ئەنۋەرچەرچەن |
2013-07-29 15:07 |
12. ئۆزى سىناپ كۆرۈش(دەرس لاھىيىسى)
-ھەپتە -سائەت (F[/~~ دەرس تېمىسى: ~8xh0TSi 12. ئۆزى سىناپ كۆرۈش 25a#eDbqi n!ZP?]FR ئوقۇتۇش نىشانى: 1) تېكىستنى توغرا، راۋان، ھېسىياتلىق ئوقۇش. Km9}^*Mo% 2) «غەلىتە، كولدۇرلىتىش...» قاتارلىق سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى ئىگەللىۋېلىش Q5y
q"/=[a جەريان ۋە ئۇسۇل نىشانى: تېمىنى چۆرىدىگەن ھالدا تېكىستنى تولۇق ئوقۇپ چۈشىنىشكە يېتەكلىنىدۇ. 7^I$%o 1g ھېسىيات، پۇزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى نىشانى: tCbr<Ug نوپۇزغا، باشقىلارنىڭ سۆزىگە قارىغۇلارچە ئىشەنمەسلىك، گۇمانىي مەسىلىلەرگە يولۇققاندا ئەمەلىيەتتىن ئۆتكۈزۈشكە جۈرئەت قىلىش روھى بولۇش. =s0g2Zv"\ مۇھىم نۇقتا: تېكىستنى توغرا، راۋان، ھېسىياتلىق ئوقۇش. 8Da(tS قىيىن نۇقتا: تېكىستتىكى يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىش ۋە ئەمەلىيەتتە قوللىنىش. C!7U ئوقۇتۇشقا كېرەكلىك سايمانلار: /[Bl دەرسلىكتىكى قىستۇرما رەسىم wX)efLmyhY ئوقۇتۇش مەزمۇنى ھەققىدىكى تەھلىل: k;;nE o~6 ئىلىنانىڭ كەيپىيات ھىكايە ۋەقەلىكى تەرەققىيات ئەگىشىپ ئۆزگىرىپ تۇردى. مانا مۇشۇ ئۆزگىرىشلەرنى تۇتقا قىلىپ، ئوقۇغۇچىلارنى ئۈنلۈك ئوقۇشقا ۋە تىكىسىت مەزمۇنىنى چۈشىنىشكە يېتەكلىنىدۇ. يەنى «نىمىشقا ئىلىنانىڭ ئاچچىقى كېلىدۇ» دېگەن مەسىلىنى ئوتتۇرىغا قويۇش ئارقىلىق، ئوقۇغۇچىلارنى مۇستەققىل ئوقۇش، تەشەببۇسكارلىق بىلەن ئىزدىنىشكە يېتەكلەپ، ئۇلارنىڭ قىزىقىشىنى، كىتاب ئوقۇش، ئىزدىنىش ئاكتىپچانلىقى قوزغىتىلىدۇ. U_x0KIm ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچى پائالىيتى: e=gboR «تايچاقنىڭ دەريادىن ئۆتۈشى» دېگەن چۆچەكنى سۆزلەپ بېرىش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنىغا باشلاپ كىرىلىدۇ. N@cMM1 تېمىنى چۆرىدىگەن ھالدا تېكىستنى تولۇق ئوقۇپ چۈشىنىشكە يېتەكلىنىدۇ. ئۆزۈم ئۈلگە قىلىپ ئوقۇپ بېرىمەن. ئوقۇش داۋامىدا ئوقۇغۇچىلاردىن يېڭى سۆزلەرنىڭ ئاستىغا سىزىشقا ئورۇنلاشتۇرۇلىدۇ. @Pxw hlxa ئوقۇغۇچىلارنى تېكىستنى ئۈنلۈك ھالدا ئەستايدىل ئوقۇشقا تەشكىللىنىدۇ. ئوقۇش داۋامىدا قانچە تەبىئى ئابزاس بارلىقىنى تېپىپ چىقىدۇ. '1CD-
Bu ئوقۇغۇچىلار توپلىغان يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسى دوسكىغا تەپسىلى چۈشەندۈرۈلىدۇ ۋە مەشىق دەپتىرىگە جۈملە تۈزۈشكە يېتەكلىنىدۇ. ئوقۇغۇچىلار تېكىستنى ئابزاسلارغا ئايرىپ چىققاندىن كېيىن، ئابزاسلار بويىچە ئوقۇشقا تەشكىللىنىدۇ. PSW#^o ئاندىن روللارغا بۆلۈنۈپ ئوقۇشقا تەشكىللەش ئارقىلىق، ئوقۇغۇچىلارنى ئېلىنانىڭ ئىككى خىل ھالەتنى تەسەۋۋۇر قىلىشقا قوزغىتىش ئارقىلىق ئۇلارنى ئۈنلۈك ئوقۇش ۋە تېكىست مەزمۇنىنى چۈشىنىشكە يېتەكلىنىدۇ. `Uzs+k-] مەزمۇن خۇلاسىسى: GS}0;x بۇ سائەتلىك دەرستە ئوقۇغۇچىلارنى تېكىستنى ھېسىياتلىق، راۋان، توغرا ئوقۇشقا تەشكىللەش ئارقىلىق تېكىستىكى يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىش ۋە جۈملە ئىچىدە قوللىنىش ئىقتىدارى ئۆستۈرۈلىدۇ. ھەمدە كۆپ بۇغۇملۇق سۆزلەرنى توغرا ئوقۇپ يېزىشقا تەشكىللىنىدۇ. >W8bWQ^fK تاپشۇرۇق: b9y)wBC%` يانداشما مەشىقتىكى مۇناسىۋەتلىك مەزمۇنلارنى ئىشلەپ كېلىدۇ. XwtAF3oz دوسكا لاھىيىسى: y[7C% Wj 12. ئۆزى سىناپ كۆرۈش e]+7DE 7x(v? يېڭى سۆزلەرگە ئىزاھات: p=vV4 C: 1. غەلىتە:- ئاجايىپ، ئۆزگىچە، باشقىچە Gp8psH 2. توغرا تاپماي:-لايىق تاپماي H~eGgm;p 3. كولدىرلىتىش:- ئەخمەق قىلىش، ئالداش *t]v}ZV* 4. ناتايىن:- ئېھتىمال، ئىشەنچە قىلالماسلىق tJAnuhX >e/ r2U دەرستىن كېيىنكى ئويلىنىش: 8 ip^] 6#vI;d[^ p(?g- ئوقۇتۇش قايتۇرما پىكىرى: #N$9u"8C nd.hHQ
-ھەپتە -سائەت
kIX)oD}c دەرس تېمىسى: %N1"* 12. ئۆزى سىناپ كۆرۈش
QAUykS8 x0ne8NDP ئوقۇتۇش نىشانى: Zw24f1i
Y بىلىم ۋە ئىقتدار نىشانى: 1) تېكىست ۋەقەلىكىگە ئاساسەن، تېكىستتىكى قىزىقارلىق مەزمۇننى چۈشىنىپ، ئۇنىڭدىن ئىلھام ئېلىش. d"GDZ[6 2) ئېلىنانىڭ كەيپىياتىدىكى ئۆزگىرىشلەرنى تەسەۋۋۇر قىلىشقا قوزغىتىش ئارقىلىق ئۇلارنى تېكىست مەزمۇنىنى تېخىمۇ چوڭقۇر چۈشىنىشكە ئاساس سېلىش. Wc\+x1 :8 جەريان ۋە ئۇسۇل نىشانى: تەھلىل قىلىش، پىكىر قىلىش ئىقتىدارىنى ئاشۇرۇش 61>f(?s ھېسىيات، پۇزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى نىشانى: باشقىلارنىڭ سۆزىگە قارىغۇلارچە ئىشەنمەسلىك، گۇمانىي مەسىلىلەرگە يولۇققاندا ئەمەلىيەتتىن ئۆتكۈزۈشكە جۈرئەت قىلىش روھى بولۇش. ckWkZ
78\ مۇھىم نۇقتا: تېكىسىت ۋەقەلىكىگە ئاساسەن، مەزمۇنىنى چۈشىنىش. ~1ps7[ قىيىن نۇقتا: ئېلىنانىڭ كەيپىياتىدىكى ئۆزگىرىشنى بىلىش. u#3)p ئوقۇتۇشقا كېرەكلىك سايمانلار: hIo0S8MOj$ دەرسلىكتىكى قىستۇرما رەسىم H `5Ct ئوقۇتۇش مەزمۇنى ھەققىد تەھلىل: wHWma)}-z بۇ سائەتلىك دەرستە تېكىست تەھلىلى بولۇپ، تېكىست ۋەقەلىكىگە ئاساسەن، تېكىست مەزمۇنى ئىگەللتىلىدۇ. تېكىستە كىرگۈزۈلگەن دىئالوگلارنى ئوقۇغاندا مۇئەييەنلەشتۈرۈش، ئۆزىنىڭكى توغرا دەپ قاراش ھېسىيات ئىپادىلەپ ئوقۇشقا، ئاپىسىنىڭ سۆزىنى ئوقۇغاندا ئىلھاملاندۇرۇپ ئوقۇشقا يېتەكلەش ئارقىلىق، مۇھىم، قىيىن نۇقتا ھەل قىلىنىدۇ. Ck@M<(x ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچى پائالىيىتى: +(y>qd سىز ئاتا-ئانىڭىز ياكى ئوقۇتقۇچىلىرىڭىزنىڭ سۆزى ياكى ئىشلىرىدا توغرا بولماي قالغان جايلارنى بايقىغانمۇ؟ دېگەن سوئالنى ئوتتۇرىغا قويۇپ سۆزلىتىش ئارقىلىق دەرس مەزمۇنىغا باشلاپ كىرىلىدۇ. \j:AR4 تېمىنى چۆرىدىگەن ھالدا تېكىستنى تولۇق ئوقۇپ چۈشىنىشكە يېتەكلىنىدۇ. F1J#Y$q~L
1) «ئۆزۈڭ سىناپ كۆرۈپ باقامسەن؟» كىمنىڭ كىمگە ئېيتىۋاتقان تەكلىپ سۆزىدۇ. نىمىشقا ئۆزى سىناپ كۆرۈشنى تەكىتلەيدىغاندۇ دېگەن سوئاللار ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلارنى تېكىستنى ئىختىيارى ئوقۇپ، بۇ ئىككى سوئال ئۈستىدە ئويلىنىشقا يېتەكلىندۇ ۋە ئوقۇغۇچىلارنى تېكىستنىڭ مۇناسىۋەتلىك قىسىملىرىنى ئۈنلۈك ئوقۇشقا يېتەكلىنىدۇ.
2+Zti8 2) «كولدىرلىتىپ» دېگەن سۆزىنى چۆرىدەپ، مۇنازىرىگە يېتەكلىنىدۇ. ئوقۇغۇچىلارغا ياخشى نىيەت بىلەن «كولدىرلىتىش» نىڭ ئۇلارنىڭ قول سېلىپ ئىشلەپ بېقىش ئىستىكى قوزغىتىلىدۇ. ]!J<,f7W تېكىست ئاخىرىدىكى سۆزىنى ئوقۇپ، ئۇنىڭ سۆزىنى زادى قانداق چۈشىنىش كېرەكلىكىنى سۆزلەپ بېقىشقا يېتەكلىنىدۇ. i pwW%"6 مەزمۇن خۇلاسىسى: #'8)u)! بۇ سائەتلىك دەرستە دەرسنىڭ ماۋزۇسى ئۈستىدە ئىزدىنىش ئېلىپ بېرىلىدۇ. بۇ ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ پىكىر بايان قىلىش، ئىزدىنىش ئىقتىدارىنى ئاشۇرۇش بىلەن بىرگە تۇرمۇشتا يولۇققان مەسىلىگە قارىتا باشقىلارنىڭ كۆز قارىشىغىلا ئېسىلىۋالماسلىق، ئۆزى بىۋاستە ئەمەلىيەتتىن ئۆتكۈزۈش، ئىزدىنىش ئېلىپ بارغاندا يېڭى بىلىمگە ئىگە بولغىلى بولىدىغانلىقى توغرىسىدا تەربىيىگە ئىگە قىلىنىدۇ. F3 Y تاپشۇرۇق: ng
9NE8F يانداشما مەشىقتىكى دەرس مەزمۇنىغا مۇناسىۋەتلىك بولغان مەزمۇنلارنى ئىشلەپ كېلىدۇ. _0m}z%rI
دوسكا لاھىيىسى: qsTq*G 12. ئۆزى سىناپ كۆرۈش s&0*'^'O[S U1jSUkqb مەسىلىلەر يولۇققاندا باشقىلارنىڭ سۆزىگىلا ئىشىنىپ [NjajA~z>F ئېلىنا كەتمەيدىغان، ئۆزى بىۋاستە قول سېلىپ ئىشلەش، تىرىشچان قىز _Qg{ ; ئارقىلىق نەتىجىگە ئېرىشىدىغان Lg b GajI\_o بىزدىمۇ ئېلىنادەك روھ بولغاندىلا يېڭى بىلىمگە ئېرىشەلەيمىز. LPMb0F}"5 f!(cD80 دەرستىن كېيىنكى ئويلىنىش: Wz5d|b R4yJ.f I ;l`VtD ئوقۇتۇش قايتۇرما پىكىرى:
Mg&HRE #i6[4X?
|
|