查看完整版本: [-- ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى:سۈپەت --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى:سۈپەت [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

tawpek 2012-11-21 18:20

ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى:سۈپەت

  !>XG$-$`Z  
g Z3VT{  
ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى s=`1wkh0  
YpQ/ )fSEV  
سۈپەت | >xUgpQi  
(1سائەت) yO Cv-zm  
ئوقۇتۇش نىشانى *au&ODa  
1.سۈپەت سۆز تۈركۈمى توغرىسىدىكى نەزىرىيەۋىي بىلىملەرنى ئەستە ساقلاش. cWIX!tc8  
L+Q"z*W  
2.سۈپەتلەرنىڭ  گراماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرىنى ئەستە ساقلاش. d#7 z N  
=g' 7 xA  
  2#'{Q4K  
مۇھىم ۋە قىيىن نوقتىلارنى چۈشىنىش ]t_AXKd  
1.سۈپەت سۆز تۈركۈمى ئېنىقلىمىسىنى ئەمەلىيەتكە تەدبىقلىغان ئاساستا بىلىش. H@2JL.(k  
PIP2(-{ai  
2.سۈپەت سۆز تۈركۈمىنى ئەمەلىيەتتە جانلىق ئىشلىتەلەيدىغان ۋە ئايرىپ بېرەلەيدىغان بولۇش. w'ZL'/d  
/HH5Mn*  
  fKIwdk%!-  
6 grJoim|  
ئوقۇتۇش شەكلى ("o  
يىتەكلەش، ئىلھاملاندۇرۇش، قوزغىتىش، مىسال، ئۈلگە كۆرسىتىش. 34U/"+|z  
x_{ua0BLDf  
  ^*'|(Cv  
9+h9]T:9  
ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇلى %k{~ F a  
بۇ سائەتلىك «ئۇيغۇر تىلى مۇننبىرى» ناملىق مەزمۇنىنى ئوقۇتۇشتا ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارغا سۈپەت سۆز تۈركۈمى ۋە ئۇنىڭ گراماتىكلىق خۇسۇسىيىتى توغرىسىدا ئايرىم- ئايرىم چۈشەنچە بېرىپ ئۆتىمەن. يەنى: O[y.3>l[s  
L7_Mg{  
سۈپەت_ ئانا تىلىمىزدىكى شەيئىلەرنىڭ تۈرلۈك بەلگىلىرىنى بىلدۈرىدىغان سۆز تۈركۈمى سۈپەت دەپ ئاتىلىدۇ. :+ @-F>Q  
-w=rNlj  
مەسىلەن: ئاق، قىزىل يېشىل، چېچەن، ھورۇن، تۇزلۇق... PHi'&)|  
F}< &@7kF  
سۈپەتلەر ئادەتتە «قانداق؟» دېگەن سۇئالغا جاۋاب بولۇپ كېلىدۇ. s ,\w00-:  
l!Z>QE`.S  
سۈپەت دەرىجىلىرى @5\OM#WT~&  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلىمىزدىكى شەيئىلەرنىڭ بەلگىلىرى دەرىجە جەھەتتىن پەرقلىنىدۇ، شۇنىڭ ئۈچۈن تىلىمىزدىكى سۈپەتلەر تۆۋەندىكى دەرىجىلەرگە بۆلۈنىدۇ.  Us k@{  
G%;XJsFGp  
ئەسلى دەرىجە_ ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلىمىزدىكى شەيئىلەرنىڭ بەلگىلىرىنى ئەينەن ئىپادىلەيدىغان سۈپەت دەرىجىلىرى سۈپەتلەرنىڭ ئەسلى دەرىجىسى دەپ ئاتىلىدۇ. 7 ;|jq39  
Vm_y,;/(-R  
مەسىلەن: ئاق، قارا، كۆك يېشىل، خۇشخۇي، قەيسەر، كۆركەم، تاتلىق، يۇمشاق .... jr~ +}|@{  
u3Z*hs)Z%  
كېمەيتمە دەرىجە_ ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلىمىزدىكى شەيئىلەرنىڭ بەلگىلىرىنى ئەسلىدىكىدىن ئاجىزلاشتۇرۇپ ئىپادىلەيدىغان سۈپەت دەرىجىلىرى سۈپەتلەرنىڭ كېمەيتمە دەرىجىسى دەپ ئاتىلىدۇ. ئۇ ئەسلى دەرىجىدىكى سۈپەتلەرگە «وش- إش، غۇچ- مىتۇل، راق- رەك» قوشۇمچىلىرىنىڭ ئۇلىنىشى بىلەن ياسىلىدۇ. Ig"Krz  
u]@``Zb|  
مەسىلەن: ئاقۇچ، قارامتۇل، كۆكۈچ ياخشىراق، كىچىكرەك، ساغۇچ .... ;T/W7=4CZ  
]n${j/x  
ئاشۇرما دەرىجە_ ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلىمىزدىكى شەيئىلەرنىڭ بەلگىلىرىنى ئەسلىدىكىدىن ئاشۇرۇپ ئىپادىلەيدىغان سۈپەت دەرىجىلىرى سۈپەتلەرنىڭ ئاشۇرما دەرىجىسى دەپ ئاتىلىدۇ. ئۇ ئەسلى دەرىجىدىكى سۈپەتلەرنىڭ بىرىنچى بوغۇمىدىكى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ئاخىرىغا «پ» تاۋۇشىنى قوشۇپ ئاندىن سۈپەتنى تولۇق ئېيتىش يولى بىلەن ياسىلىدۇ. #~I%qa"_pa  
,COSpq]6  
مەسىلەن: قىپقىزىل، كۆپكۆك، يېپيېڭى، ساپساق .... aN ). G1  
}%| (G[  
ئەركىلەتمە دەرىجە_ ھازىرقى زامان ئۇيغۇر تىلىمىزدىكى سۈپەت ئىپادىلىگەن بەلگىنى سۆزلىگۈچىنىڭ ئامراقلىق ھېسياتى بىلەن ئىپادىلەيدىغان سۈپەت دەرىجىلىرى سۈپەتلەرنىڭ ئەركىلەتمە دەرىجىسى دەپ ئاتىلىدۇ. ئۇ ئەسلى دەرىجىدىكى سۈپەتلەرنىڭ ئاخىرىغا «غىنا، قىنا، گىنە- كىنە» قوشۇلۇشى بىلەن ياسىلىدۇ. zc'!a"  
_T 6WA&;8  
مەسىلەن: ئۇماققىنا، چاققانغىنا، كىچىككىنە.... qdCa]n!d  
]Q-ON&/  
سۈپەتلەرنىڭ جۈملىدىكى ۋەزىپىسى nFzhj%Pt;  
1.سۈپەتلەر جۈملىدە ئىسىملارنىڭ ئالدىدا كېلىپ ئېنىقلىغۇچى؛ پېئىللارنىڭ ئالدىدا كېلىپ ھالەت بولۇپ كېلىدۇ. UN`-;!  
bo <.7  
2.سۈپەتلەر جۈملىدە جۈملىنىڭ ھەرقانداق بۆلىكى بولۇپ كېلەلەيدۇ. B:n9*<v(  
TA`*]*O(  
3.بىرقىسىم سۈپەتلەر جۈملىدە ئىسىم رولىدا كېلىدۇ، ئەمما ئۇنى بۇ چاغدا ئىسىم دېمەستىن يەنىلا سۈپەت دەپ قارايمىز. -J:](p   
JR$Dp&]I  
مەسىلەن: ئەقىللىق ئوقۇر، ئول بىلىملىك بولۇر.... er+m:XuV  
_&XT =SW}  
  y`mEsj  
5;>M&qmN  
تاپشۇرۇق: GaSk &'n$Y  
دەرسلىك كىتابنىڭ 232-بېتىدىكى كۆنۈكمە مەشىقىنى ئىشلەپ كېلىڭ. iq5h[  
4D$$KSa  
  l"IBt:  
O *H:CW  
  +@Fy) {C7  
#c+N}eX{  
  bk2 HAG  
Hi,_qlc+  

tunyukuk 2012-11-21 22:49
ئەجىرنىڭ تېگى ئالتۇن ، ئەجرىڭىزدىن گۈللەر ئۈنگەي! e&]XiV'  
 ئىلگىرىكى كىتابلاردا مۇشۇ  سۈپەت دېگەننىڭ دەرىجىلىرىنى تۆت تۈرگە يىغىنچاقلاپ ناھايىتى توغرا قىلغانىدى. لېكىن تولۇق ئوتتۇرىنىڭ 2008-يىلى نەشىر قىلىنغان يېڭى دەرسلىكىدە يەنە بەش قىلىپ كۆرسىتىپتۇ. مېنىڭچە  ئاشۇرما دەرىجە بىلەن كېمەيتمە دەرىجە بولغانىكەن ئىككىسى تەبىي ھالدا سېلىشتۇرمىنى ھاسىل قىلىپ بولىدۇ. بۇنىڭغا يەنە «سېلىشتۇرما دەرىجە» نى قوشۇشنىڭ ھاجىتى يوق. يەنە كېلىپ قوشۇمچىسىمۇ پەقەت «-راق،  -رەك» تىن ئىبارەت. بۇ قوشۇمچىدىمۇ پەقەت كېمەيتمە دەرىجە ئىپادىلىنىپ تۇرىدۇ. سىزنىڭ دەرس لايىھەڭىزدىن قارىغاندا، تولۇقسىزنىڭ دەرسىدە سۈپەت دەرىجىسى تۆت تۈر بويىچە كۆرسىتىلگەن ئوخشايدۇ-ھە. 7{ 
مانا بۇ توغرا بوپتۇ.

ئوتقاشئەرقۇتى 2012-11-22 00:01
ئىنسان چۇقۇم ئانا تىلىنى ئۈگۈنىشى  كېرەك ،ئۆز ئاناتىلىغا ياخشى ئۈگۈنىشتە چۇقۇم گىرامماتكىسىغا پىششىق بۇلۇش كېرەك.بىزگە ياخشى بىلىمنى يەتكۈزۈپسىز  ،ئەجرىڭىزگەرەھمەت .

tursun 2012-11-22 11:19
ئىزدىنىش ھەم كۈزىتىش .. D:.^]o[  
سىز ئۈچۈن بولدى-نىشان. Fb-NG.Z#  
ئوقۇتۇش لاھىيەسى.... E}" &? oY  
بىزنى قىلدى ھەم مېھمان... M_*w)<  
شاتلاندىم، ;39{iU. m  
خوشلۇقۇمدىن نىمە دەي سىزگە...؟ b<:s{f"t,  
سىزدىن ئالسۇن... T,H]svN5p  
مۇنبەردە نىمە دەرىنى بىلەلمىگەنلەر... 0Fi7|  
كۆپ تەلىم-ئىمان...! MN1|k  
kxf'_Nzy  
قوللىڭىزغا دەرت تەگمىسۇن ئاغىنەم تەۋفېق،كۆپ تەشەككۇر...!   

tawpek 2012-11-22 11:29
كالىندار پىلان تۈزگۈچى بۇ دەرىسنى 4 سائەتلىك قىلىپ تەييارلاپتىكەن. S++}kR);  
i\`[0dfY  
بۇ ھەقتىكى تەييارلىقلار بولسا يوللاپ قويغايسىلەر.

ئەكبەرنىياز 2012-11-22 14:12
تۇنيۇقۇقۇق مۇئەللىم ناھايتى ياخشى بىر مەسىلە ئۈستىدە توختىلىپتۇ ، مەنمۇ شۇ خىل قاراشتا، بىراق بىزدىكى ماتىرياللار ...

tawpek 2012-11-29 19:48
ھەرئىككى خىل تۈرگەبۆلۆشنى بىلدۈرۈپ قويساق بولغۇدەك

جانۇم 2013-02-18 11:49
مېنىڭچە ئۇيغۇر تىلى بىلىملىرىنى بىرلىككە كېلىشتە، ئورتاق پىكىردە تۇرۇپ ئۆگىنىشنى ئاساس قىلىشىمىز كېرەك دەپ قارايمەن. تۈرلەرگە بۆلۈشتە ھىسسىياتنى ئەمەس تىلنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىنى چىقىش كېلىش كېرەك. تىلىمىزدا بار تۈرى ھېلىغۇ بەش تۈركەن 50تۈر بولسىمۇ زارلانماي ئۆگىنىشىمىز كېرەك دەپ قارايمەن.

جانۇم 2013-02-18 11:53
بۇ دوستىمىز بەك ياخشى تېمىنى يوللاپتۇ. بەك خوش بولدۇم.

جانۇم 2013-02-18 11:53
      

نازىم 2013-02-23 22:01
ئۇيغۇر تىلى دەرىسىدىن دەرس تەييارلاش ئۇسۇللىرىنى كېڭەيتىشتە ياخشى ماتىرتىريال ئىكەن...

ئايدۇدۇ 2013-03-11 12:56
  

تىلداش 2013-03-11 17:22
1.سۈپەتكە بېرىلگەن ئىنىقلىما مەزمۇدىن قارىغاندىمۇ، ئۇ <<شەيئىلەرنىڭ بەلگىنسى>>نى ئېنىقلاپ كېلىدۇ.شۇڭا سۈپەتنىڭ ئۆزىدىكى ۋەزىپە ئۆتەش خۇسۇسيىتى_ ئېنىقلىغۇچى بولۇشتىنلا ئىبارەت. ئۇنىڭ رەۋىشنىڭ رولىدا كېلىشى بولسا، ئۆزى ئېنىقلاپ كەلگەن(جۈملىنىڭ پېئىلدىن بولغان خەۋىرىگە بىۋاستە باغلانغان)ئىسىمنىڭ ئورنىغا ئالمىشىپ كەلگەندىن بارلىققا كېلىدىغان_ئىككىلەمچى ۋەزىپىسىدىن ئىبارەت.بۇ ئەھۋالنى بىز <<سۈپەتلەرنىڭ رەۋىشلىشىشى>>دەپ ئاتاپ، ئاندىن <<ھالەت ۋەزىسىدە كېلىدۇ>> دەپ ھۆكۈملەيمىز. ئەمدى ئۇنىڭ خەۋەر ۋەزىسىنىدە كېلىشىگە كەلسەك،بۇمۇ <<ئېنىقلىغۇچى بولۇش>> تىن ئىبارەت ئەسلىدىكى خۇسۇسيىتىدىن كەلگەن دەپ قاراشقا بولىدۇ.چۈنكى ئىنقلىغۇچى رولىدا كەلگەن سۈپەت ئالاھىدە گەۋدىلەندۈرۈلۈپ،پىكىرنىڭ بايانىنى بىلدۈرگەندە، يەنى ئېنىقلىغۇچى-ئىنىقلانغۇچى>>مۇناسىۋەتتىكى سۆز بىرىكمىسىدە ئىپادىلەنگەن ئۇقۇم،ئوي-پىكىرنى ئىپادىلەيدىغان جۈملە شەكلىگە كىرگەندە،ئاندىن ئىنىڭلىغۇچى بولۇپ كەلگەن سۈپەت_ خەۋەر ۋەزىپىسىدە كېلىدۇ.مەسىلەن:<<قىزىل ئالما>>(بىرىكمە)، `@3{}  
<<ئالما قىزىل>>(جۈملە). "50 c 
مۇشۇ نۇقتىدىن قارىغاندا، <<سۈپەتلەر جۈملىدە جۈملىنىڭ ھەرقانداق بۆلىكى بولۇپ كېلەلەيدۇ>>دېگەن چۈشەندۈرۈشكە<<سۈپەتلەر ئىسىملاشقاندا.....كېلەلەيدۇ>>دەپ چەكلىمە سۆز قىستۇرۇپ_ئىزاھلاپ كۆرسەتكەندە، لايىھىدىكى كۆرسەتمىلەر بىرقەدەر كونكىرتلىشامدىكىن دەپ قارايمەن. L$t.$[~L  
2.سۈپەتلەرنىڭ سېلىشتۇرما دەرىجىسىنى كېمەيتمە دەرىجىگە قوشۇۋېتىشتە، تىل ئەمىليىتىگە نەزەر ئاغدۇرمىساق بولمايدۇ. چۈنكى تىلىمىزدىكى<<كىچىكرەك>>نى كېمەيرتمە دەرىجە دەپ قارىساق، <<چوڭراق>>مۇ شۇ دەرىجىگە كىرىپ قالىدۇ. شۇڭا يەنىلا سېلىشتۇرما دەرىجىنى ئايرىپ ئوقۇتۇشقا توغرا كېلىدۇ. [zJ|61^  
يۇقۇردىكى دەرس لايىھىسىگە مىھنەت سىڭدۈرگەن كەسىپداشقا ئالاھىدە تەشەككۈر. B=}s7$^  
ئىنكاس نىيىتىمىزنى باشقىچە چۈشىنىپ قالماسلىقىڭىزنى ئۈمىد قىلىمىز.پەقەت شەخسەن_يۈزەكى كۆزقارىشىمىزنى ئوتتۇرىغا قويۇپ ئۆتتۇق.

بابۇر0725 2014-02-18 11:24
گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيىتىگە سەل ئەھمىيەت بىرىش يىتەرسىزمۇ قانداق مۇمكىن بولسا تۇلۇقلاش زۆرۈركەن


查看完整版本: [-- ئۇيغۇر تىلى مۇنبىرى:سۈپەت --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled