查看完整版本: [-- تولۇق 2-يىللىق سىياسەت ئىمتىھانى (ناتىۋان) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> سىياسى -تارىخ -> تولۇق 2-يىللىق سىياسەت ئىمتىھانى (ناتىۋان) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

natiwan 2012-10-24 22:40

تولۇق 2-يىللىق سىياسەت ئىمتىھانى (ناتىۋان)

ئارال بازارلىق ئوتتۇرا مەكتەپ 2012-2013-ئوقۇش يىلى 1- مەۋسۈملۈك 2-بۆلەك ئىمتىھان سۇئالى
تولۇق ئوتتۇرا 2-يىللىق  ئۈچۈن .   پەن تۈرى: (سىياسەت)
ئىمتىھان ۋاقتى: (   90  )  مىنۇت .              تۇلۇق نۇمۇر : 100 نۇمۇر

سۇئاللار    Ⅰ    Ⅱ    Ⅲ    Ⅳ    Ⅴ    Ⅵ    Ⅶ    جەمئى نۇمۇر
ئېرىشكەن نۇمۇر                                
   I. توغرا جاۋاپنى تاللاڭ (15×3=45分)
تۆۋەندىكى 4خىل  جاۋاپ ئىچىدە پەقەت بىرسىلا توغرا، توغرا دەپ قارىغان جاۋاپنىڭ ھەرپ بەلگىسنى تىرناق ئىچىگە يىزىڭ.
1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    جەمئى نۇمۇر
                                                                                
1.(            ) مەدەنىيەتنىڭ ئاساسىي ۋاستىسي  سۈپىتىدە مەدەنىيەت  تەرەققىياتىنىڭ ئىزلىرى  ۋە مول  نەتىجىلىرىنى  خاتىرىلىدى.
A.يېزىق             B .  تارىخىي  كىتاپلار           C.مۇزىكا               D.رەسىم
2 «بارلىق مەۋجۇداتلار  تەڭ يىتىلسىمۇ  بىرـ بىرىگە  زىيان- زەخمەت يەتكۈزمەيدۇ »دا ،جۇڭخۇا  مەدەنىيىتىنىڭ  (         )  مەركەزلىك  ئەكىس ئەتتۈرۈلىدۇ.
A.ئۇراق  تارىخقا  ئىگە ئىكەنلىكى                 B.مەزمونىنىڭ   موللۇقى

  
C.ئىجادچانلىقى                    D.كەڭ  قۇرساقلىقى    
3.بىر  مىللەت تارىختىن  ئايرىلىپ قالسا  ،ئۇنىڭدىن  تەبىئي  ھالدا  ئۈمىد  قالمايدۇ .مەدەنىيەتتىن ۋاز   كەچكەندە ، ئىلىگرىلەش روھىدىن مەھرۇم  قالىدۇ . بۇ  بىزگە  (        ) نى  چۈشەندۇرىدۇ.
A.مەدەنىيەتنىڭ  مىللەتنىڭ داۋاملىشىشىنىڭ مۇھىم  بەلگىسى ئىكەنلىكى                      
   B.تارىخقا  قايتقاندىلا  تېخىمۇ  گۈزەل  كىلەچەكنى  ياراتقىلى  بۇلىدىغانلىقى
     C.مىللەتنى گۈللەندۈرۈش ئۇچۈن جۇڭخۇا مەدەنىيىتىنىڭ يېڭى شانلىق نەتىجىلىرىنى يارىتىش  كېرەكلىكى  
       D . مەدەنىيەتنىڭ  جەمىئيەتنىڭ ئالغا بېسىشىدىكى ھەل  قىلغۇچ ئامىل  ئىكەنلىكى
4. يېڭى تارىخي شارائىتتا  مىللىي  روھنى زور كۈچ  بىلەن  يىتلدۇرۇشىمىز  ۋە  ئەۋج  ئالدۇرۇشىمىز  كېرەك .چۈنكى   (                  )
A.مىللي  روھ  دەۋىر خاراكتىرىگە ئىگە ئەمەس ، ھەرقانداق دەۋىردە  ۋاقتى  ئۆتمەيدۇ.               B. ۋەتەنپەرۋەرلىك كونكىرىت ئەمەس ،بەلكى ئابىستىراكىت بۇلىدۇ          
   C.بىر  مىللەتنىڭ  مىللى روھى بولمىسا ،دۇنيا مىللەتلىرى ئارىسىدا  پۇت تىرەپ تۇرالمايدۇ .                 D. مىللى روھى بىر  دۆلەتنىڭ  ئونىۋىرسال  دۆلەت كۈچىدىكى ھەل  قىلغۇچ  ئامىل
5. سوتسىيالىستىك بازار ئىگىلىكىنىڭ تەرەققىي قىلىش ئارقىسىدا مەدەنىيەت بازارلىرى مىسىلسىز جالاندى ،كىشىلەر مەدەنىيەت تۇرمۇش داۋامىدا    (     )
A.مەنىۋى جەھەتتىن تاۋلىنىشقا ئىرىشتى          B.پاسسىپ تەسىرنى قۇبۇل قىلدى
     C.كۆپ تاللاشقا دۇچ كەلدى                    D .نىمە قىلارىنى بىلمەي قالدى.
6.‹‹مودىنى ئۇلۇغلىغانلىق يېڭى مەدەنىيەتنى ئۇلۇغلىغانلىق››دېگەن بۇ قاراش     (     )
A.توغرا،چۈنكى يېڭى مەدەنىيەتنى ئۇلۇغلاش بىلەن مۇدىنى ئۇلۇغلاش تامامەن بىردەك .
.    B.خاتا،چۇنكى مودا نەرسلەرنىڭ يىڭى مەدەنىيەت بۇلۇشى ناتايىن.
     C.توغرا،چۈنكى يىڭى مەدەنىيەتتە كۆپ ھاللاردا بىر قەدەر مودا نەرسىلەر بۇلدۇ.
D.خاتاچۈنكى يېڭى مەدەنىيەتنىڭ مودا نەرسە بۇلۇشى مۇمكىن ئەمەس.
     7.ھازىرقى جۇڭگودا بىز تەشەببۇس قىلىۋاتقان ئاممىۋى مەدەنىيەت (     )بۇلۇشى كېرەك،
(1)خەلققە يۈزلەنگەن مەدەنىيەت(2)خەلىقنىڭ مەنپەئەتى ۋە ساداسىنى ئەكىس ئەتتۈرىدىغان مەدەنىيەت(3)خەلق ئاممىسى ياقتۇرىدىغان مەدەنىيەت (4)سوتسىيالىستىك مەدەنىيەت
  A.(1)(2)(3)       B(2)(3)(4)      C.(1)(3)(4)       D. (1)(2)(3) (4)  
8.چىرىك مەدەنىيەتنىڭ خەۋپى بولسا (      )
(1).كىشلەرنىڭ مەنىۋى دۇنياسىنى چىرىتىدۇ     (2)   مىللى روھنى چىرىتىدۇ       (3)ئىلغار ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنىڭ تەرەققىياتىغا توسقۇنلۇق قىلىدۇ  (4)سوتسىيالىزىم ئىشلىرىغا خەۋپ يەتكۈزىدۇ
A. (1)(2)(3)            B(2)(3)(4)        C.(1)(3)(4)      D. (1)(2)(3) (4)
9.جوڭگوچە سوتسىيالىستىك مەدەنىيەت مەيلى ئىدىيۋى مەزمۇن جەھەتتىن بولسۇن ياكى ئىپادىلەش شەكلى جەھەتتىن بولسۇن كۈچلۈك     (     ) نى جارى قىلدۇرىدۇ،
A.قۇبۇل قىلىش ۋو بىرىكتۈرۈش رولى           B.قۇبۇل قىلىش ۋە چەتكە قېقىش رولى
C.ۋارىسلىق قىلىش ۋە يىنىلىق يارتىش           D.يىتەكلەش ۋە ئۈلگە ككرسىتىش رولى
10.ئلغار مەدەنىيەتنى تەرەققىي قىلدۇرۇش ماھىيەتتىن قارىغاندا     (     )
(1)جوڭگوچە سوتسىالىستىك مەدەنىيەت ئىجادىيەت جەريانى (2)  جوڭگوچە سوتسىالىستىك مەنىۋى مەدەنىيەت ئىجادىيەت جەريانى(3)‹‹تۆتكە ئىگە ››پۇقرالارنى يىتىشتۇرۇش(4)بىر تۈركۈم مەدەنىي ئورۇن ۋە ئىغار شەخسىلەرنى بارلىققا كەلتۈرۈش
A. (1)(2)                                          B. (2)(3)
C. (1)(3)(4)                                     D. (1)(2)(3) (4)
11.مەدەنىيەتنىڭ خاراكتىرى ۋە يۆنىلىشىگە ھۆكۈم قىلىشنىڭ ئاساسلىق بەلگىسى     (     )
A.يىتەكچى ئىدىيە. B                     .دۆلەت خاراكتىرى.
C.سىياسى تۈزۈم.  D                       .ئىقسادى تۈزۈم.
12.ئىلغار  مەدەنىيەتنى تەرەققىي قىلدۇرۇش  ماھىيەتتىن قارىغاندا  (         )
(1)جوڭگوچە سوتسىيالىستىك مەدەنىيەت ئىجادىيەت جەريانى  (2) سوتسىيالىستك  مەنىۋى مەدەنىيىلىك
  ئىجادىيەت جەريانى (3) «تۆتكە  ئىگە » پۇقرالارنى  يېتىشتۈرۈش (4) بىر  تۈركۈم مەدەنىي ئورۇن ۋە ئىلغار شەخسلەرنى  بارلىققا  كەلتۈرۈش
A.(1) (2)      B .(2)(3)      C.(1)(2)(4)      D.(1)(2)(3)(4)
13.«ئەخلاق  ئستېىدات  ئارقىلىق جارى  بولىدۇ ،ئىستىدات ئەخلاق ئارقىلىق  باشقۇرۇلىدۇ  (     )
A. ئەخلاقنىڭ  بىلىم ۋە  ئستېىداتنىڭ  شەكىللىنىشىگە ياردەم  بېرىدىغانلىقى
B. بىلىم ۋە  ئستېىداتنىڭ ئەخلاقنىڭ يىتەكچىسى ۋە  جېنى ئىكەنلىكى
C.ئىدىيە-ئەخلاق بىلەن بىلىم-  ئستېىداتنىڭ ئوخشاش ئەمەسىلكى .
D. .ئىدىيە-ئەخلاق ۋە بىلىم-  ئستېىداتنىڭ دىئالېكتىكىلىق بىرلىكلىكگە ئىگە ئىكەنلىكى .
2006-يىل 4- ئايدىن ئېتىبارەن ،مەركەزدىكى ئاساسلىق ئاخبارات ۋاستىلىرى بىرلا ۋاقىتتا «ئەمگەكچىلەر ناخشىسى» مەخسۇس سەھىپىسىنى كۆرسەتتى .بۇ  سەھىپىگە قاتناشقان نۇرغۇنلىغان مۇخبىرلار ئەڭ  ئادەتتىكى ئەمگەكچىلەرنىڭ دىلكەشلىرىگە ئايلاندى.بۇنىڭغا  ئاساسەن جاۋاب بىرىڭ.  
14.«ئەمگەكچىلەر ناخشىسى» مەخسۇس سەھىپىسى « ئەڭ  ئادەتتىكى ئەمگەكچىلەرنىڭ دىلكەشى».بۇ شۇنى چۈشەندۇرۈپ بېرىدۇكى     (        )
(1) ئۇ كەڭ ئەمگەكچى  ئاممىغا يۈزلەنگەن  (2) ئۇ، خەلىقنىڭ مەنپەئىتى ۋە ساداسىنى ئەكىس ئەتتۈرۈپ بېرىدۇ (3) ئۇ، شەكىلنىڭ كۆپ خىلىقىغا ئىتىلىشنى  نىشان قىلىدۇ (4) ئۇ، ئاساسىي مىلودىيىنى ئەۋج ئالدۇرۇشنى ۋەزىپە قىلىدۇ
A.(1)(2)(3)         B. (2)(3)(4)          C. (1)(2)(4)             D. (1)(2)(3)(4)
15.جوڭگوچە  سوتسىيالىستىك مەدەنىيەت   (     )
(1) مىللىي مەدەنىيەتتۇر  (2) ئىلمي مەدەنىيەتتۇر  (3) قالاق مەدەنىيەتتۇر   (4) ئاممىۋى مەدەنىيەتتۇر
A.(1)(2)(3)     B. (1)(3)        C. (1)(2)(4)      D. (1)(2)(3) (4)

IV. قىسقىچە جاۋاپ بېرىڭ.(  30  نۇمۇر )


1.、ئۈچكە يۈزلىنىش  قايسىلار؟(10نۇمۇر)




2. ئىدىيە –ئەخلاق جەھەتتىن  تەربىيلىنىش  دىگەن  نىمە ؟





3.« سەككىز  شەرەپ .شەككىز نۇمۇس قارىشى »  قايسىلار ؟




4. سوتسىيالىستىك ئىلمىي  نەزەرىيە  سىستىمىسىنى  ئىزاھلاڭ .




5. سوتسىيالىستىك يادرولۇق  قىممەت  سىستىمىسىنىڭ  ئاساسىي  مەزمۇنى ؟





6.چىرىك مەدەنىيەت   دىگەن   نىمە ؟




      تەھلىل قىلىش  سۇئالى (  25 نۇمۇر   )
     چىڭخەي – شىزاڭ تۆمۇر يۇلىدا قاتناش باشلىغانلىقىنى تەبرىكلەش يىغىنىدا باش  شۇجى  خۇجنتاۋ  پۈتۈن  پارتىيە ،پۈتۈن  مەملىكەتتىكى ھەر مىللەت خەلقىنى ئاجايىپ قىيىنچىلىقلارغا  جەڭ  ئېلان قىلىش ،باتۇرلۇق بىلەن  ئەلا   نەتىجە  يارىتىشتەك  چىڭخەي – شىزاڭ تۆمۇر يۇلى روھىنى ئۆگىنىش ۋە ئۇنى جارى  قىلدۇرۇشقا  چاقىردى . بىز  باش  شۇجى  خۇجنتاۋنىڭ سۆزىنىڭ روھىنى ئەستايدىل ئىزچىللاشتۇررۇپ ، چىڭخەي – شىزاڭ تۆمۇر يۇلى روھىنى  ياخشى ئۆگىنىشىمىز ، ياخشى  تەشۋىق قىلىشىمىز ، ياخشى ئەۋج ئالدۇرۇشىمىز ،ئۇنى پۈتۈن  مەملىكەت  خەلقىنى  جاسارەت  بىلەن ئالغا  ئىلگىرىلەشكە ئىلىھاملاندۇرىدىغان  غايەت  زور  مەنەچى  كۈچكە  ئايلاندۇرۇشىمىز كېرەك .
يۇقىرىقى  ماتىرىيالغا  ئاساسەن  جاۋاب   بېرىڭ.

(1)  جۇڭخۇا  مىللىي  روھىنىڭ  ئاساسىي  مەزمونىنى   بايان  قىلىڭ .( 10  نۇمۇر   )








(2) يېڭى  تارىخىي  شارائىتتا جۇڭخۇا  مىللىي  روھىنى  قانداق  ئەۋج  ئالدۇرۇش   كېرەك  ؟
( 15 نۇمۇر  )


查看完整版本: [-- تولۇق 2-يىللىق سىياسەت ئىمتىھانى (ناتىۋان) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled