查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(8) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> سىياسى -تارىخ -> «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(8) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

koksangun 2013-07-07 00:03

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(8)

«مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» سائەتلىك دەرس لايىھىسى
ھەپتە                                                                      __ يىلى __ ئاينىڭ __ كۈنى
تەييارلىغۇچى

 

دەرس سائىتى

1

بۆلەك

2-بۆلەك

قانچىنچى سائىتى

8-سائىتى

ئۆتۈلگەن ۋاقتى

 

دەرس تىپى

ئادەتتىكى دەرس

تەييارلىق سىنىقى ۋە يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش

ئالدىن سىناش سوئالى:

  K9‑f7,/ مىللەتلەر مەسىلىسى قانداق ئالاھىدىلككە ئىگە؟

3W}xYYs] ^  يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: >,%7bq=T!  
سوۋېت ئىتتىپاقنىڭ پارچىلىنىشى توغرىسىدىكى مۇناسىۋەتلىك ماتېرىياللار  ئارقىلىق يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.NI
% ( ) OX/}j_8E^(

 

OgB ZoTT[1]  

يېڭى دەرس مەزمۇنى:EL-1o0 2-





دەرس تېمىسى

4.2 مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ ئاساسىي ئالاھىدىلىكى(خۇسۇسىيتى)

ئوقۇتۇش نىشانى :  

1.بىلىم ۋە ئىقتىدار

2.جەريان ۋە ئۇسۇل:

 

3.ھېسىيات،پوزىتسىيە ۋە دۇنيا قاراش:)ئەخلاقى-تەربىيە نىشانى)

 

مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ خەلقئارالىقلىقى ۋە مۇھىملىقىنى  چۈشۈنۋېلىش.

مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ خەلقئارالىقلىقى ۋە مۇھىملىقىنى  ئۆگىنىش ئارقىلىق مىللەتلەر ئوتتۇرىسىدىكى تۈرلۈك پەرقلەرنى تۈگىتىشنىڭ تەخىرسىزلىكىنى تونۇپ يېتىش؛

 

مىللەتلەر مەسىلسىنى ھەل قىلىشنىڭ بىردىن بىر ئۇسۇلى-مىللەتلەر ئوتتۇرىسىدىكى پەرقىنى تۈگىتىش كېرەكلىكىدەك كۆز قاراشنى تۇرغۇزۇش.

 

ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا ، قىيىن نۇقتا

مۇھىم نۇقتا ۋە قىيىن نۇقتا:

مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ خەلقئارالىقلىقى ۋە مۇھىملىقى

ئوقۇتۇش ۋە ئۆگىنىش ۋاستىلىرى

دەرسلىك كىتاب،  دەرسلىككە مۇناسىۋەتلىك ماتېرىياللار

ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى

  ئوقۇتقۇچى يىتەكلەيدىغان، ئوقۇغۇچىلار مۇستەقىل ياكى ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىدىغان ئىزدىنىشلىك ئۇقۇتۇش-ئۆگۈنۈش  ئۇسۇلى

دوسكا لايىھىسى

1)مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ خەلقئارالىقلىقى

2)مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ مۇھىملىقى

 
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى
 (ئوقۇتۇش مەزمۇنى،ئوقۇتقۇچى،ئوقۇغۇچى پائالىيىتى ۋە ئىقتىدار يېتىلدۈرۈش سىناق سۇئاللىرى)
1مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ خەلقارالىقىلىقى

 مىللەتلەر مەسىلسىىنىڭ خەلقئارالىقلىقى دېگىنىمىز بىر دۆلەتتىكى مىللەتلەر مەسىلىسى ھەمىشە باشقا دۆلەتلەر ۋە خەلقئارا جەمئىيەتنىڭ ئىنكاسىنى قوزغايدىغانلىقنى  كۆرسىتىدۇ.

مىللەتلەر مەسىلىسىنىڭ خەلقئارالىقىلىقى ئالدى بىلەن مىللەتنىڭ دۆلەت ھالقىپ تارقىلىشى بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولىدۇ. نۆۋەتتە دۇنيا بويىچە تەخمىنەن 2000دىن ئارتۇق مىللەت بار بولۇپ، 200دىن كۆپرەك دۆلەت ۋە رايونغا تارقالغان.   دۆلت ۋە مىللەتنىڭ تەرەققىي قىلىشى سەۋەبىدىن، ئەسلىدە ئوخشاش زىمىندا ياشاۋاتقان بىر مىللەت دۆلەت ھالقىپ ئولتۇراقلىشىپ قالىدۇ، ئوخشاش بولمىغان دۆلەتلەردە ياشاۋاتقان ئوخشاش بىر مىللەتنىڭ ئاتىلىشى، مەدەنىيەت ئەنئەنىسى، تىل ۋە دىنىي ئېتقادى ئوخشاش بولمىغاچقا، بۇ مىللەت ئەزالىرى ئوتتۇرىسىدا يەنىلە بېرىش-كېلىش بولۇپ تۇرىدۇ.

مىللەتلەر مەسىلىسىنىڭ خەلقئارالىقىلىقى يەنە خەلقئارا جەمئىيەتنىڭ ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ئىنسانىي ھوقۇقىنى قوغدىشىدا ئىپادىلىنىدۇ. بۈگۈنكى دۇنيادا، ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ھوققۇق مەنپەئىتىنى قوغداش خەلقئارا جەمئىيەتنىڭ ئىنسانسىي ھوقۇقىنى قوغدىشىدىكى مۇھىم مەزمۇنىدۇر. شۇڭا مىللەتلەر مەسىلىسى تەبىئىي ھالدا خەلقئارالىققا ئىگە بولىدۇ، ئۇ ئادەتتە خەلقئارا جەمئىيەتنىڭ كەڭ دىققىتىنى قوزغايدۇ، ھەتتا خەلقئارا جەمئىيەتنىڭ ئارىلىشىشى ۋە جازالىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.

2مىللەتلەر مەسىلىسىنىڭ مۇھىملىقىلىقى

جەمئىيەت تارىخىي تەرەققىيات مۇساپىسىدە، مىللەتلەر مەسىلىسى دۆلەت، ھەتتا ئىنسانىيەت جەمئىيىتىنىڭ ئۆتمۈشى،ھازىرى ۋە كەلگۈسىگە زور تەسىر كۆرسىتىدۇ. دۆلەتكە نىسبەتەن ئېيتقاندا، مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ مۇھىملىقى ئاساسەن تۆۋەندىكى جەھەتلەردە ئىپادىلىنىدۇ.

مىللەتلەر مەسىلىسى دۆلەتنىڭ تىنچ-ئامان ياكى قالايمىقان بولۇشىغا مۇناسىۋەتلىك.

بىر دۆلەتتە ياشاۋاتقان ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ دوستانە ئۆتۈشى، ئىقتىسادىي جەھەتتە ھەمكارلىشىپ بىرلىكتە ئىلگىرىلىشى، سىياسىي جەھەتتە ئىتتىپاقلىشىپ ھەمكارلىشىشى، مەدەنىيەت جەھەتتە ئۆز ئارا ئالماشتۇرۇلۇشى دۆلەتنىڭ تۈرلۈك ئىشلىرىنىڭ جۇش ئۇرۇپ تەرەققىي قىلىشىغا پۇختا ئاساس سالىدۇ، دۆلەتنىڭ ئۇنىۋېرسال ئەمەلىي كۈچىنىڭ ئېشىشىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ، خەلقنىڭ ئىززەت-ھۆرمىتى ۋە ئىشەنچىسىنى كۈچەيتىدۇ. ئەكسىچە بولغاندا، ئەگەر ھەر قايسى مىللەتلەر ئىناق ئۆتەلمىسە، سۈركىلىش،توقۇنۇشلا ئۈزۈلمىسە، چوقۇم دۆلەتنىڭ ئىقتىسادىي، سىياسىي تەرتىپى قالايمىقانلشىپ، دۆلەت تىنچ بولماي پاراكاندىچىلىك ئىچىدە قالىدۇ، ھەتتا بۆلۈنۈپ كېتىدۇ.

مىللەتلەر مەسلىسى جەمئىيەتنىڭ ئىلگىرىلىشى ياكى چىكىنىشىگە مۇناسىۋەتلىك

جەمئىيەت نۇرغۇن مىللەتتىن تەركىب تاپىدۇ، مىللەتلەر تەرەققىي قىلىمىسا، جەمئىيەتنىڭ ئومۇمىي تەرەققىياتىمۇ بولمايدۇ. ھەر قانداق بىر مىللەت ئىجتىمائىي چوڭ سېستىمىسدا باشقا مىللەتلەر بىلەن مۇناسىۋەت قىلىش جەريانىدا تەرەققىي قىلىدۇ ۋە ئالغا باسىدۇ. ھەر قانداق بىر مىللەت يەككە-يېگانە، بىكىنمە ھالەتتە تەرەققىي قىلالمايدۇ، مىللەتلەر مەسىلسىنى توغرا ھەل قىلغاندىلا، جەمئىيەت ئىلگىرىلەيدۇ. ئەگەر مىللەتلەر مەسىلىسى ياخشى ھەل قىلىنمىسا، جەمئىيەت مېخانىزمى، جەمئىيەت تەرتىپى قالايمقانلىشىپ، جەمئىيەتنىڭ ئىلگىرىلىشى ۋە تەرەققىياتىغا تەسىر يېتىدۇ.

مىللەتلەر مەسىلىسى خەلقنىڭ بەختلىك بولۇشى ياكى بالايىئاپەتلەرگە ئۇچرشىغا مۇناسىۋەتلىك

دۆلەتنىڭ تىنچ-ئامان ياكى قالايمىقان بولۇشى ، جەمئىيەتنىڭ ئىلگىرىلىشى ياكى چىكىنىشى، خەلق ئاممىسىنڭ بەختلىك بولۇشى ياكى بالايىئاپەتلەرگە ئۇچرشى بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولىدۇ. كىشلەر ئوخشاش بولمىغان مىللەتلەرگە ئايرىلغان بۇ دۇنيادا، مىللەت بارلىق خەلقنى سىغدۇرىدۇ. مىللەتلەر مەسىلسى ياخشى بىر تەرەپ قىلىنسا، دۆلەت ياخشى ئىدارە قىلىنىپ، جەمئىيەت ئالغا ئىلگىرىلىسە، خەلق ئاممىسىغا بەخت ياراتقىلى، خەلقنى خاتىرجەم ياشاش ئىمكانىيتىگە ئىگە قىلغىلى بولىدۇ. ئەگەر مىللەتلەر مەسىلسى ياخشى بىر تەرەپ قىلىنمىسا، دۆلەت قالايمىقانلىشىپ، جەمئىيەت تەرەققىياتى توختاپ قالىدۇ—دە خەلق ئاممىسىمۇ ئاپەت ئىچىدە قالىدۇ.

تاپشۇرۇق

1)      ئوقۇغۇچىلار ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى ئەستايىدىل تەكرارلاپ كېلىش بىلەن بىرگە ئۆتۈلمەكچى بولغان دەرسنى ئالدىن كۆرۈپ كېلىدۇ.

2)دەرسلىكنىڭ كۆنۈكمە قىسىمىدىكى مەزمۇنلارنى ئىشلەپ كېلىدۇ.

دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش

مىللەتلەر مەسىلسىنىڭ قانداق ھەل قىلنىشى دۆلەتكە ھەتتا پۈتكۈل دۇنياغا تەسىر كۆرسىتىدۇ

ئوقۇتۇش گۇرۇپپا باشلىقىنىڭ پىكرى

 

 

 

 


ئايبىكە 2013-07-07 00:06
ئىدىيە-سىياسى پېنىنىڭ سۇئاللار ئامبىرىغا نىسبەتەن ھىدى ئۆزگىچە گۈلدىن بىرى كۆپىيىپتۇ.

ئەكبەرنىياز 2013-07-08 00:31
ئۇستازنىڭ قان-تەرى بەدىلىگە تولۇقلىنىۋاتقان دەرس بايلىقلىرى بىز ئوقۇتقۇچىلارنىڭ نۇرغۇن قىيىنچىلىقلىرىمىزنى ئاسانلاشتۇرىدۇ !!!
مەن پەقەت رەھمەتلا دەپ تۇراي ھازىرچە !!!

koksangun 2013-07-08 20:20
سىزگىمۇ كۆپ رەھمەت ئەكبەر مۇئەللىم ، ئىنكاسلىرىڭىزنى ئايىمايۋاتىسىز...


查看完整版本: [-- «مىللەتلەر نەزەرىيىسى ھەققىدە ساۋات» دەرس لايىھىسى(8) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled