tawpek |
2013-03-24 23:41 |
دەرىس تەييارلىقىدىن تۇغۇلغان ئويلار
باشقا بىر كەسىپتە ئوقوپ كىلىپ ئوقوتقۇچىلىق بىلەن شۇغۇللىنىۋاتقىنىمغىمۇ 8 يىل بوپتۇ. خىزمەت ئورنۇمدا ئەلدىن قالماي ئىشلەپ يۈرگەن بولساممۇ لىكىن ئۇزچاقنىڭ خاتىرلىرىنى ۋە باشقا ئۇستازلارنىڭ ئىزدىنىشلىرىنى كۆرۆپ ئۆزۆمىنى بۇ ساھەدە سەل ساۋاتسىزدەك ھىس قىلىدىغان بولوپ قالدىم. Nb/Z
+ /qPhptV ھەر تەرەپتىن يىغىلغان ئۇستازلار بىلەن بۇ مەۋھۇملۇقتا ھەمسۆھبەت بولوپ يۈرگىنىمگىمۇ خىلى بوپ قاپتۇ.سۆزلەنگەنلەر ئىچىدىن بىلمىگەننى بىلگىنىمدىن سۆيىنىپ يۈرۈپتىمەنۇ بىلىشكە تىگىشلىك بىلمەي يۈرگەن نەرسىلىرىمنى سوراپ بىلىشكە ئىنتىلمەپتىمەن. E Ks4N4k 6fw2;$x" ئىلگىرىغۇ بىلمەي لىكىن دىيارىمىزنىڭ ھەر يەرلىرىدىن يىغىلغان كەسىپ ئەھلىللىرى بىلەن ھەمسۆھبەت بولوپ يۈرۈپمۇ يەنە ئىنىقسىز خىياللىرىمنى تۇراقلاشتۇرۋالمىسام مۇنبەردىكى كەسىپ ئەھلىللىرى ئىسراپ بوپ كەتكۈدەك. j4]y(AA )
8JM.:, شۇڭا مائارىپتىكى رايۇنلار پەرقىنى تۈگىتىش ئۈچۈن بولسىمۇ خىيالىم بىلەن خىيالىمىزنىڭ بىر سىلىشتۇرۇپ باققۇم كەلدى. 9<1dps=c خاتا قىلىۋاتىمىزمۇ، خاتا ئويلاۋاتىمىزمۇ . ياكى توغرىنى خاتا چۈشىنىۋاتىمىزمۇ بىر ئورتاقلىشىپ باقمامدۇق؟ ;a~
e \~I>@SG2W+
V%[34G 1. دەرىس تەييارلىقى. }\aJ%9X02 |sPUb;&~ ئوقوغان چاغلىرىمىزدا پالانى مۇئەللىم دەرىس تەييارلىقىغا قارىماي سۆزلەيدۇ ، سىنىپقا ئىككى قولىنى كۆتۆرۆپ كىرىپلا پەلىيىنى سىلىۋىتىپ ئاجايىپ سۆزلەيدۇ ، پالانى مۇئەللىم سىنىپقا كىرسە بىرمۇنچە نەرسىنى يۈدۈپ كىرىدۇ دەپ يۈرەتتۇق .خىزمەتكە چىقىپ مۇئەللىم بولوپ دەرىس تەييارلىقىغا قارىماي سۆزلەشنىڭ ئۇنچىۋالا چوڭ ئىش ئەمەسلىكىنى ،ماتىرىيال كۆتۆرۆپ كىرگەننىڭ بىلىمسىزلىكتىن دىرەك بەرمەيدىغىننى ھىس قىلدىم. c4(og|ifk دەرىس تەييارلىقىنى ئۆتمەكچى بولغان دەرىسنىڭ ئالدىن ئويلىشىلىشى ، نىمىلەرنى بىلدۈرۈش ۋە قانداق قايسى ئۇسۇلدا بىلدۈرۈشنىڭ لاھىيسى دەپ چۈشىنەتتىم.لىكىن خىزمەتكە چىقىپلا ئۇزۇن ئۆتمەي دەرىسخانىدا دەرىس تەييارلىقىغا قاراپ سىلىشنى دەرىس مەزمۇنى ئوقوتقۇچىنىڭ ئۆز بىلىمىگە ئايلانمىغان دىگەن قالپاقنى كىيىشلىرىدىن ۋە ھىچكىمنىڭ دەرىس تەييارلىقىنى سىنىپتا ئىشلەتمەيدىغىندىن پەقەت تەستىق سالدۇرۇش ۋە تەكشۈرۈش لەرگىلا كۆرسىتىپ ئۆتىدىغىندىن مەنمۇ شۇنداق كۆنگەن ئىدىم. 4~z-&>% ھەتتا كونا پىلاندىن بىرنى تىپىۋالساق خۇشياققانلىرىمىز ئۆزىمىز بولمىسا بالىلارغىلا كۆچۆرتۆپ سىنىپقا بارىدىغاندا مۇئەللىمدەك مىڭىش ئۈچۈن قولتىقىمىزغا قىستۇرۋالاتتۇق. *w[0uQL5Z x5eSPF1 لىكىن تەۋپىقداشلار بىلەن ھەمسۆھبەت بولوپ ماتىريال ئالماشتۇرۇپ يۈرگەندىن كىيىن بىرگە دەرىس تەييارلىقىغا ئالاھىدە كۈچەشلىرىگە ، يەنە بىرگە ئوخشىمىغان تەييارلىقتىن سىنىپتا پايدىلانغاندا ئوخشىمىغان دەرىس ئۈنىمىگە ئىرىشىشلەرگە قاراپ دەرىس تەييارلىقىنى ئىچىپ قويۇپ دەرىس ئۆتۆشكە ۋە دەرىس تەييارلىقىنى قارغۇلارچە كۆچۆرمەي دەپتەر توشقىزىۋاتقاندا ئۆزۆمنى سىنىپتا دەپ تەسەۋۋۇر قىلىپ دەرىس تەييارلايدىغان بولوپمۇ قالغان ئىدىم.باشقىلار دەرىس ئاڭلاشقا كىرسە نۇمۇس قىىپ تەييارلىقنى يىپىپ قوياتتىم .بىر ھەپتە ئىلگىرى تەييارلىغان دەرىسنى 5-6 كۈنگىچە تولوق ئىسىمدە تۇرۇشغقا كۆزۆم يەتمەيىتتى،ئۇنىڭ ئۈستىگە ئۇ قاراشلار دەپتەردىن خەت ئوقوپ بىرىش بولماستىن پەقەت دەرىسنىڭ قەدەم باسقۇچلىرى ۋە ھالقىلىق سۇئاللارنى ئەسكە ئىلىش مەخسىتىدە ھەر بىر باسقۇچتىن كىيىن مۇنداقلا كۆز يۈگۈرتۈپ قويىدىغان ئىش نىمانچە ئىغىر كۆرلۆپ قامچىلىنىپ شۈنچە چوڭ بىلىدىغان ئەجىرنىڭ تاشلىنىپ قىلىشىغا سەۋەپ بولىدىغنلىقىغا ھاىرغىچە ئەقلىم ھەيران،. @ x5LrQ_`r m,PiuR> مۇنبەرگە يوللنغان ماتىرىياللاردىن پايدىلىنىپ نەچچە خىل تەييارلىقنى بىرلەشتۈرۈپ ئوقوغۇچىلار ئەمەلىيتىگە ئاساسەن يىڭىدىن بىر تەييارلىق ھاسىل قىلىپ دەرىسخانىدا جانلىق پايدىلىنىپ مىڭىۋاتقىنىمغا خىلى بولغان ئىدى. J)P7QTC f}w_]l#[G ئەپسۇس بۇ ئادىتىمنى باشقىلار توردىن تەييارنى كۆچىرىدۇ دەرىس تەييارلاشتا ئىجادى ئەمەس دەپ مەنسىتمىەەن بولسىمۇ مەنمۇ ئۇۇلارنى مەنسىتمەي ئۆز ئىشىمنى قىلىۋەردىم. :*WiswMFm 40HhMT
Z0- ئويلاپ قالدىم ئىجادىيلىق دىگەن نىمە؟ d VyT ` ئىشلىمىگەن كاللامغا تاينىپ قىلغان ئىشىمدىن ئىجادى قىلدىم دەپ ماختىنىپ باشقىلارنىڭكىنى پۈتۈنلەي چەتكە قىقىش توغرىمۇ ياكى باشقىلارنىڭ ئۆتكۆر زىھىنلىرىدىن بالقىپ چىققان كۆرسە ئادەم قايىللىقتىن ھاياجانغا تولىدىغان ئەمگەكلەرنى ئۆز ئەمەلىيتىمىزگە ماسلاشتۇرۇپ پايدىلىنىپ يۇقىرى ئۈنۈم ھاسىل قىلىش توغرىمۇ؟ 8QQh1q2 b!`{fwV بۇ جەھەتتە ئۆزۆمنى ئاقلاشنى ئارتۇقچە ئىش بىلىپ ئۆز ئىشىمنى قىلىۋەردىم. R$i-%3 Ih)4.lLcKn دەرىستىن كىينكى تەسىراتنى يازغاندا بەزى تەرەپلەردە دەرىس تەييارلاشتە كەتكۈزۈپ قويغىنىمنى ئەسكەرتىپ كىيىن دەرىس تەييارلاشتا دىققەت قىلىدىغان نوختىلارنى ئەسكەرتىپ ماڭغانتىم. 0HN%3AG]
)
(0=w4 ئەپسۇس تەكشۈرگۈچىلەر نىمىشقا مۇشۇنداق بولىدىغىننى بالدۇرراق ھىس قىلىپ ئەتراپلىق تۈزمىگەن دەپ OxN[w|2\4 پۇتاق تىپىپ <مۇشۇنداق ئۆتكەندە دەرىس ئۈنىمى ناھايتى ياخشى بولىدىكەن> دىگەن بىر جۈملە سۆزنى يىزىشقا مەجبۇرلىدى. `\J,%J l"/E,X
ئوقوتۇش جەريانى يىزىشتا: t8M\ fGoJP[ae بىرسى كىلىپ جەدۋەللىك قىلىشقا بۇيرىدى. ~bsdy2&/q كىيىن كەلگىنى ئوقوتقۇچى ئوقوغۇچى پائالىيتى دەپ دىئالوگ شەكىلدە يازماپسەن دىدى. UjS+Ddp Yz#E0aTTA شۇنىڭ بىلەن. '3?-o|v@D a[p$e?gka ئوقوتقۇچى: يوقلام قىلىمەن. % ئوقوغۇچى: سىنىپ باشلىقى ئوقوغۇچىلار ئەھۋالىدىن دوكىلات بىرىدۇ، باشقا ئوقوغۇچىلار جىم ئولتۇرىدۇ. C-XJe~ ئوقوتقۇچى:................... J&&)%&h'I $gZiW 8 ئاشۇنداق كۈلكىلىك تەييارلايدىغان بوپ كەتتۇق. z_Hkw3? b[ كىيىن كەلگەنلەر يازغىنىڭ سەھنە ئەسىرىمۇ ياكى نىمە؟ قىنى ئۇنىڭدىكى مەزمۇن. بالىلارغا نىمە بىلدۈرىسەن.مۇھىم مەزمۇنلاردىن كانسىپىك تەييارلاپ بالىلارغا يازدۇرۇپ يادلىتىپ بىرنىمە بىلدۈرمەمسەن دەپ چۈشتى. L7R!, -fp/3- شۇنىڭ بىلەن تەكشۈرۈش كىلىدىكەن دىسە ئۈچ خىل گەپنىڭ قايسىسىنى تەكىتلەيدىغان باشلىق كىلىدىغىننى ئىنىقلاپ گاراڭ بولوپ يۈردۇق.باشقا كەلگەندە باتۇر دەپ قاندا قىلغۇمىز كەلسە شۇنداق قىلىپ كەلگەنلەر نىمە دىسە <<بىلمەپتىمەن، بۇندىن كىيىن دىققەت قىلاي>>غا كۆنۆپ كەتتۇق، بۇنىڭ ھەقىقەتەن پايدىسىنى كۆرگەن ئوقوتقۇچىلا ئوقوتۇش تەتقىقات ئىشخانىسىدىن كىلىپ دەرىس ئاڭلاپ <نىمىشقا جۇزىچىڭنىڭ باھار ناملىق نەسىرىنى دەرىسخانىدا ئوقوتقاندا ئابزاسلار بويچە ئوقوتۇپ روللارغا بۆلۆپ ئوقوتمايسىز >> دىسىمۇ بۇندىن كىيىن شۇنداق قىلاي بىلمەپتۇق دەپ ئۇلاردىن قۇتۇلۇشنىڭ ئامالىنى ئىزدىدۇق. %7 QSBL hu.p;A3p; بۇ ئىشلار ئىدىيەمدىن ئۆتمەي كىيىن مەخسۇس ئىزدىنىپ دەرىس تەييارلىقى ھەققىدىكى ماتىرىيال ئاختۇرۇپ قايسىسىنىڭ توغرىلىقىنى بىلمەك بولدۇم. p=3t!3
i[I&m]N ئەپسۇس ھەممىسىنىڭ توغرىكەنۇ قايسىسىنى قانداق ئورونغا ئىشلىتىشنى تەكىتلىمەستىن قارىقۇيۇقلا ئۆزىنىڭ بىلىۋالغىننى تىڭىپتۇ. LcB+L]( |P`b"x باسقۇچلۇق ئورونلاشتۇرىدىغانلىرىنى جەدۋەل شەكىللىك ، پائالىيەت خاراكتىرى كۈچلۈك دەرىسلەرنى ئوقوتقۇچى ئوقوغۇچى پائالىيتى بويچە .لىكسىيە ئۇسۇلى ئاساسىراق ئوروننى ئىگەللەيدىغان نەزەرىيۋى بىلىملەر سۆزلىنىدىغان دەرىسلەرنى كانسىپىك شەكىلدە تۈزىدىكەنمىز. oUO3,2bn ?XP4kjJ بۇلارنى توغرا تىپىپ شۇنداق قىلغان بولساممۇ كەلگەنلەر نىمىشقا بىرخىل تەييارلىقىڭىز بىلەن يەنە بىر سەئەتلىك دەرىسنىڭ تەييارلىق ئۇسلۇبىدا ئوخشىمايدۇ دەپ چۈشەندۈرۈشلىرىمنىمۇ ئاڭلىماي ....................... v(GnG |?ZU8I^vW JZ+6)R ئىش ماۋسۇم ئاخىردا چىقتى. v*0J6< A FBH(ms't كونا ئادەت بويچە ئوقوغۇچىلار ۋە ئوقوتقۇچىلارنىڭ ماتىرىياللىرى ماۋسۇم ئاخىردا مەجبۇرى يىغىۋىلىناتتى، تەتىل تاپشۇرقىنى سىتىۋالساق بالىلانىڭ ئىشلە دىسەم دەرىسلىك كىتابىمنى يىغىۋالدى قانداق قىلىمىز دىيىشلىرىگىمۇ ئامالسىز ئىشلىيەلەيدىغان يەرلەرنى ئىشلە دىيىشكە مەجبۇر بولاتتۇق. }EYmz/nN .c&&@>m@. دەرىس تەييارلىقلىرىمىزنىمۇ جوزىنى ئەخلەت قىلمىغانغا خۇش بولوپ تاپشۇرۇپ بىرەتتۇق. لىكىن نىمىشقىكىن تەييارلىقىمنى بىرىشكە كۆزۆم قىيمىدى. ئالدىنقى يىللىق تەييارلىقىمنىمۇ بىر ئوقوتقۇچىغا بەرگىنىمدە ئۇمۇ سۆيىنىپ يۈرۈپ قۇرمۇ قۇر كۆچۆرۆپ بىر ماۋسۇم پايدىلىنىپ ياخشى باھالارنى بەرگەنتى. L)&^Pu بىللە كۆتۆرۆپ بىرىپ تەكشۈرتكەن بولساممۇ يەنىلا تاپشۇرۇپ بىرشىم مەجبۇر بوپ قالدى.سەۋەبنى ئۇقسام كىلوسىنى 8 مودىن ساتىدىكەن. ,X1M!' 85 سائەتلىك دەرىس تەييارلىقى دەپتىرىم نەچچە كىلو كىلەر؟ :3XvHL0rx بىر ماۋسۇم دۈم يىتىپ يازغان خەتلىرىمدىن پۈتۈلگەن دەپتىرىمنىڭ ئەمدىلىكتە.................. oV;sd5'LG G[]%1
_QCO كونا كىتاپتىن 4 نى بىرەي ئىغىرلىقى ئىككى ھەسسە كىلىدۇ دىدىم ئاچچىقىمدا ، يىنىپ چىقىپلا ئۆزۆم دەرىس بىرىدىغان بالىلارنىڭ يىغىۋىلىش ئورنىدا چىچىلىپ ياتقان كىتاپلىرىنى بولسىمۇ ئەپچىقىپ تەتىل تاپشۇرقىنى ياخشى ئىشلەش ئۈچۈن تارقىتىپ بەردىم. G6qZ>-GiL p`rjWpH ئامان قالغان تەييارلىق دەپتىرىمنى بولسا ئۆيۆمگە ئەكىلىپ كىتاپ ئىشكابىمغا تىزىپمۇ قويدۇم. |
|