查看完整版本: [-- تولۇقسىز 1-يىللىق تارىخ دەرسلىكى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> سىياسى -تارىخ -> تولۇقسىز 1-يىللىق تارىخ دەرسلىكى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ياپراخ 2013-05-09 11:57

تولۇقسىز 1-يىللىق تارىخ دەرسلىكى

12-دەرىس.مۇڭغۇللارنىڭ باش كۆتۈرۈشى ۋە يۇەن سۇلالىسىنىڭ قۇرۇلىشى
 

تەييارلىق سىنىقى : تۆۋەندىكى بايراملار ئىچىدە جۇڭگولۇقلارنىڭ ئەنەنىۋى بايرىمى ھېسابلانمايدىغىنى:(      )
باھار بايرىمى             .B             تاۋۇز چاغىنى  .A
روجستىۋا بايرىمى                 .D          تاڭزۇڭزا بايرىمى C
يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش ؛چىڭگىزخانغا ئائىت قىسقا فىلىمنى كۆرسىتىش ئارقىلىق ھەمدە بۇ،ھەقتە پىكىر يۇرگۈزۈش ئارقىلىق دەرىسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.
تەييارلىق سىنىقى ۋە يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش
12-دەرىس.مۇڭغۇللارنىڭ باش كۆتۈرۈشى ۋە يۇەن سۇلالىسىنىڭ قۇرۇلىشى
1.«دەۋر ئەركىسى»نىڭ مۇڭغۇللارنى بىرلىككە كەلتۈرۈشى:

                                              تۆمۈرچىننىڭ مۇڭغۇللارنى بىرلىككى كەلتۈرۈشى 2.قۇبىلاينىڭ يۇەن سۇلالىسىنى قۇرۇشى :غەربى شىيا،جىن سۇلالىسىنىڭ يوقۇلىشى
                                       جەنۇبى سۇڭ سۇلالىسىنىڭ يوقۇلىشى                                                       يۇەن سۇلالىسى ئىگىلىكىنىڭ گۈللىنىشى                                                  يۇەن سۇلالىسىنىڭ مەمۇرى رايۇنلار تۇزۇمى
3.مىللەتلەر قۇشۇلىشىنىڭ تەرەقىياتى:    مىللەتلەرنىڭ كۆچۈشى،                                                                   خۇيزۇ مىللىتىنىڭ شەكىللىنىشى
دەرىس تېمىسى ۋە دوسكا لاھىيەسى
 
 
بىلىم نىشانى:مۇڭغۇللارنىڭ باش كۆتۈرۈشى ،يۇەن سۇلالىسىنىڭ قۇرۇلۇش جەريانى ھەمدە يۇەن سۇلالىسىنىڭ سىياسى تۈزۈمى ۋە ئىجتىماھى ئىگىلىكىگە  ئائىت مەزمۇنلارنى چۈشىنىش،چىڭگزخاننىڭ مۇڭغۇللارنى بىرلىككە كەلتۈرۈشى،قۇبىلاينىڭ يۇەن سۇلالىسىنى قۇرۇشى،ۋېن تىيەنشىياڭنىڭ يۇەن سۇلالىسىگە قارشى كۈرۈشى،يۇەن سۇلالىسىنىڭ مەمۇرى ئۆلكە تۈزۈمى ۋە مىلەتلەرنىڭ قوشۇلىشىغا ئائىت مەزمۇنلارنى ئىگەللەش.
ئىقتىدار نىشانى؛يۇەن سۇلالىسىنىڭ ئېلىمىز تارىخىدىكى تۆھپىسىنى ئۇمۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا،ئوقۇغۇچىلارنىڭ تارىخى بىلملەرنى  ئۇمۇملاشتۇرۇپ ئۆگىنىش ئىقتىدارى ۋە مىللەتلەر مۇناسىۋىتىگە توغرا  مۇئامىلە قىلىش ئىقتىدارى يىتىلدۈرىلدۇ.
ھېسىيات تەربىيە نىشانى:ئوقۇغۇچىلارغا ۋېن تىيەنشىياڭنىڭ تىز پۈكمەس روھى نامايەن قىلىندۇ، ھەمدە يۇەن سۇلالىسىنىڭ  ئېلىمىز  زىمىن  تېرىتورىيىسىنىڭ بىرلىكىنى قوغداش، مىللەتلەرنىڭ قوشۇلىشىدا قوشقان تۆھپىسى ھېس قىلدۇرىلدۇ.
ئوقۇتۇش  نىشانى                
مۇھىم نۇقتا:مۇڭغۇللارنىڭ باش كۆتۈرۈشى ۋە يۇەن سۇلالىسىنىڭ قۇرۇلىشى ،    مەمۇرى ئۆلكە تۈزۈمى ،  مىللەتلەرنىڭ قوشۇلىشى
قىيىن نۇقتا: مەمۇرى ئۆلكە تۈزۈمىنىڭ مەزمۇنى ۋە رولى .
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا ۋە قىيىن نۇقتا     
كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكىنىسى ، قىستۇرما رەسىم ، جوڭگو خەرىتىسى
ئوقۇتۇش  ۋاستىلىرى      
كۆرسىتىش ئۇسۇلى  ،يىتەكلەش ئۇسۇلى ،بايان قىلىش ئۇسۇلى ، مۇھاكىمە ئۇسۇلى ،باھا بېرىش ئۇسۇلى .
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى
 
ئوقۇتۇش جەريانى :
چىڭگىزخانغا ئائىت  قىسقا فىلىم كۆرسۈتىلىدۇ،
ئوقۇغۇچىلار بۇ ھەقتە پىكىر ئېلىپ  بارىدۇ،ئوقۇتقۇچى مۇئەييەنلەشتۈرۈش  ئاساسىدا  مۇڭغۇللارنىڭ باش كۆتۈرۈشى ۋە يۇەن سۇلالىسىنىڭ قۇرۇلىشى ھەمدەتارىخى تۆھپىسى  قاتارلىقلارغا ئائىت مەزمۇنلارنى  ئۆگىنىپ  ئۆتۈلدىغانلىقىنى ئوتتۇرغا قويۇپ ،دەرسلىكنىڭ 93-94-بەتتىكى مەزمۇننى  ئوقۇشقا ئۇرۇنلاشتۇرۇلدۇ.
چىڭگىزخان قايسى مىللەتتىن؟ ئۇنىڭ  ئەسلى ئىسمى نىمە ؟
[مۇڭغۇل مىللىتىدىن ،ئەسلى ئىسمى تۆمۈرچىن ]
چىڭگىزخان قايسى يىلى  مۇڭغۇللارنى بىرلىككە كەلتۈردى ؟
[1206-يىلى بارلىق مۇڭغۇل قەبىلىلىرىنى بىرلىككە كەلتۈردى]
 
ئوقۇتقۇچى بايان قىلىپ چۈشەندۈرىدۈ؛ چىڭگىزخانىڭ  مۇڭغۇل قەبىلىلىرىنى بىرلىككە كەلتۈرۈشىگە ئائىت مەزمۇنلارنى .................................
 
ئوقۇتقۇچى يىتەكلەيدۇ؛  چىڭگىزخان مۇڭغۇللارنى بىرلىككە كەلۈرگەندىن كىيىن ،يۇەن سۇلالىسىنىڭ  قۇرۇلىشى ئۈچۈن قانداق تۆھپىلەرنى  قوشتى ؟
ئوقۇغۇچى :چىڭگىزخان جىن سۇلالىسى ،غەربى شىيا سۇلالىسى ۋە جەنۇبى سۇڭ سۇلالىسىنى يوقىتىپ ،ياۋروپا رايونلىرىغا قەدەر ئۇرۇش  قىلىپ كەڭ زېمىننى ئىگەللىدى.
ئوقۇتقۇچى :بىز چىڭگىزخاننىڭ قايسى روھىنى  ھېس قىلالايمىز ؟
ئوقۇغۇچى :قەيسىرانە  ئىرادىسى ، تەشكىلەش ئىقتىدارى ، تارىخى ئېقىمنى كۆزىتىش ئىقتىدارى .
ئوقۇتقۇچى ئۇمۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا كىيىنىكى مەزمۇنىغا يىتەكلەيدۇ،
ئوقۇتقۇچى : يۇەن سۇلالىسى قاچان قۇرۇلدى؟ قۇرغۇچىسى كىم؟ پايتەختى قايسى جاي؟
ئوقۇغۇچى: [1271-يىلى ، قۇبىلاي ،خانبالىق  ]           
 ئوقۇتقۇچى بايان قىلىدۇ:            .............................
ئوقۇتقۇچى : يۇەن سۇلالىسىنىڭ قۇرۇلۇش جەريانى قانداق؟        
ئوقۇغۇچى جاۋاپ بېرىدۇ: جىن سۇلالىسىنى يوقاتقاندىن كىيىن ،جەنۇبى سۇڭ سۇلالىسىنى قورشاۋغا ئېلىش ۋەزىيىتى شەكىللەندى،1276-يىلى جەنۇبى سۇڭ  سۇلالىسىنى يوقاتتى.
[ئۇرۇش ۋەزىيەت خەرىتىسى  ئوقۇغۇچىلارغا كۆرسىتىلىدۇ ھەمدە چۈشەندۈرىلىدۇ]
 
ئوقۇتقۇچى ؛يۇەن شىزۇ ھۆكۈمرانلىق قىلغان مەزگىلدە،يۇەن سۇلالىسىنىڭ ئىگىلىكى ۋە تاشقى سىياسىتىدە قانداق ئۆزگىرىش بارلىققا  كەلدى؟
ئوقۇغۇچى :شىمالنىڭ ئىقتىسادى ئىگىلىكى ئەسلىگە كەلدى ۋە تەرەققى قىلدى .خۇاڭخې دەرياسىنى تىزگىنلىدى،پاختا تېرىش كۆلىمىنى كېڭەيتتى.قانالنىڭ قاپلىنىش دائىرسى كېڭەيدى.
تاشقى ئالاقە جەھەتتە؛ ماركىپوللو  جۇڭگوغا كېلىپ ،شەرىق-غەرىب مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇشىدا ۋە ئالاقە جەھەتتە مۇھىم رول ئوينىدى .
ئوقۇتقۇچى : يۇەن سۇلالىسى پۈتۈن مەملىكەتكە  ئۈنۈملۈك ھۆكۈمرانلىق قىلىش ئۈچۈن قايسى خىل يېڭى سىياسەتنى يولغا قويدى ؟
ئوقۇغۇچى :مەمۇرى ئۆلكە تۈزۈمى .              
ئوقۇتقۇچى : بۇ خىل تۈزۈم ئەينى ۋاقىتتا ،قانداق رول ئوينىدى ؟
ئوقوغۇچى :بۇ خىل تۈزۈم چىگرا رايونلار ۋە شىزاڭ ،تەيۋەن رايونلىرىنى  باشقۇرۇشقا زور قولايلىقلارنى ئېلىپ كەلدى .
[ئوقوتقۇچى ئۇمۇملاشتۇرۇش ئاساسىدا كىيىنىكى مەزمۇنغا يىتەكلەيدۇ،]
ئوقۇتقۇچى : يۇەن سۇلالىسى دەۋرىدىكى مىللەتلەرنىڭ  قوشۇلۇش ئەھۋالى  قايسى تەرەپلەردە ئىپادىلىنىدۇ؟
ئوقۇغۇچى :خەنزۇلارنىڭ چىگرا رايونلارغا بېرىشى ،ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ئىچكىرى رايونلارغا بېرىشى ،بەزى ئاز سانلىق مىللەتلەر بىلەن خەنزۇلارنىڭ  پەرقىنىڭ ئازىيىشى ،يېڭى مىللەت –خۇيزۇ مىللىتىنىڭ  شەكىللىنىشى .
ئوقۇتقۇچى:مىللەتلەرنىڭ قوشۇلىشى قانداق رول ئوينىدى ؟
ئوقۇغۇچى :ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ئىقتىسادى ۋە مەدىنىيىتىنىڭ تەرەققى قىلىشى ھەمدە قوشۇلىشىدا مۇھىم رول ئوينىدى .
[ئوقۇتقۇچى ئۇمۇملاشتۇرۇش ئېلىپ بارىدۇ .]
 
 ئىقتىدار سىناش سۇئالى ؛
   1.چىڭگىزخاننىڭ ئاساسى تۆھپىسىى  ...(    )
جىن سۇلالىسىنى يوقىتىش               B  مۇڭغۇللارنى بىرلىككە كەلتۈرۈشA
يۇەن سۇلالىسىنى قۇرۇش         D  جەنۇبى سۇڭ سۇلالىسىنى يوقىتىش C
2.شىزاڭنىڭ مەمۇرى ئۆلكە قىلىپ بىكىتىلگەن ۋاقتى ....(         )
سۇڭ سۇلالىسى                       B             تاڭ سۇلالىسىA
يۇەن  سۇلالىسى                    D            مىڭ سۇلالىسى C
3.ئېلىمىزدىكى مىللەتلەر ئىچىدە ئەڭ كىيىن شەكىللەنگەن مىللەت (     )
خەنزۇ مىللىتى                  B          مۇڭغۇل مىللتى A
مانجۇ مىللىتى                  D          خۇيزۇ مىللىتى  C

ئەكبەرنىياز 2013-05-12 12:57
بەك ئەتراپلىق بوپتۇ ، ھارمىغايسىز !!! مۇمكىن بولسا دەرس دېتاللىرىڭىزنىمۇ يوللاپ قويارسىز !!!

سەبىر 2013-05-14 17:44
تارىخ دېتالىنى ئەدەبىيات سەھىپىسىگە بەرسە ، نورمال ئىشمۇ يا ؟

ئىبراھىم 2013-05-22 10:18
ناھايىتى ياخشى بۇپتۇ

55689308 2013-07-25 15:50
كۆرۈشكە ئىنتىزارمەن...

ئايبىكە 2013-07-26 12:52
ئەستايىدىللىق بىلەن چىقىرىلغان سۇئال ئىكەن.


查看完整版本: [-- تولۇقسىز 1-يىللىق تارىخ دەرسلىكى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled