查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(18) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> سىياسى -تارىخ -> «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(18) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2013-07-10 00:15

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(18)

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» سائەتلىك دەرس لايىھىسى
ھەپتە                                                                      __ يىلى __ ئاينىڭ __ كۈنى
تەييارلىغۇچى

 

دەرس سائىتى

1

بۆلەك

 

قانچىنچى سائىتى

18-سائىتى

ئۆتۈلگەن ۋاقتى

 

دەرس تىپى

ئادەتتىكى دەرس

تەييارلىق سىنىقى ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش

ئالدىن سىناش سوئالى: K9‑f7,/  

سوتىسىيالىزم دەۋرىدە ھەر قايسى مىللەتلەرگە ئورتاق ئامىللارنىڭ كۆپىيىشىنىڭ سەۋەبى ۋە ئىپادىلىرى قايسىلار؟

3W}xYYs] ^  يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: >,%7bq=T!  
ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى تەكرارلاش ئارقىلىق  يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.NI% ( )

OgB ZoTT[1]  

يېڭى دەرس مەزمۇنى:

 





دەرس تېمىسى

سەۋىيە سىناش ئىمتىھانى ئۈچۈن تەقلىدىي ئىمتىھان سوئالى

ئوقۇتۇش نىشانى :  

1.بىلىم ۋە ئىقتىدار

2.جەريان ۋە ئۇسۇل:

3.ھېسىيات،پوزىتسىيە ۋە دۇنيا قاراش:ئەخلاقى-تەربىيە نىشانى)

 

مىللەتلەر نەزىيىسىگە مۇناسىۋەتلىك بىلمىلەرنى  تەكرارلارش ئارقىلىق ئۆگەنگەن بىلىملەرنى تېخىمۇ پىششقلاش،مۇستەھكەملەش

تەھلىل قىلىش ئىقتدارنى كۈچەيتىش.

مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى قوغداش، موستەھكەملەش ئېڭىنى يىتىلدۈرۈش.OX/}j_8E^(

 

 

ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا ، قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى

مۇھىم ۋە قىيىن نۇقتا :

              مىللەتلەر نەزەرەيىسى ھەققىدە ساۋاتقا  ئىگە بولۇش

ئوقۇتۇش ۋە ئۆگىنىش ۋاستىلىرى

 

دەرسلىك كىتاب.دەرستىن سىرتقى مۇناسىۋەتلىك ماتىرىياللار .مەشىق سوئاللىرى.

 

ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى

ئوقۇتقۇچى يىتەكلەيدىغان، ئوقۇغۇچىلار مۇستەقىل ياكى ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىدىغان ئىزدىنىشلىك ئۇقۇتۇش-ئۆگۈنۈش  ئۇسۇلى

دوسكا لايىھىسى

مەشق مەزمۇنىنى تەھىلىل قىلىش جەريانى

 
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى
 (ئوقۇتۇش مەزمۇنى،ئوقۇتقۇچى،ئوقۇغۇچى پائالىيىتى ۋە ئىقتىدار يېتىلدۈرۈش سىناق سۇئاللىرى)
.يەككە تاللاش سوئالى

1.مىللىي تېررىتورىيەلىك  ئاپتونومىيە تۈزۈمىنىڭ يادرولۇق مەزمۇنى (                    )

.A.مىللەتلەر باراۋەرلىكىدە چىڭ تۇرۇش  .B                 مىللەتلەر ئىتتپاقلىقىدا چىڭ تۇرۇش

.Cخەلقنىڭ ئۆزىنىڭ ئىشىغا ئۆزى خوجا بولۇش  .D            ئاپتونۇمىيە ھوقۇقى  

2.مىللەتنىڭ تەرەققىي قىلىشىنىڭ ماددىي ئاساسىي ۋە ئالدىنىقى شەرتى:(               )

.Aئىجتىمائىي ئاساسىي تەرەققىيات .B               ئىجتىمائىي دېموكراتىك تەرەققىيات

.Cئىجتىمائىي قانۇ- تۈزۈم تەرەققىياتى  .D            ئجتىمائىي ئىقتىسادىي تەرەققىيات

3. مىللەتلەر مەسىلسى پەيدا بولۇشىنىڭ مەنبەسى ۋە ئاساسلىقى تۆۋەندىكىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ(            )

.Aتەبىئىي ئامىل ۋە ئىجتىمائىي ئامىل.B          ئىجتىمائىي ئامىل ۋە تارىخىي ئامىل

.Cئىجتىمائىي ئامىل ۋە سىياسىي ئامىل  .D       ئۆزىدىكى ئامىل ۋە ئىجتىمائىي ئامىل

4مىللەتلەر مۇناسىۋىتىدىكى يادرولۇق مەسلە:

.Aمىللەتنىڭ مەنپەئىتى           .B مىللەتنىڭ تەرەققىياتى.C   مىللەتلەر باراۋەرلىكى           .D مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى

5. دۆلىتىمىزدە مىللىي تېررىتورىيەلىك ئاپتونومىيەنىڭ يولغا قويۇلۇشىنى،" دۆلىتىمىزنىڭ:

.Aرايون ئەھۋالى بەلگىلىگەن .B                تارىخىي ئالاھىدىلىك ۋە رىئال ئەمەلىي ئەھۋالى بەلگىلىگەن

 

.Cمىللەتلەر تەركىبىنىڭ مۇرەككەپلىكى بەلگىلىگەن .D       .   ئىقتىسادىي تەرەققىيات سەۋىيەسى بەلگىلىگەن

6. مىللەتلەرنىڭ باراۋەرلىكى، مىللەتلەرنىڭ ئىتتىپاقلىقى ۋە مىللەتلەرنىڭ ئورتاق گۈللىنىشى، مىللەتلەر مەسىلسىنى ھەل قىلىشنىڭ ئاساسىي پىرىنسىپى بولۇپ، بۇنىڭ ئىچىدە مىللەتلەر باراۋەرلىكىنىڭ مۇھىم مەزمۇنى ۋە مۇھىم بەلگىسى: (                  )

.Aمىللەتلەر باراۋەرلىكى .B                    تىل-يېزىق باراۋەرلىكى     

.Cئۆرپ-ئادەت جەھەتتىكى باراۋەرلىك .D           ئەر-ئاياللار باراۋەرلىكى

7. جۇڭخۇا مىللەتلىرىنىڭ گۈللىنىشى ئۈچۈن ئالدى بىلەن (           ) تەرەققىي قىلىشى كېرەك. بۇ ئاز سانلىق مىللەت ئىقتىسادىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان پۈتۈن دۆلەتنىڭ ئىقتىسادىنىڭ تەرەققىي قىلىشى ۋە ئىقتسادىي كۈچنىڭ ئېشىشىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ

.Aھەربىي ئىشلار        .Bئىقتىساد                  .Cتەنتەربىيە   .D        قانۇن

8. مىللىي تېررىتورىيەلىك ئاپتونومىيە  دۆلەتنىڭ بىر تۇتاش رەھبەرلىكىدىكى ئاپتونومىيە بولۇپ،ئۇنىڭ ماھىيىتى:

.Aئاپتونومىيەلىك جايلارنى قۇرۇش .B             ئاپتونومىيە ئاپپاراتلىرىنى تەسىس قىلىش

.Cئاپتونومىيە ھوقۇقىنى يۈرگۈزۈش .D             ئاپتونومىيە نىزاملىرىنى يولغا قويۇش

9. مىللەتلەر مەسىلسى ھەمىشە سىياسىي مەسىلىلەر بىلەن ئىقتسادىي مەسىلىلەر. تارىخىي مەسىلىلەر بىلەن رېئال مەسىلىلەر، خەلقئارالىق مەسىلىلەر بىلەن دۆلەت ئىچىدىكى مەسىلىلەر گىرەلەشكەن ھالدا ئىپادىلنىدۇ، بۇ مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ :

.Aئومۇمىلىقى            .B ئۇزاق مۇددەتلىكىلىكى  .C   مۇرەككەپلىكى      .D خەلقئارالىقى

10. بىر مىللەتنى تەشكىل قىلغۇچى كىشلەرنىڭ ئىقتىسادىي پائالىيەت جەھەتتىكى ئىجتمائىي ئالاقىسى، ماددىي ۋاستىلەرنى ئىشلەپچىقىرىش، ئالماشتۇش ۋە ئسىتېماال قىلىش جەريانىدىكى تەشكىللىنىش شەكلى ۋە ھەرىكەت ئۇسۇللىرىنىڭ يىغىندىسى :(                   )

.Aئورتاق تارىخىي مەنبە             .B ئورتاق ئىشلەپچىقىرىش شەكلى   .C   ئورتاق مەدەنىيەت          .Dئورتاق ئۆرپ-ئادەت

 

.جاۋاب بېرىش سوئالى

1.ھەر قايسى مىللەتلەردىكى ئورتاق ئامىللار دېگەن نېمە؟"دۆلىتىمىزدە ھەر قايسى مىللەتلەردە ئورتاق ئامىللارنىڭ كۆپىيىشىنىڭ قانداق ئەھمىيىتى بار؟

2.دۆلىتىمىزدە ھەر قايسى مىللەتلەرگە ئورتاق ئامىللارنىڭ  تەدرىجىي كۆپىيىشىگە تۈرتكە بولىدىغان تەرەپلەر قايسىلار؟

 

.ماتېرىيال تەھلىل قىلىش سوئالى

ئېلىمىزنىڭ ئاساسىي قانۇنىدا: ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ھەممىسىنىڭ ئۆزلىرىنىڭ ئۆزپ-ئادىتىنى ساقلاپ قىلىش ياكى ئۆزگەرتىش ئەركىنىلىكىنىڭ بارلىقى، ئېنىق بەلگىلەنگەن ، شۇنىڭ بىلەن بىللە  يەنە دۆلەت بىر قاتار  كونكرېت سىياسەت، قانۇن، تەدبىر، نىزاملارنى تۈزۈپ چىقىپ، ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ئۆزلىرنىڭ ئۆرپ-ئادىتىنى ساقلاپ قىلىش ياكى ئۆزگەرتىش ئەركىنلىكى  ۋە ھوقۇقىنى كااپالەتكە ئىگە قىلدى  

ماتېرىيالغا ئاساسەن، ئۆگەنگەن بىلىملىرىڭزگە بىرلەشتۈرۈپ، تۆۋۋەندىكى سوئاللارغا جاۋاب بېرىڭ:

1)      مىللىي ئۆرپ-ئادەتنىڭ كونكرېت ئىپادسىگە ئاساسەن، مىللىتىڭىزنىڭ ياكى ئۆز رايونىڭىزدىكى سىزگە ئەڭ تۇنۇشلۇق بولغان مىللەتلەرنىڭ قانداق ئۆرپ-ئادىتى  بارلىقىنى مىسال كەلتۈرۈپ بېقىڭ.

2)      مىللىي ئۆرپ-ئادەت قانداق شەكىللەنگەن؟

3)      دۆلەت نېمە ئۈچۈن ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ئۆرپ-ئادىتىگە ھۆرمەت قىلىدىغانلىقىنى سۆزلەپ بېقىڭ.

تاپشۇرۇق

1)      ئوقۇغۇچىلار ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئەستايىدىل تەكرارلاپ كېلىدۇ.

2)دەرسلىكنىڭ كۆنۈكمە قىسىمىدىكى مەزمۇنلارنى ئىشلەپ كېلىدۇ.

دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش

مەشىقلەرنى تەكرار قىلىش ئارقىلىق ئۇقۇغۇچىلارنىڭ مىللەتلەر نەزەريىسى ھەققىدىكى بىلىملىرىنىڭ كۆپەيگەنلىكىنى ،لېكىن يەنەبىر قىسىم نۇقتىلار يەنىلا مۈجىمەل  بولمىغانلىقى ، شۇڭا  يەنىمۇ كۈچەيتىپ  تەكرار  ئېلىپ بېرىشى كېرەكىلكىنى ھېس قىلدىم.

ئوقۇتۇش گۇرۇپپا باشلىقىنىڭ پىكرى

 

 

 

 


koksangun 2013-07-10 00:17
«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»نىڭ دەرس تەييارلىقى بىلەن ئىككى سائەتلىك مەشىق سۇئاللىرى بولۇپ 18 سائەتلىك دەرس پىلانىنى يوللاپ بولدۇم ، سىياسىي ئوقۇتقۇچىلىرى ئۈچۈن قۇلايلىق شارائىت يارىتالىغان بولسام خۇشالمەن .

ئايبىكە 2013-07-10 07:41
ھارماڭ.ئۇستاز.سۇئاللار ئامبىرىمىزنى بىيىتىش بىلەن بىرگە ئويغاق قەلبلەرگە گۈزەل كەلگۈسىنىڭ يەنىمۇ بىر ئىشىكىنى ئېچىپ بەردىڭىز.

koksangun 2013-07-10 11:27
ئايبىكەنىڭ ئىنكاسلىرى نېمانداق ئوخشاش ...

ئايبىكە 2013-07-10 23:33
ھېسسىيات،ھۈرمەت ئوخشاش .ھېسسىيات،ھۈرمەتنىڭ ئىگىسى بولغان قەلەم ساھىبى (سىز)بىر ئەمەسمۇ؟

koksangun 2013-07-10 23:44
ئايبىكە،ئىنكاسلىرىڭىز ئارقىلىق مۇنبىرىمىزگە جان قۇشۇۋاتىسىز ، سىزمۇ ھارماڭ .


查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(18) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled