查看完整版本: [-- ئېكسكورسىيە ۋە ساياھەت ئەسەرلىرىنى يېزىش --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> تولوقسىز 9- يىللىق تىل-ئەدەبيات تەييارلىقلىرى -> ئېكسكورسىيە ۋە ساياھەت ئەسەرلىرىنى يېزىش [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

tawpek 2012-11-02 13:51

ئېكسكورسىيە ۋە ساياھەت ئەسەرلىرىنى يېزىش

ئادەتتىكى سىنىپلار ئۈچۈن 8-يىللىق
2006- يىلى  - ئاينىڭ – كۈنى
(3 سائەتلىك دەرس)
 
يېزىقچىلىق 
( ئېكسكورسىيە ۋە ساياھەت ئەسەرلىرىنى يېزىش)



 
 
 


1-         سىز قايسى جايلارنى ئىكسكورسىيە قىلىپ باققان؟

2-         سىز ئۆزىڭىزنى مەن ئەسەر يازغاندا تىنىش بەلگىلىرىگە تولۇق ئەمەل قىلىپ كىتەلەيمەن دەپ قارامسىز؟

 


 

 

 


چۈشىنىش:ئىكسكورسىيە ۋە ساياھەت جەريانىدا قانداق قىلىشنىڭ لازىملىقىنى چۈشىنىش.

ئەستە ساقلاش:يېزىشنىڭ تەرتىۋىنى ئەستە ساقلاش.

قوللىنىش: ساياھەت ئەسەرلىرىنى قانداق يېزىشنى بىلىش.

 ئوقۇتۇش قوراللىرى:دەرسلىك كىتاب .

ئۆگىنىش ئۇسۇلى:ئوقۇش، تەشكللەش، شەخسلەر ئارا مۇزاكىرىگە تەشكىللەش، گورۇپپىلار ئارا مۇزاكىرىگە تەشكىللەش، يېتەكچىلىك قىلىش،قوزغىتىش، ئىلھاملاندۇرۇش.

مۇھىم نوقتا: ئىكسكورسىيە ۋە ساياھەت جەريانىدا قانداق قىلىشنىڭ لازىملىقىنى بىلىش.

  قىيىن نوقتا:ساياھەت ئەسەرلىرىنى قانداق يېزىشنى بىلىش.

 

1-ئالدى بىلەن ئېكسكورسىيە ۋە ساياھەت جەريانىدا كۆزىتىش، ئاڭلاش ۋە ئوقۇش ئارقىلىق ئۇچۇر توپلاشقا كۆڭۈل بۆلۈش، ئېكسكورسىيە قىلغان ئورۇننىڭ تارىخىي ، كۆلىمى، ئالاھىدىلىكىنى، ساياھەت قىلغان جايدىكى مەنزىرە، نەرسىلەر، قۇرۇلۇشلارنىڭ ئالاھىدىلىكىنى، ساياھەت قىلغان جايدىكى ئىجتىمائى تۇرمۇش، مىللىي ئۆرپ- ئادەت، مەشھۇر ئاسارە- ئەتىقىلەرنى چۈشىنىش توغرا بولۇش، ساختىلىق ئارلىشىپ قالماسلىقى ھەققىدە چۈشەنچە بېرىلدۇ.

 

2-ساياھەت، ئېكسكورسىيە، ساياھەت ئەسەرلىرىنىڭ ۋاقتىنىڭ ئىلگىرى- كىيىنلىك تەرتىپى، ئورۇن تەرتىپى بويىچە يېزىلىدىغانلىقى ھەققىدە چۈشەنچە بېرىلىدۇ.

 

3-ساياھەت، ئېكىسكورسىيە ئەسەرلىرىنى شەكلى ئەركىن، ئۇسلۇبى ھەر خىل بولسىمۇ، كۈندىلىك خاترە ۋە ئىپىك نەسىر شەكلىدە يېزىلىدىغانلىقى، ئوقۇغۇچىلار كۆرگەن- ئاڭلىغانلىرى، ماڭغان- تۇرغان پائالىيەتلىرىنى كۈندىلىك خاتىرە شەكلىدە خاتىرلەپ، ئاندىن ئۇنى رەتلەپ، ئۇنىڭغا ئۆزىنىڭ كۆز قارىشى، پوزىتسىيىسى، ھېسياتىنى قۇشۇپ، كۈندىلىك خاتىرە، ( ئەدەبىي خاتىرە) ، ساياھەت خاتىرىسى شەكلىدە يېزىپ چىقسىمۇ بولدىغانلىقى ھەققىدە دەسلەپكى چۈشەنچىگە ئىگە قىلىنىدۇ.

 

4-187- بەتتىكى 1- تەلەپتە ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزلىرىنى « تېما» تاللاپ ساياھەت خاتىرىسى يېزىشقا ئويۇشتۇرۇلىدۇ، بۇنىڭدا ياخشى يېزىلغانلىرىنى ئۆلگە قىلىپ، سىنىپتا ئوقۇش ئېلىپ بېرىلىدۇ.

 

5-187- بەتتىكى 2- تەلەپتە ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزلىرىگە قالدۇرۇلدى. بۇنىڭدا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ساياھەت خاتىرىسى يېزىشتىكى تەلەپلەرنى ئەستە ساقلاش ئالاھىدە تەكىتلىنىدۇ.

 

6-187- بەتتىكى 3- تەلەپكە ئاساسەن ئوقۇغۇچىلارغا 7- يىللىق 1- قىسىمدىكى « كەچ كۈز» دېگەن ئەسەرنى قايتا ئوقۇشقا ئىلھاملاندۇرۇپ، كۈزدىكى مەنزىرىنىڭ ئالاھىدىلىكىنى چىڭ تۇتۇپ ئۆز يۇرتىنىڭ كەچ كۈزدىكى مەنزىرسىنى تەسۋىرلەپ مەنزىرە تەسۋىرى يېزىشقا ئورۇنلاشتۇرۇلىدۇ.

بۇ ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ يېزىقچىلىق ئىقتىدارى ئاشۇرۇلىدۇ.

 

7- ياخشى يېزىلغان ئەسەرلەر تاللىنىپ، ئۆلگە قىلىنىپ، سىنىپتا ئوقۇش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ يېزىقچىلىق قابىلىيىتىنى ئۆستۈرۈشكە ئەھمىيەت بېرىلىدۇ.

 



 


                        

 

ئېكىسكورسىيە ۋە ساياھەت  كۆزىتىش، ئاڭلاش، ئوقۇش     
ساياھەت خاتىرىسى يېزىش ئۆزگەرتىش، مۇكەممەل ئەسەر قىلىش  .

 

دەرستىن كېيىنكى تەسىرات:

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تەستىقلىغۇچى:     

2006-يىل  - ئاينىڭ – كۈنى
 


tursun 2012-11-02 15:39
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم تەۋفىقداشلار...؟! تەۋفىق ئۇستاز بىز ئۈچۈن مول داستىرخان
سىلىپ ساقلاۋاتىدۇ.نىمە ئۈچۈن ئۇستازنىڭ بۇ داستىرخىنىدىن ھوزۇرلانمايمىز؟
ئۇخلاپ ياتمايلى...تۇلپارلارنىڭ ماھارىتىدىن زوق ئالمايلىمۇ...!؟ بارىكاللا ئۇستاز
تەۋفىق...!     

tawpek 2012-11-20 19:06
بۇ دەرىس قوشتىل ۋە ئادەتتىكى سىنىپلارنىڭ ئىككىلىسىدە باركەن.


查看完整版本: [-- ئېكسكورسىيە ۋە ساياھەت ئەسەرلىرىنى يېزىش --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled