ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرىسى(37)
ئۇزچاقنىڭ كۈندىلىك خاتىرسى (37) UUxDW3K بىرىنچى سائەتلىك دەرسكە تەييارلىق قىلىۋاتاتتىم، تېلفۇنۇم چاقىرىپ قالدى. خىزمەتدىشىم خاسىيەت ئىكەن. R+c
{Pl K%Sy~6iD& - سىز دەرسكە كىرىدىغان سىنىپقا مەكتەپ مۇدىرى ( ياڭ جى رۇڭ ،خۇيزۇ ) كىرىپ كەتتى تېز بولۇڭ! |JpLMUG i;1EXM بەزىدە مۇشۇنداق ئاددى، ئەمما سەمىيمى ياردەملەردىنمۇ كىشىنىڭ يۈرىكى لەرزىگە كېلىدۇ. خىزمەتداشلارنىڭ بىر – بىرىنى قوغدىشى ،ئۆزئارا ئەنسىرىشى ، قوللىشى ، يەنى كېلىپ كۆڭۈل بۆلىشىنىڭ رولىغا سەل قارىغىلى بولمايدۇ ئەلۋەتتە . تېلفۇننى قويۇپ 3- قەۋەتكە جايلاشقان 9- يىللىق 13- سىنىپقا قاراپ ماڭدىم. تىل- ئەدەبىيات دەرسىنى كەمدىن – كەم ئاڭلايدىغانلىقى ياكى بولمىسا پۈتۈنلەي باھالانماي قالىدىغانلىقى ئۈچۈنمىكىن ،بالىلار جىددىلىشىپ قاپتۇ. گەرچە بىزنىڭ بۇ مۇدىر ئۇيغۇرچىنى بىر ئېغىز بىلمىسىمۇ دەرس ئاڭلاش ئۈچۈن كىرىپ، بالىلارنى مۇشۇنداق جىددى ھالەتكە ئەكىلىۋاتقىنىدىن خۇشال بولدۇم . G<1awi ^
fo2sN"
ئىشىكتىن كىرىشىمگە ئوقۇغۇچىلار چاۋاك بىلەن قارشى ئالدى. « مۇئەللىم قانداق قىلار؟ » دېگەندەك سىنچى قاراشلار بىلەن قاراپ ئولتۇرغان ئوقۇغۇچىلارغا قاراپ كۈلكە قىستىدى . ^&o38=70* 09Sy-
je*/ ئوقۇغۇچىلار ئېكراننى چۈشۈرۈپ، كومپىيوتېرنى ئېچىپ دەرستىن ئىلگىركى تەييارلىقنى ناھايىتى ياخشى ئىشلەپ قويغان ئىدى. 9- يىللىقنىڭ دەرسلىك كىتابى ئاساسەن تۈگەپ بالىلارنىڭ ئېھتىياجىغا قارىتا ئۆزىمىز لايىھىلىگەن دەرسلەرنى ئۈتىۋاتقان ئىدۇق .مەكتىۋىمىزدە تىل – ئەدەبىيات دەرس ئۆلچىمىگە ئاساسەن ، يېزىقچىلىق دەرسى پىلانىنى ئايرىم تۈزۈپ، دەرس لايىھىسىنى تۈزۈپ، ماقالە تاپشۇرۇقىنى ئالاھىدە باھالاپ نومۇر قۇياتتۇق . يەنى بىر تەرەپتىن بۇ ئوقۇتۇش خىزمىتىنى تەكشۈرۈشتىكى مۇھىم نۇقتىلارنىڭ بىرى ئىدى. wv 7jES E
J* بۇ مەۋسۈملۈك يېزىقچىلىق دەرسى پىلانىمغا ئاساسەن بۈگۈن « رەسىمدىن پايدىلىنىپ ئەسەر يېزىش » نامىدىكى دەرسنى ئۆتمەكچى ئىدىم . دەرس تېكىستىنى ئۆزىمىز تەييارلايتتۇق. مۇنبىرىمىزدىكى تۇرسۇن مۇئەللىم يوللىغان يېزىقچىلىق ھەققىدىكى ماتىرياللاردىن بۇ قېتىم ئوبدانلا پايدىلىنىۋالدىم . ئوقۇغۇچىلارغا تۇرسۇن مۇئەللىم يوللىغان http://tawpek.cn/bbs/read.php?tid=7272 بۇ ئادىرىستىكى «رەسىمگە قاراپ ماقالە يېزىش ماھارىتى» دېگەن تېمىدىكى مەزمونلارنى تېكىست قىلىپ تاللىغان ئىدىم . بۇ قۇرلارنى يېزىۋېتىپ مۇشۇنداق قۇلايلىق ياراتقان تەۋپېق مۇنبىرىگە ۋە تۇرسۇن مۇئەللىمگە خىيالەن رەھمەت ئېيتتىم . Fe(qf>E `(|jm$Q بارماق دېسكىنى كومپىيوتېرغا سېلىپ بۇ دەرسكە مۇناسىۋەتلىك مەزموننى ئاچتىم .دەرس مۇنداق لايىھىلەنگەن ئىدى. [attachment=573] ,+0>p
.bh>_ W_h رەسىمنى كۈزىتىڭ ؟ نېمىلەرنى كۆردىڭىز؟ كۆرگەنلىرىڭىزنى ئويلىغانلىرىڭىزغا بىرلەشتۈرۈپ سۆزلەپ كۆرۈڭ. h"S+8Y:1{k f#:7$:{F1 بۇ رەسىملەرنى تاللاشتا ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى ، تەسەۋۇرىنى قوزغاش مەقسەت قىلىنغان ئىدى. كۈتكىنىمدەك سىنىپ ئىچىدە قىزغىن كەيپىيات كۈتۈرۈلدى. ئوقۇغۇچىلار كەينى كەينىدىن ئۆزلىرىنىڭ ئويلىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويدى. ئوقۇغۇچىلارنىڭ جاۋابلىرى خىلمۇ – خىل ئىدى. بەزلىرى چەتئەللىكلەرنىڭ تەسەۋۇرغا بايلىقىنىمۇ دەپ ئۆتتى. ئەرافاتنىڭ ، كۆز ، بۇرۇن ئوتتۇرسىدا كىتاب كۆرۈپ ئولتۇرغان كۆرىنىشنى « بۇرۇننىڭ ئۆتكۈرلىكى ئۈچۈن ، كۆزنىڭ ئۆتكۈرلىكى كېرەك، كۆزنىڭ ئۆتكۈرلىكى ئۈچۈن كىتاب كۆرۈش كېرەك » دېگەن جاۋابى ئالقىشقا ئېرىشتى. f`X#1w9 W{\){fr6O بۇ جەريانلار بىلەن رەسىمگە قاراپ يېزىشنىڭ قەدەم باسقۇچلىرىنى خۇلاسىلىدۇق. 0:^L>MO .'Vjs2 2 يەنى بېرىلگەن رەسىمنى كۈزىتىش، مەزمونىنى ئىگەللەش، سېلىشتۇرۇش، رەسىملەرنى توپلاش ، ھۇزۇرلىنىشنى بىلىش، ماۋزو قۇيۇپ بېقىش، ماۋزوغا ئاساسەن ئاغزاكى سۆزلەپ بېقىش… دېگەندەك نۇرغۇن تەرەپلەر دوسكىغا يېزىلدى. بۇ جاۋابلاردىن ئەگەر بۇ سائەتلىك دەرسنى كېڭەيتسە بىرنەچچە سائەتلىك دەرس بولىدىغانلىقىنى ھىس قىلدىم . يەنى رەسىمگە قاراپ قانداق ماۋزو قۇيۇش، تېما تاللاشقا يېتەكلەش ھەققىدە يەنە دەرس لايىھىلەشكىمۇ بولىدىكەن. \*#9Ry^f /i+8b(x ئەمدى ئىككىنچى قەدەمگە ئۆتتۇق .تۆۋەندىكى رەسىمنى تاللىغان ئىدىم . 1!. CfQi [attachment=574] $l:?(&u yKEE @@}\ دۆلىتىمىزنىڭ ياتاقلىق مەكتەپلەردە يولغا قويغان ،ھەقسىز تاماق بىلەن تەمىنلەش سىياسىتىدىن بەھرىمان بولىۋاتقان بالىلار. ئوقۇغۇچىلار بۇ رەسىمگە ھەر خىل ماۋزولارنى قۇيۇپ باقتى، ئاساسىنى ئوتۇرغا قويدى. بىر ئوقۇغۇچى « مېنىڭ تەخسەمدىمۇ گۆش بار » دەپ ماۋزو قۇيۇپمۇ ئۈلگۈردى. VIL
#q w/s{{X [attachment=575] K"1xtpy بۇ رەسىمدىكى شەيئىلەرنى مۇناسىۋىتىدىن پايدىلىنىپ ئويلىغانلىرىنى سۆزلەش تەلەپ قىلىندى . مەقسىتىم ئۇيغۇرلار روھى توغراق روھى ۋە بۇ روھنىڭ قانداق روھ ئىكەنلىكىنى بىلدۈرۈش ئىدى.مېنىڭ مەقسىتىمنى چۈشەنگەندەكلا ئوقۇغۇچىلار توغراق، قۇم ،كۆك ئاسماننىڭ مۇناسىۋىتىدىن پايدىلىنىپ روھ مەسلىسىنى تارتىپ چىقاردى. c$
Kn. [Dp 6q~RM ئەمدىكى باسقۇچتا كۆرۈنۈشلەردىن پايدىلىنىپ ھېكايە تۇقۇپ بېقىش ، قانداق مەزمون ئىپادىلەنگەنلىكىنى چۈشىنىپ بېقىشقا يېتەكلەش ئىدى. LRD71*/ 67 >*AL 39?iX'*p [attachment=576] iUqL / ئوقۇغۇچىلارنىڭ جاۋابلىرىدىن سۈيۈنۈپ قالدىم . ئۇلار بالىلارغا توغرا يېتەكچىلىك قىلماسلىقنىڭ زىيىنى، ئۆزىنىڭ تىلىنى ئۇنتۇپ قىلىشنىڭ زىيىنى توغۇرسىدىكى نۇرغۇن مەسىلىلەرنى تارتىپ چىقاردى. DGdSu6s$ l"!.aIY"e يەنە تۆۋەندىكى رەسىمنى كۆرسەتتىم . a9}cpfG=)
Aki8# [attachment=577] 30g-J(Zg v"6q! ئىمتىھان مەيدانىدىكى بۇ كۆرۈنىش بالىلارنىڭ تۇرمۇشىغا يىقىن بولغاچقىمىكىن ، قىزىقارلىق تېمىلارنى بەلگىلەپ ، بۇ خىل قىلمىشنىڭ زىيانلىق تەرەپلىرى سۆزلەندى. $d%m%SZxv W1M<6T.{7 ئۇندىن كېيىن تۆۋەندىكى رەسىمنى كۆرسەتتىم . #rqLuqw |2AK~t|t
[attachment=578] 3D[IZ^%VtM N^xnx< ئائىلىلەردىكى ناچار ئادەتلەر، كىشلىرىمىزدىكى ئېغىزدىلا دەپ ئەمەلىيەتكە ئەھمىيەت بەرمەسلىك مەسلىسى تەنقىد قىلىنغان رەسىم ئارقىلىق بالىلار كۈندىلىك تۇرمۇشىدا ئۇچراتقانمۇ قانداق،شۇنداق ئەمەلىي مېساللارنى ۋە بۇ ھەقتە ئويلىغانلىرىنى سۆزلەپ ئۈلگۈردى. 1om :SHw :% )va ئەڭ ئاخىردا مۇنۇ رەسىمنى كۆرسەتتىم . &z8@ rk| lX/s
Q [attachment=579] yt}Ve6 m !E8y!|7$ رەسىمدىكى كۆرۈنىشنى كۈزىتىپ سۆزلەپ بېقىش، ماۋزو قويۇپ بېقىش، كېڭەيتىپ يېزىپ بېقىش باسقۇچلىرى ئورۇندالدى. ئوقۇغۇچۇم قەيسەر « ئۆمۈچۈك تور تارتقان دوپپا» « تەتۈرلۈك يۇقال ! » « ئىمتىھان مەيدانىدىكى قىزىقارلىق شەرتلىك بەلگىلەر » دېگەندەك ماۋزولارنى قۇيۇپ ساۋاقداشلىرىنى ھەيران قالدۇردى. ئوقۇغۇچىلار قويغان ماۋزولىرىغا ئاساسەن ئەسەرلىرىنى يېزىپ باشلاپ ئوقۇپ باقتى... دەرسنىڭ جەريانىنى خەنزۇچىدىن چىققان ئوقۇغۇچۇم مەكتەپ مۇدىرىغا دەرس مەزمونىنى تەرجىمە قىلىپ ئۈلگۈرگەن ئىدى. {Y6U%HG{{r .w/w]
Eq دەرسنىڭ پىكىر يولى : تەسەۋۋۇرنى قوزغاش، ئۆزىمىزنى چۈشىنىش، ئەتراپتىكى مەسىلىلەرنى كۈزىتىش ۋە مەسىلىلەرنىڭ توغرا- خاتالىقىغا ھۆكۈم قىلىشنى بىلىش ،ئويلىغانلىرىنى قەلەمدە ئىپادىلەشنى مەشىق قېلىشقا يېتەكلەش ئىدى. }m0*w3 s9+Rq*Qd دەرسمۇ ئۆتۈلۈپ تۈگىدى . قايسى كۈنى بىر ژورنالدا كۆرگەن مۇنۇ ھېكايىنى ئەسلەپ قالدىم : 2kb<;Eh`G rT7W_[&P « بىر دېھقاننىڭ بىر ھورۇن ئىشىكى بار ئىكەن. ھورۇنلىقىدىن ئورنىدىن يۈلەپ تۇرغۇزغۇدەك بولىدىكەن .ئۇنىڭدىن جاق تويۇپ سېتىۋەتمەكچى بولۇپ ، بىرنەچچە كۈن بازارغا ئېلىپ چىقىپتۇ .لېكىن ھېچكىم بۇ ئىشەكنى ئالماپتۇ . بىر كۈنى ئىشەكنى يەنى بازارغا ئېلىپ چىقىپتۇ . ئۆزى ئويلىغان باھادىنمۇ ياخشىراق باھاغا سېتىپتۇ. ئۇ ئادەم ئىشەكنى ئېلىپ مېڭىش ئالدىدا ساتقۇچى : l{ <+V) _W]R|kYl$' - بۇ ئىشەك بەك ھورۇن. ئىشەكنىڭ كەمچىلىكىنى دەپ قوياي دىدىم،- دەپتۇ .
zGgPW Sv3O${B| - مەن بۇ ئىشەكنىڭ ھورۇنلىقىنى بىلىمەن، بۇ ئىشەكنى چۇقۇم ئىشچان ئىشەككە ئايلاندۇرىۋېتىمەن،- دەپتۇ . ?1Os%9D* )1?#q[
x - ئۆىگە قايتىپ ئىشەكنى ھارۋىغا قىتىپ . بېشىنىڭ ئۈستىگە بىر تاياقچىنى ئىگىزرەك قىلىپ باغلاپ ، بىر باغلام بېدىنى ئالدىغا ساڭگىلىتىپ قۇيۇپتۇ ، xs#g ,GOH8h ئىشەك بېدە يېيىش ئۈچۈن تازا يۈگۈرۈپتۇ ...» 1N\/61+aA )LC"rSNx% كىچىككىنە ھېكايىدە نۇرغۇن پەلسەپىۋى قائىدە بار. قىسقا مۇددەتلىك نىشان بىلەن ئىلگىرىلەشنىڭ مۇناسىۋىتى،ئىلھاملاندۇرۇش بىلەن ئىلگىرىلەشنىڭ مۇناسىۋىتى، ئۇسۇل – چارە بىلەن نەتىجىنىڭ مۇناسىۋىتى .بىر پۈتۈن چەمبىرەك ھاسىل قىلغان بۇ مۇناسىۋەتلەر ئەمىلىيەتتە دەرسخانىمىزدىمۇ كۈندە بىزگە پۇتلىشىپ تۇرىدۇ. بەزىدە ئۇنى كۆرۈپ قالىمىز، بەزىدە توپ قىلىپ تېپىۋېتىمىز، بەزىدە كۆرمەسكە سالىمىز.كۆرۈش بىلەن كۆرمەسلىك ئارىسىدا تەمتىرەۋاتقان ئوقۇغۇچىنىڭ مەنپەتى 20 ،30 يىلدىن كېيىن ئۆز ئورنىنى تاپىدۇ. ئۇ مەۋجۇدلۇقنىڭ شوتىسى بولۇپ ،تەرەققىياتنىڭ ئىشىكىنى ئېچىشىمۇ ، خارابلىشىشنىڭ ئەخلەتلىرىگە بىزنى كۆمىۋېتىشىمۇ مۇمكىن. Y
mvd3> _
zSd!n تاگورئېيتقىنىدەك : «ھېرىپ – چارچاپ كەتكەن دەۋرنىڭ مانانلىرى ئىچىدە ،سېنىڭ چەكسىز خىياللىرىڭ ئاسماننىڭ كۆكۈچ رەڭلىرى قوينىدىن گەۋدىلىنىدۇ .» JjMa 33},lNS| بىزدىكى ساپ ئوقۇتقۇچىلىق روھىمۇ ،دەۋىرنىڭ بوران چاپقۇنلىرىدىن كېسىپ ئۆتۈپ ،نەتىجە ،مۇۋاپىقىيەت ئاسمىنىدا چاقنىغۇسى! X 0vcBHh
|