىسى تېخى تۇرغۇزۇلمىدى، ھاكىمىيەت ئىشلىرىدىكى سىياسىي مەدەنىيەتسىزلىك يەنىلا داۋاملاشماقتا، قاچانغىچە داۋاملىشىدىغانلىغىنى ھىچكىم بىلمەيدۇ... ئەجەبا ئۇيغۇر تىل-يېزىغىنى تەدرىجى ئىستېمالدىن قالدۇرۇپ يوقۇتۇش نەتىجىسىدە مەملىكىتىمىزنىڭ مۇقىملىغى ئىشقا ئېشىپ ئىناق جەمىيەت بەرپا بولىدىغان ئىش بولسا، ئىچكىرى ئۆلكىلەردىكى بىرلا خىل تىل يېزىقنى ئىشلىتىدىغان رايۇنلاردا تۈرمىلەر بوشاپ قالسا بولماسمىدى؟ ھازىرقى سولچىللىقتا ئۇچىغا چىققان ئاتالمىش «سىياسىئونلار» ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ كۈچلۈك نارازىلىغىنى قوزغاپ، دۆلىتىمىزنىڭ خارابلىشىشىنى ئىلگىرى سۈرۈشكە شۇنچە كۈچەپ كېتىۋاتىدۇ... بۇ خاتالىقلارنى مەركەز ھامان بىر كۈنى ھىس قىلىپ يېتىدۇ. بىز مەركەزدە ئەقلى بىلەن ئىش قىلىدىغان، مىللىي مەدەنىيەتنى خارابلاشتۇرۇشتەك ئىرقىي قىرغىنچىلىققا قارشى تۇرىدىغان رەھبەرلەرنىڭ چىقماسلىقىغا ئىشەنمەيمەن. (: OHyeNt  
滚动报道:温家宝强调:让教育家办学 L#ZLawG  
2010年02月27日 16:40:54  来源:新华网 7E\gxQ(vU  
 新华网北京2月27日电 国务院总理温家宝27日提倡让教育家办学,他表示,教育家要热爱教育,要懂得教育,要站在教育的第一线,不是一时而是终身。 :~33U)?{T  
 温家宝在与网友在线交流时说,现在的教育存在许多问题:一是教育行政化的倾向需要改变,最好大学不要设立行政级别;二是让教育家办学,我这里所说的教育家他们可能不是某些专业的专门家,但是他们第一要热爱教育,第二要懂得教育,第三要站在教育的第一线,不是一时而是终身。 PkJcd->  
 “如果两三年一换,那么哪一所学校都不可能办好。”温家宝说。 ; 8E;  
 温家宝说,中国已经制定了中长期的教育改革和发展规划,第二次公开征求意见就在明天。大家可能十分关注整个教育改革当中的问题,其中最重要的一条就是要减轻学生过重的课业负担,启发他们的智力和能力,让他们学会动脑、动手,学会做人,使他们有坚强的意志和强健的体魄,这个都反映在规划纲要当中。 6(.H3bu  
 温家宝说,去年我在北京35中初中班一连听了5节课,用了整整一个上午。我在听课时全神贯注,既像个学生也像个老师。我的听课笔记,密密麻麻记了好几页。 7}o6_i  
 他说,我当时记的就是老师讲的有什么问题,正确的讲法应该是什么样的,学生听课有什么问题,正确的思维锻炼应该是什么样的。所以我下午作的点评,完全是我的这篇笔记。 !7c'<[+Hm  
 温家宝表示,和孩子们一起听课,就想到整个教育事业,因为国家的未来寄予孩子们的身上,这就和下面网友提到的一样:只有一流的教育才能培养一流的人才,建设一流的国家。 Z(UD9wY5m  
 温家宝说,最近我去送别实验二小的老校长霍懋征老师,我对她特别尊重,因为她曾经给我写过信,她提过一条重要的建议,就是要提倡小学教师应是大学毕业生。她最让我感动的一句话就是“没有爱心就没有教育,没有学不好的学生,只有教不好的教师”,她是把爱整个倾注在教育一线的。我之所以为她送别是想告诉大家,一个普通的小学老师,也应该得到社会的尊重,只有这样我们的国家才有希望。

tikan 2012-04-06 14:33
تېڭىرقاپ تۇرۇپ چىقىش يۇلى تاپالمايۋاتقان مائارىپ باشقۇرغۇچىلارغا نىسبەتەن بىر ۋاخلىق ياخشى تاماق بۇلۇتۇ بۇ تېما.مەن دىيىشنى ئولىغان ئەممادىيەلمەيۋاتقان كۆز قاراشلارنى ئوتتۇرغا چىقارغىنىڭلارغا تەشەككۈر.

sumrug 2012-04-07 00:29
ياخشى تېما ئىكەن!

tawpek 2012-04-07 13:08
مائارىپ باشقۇرغۇچىلىقى ھەممىنىڭ كۆزىنى قىزارتىۋاتقان بىر دەۋىر بولىۋاتقاچ (يەنى كىلىدىغان مەبلەغنىڭ قانچىلىك زورلىقى ھەممىگە ئايان، مەبلەغنىلا زورايىتماي توغرا سىياسەتنىمۇ زوراىيتقان بولسا كاشكى.)  شۇنداق بولىۋاتىدۇ، بىر نىمە چىقمىغان بولسا مائارىپچىلارغا تاشلاپ بىرەرمىدىكىن. I+~bCcgPi  
z{M8Yf |  
شۇنداقتىمۇ تەدرىجى ياخشىلىنىۋاتقاندەك، ئالدىنقى كۈنى تىخى مەكتەپتە<< قوشتىل سىنىپلىرىغا ساپ خەنزۇ تىلىدا دەرىس ئۆتۆشلىرىمىزنىڭ توغرا بولمىغانلىقىنى ئىدارىدىن ئۇختۇردى، ئۇيغۇرچە ئۆتۆپ ئاتالغۇلارنى خەنزۇچە ئىزاھلاپ ماڭىدىكەنمىز ، >>  دىگەن چاقىرىق كەلگەندەك قىلدى.

yaprak26 2012-04-16 23:11
   ئۇرۇشتا مەغلۇپ بولغان مىللەت ھامان بىر كۇنى باش كۆتۇرۇپ چىقىدۇ، 6V P)$h8  
ئەمما مائارىپى مەغلۇپ بولغان مىللەت مەڭگۈ باش كۆتۇرەلمەيدۇ.

dil33 2012-04-18 22:16
ھازىرقى يەسلى بالىلىرىغاقارىساممۇ  باشقىچە بۇلۇپ  كىتىمەن     بىزنىڭ             مائارىپىمىز نەدىدۇ

rixta 2012-04-18 22:47
قوش تىل ئوقۇتۇشى ئېلىپ بېرىلىۋاتقان مۇشۇ پەيتتە ،بىزدەك ئانا تىلى ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆزىمىزدىكى مەسئۇلىيەتنى يەنىمۇ چوڭقۇر تونۇپ يېتىشىمىز كېرەككەن.....


查看完整版本: [-- ئۇيغۇر مائارىپى ئۇۋال مائارىپ --] [-- top --]


Powered by PHPWind v7.3.2 Code © 2003-08 PHPWind
Time 0.130756 second(s),query:3 Gzip disabled

You can contact us