gulhan |
2013-04-18 22:49 |
يىغىن لاھىيەسى:
1-باشلاش سۆزى__ ساۋاقداشلار ، بىز ئەگەر بىرەر يېرىمىز يارلىنىپ قىلىپ قېنىمىز ئاقسا قانداق تويغۇدا بولىمىز؟ كىچىك ۋاقتىڭلاردا قان چىقسا قورقامتىڭلار؟ نىمە ئۈچۈن قورقۇسىلەر؟
________ دىمەك، قان دىمەك_ جان دىمەكتۇر. قاننىڭ ئازلاپ كېتىشى جاننىڭ قىينىلىپ ، ھاياتىمىزغا خەۋەپ كېلۋاتقانلىقىنىڭ بىشارىتىدۇر.قان ئازلىقتىن كىلىپ چىقىدىغان كىسەللەر ئەجەللىك كىسەللەردۇر. ئەگەر دۇختۇر سىزگە قېنىڭىز ئازلاپ قاپتۇ دىسە سىز قانداق قىلىسىز؟قانداق ئامال بىلەن قان كۈپەيتىسىز؟ ...... 2- بىز كۈندە موھتاج بولىدىغان ، بىزلا ئەمەس پۈتكۈل مەۋجودات ئۇنىڭسىز ياشالمايدىغان بىر قان بار ئىدى. بىز ئۇنى «سېخىيلىق» بىلەن، «مەردلىك »بىلەن ئىشلىتىپ كېلۋاتىمىز، ئورۇنسىز تۈكۈلسە ، زايا بولسا بىپەرۋا قاراپ كېتۋاتىمىز. قان دىگەن جان ئىدىغۇ ساۋاقداشلار ؟! بىز ھازىرغا قەدەر بۇ جان تۇمۇرىمىزنىڭ ئۈزۈلمەسلىكىگە ئىشىنىپ كەلگۈسىمىزگە بىخودلارچە مۇئامىلە قىلۋاتىمىز. ئۇنداقتا ھەقىيقەتەن بۇ ھاياتىمىزنىڭ كاپالىتى بولغان ، قىنىمىز بولغان تاتلىق سۇ تۈگمەسمۇ؟ رايونىمىزنىڭ سۇ بايلىقى قانچىلىك؟ بىز قانداق قىلىشىمىز كېرەك؟ نىمە ئۈچۈن ھازىر دۇنيا ھەم دۆلىتىمىزدە سۇنى تىجەش يوقىرى دۇلقۇنغا كۈتۈرۈلدى؟ 3- ...... ( دىتاللار كۆرسىتىلىپ، مۇۋاپىق كىرىشتۈرۈلۈپ ئوقۇغۇچىلارنى مۇلاھىزىگە تەشكىللەش ئىلىپ بېرىلىدۇ) ..... لۈكچۈننىڭ 20 -30 يىل بۇرۇنقى سۇ بايلىقى ئەھۋالى سۆزلەپ بېرىلىدۇ. ھەمدە ئۇقۇغۇچىلارنى ئەگەر مۇشۇنداق سۇنى تىجىمەي كېتىۋەرسەك 30 يىلدىن كىيىنكى ئەھۋالنى تەسەۋۋۇر قىلىشقا ئورۇنلاشتۇرۇلدۇ.( مەن بۇ يەردە ئۇقۇغۇچىلارنى ئىتوت ئوتۇنلاتتقۇزغان. مەزمونى سۇ تىجىمىگەن رايوننىڭ سۇ دەپ قىينىلىۋاتقان ئەھۋالى مەزمون قىلىنغان. بەك تەسىر لىك بولىدىكەن) ( ئوقۇتقۇچىلار بولسا سىناپ باقسا بولىدۇ) ئاندىن مەملىكىتىمىزدىكى سۇ قىس رايونلاردىكى مەنزىرە كۆرسىتىلىدۇ. 4- سۇ تىجەشنىڭ ئۇسوللىرى مۇلاھىزە قىلىنىدۇ. مەكتىپىمىزدىكى ، ئۆزىمىزدىكى سۇ ئىسراپخورلىقى ئوتتۇرغا قويىلىدۇ. 5- سۇ تىجەش، سۇنى سۈيۈش، سۇنى قۇغداش پىدائىلىرىدىن بولۇشقا چاقىرىق قىلىنىدۇ. خۇلاسە: تاما_ تاما كۆل بۇلار. نېمىنى خارلىساڭ شۇنىڭ خارچىلىقىدا قالىسەن. بىر تامچە سۇ _ بىر تامچە قان.
( ئۆزەمنىڭ يىغىن ئاچقاندىكى لاھىيەمنى قىسقا يېزىپ قويدۇم ، پايدىسى بوپ قالار) |
|