查看完整版本: [-- قۇياش( دەرس تەييارلىقى ) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> دەرىس تەييارلىقلىرى -> قۇياش( دەرس تەييارلىقى ) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

سەرۋى 2012-10-04 12:54

قۇياش( دەرس تەييارلىقى )

.قۇياش ]rNM3@bVy  
ژانىرى:  چۈشەندۈرۈش ماقالىسى k|hy_? *  
84f(BE  
ئوقۇتۇش قورالى:  3VZ}5  
=67ab_V  
  ئوقۇتقۇچى: كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكىنىسى.دەرسلىك كىتاب،رەسىملەر..ئوقۇغۇچىلارنى رىغبەتلەندۈرۈش ئۈچۈن ئېلىپ كىرىلگەن ماتىرىياللار. c9ye[81  
>b7Yk)[%  
 ئوقۇغۇچى :  دەرسلىك كىتاب،  قۇيشقا مۇناسىۋەتلىك ماتىريال،رەسىم.  j6d{r\!$4  
*x/H   
ئوقۇتۇش سائىتى: ئىككى سائەت ئۆتۈلىدۇ. sis1Dh9:  
rMoz+{1A  
ئوقۇتۇش نىشانى: |&MO us#v  
E&ReQgBft  
 1.تېكستنى ئورتاق ئەدەبىي تەلەپپۇزدا دېكلاماتسىيە قىلالايدىغان،ئىچىدە راۋان ،سالماق ئوقۇيالايدىغان بولۇش؛ تېكىستنىڭ ئاخىرقى ئابزاسىنى يادىلىۋېلىش. oT!i}TW?o  
yuhY )T  
2سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش ۋە توغرا يازالايدىغان بولۇش. YlXqj\a  
M8VsU*aU  
3چۈشەندۈرۈش ماقالىسى ھەققىدە دەسلەپكى ئۇقۇم ھاسىل قىلىپ ،شەيئىلەرنى چۈشەندۈرۈشنىڭ بەزى ئۇسسۇللىرىنى بىلىۋېلىش. ~7H?tp.Dw  
RPkOtRKL=w  
مۇھىم نۇقتا، قىيىن نۇقتا: }b>e lz  
(N{  
قۇياشنىڭ ئالاھىدىلىكىنى بىلىۋېلىش،تېكىستتە قۇياشنىڭ ئالاھىدىلىكى مىسال كەلتۈرۈش ،سانلىق مەلۇمات بېرىش، نەقىل كەلتۈرۈش قاتارلىق كۆپ خىل چۈشەندۈرۈش ئۇسسۇللىرىدىن قانداق پايدىلىنىپ چۈشەندۈرگەنلىكىنى بىلېۋېلىش بۇ تېكىستتىكى مۇھىم ۋە قىيىن نۇقتا. }9?fb[]  
L/:u  
ئوقۇتۇش  ئۇسۇلى: \JGRd8S[  
}[I|oV5*+&  
     دەرسلىك دېتاللىرى،كۆرسەتمىلىك رەسىملەردىن ھوزۇرلىنىش ئارقىلىق قوزغۇتۇش،تەپەككۇرگە يېتەكلەش ئۇسۇللىرى قوللىنىلىدۇ. %j? 
(T0%H<#+  
ئوقۇتۇش جەريانى: c/E6}OWA  
KI="O6 h  
(1)          يېڭى دەرسكە يېتەكلەش. 4!dN^;Cb  
G&Sp }  
قۇياش ھەققىدە شېئىر ئوقۇپ بېرەلەمسىز. *tda_B 2  
h*Y);mc$#  
1›قۇياش توغۇرلۇق قانداق ئەقلىيە سۆزلەرنى،ماقال-تەمسىللەرنى بىلىسىز؟ سىز «قۇياش»دېگەن بۇ ئۇقۇمنى قانداق چۈشىنىسىز؟ hb"t8_--c  
]cnLJ^2  
2› تېكستتە قۇياش توغۇرلۇق نېمىلەر سۆزلەنگەندۇ؟قېنى ھەممىمىز بىرلىكتە «قۇياش»دېگەن تېكستتنى ئوقۇپ باقايلى. Z2WAVS w  
d^IOB |6Q  
(2)ئوقۇتقۇچى،ئوقۇغۇچى پائالىيىتى Ay!=Yk ^~  
sf]y\_zU  
تېكستنى پىششىق ئوقۇپ،قۇياش توغرىسىدىكى بىلىملەرنى بىلىۋېلىش 3KfZI &g  
7Rj!vj/  
ھەمدە چۈشەندۈرۈش ماقالىسىنىڭ يېزىلىش تەرتىېىنى بېلىش. سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش. >/EmC3?b!  
'Ol}nmJ'n  
ئوقۇتقۇچى پائالىيىتى: %$I\\q q>{  
#;a 1=8H  
*1)تېكستنى ھەر خىل ئۇسۇلدا ھېسسىياتلىق ئوقۇشقا يېتەكلىنىدۇ. T.!GEUQ  
kYz)h  
بۇنداق ئوقۇتۇشتىكى مەقسەت: ئوقۇغۇچىلانىڭ تەسەۋۇرىنى قانات يايدۇرۇپ،ئۇلارنى قۇياش ھەققىدىكى بىلىملەرنى بىلىش بىلەن xzy7I6X  
18Pc4~ >0  
چۈشەندۈرۈش ماقالىسىنىڭ يېزىلىش تەرتىېىنى بېلىش. %]>c4"H  
$B*Ek>EK  
*2)تېكستتە ئۇچرىغان چۈشىنىكسىز سۆزلەرنى تېپىشقا يېتەكلىنىدۇ،بۇ سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى لۇغەتتىن ئىزدەپ،بىرلىكتە ھەل قىلىنىدۇ.ئوقۇغۇچىلار پەقەت چۈشىنەلمىگەن يەرلىرى مىساللار ئارقىلىق چۈشەندۈرىلىدۇ.بۇ سۆزلەرنى توغرا يېزىشقا يېتەكلىنىدۇ. RERum  
2JYyvJ>  
يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزلىرى ھەل قىلىشقا يېتەكلەشتىكى مەقسەت: ئۇلارنىڭ لۇغەتتىىن شۇنداقلا مۇناسىۋەتلىك ماتېرىياللاردىن مۇۋاپىق پايدىلىنالايدىغان ئىقتىدارىنى يېتىلدۈرۈشتىن ئىبارەت.سۆزلەرنى توغرا يېزىپ جۈملىلەردە توغرا قولللىنالايدىغان بولۇشتىن ئىبارەت. m7^aa@^m  
CwTx7 ^qa  
 *3)يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى ئېكراندا تولۇقلاپ كۆرسىتىش. J8J~$DU\Gv  
U GQ{QH  
يېڭى سۆزلەر: nY'0*:'u  
^&zwO7cS  
1.رىۋايەت- چۆچەك  7cr@;%#  
~YA* RCe  
2.مەرگەن- نىشانغا دەل يەتۆۇزگۇچى [4"1TyW  
P9p:x6  
3.قەدىمكى- بۇرۇنقى p~6/+ap  
Py$Q]s?\1  
4.زۇلمەت- قاراڭغۇ ئۆتمۇش T]-yTsto  
D9,609w  
5.تېمپۇراتۇرا- ھاۋارايى ئۆلچىگۈچ w`=_|4wFw  
T6m#sVq  
6.باكتىرىيە- يۇقۇملۇق كېسەل QEKSbxL\W  
T Po%zZo  
7.گىياھ- بىر تال چۆپ .Uq?SmK  
]x1MB|a6  
4)يېڭى سۆزلەرنى دەپتەرلىرىگە توغرا يېزىشقا يېتەكلىنىدۇ. u$ C@0d  
?PVJeFH  
ئوقۇغۇچى پائالىيىتى: o#3?")>|  
h07Z.q ;  
1.  ئوقۇغۇچىلار تېكستنى گۇرۇپپىلار،شەخسلەر بويىچە ھېسسىياتلىق ئوقۇپ چىقىدۇ. wI.i\ S  
KilgeN:  
2.ئوقۇغۇچىلار تېكستنى ئوقۇش جەريانىدا ئۆزلىرى چۈشىنەلمىگەن سۆزلەرنىڭ ئاستىغا سىزىپ چىقىدۇ ۋە ئۆزئارا چۈشەنچىسىنى ئوتتۇرىغا قويۇش، شۇنداقلا لۇغەتتىن پايدىلىنىپ ئىزدەش ،ئاخىرىدا ئوقۇتقۇچىنىڭ تولۇقلاپ چۈشەندۈرىشى ئاساسىدا بۇ سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋالىدۇ.  o&uO]  
Dy6uWv,P  
3.يۇقىرىدىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋالغاندىن كېيىن،شۇ سۆزلەرگە ئېغىزچە جۈملە تۈزىدۇۋە توغرا يېزىشنى مەشىق قىلىدۇ. 0\v98g<[+  
}s)MDq9  
تاپشۇرۇق: '=MaO@ @  
m|q?gX9R  
1.تېكستنىڭئاخىرقى ئابزاسىنى يادىلاپ كېلىش *Q2;bmIc  
s ^NO(  
2.قۇياش مەدھىيلەنگەن شېئىر ۋە ماقالىلارنى توپلاپ كېلىش. V3;4,^=6Dd  
WrK!]17or  
3 UeWEncN(  
89@\AjI  
دوسكا لايىھىسى: =Y`P}vI]w%  
p.KX[I  
                   0_yE74i  
            19. قۇياش 1-Fg_G}|6  
mhnjY K9  
ژانىرى ؛چۈشەندۈرۈش ماقالىسى $ tf;\R  
HZMs],GX  
يېڭى سۆزلەر: v-6" *EP  
ps0wN%tA  
1.رىۋايەت- ئاغزاكى ھېكايە }HS:3Dt  
2}j2Bhc  
2.مەرگەن- نىشانغا دەل يەتۆكۇزگۇچى C("PCD   
.4={K)kz|F  
3.قەدىمكى- بۇرۇنقى f uojf+i  
4mOw[}@A  
4.زۇلمەت- قاراڭغۇ ئۆتمۇش  d$ Mk  
)hk=wu6  
5.تېمپۇراتۇرا- نەرسىلەرنىڭ ئىسسىق سوغۇقلۇق دەرىجىسى G B!3` A%&  
1=#r$H  
6.باكتىرىيە- مىكرو ئورگانىزىمنىڭ بىر تۈرى Qpd-uC_Ni  
j5z, l  
7.گىياھ- بىر تال چۆپ d_J?i]AP|'  
4 E3@O  
  ==x3|^0y  
mXc/sh")X  
7i{Rn K6*  
B0p>'O2  
   %W"\  
# !#V!^ o  
  8e\a_R*(|  
x(}tr27o  
  6$PfX.Fh  
o*p7/KvoT  
  wT*N{).  
! FHNKh  
  oPa2GW8  
-HoPECe  
   EVq 
xmiF!R  
  D 
? 5B}ZMW  
  $%1[<}<  
k(^zh ET  
  =HoiQWQs`  
sgCIY:8  
  -CL7^  
E#H O0 ]S  
  *\joaw  
QT|mN  
2-سائەتلىك پىلان {qx"/;3V  
ۋاقىت:2011-يىلى  4 -ئاينىڭ  28 -كۈنى a# raUF7e  
z4f5@  
ئوقۇتۇش نىشانى: t8P>s})[4  
o_5|L9  
1.تېكستنى ئورتاق ئەدەبىي تەلەپپۇزدا دېكلاماتسىيە قىلالايدىغان،ئىچىدە راۋان ،سالماق ئوقۇيالايدىغان بولۇش؛ تېكىستنىڭ ئاخىرقى ئابزاسىنى يادىلىۋېلىش. rBny*!n  
3)3'-wu  
2.سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش ۋە توغرا يازالايدىغان بولۇش. .7kVC  
|RjjP  7  
3چۈشەندۈرۈش ماقالىسى ھەققىدە دەسلەپكى ئۇقۇم ھاسىل قىلىپ شەيئىلەرنى چۈشەندۈرۈشنىڭ بەزى ئۇسسۇللىرىنى بىلىۋېلىش. $K,aLcu  
{==Q6BG*  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: Awr]@%I  
sV*Q8b*  
   مۇھىم سۆز- جۈملىلەرنى تەھلىل قىلغۇزۇش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەپەككۇرىنى قوزغىتىش،قىسقا سوئاللار ئارقىلىق تېكست مەزمۇنىنى چۈشىنىشكە يېتەكلەش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى ئىلھاملاندۇرۇش ئۇسۇلىدىن پايدىلىنىدۇ. /z'j:~`E  
X 
ئوقۇتۇش جەريانى: DMf9wB  
xj~6,;83xR  
1.  دەرسكە باشلاپ كىرىش es6e-y@e  
6 S&#8l  
1)   كىم قۇياش توغۇرلۇق شېئىر ۋە ماقالىلارنى تېپىپ كېلەلىدى؟كىم ئوقۇپ بېرەلەيدۇ؟ قانداق ھېكايىلەرنى ئوقۇدىڭىز؟ Qz<-xe`o8]  
CJC| %i3  
2.ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچى پائالىيىتى ئارقىلىق دەرس مەزمۇنى چۈشەندۈرىلىدۇ. u1"e+4f  
;z?XT \C$  
P]TT  
 1)تېكستنى قايتىلاپ ئوقۇشقا يېتەكلىنىدۇ. X XF9oy8  
Cb13Qz  
قايتىلاپ ئوقۇتۇشتىكى مەقسەت: ئوقۇغۇچىلارنى تېكستتە تەسۋىرلىنىۋاتقان شۇ مەنزىرىگە باشلاپ كىرىشتىن ئىبارەت. daorKW4  
RgO 7> T\  
 2)مۇھىم سۆز-جۈملىلەر ۋە سوئاللار تەھلىلى ئارقىلىق دەرسلىك مەزمۇنىنى چۈشىنىۋېلىشقا يېتەكلەش. Z^|C~lp;n  
WY,t> 1c  
بۇ تېكستنى ئوقۇغاندىن كېيىن نېمىلەرنى بىلىۋالدىڭىز؟ epL[PL}  
Pjy?&;GvT  
تېكستتە نەچچە بۆلەكتىن تەركىپ تاپقان.  )L!R~F C  
]~zJ7I  
u s0'7|{q  
بۇ تېكىست ئىككى چوڭ بۆلەكتىن تەركىپ تاپقان. OW}A48X[+  
Ib\G{$r  
1-بۆلەكتەقۇياشنىڭ‹‹يىراق››،‹‹چوڭ››،‹‹ئىسسىق››لىقى ھەققىدىكى بىلىملەر تۇنۇشتۇرۇلغان. |BkY"F7m9  
T/;hIX:R  
  قۇياش بىزدىن قانچىلىك يىراقلىقتا؟ qlJOb}$ I  
3R*@m  
ئۇنىڭ يىراقلىغىسان سېفىر ئارقىلىق چۈشەندۈرۈلگەن. a~7osRmp0  
HdUW(FZ  
قۇياش بىزدىن 150 مىليون كىلومېتىر يىراقلىقتا تۇرىدۇ. j~H`*R=ld#  
a.IF%hP0xo  
ئەگەر قۇياشقا چىقماقچى بولساقچۇ؟ @!/fvP  
FTnQqDuT  
نەقىل كەلتۈرۈش ئارقىلىق چۈشەندۈرگەن. w a<C*o  
nvK7*-  
ئەگەر قۇياشقا چىقماقچى بۇلۇپ پىيادە ماڭىدىغان بولساق،كىچەيۇكۇندۇز توختىماي ماڭساقمۇ،3500 يىل ۋاقىت كىتىدۇ.ئايرۇپىلان ئولتۇرغان ھالەتتىمۇ 20يىڭ ئۇچۇشقا توغرا كېلىدۇ. j~S!!Z ]  
c{,y{2c]LT  
قۇياش قانچىلىك چوڭلۇقتا؟ c}IX"  
>[|GC/C  
سېلىشتۇرۇش ئارقىلىق چۈشەنديرگەن. QiTR-M2C!  
&G-#*OG  
ئۇ ناھايىتى چوڭ بۇلۇپ،1مىليون 300 مىڭ يەر شارى ئاران بىر قۇياشقا تەڭ كېلىدۇ.ئۇ بىزگە پەقەت لىگەنچىلىكلا كۆرۇنىدۇ. 1V|< A  
5h`m]#YEG  
قۇياشنىڭ تېمپىراتۇرسى ھەققىدە نىمىلەرنى بىلدىڭىز؟ >BBl 7  
js~tKUvg  
سىرتقى يۈزىنىڭ تېمپىراتۇرسى 6000سېلسىيە گرادۇسقۇياش مەركىزىنىڭ تېمپىراتۇرسى سىرتقى يۇزىگە قارىغاندا 3000 ھەسسە يۇقۇرى. G3G/ xC"  
[!EXMpq'  
ئاپتور قايسى جۈملىلەر ئارقىلىق، قۇياشنى نىمىگە ئوخشاتقان؟ ]nQ+nH  
;J]25j]]  
قۇياش نۇر ۋە ھارارەت تارقىتالايدىغان يوغان ئوت شارى. بۇنىڭدا قۇياش يوغان ئوت شارىغائوخشىتىلىپ قۇياشنىڭ ھالىتى ئوبرازلىق چۈشەندۇرۇلگەن. b(l0js  
 
2- بۆلەكتە:قۇياش بىلەن يەر شارىنىڭ زىچ باغلىنىشلىق UX2lPgKdLz  
$'{=R 45Z  
ئىكەنلىكى چۈشەندغرغلگەن. (RE2I  
l +'F_a  
    قايسى ئابزاسلاردا قۇياشنىڭ يەر شارى بىلەن بولغان مۇناسىۋىتى سۆزلەنگەن. U]R~gy}#  
DMn4ll|  
تۆتىنچى تەبئىي ئابزاس ، يەتتىنچى تەبىئىي ئابزاسلاردا HC*?DJ,  
Ak@Dyi?p  
سۆزلەنگەن. Z7a945Jd  
nP3  E  
تۋەندىكى جۈملىلەرنى داۋاملاشتۇرۇڭ. 56}X/u  
8sOQ9  
قۇياش بولغاچقىلا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ iE].&>w  
A8r^)QJP{  
چىچەكلەپ مېۋە بېرەلەيدۇ. !l@zT}i??  
g}LAks  
ناۋادا قۇياش بولمىسا،ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ d+eZub94U  
}<a^ 
    يەيدىغان ئاشلىقلارنىڭ،پاختىلارنىڭ  قۇياش بىلەن مۇناسىۋىتى بارمۇ؟ ]=pR  
"R>FqX6FB  
    كۆمۈرنىڭچۇ؟ q?qC  
: Qt  
قۇياش  قىزدۇرغان چاغدا يەر شارىدىكى سۇلار نىمىگە !E8X~DJ  
aT!'}GjL  
ئايلىنىدۇ؟ قانداق ئەھۋاللاردا نىمىلەرگەئجزگىرىدۇ؟ |1b _*G4|  
EP'h@zdz  
شامال قانداق ھاسىل بولىدۇ؟ C?v[Z]t  
h,aAw#NE*  
قۇياش يەر شارىغا نىمە يەتكۈزىپ بېرىدۇ؟ 00v&lQBW  
f=C,e/sw  
ئويلاپ بېقىڭ zJP6F.Ov!  
3bk|<7tl  
ئەگەر قۇياش بولمىغان بولسا قانداق بولىتى؟ A+6 n#  
mxb(<9O  
بىر ئېغىز سۆز بىلەن يىغىنچاقلىغاندىچۇ؟ * #jsgj[  
}|PY!O  
خۇلاسە: a=M\MZK>  
!Mi;*ZR  
بۇ بىر پەن-تېخنىكىنى ئومۇملاشتۇرۇش خارەكتىردىكى قىسقا :'#TCDlOb  
Neg,qOt  
ماقالە. ماقالىدە سانلىق مەلۇمات بېرىش،نەقىل كەلتۈرۈش قاتارلىق چۈشەندۈدۈرۈش .ۇسسۇللىرى قوللىنىپ ،قۇياشقا دائىر f B9;_z  
N[kwO1  
بىر قىسىم بىلىملەر تونۇشتۇرۇلغان ھەمدە قۇياش بىلەن ئىنسانلارنىڭ ئىنتايىن قويۇق مۇناسىۋەتكە ئىگە ئىكەنلىكى چۈشەندۈرۈلگەن. y|'SXM  
#1>X58I^  
تاپشۇرۇق: 4 :U?u  
e^.Fa59  
1.يانداشما مەشقتىكى تەلەپلەرنى ئورۇنلاپ كېلىڭ. qWmQ-|Py  
دوسكا لايىھەسى: _q~=~nub  
~8lwe*lNV  
qAw x2fPu  
St e=&^  
XGl+S  
                        19.قۇياش WL'P)lI5  
;UxP Kpl  
]w.;4`l*  
                        يىراقلىقى:150مىليون كىلومېتىر(سان) @7B$Yy#  
NgY =&W,  
            قۇياش      چوڭلىقى:1مىليون 300مىڭ يەر شارى(سان) f` ;j:O  
 0}CGuws  
                        ھارارىتى:  600 ،300ھەسسە(سان)   lGOgN!?i  
xjVS   
  lhBT@5Dm9  
=_:et 0  
قايتۇرما ئىنكاس: H kQ) n3  
~1>.A(,=z  
مەنبە: ئېلقۇت مۇنبىرى w.?:SD  
"CI=`=  
  d2H|LMhJ  
# ?/ <  
Fd[z Dz  
  i5CK*"$Q  
Is{KN!Hw  
\l]DQaOEe  

tawpek 2012-10-04 18:42
قايسى مەكتەپ، نەچچىنچى يىللىق نەچچىنچى قىسىم دىگەنلەرنى ئەسكەرتىپ قويغايسىز. (tZrw5 @  
OG~6L4"  
بۇ دەرىسنىڭ داڭقى مائارىپتا ئۈلگە بوپ كەتتى دىسە.


查看完整版本: [-- قۇياش( دەرس تەييارلىقى ) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled