N!}r(Dd* ماقالە ئۆرنەك 6jiz$x
I-Ya#s#m
ماقالە قېلىپى ۋە ئۆرنىكى(4) }-:
s9Lt
لايىھەلىگۈچى: ئابدۇغوپۇر مۇھەممەد (ئەدەبىيات ماگىستىرى) 2V0gj
/&
(بېشى ئالدىنقى سەھىپىلەردە بېرىلگەن) 3sf+u oV
3-ماقالەقېلىپى: ئۆز كۆز قارىشىنى بايان قىلىش (تىپىدىكى ماقالە) +IiL(\ew
ھازىر *** توغرىسىدا ئوخشىمىغان قاراشلار، كۆپ تالاش-تارتىشلار مەۋجۇت، بەزى كىشىلەر---دەپ قارىسا، يەنە بەزىلەر---دەپ قارايدۇ، مېنىڭچە بولغاندا ھەرئىككى تەرەپتىكىلەرنىڭ قاراشلىرىدا ئۆز ئالدىغا ئۆزگىچىلىكلەر بار ئەلۋەتتە، شۇنداقتىمۇ مەن كېيىنكى قاراشقا قوشۇلىمەن، تۆۋەندە مەن بۇ جەھەتتە ئاساسلىرىمنى بايان قىلىپ ئۆتمەكچىمەن. 7ZbnG@s7
*** نىڭ پايدىلىق تەرىپى بولسا---، بۇنى مۇنداق چۈشەندۈرۈشكە بولىدۇ، مەسىلەن: --- سەل قارىغىلى بولمايدىغان ئىككىنچى پايدىلىق تەرىپى بولسا---، بۇنىڭدىن شۇنى كۆرىۋىلىشقا بولىدۇكى، ---. مەسىلەن: ---. دېمەك، مەن ---دېگەن قاراشنى قەتئىي قوللايمەن. مېنىڭچە كۆپ ئۆتمەي كىشىلەر *** نىڭ پايدىلىق تەرىپىنى ھېس قىلىدۇ، تېخىمۇ چۈشىنىدۇ. |5
sI=?p&t
(بۇ ماقالە قېلىپى ئۈچۈن رىقابەت، پەن-تېخنىكا، ئىقتىساد، ئۇچۇر قاتارلىق مەسىلىلەرنى تېما قىلىپ ماقالە يېزىپ مەشق قىلسا بولىدۇ، بۇ قېلىپلاردىكى «***» بەلگە ئۈچۈن ماۋزۇدىكى مەركىزى مەسىلىنى تولدۇرساق بولىدۇ، «---» بەلگە ئۈچۈن تىرناق ئىچىدىكى تەلەپ بويىچە ئۆزىمىز ئىجادىي پىكىر قىلىپ بوش ئورۇننى تولدۇرۇپ قويساقلا بولىدۇ.( t
c%?{W\
پايدىلىنىشىڭلار ئۈچۈن بۇ ماقالە قېلىپى ئۈچۈن بوش ئورۇننى تولدۇرۇپ، تۆۋەندىكى ماقالىنى ئۆلگە ئۈچۈن بەردۇق. !biq7f%6#
رىقابەت C< GS._V&
ھازىر رىقابەت توغرىسىدا ئوخشىمىغان قاراشلار، كۆپ تالاش-تارتىشلار مەۋجۇت، بەزى كىشىلەر رىقابەت ئىنسانلار جەمىيتىنى ئىككى قۇتۇپقا ئايرىۋىتىدۇ، كىشىلەرنى شەخسىيەتچى قىلىۋىتىدۇ دەپ قارىسا، يەنى بەزىلەر رىقابەت ئىنسانلار جەمىيتىنىڭ تەرەققىياتىنى ئالغا سۈرىدۇ، ئالغا سىلجىتىدۇ دەپ قارايدۇ. مېنىڭچە بولغاندا ھەر ئىككى تەرەپتىكىلەرنىڭ قاراشلىرىدا ئۆز ئالدىغا ئۆزگىچىلىكلەر بار ئەلۋەتتە، شۇنداقتىمۇ مەن كېيىنكى قاراشقا قوشۇلىمەن. تۆۋەندە مەن بۇ جەھەتتىكى ئاساسلىرىمنى بايان قىلىپ ئۆتمەكچىمەن. }];8v+M
رىقابەتنىڭ پايدىلىق تەرىپى بولسا ، رىقابەت جەمىيەت تەرەققىياتىنى ئالغا سىلجىتىدۇ، جەمىيەتنى، ۋەتەننى، ئائىلىنى باياشات قىلىدۇ ۋە ئىنسانلار جەمىيتىنى تەرەققى تاپقۇزىدۇ، بۇنى مۇنداق چۈشەندۈرۈشكە بولىدۇ، مەسىلەن: ئىككى چوڭ شىركەت ئۆز مەھسۇلاتىنى تونۇشتۇرۇش ۋە قۇدرەت تاپقۇزۇش ئۈچۈن ئۆزئارا رىقابەتكە چۈشىدۇ، ئۇ ئىككىلى شىركەت نۇرغۇن يىڭى مەھسۇلاتلارنى بازارغا سالىدۇ، مەھسۇلاتلار بازار تېپىپ، ئۇ ئىككى شىركەت روناق تاپىدۇ. ,[rh7_
بۇ جەرياندا بىرىنجى شىركەت ئۆز غەلبىسىدىن مەست بولۇپ، تېخنىكا يېڭىلىمايدۇ، كونا قېلىپتا شىركەتنى باشقۇرىدۇ، ئىككىنچى شىركەت بولسا، داڭلىق شىركەتلەرگە بېرىپ ئېكىسكۇرسىيە قىلىپ، ئۆزىنىڭ رىقابەت ئېڭىنى يېڭىلاپ، تېخنىكا سەۋىيەسىنى داۋاملىق ئۆستۈرىدۇ، نەتىجىدە بىرىنچى شىركەت كەسكىن رىقابەت قاينىمىغا غەرق بولۇپ شاللىنىپ كېتىدۇ، ئۆزىنىڭ قەددىنى قايتىدىن تىكلىيەلمەيدۇ، ئىككىنچى شىركەت داۋاملىق روناق تېپىپ، دۆلەت ھالقىغان داڭلىق شىركەت بولۇپ قالىدۇ. `
k}
رىقابەتنىڭ سەل قارىغىلى بولمايدىغان ئىككىنچى پايدىلىق تەرىپى بولسا، كىشىلەردە ئالغا ئىلگىرىلەش ئېڭىنى قوزغىتىپ، كشىلەرنى ئۆز تۇرمۇشىنى ئۆزگەرتىش پۇرسىتى بىلەن تەمىنلەيدۇ. بۇنىڭدىن شۇنى كۆرۈۋىلىشقا بولىدۇكى، رىقابەت ئادەمنىڭ كاللىسىنى سەگەكلەشتۈرىدۇ. مەسىلەن: ئەتراپىدىكى ئۆزگىرىش ۋە كەسكىن رىقابەت ئەقىل ئىگىسى بولغان ئادەمنى ھامان غىدىقلاپ، رىقابەت دۇنياسىدىن پۇرسەت ئىزدەيدىغان ئىنكاسنى شەكىللەندۈرىدۇ، بۇ جەمىيئەت تەرەققىياتى ئۈچۈن موھىم تۈرتكىلىك رول ئوينايدۇ. !A(*?0`
دىمەك، مەن رىقابەت ئىنسانلار جەمىيتىنى تەرەققىي تاپقۇزىدۇ ۋە ئالغا سىلجىتىدۇ دىگەن قاراشنى قەتئىي قوللايمەن. مىنىڭچە كۆپ ئوتمەي كىشىلەر رىقابەتنىڭ پايدىلىق تەرىپىنى تېخىمۇ ھىس قىلىدۇ، تېخىمۇ چۈشىنىدۇ . jrGVC2*rD $okGqu8z.O >z*2Og#1
كۆپ ئىقتىدارلىق ماقالە قېلىپى 2 w2JFdm =FkU:q$ Sq,ZzMw مەسلە ھەل قىلىش (تىپىدىكى ماقالە) V45\.V d^"<Tz! يېقىنقى كۈنلەردە ***(ماقالىدىكى مەركىزى مەسلە)نۇرغۇن دۆلەتلەردە بىر ئېغىر مەسلىگە ئايلىنىشقا باشلىدى.بۇ مەسلىنىڭ كېلىپ چىقىش سەۋەبى توغرىسىدىكى قاراشلار دېگەندەك بىردەك بولمىسىمۇ، بەزى جەمئىيەتشۇناسلارنىڭ قارىشىچە- - - (مەسلىنىڭ يۈز بېرىش سەۋەبى)، نەتىجىدە - - -، مېنىڭ ھېس قىلىشىمچە، بۇ مەسلىنىڭ كېلىپ چىقىشىدا مۇنداق سەۋەپلەر بار. z\Vu`Yz 3+gp_7L بۇنىڭ بىرىنىچى سەۋەبى بولسا - ـ - (بىرىنىچى سەۋەپ)، ئۇنىڭدىن باشقا - ـ - (ئىككىنچى سەۋەپ)نىڭمۇ بۇ مەسلىنىڭ كېلىپ چىقىشىدا بەلگىلىك مەسئولىيىتى بار.يەنە - ـ - (ئۈچىنچى سەۋەپ)كىمۇ سەل قاراشقا بولمايدۇ. #!d@;=[\ J>(I"K% مېنىڭچە، بىز بۇ مەسلىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن، چوقۇم تۆۋەندىكى ئۇسۇللارنى قوللىنىشىمىز كېرەك. يەنى بۇ مەسلىنى ھەل قىلىشنى - ـ - (1-ھەل قىلىش ئۇسۇلى)دىن باشلىشىمىز كېرەك.يەنە - ـ - (2-ھەل قىلىش ئۇسۇلى)كېرەك. >r] bfN, tL68
u[ دېمەك، ناھايىتى ئېنىقكى،***(مەركىزى مەسلە)جەمئىيتىمىزدە نۇرغۇن مەسلىلەرنىڭ كېلىپ چىقىشىغا سەۋەپ بولماقتا، شۇڭا، مەن بۇ مەسلىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن ئىشنى - ـ - (چارە)دىن باشلاپ بېقىشنى تەكلىپ قىلىمەن، مەن ئىشنىمەنكى، خەلقىمىز ۋە پارتىيە، ھۆكۈمەت بىر ياقىدىن باش چىقىرىپ، تېخىمۇ ياخشى ھەمكارلىشىدىغانلا بولسا، تېخىمۇ ياخشى چارە-ئۇسۇللار بىلەن بۇ مەسلە پات ئارىدا كۆڭۈلدىكىدەك ھەل بولغۇسى. [,s{ /OM mAkR<\?iTF (بۇ ماقالە قېلىپى ئۈچۈن مۇھىتنىڭ بۇلغىنىش مەسلىسى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىمتىھاندا كۆچۈرۈشى، ياشلار ۋە ئۆسمۈرلەرنىڭ تور مەستانىلىق كېسىلى قاتارلىق مەسلىلەرنى تېما قىلىپ ماقالە يېزىپ مەشىق قىلسا بولىدۇ). RkVU^N" "V!y"yQ
بوش ئورۇنلارنى جايىدا تولدۇرساڭلارلا بۇ قېلىپ ئاقىلىق ياخشى ماقالىنى يېزىپ چىقالايدىغانلىقىڭلارغا ئىشەنچىمىز كامىل.***بەلگىسى ئۈچۈن ماقالىدە بېرىلگەن ماۋزىدىكى مەسىلىنىلا يېزىپ قويىمىز، - ـ - بەلگىسى ئۈچۈن ئىجادى پىكىر قىلىپ بوش ئورۇننى تولدۇرىمىز. lYkm1 ماقالە قېلىپىنى چۈشىنەلمىگەنلەر ئۈچۈن بوش ئورۇنلىرىنى تولدۇرۇپ، تۆۋەندىكى ماقالە ئۆلگىسىنى پايدىلىنىش ئۈچۈن بەردۇق. تولدۇرۇلغان بوش ئورۇنلارنىڭ تېگى سىزىلغان. deR2l(0%yr E5.3wOE
1 |