tursun |
2013-05-09 13:00 |
مەن ۋە مائارىپ(10)-بۇژغۇن
مەن ۋە مائارىپ(10)
3Qt-%=b& 2/.Euf >;Er[Rywr (مىكرو مۇلاھىزىلەر) p|Po##E}g^ }:UNL^e? Q[t|+RNKv2 ئاپتورى:تۇرسۇن ھۈسەيىن بۇژغۇن Ba$&4?8 d(u"^NH; ~>:uMXyV2t 1)بىر پىيالە سىنچاي ئورنىغا، ,DUD 4 [3 سوۋغا قىلدىم ئۇشبۇ شېئىرىمنى. 4+fWIY1
" ئۆتۈپ كەتتى غىلپاللا،كۆپ يىل، IbFS8 *a\ يادلاپ قالار ئەۋلاد-ئەجرىمنى. %fY\vd2 ?7Kl)p3 2)ئېغىر قەدەم،ئېغىر بىر تېنىق، M`6rI قويدى ماڭا ئاجايىپ سۇئال. 6_KO6O7g ماڭا بۈگۈن قۇتلۇق توي بايرام، Bf
{h\
>q رەقىپ دېدى:«قىززىققۇ بۇ ھال.؟» HV_5
+ #^|"dIZ_M يورۇق بىر نۇر تاراتقان بۇ شام، Fp3NWvu قەلبلەرگە بەرگەن ھارارەت. l_ Eeus نەچچە ئون يىل تاغلاردىن بالقىپ، re\pE2&B يېتىلدۈرگەن بۇندا-ماھارەت...! \piHdVD 3)بايرىمىڭلار مۇبارەك بولسۇن! 3rRN~$
مۈشكۈللەرگە بەرداش مۇئەللىم. *3A`7usU سەبىي دىللار،پاك قەلبلەرنى، Hi V7 چىن ئەجرىدىن يورۇتقان -مۇئەللىم. wO>P<KBU oZ
CvEVUk شۇنچە يۈكسەك،شۈنچە مۇقەددەس، pb`!_GmB تۆككەن ئەجرى،قىلغان پەرۋىشى. ,p3moD
3 لېكىن ئۆتەر مۇڭلانغان پېتى... Vm_ «ئۇلۇغ»لارنىڭ گۈزەل تۇرمۇشى...! \R}`S`fIw` r=S6yq} مۈشكۈللەرگە بەرداش-مۇئەللىم، D
o
n8xk سەبىيلەرگە تىلماچ-مۇئەللىم. 2{`[ بايرىمىڭلار مۇبارەك بولسۇن، K]bw1KK بارچە دىلغا سىرداش-مۇئەللىم.! KcW]"K>p! qad`muAd 4) ھەي دوستۇم، ئىش قىلغاندا ئويلۇشۇپ قىل،ئۇ ئىشىڭ باشقىلارغا ھەم ئۆزۈڭگە مەنىلىك تۇيۇلىدىغان بولسۇن!ھەر قەدىمىڭنى ئويلاپ باس،قالغان ئىزىڭدىن باشقىلار خۇشاللىققا تولسۇن!پىكىر قىلغاندا ئىخچام ۋە مېغىزلىق قىل،قىل سىغمايدىغان بولسۇن!چۈنكى،شۇنداق
83|7#L قىلالىساڭلا باشقىلار ،ھەتتا،رەقىپلىرىڭمۇ ساڭا قايىل بولماي تۇرالمايدۇ.! .&Q'aOg <q dM 5)مائارىپ قوشۇنىدا شەخسىيەتچىلىككە قىلچىلىكمۇ ئورۇن قالدۇرماسلىق كېرەك. سەلبىي p^yuz
( خاراكتىردىكى شەخسىيەتچىلىك ئەمەل تاماسى بىلەن گىرەلىشىپ كەتسە-مائارىپنىڭ Oosr`e@S پاكلىقىغا مەڭگۈلۈك داغ چۈشۈرۈپ قويىدۇ.ئۇنى ھەر قانچە تازلىساڭمۇ ،ئۇنىڭ ئەسلىدىكى پاكلىقىغا قايتالىشى تولىمۇ قىيىندۇر.ئۇ چاغدا،بۇ داغنى كىممۇ تازىلاپ چىقىرالايدۇ...؟! =D@+
_7\? gFx2\QV 6)سەن ھەقىقى بىر مائارىپچى بولساڭ،تاماخورلۇقتىن يېراق تۇر.!شەخسىيەتچىلىك قىلما،نەتىجەڭگە،ئىشدىنىشىڭگە كەڭ جامائەت باھا بەرسۇن!سەندە «ئۈنتۈنسىز تۆھپە قوشۇش روھىي» بولغاندىلا،كەڭ ئامما سېنىڭ ئارزۇيۇڭنى ئەمەلگە ئاشۇرىدۇ،سەنمۇ مۇراد-مەقسىدىڭگە بىمالال يىتەلەيسەن.! z(y
J/~m , '_y@9?I 7) ئىنسان ئاۋۋال ئۆزىنى قانداق سۆيۈشنى بىلىشى كېرەك، چۈنكى، ئۆزىنى سۆيۈشنى بىلمىگەن ئىنسان ئەلۋەتتە باشقىلارنى قانداق سۆيۈشنىمۇ بىلمەيدۇ...! WlJ$p$I` 8) ئەزەلدىن ،ئىنسان تەبىئىيتىدىن كۈزەتكەندىمۇ،دۇنيادا شەخسىيەتسىز ئادەم بولمىسا كېرەك.شەخسىيىتى بولمىغان ئىنساندا رۇشەنلىككە ئىگە مەيدان نېمە قىلسۇن؟! WFYbmfmV D>Ub
)i 9)نادانلىقنى جەمىيەتتىن، باشقىلاردىن ئەمەس؛ئۆز روھىي دۇنياسىدىن قېزىپ چېقىرالايدىغان ئادەم-تەبىئىكى تەرەققىياتتىن بىمالال سۆز ئاچالايدۇ. u@ "nVHgMJ IO*}N" 10)مائارىپ-نازۇك روھقا،ساپ ھاۋاغا،سۈزۈك بۇلاق سۈيىگە،خۇش پۇراقلىق سەر خىل گۈللەرگە،گىرەلەشمە پاك مۇھەببەتكە ئوخشايدۇ.خوشامەتكويلۇق،غەيۋەت-شىكايەت،ھەسەتخورلۇق ۋە تاماخورلۇق بۇ زېمىندىكى خۇنۇك روھقا،بۇلغانغان ھاۋاغا، =`1#f
QDt قۇرتلاپ كەتكەن لەش سۇغا ئوخشاش ئىنسانلارنى تولىمۇ سەسكەندۈرىدۇ.! doERBg`Jh
?3#W7sF 11)ئىنسانلار چوڭ مېڭىسىنىڭ ئوڭ ياكى سول تەرەپ يىرىم شارچىسى بىر تەرەپلىمە ھالدا زىيادە ئىشلىتىلسە،يەنە بىر تەرەپ تىزگىنلىنىپ قىلىپ،پۈتۈن چوڭ مېڭە خىزمىتىنىڭ پايدىسىز تەسىرىگە ئۇچرايدۇ.ۋاھالەنكى،چوڭ مېڭە سول يىرىم شارچىسى-ئەزالار فۇنكسىيىسى ئارقىلىق ئابىستراكسىيە پائالىيتىنى باشقۇرىدۇ. چوڭ مېڭە ئوڭ يىرىم شارچىسى-ئوبرازلىق تەپەككۈر قىلىشنى باشقۇرىدۇ.شۇڭا، ھەر ئىككى يىرىم شارچە(ئوڭ ۋە سول)نىڭ رولىدىن تولۇق پايدىلانغاندا،تەڭشەش خاراكتىرلىك پايدىلىنىش قىممىتىنى =Fd!wkB'{ ئاشۇرغىلى بولىدۇ.يەنى: >\/H
2j D.i(Irqw! ئا: سول مېڭىنىڭ فۇنكسىيىسى---سۆزلەش،ئوقۇش،قىلىپلاشتۇرۇش،تەھلىل قىلىش،ئۇلانما تەسەۋۋۇر قىلىش،ئابىستراكىسىيەلەش،نەزىريەۋى سەۋىيەگە كۆتۈرۈش،لوگىكىلىق ئەقلىي يەكۈن چېقىرىش فۇنكسىيىسى.شۇنداقلا،ھېسابلاش،تىل ئارقىلىق خاتىرە قىلىش،ۋاقىتنى باشقۇرۇش ھەرىكەت فۇنكسىيىسىدىن ئىبارەتتۇر. E!,+#%O> ب: ئوڭ مېڭىنىڭ فۇنكسىيىسى بولسا:-ئىدراك قىلىش،ئومۇمىيەتنى چۈشىنىش،ئوخشاشلىقنى بىلىش،سېلىشتۇرۇش،بىۋاستە سەزگۈ،تەكشۈرۈش،مەڭگۈ ئەستە ساقلاش،ئومۇملاشتۇرۇش،مودىللاشتۇرۇش،ماكاننى ئىدراك قىلىش،كۆرۈش سەزگۈسى بىلەن خاتىرە قىلىش،ھېسىيات تۇيغۇسى،دەرمەھەللىك مەسىلىلەرنى ھەل قىلىش،ياتلاشما |SO?UIWp تەپەككۈر قىلىش،خىيال،رەڭ سىزىمى،مۇزىكا سىزىمى فۇنكسىيىسىدىن ئىبارەتتۇر. 5Oa`1?C1 يۇقارقىلارنى ئوبدان كۈزىتىدىغان بولساڭ،ئەڭ ياخشى ئۈنۈمگە ئىرىشەلەيسەن...! 7M|!N_ $ i
r72fSe 12)ئىسلاھ قېلىنىۋاتقان كىشىلىك دۇنياسىدا ئىززەت-ھۆرمىتىمىزنى ساقلاشنىڭ ئامالىي ھەر ئىككى لىنىيە(ئىجتىمائىي پەن قۇرۇلۇشى ۋە تەبىئىي پەن قۇرۇلىشى)بويىچە ھەرىكەتلىنىش، =J2cX` مىللىي مەدەنىيەت پىسخىكىمىزدا ئىجادىي ئۆزگۈرۈش ياساش،ئەقىل چېرىقىنى-مەۋجۇتلۇق sULCYiT|Hn ئالىمىدە تولۇق نۇرلاندۇرۇش تەخىرسىزلىنىپ قالماقتا. ke+3J\;> L,(H(GeX
|
|