查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(17) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> سىياسى -تارىخ -> «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(17) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2013-07-10 00:07

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(17)

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» سائەتلىك دەرس لايىھىسى
ھەپتە                                                                      __ يىلى __ ئاينىڭ __ كۈنى
تەييارلىغۇچى

 

دەرس سائىتى

1

بۆلەك

 

قانچىنچى سائىتى

17-سائىتى

ئۆتۈلگەن ۋاقتى

 

دەرس تىپى

ئادەتتىكى دەرس

تەييارلىق سىنىقى ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش

ئالدىن سىناش سوئالى: K9‑f7,/  

جۇڭخۇا مىللەتلىرىنىڭ گۈللىنىش يولى قايسىلار؟

3W}xYYs] ^  يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: >,%7bq=T!  
NI% ( )   ئالدىنقى  سائەتلىك دەرس ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.OX/}j_8E^(

 

OgB ZoTT[1]  

يېڭى دەرس مەزمۇنى:EL-1o0 2-

 





دەرس تېمىسى

سەۋىيە سىناش ئىمتىھانى ئۈچۈن تەقلىدىي ئىمتىھان سوئالى

ئوقۇتۇش نىشانى :  

1.بىلىم ۋە ئىقتىدار

2.جەريان ۋە ئۇسۇل:

3.ھېسىيات،پوزىتسىيە ۋە دۇنيا قاراش:(ئەخلاقى-تەربىيە نىشانى)

 

مىللەتلەر نەزىيىسىگە مۇناسىۋەتلىك بىلمىلەرنى  تەكرارلارش ئارقىلىق ئۆگەنگەن بىلىملەرنى تېخىمۇ پىششقلاش،مۇستەھكەملەش

تەھلىل قىلىش ئىقتدارنى كۈچەيتىش.

مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى قوغداش، موستەھكەملەش ئېڭىنى يىتىلدۈرۈش.

ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا ، قىيىن نۇقتا

مۇھىم ۋە قىيىن نۇقتا :

              مىللەتلەر نەزەرەيىسى ھەققىدە ساۋاتقا  ئىگە بولۇش

ئوقۇتۇش ۋە ئۆگىنىش ۋاستىلىرى

دەرسلىك كىتاب،  دەرسلىككە مۇناسىۋەتلىك ماتېرىياللار.مەشىق سوئاللىرى.

ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى

ئوقۇتقۇچى يىتەكلەيدىغان، ئوقۇغۇچىلار مۇستەقىل ياكى ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىدىغان ئىزدىنىشلىك ئۇقۇتۇش-ئۆگۈنۈش  ئۇسۇلى

دوسكا لايىھىسى

مەشق مەزمۇنىنى تەھىلىل قىلىش جەريانى

 
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى
 (ئوقۇتۇش مەزمۇنى،ئوقۇتقۇچى،ئوقۇغۇچى پائالىيىتى ۋە ئىقتىدار يېتىلدۈرۈش سىناق سۇئاللىرى)
.يەككە تاللاش سوئاللىرى..

1.مۇئەييەن تارىخىي تەرەققىيات  باسقۇچىدا شەكىللەنگەن مۇقىم كىشلەرنىڭ ئورتاق گەۋدىسى:

.Aئۇرۇق   .B مىللەت .C سىنىپ  .D دۆلەت 

2.بىر ئۇرۇق گەۋدىسىنىڭ تەركىبى ۋە نامىنى پەرقلەندۈرۈش ۋە بەلگىلەش:

.Aمىللەتنى پەرقلەندۈرۈش  .B مىللىي بايرام  .Cئىقتىسادىي تۇرمۇش .D مەدەنىيەت تۇرمۇشى

3.مىللەت، جەمئىيەت  تەرەققىي قىلىپ، مۇئەييەن تارىخىي باسقۇچقا كەلگەندە ئاندىن شەكىللىنىدۇ، بۇ يەردىكى مۇئەييەن تارىخىي باسقۇچ بولسا:

.Aئىپتىدائىي جەمئىيەتنىڭ دەسلەپكى مەزگىلى

.Bئىپتىدائىي جەمئىيەتنىڭ ئاخىرقى مەزگىلى

.C قوللۇق جەمئىيەت

.D سىنىپىي جەمئىيەت شەكىللەنگەندىن كېيىن.

4.مىللەتنىڭ تەرەققىياتىنى بەلگىلەيدىغان ۋە چەكلەپ تۇرىدىغان ئامىل :

.Aمەدەنىيەتنىڭ تەرەققىياتى                                        .Bجەمئىيەتنىڭ تەرەققىياتى

.C نۇپۇسنىڭ تەرەققىياتى  .D                       سانائەتنىڭ تەرەققىياتى

5.مىللەتنىڭ ئۆزىنى تەرەققىي قىلدۇرۇش، ئۆزىنى مۇكەممەللەشتۈرۈش تارىخىي جەريانىدىكى مۇقەررەر نەتىجە بولسا:

.Aمىللەتلەرنىڭ ئىتتىپاقلىقى .B                   مىللەتلەرنىڭ يوقىلىشى

.C مىللەتلەرنىڭ گۈللىنىشى  .D                    مىللەتلەرنىڭ بۈيۈك بىرلىكى

6. مىللەتلەر مەسىلىسى ھازىرقى دۇنيادا ئومۇميۈزلۈك مەۋجۇت بولىۋاتقان ئىجتىمائىي مەسىلىلەرنىڭ بىرى، ئۇ تۆۋەندىكى جەھەتلەردە مەۋجۇت.

.Aكۆپ مىللەتلىك دۆلەتتە 

.Bئوخشاش بولمىغان دۆلەتلەر ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتتە 

.Cمىللەتلەرنىڭ پائالىيىتى، ئالاقە مۇناسىۋەتلىرىدە

.D ئوخشاش بىر مىللەتنىڭ ئىچكى قىسمىدىكى ئەزارلار ئوتتۇرىسىدىكى ئالاقىدە

.تۆۋەندىكلەردىن مىللەتلەر مەسىلسى كېلىپ چىقىشىنىڭ ئىجتىمائىي سەۋەبلىرى بولسا:

.Aدۆلەت ھاكىمىيىتى   .B تەبىئىي مۇھىت  .C مىللەتلەر سىياسىتى   .Dئىجتىمائىي تۈزۈم

8.ھازىرقى باسقۇچتا دۆلىتىمىزدىكى ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ تەرەققىياتىدىكى پەرق مەسىلسى بولسا:

.Aپەقەت ئىقتىسادىي مەسىلە    .Bپەقەت سىياسىي مەسىلە   

.Cھەم ئىقتىسادىي مەسىلە ھەم سىياسىي مەسىلە

.D چوڭ ۋەزىيەت بىلەن مۇناسىۋەتسىز مەسىلە

9. مىللەتنىڭ تەرەققىيات دەرىجىسنىڭ تۈپ خاراكتېرلىك بەلگىسى:

.Aئىجتىمائىي ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنىڭ تەرەققىيات سەۋىيەسى 

.Bمىللەتنىڭ تەرەققىيات سەۋىيەسى

.Cمىللەتنىڭ نوپۇس، تەرەققىيات سەۋىيەسى

.Dمىللەتنىڭ مەدەنىيەت تەرەققىياتنىڭ سەۋىيەسى

10. ھازىرقى زامان جەمئىيىتىدە ، مىللەتنىڭ نوپۇس  تەرەققىياتىدا  تېخىمۇ ئەھمىيەت بېرىلىدىغىنى:

A.نوپۇس ساننىڭ كۆپىيىشى.B                     نوپۇس سۈپىتىنىڭ ئەلالىشىشى

.Cمىللەتنىڭ باراۋەر تەرەققىياتى   .D                 مىللەتنىڭ  ئىقتىسادىي جەھەتتىكى گۈللىنىشى

.جاۋاب بېرىش سوئالى

1.دۆلىتىمىزدە مىللەتلەر مەسىلسىنى ھەل قىلىشنىڭ ئاساسىي تۈزۈمى نېمە؟ بۇ تۈزۈم قايسى مەزمۇنلارنى ئۆز  ئىچىگە ئالىدۇ؟

2. سوتسىيالىزم دەۋرىدە مىللىي ئالاھىدىلىك ۋە  مىللىي پەرق يەنىلا ئۇزاق مۇددەت مەۋجۇت بولۇپ تۇرىدۇ، بۇنىڭ سەۋەبىنى سۆزلەپ بېقىڭ.

.ماتېرىيال تەھلىل قىلىش.

ماتېرىيال  : دۆلتىمىز مىللەتلەر مۇناسىۋىتىدە"ئۈچ ئايرىلالماسلىق"نى تەكىتلەپ ھەر مىللەتنىڭ "ھەمنەپەس،تەقدىرداش، قەلبىداش" بولۇشىنى تەشەببۇس قىلدى. 2008-يىلىدىكى جەنۇبىي جۇڭگودا يۈز بەرگەن قار ئاپىتى ۋە "12-ماي"ۋېنچۈەندىكى يەر تەۋرەشتە، ھەر مىللەت خەلقنىڭ ئىتتىپاقلىق، ھەمكارلىق روھىنى مەركەزلىك ھالدا گەۋدىلەندۈردى.

ماتېرىيال  :  ساخاۋەتچى ئالم خالىق 2011-يىللىق جۇڭگونى تەسىرلەندۈرگەن شەخىسلەر قاتارىغا كىردى. ئۇ 8يىل مابەينىدە، توپلغان100مىڭ يۈەندىن ئارتۇق پۇلىنى ئوقۇشتا قىيىنچىلىقى ئېغىر ئوقۇغۇچىلارغا ياردەم قىلىپ، ئۇلارنى خاتىرجەم ئوقۇش ئىمكانىيىتىگە ئىگە قىلدى. ھازىر ئۇنىڭ يۇرتى شىنجاڭ خېجىڭ ناھىيەسىدە"ئالىمجان مىللەتلەر ئىتىتپاقلىقى قېرىنداشلىق ئوقۇش ياردەم فوندى"قۇرۇلدى.

 يۇقىرىقى ماتىرىياللارنى ئوقۇپ، "مىللەتلەر نەزەرىيەسى ھەققىدە ساۋات"تىكى مۇناسىۋەتلىك بىلملەردىن پايدىلىنىپ، تۆۋەندىكى سوئاللارغا جاۋاب بېرىڭ.

(1)     ئېلىمىزدە سوتىسيالىسىتىك  يېڭىچە مىللەتلەر مۇناسىۋىتىنىڭ مەزمۇنى نېمە؟

(2)     ماتېرىيال، گە ئاساسلىنىپ، سوتسىيالىزىم دەۋرىدە ھەر قايسى مىللەتلەرگە ئورتاق ئامىللارنىڭ كۆپىيىش ئىپادىسىنى ئېيتىپ بېرىڭ؟

(3)     قانداق قىلغاندا كۈندىلىك تۇرمۇشتا، ئۆزىمىزنىڭ ئەمەلىي ھەرىكىتى ئارقىلىق مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى قوغدىغىلى ۋە كۈچەتكىلى بولدىغانلىقىنى سۆزلەپ بېقىڭ؟

تاپشۇرۇق

1)      ئوقۇغۇچىلار ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئەستايىدىل تەكرارلاپ كېلىش بىلەن

2)دەرسلىكنىڭ كۆنۈكمە قىسىمىدىكى مەزمۇنلارنى ئىشلەپ كېلىدۇ.

دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش

مەشىقلەرنى تەكرار قىلىش ئارقىلىق ئۇقۇغۇچىلارنىڭ مىللەتلەر نەزەريىسى ھەققىدىكى بىلىملىرىنىڭ  موللاشقانلىقىنى ،ئەمما يەنىمۇ كۈچەيتىپ  تەكرار  ئېلىپ بېرىشى كېرەكىلكىنى ھېس قىلدىم.

ئوقۇتۇش گۇرۇپپا باشلىقىنىڭ پىكرى

 

 

 

 


ئايبىكە 2013-07-10 08:02
مىللەتلەرنىڭ خۇشپۇراق گۈللىرىمۇ ئېچىلپتۇ،مانا.سۇئاللار ئامبىرىمىزنى بىيىتىش بىلەن بىرگە ئويغاق قەلبلەرگە گۈزەل كەلگۈسىنىڭ يەنىمۇ بىر ئىشىكىنى ئېچىپ بەردىڭىز.

ئەكبەرنىياز 2013-07-11 00:05
ماتىريال تەھلىل قىلىشقا ئېلىنغان ماتىرياللار بەك ياخشى تاللىنىپتۇ ، ھارماڭ ئۇستاز !!!

koksangun 2013-07-11 00:09
دۆلىتىمىزدە مىللەتلەر مەسىلسىنى ھەل قىلىشنىڭ ئاساسىي تۈزۈمى نېمە؟ بۇ تۈزۈم قايسى مەزمۇنلارنى ئۆز  ئىچىگە ئالىدۇ؟


查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات»مەشىقلەر(17) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled