ئەنۋەرچەرچەن |
2013-07-19 12:36 |
ياغاچ قوشۇق(سائەتلىك دەرس پىلانى)
ئالدىن تەكشۈرۈش سوئاللىرى: =;A>1g$ 1. يېمەك- ئىچمەك ئادەتلىرىمىزدە قانداق ئۆزگىرىشلەر بولىۋاتىدۇ؟ dKJ-{LV 2. يېمەك- ئىچمەك مەدەنىيىتىزدە تەتقىق قىلىشقا تېگىشلىك قانداق تەرەپلەر بار؟ B]#^&89wG) يېڭى دەرس تېمىسى : 7KJ%-&L^ A{%LL r: ياغاچ قوشۇق ~A03J:Yc7 زۆھرەگۈل ئابدۇۋاھىت Ij2Th] ئوقۇتۇش نىشانى : 0-:dzf بىلىم، قابىلىيەت نىشانى : D<'G\#n3I= 1. ئەسەرنى توغرا، ئىپادىلىك ئوقۇش \Nj#1G 2. بىر قىسىم سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش ^t?vv;@} مۇھىم نوقتا : ئەسەر مەزمۇنىنى ئىگەللىۋېلىش [Pl''[ قىيىن نوقتا : ئىستىمالدىن قېپ قالغان نەرسىلەر بىلەن كونا كۆرۈنسىمۇ، ئەمما مەدەنىيەت قىممىتى بار نەرسىلەرنىڭ پەرقىنى ئايدىڭلاشتۇرىۋېلىش. EY0,Q { ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قارىشى نىشانى : ياغاچ قوشۇق ھەققىدە بەلگىلىك چۈشەنچە ھاسىل قىلىش ئارقىلىق،ئۇيغۇر فولكلورى ھەققىدە يېڭى چۈشەنچە ھاسىل قىلىش، ئۇيغۇر مەدەنىيەت ئامىللىرىنى ھەققىدىكى چۈشەنچىسىنى چوڭقۇرلاشتۇرۇش. $xis4/2 جەريان ۋە ئۇسۇل : ئۈلگە كۆرسىتىش، يىتەكلەش ئۇسۇلى JJ'f\f9 ئوقۇتۇشقا كېرەكلىك ماتىرىياللار : دەرسلىك كىتاب، ئوقۇتۇش پىلانى 1 ^30]2'_ دەرس سائىتىنىڭ ئورۇنلاشتۇرۇلىشى : بۇ دەرس ئىككى سائەت ئۆتۈلىدۇ. PF#<CF$ = دەرس سائىتىنىڭ تەقسىملىنىشى : 1-سائەتتە تىكىسىت ئوقۇلىدۇ، 2- سائەتتە ئەسەر تەھلىل قىلىنىدۇ. eI-SWwmv/u ئوقۇتۇش جەريانى (مەزمۇنى ) : /^v!B`A@ %nG>3.% ئاۋال ئۆزۈم ئۈلگە تەرىقىسىدە ئوقۇپ بېرىمەن، ئوقۇغۇچىلار سورىغان يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىگە ئىزاھات بەرگەندىن كېيىن، كۆنۈكمە سوئاللىرى ئاساسىدا تېكىستنى تەھلىل قىلىشقا يېتەكلەيمەن. 6b$C/ ^q#[oO قايتۇرما ئىنكاس خارەكتىرلىك سىناق سوئاللىرى : iOSt=-p ياغاچ قوشۇقنىڭ پايدىلىق تەرەپلىرى قايسىلار؟ ]9)iBvQlj ئىزدىنىش سوئاللىرى : iSR"$H{ ياغاچ قوشۇقنى نىمىدىن، قانداق ياسايدۇ؟ X>Q4 4FV! تاپشۇرۇق : كۆنۈكمە سوئاللىرى ئاساسىدا تېكىستنى تەھلىل قىلىپ كېلىدۇ. 8 >LDo"
< دەرستىن كېيىنكى ئويلىنىش : Wa.xm_4s2 قەدىمقى ئەجدادلىرىمىز ئىشلىتىپ كېلىۋاتقان ئەنئەنىۋى ئىستىمال بۇيۇملىرىمىزنىڭ ئىشلىتىلىش قىممىتى بىلەن ھازىرقى بۇيۇملىرىمىزنىڭ قانداق ئارتۇقچىلىقلىرى بار؟ 8!!h6dQgI #.*w) nh5=0{va|L Sew*0S( FvPWS!H .N.RpRz{f ئوقۇتۇش گۇرۇپپىسى مەسئۇلىنىڭ باھاسى : U?{oxy_[ 2 ئوقۇتۇش گۇرۇپپىسى مەسئۇلىنىڭ ئىمزاسى: l=l$9H, تەكشۈرۈلگەن ۋاقتى : - يىلى -ئاينىڭ -كۈنى ||wi4TP bfoTGi
c?_7e9
}2 c"lwFr9x7 #'>)?]tn !\1)?&y9j fu~
iF JHm Pa `~=z0I Nb ~J'" A+dx7anUz -ھەپتە -سائەت - يىلى -ئاينىڭ -كۈنى j~ds)dW%`& 9<3}zwJ ئالدىن تەكشۈرۈش سوئاللىرى: V1d#7rP 1. ياغاچ قوشۇقنىڭ پايدىلىق تەرەپلىرى قايسىلار؟ R8lja%+0$ يېڭى دەرس تېمىسى : PDS( /x& -UidU+ES; ياغاچ قوشۇق kGnT4R*E زۆھرەگۈل ئابدۇۋاھىت i qxMTH#! ^.@%n1I"5y ئوقۇتۇش نىشانى : 5$:9nPAH بىلىم، قابىلىيەت نىشانى : k&5T-\ q 1. ھېكايىدا ئىلگىرى سۈرۈلگەن ئىدىيىنى بىلىۋېلىش. &J9 + 5L8 2. ياغاچ قوشۇقنىڭ پايدىلىق تەرەپلىرىنى ئىگەللىۋېلىش
5"b1:
w@ مۇھىم نوقتا : ئەسەر مەزمۇنىنى ئىگەللىۋېلىش *(vh | قىيىن نوقتا : ئۇيغۇر مەدەنىيىتىگە ئائىت ئاسارە- ئەتىقىلەرنى ساقلاش، قوغداشنىڭ ئەھمىيىتىنى ھېس قىلىۋېلىش. $Q'LDmot ھېسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قارىشى نىشانى : ياغاچ قوشۇق ھەققىدە بەلگىلىك چۈشەنچە ھاسىل قىلىش ئارقىلىق،ئۇيغۇر فولكلورى ھەققىدە يېڭى چۈشەنچە ھاسىل قىلىش، ئۇيغۇر مەدەنىيەت ئامىللىرىنى ھەققىدىكى چۈشەنچىسىنى چوڭقۇرلاشتۇرۇش. cotySio$ جەريان ۋە ئۇسۇل : ئاۋۋال ئوقۇغۇچىلارنى مۇھاكىمىگە ئۇيۇشتۇرۇپ، پىكىردە بىرلىك ھاسىل قىلىغاندىن كېيىن، ئومۇملاشتۇرۇلۇپ خۇلاسە قىلىنىدۇ. zNo"P[J8 ئوقۇتۇشقا كېرەكلىك ماتىرىياللار : دەرسلىك كىتاب، ئوقۇتۇش پىلانى \pI {b9 Hiwij,1 ئوقۇتۇش جەريانى(ئۇسۇل) S"^'ksL\ 1. ئەسەردە ئوتتۇرىغا قويۇلغان ئىدىيىنىڭ قانداق رېئال ئەھمىيىتى بار؟ :nl,Ac ئاپتور بۇ ھېكايىدە بوۋىسىدىن قالغان ياغاچ قۇشۇقنى نەزەر دائىرىسى تار ساۋاقداشلىرىنىڭ كەمسىتىپ «ئاسار ئەتىقە»، «مەدەنىي يادىكارلىق» دەپ كۈلىشى بىلەن ئىزا تارتىپ ئۆستەڭگە تاشلاپ ئېقىتىۋەتكەنلىكىنى يېزىش ئارقىلىق، ئەجداد بىلەن ئەۋلاد ئوتتۇرىسىدىكى تارىخنى ئۇلايدىغان قىممەتلىك بۇيۇملارنى چۈشۈنۈش، ئۇنىڭغا ۋارىسلىق قىلىش، ئۇنىڭ ئەھمىيىتى ۋە قىممىتىنى تونۇشتىن ئىبارەت ئىجابىي كۆز قاراشنى ئوتتۇرىغا قويغان. >y#qn9rV1 2. ياغاچ قوشۇققا ئۇخشاش تۇرمۇش بۇيۇملىرىنى يىغىپ ساقلاش ۋە پايدىلىنىشنىڭ قانداق زۆرۈرىيىتى بار؟ yEh{9S%6p ئۇلارنى يىغىپ ساقلاش ۋە پايدىلىنىشنىڭ ئەھمىيىتى بار، چۈنكى ئەۋلادلار بۇ تەۋەرۈك نەرسىلەرنى كۆرۈش، ئىشلىتىش، پايدىلىنىش، تەتقىق قىلىش ئارقىلىق ئۆتمۈش بىلەن بۈگۈننى ئۆزئارا سېلىشتۇرالايدۇ، بۇ بۇيۇملارنى تەتقىق قىلغۇچىلار، ياسىغۇچىلار مەيدانغا كېلىدۇ، شۇنىڭ بىلەن ئەجدادلىرىمىزنىڭ رەڭگارەڭ تارىخى ئۈزۈلۈپ قالمايدۇ. !RwhVaSh 3. ئۇيغۇر مەدەنىيىتىگە ئائىت ئاسارە- ئەتىقىلەرنى موزېيلاردا ساقلاش ۋە ئۇلارنى قوغداش قانداق ئىجتىمائىي قىممەتكە ئىگە؟ \=|=
(kt) مۇزىيلاردا ساقلاش ۋە قوغداش ئىنتايىن مۇھىم قىممەتكە ئىگە. چۈنكى بىر قىسىم مەدەنىيەت بۇيۇملىرىنى ياسىغۇچىلار، بۇ ئېسىل مىراسلىرىمىزغا ۋارىسلىق قىلغۇچىلارنىڭ بولماسلىقى سەۋەبىدىن مەدەنىي مىراسلىرىمىزنىڭ ياسىلىشى توختاپ قالغان، يەنە بىر تەرەپتىن جەمىيەتنىڭ تەرەققىياتى، ئىستىمال سەۋىيىسىنىڭ ئۆسۈشى سەۋەبىدىن بۇ مەدەنىي مىراسلىرىمىز زاماننىڭ كەينىدە قالغان، ۋاقتى ئۆتكەنگە چىقىرىۋېتىلگەن.شۇڭا بۇ مەدەنىي مىراسلىرىمىز قوغدالسا ۋە ساقلانسا، مىللىتىمىزنىڭ مەدەنىيىتى، تارىخى، ئۆرپ-ئادەتلىرى، ئېتنىك تارىخىنى قېزىش، چۈشىنىش، تەتقىق قىلىش سالمىقىنى ئاشۇرغىلى، جاھان مەدەنىيىتىگە تۆھپە قوشقىلى بولىدۇ. p0CPeH wm?%
&V/# قايتۇرما ئىنكاس خارەكتىرلىك سىناق سوئاللىرى : fY78 1. ئەسەردە ئوتتۇرىغا قويۇلغان ئىدىيىنىڭ قانداق رېئال ئەھمىيىتى بار؟ C-h?#/#?y 2. ئۇيغۇر مەدەنىيىتىگە ئائىت ئاسارە- ئەتىقىلەرنى موزېيلاردا ساقلاش ۋە ئۇلارنى قوغداش قانداق ئىجتىمائىي قىممەتكە ئىگە؟ ,tg(aL ئىزدىنىش سوئاللىرى : iSW<7pNq0 سىزنىڭچە، بىزنىڭ تۇرمۇشىمىزدا ياغاچ قوشۇققا ئوخشاش قىممەتلىك بۇيۇملاردىن يەنە قايسىلار بار؟ Hs:zfvD G e]NA]< تاپشۇرۇق : ① دەرسنى ئۈگىنىپ كېلىدۇ. -$0}rfX ② «شىنجاڭدىن تېپىلغان قەدىمىي قوشۇقلار» دېگەن ماقالىنى ئوقۇپ مەزمۇنىنى ئىگەللەپ كېلىدۇ. c$2kR: دەرستىن كېيىنكى ئويلىنىش : ^[HUtq قەدىمقى ئائىلە بۇيۇملىرىنىڭ ئۇيغۇرلارنىڭ تارىخى ۋە ئىجتىمائىي ھالەتلىرىنى، مەدەنىيىتىنى تەتقىق قىلىش، چۈشۈنۈشتە قادناق رېئالنى ئەھمىيىتى بارلىقىنى ھېس قىلدىڭىز؟ !]g[u3O
|
|