查看完整版本: [-- مەخسۇس تېما:ئۇيغۇر يېزىقى --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> مەخسۇس تېما:ئۇيغۇر يېزىقى [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

tawpek 2012-09-18 18:54

مەخسۇس تېما:ئۇيغۇر يېزىقى

سائەتلىك ئوقۇتۇش پىلانى zAScR g$:?  
课时教学设计 .%xzT J=!  
第七周                                                                             2012918 y,m2(V  
تەييارلىق سىناق ۋە يېڭى I cF@F>>  
 دەرسكە باشلاپ كىرىش l]# !+@  
前提测评及导入新棵 5EeDHsvV9  
1) پىلان قانداق يېزىلىدۇ؟ =mt?C n}  
(> "QVxr  
2) تەقدىرلەش خېتى قانداق يېزىلىدۇ؟ d?L\pN&  
zlf} .  
3) سىز ھازىرغىچە قانداق يېزىقلارنى يېزىپ، كۆرۈپ، ئوقۇپ باققان؟ 4%ZM:/  
#V_GOy1-  
دەرس تېمىسى <,8l *1C  
课题 f~M8A.  
مەخسۇس تېما         ئۇيغۇر يېزىقى 1;r69e  
s: |M].  
ئوقۇتۇش نىشانى ۋە ئۆگىنىش نىشانى {]/8skov5]  
教学目标与学习目标 ]qktj=p  
1) ئارسىلان ئابدۇللانىڭ ھاياتى بىلەن تونۇشۇش؛ h%}( h2 W  
$RO$}!  
2) تېكستنى ئوقۇپ چۈشىنىش ئىقتىدارى؛ iS: #o>  
hx!7w}[A  
3) ئەجدادلىرىمىز تارىختا ئىشلەتكەن يېزىقلاردىن خەۋەرلىنىش. FjKq%.=#  
^%[F8\}XPJ  
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا، yYTVXs`fVj  
 قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى kBsXfVs9  
ھەل قىلىش SG'JE}jzO  
教学重点难点及其外处理 sdr.u  
مۇھىم نۇقتا: `wO}Hz  
&Ocu#Cb  
ئاپتور بىلەن تونۇشۇش ۋە ئەجدادلىرىمىز ئىشلەتكەن يېزىقلاردىن خەۋەرلىنىش؛ k0ItG?Cv  
tOg=zXm   
قىيىن نۇقتا: !Q)3-u  
3M N  
تېكستنى ئوقۇپ چۈشىنىش ئىقتىدارى. e\N0@   
H1T~u{8j}  
ھەل قىلىش: >q9{  
l l:jsm  
يېتەكلەش ۋە مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈش. [%~NM/xu<  
d*9j77C]  
ئوقۇتۇش ۋاسىتلىرى RKk"  
教学手段 Y6;@/[_  
بەش چوڭ يېزىقتا يېزىلغان مۇناسىۋەتلىك كىتاب ماتېرىياللار T&*eOr  
/cY[at|p  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە 05g?jV  
 ئۆگىنىش شەكلى c}\ d5R_L  
教学方法与学习方式 3H <`Z4;  
ئۈنلۈك، جانلىق ئوقۇتۇش ئۇسۇلى؛ )#mW7m9M#  
v6(,Ax&  
ئىزدىنىپ ئۆگىنىش، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنش شەكلى. ;>N ~ ,Q  
R`q!~8u  
Z"Oa5V6[A  
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى (ئوقۇتۇش مەزمۇنى، ئاساسى بىلىمنى يىغىنچاقلاش ۋە ئىقتىدار سىناش سۇئاللىرى) 5g5NTm`=<  
教学过程设计(教学内容,基础知识归纳能力测评内容) 98^6 {p  
1. ئارسىلان ئابدۇللانىڭ ھاياتى پائالىيىتى ئۈستىدە توختىلىمىز. h>0<@UP  
-QDgr`%5  
ئارسىلان ئابدۇللا 1955- يىلى 10- ئاينىڭ 15- كۈنى قۇمۇلدا تۇغۇلغان. 1979- يىلى شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتىنى پۈتتۈرۈپ، شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ ئەدەبىيات فاكولتىتىغا تەقسىم قىلىنغان. شۇنىڭدىن ئېتىبارەن مەزكۇر فاكولتېتتا ئۇيغۇرتىلى ۋە ئۇيغۇر ئىستىلىستىكىسى دەرسى ئۆتۈپ كېلىۋاتىدۇ. Ir #V2]$  
=f K'Ep[  
پروفېسسور ئارسىلان ئابدۇللا 1990- يىل تەكلىپ بىلەن ئەنگىلىيىنىڭ لوندون ئۇنىۋېرسىتېتىدا ئىككى يىل دەرس ئۆتۈپ كەلگەن. ئۇ ھازىر شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتى فىلولوگىيە ئىنىستېتوتىنىڭ مۇدىرى، «211» قۇرۇلۇشى ئاز سانلىق مىللەتلەر تىل- ئەدەبىياتى نۇقتىلىق پەنلەرنىڭ مەسئۇلى، ماگستىر ئاسپىرانت يېتەكچىسى. T0%TeFY  
ecpUp39\  
ئارسىلان ئابدۇللا ئوقۇتۇش بىلەن شۇغۇللىنىش جەريانىدا «قۇتادغۇ بىلىك ئىستىلىستىكىسى»، ئالىي پېداگوگىكا مەكتەپلىرى ئۈچۈن تۈزۈلگەن «ئۇيغۇر تىلى» دەرسلىكى قاتارلىق كۆپلىگەن ئەسەر ۋە تەتقىقات تېمىلىرىنى ئورۇنداشقا قاتناشقان. «شىنجاڭ يەر ناملىرىدا ئەكس ئەتكەن ئىجتىمائىي مەدەنىيەت ئامىللىرى» قاتارلىق 30پارچىدىن ئارتۇق ئىلمىي ماقالىسى ئېلان قىلىنغان. GK? R76d  
^]&{"!  
2. دەرسلىك كىتابىمىزغا بېرىلگەن «بىزنىڭ تارىخىي يېزىقلىرىمىز» ناملىق ماقالە ئوقۇپ ئۆتۈلىدۇ، ھەمدە ئوقۇش جەريانىدا يولۇقتۇرغان چۈشىنىكسىز سۆز جۈملىلەر ئۈستىد توختىلىمىز. 'hw@l>1\9  
x=Jn&4q  
1) تىلشۇناس- تىل تەتقىقاتى بىلەن شۇغۇللانغۇچى. 2) ئىلمىي نۇجۇم- ئاسمان جىسىملىرىنى تەتقىق قىلىدىغان پەن. 3) قوۋم- بىر ئىرقتىكى كىشلەر، قېرىنداشلار. 4) مەڭگۈ تاشلار- قەبرە تاشلىرىغا ئويۇپ خاترىلەنگەن تاش پۈتۈكلەر. 5) تېروتورىيە- زېمىن، جاي، يەر، ماكان. 6) ئۈگدەپ- مۈگدەپ. 7) ئاقچا- پۇل، تەڭگە. 8) سىياسىئون- سىياسىي بىلەن شۇغۇللانغۇچى. fMPq  
Ks2%F&\cE  
3. ئەجدادلىرىمىز تارىختا ئىشلەتكەن ئاساسلىق يېزىقلارنىڭ قايسى ئىكەنلىكى ئۈستىدە توختىلىمىز. `yX+NRi(s  
e.|RC  
ئەجدادلىرىمىز تارىختا ھازىرغا قەدەر 30غا يېقىن يېزىق ئىشلەتكەن بولۇپ، بۇ يېزىقلار ئىچىدە ئومۇميۈزلۈك، كەڭ قوللىنىلغانلىرى قەدىمكى تۈرك (ئورخۇن) يېزىقى، قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقى، خاقانىيە يېزىقى، چاغاتاي يېزىقى ۋە ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقىدىن ئىبارەت.  KGmc*Jwy  
."Ix#\|x  
تاپشۇرۇق }lUpC}aq_  
作业 0n q}SH  
سىز يوقارقى بەش خىل يېزىق ئىچىدىن قايسىنى ئوقۇپ يازالايسىز؟ oEoJa:h  
K6*UFO4}i  
دوسكا لايىھىسى emY5xZ @N  
板书设计 ZQ'  z  
مەخسۇس تېما             ئۇيغۇر يېزىقى "Xk%3\{P  
qv U$9cTY  
بىزنىڭ تارىخىي يېزىقلىرىمىز ^Z4q1i)JO  
]n]uN~)9  
                ئارسىلان ئابدۇللا Y:!/4GF  
1;:t~Y  
ئارسىلان ئابدۇللا 1955- 10- 15- كۈنى  قۇمۇل... $K.%un Gm  
CziaxJ  
  56=K@$L {F  
9p\Hx#^  
دەرستىن كېيىنكى Pm#x?1rAj  
 قايتا ئويلىنىش g"!#]LLe  
课后反思 &!DZW 5  
  NM1cyZ  
گۇرۇپپا مەسئۇلىنىڭ پىكرى ۋە ئىمزاسى %%+mWz a  
教研组长意见: A eGG  
"ji$@b_\?  
  vTMP&a'5L  
B3cf] S%  
  gY> ;|),  
18O@ 1M  
                           20129  e+F}9HR 7  
q?;*g@t  
  H b A3*2  
J@ktj(  
سائەتلىك ئوقۇتۇش پىلانى ;# R3k  
课时教学设计 RRS~ xOg  
第七周                                                                             2012918  om".j  
تەييارلىق سىناق ۋە يېڭى Avs7(-L+s  
 دەرسكە باشلاپ كىرىش Kf05 
前提测评及导入新棵 rV8(ia  
1) ئارسىلان ئابدۇللا كىم؟ ئۇ ھەقتە نېمىلەرنى بىلىسىز؟ k_*XJ 
ilDJwZg #  
2) ئەجدادلىرىمىز تارىختا ھازىرغا قەدەر نەچچىگە يېقىن يېزىق ئىشلەتكەن؟ ئومۇميۈزلۈك ئىشلەتكەنلىرىدىنچۇ؟ ئۇلار قايسى؟ }.fL$,7a  
 
3) قەدىمكى تۈرك يېزىقىنىڭ قانداق ئالاھىدىلىكى بار؟ ov\Ct%]  
"C:rTIH  
دەرس تېمىسى 9USrgY6_  
课题 u{g]gA8s  
مەخسۇس تېما         ئۇيغۇر يېزىقى **T:eI+  
9Tzc(yCY  
ئوقۇتۇش نىشانى ۋە ئۆگىنىش نىشانى R&NpdW N  
教学目标与学习目标 H,(F1+~d  
1) قەدىمكى تۈرك ۋە قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ ئالاھىدىلىكىنى بىلىش. a4yOe*Ak,F  
&[NVP&9&U  
2) نېمە ئۈچۈن قەدىمكى تۈرك يېزىقى دەپ ئاتالغانلىقى؛ NOF?LV  
+7Sf8tg\  
3) بۇ يېزىقلارنىڭ تارىخى ۋە يېزىق ۋەسىقىلىرىنى بىلىش. M]J[6EW  
$TR=3[j  
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا، f8^"E $"  
 قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى 86/.8  
ھەل قىلىش $=\d1%_R|  
教学重点难点及其外处理 :[ L{KFQU  
مۇھىم نۇقتا: xy2\'kS`G  
D`V6&_. p  
قەدىمكى تۈرك ۋە قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ ئالاھىدىلىكىنى بىلىش. +:}kZDl@ X  
b([:,T7  
قىيىن نۇقتا: :e Sc;  
3 *G5F}7%=  
بۇ يېزىقلارنىڭ تارىخى ۋە يېزىق ۋەسىقىلىرىنى بىلىش P2O\!'aEh  
miwf&b  
ھەل قىلىش: iA]DE`S  
[9LxhPi  
يېتەكلەش ۋە مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈش. 1bd$XnU  
1^S'sWwe  
ئوقۇتۇش ۋاسىتلىرى FzVZs# O  
教学手段 &0s*P G  
بۇ ئىككى خىل يېزىقتا يېزىلغان مۇناسىۋەتلىك ماتېرىياللار uN8/Q2   
*u}'}jC1X  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە I,]J=xi  
 ئۆگىنىش شەكلى >}CEN  
教学方法与学习方式 Cpe#[mE  
ئۈنلۈك، جانلىق ئوقۇتۇش ئۇسۇلى؛ J||E;=%f-Q  
+^Fp&K+^  
ئىزدىنىپ ئۆگىنىش، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنش شەكلى. Vu%n&uF  
]W;:|/,c  
~}K{e  
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى (ئوقۇتۇش مەزمۇنى، ئاساسى بىلىمنى يىغىنچاقلاش ۋە ئىقتىدار سىناش سۇئاللىرى) ;?zF6zvQ  
教学过程设计(教学内容,基础知识归纳能力测评内容) drI\iae{^  
1. قەدىمكى تۈرك يېزىقى ۋە بۇ يېزىقنىڭ تارىخى ئۈستىدە توختىلىمىز. W tVf wC_  
oPsK:GC`U  
قەدىمكى تۈرك يېزىقى تۈركىي تىلدا سۆزلىشىدىغان قەدىمكى خەلقلەر ئۆزلىرى ئىجاد قىلغان ھەم 6- ئەسىردىن 9- ئەسىرگىچە قوللانغان ئىلىپبەلىك يېزىق. بۇ يېزىقنىڭ شەكلى، قۇرۇلمىسى ۋە باشقا خاس ئالاھىدىلىكلىرىدىن قارىغاندا تۈركىي خەلقلەرنىڭ تامغىلىرى ئاساسىدا شەكىللەنگەنلىكى قىياس قىلىنىدۇ. "b`7[;a  
7*/J4MN  
بۇ يېزىق تۈركىي قوۋملار تەرىپىدىن ئومۇميۈزلۈك قوللىنىلغانلىقى ئۈچۈن قەدىمكى تۈرك يېزىقى دېگەن نام بىلەن؛ بۇ يېزىقتا خاتىرىلەنگەن يادىكارلىقلار- مەڭگۈ تاشلار مۇڭغۇلىيىنىڭ ئۇرخۇن دەرياسى ۋە سىبرىيىدىكى يېنسەي (ئانا ساي) دەرياسى بويلىرىدىن تېپىلغاچقا ئورخۇن- يىنسەي يېزىقى دېگەن نام بىلەن؛ كۆكتۈرۈك خانلىقى ۋە ئورخۇن ئۇيغۇر قاغانلىقى دەۋرىدە قوللىنىلغانلىقى سەۋەبلىك كۆكتۈرۈك يېزىقى ياكى ئورخۇن يېزىقى دېگەن نام بىلەن؛ شەكىل جەھەتتىن قەدىمكى گېرمانلار قوللانغان رۇنىك يېزىقىغا ئوخشاپ كەتكەنلىكى ئۈچۈن تۈرك- رۇنىك يېزىقى دېگەن نام بىلەن ئاتىلىپ كەلگەن. بىز ئادەتتە قەدىمكى تۈرك يېزىقى دەپ ئىستېمال قىلىشنى توغرا تاپىمىز. x}|+sS,g  
Q ?^4\_  
2. قەدىمكى تۈرك يېزىقىنىڭ ئالاھىدىلىكى ۋە بۇ يېزىقتا يېزىلغان تارىخىي ۋەسىقىلەر ئۈستىد توختىلىمىز. SB/3jH  
-=a[J;'q  
قەدىمكى تۈرك يېزىقى خاراكتېرى جەھەتتىن قارىغاندا تاۋۇشلۇق يېزىق. يەنى ئۇنىڭدىكى بەلگىلەر (ھەرپلەر) تاۋۇشقا ۋەكىللىك قىلاتتى. ئورخۇن يېزىقىدا 40 بەلگە بولۇپ بۇنىڭ ئىچىدە تۆت ھەرپ سوزۇق تاۋۇشلارغا ۋەكىللىك قىلىدۇ. بەزى ھەرپلەر ئىككى خىل شەكىلگە، بەزى ھەرپلەر ئۈچ خىل شەكىلگە، بەزى ھەرپلەر بەش- ئالتە خىل شەكىلگە ئىگە. بۇ يېزىق قوشۇپ يېزىلمايدۇ. ئوڭدىن سولغا يېزىلىدۇ. سۆزلەر يېزىلغاندا، ئايرىم ئورۇنلاردا سوزۇق تاۋۇش ھەرپلىرى يېزىلسا، كۆپىنچە ئورۇنلاردا يېزىلمايدۇ. شۇڭا، بۇ يېزىقتا ئۈزۈك تاۋۇش ھەرپلىرى ئاساسىي ئورۇندا تۇرىدۇ. سۆز بىلەن سۆز، سۆز بىرىكمىسى بىلەن سۆ برىكمىسى ۋە جۈملىلەر قوش چېكىت (:) ئارقىلىق بىر- بىرىدىن ئايرىپ يېزىلىدۇ. 9Z  
#ua^{OrC/  
قەدىمكى تۈرك يېزىقىدا يېزىلغان مەڭگۈ تاشلار ئىچىدە «كۆلتېگىن مەڭگۈ تېشى»، «تۇنيۇقۇق مەڭگۈ تېشى»، «بىلگە قاغان مەڭگۈ تېشى» قاتارلىق ئابىدىلەرگە كۆكتۈرك خانلىرىنىڭ تەزكىرىلىرى پۈتۈلگەن. «ئۇيغۇر قۇتلۇق كۆل بىلگە قاغان مەڭگۈ تېشى» («مۇيۇنچۇر قاغان مەڭگۈ تېشى» دەپمۇ ئاتىلىدۇ)، «توققۇز ئۇيغۇر قاغانى مەڭگۈ تېشى» قاتارلىق ئابدىلەرگە ئۇيغۇر قاغانلىرىنىڭ تەزكىرىسى پۈتۈلگەن. c]NN'9G!{  
1k$2LQ  
3. قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقى ۋە ئۇنىڭ تارىخى ئۈستىدە توختىلىمىز. '^8g9E .4K  
SwyaYK  
قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقى سوغدى يېزىقى ئاساسىدا ئىشلەنگەن ئېلىپبەلىك يېزىق. ئىلىم ساھەسى ئۇنى بىردەك «قەدىمكى ئۇيغۇ يېزىقى» دەپ ئاتايدۇ. ?Y%}(3y  
1]"D%U=  
بۇ يېزىق 8- ئەسىردىن 15- ئەسىرگىچە ئۇيغۇر ۋە باشقا تۈركىي قوۋملار تەرىپىدىن ئورتاق قوللىنىلغان. ]U_5\$  
SRP5P,-y  
چىڭگىزخان دۇنيانى بويسۇندۇرۇشقا نىيەت باغلىغاندا بۇ يېزىقنى مۇڭغۇل دۆلىتىنىڭ يېزىقى قىلىپ قوبۇل قىلغان ھەمدە «ئۇيغۇر يېزىقى» دەپ ئاتىغان. 16- ئەسىرگە كەلگەندە بۇ يېزىقنى مانجۇلار مۇڭغۇللار ئارقىلىق قوبۇل قىلغان. ئۇنىڭدىن سەل كېيىنرەك شىۋەلەر قوبۇل قىلىپ ھازىرقى شىۋە يېزىقىنى شەكىللەندۈرگەن. Tnf&pu#5  
H~~7~1"x  
قەدىمكى ئلۇيغۇر يېزىقى ئۇيغۇرلار ئارىسىدا خېلى ئۇزاق قوللىنلىغان. ھەتتا، 13- ئەسىردىن 15- ئەسىرگىچە ۋولگا دەريا ۋادىسىدىكى ئالتۇن ئوردا خانلىقىدا ئالاقىلەردە كەڭ قوللىنىلغان. قىسقىسى بۇ يېزىق 700 يىلدىن كۆپرەك ۋاقت ئۇيغۇرلار ئارىسىدا قوللىنىلغان. z`c%?_EK  
s.|!Ti!]  
4. قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ ئالاھىدىلىكى ۋە بۇ يېزىقتا يېزىلغان تارىخىي ۋەسىقىلەر ئۈستدە توختىلىمىز. W/#KX}4  
t8L<x  
سەككىز سوزۇق تاۋۇشقا، ئۈچ ھەرپ ئىككىدىن ئالتە ئۈزۈك تاۋۇشقا، قالغان 14 ھەرپ بىردىن 14 تاۋۇشقا ۋەكىللىك قىلىدۇ. ئوڭدىن سولغا قارىتىپ توغرىسىغا ياكى يوقىرىدىن تۆۋەنگە قارىتىپ يزىلىدۇ. جۈملە ئاخىرىغا قوش چېكىت (:) قويۇلىدۇ. 7xX ;MB &  
N7d17c. 5  
قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقىدا يېزىلغان يادىكارلىقلاردىن «ئالتۇن يارۇق»، «قۇتادغۇ بىلىك»، «ئوغۇزنامە»، «قىسسەسۇل ئەنبىيا»، «سامىتۇ ئاچارىنىڭ تەرجىمىھالى» («شۇەنجاڭنىڭ تەرجىمىھالى»، «مايتىرى سېمىت» قاتارلىق ئەسەرلەر بار. RpBiE8F4  
>2l13^Y  
تاپشۇرۇق /#S4espE  
作业 FRl3\ZDqrb  
خاقانىيە يېزىقى توغرىسىدا نېمىلەرنى بىلىسىز؟ DFt=%aV[  
Cm,*bgX  
دوسكا لايىھىسى 2*~JMbm  
板书设计 q7 %=`l  
مەخسۇس تېما             ئۇيغۇر يېزىقى ?~VWW 
!(MA5L-  
قەدىمكى تۈرك يېزىقى Bo](n*i  
[OFTP#}c  
قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقى 38x[Ad4%  
Gx(KN57D  
  ~cO?S2!W  
dyQ<UT  
دەرستىن كېيىنكى VV0EgfJ  
 قايتا ئويلىنىش IEIxjek  
课后反思 %mB!|'K%  
  Gg}LC+Y  
گۇرۇپپا مەسئۇلىنىڭ پىكرى ۋە ئىمزاسى ,{`o/F/  
教研组长意见:  bbQ 10H  
PoBu kOv  
  7b7%(  
iP#A-du  
  8h=XQf6k0  
1*"Uc!7.%  
                           20129 ),_bDI L+  
/:DxB00  
  oj/tim  
Qj~0vx!  
سائەتلىك ئوقۇتۇش پىلانى fAK  
课时教学设计 F-nt7l  
第七周                                                                             2012918 IRQ(/:]  
تەييارلىق سىناق ۋە يېڭى ,Ubnz  
 دەرسكە باشلاپ كىرىش FvkKM+?F  
前提测评及导入新棵 eRf 8'-"#-  
1) قەدىمكى تۈرك يېزىقى قانداق يېزىق؟ بۇ يېزىقتا قانداق تارىخىي ۋەسىقىلەر يېزىلغان؟ zIL.R#|D=  
U{ Y)\hR-  
2) قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقى قانداق يېزىق؟ بۇ يېزىقتا قانداق تارىخىي ۋەسىقىلەر يېزىلغان؟ }SYvGp{J,  
!rXyw`6N  
دەرس تېمىسى L.8-nTg"y  
课题 S] 
مەخسۇس تېما         ئۇيغۇر يېزىقى z- ()7WY  
. [C ~a  
ئوقۇتۇش نىشانى ۋە ئۆگىنىش نىشانى 3.8d"  
教学目标与学习目标 .i&]VGv  
1) خاقانىيە (ئەرەب) يېزىقى ۋە چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ قانداق يېزىق ئىكەنلىكىنى بىلىش. IAg#YFI  
H1N%uk=kV  
2) بۇ يېزىقلارنىڭ تارىخى ۋە يېزىق ۋەسىقىلىرىنى بىلىش. :]:q=1;c  
ZXp=QH+f  
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا، hbn2(e;FZ  
 قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى ,|}Pof=]xk  
ھەل قىلىش tK0?9M.)  
教学重点难点及其外处理 %i$]S`A}  
مۇھىم نۇقتا: K8f;AK  
Fn1|Wt *  
خاقانىيە يېزىقى ۋە چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ ئالاھىدىلىكىنى بىلىش. .3M=|rE   
73 ix4C  
قىيىن نۇقتا: 4'_PLOgnX  
T5$db-^  
بۇ يېزىقلارنىڭ تارىخى ۋە يېزىق ۋەسىقىلىرىنى بىلىش __O@w.  
W"Mwp V  
ھەل قىلىش: z3>ldT  
  
يېتەكلەش ۋە مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈش. J'4Pp<  
kMd1)6%6A  
ئوقۇتۇش ۋاسىتلىرى zp.-=)D4e  
教学手段 F .h A.E  
بۇ ئىككى خىل يېزىقتا يېزىلغان مۇناسىۋەتلىك ماتېرىياللار ^]n:/kZ5"[  
xwSi.~.  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە nF1}?  
 ئۆگىنىش شەكلى BZP{{  
教学方法与学习方式 X+7@8)1(  
ئۈنلۈك، جانلىق ئوقۇتۇش ئۇسۇلى؛ i K,^|Q8  
bDtb"V8e  
ئىزدىنىپ ئۆگىنىش، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنش شەكلى. u&Cu"-%=M  
js F96X{  
V1 O]L 66  
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى (ئوقۇتۇش مەزمۇنى، ئاساسى بىلىمنى يىغىنچاقلاش ۋە ئىقتىدار سىناش سۇئاللىرى) Np2.X+  
教学过程设计(教学内容,基础知识归纳能力测评内容) HOb0\X  
1. خاقانىيە (ئەرەب) يېزىقى ۋە بۇ يېزىقنىڭ تارىخى ئۈستىدە توختىلىمىز. 56!/E 5qgW  
TKrh3   
قاراخانىيلار خانلىقىنىڭ مەشھۇر خاقانى سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاننىڭ باشچىلىقىدا 10- ئەسىرنىڭ باشلىرىدا بۇ خانلىق تېررىتورىيىسىدىكى ئۇيغۇر قاتارلىق خەلقلەر ئىسلام دىنىنى قوبۇل قىلغان. شۇنىڭدىن كېيىن دىنىي ئىتىقاد سەۋەبىدىن ئەرەب يېزىقى بارا- بارا قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ ئورنىنى ئېلىپ «خاقانىيە تىلى» دەپ ئاتىلىپ ئۇيغۇر تىلىنى خاترىلەيدىغان ئاساسىي يېزىققا ئايلانغان. شۇ  سەۋەبتىن بۇ يېزىق «خاقانىيە يېزىقى» دەپ ئاتالغان. بەزىلەر «ئەرەب يېزىقى» دەپمۇ ئاتايدۇ. ?X~U[dV?  
[*z`p;n2D  
خاقانىيە يېزىقى- ئەرەب ئېلىپبەسى ئاساسىدا ھېچقانچە ئىسلاھ قىلىنمىغان ھالدا قوبۇل قىلىنغان يېزىق. بۇ يېزىقتا ئەرەب ئېلىپبەسىدىكى 28 ھەرپ ئاساسىدا ئۇيغۇر تىلىنىڭ ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن «پ»، «چ»، «گ»، «ژ» ھەرپلىرىنى پارس ئېلىپبەسىدىن قوبۇل قىلىپ ئىشلەتكەن. ئىملا جەھەتتە، ئەرەب، پارس يېزىقلىرىنىڭ ئىملا قائىدىلىرىگە ئاساسەن ئەمەل قىلغان. سوزۇق تاۋۇشلار ياردەمچى بەلگىلەر بىلەن ئىپادىلەنگەن. بۇ يېزىق 10- ئەسىردىن 14- ئەسىرگىچە قەشقەرنى مەركەز قىلغان كەڭ قارا خانىيلار تېررىتورىيىسىدە قوللىنىلغان. ئىسلام دىنى مەكتەپلىرىدە ئوقۇتۇش ۋاسىتىسى قىلىنغان. 8j jq)d4#  
7#9yAS+x(  
2. خاقانىيە يېزىقىدا يېزىلغان بۈيۈك ئەسەرلەر ئۈستىدە توختىلىمىز. 1zWEK]2.R  
v6*8CQ+  
بۇ يېزىقتا 11- ئەسىردە مەيدانغا كەلگەن بۈيۈك ئەسەرلەردىن «تۈركىي تىللار دىۋانى»، «قۇتادغۇ بىلىك»، «ئەتەبەتۇل ھەقايىق» قاتارلىقلار مۇشۇ يېزىقتا يېزىلغان. m8NKuhu  
' J(B{B7|  
3. چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى ئۈستىدە توختىلىمىز. 4 t< mX  
B,avI&7M;S  
«چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى» دەپ ئاتالغان بۇ يېزىقنىڭ ئاساسى ئەرەب ئېلىپبەسى ئاساسىدىكى خاقانىيە يېزىقى. خاقانىيە يېزىقى بىر مەزگىل ئىشلىتىلگەندىن كېيىن ئۇيغۇر تىلىنىڭ فونېتىكىلىق ئالاھىدىلىكلىرىگە ماسلاشماي قالغان. شۇنىڭ بىلەن خاقانىيە يېزىقى ئۈستىدە بىرقاتار ئىسلاھاتلار يۈرگۈزۈلۈپ ئۇيغۇر تىلىنىڭ ئالاھىدىلىكىگە ماسلاشتۇرۇلغان چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى بارلىققا كەلتۈرۈلگەن. بۇ يېزىق قوللىنىلغان ۋاقتىنىڭ ئۇزۇنلىقى، دائىرىسىنىڭ كەڭلىكى، بولۇپمۇ، بۇ يېزىقتا مەيدانغا كەلگەن زور ھەجىمدىكى كاتتا، نادىر يادىكارلىقلارنىڭ كۆپلۈكى بىلەن باشقا ھەرقانداق يېزىقتىن ئېشىپ چۈشىدۇ. 6R';[um?q  
_H)>U [  
4. بۇ يېزىقنىڭ نېمە ئۈچۈن «چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى» دەپ ئاتىلىدىغانلىقى ئۈستىدە توختىلىمىز. @`H47@e  
(^ ;Fyf/  
بۇ يېزىق 13- ئەسىردىن تارتىپ تاكى 20- ئەسىرنىڭ 30- يىللىرىغىچە ئوتتۇرا ئاسىيا تەۋەسىدىكى تۈركىي تىلىدا سۆزلەشكۈچى خەلقلەرنىڭ ئورتاق يېزىقى بولغان. بۇ يېزىق چاغاتاي (چىڭگىزخاننىڭ ئىككىنچى ئوغلى) خانلىقى دەۋرىدە ئىشلىتىلگەن يېزىق بولغاچقا، بۇ يېزىقنى تەتقىق قىلغۇچى ئالىملارنى ئۇنى «چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى» دەپ ئاتىغان. q8[I` V{  
Y=tx kN  
5. چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى قوللىنىلغان رايونلار ۋە بۇ يېزىقتا ئىجادىيەت ئېلىپ بارغان ئەدىبلەر ئۈستىدە توختىلىمىز.  
(|_N2R!  
چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى شىنجاڭ ۋە ئوتتۇرا ئاسىيا تەۋەسىدە، يەنى شەرقتە قۇمۇلدىن غەربتە ئامۇ دەرياسىغىچە، شىمالدا ئىلىدىن جەنۇبتا ھىندىستاننىڭ پايتەختى دېھلىنىڭ شىمالىغىچە بولغان كەڭ تېررىتورىيىدە قوللىنىلغان ھاكىمىيەت يېزىقى ئىدى. iz5WWn^  
/.<2I  
بۇ يېزىق بىلەن سەككاكى، لۇتفى، نەۋائى، خاراباتى، زەلىلى، ئەرشى، گومنام، نىزارى، موللا بىلال موللا يۈسۈپ نازىم، موللا مۇسا سايرامى، تەجەللى، ئابدۇقادىر داموللام قاتارلىق ئالىم- ئۆلىمالار ۋە ئەدىب- سەنئەتكارلار مىڭلىغان ئەسەرلەرنى يېزىپ قالدۇرغان. ئەرەب، پارس تىللىرى ۋە باشقا تىللاردىن تەرجىمە قىلىنغان ھەرخىل مەزمۇندىكى ئەسەرلەرمۇ ناھايىتى كۆپ. =#K$b *#  
N_eZz#);  
چاغاتاي يېزىقىنىڭ تەرەققىياتىغا ئەگىشىپ خىلمۇ خىل ھۆسنخەت نۇسخىلىرى مەيدانغا كەلگەن، خەتتاتلىق يۈكسەك دەرىجىدە تەرەققىي قىلغان.   j_Q kw ?   
yx&'W_Q@  
  rA6lyzJ  
1@vlbgLr@  
  ^;gwD4(hs  
>YuiCf?c7  
  eh5j  
"JJEF2e@Z  
  Vi o ~2  
[d }AlG!  
  OPP^n-iPr  
ic]b"ItD  
  =%+O.  
PGaYYc3X  
تاپشۇرۇق #FQkwX'g  
作业 /;rPzP4K6  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقى ئۈستىدە نېمىلەرنى بىلىسىز؟ z6+D=<  
#y:,owo3I  
دوسكا لايىھىسى {Z^  G]@  
板书设计 isiehKkD  
مەخسۇس تېما             ئۇيغۇر يېزىقى \)' o{l&  
b!J%s   
خاقانىيە يېزىقى ]#*S.  r]  
*(>,\8OVf  
چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى @V>BG8Y  
8M,AFZ>F  
  b2<((H  
$t{;- DpNB  
دەرستىن كېيىنكى 9>I&Z8J$M  
 قايتا ئويلىنىش rT mVHt  
课后反思 mN&B|KWU  
  mY 1Gm|  
گۇرۇپپا مەسئۇلىنىڭ پىكرى ۋە ئىمزاسى S8Ec.]T   
教研组长意见: p`I[3/$3  
uK;&L?WB  
  pg9 feIW1  
aT_%G&.  
  kE`Fg(M  
a9N$I@bi]  
                           20129  #Y%(CI  
h2P& 
  i[4t`v'Dk  
9cXL4  
سائەتلىك ئوقۇتۇش پىلانى w/, A@fLL  
课时教学设计 cES8%UC^i  
第七周                                                                             2012918 oH"VrS 6  
تەييارلىق سىناق ۋە يېڭى Sah!|9  
 دەرسكە باشلاپ كىرىش AK//]   
前提测评及导入新棵 6ee1^>  
1) خاقانىيە يېزىقى قانداق يېزىق؟ بۇ يېزىقتا قانداق تارىخىي ۋەسىقىلەر يېزىلغان؟ = J0r,dR  
f#&@Vl(i&  
2) چاغاتاي ئۇيغۇر يېزىقى قانداق يېزىق؟ بۇ يېزىقتا كىملەر ئىجادىيەت بىلەن شۇغۇللانغان؟ sp7#e%R\  
nU23D@l  
دەرس تېمىسى (gEz<}Av.  
课题 Ij?Qs{V  
مەخسۇس تېما         ئۇيغۇر يېزىقى J?/N J-F  
"P!zu(h4  
ئوقۇتۇش نىشانى ۋە ئۆگىنىش نىشانى IXU~& 5&J  
教学目标与学习目标 {k)H.zwe  
1) ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ پەيدا بولۇش جەريانىنى بىلىش. F> b 
"u3 N9  
2) باشقا مىللەتلەرنىڭ ئۇيغۇر يېزىقىنى قوبۇل قىلىش ئەھۋالىنى بىلىش. &`}ACTY'P  
NC%)SG \  
3) ئانا تىلغا بولغان ھۆرمەت ۋە قەدىرلەش ھېسسىياتىنى ئورغۇتۇش. q) !G5j3  
cHUj6'neO  
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا، V&R_A~ 
 قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى bkL5srH  
ھەل قىلىش lt|UehJ F  
教学重点难点及其外处理 r~sQdf  
مۇھىم نۇقتا: 4fau 9bW  
bEl)/z*gy/  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ پەيدا بولۇش جەريانى ۋە ئالاھىدىلىكىنى بىلىش. *_tJ;  
mo- Y %  
قىيىن نۇقتا: +$H`/^a.  
uRfFPOYH  
مۇڭغۇللارنىڭ ئۇيغۇر يېزىقىنى قوبۇل قىلىش تارىخى. O$,MdhyXC  
0xQ="aXE  
ھەل قىلىش: U%nLo[k  
o)pso\;  
يېتەكلەش ۋە مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈش. n^2p jTkl  
wjeuZNYf  
ئوقۇتۇش ۋاسىتلىرى |kXx9vGq@  
教学手段 7A mnxFC  
مۇناسىۋەتلىك تارىخىي كىتابلار /:OSql5K*<  
*VP j BzcH  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە W1T% Q88  
 ئۆگىنىش شەكلى Qmg2lP.)  
教学方法与学习方式 "A]Xe[oS  
ئۈنلۈك، جانلىق ئوقۇتۇش ئۇسۇلى؛ ._i|+[  
(/a#1Pd&  
ئىزدىنىپ ئۆگىنىش، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنش شەكلى. ,|RN?1?U  
N7 FndB5%  
V*< `!w  
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى (ئوقۇتۇش مەزمۇنى، ئاساسى بىلىمنى يىغىنچاقلاش ۋە ئىقتىدار سىناش سۇئاللىرى) p.^qB]%  
教学过程设计(教学内容,基础知识归纳能力测评内容) SYE+A`a  
1. ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقى ۋە بۇ يېزىقنىڭ تارىخى ئۈستىدە توختىلىمىز. d@XXqCR<  
Qhq' %LR  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقى چاغاتاي يېزىقىنىڭ بىۋاسىتە راۋاجى، يېڭى دەۋردىكى شەكلى ھېسابلىنىدۇ. 30- يىللارنىڭ ئوتتۇرىلىرى شىنجاڭنىڭ جاي- جايلىرىدا تەسىس قىلىنغان «ئۇيغۇر ئاقارتىش ئويۇشمىلىرى» ئۇيغۇرلارنىڭ مەدەنىي ھاياتىغا يىپ- يېڭى مەزمۇن قوشتى. جۈملىدىن زىيالىيلارمۇ ئۇيغۇر يېزىقىنى ئىسلاھ قىلىش ھەققىدە جىددىي ئويلىنىپ 1937- يىلى يېڭى ئېلىپبە ۋە ئىملا قائىدىسىنى تۈزۈپ چىقتى. h UC 157  
|h?2~D!+d  
چۈنكى، چاغاتاي يېزىقىدا ئۇيغۇر تىلىدىكى سوزۇق تاۋۇشلار ئۈچۈن ھەرپ بەلگىلەنمىگەن بولغاچقا بۇ يېزىق ئىلمىي ئىزغا سېلىشقا مۇھتاج ئىدى. 1935- يىلىدىن باشلاپ چىقرىلغان «شىنجاڭ گېزىتى» مانا مۇشۇ يېڭى ئىملادا نەشر قىلىنغان. lSg[7lt  
wRvh/{xB  
1949- يىلى جۇڭخۇا خەلق جومھۇرىيىتى قۇرۇلغاندىن كېيىن يەنى 1954- يىلىغا كەلگەندە، بىز ھازىر قوللىنىۋاتقان ئېلىپبەنىڭ ئاساسى تۇرغۇزۇلۇپ تاكى 1984- يىلىغىچە شۇ پېتى قوللىنىلدى. 1984- يىلى تۆت لەۋلەشكەن تاۋۇش ئۈچۈن ئايرىم- ئايرىم تۆت ھەرپ بېكىتىلىپ، ئۇيغۇر كونا يېزىقى 32 ھەرپتىن تەشكىل تاپقان، تىلىمىزدىكى ھەربىر تاۋۇش ئۈچۈن بىردىن ھەرپ بەلگىلەنگەن ئىلمىي بىر ئېلىپبە مەيدانغا كەلدى. <5? pa3  
Mf2F LrAh  
2. باشقا مىللەتلەرنىڭ ئۇيغۇر يېزىقىنى قۇبۇل قىلىش ئەھۋالى ئۈستىدە توختىلىمىز. $AT@r"  
-V4%f{9T3  
12- ئەسىرنىڭ ئاخىردا تۈمۈر چىن دىگەن بىر ئەزىمەت دۇنياغا كىلىپ،مۇڭغۇل قەبىلىرىنى بىرلەشتۈرۈشكە كىرىشكەن،1206-يىلى مۇڭغۇل قەبىلىلىرىنىڭ چوڭ قۇرۇلتىيى چاقىرلىپ ،تېموچىن «چىڭگىزخان»(ئالەمنىڭ خانى ،دېڭىزدەك خان دىگەن مەنىدە )نامىدا ئاتىلىپ ،مۇڭغۇل دۆلىتىنىڭ ئاساسىنى قۇرغان .شۇنىڭ بىلەن شەرقتە ھىنگان تاغلىرى ،غەرىپتە ئالتاي تاغلىرى ،شىمالدا سىبىرىيە تاغلىرىنىڭ جەنۇبى ،جەنۇپتا غوجى چۆللۈكى قاتارلىق زىمىنلارنى ئۆز ئىچىگە ئالغان كۈچلۈك بىر ئىمپىرىينىڭ ئاساسى شەكىللىنىشكە باشلىغان .ئەمما مۇڭغۇل قەبىلىلىرى شۇ كەمگىچە يېزىق ئىشلىتىش دەۋرىگە  قەدەم قويمىغان . nTv}/M&  
qVKdc*R-  
مۇڭغۇللار دۆلەت قۇرغاندىن كىيىن تۇنجى قېتىم يېزىق ئىشلەتكەن .بۇ يېزىق دەل «قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقى»ئىدى .  مۇڭغۇللارغا يېزىقنى مەشھۇر سىياسىئۇن،تىلشۇناس تاتاتۇڭا قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقى ئاساسىدا ئىجات قىلىپ بەرگەن. hJ$9Hb  
s-_D,$ |  
شۇنىڭ بىلەن بۇ يېزىق پۈتكۈل مۇڭغۇل دۆلىتىنىڭ دۆلەت يېزىقىغا ئايلانغان ھەمدە «ئۇيغۇر يېزىقى» دەپ ئاتىغان. 16-ئەسىرگە كەلگەندە بۇ يېزىقنى مانجۇلار مۇڭغۇللار ئارقىلىق قۇبۇل قىلغان. ئۇنىڭدىن سەل كىيىنرەك شىۋەلەر قۇبۇل قىلىپ ھازىرقى شىۋە يېزىقىنى شەكىللەندۈرگەن. F~8'3!<9  
<(q(5jG  
  `Bw] PO  
P&uSh?[ ^  
تاپشۇرۇق {YgU23 ;q  
作业 G;3%k.{  
ئۇيغۇرلار يېزىقىنى ئۆزگەرتىشى كېرەكمۇ- يوق، نېمە ئۈچۈن؟ B=!!R]dxA  
x-m*p^}  
دوسكا لايىھىسى Jv8:GgSg  
板书设计 '9z W#b  
مەخسۇس تېما             ئۇيغۇر يېزىقى gS5REC4I/  
`qc"JB  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقى B/wD~xC?x  
Z)s !p  
k( :Bl  
«ئۇيغۇر يېزىقى»نى        مۇڭغۇل        مانجۇ        شىۋە. /oT~CB..  
gADf9x"b  
دەرستىن كېيىنكى #yochxF_  
 قايتا ئويلىنىش FBXktSg  
课后反思 @D;K&:~|N  
  M2Nh3ijr  
گۇرۇپپا مەسئۇلىنىڭ پىكرى ۋە ئىمزاسى )Z:-qH  
教研组长意见: ^aB;Oo  
b$'%)\('g  
  -9om,U`t  
r ~{nlLO}  
  7**zb"#y  
rPB Ju0D"  
                           20129  $(62j0mS>  
@>z.chM;  
  &5HI   
S8v,' Cc  
سائەتلىك ئوقۇتۇش پىلانى d*u3]&?x&f  
课时教学设计 `V/kM0A5  
第七周                                                                             2012918 #: EhGlq8  
تەييارلىق سىناق ۋە يېڭى + $M 
 دەرسكە باشلاپ كىرىش c @lF*"4  
前提测评及导入新棵 2L< 1]:I  
1) ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقى قانداق يېزىق؟ {XXnMO4uR;  
M3fTU CR  
2) قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقىنى قايسى مىللەتلەر، قانداق قوبۇل قىلغان؟ Q0XSQOl  
Lr*\LP6jx3  
دەرس تېمىسى c'wU$xt.w  
课题 )Cd.1X8  
مەخسۇس تېما         ئۇيغۇر يېزىقى            مەخسۇس مۇھاكىمە ,OFNV|S$  
P[tYu:  
ئوقۇتۇش نىشانى ۋە ئۆگىنىش نىشانى < pZwM  
教学目标与学习目标 ^9kx3Pw?8  
1) ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقىنى ئۆزگەرتىش ياكى ئۆزگەرتمەسلىك مەسىلىسىنى ھەل قىلىش. egVKAR-  
tS-gaT`T  
2) ئوتتۇرىغا قويۇلغان مەسىلىگە ئاساسەن مۇھاكىمە قىلىش ئىقتىدارى. ij;P5OA  
<y?=;54a  
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا، Ov ^##E  
 قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى {`,)}  
ھەل قىلىش 6q6xqr:W  
教学重点难点及其外处理 T^(> 8/O  
مۇھىم نۇقتا: E&eY79  
~f[ Y;  
ھازىرقى زامان ئۇيغۇر يېزىقىنى ئۆزگەرتىش ياكى ئۆزگەرتمەسلىك مەسىلىسىنى ھەل قىلىش. {ywwJ  
40pz<-B  
قىيىن نۇقتا: {(!JYz~P  
6#!CBY^{  
مەسىلىگە ئاساسەن مۇھاكىمە قىلىش ئىقتىدارى. w2'q9pB+  
& UOxS W  
ھەل قىلىش: t4[q :[1  
Y~8 5Z0l  
يېتەكلەش ۋە خۇلاسىلەش. q.`< q  
i7XY3yhC  
ئوقۇتۇش ۋاسىتلىرى peO@ZKmM  
教学手段 OR+qi*)  
«تىل ۋە تەرجىمە»نىڭ 1999- يىللىق 4- سانى، 2000- يىللىق 3-، 4- سانلىرى... f47]gtB-  
GpeW<% \P  
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە 1n8[ fgz  
 ئۆگىنىش شەكلى 5CFNBb%Xy  
教学方法与学习方式 )@N d3Z  
مۇھاكىمىلىق ئوقۇتۇش ئۇسۇلى؛ W "'6 M=*  
T$%|=gq  
ئىزدىنىپ ئۆگىنىش، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنش شەكلى. ,dIev<  
Du+W7]yCl  
YMX9Z||  
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى (ئوقۇتۇش مەزمۇنى، ئاساسى بىلىمنى يىغىنچاقلاش ۋە ئىقتىدار سىناش سۇئاللىرى) 4Z)s8sDKW  
教学过程设计(教学内容,基础知识归纳能力测评内容) n= .P46|  
«مۇھاكىمە ۋە تەتقىقات» بۆلىكىدە ئوقۇغۇچىلارنىڭ مۇلاھىزە قىلىش پائالىيتى لايھىلەنگەن، شۇنداقلا ئېنىق مۇنازىرە تىمىسى شەكىللەندۈرۈلگەن. تۈۋەندىكى ئىككى مۇنازىرە تېمىسىنى ۋە ئۇنى قانات يايدۇرۇش ئۇسۇلىنى تۇنۇشتۇرىمىز. ^jL '*&l  
%O"8|ZG9{  
بىرىنچى مۇنازىرە تېمىسى: zPby+BP  
+,76|oMsQ%  
ئۇيغۇرلار ئۆز تارىخىدا يېزىق جەھەتتە زور مۇقىمسىزلىقنى بېشىدىن كەچۈردى. دۇنيادا ئۇيغۇرلاردەك كۆپ يېزىق قوللانغان، دىن يەڭگۈشلىگەن مىللەت ئاز ئۇچرايدۇ. زامانىۋى ئۇچۇر تېخنىكىسىنىڭ تەرەققىياتى، كومپيۇتېر مەشغۇلاتىنىڭ ئۇمۇملىشىغا ئەگىشىپ، يېقىنقى يىللاردىن بۇيان، جەمىئيەتتە ئەرەپ ئىلىپبەسى ئاساسىدىكى ھازىرقى ئۇيغۇر يېزىقىنى ئەسلىگە كەلتۈرۈپ، زاماننىڭ تەلىپىگە ئۇيغۇنلىشىش ھەققىدىكى تالاش-تارتىش، بەس مۇنازىرلەر كۆپىيىپ قالدى. قانداق قىلىش كېرەك ؟مۇلاھىزە يۈرگۈزۈپ باقساق بۇلىدۇ. «تىل ۋە تەرجىمە»ژۇرنىلىنىڭ 1999-يىللىق 4-سانى، 2000-يىللىق3-، 4- سانلىرىدا بۇ ھەقتە يېزىلغان ماقالىلار ئېلان قىلىنىپ، شەخسىي قاراشلار، تەكلىپلەر ۋە تەشەببۇسلار ئوتتۇرىغا قويۇلدى. زۆرۈر تېپىلسا ئۇقۇتقۇچى بۇ ماقالىدا ئوتتۇرىغا قويۇلغان ئاساسلارنى ئەمىلىيەتكە تەدبىقلاپ جانلىق پايدىلانسا بۇلىدۇ. يېزىق جەھەتتىكى بۇنداق مۇقىمسىزلىق بىر مىللەتنىڭ مەدەنيەت ھاياتىدا، مەدەنيەتنىڭ ئزچىللىقى نۇقتىسىدىن ياكى تەرەققىياارت نۇقتىسىدىن پايدىسىز دېگەن قاراشقا قوشۇلامسىز؟ چۈشەندۈرۈپ بېقىڭ. ]5ZXgz  
^""edCs  
ئىككىنچى مۇنازىرە تېمىسى: G3.aw  
/_C2O"h  
كومپيۇتېر مەدەنىيتىنىڭ شەكىللىنىشى ۋە ئىنگىلىز تىلىنىڭ دۇنيادىكى ئورنىنىڭ ئۆسىشىگە ئەگىشىپ يېقىنقى يىللاردىن بۇيان مەتبۇئاتلاردا، يىغىنلاردا، يىغىلىشلاردا بەزىلەر لاتىن ئېلىپبەسى ئاساسىدىكى يېزىققا كۈچۈشنى تەشەببۇس قىلىۋاتىدۇ. ئۇلار سان- سىفىرلارنى ۋە فورمۇلىلارنى يازغاندا ھازىر قوللىنىۋاتقان ئۇيغۇر يېزىقى تەتۈر يۆنىلىش ھاسىل قىلىپ، قۇلايسىزلىقنى كەلتۈرۈپ چىقىرىۋاتىدۇ، كومپيۇتېردىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىشىمىزمۇ زور چەكلىمىگە ئۇچراۋاتىدۇ... دەپ ئاساس كۆرسىتىشمەكتە. سىلەرچە قانداق قىلىش كېرەك؟ ئىككى گۇرۇپپىغا بۆلۈنۈپ مۇھاكىمە قىلىپ، ئاساسلىرىڭلارنى ئوتتۇرىغا قويۇپ بېقىڭلار. Itl8#LpLM  
m:H^m/g  
مۇنازىرىنى تۆۋەندىكى تەرتىپ بويىچە ئېلىپ بېرىشقا بولىدۇ: KWJVc `  
sZ `Tv[  
بىرىنچى باسقۇچ: ئىككى تەرەپنىڭ ئاساسلىق ماھىرلىرى ئۆزلىرىنىڭ قاراشلىرىنى بايان قىلىدۇ، ۋاقتى ئۈچ مىنۇتتىن بەش مىنۇتقىچە. !]4u"e  
\""^'pP@  
ئىككىنچى باسقۇچ: ئەركىن مۇنازىرە بولۇپ، مۇنازىرىگە قاتناشقان ھەربىر ئەزا ئەركىن سۆز قىلسا بولىدۇ، ۋاقتى 10 مىنۇت. 59E9K)c3  
SuE~Wb 5&  
ئۈچىنچى باسقۇچ: ئىككى تەرەپنىڭ ئاساسلىق مۇنازىرىچىلىرى خۇلاسە سۆزى قىلىدۇ، ۋاقتى ئۈچ مىنۇت. }lZEdF9GhG  
Sn=6[RQ>P  
تۆتىنچى باسقۇچ: مۇنازىرە رىياسەتچىسى باھا بېرىدۇ ھەمدە مۇنازىرە نەتىجىسىنى ئېلان قىلىدۇ. #CS>_qe.{  
 !:( +#  
مۇنازىرە رىياسەتچىلىكىنى ئوقۇتقۇچى ئۈستىگە ئالسا ياكى بىرنەچچە ئادەمدىن تەشكىل تاپقان باھالاش ئۆمىكى تەكلىپ قىلسا بولىدۇ. is.t,&H4P]  
/!6'K  
ئەسكەرتىش: مۇنازىرىلەشكۈچى ئىككى تەرەپ مۇنازىرىدىن بىر- ئىككى كۈن بورۇن قارشىنىڭ توغرىلىقىنى ئىسپاتلايدىغان ماتېرىياللارنى توپلاشقا ئەھمىيەت بېرىشى كېرەك. مۇنازىرىگە تەييارلىقسىز چۈشۈشكە بولمايدۇ. ئويناشقاندەك مۇئامىلە قىلىشقىمۇ بولمايدۇ. =z1Lim-  
T KZtoQP%  
تاپشۇرۇق Ev fvU:z  
作业 -P]O t>%S  
ئۇيغۇر يېزىقىمىزنىڭ قانداق ئارتۇقچىلىقى بار؟ SioeIXU  
`d <`>  
دوسكا لايىھىسى  A 3 V  
板书设计 K^WDA])  
مەخسۇس تېما       ئۇيغۇر يېزىقى    مەخسۇس مۇھاكىمە b(K"CL\p  
=, XCjiBeC  
ئا: تەرەپ ئۇيغۇر يېزىقىنى ئۆزگەرتىش كېرەك ^O}a,  
E%w^q9C  
ب: تەرەپ ئۇيغۇر يېزىقىنى ئۆزگەرتمەسلىك كېرەك 2 ZK]}&yC  
p4T$(]7  
دەرستىن كېيىنكى fe\lSGmf  
 قايتا ئويلىنىش p]aEC+q  
课后反思 66val"^W  
  snaAn?I4  
گۇرۇپپا مەسئۇلىنىڭ پىكرى ۋە ئىمزاسى 5RPG3ppS  
教研组长意见: 4*EMd!E=<  
)Do 0  
  -,8LL@_  
\_Bj"K  
  XPdmz!,b  
 [ <X%  
                           20129  NzgG7 7>  
 
  x7S\-<8  

ozqan 2012-09-18 21:24
تولۇقسىزدىكى ۋە تولۇقتىكى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ھەممىسى ئۈچۈنلا زۆرۈر بولغان ئېسىل تەييارلىقكەن بۇ ... لايىھەلىگۈچىگە رەخمەت ...

مۇتەللىپ 2012-09-18 22:13
ياخشى تەييارلانغان دەرس تەييارلىقى ئىكەن ، چۈشۈرۈۋالدىم . رەھمەت

tawpek 2012-09-18 22:20
بۇ ھەپتە دەرىسىمنى ئالماشتۇرىۋەتكەنتى، كالىندار پىلان تۈزگۈچى بۇ دەرىسنى 3 سائەت قىلىپ لاھىيلەپتىكەنتۇق. mz0{eO  
>` s" C  
بۇ بەش سائەتلىكنى 3 سائەتكە يىغىنچاقلايدىغان بولدۇمدە ئەمدى.

gulhan 2012-09-18 23:59
بەكمۇ ئەستايىدىل تەييارلانغان ئىكەن.  سىزنىڭ ئەمەسما؟  

kaktus 2012-09-23 12:53
ياخشى تۈزۈلگەن دەرسلىك لاھىيىسى ئىكەن ،تېما ئىگىسىگە رەھمەت.

kaktus 2012-09-23 13:24
دەرس لاھىسى ھەقىقەتەن ياخشى تۇزۇلۇپتۇ،بۇنى چۈشۈرۈش ئۇسۇلى قانداق؟مەن چۈشۈرەلمىدىم.

kaktus 2012-09-23 17:23
نىمىشقا چۈشۈرۈش ئادرىسىنى كۆرەلمەيمەن؟

بابۇر0725 2014-02-18 11:53
بىرقەدەر ئەتراپلىق تەييارلىنىپتۇ.بىرتەكلىپىم مۇمكىن قەدەر مۇلاھىزە قىسمىنى يەنىمۇ چوڭقۇرلاشتۇرۇش لازىممۇ قانداق؟بۇلۇپمۇ  يەنە يېزىق ئىسلاھاتى قىلىشنىڭ زۆرۈريىيتى بامۇ يوق  دېگەن تېما ئۈستىدە ئەتراپلىق پىكىر يۇرگۈزۈش لازىم


查看完整版本: [-- مەخسۇس تېما:ئۇيغۇر يېزىقى --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled