查看完整版本: [-- مۇدىر ئوقۇپ قويۇڭ ( دانىش) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> مائارىپ ۋە جەمىيەت -> مۇدىر ئوقۇپ قويۇڭ ( دانىش) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

danix 2012-09-18 20:12

مۇدىر ئوقۇپ قويۇڭ ( دانىش)

     مۇدىر بىلىمەن ، سىزنىڭ ۋاقتىڭىز ئىنتايىن قىس . چۈنكى سىز ئىدارىدە ئېچىلغان يىغىنلارغا قاتناشمىسىڭىز بولمايدۇ ، ئۇ يەردىن قايتىپ كېلىپ ، ئىدارە چۈشەرگەن ۋەزىپىنى بىزگە ئورۇنلىتىش ئۈچۈن بىزنى قورقىتىپ ئىشلىتىدىغان ھەر خىل تەدبىرلەرنى كېچىچە تۈزىمىسىڭىز بولمايدۇ . شۇنداقتىمۇ شۇ ئىشلارغا كېتىۋاتقان ۋاقتىڭىزنىڭ بىر تەنەپۇس ۋاقتىنى ئاجرىتىپ ، بىر ئامىرىكىلىقنىڭ بىزنىڭ مائارىپىمىز توغرىسىدا ئېيتقان تۆۋەندىكى سۆزلىرىنى ئوقۇپ قويۇڭ :  u$(XZ;Jg  
   مەن ئۇيغۇر نامى بىلەن ئاتالغان ئەلدە خېلى ئۇزۇن تەلىم ئالدىم. لېكىن مەندە قالغان تەسىرات شۇ بولدۇكى، ئۇ يەردە ھەقىقىي مەنادىكى مائارىپ تېخى شەكىللەنمەپتۇ.ۋەتەنگە ۋاقتىدا قايتىپ كەلمىگەن بولسام، مەنمۇ تەربىيىسىز قالاركەنمەن. 9Om3 
ئۇيغۇر بىز ئىسلاھات ئېلىپ بېرىۋاتقىلى يىگىرمە نەچچە يىل بولدى دەپ ماختىنىدىكەن،ئەمەلىيەتتە ئۇيغۇر مائارىپىدا ئەزەلدىن ئىسلاھات بولۇپ باقماپتۇ.بىر زاماندا روسلارنىڭ ئەندىزىسى بىلەن شەكىللەنگەن مائارىپىدىن پەخىرلەنگەن ئىكەن. مانا ئەمدى خەنزۇ مائارىپىنىڭ كۆچۈرۈلمىسىدىن ماختىنىپ يۈرۈپتۇ. بۇ خىل كۆچۈرۈلمە ئەندىزىسىمۇ يىل ساناپ ئۆزگىرىپ تۇرىدىكەن. بۇ يىل نىشانلىق ئوقۇتۇش دېگەن شوئارنى كۆتۈرۈپ چىقسا، كېلەر يىلى ساپا مائارىپى دېگەن گەپنى ئوتتۇرىغا قويىدىكەن، ھازىر «ئېمتىھان مائارىپى» دېگەن ئۇقۇمنى پەيدا قىلسا، ئەتە تۇرۇپلا ئامېرىكىنىڭ 20-ئەسىرنىڭ 70-يىلىلىرىدىكى پېداگوكى بۆلۈمىنىڭ نەزەرىيسىنى بازاراغا سالىدىكەن. مەھمۇت قەشقىرى، نىزامىدىن ئەلشىر ناۋايى... قاتارلىق يىتۈك ئۆلىما ئۇستازلىرى ياراتقان تەربىيىلەش تەجربىلىرىنى تەتقىق قىلىپ كۆرمەي، چەتئەلنىڭ سۇخۇلمىنىسكى،كۇڭزى كەبى پېداگوكلىرىنىڭ ئۆزلىرىگە ماس كەلمىگەن تەشەببۇسلىرىغا ئىسىلىۋالىدىكەن. ئىسلاھات دەپ كۈچىگەنسىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسلىك كىتابلىرى كۆپىيىپ كېتىدىكەن، ئۇ دەرسلىكلەر ئەمەلىيەتتىن ئايرىلغان بولۇپ، ئۇنى ئوقۇپ چىققانلار رېئاللىققا، تۇرمۇشقا زادىلا ماسلىشالمايدىكەن. lnrs4s Km  
   باشلىق كۆپەيتىش-ئۇلار دېگەن ئىسلاھاتنىڭ مۇھىم بىر تەركىبى قىسمى ئىكەن. «ئادەم كۆپ بولسا ئىش كۆپ بولىدۇ» دېگەن گەپ ئۇلارنىڭ دەستۇرى سانلىدىكەن. "0?" E\  
       ئىسلاھات ئىلىپ بېرىشىدىكى تۈپ مەقسەت - ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنى ئازاد قىلىش. بۇ ئاز ئىشلەپ، كۆپ ئۈنۈم ھاسىل قىلىش ئۈستىدە ئىزدىنىش دېگەنلىك. لېكىن ئۇيغۇر مائارىپى بۇنىڭ ئەكسىگە قاراپ تەرەققىي قىلىۋاتىپتۇ.   VP6_}9:9   
   ئۇلار «ئىسلاھات»دېگەن بۇ ئۇقۇمنى «كۆپ ئىشلىتىش، كۆپ باشقۇرۇش،كۆپ چارچىتىش» دەپ چۈشىنىدىكەن. ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنى قانداق قىلغاندا ئىشتىن باش كۆتۈرەلمەيدىغان قىلغىلى بولىدۇ. دېگەن مەسىلە ھەققىدە ئىزدىنىش ئەڭ چوڭ ئىسلاھات سانلىدىكەن. شۇڭا ھەر قانداق مەكتەپ مۇدىرى ۋەزىپىگە تەيىنلەنگەن ھامان مۇشۇ توغرۇلۇق باش قاتۇرىدىكەن. كىم ئوقۇتقۇچىلارغا ئىش تېپىپ بېرەلىسە، يېڭىدىن-يېڭى ئۈنۈمسىز ۋەزىپىلەرنى ئارتالىسا، شۇ ئىقتىدارلىق مۇدىر ھېسابلىنىدىكەن. شۇنىڭ ئۈچۈن ھەممىسى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكىنى ئاشۇرۇش كويىدا پالاقلايدىكەن. بىر مۇدىر دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىنى قايسى ئۇسۇلدا ھاردۇرۇشنىڭ ئامالىنى ئىزدەپ، ئون-ئون بەش خىل قوللانما تۈزسە، يەنە بىر مۇدىر ئۇنىڭدىن قالماسلىق ئۈچۈن، كېچە-كۈندۈز باش قاتۇرۇپ يۈرۈپ، سىنىپ تەربىيەچىلىرىنى ھاردۇرىدىغان 20-25 تۈرلۈك مەخسۇس قوللانما تۈزۈپ چىقىدىكەن. ئۈچىنچى بىرسى ئۇنىڭدىن ئېشىپ چۈشىدىغان بىمەنلىكلەرنى ئويلاپ تاپىدىكەن.   e3%dNa  
      ئوقۇتقۇچىلار كېچە-كۈندۈز ئارام ئالماي،تۈرلۈك ئەھمىيەتسىز جەدۋەل، قوللانمىلارنى تولدۇرۇپ ھالىدىن كېتىدىكەن.ئۇلارغا ئارام خۇدا دەرس تەييارلىغۇدەكمۇ ۋاقىت بېرىلمەيدىكەن. ئۇنىڭ ئۈستىگە دەرسلىك ئۆزگەرمىگەن ئەھۋال ئاستىدىمۇ بۇ يىلقى تۈزگەن كونسىپىكنى كېلەر يىلى ئىشلىتىشكە بولمايدىكەن.
cbv%1DT3  
     ئۇلارنىڭ «گۇرپپا باشلىقى»دەپ ئاتىلىدىغان دۇنيادىكى ئەڭ كىچىك باشلىقى كانسىپىكنى قايتا-قايتا كۆچۈرتۈپ ئۇنىڭ ئاخىرىغا سەت خەتلەر بىلەن ئىسمىنى يېزىۋالمىسا ئۇنىمايدىكەن. ئاڭلىسام، ئۇلارنىڭ ئىشى مۇشۇ ئىشتىن ئۆسىدىكەن. شۇڭا، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۈنى دەرسلىكتىن كونسىپىككە، پايدىلىنىش ماتىرىيالدىن دەپتەرگە، دەپتەردىن دەپتەرگە، دەپتەردىن يېڭى دەپتەرگە كۆچۈرۈش بىلەن ئۆتىدىكەن.   .;%`I  
ئەقىللىق باشلىققا نىسبەتەن دۇنيادا ئۇنىڭ باشقىلارنى قورقىتىپ ئىشلتىشىدىنمۇ ئېغىر پاجىئە بولمىسا كېرەك   . لېكىن، ئۇيغۇر مەكتەپلەرنىڭ مۇدىرى «قورقۇتۇش»نى ئىسلاھاتنىڭ يەنە بىر تۈرى ئۆز نوپۇزىنىڭ ئاشقانلىقى دەپ بىلىدىكەن .  sO8F0@%aH(  
قورقۇش -ھەقىقىي مەنادىكى ھۆرمەت ئەمەس، ئوقۇتقۇچى خىزمەتچىلەرنىڭ ئامالسىزلىقىدىن بويسۇنىشىدۇر. ئادەمنىڭ غىدىقىنى كەلتۈرىدىغىنى، ئۇيغۇر مەكتەپلىرىنىڭ مۇدىرلىرى بۇنىڭ ئەكسىچە قارايدىكەن .ئۇلار ئوقۇتقۇچىلارنى قانچىلىك قورقىتىۋالسا، ئۇلارغا قانچەزور تەھدىت سالالىسا شۇنچە سۆيۈنۈپ كېتىدىكەن .   kFQx7m  
«ئىش ئورنۇڭدىن قالىسەن» - بۇ ئۇيغۇر مۇدىرلىرىنىڭ دائىملىق دەيدىغان گېپى ئىكەن .  3F{R$M}  
«ئىسلاھات» دېگەن سۆز ئۇلارغا ناھايىتى ياخشى باھانە تېپىپ بېرىپتۇ .«ئىسلاھات»نى «ئىش ئورنى بىكارلاش» دەپ چۈشەنگەن مۇدىرلار ھە دېگەندىلا مۇشۇ سۆزنى چىڭ قىلىپ دەپ، ئەسلىدىنلا تېنى ئاجىز مۇئەللىملەرنى قورقۇتۇپ يۈرەك ئالدى قىلىۋېتىپتۇ. 
  دەرستىن توختىتىش ۋە تۆۋەنگە چۈشۈرۈش - تەھدىت سىلىشنىڭ يەنە بىر خىل ئۇسۇلى ئىكەن   .ئايرىم مەكتەپ مۇدىرلىرى بىلەن كۆرۈشسەم، بۇ تېخى ئەڭ ئۈنۈم بەرگەن ئىسلاھات ئىكەن   .
كىم ئالدىن بېكىتىلگەن قېلىپ بويىچە دەرس ئۆتمىسە، دەرس ئۆتۈشكە رۇخسەت قىلىنمايدىكەن.دەرسكە كىرگۈزۈلمىگەن ۋاقتى بەك ئۇزىراپ كەتسە «لاياقەتسىز» قىلىنىپ ناھىيە مەكتىپىدىن يېزا مەكتىپىگە، يېزا مەكتىپىدىن كەنت مەكتىپىگەچۈشۈرۈلىدىكەن. شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار ئۇخلىماي، ئارام ئالماي يۈرۈپ ساراڭ بولۇپ كەتسىمۇ، ناھىيىدىكى مەكتەپلەردە ئىشلەشكە رازىكەنكى، ساق كاللىسى بىلەن تۆۋەندىكى مەكتەپلەرگە چۈشۈشنى خالىمايدىكەن. چۈنكى مەكتەپ قانچە كىچىكلىگەنسىرى، ئۇنىڭ «ئىسلاھات» تەدبىرلىرى شۇنچە كۆپىيىپ ۋە چوڭقۇرلۇشۇپ، ئوقۇتقۇچىلارنى نېرۋا ئاجىزلىقىدىنمۇ ئېغىر كېسەلگە گىرىپتار قىلىشى مۇمكىن ئىكەن   .  يىل بويى ئارام ئالماسلىق، ئۇلارنىڭ نەزىرىدىكى يەنە بىر ئىسلاھات ئىكەن. مەكتەپلەر ئوقۇتقۇچىلارنى تەتىللەردە تۈرلۈك ئۆگىنىشلەرگەسالىدىكەن. شەنبە-يەكشەنبە كۈنلىرى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆيلىرىگە تۈرلۈك سۆھبەتلەرگە ماڭدۇرىدىكەن ، ئوقۇغۇچىلارنى شەنبە - يەكشەنبىلىك تەكرار دەپ يىغىۋىلىپ ئوقۇتىدىكەن . قانۇنىيەتكە خىلاپ بۇ ئادەت ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنى ئاسانلا كاردىن چىقىرىدىكەن. شۇنداق بولغانلىقتىن ئۇلارنىڭ ئوقۇغۇچىلىرى گومۇش، يىراقنى كۆرەلمەس...قاتارلىق كېسەللەر بىلەن، ئوقۇتقۇچىلىرى ئۆپكە، يۈرەك، بۆرەك...دېگەندەك رەئىس ئەزالار كېسىلى بىلەن ئاغرىيدىكەن. مەن بۇ ئەلنى ئارىلاپ يۈرگەنلىرىمدە تالاي ئوقۇتقۇچىلارنىڭ شۇ خىلدىكى كېسەلگە گىرىپتار بولۇپ كەتكەنلىكىنى ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆردۈم   .
ئۇلاردا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۈكى ئىنتايىن ئېغىر ئىكەن، مەكتەپ مۇدىرلىرى دەل مۇشۇ ئىشتىن پەخىرلىنىدىكەن.  
   

gulnar 2012-09-19 14:36
نەق ھازىرقى مائارىپتا كۆرۈلىۋاتقان مەسىلىلەر ناھايىتى ئەمەلىي بايان قىلىنىپتۇ .مەكتەپ مۇدىرلىرى كۆرۈپ بۇ مەسىلە ھەققىدە ئەستايىدىل ئويلۇنۇپ كۆرسە بوغۇدەك.

تۆتتاش 2012-09-19 22:46
مۇدىرنىڭ كېچە-كۈندۈز ئويلايدىغىنى يۇقۇردىن باشلىقلار كەلسە قانداق قىلسام ئۇلارنىڭ تەكشۈرۈش ئۆتكىلىدىن لاياقەتلىك ئۈتۈش،باشقىنى مەڭگۈ ئويلىمايدۇ.بىر سائەتتىن كىيىن باشلىق كىلىدىكەن دىسە دەرھال دەرس توختۇتۇپ تازلىق قىلىشقا ئۇرۇنلاشتۇرۇدۇ.باشلىق كەتكەندە  بولسا ئىشخانىسىدىن چىقماي ھىلە مىكىر ئويلايدۇ.

tawpek 2012-09-19 23:07
راسلا مەكتەپتە تازلىقتىن باشقا نەرسە يوق، 80 مو مەكتەپنى 20 سىنىپ تازلايدۇ، ھەربىر سىنىپقا 4 مودىن توغرا كىلىدۇ دىگەن گەپ، بۇنچىلىك يەرنى 3 ۋاخ تازلاش ئۈچۈن ئوقوغۇچىلار ئۈچۈن 3 سائەت كىتىدۇ. DWu~%U8  
`}*jjnr"  
شىتات 100 گە يەتمەيدىغان مەكتەپتە 4-5 تىن مۇدىر بولىۋاتىدۇ، ئىشنىڭ قىززىقى ئەمدى چىقىشقا باشلايدىغۇ تىخى. )LE#SGJP  
بىر مەكتەپتىكى رەسمى دەرىسخانىغا كىرىپ دەرىس ئۆتىدىغان ئوقوتقۇچى يىرىمگە يىتىدۇ. szD BfGd%j  
pt8#cU\  
دەرىس خاتىرىسى ئالىدىغان يوقلام دەپتەر ئىككى تىخى، سىنىپقا كىرىپ توختىماي دەرىس خاتىرىسى ئىلىپ يوقلاپ قىلىشقىلا  .........

danix 2012-09-20 11:53
     تۇغۇلغىنىدا ئانىسى زاكىغا يۆگىمەي ، يوقلىمىغا يۆگەپ چوڭ قىلغانلار كۆپۈيۈپ كېتىۋاتىدۇ - دېسە .

تۆتتاش 2012-09-20 12:09
دەپتىرىمدە يوق قىلىمەن،خەقنىڭ ئالدىدا پوق قىلىمەن دەپلا يۈرگەن.ھازىر مەن تۇنۇيدىغان ئىككى مەكتەپنىڭ مەكتەپ مۇدىرى  ئۇقۇغۇچىلارغا چۈشكەن پۇلغا كۆز قىزارتىپ ھارام يىدى دەپ بىرسى خىزمەتتىىن تۇلۇق  بوشاپلا بېكاچى  بۇپ  كەتتى.ھازىر مەدىكارچىلىك قىلىۋاتىدۇ..يەنە بىرسىنى باشقا مەكتەپكە يۆتكەپ ئادەتتىكى ئۇقۇتقۇچى قىلىپ قويدى.

ansari 2012-09-20 23:35
مائارىپ نازىرى كۆرۈپ قويسۇن.

ansari 2012-09-21 00:00
ھازىرقى كىچىكى مەكتەپ مۇدىردىن چوڭى مائارىپ نازارىتىنىڭ نازىرىغىچە كۆپ قىسىم ئۇيغۇر رەھبەرلەر نان كۈچۈكى بۇلۇپ قالغان ئوخشايدۇ. خاتا بولغان مائارىپ ئەندىزىسىدە مېڭۋاتقىنىمىزنى بىلىپ تۇرۇپ كارى بولمايۋاتىدۇ.خەلق قۇرۇلتايلىرىغا مۇشۇ يەرلىك مائارىپ توغىرسىدا ئىككى ئېغىز پىكىر بېرەلمەيۋاتىدۇ.  سۇنىڭ بېشى لاي.................................

sannada 2012-09-21 11:45
بۇنى ئوقۇپ بولوپ ئۆپكەم ئۆرۈلۈپ كەتتى . بىز نېمدىگەن بىچارە - ھە .

kamalat 2012-09-22 22:24
مەكتەپ مۇدىرلىرى كۆرۈپ بۇ مەسىلە ھەققىدە ئەستايىدىل ئويلۇنۇپ كۆرسە بوغۇدەك.

ئۇيغۇر 2013-05-28 17:05
ئۇ مۇدىرلار سىزنىڭچە ئويلامۇ ھە.

تۆتتاش 2013-10-22 15:21
ەەقئقەتەن ياخشئ يئزئلغان ماقالە ظئكەن

تۆتتاش 2013-10-22 15:24
بئزنئڭمذ بئر مذدئر باتئ شذنداق پوچئ ظاخئرئ موللاق ظاتتئ ظازئر باشلانغذچت ظئشلەيدذ. ظەسلئدە تذرمئگە لايئق ظئدئ ظذ،

nuri 2013-10-30 22:50
بۇنى ئوقۇيدىغانغا مەكتەپ مودىرىنىڭ نەدە چولىسى. ئۇ زاتلار زىياپەت بىلەن، بىزدەك ئوقۇتقۇچىلارنى باپلاشنىڭ ھىلە-مىكىرىنى ئويلاش بىلەن، 'vhgR2/  
«كالتەكچى»لەرنى خىللاش بىلەن ئۆتىدۇ ھەقىچان.

tawpek 2013-10-31 00:07
مەرھابا  نۇرى  ھەقىقەتەن توغرا گەپ قىلىپسىز، & *B@qQ  
3:PBVt=  
ھازىر باش كىيىمى ئىلىش بىرىنجى خىزمەت بوپ كەتتى.

ئىدىقۇت 2013-10-31 12:39
مائارىپ -كەلگۇسى ئەۋلادلارنى خۇشاللاندۇردىغان باغچا ئىدى.... لىكىن سىياسەت، تۈزۈملەرنىڭ «ئىسلاھ» قىلىنىشىغا ئەگىشىپ مائارىپ- ھەممە كىشىنى بىزار قىلىدىغان ،بۆرە قۇتىنىغا ئايلىنىپ قىلىۋاتىدىغۇ! oR[,?qu@f  
    مەكتەپ مۇدىرى -مەكتەپنىڭ ئاتىسى ،مەكتەپنىڭ ئىگىسى ئۇ مەكتەپتىكى بارلىق ئۇقۇتقۇچى-ئۇقۇغۇچىلارغا ئۆزئائىلىسىگە بەرگەن مېھرىنىڭ %5 نى بېرەلىسە ئۇ بىر مۇنەۋۋەر مەكتەپ مۇدىرى ....

ياسىنجان510 2013-11-02 12:10
مكتەپلەرنىڭ ئوقۇتۇش ۋە تەلىم تەربىيە خىزمىتى ،مەكتەپ باشقۇرۇش،مەكتەپ خىزمىتىدە قايسى ئىشنى مۇھىمنىڭ مۇھىمنىڭ مۇھىمى مەسىلىسى پەرىقلەندۈلۈلمەدىغان، ھادىسقىلا قاراپ ماھىيەتكە ئانچە قاراپ كەتمەيدىغان ئەھۋال، ھەممە يەردە بار ئىكەن.

tilak 2013-11-04 15:17
بارلىق مەكتەپ مۇدىرلىرى ئوقۇسا بولغۇدەك

گۈلنىھال 2014-02-18 19:40
‏ھەممە يەردە قازاننىڭ قۇلىقى تۆتكەن !

رەيھان 2014-04-19 17:30
« بەش ئۈچكىگە بىر تىككە ' دېگەن شۇ ھازىر ئەمىلىي ئىشلەيدىغانلاردىن باشلىق تولا.ھىلى بىرىنى چىقارساڭ ھىلى بىرى كىرىدۇ ئۇلارنىڭ ئىشىنى قىلىمىز دەپ تولا قاتراپ بىنادىن بىناغا يۈگۈرۈپ ئۆلۈپ قالغىلى تاس قېلىۋاتىمىز. ئورۇقلاپ ئىسكىلىت شاھتەك بولۇپ قالمايلى دەپ قورقۇۋاتىمىز. تازىلىق قىلدۇرغىلى ۋاقىت چىقىرالايمىز . دەرس تەييارلاشقا ئاز. تەكشۈرگۈچ كەلدى دېسە تاسلا قالىمىز ئۈلغۈپ بەرگىلى سۈپۈرگىنى قۇچاقلاپ


查看完整版本: [-- مۇدىر ئوقۇپ قويۇڭ ( دانىش) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled