查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(9) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> سىياسى -تارىخ -> «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(9) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2013-07-07 00:08

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(9)

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» سائەتلىك دەرس لايىھىسى
ھەپتە                                                                      __ يىلى __ ئاينىڭ __ كۈنى
تەييارلىغۇچى

 

دەرس سائىتى

1

بۆلەك

3-بۆلەك

قانچىنچى سائىتى

9-سائىتى

ئۆتۈلگەن ۋاقتى

 

دەرس تىپى

ئادەتتىكى دەرس

تەييارلىق سىنىقى ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش

ئالدىن سىناش سوئالى: K9‑f7,/  

غەربىي رايونلارنىڭ ئىقتىساد مەسىلسى ئۇزاققىچە ھەل قىلىنمىسا، مىللەتلەرنىڭ تەرەققىياتى، دۆلەتنىڭ مۇقىملىقىغا قانداق تەسىرلەرنى پەيدا قىلىدۇ؟

3W}xYYs] ^  يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: >,%7bq=T!  
56مىللەتكە مۇناسىۋەتلىكNI
% ( )  بىرقانچە  رەسىملەر ئارقىلىق يېڭى دەرسىكە باشلاپ كىرىلىدۇ.OX/}j_8E^(

 

OgB ZoTT[1]  

يېڭى دەرس مەزمۇنى: ~`x<;Ts  EL-1o0 2-





دەرس تېمىسى

5.1جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ ئەھۋالى

ئوقۇتۇش نىشانى :  

1.بىلىم ۋە ئىقتىدار

2.جەريان ۋە ئۇسۇل:

3.ھېسىيات،پوزىتسىيە ۋە دۇنيا قاراش:(ئەخلاقى-تەربىيە نىشانى)

 

جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالىنى ئىگىللەش.

جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالىنى ئىگىلەش ئارقىلىق مىللەتلەرنى ئىلمىي پەرقلەندۈرۈش

ۋەتىنىمىزنىڭ كەڭ زىمىننى ، ئۇزاق تارىخىي ۋە پارلاق مەدەنىيىتىنى 56مىللەت ئورتاق ياراتقانلىقىدىن ئىبارەت مۇشۇ ئەمەلىيەتنى چىقىش قىلىپ ۋەتىنىمىزنىڭ بىرلىكىنى قوغداش ھىسياتىنى تۇرغۇزۇش.

ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا ، قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى ھەل قىلىش ئۇسۇلى

مۇھىم نۇقتا:

       جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ ئومۇمى ئەھۋالى

قىيىن نۇقتا:

      ئولتۇراقلىشىش  ئالاھىدىلىكى

ئوقۇتۇش ۋە ئۆگىنىش ۋاستىلىرى

دەرسلىك كىتاب،

دەرسلىككە مۇناسىۋەتلىك ماتېرىياللار

ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى

  ئوقۇتقۇچى يىتەكلەيدىغان، ئوقۇغۇچىلار مۇستەقىل ياكى ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىدىغان ئىزدىنىشلىك ئۇقۇتۇش-ئۆگۈنۈش  ئۇسۇلى

دوسكا لايىھىسى

1)جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ ئومۇمى ئەھۋالى

2)جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ تارقىلىش ئالاھىدىلىكى

3)جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ مەدەنىيەت تۇرمۇشى

4)مىللەتنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان بولۇش

 
 
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى
 (ئوقۇتۇش مەزمۇنى،ئوقۇتقۇچى،ئوقۇغۇچى پائالىيىتى ۋە ئىقتىدار يېتىلدۈرۈش سىناق سۇئاللىرى)
جۇڭگودىكى مىللەتلەرنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالى

1.جۇڭگو بىرلىككە كەلگەن كۆپ مىللەتلىك دۆلەت. ئۇزاق تارىخىي تەرەققىيات جەريانىدا، دۆلىتىمىزدىكى ھەر مىللەت خەلقى قۇيۇق ئالاقە باغلاپ، ئۆز ئارا ئىتتىپاقلىشىپ مەنپەئەتداش ۋە تەقدىرداش بولۇپ، ۋەتىنىمىزنىڭ كەڭ زېمىنىنى ئورتاق ئاچقان، ۋەتىنىمىزنىڭ بىرلىكىنى قوغدىدى، ۋەتىنىمىزنىڭ ئۇزاق تاررىخىي ۋە پارلاق مەدەنىيىتىنى بەرپا قىلىپ، ئىنسانىيەتنىڭ تەرەققىياتى ۋە جەمئىيەتنىڭ ئالغا بېسىشىنى ئىلگىرى سۈردى.

2. دۆلىتىمىزنىڭ مىللەتلەر چوڭ ئائىلىسىدە 56 قېرىنداش مىللەت بىرلىكتە ياشاپ كېلىۋاتىدۇ. بۇنىڭ ئىچىدە خەنزۇلارنىڭ نوپۇسى ئەڭ كۆپ بولۇپ، بۇ ، ئومۇمىي نوپۇسىنىڭ %91.59 ىنى ئىگىلەيدۇ؛ قالغان 55مىللەت ،ئومۇمىي نوپۇسىنىڭ %8.41 ىنى ئىگىلەيدۇ. بۇ مىللەتلەرنىڭ نوپۇسىنى خەنزۇلارنىڭكىگە سېلىشتۇرغاندا نىسبەتەن ئاز بولغاچقا، ئۇزاقتىن بېرى كىشلەر ئۇلارنى" ئاز سانلىق مىللەتلەر" دە ئاتاشقا ئادەتلەنگەنىدى.  

3.دۆلىتىمىزىدىكى مىللەتلەرنىڭ تارقىلىش ئالاھىدىلىكى چوڭ دائىرىدە ئارىلىشىپ ئولتۇراقلىشىش، كىچىك دائىرىدە توپلىشىپ ئولتۇراقلىشىش، ئارىلىشىپ ئولتۇراقلىشىشتىن ئىبارەت.  ئاساسلىقى خۇاڭخى،چاڭجىياڭ، جۇجياڭدىن ئىبارەت    ئۈچ دەريا ۋادىسىدا ۋە سۇڭلياۋ تۈزلەڭلىكىدە توپلىشىشپ  ئولتۇراقلاشقان . ئاز سانلىق مىللەتلەر كۆپىنچە تاغلىق، ئىگىزلىك. يايلاق ئورمانلىق رايونلاردا ئولتۇراقلاشقان ، ئۇ يەرلەرنىڭ دائىرسى كەڭ ، بايلىقى مول بولۇپ، دۆلىتىمىزنىڭ زامانىۋىلاشتۇرۇش قۇرۇلۇشىدا ئىنتايىن مۇھىم ئورۇننى ئىگىلەيدۇ. ئۇنىڭدىن باشقا، دۆلىتىمىزنىڭئاز سانلىق مىللەتلەر رايونلىرىدا يەنە نۇرغۇن قىممەتلىك تارىخىي ئاسار ئەتىقىلەر ۋە مۇكەممەل ساقلانغان تەبىئىي مەنزىرىلەر بار. 

    4.مەدەنىي تۇرمۇش جەھەتتە، دۆلىتىمىزدىكى ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ مەيلى ماددى مەدەنىيىتى  بولسۇن ياكى مەنىۋىي مەدەنىيىتى بولسۇن ئىنتايىن مول. 55ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ تىل تۈرى بىر قەدەر كۆپ بولۇپ، 80خىل ئەتراپىدا، يەنە خېلى كۆپ ئاز سانلىق مىللەتنىڭ ئۆز يېزىقى بار، 22مىللەت28خىل يېزىقىنى قوللانماقتا. جۇڭخۇا خەلق جۇمھۇرىيىتى قۇرۇلغاندىن كېيىن، دۆلىتىمىز يەنە بەزى مىللەتلەرگە يېزىق ئىجاد قىلىپ بەردى.

  5.ئەدەبىيات جەھەتتە، دۆلىتىمىزىدىكى ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ئەپسانە-رىۋايەت، داستان، مۇزىكا، ئۇسسۇل، تىياتىر،گۈزەل سەنئەت، بىناكارلىقلىرى مول ھەم رەڭدار.

تاپشۇرۇق

1)      ئوقۇغۇچىلار ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئەستايىدىل تەكرارلاپ كېلىش بىلەن بىرگە ئۆتۈلمەكچى بولغان دەرسنى ئالدىن كۆرۈپ كېلىدۇ.

2)دەرسلىكنىڭ كۆنۈكمە قىسىمىدىكى مەزمۇنلارنى ئىشلەپ كېلىدۇ.

دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش

جۇڭخۇا مىللەتلىرى-جۇڭگودىكى بارلىق مىللەتلەرنىڭ ئورتاق ئاتىلىشى. بۇ مەزمۇنلار ئوقۇغۇچىلارغا ناھايىتى تونۇش مەزمۇنلار بولغاچقا، ئىنتايىن ياخشى پىكىر قاتناشتۇردى.

ئوقۇتۇش گۇرۇپپا باشلىقىنىڭ پىكرى

 

 

 

 


ئايبىكە 2013-07-07 00:10
ئۈلگە خاراكتىرىدىكى پايدىلانما ئىكەن،قولىڭىزغا دەرد بەرمىسۇن.

ئەكبەرنىياز 2013-07-08 00:38
4.مەدەنىي تۇرمۇش جەھەتتە، دۆلىتىمىزدىكى ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ مەيلى ماددى مەدەنىيىتى  بولسۇن ياكى مەنىۋىي مەدەنىيىتى بولسۇن ئىنتايىن مول. 55ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ تىل تۈرى بىر قەدەر كۆپ بولۇپ، 80خىل ئەتراپىدا، يەنە خېلى كۆپ ئاز سانلىق مىللەتنىڭ ئۆز يېزىقى بار، 22مىللەت28خىل يېزىقىنى قوللانماقتا. جۇڭخۇا خەلق جۇمھۇرىيىتى قۇرۇلغاندىن كېيىن، دۆلىتىمىز يەنە بەزى مىللەتلەرگە يېزىق ئىجاد قىلىپ بەردى.

  5.ئەدەبىيات جەھەتتە، دۆلىتىمىزىدىكى ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ئەپسانە-رىۋايەت، داستان، مۇزىكا، ئۇسسۇل، تىياتىر،گۈزەل سەنئەت، بىناكارلىقلىرى مول ھەم رەڭدار.

بۇ مەزمونلارنى ئۈگىنىپ قويساق بولغۇدەك ، ئۇستازنىڭ ئەجرىگە كۆپ رەھمەت !!!

koksangun 2013-07-08 20:18
تەبىي پەنلەردىن چىقىرىلغان نۇرغۇن سۇئاللار بار ئىدى ، مۇنبەرگە بىۋاستە كۆچۈرۈپ چاپلىسا ، فورمۇلالاردا يېزىلغانلىرى ، رەسىملەر يۇقاپ كېتىدىكەن .
بوشلۇققا يوللاپ ئۇلانما قىلسام بوشلۇقلار ئۇنى ئۆچۈرۈپ ھارمىدى. نېمە بولغانلىقىنى بىلمىدىم .


查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(9) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled