tursun |
2013-03-27 11:34 |
مەن ۋە مائارىپ(6)(مىكرو مۇلاھىيزىلەر)
مەن ۋە مائارىپ(6) #e|eWi> (مىكرو مۇلاھىيزىلەر) #zy%B ئاپتورى:تۇرسۇن ھۈسەيىن بۇژغۇن |SxEJ 1) ھاياتىمنىڭ ھەر بىر دەقىقىسى،مائارىپ ئۈچۈن تۆكۈلگەن ھەر بىر تامچە تەرىم- 869`jA&7" مەن ئۈچۈن بىباھا گۆھەردۇر؛ئەۋلادلىرىم ئۈچۈن يېقىلماس مۇنار.يۈرىگىمدىن تۆكۈلۈپ تۇرغان تەپەككۇر دۇردانىلىرىم-مەڭگۈ ئۈزۈلمەس كارۋان ناخشىسى؛خەلقىم ۋە دىلكەشلىرىم ئۈچۈن ھۆرمەت تاجىسى؛ئەۋلاتلىرىم ئۈچۈن ئەدەپ-ئەخلاق گۈلتاجىسى؛ {Q-U=me\ دىللارغا دىلكەش-مەرتلىك ئەلچىسى...! Stc\P]%d 2) شان-شەرەپ ۋە ئۇتۇق-ھالاللىق ھەم جاپالىق ئەجىردىن كىلىدۇ،خام كىسەك دەسسەپ يۇقۇرى ئۆرلەيمەن دېيىش ئىلىم-پەنگە قىلىنغان ھاقارەتتۇر. s +GF-kJ* 3) ئاقنى«ئاق»دېيىش ھازىرقى دەۋر ھايات مەنتىقىسىگە تامامەن ئۇيغۇن. J#kdyBmuO «ئاقنى-قارا» دېيىش روشەنكى ،بويۇنغا سىلىنغان «نادانلىق سېرتمىقى». q>[% C5 4) شەكىلگە ئەھمىيەت بېرىپ،پېچەك مەزمۇنغا ئىگە بولۇشمۇ سېنىڭ بەختىڭ A1q^E(}O -بولۇۋاتقان بۈگۈنكى مىللىي مائارىپ قاينىمىدا ،مەن ۋە ھايات ياشاۋاتقان سانسىزلىغان «مەن»لەر نېمە قىلارىنى بىلەلمەي،ئەۋلادلار ئالدىدا گاڭگىراپ يۈرمەكتە. m\f_u* بۇ تولىمۇ خەۋپلىكتۇر. Fjzk;o 5) ئەۋلاد قالدۇرۇش بارلىق جانلىقلارغا خاس ئادەت بولسىمۇ،ئىنسانلار ئۈچۈن پەرزەنت [S:)UvB
قالدۇرۇش تۈپ مەقسەت قىلىنماسلىقى شەرت؛مۇھىمى پەرزەنتنى قانداق تەربىيەلەش، )0mDN. قانداق ئادەم قىلىپ يېتىشتۇرۇش ھەممىدىن زۆرۈردۇر. H Im,
"iYk 6) بالىلارنى روھىي جەھەتتىكى گادايلىقتىن قۇتۇلدۇرىدىغانلا بولساق،ئەلۋەتتە ئەقىل ]Cn*C{ جەھەتتىكى ئىقتىدارىنى كامالەتكە يەكۈزگىلى بولىدۇ. !9xANSb gvqd1?0w 7) ھاياتلىق ئىنسانغا مەڭگۈلۈك كېرەك، 6BU0hV ئىلىم-پەن ھاياتقا ئۆمۈرلۈك تېرەك. Mp"ci+Iu مۈشكۈللەر ئالدىدا باش ئىگىپ يۈرسەك، &U$8zn~[k ئەجدادلار ئۈمىدى بولماس مەغپىرەت. Uc_`Eh3y 8)شۇ گۈزەل تەبىئەتكە نەزەر سال، B_"OA3d_ ھاياتلىق گۈلشەنىگە گىرە سال. OKZam ik~ ئىلىم-پەن تەھسىل قىلماي ياشايمەن دىسەڭ، HA^jk%53 ياراشماس،ئەجدادتىن ئۇدۇم قالغان-«خال». JqI6k6~Q^ بەل باغلا، ئۆرلەش ئۈچۈن چوقىلاردىن، LPEjRG, چىن بەخت سازىنى مۇڭلۇق كۈيگە چال...! -Wl)Lez@ 9)پەرزەنت ئۈچۈن ئۆزىنى ئاتىغانلار ئۇلۇغدۇر، jZXVsd تېپىپ قويۇپ كارى يوق،قاخشىغانلار «ئۆلۈكتۇر». q{a#HnZo" ئېچىملىك ۋە چېكىملىك چىرمىۋالغان تەنلەردىن، sS
C?io خىجىللىقنى بىلمىسە،پەرزەنت كۆڭلى-سۇنۇقتۇر. E;9Z\?P 10)بالىلار مائارىپى ئۈچۈن مەبلەغ سىلىش-ئىقتىسادى ئۈنۈم قوغلىشىش خىيالى بىلەن hZ!oRWIU%G گىرەلەشسە تولىمۇ نادانلىق بولىدۇ؛مېنىڭچە،ھەر بىر ئەقىل ئىگىسى-شۇ مىللەت بالىلىرىنىڭ«مەنىۋىيەت ساپاسى»نى تۈپ مەقسەت قىلىشى زۆرۈردۇر.چۈنكى،ئادەم 3"5.eZSOW تەربىيەلەش ئۈچۈن سىلىنغان ئىقتىساد ئاخىرقى ھېساپتا مۇكەممەل بولغان ئادەم ساپاسىنى يارىتىدۇ.بۇ ساپا ئۆز نۆۋىتىدە شۇ مىللەت،شۇ قەۋىمنىڭ ئۇنۋىرسال ساپاسىنى شەكىللەندۇرىدۇ. P?uf?{ 11)بارچە جانلىق ھاياتلىقىدا... uii7b7[w خۇي-پەيلىمىز ئوخشاش نەقەدەر. 8fnR1mWG تېنجىتمايدۇ بىزنى بىر ئارزۇ، :JR يول ئىزلەيمىز قىلماققا سەپەر...! jM*AL
X 12)سەھەردە چېلىنغان مۇڭلۇق قوڭغۇراق، J=
):+F= بىر سەبىھ تۇيغۇنى ئەسلىتەر دەم-دەم. z4g+2f7h-X ھاياتلىق گوياكى شۇ قوڭغۇراقتەك، |-n
('gQ[ غەپلەتتىن ئويغۇتار ئىنساننى ھەردەم. E[UO5X
13)خەتەرلىك بومبىنىڭ پىلتىسى نەدە؟ _e* c -دەپ پەقەت خىيالچان ئىزدەپ قىلىڭلار. `
VwN!B: كارۋانلار ياتلىشىپ يۈرمىسۇن ئەمدى، )
oxIzF پەقەت بىز سەپداشقۇ؟-دەپلا بىلىڭلار! O4E(R?wd ھەقنى-ھەق سۆزلىگەچ،ئاتالدىم «بومبا»، R4SxFp دوستلىرىم مېنىڭدىن ئىبرەت ئېلىڭلار...! 0V3gKd7 14)ئاچچىقنى بەزىدە ئالاركەن-ئاچچىق، q`[K3p
لەۋلەردە بىر مەھەل قالاركەن-ئاچچىق. lbS?/f ئاچچىق شۇ كەيپكە بولسا ھەركىم لال، JOHRmfqR ئىنساننى ھەر كويغا سالاركەن-ئاچچىق. b=1%pX_ 15)ئوقۇتقۇچىنىڭ بىلىمسىزلىكى-ئۇ تەربىيەلىگەنئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىگەللىگەن بىلىمى f05=Mc&) بىلەن ئۆلچىنىدۇ.خۇددى،ساختا تاۋار-ساختا تاۋار ئىشلەپچىقارغۇچىلارغا باغلىق بولغاندەك.ئىقدىدارسىز ئوقۇغۇچىلار-تەربىيەلىگۈچىلەر بىلەن زىچ ئالاقىدار بولىدۇ. HIGNRm 16)ئۆزۈڭگە ئاگاھ بول،رەسۋا غەيۋەتخور، 5V @&o`!=h بولغىچە ئېلىڭگە پەسكەش-تۆھمەتخور. 9cfR)*Q ئاخىرى قالىسەن ۋىجدان-سوتىغا، /C$
xH@bb قىلمىشىڭ ھىساۋى زەللە-ھەسەتخور. V7C1FV2 چاقمىساڭ دوستۇڭنى،تويمامدۇ قورساق؟ p7C!G1+z ئەيىۋىڭ ئۆزۈڭگە قۇرغاندا-توزاق...! J#aVo&.Y 17)ئوقۇتقۇچى ئۈچۈن:-دەرسخانا بىر مۈشكۈل جەڭگاھتۇر. [AR>?6G- شائىر ئۈچۈن:-تۇرمۇش ۋە ھېسىياتنىڭ گىرەلەشمە گۈزەللىكى بىر مۈشكۈل جەڭگاھتۇر. %{C)1*M7 غالىپلار ئۈچۈن:-چىدام،غەيرەت ۋە ئىگىلمەس روھ ھەم ئىرادە تىكلەش تېخىمۇ >uy%-aXiVa مۇشكۇل جەڭگاھتۇر.
c+2%rh1 شوپۇر ئۈچۈن:-روھىي ھالەتنىڭ سەزگۈرلىكى ئاجايىپ جەڭگاھتۇر. /\E [ دېھقان ئۈچۈن:-كەڭ كەتكەن ئىكىنزارلىق سىرلىق ھەم مەڭگۈلۈك جەڭگاھتۇر. 6t}XJB$+7 18)كۆز ئالدىمدا سانسىز گۈدەكلەر، `Ko[r
R+
ئېقبال ئىزدەپ،تىنەپ يۈرمەكتە. mhzYz;} شۇ مۇقەددەس بۈيۈك مۇنبەرگە، L"vj0@n'0 كۆز تاشلىشىپ خىيال سۈرمەكتە. {1~T]5 ,W*H6fw+ قانداق چىداي ئۇلار ھالىغا، K+),?Q
?.p قانداق يۈرەي كۆرمەسكە سېلىپ. -]XP2}#d مېھىر بەرمەي قانداق ياشايمەن، !buz بۇ ئازاپلار قەلبىمنى تېلىپ...؟ g}Qx`65: 19)تۇرمۇشتا قاراڭغۇلۇق مەۋجۇت بولمىسا-ئىنسانلار يورۇقلۇققا ئىنتىلمەيدۇ؛ۋاھالەنكى،مائارىپتا-«قاراڭغۇلۇق»مەۋجۇت بولسا،بىر پۈتۈن مىللەتنى نەس باسىدۇ. "2hh-L7ql 20)بالىلار ئەڭ نازۇك نوتىغا ئوخشايدۇ،ئۇنى ئاسرىمىسا،ئۇنىڭغا كۆڭۈل بۆلۈنمىسە- h$fe -G# مېۋىسىز قاخشال دەرەخ بولۇپ يېتىشىپ چېقىدۇ.بۇ خىل قاخشال دەرەخنى يېتىشتۈرگەن O@&+} D> باغۋەن-ئاخىرقى ھېساپتا«ئەنە شۇ نازۇك سەبىيلەرنىڭ قىساسكارىغا ئايلىنىپ قالىدۇ» Zb(t3I>n 21)سايىسى كۆرۈمسىز دەرەخنى يېتىشتۈرگەن ئورمانچىنىڭ پەرۋىشلەش ئۇسۇلىدا مەسىلە بولغىنىدەك،ئۆگىنىش نەتىجىسى تۆۋەن ئوقۇغۇچىلارغا نىسبەتەن ئېيتقاندا، yrr)
y
ئۇنى تەربىيەلىگەن ئوقۇتقۇچىنىڭ دەسلەپكى تەربىيەسى يىتەرسىز بولغان دىيىشكىمۇ xJhU تولۇق ئاساسىمىز بار. 1}g:|Q 22)بالىلارنى پەقەت ۋە پەقەت ئۆگىنىشكىلا مەجبۇرلاش-يېڭى دەرس ئىسلاھاتىغا قارشى ئوقۇتۇش ئۇسۇلىدۇر.مەجبۇرلاشنىڭ ئۈنۈمىگە قارىغاندا،يۇمۇرلۇق،جەلپ قىلىش ئۇسۇلى ئارقىلىق «ئۆزلىكىدىن،تەبىئىي قىزىقىپ ئۆگىنىدىغان ئاكتىۋال روھنى يېتىلدۈرۈش» ئالاھىيدە ئۈنۈمگە ئىرىشتۈرىدۇ.ئەمما،بۇ خىل روھنىڭ يېتىلىشى-ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئالاھىيدە ماھارىتىگە باغلىق. l] !B#{ PkUd~c 乌鲁木齐市新市区四平路831号:乌鲁木齐市第37中学 |g&ymFc 高级语文教师:吐尔逊。玉赛音 Xu} U{x> ھازىرقى ئادرىسى :ئۇرۇمچى شەھرى يىڭى شەھەر رايۇنى سىفىڭ يولى831-قورۇ: ئۇرۇمچى شەھەرلىك 37-ئوتتۇرا مەكتەپ تىل ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىسى: ?S[Y: تۇرسۇن ھۇسەيىن"بۇژغۇن" M\oVA=d\0 پوچتا نومۇرى:830013، تىلىفۇن نومۇرى:13639905412 6 "gj!/e
|
|