查看完整版本: [-- ظأزلذكسىز تەربىيىگە قاچانمذ بارار گۈلزىبا --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> كۆڭۇلدىكى سۆز -> ظأزلذكسىز تەربىيىگە قاچانمذ بارار گۈلزىبا [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

گۈلزىبا 2012-06-15 20:42

ظأزلذكسىز تەربىيىگە قاچانمذ بارار گۈلزىبا

‹‹ظأزلذكسىز تەربىيىگەقاچانمذ  بارارمىز ؟›› ww(.   
M~/R1\'&j  
خىزمەتكە چىقىپ بولغاندىن كىيىن ،يەنە ظوقذغذچىلىق دەإرىمىزنى سىغىنىپ ،ياكى بولمىسا ‹‹باشقىلارغا بىر x\m?*5p  
ظىستاكان سذ بىرىش ظذچذن ، ظأزىدە بىر چىلەك سذ بولذشى كىرەك ››(ەازىر تذگىمەس ظىقىن بولذشى كىرەك دەيمىزغذ ؟)نىڭ تذرتكىسىدە 1-قىتىم ‹‹ظذزلذكسىز تەربىيىگە بارىدىكەنسىز ››دىسە ، ظاجايىپ ەاياجانلىنىپ كىتىپتىكەنمەن ،خذددى دوكتذرلذق ظوقذشقا بارىدىغاندەك .كەلگەندىن كىيىن دادامنىڭ ‹‹قانداق ظوقذدىڭىز؟›› دىگەن سوظالىغا ‹‹ظىسىت ،20كذن ظذچذن 1000يذەن كىتىپتذ ››دەپتىكەنمەن .ظەزەلدىن كىتاب ظالغان پذلغا ،كذرسلاردا ظوقذغان پذلغاقورساق ظاغرىتمايدىغان مىنىڭ جاإابىمدىن دادام ەەيران قاپتىكەن . ظىككىنچى ،ظذچىنچى قىتىممذ باردىم ،ظوخشاش مذەىت ، ظوخشاش گەپلەر ، ظوخشاش ظوقذپ بىرىلگەن توم- توم ،قىممەت ، لىكىن ظأزىمىز بىرنى سىتىإىلىپ ظوقذساقمذ بولىدىغان ، سەككىز يىلدا مەزمذن ظذزگەرمىگەن ظاساستا ظذچ پارچە سىتىإىلىشقا ‹‹مذيەسسەر ››بولغان كىتابلار ، ظوخشاش يازدذرىلىإاتقان كونسىپىك ،ظوخشاش قذرذق پاراڭ ،تىلفذنلىشىشلار ظذچذن يىغىإىلىنىپ ،قايتا- قايتا ناەايتى سذرلذك سان ظىلىندىغان كەچلىك ‹‹تەكرار››إاقىتلىرى ،ەەتتا مذظەللىملەرنىڭ 3-قىتىم بارغىنىمىزدىمذ ظذزگەرمەيدىغان مىساللىرى ، ‹‹تأإەن ››يەنى بىزنىڭ مەكتەپ (ناەىيلەردىكى بىز ظىشلەإاتقان )ەەققىدىكى ظأزگەرمەس پاراڭلىرى ، ظابىستراكىت ظىلەام -تەربىيە بىرىشلەر ، دەرس ظأتذش خوشياقمىغان چاغلاردىكى تاغدىن -باغدىن قىلىشقان ظەەمىيەتسىز پاراڭلار،ەەر قىتىمدا چىقىم قىلىنإاتقان پذللار ، توققذز ظايلىق بالىسىنى قورسىقىدا كأتذرذپ ،كىشىنى ظەنسىرتىپ يذرگەن ەامىلدارلار ،‹‹يىڭى تذغذتتىن تذرغانتىم ››دەپ يىشىغا توشمىغان بالىلىرىنى چىرقىرىتىپ يذرگەن ياش ظانىلار ،چىشى بولمىغاچقا ظاشخانىنىڭ تاماقلىرىغا كأنەلمەي ، ظاشقازانلىرىدىن ظاغرىنىشىپ ، يذقىرى قان بىسىم ،يذرەك كىسىلىنىڭ دورىلىرى قاچىلانغان سومكىلىرىنى ەىچقاچان ظايرىماي ، 40يىلغا يىقىن ظىشلىسىمذ يىشى توشماي ، ياكى باشقا سەإەبلەردىن پىنسىيىگە چىقالماي ،كادىرلار ظىشلىرىغا مەسظذل خادىمنىڭ ‹‹بارمىسىلا زادى بولمايدذ ››سى بىلەن كەلگەنىلىكى ەەققىدە پاراڭلىشىإاتقان كذمذش چاچلىق مويسىپىت ظذستازلار ، مەكتىپىدە‹‹قالغان ›› 20كذنلذك دەرسنى قاچان تولذقلاپ ظأتەرمەن دەپ غەمگە چأككەچ دەرس تەييارلىق يىزىإاتقان جاپاكەشلەر ،سىنىپىدىكى ظوقذغذچىلارنىڭ ‹‹تومذر تذتذپ ››‹‹ظاينىپ كەتمەسلىكى ››ظذچذن كىملەردىندذ ‹‹ قاراپ قويذش››نى ظأتذنذپ قىلىنإاتقان تىلفذنلار ،ظأيدە قالغان يەسلدىكى بالىسىنىڭ ‹‹ظانام قىنى ››دەپ كىچىچە ظذخلىماي يىغلاپ كەتكەنلىكىدەك خەإەرلەر ...مىنى ظأزلذكسىز تەربىيىدىن قورقىدىغان قىلىإەتتى ، مەنمذ مذشذنداق تەربىيىلەردە ‹‹نىمىشقا ظابدذقادىر جالالىدىننڭ دەرسلىرىدە يوقلىما قىلمىسىمذ دەرسخانا توشذپ كىتىدىغاندذ ؟ بذ يەردە ظوقذغذچىلار بذلذمى مەخسذس ظادەم ظاجرىتىپ كذندە تذت إاق سان ظالىمەن دەپ تذرسىمذ ، بذلار نىمىشقا دەرسخانىدىن شذنچە بىزاردذ ؟››دەپ ظويلاپ ظولتذرذپ قەشقەرلىقنىڭ ‹‹سىسىق پارىڭى ››دىنمذ ظاڭلاپ ،ظاچچىقمذ يذتىإالغانمەن . iA[WDB\|0  
ظالدىنقى ظايدا بارغان تأتەيلەن تذنذگذن كەلدى، يىڭىدىن سەككىزەيلەننڭ ظەتەماڭىدىغانلىقىنى ظذقتذرغان ظىلمى مذدىرىمىىزظوقذتقذچىلارغا بذلارنىڭ دەرسىنى ظذتذپ قويىدىغان ظوقذتقذچى يوقلذقىنى (ظەزەلدىن شذنداق )، باشقا پەن ظوقذتقذچىلىرىنىڭ بذ ‹‹پذرسەتنى چىڭ تذتذپ ››كذنىگە 4-5ساظەتتىن ظاكتىپلىق بىلەن دەرس ظأتىإالسا بولىدىغانلىقىنىمذ قوشذپ قويدى ، گەرچە ظأزلذكسىز تەربىىيىگە باردىغانلار قاتارىدا بولمىساممذ ،بىشىمدا يەنە غەم ! نىمىشقا دەمسىز ،ظذلارنىڭ ظورنىغا كذندە كىرىپ ، بىر ەەپتىدە 4ەەپتىلىك پىلاننى ظورذندىإالىمەن دەپ ‹‹خذشال ›› بولغان بىلەن تاپشذرذقنى قانداق تەكشذرذپ بولارمەن ؟ دەرس تەييارلىقنى قانداق ظذلگذرتەرمەن ؟كذندە بەش ساظەتتىن دەرس ظذتسەم ،ظابدذكىرىم ظابلىز ظىيىتقاندەك گىپىم 1000ظىغىز غا يىتىپ قالسىچذ ؟...

akkax 2012-06-16 07:47
  بوپتۇ، غەيرەت بىلەن ياشاڭ. چوقۇم ياخشى كۈنلەرنىڭ ئالدىڭىزدا ئىكەنلىكىگە ئىشىنىڭ!!!         

koksangun 2012-06-16 10:01
گۈلزىبانىڭ بۇنداق دەرتلىرى بارلىقىنى بىلمەي يۇرۇپتىمىز ، ئەمەلىيەتتە بۇ نۇرغۇن ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەردى . =6f)sZ pPh  
يەنە مەلۇم نۇقتىدىن ئېيتقاندا ، ئوقۇتقۇچىلار بىلىمىنى ئۆزلۈكسىز يېڭىلاپ تۇرۇشى كېرەك ، مۇشۇنداق ئۆزلۈكسىز تەربىيىلەپ تۇرۇشلار بولمىسا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بىلىمى كونىراپ سېسىپ كېتىش دەرىجىسىگە بارىدۇ ، دەرسخانىغا يېڭىلىق ئېلىپ كېرەلمەيدىغان ، ئوقۇغۇچىلار بىلىدىغان ئۇچۇرلاردىنمۇ خەۋەرسىز ئوقۇتقۇچىلارنى بىزدە يوق دەپ كىم ئېيتالايدۇ ؟ ! 3lEP:Jp  
ھامىلدار ئاياللار ، كىچىك بالىلىرى بار ، ئالاھىدە ئەھۋاللىرى بار ئوقۇتقۇچىلارغا نىسبەتەن مەكتەپ رەھبەرلىرى چۇقۇم ئويلىشىشى كېرەك ، ئەلۋەتتە . F~hH>BH9  
ئەمما ، ئوقۇتقۇچىلار چۇقۇم تەربىيىلىىپ تۇرۇشى كېرەك ، ئوقۇتقۇچىلار تەربىيىلىنىپ تۇرمىسا ، قانداقلا مەكتەپ بولمىسۇن ئۇنىڭ ئوقۇتۇش سۈپىتىدىن ، بالىلارنىڭ ساغلام ، ئەتراپلىق تەربىيىلىنىشىدىن سۆز ئاچقىلى بولمايدۇ . :h/v"2uDN  
ئوقۇتقۇچىلارغا قويۇلغان تەلەپتە : « ئوقۇتقۇچىلاردا ئېقىن سۇ بولۇپلا قالماي ، ئوقۇغۇچىلارغا سۇ مەنبەسىنى كۆرسىتىپ قويىدىغان ماھارەت بولۇشى كېرەك » ، بۇ ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلارغا قانداق بىلىم ئىگىلەشنى ئۆگىتىش دېمەكتۇر .

گۈلزىبا 2012-06-16 14:57
مەنچىمۇ شۇ.بىلىمنى ئۆزلۈكسىز يىڭىلاپ تۇرۇش كېرەك .دەرسلىك تەھلىلى  ،دەرس ئۆتۈش ئۇسۇلى ، ئوقۇغۇچىلارغا يەتكۈزۈش ئۇسۇللىرى ھەققىدە ،ئۈلگىلىك دەرسلەر سىنىپ مۇدىرلىق ھەققىدە چوقۇم پات-پات بىلىم ئاشۇرۇشلارغا بىرىش كېرەك ، ئەمما مەن تىلغا ئالغان تەربىيىلەش بۇنىڭدىن بەك يىراق ، ئۆلۈك ،دەرس ئۆتكۈچىلەر تەربىيلەنگۈچىلەرگە روھنى ئۇرغۇتىدىغان ، ئىلھام بىرىدىغان ،كەسپىنى تىخىمۇ قىزغىن سۆيۈشكە ،كەسپىدىن پەخىرلىنىشكە تۈرتكە بولىدىغان سۆزلەرنى قىلىش كېرەككى  ،ھە دىسە ئاغرىنىپ ،ئوقۇتقۇچىلىقنىڭ جاپاسى ھەققىدە سۆزلەپ، بىر قىسىم يىڭىدىن خىزمەتكە چىققانلارنى بۇ كەسىپتىن قورقىدىغان ،كەسىپكە چوڭقۇرراق چۆكەي ئەمەس ،بىر ئاماللارنى قىلىپ ، كەسىپ ئالمىشىشنى ئويلايدىغان بولۇپ قىلىشغا (قىسمەن ئەھۋالدا)،ياكى ئەجەپ بىزنى تەربىيلەيدىغانلارمۇشۇنچىلىك بولسىمۇ بولىۋىرىدىكەن ،مەنمۇ بۇلاردىن ياخشى دەپ ئويلاپ،ئۆزىگە تەلەپنى تۆۋەن قويۇپ قىلىشىغا  تۈرتكە بولۇپ قالماسلىقى كىرەك .چۈنكى ئىلگىرىمۇ شۇنداقتى ، ھازىر تىخىمۇ شۇنداق ، ئوقۇتقۇچى بولمىسا بولمايدۇ ، ئاسان ئىش نەدە بار ؟بۇ كەسىپتىن مەنمۇ زىرىكسەم ،ئۇمۇ زىرىكسە ،كىم ئوقۇتقۇچى بولىدۇ ؟ئەۋلادلار قانداق قىلىدۇ ؟ ?Iij[CbU  
شۇڭا <<ئۆزلۈكسىز تەربىيە پۇرسىتىدە نوقتىلىق مەكتەپلەردە كەسپىمىزگە دائىر دەرس ئاڭلاپ باقساق بولمامدۇ ؟دەرسلىكتە سۆزلىندىغان <مەھمۇد كاشىغەرى مەقبەرىسى>،<يۈسۈپ خاس ھاجىپ مەقبەرىسى >،<ئۇيغۇر مىڭ ئۆيلىرى>...گە بېرىپ باقساق  ، ئابدۇقادىر جالالىدىن ،يالقۇن روزى ،زىۋىدە ئابدۇكىرىم...شۇنداقلا دەرسلىك كىتاب تۈزگۇچىلەر ، ھەر قايسى جايلاردا ئۈن - تىنسىز ،داۋراڭسىز ھالدا نەتىجە يارىتىۋاتقان كەسىپداشلار بىلەن پىكىرلىشىپ ئۆز- ئاراتەجىرىبە ئالماشتۇرساق بولمامدۇ ؟...دىگەندەك شىرىن خىياللارنى سۈرگەچ ، بالىلىرىمىزنى ئەگەشتۈرۈپ كىتابخانخانىلارغا بارساق ،ياكى ھازىرقىدەك  تەۋپىق ، كۆكسانغۇن ، ئاققاش،ئۇزچاق..لارنىڭ يازمىلىرىنى ئوقۇساقمۇ ئۆزلۈكسىز تەربىيىلىنەلەيمىز ، شۇنداقمۇ ؟

bahwan 2012-06-17 01:13
بىزنىڭ شەھەردە تۆت يىلدا بىر قېتىم ئۈزلۈكسىز تەربىلىنىشكە قاتنىشىمىز .ئىنۋۋان ئالىدىغانلار قاتنىشىدۇ لېكىن يېشى چوڭ ،ئىنۋان ئېلىپ بولغانلار قاتناشمايدۇ ئۈتكەندە بىر قىز مارالبېشىدىن تېلپۇن قىلىپتىكەن تەربىلىنىشكە قاتنىشىۋاتىمەن دەپ <دەرسىڭچۇ>دىسەم تۇرۇپتۇرىدۇ دەيدۇ ھەقىقەتەن جەنۇبىي شىنجاڭ بالىلىرىغا ئۇگالكەن سىنىپلار تاشلىنىپ قالىدىكەن ئەمەسمۇ؟

adila 2012-06-18 20:45
ۋاي ئاللا مەنمۇ بۇ يىل بۇ ئىشقا دۇچار بوپتىمەن ..

tawpek 2012-06-18 23:28
خۇدايا توۋا ما ئىشلارنى. O>" |5 wj  
*w6F0>u  
بىزنىڭ باشلىقلار داناكەن جۇمۇ، دائىملىق تەربىيەدىگەن تەتىلدە بولمامدۇ؟ *h pS/g/3\  
يازلىق، قىشلىق تەتىلدە بار، 3 يىلدا بىر قىتىم، ئۈنۋانغا تاقاشسا يىلىنىپ، ۋاختى ئۆتسە ئىرىنىپ بارىمىز، ھەتتا پالانى مەكتەپتىن پوكونى كەسىپتىن مانچە سان دەپ بەرسە يازلىق تەتىلدە كىرگەنلەر قىشلىق تەتىلدە يەنە كىرىپ، كەسىپتىن ئادەم يىتىشمىسە ماتىماتىكىغا ئەدەبىياتچى كىرىپ ئوقوپ چىقىمىز، gXY]NWI  
R#rfnP >  
بۇ ئوقوش تېمىدا دىيىلگەنلەردىن ئون ھەسسە لاۋزا. ~ET XXu${I  
دەرىسخانىدا ئايال ئوقوتقۇچىلار بىر يىلى كەشتە تىكىشنى مودا قىلسا بىر يىلى ئايالچە پايپاقتا گۈل ياسىغان.دەرىس بىرىدىغان  ئوقوتقۇچىلاردا بىرقىتىم كىرىپ چىقسا پالانى پۇل تاپتىم دەپ شۇنىلا ئويلىغان، sy6[%8D$  
z.tN 
ھەتتا پۈچەك قاراشلىرىنى تاڭغان. ^pqJz^PO.  
:8]y*j  
بىرسى مەندەك غەيرى سىفەن ئوقوتقۇچىللىرىنى مائارىپقا چۈشكەن مىتە دەۋەتقان. :edy(vC<  
بىرسى مۇنبەر كۆرىدىغانلارنىڭ ھەممىسى غەيۋەتخۇر، ئۇيغۇردا تور بەت پاخاللىقى يۈز بەردى، پەقەت مىسرانىم، ئەلكۇيىلا بولسا بولدى دەۋەتقان. 0E@*&Ru  
ghTue*A  
كۆز ئالدىدىكى سەھرالىق مۇئەللىملەرنى بىرنىمىلا كۆرىدۇ. u $D%Iz  
Ian+0 ?`e  
ئوچوق ئاشكارا بۇلاڭچىلىق قىلىپ تۆلىگەن پۇللىرىمىزدىن يانىدىغان پۇللارنى بەرمەي يەۋەلغان، <<مۇئەللىم سەدىقە بولسۇن خوش>> دىسە بىزىرىپ تۇرغان. uSH_=^yTQ  
N%)q.'M  
لەقىمى پالانى ئالى مەكتەپنىڭ ئوقوتقۇچىسى تىخى. z00,Vr^m  
q RRvZhf  
لىكىن ھۆرمىتى بار، مەسئۇلىيەتچان ، قورسىقىنىڭ ئومىچى باردىن بىر-ئىككىسى چىقىپ قالىدۇ تەلىيىمىزگە ، شۇلارنىڭ دەرىسىنى كۆشەپ يىنىپ كىلىمىز. k[y^7, r  
|FSp`P  
قىسقىسى ھەممىسى ھاشارنىڭ ئورنىدا، ((=T E  
#K!"/,d@>J  
لىكىن تولوق ئوتتورنىڭ خىلى ئەھمىيەتلىك ئوخشايدۇ، مەركەزدە بولغاندىكىن.

ئەھمەد 2012-09-14 17:16
گۇلزىبا خىنىمىنڭ دەردى ،ھەقىقەتەن  بىر ئەمەليەت.

tawpek 2012-09-14 18:09
دائىملىق تەربىيە دىگەن ئۇزچاق ھەدىمىز دەرىس ئۆتكەندەك بولسا ھەقىقى ئۈنۈملۈك بولىدىكەن

تۆتتاش 2012-09-14 20:55
دىمەك ئۆزلۈكسىز تەربىيەنى ئەمدى مەڭگۈلۈك  تەربىيە دەپ ئاتايدىكەن.لىكىن بارغانلار چىقىم قىلغان پۇلغا چۇشلۇق،ئۆز كەسپىگە نىسپەتەن ھىچقانداق ئۆزگۈرۈش يوقلا  20 كۈن ئائىلىسىدىن ئايرىلىپ دەم ئېلىپ كىلىدىكەن. ئاڭلاشلارغا قارىغاندا بىزگە دەرس ئۈتۈدىغان ئاتاغلىق مۇئەللىم پىروفىسورلار  بىزلەرنى ھازىرقى زامان مائارىپىنى چۈشەنمەيدۇ ئۇلارغا مۇنداقلا دەرس ئۆتسەك بۇلۇدۇ دەپ ئويلاپ بىر سائەت ۋاقىتنى پاراڭلىشىش،تۇنۇشۇش بىلەن ئۆتكۈزدىكەن.ۋاقىت توشتى  دىگەن گەپ پۇل كەلدى دىگەن گەپ.ئىسىت شۇلارغا بەرگەن پۇللار.

gulhan 2012-09-14 22:52
قاچانمۇ بىز ۋاقىتنى ھەقىيقى مەنىسى بىلەن ئىشلىتىپ، ئۆزىمىز ئۈچۈن ، مائارىپىمىز ئۈچۈن ئۈگىنىدىغان ھەقىقى داۋاملىق تەربىيەگە بارالايمىز؟...

مىېھرىما 2013-09-22 21:42
تەۋپىق ئەپەندىم سىز ئىنتايىن توغرا دەيسىز . مەنمۇ بۇيىل تۇنجى قېتىم بېرىپلا شۇنداق ئويغا كەلگەن ئىدىم ھەقىقەتەنمۇ شۇنداقكەن مەنمۇ سىزنىڭ سۆزىڭىزنى قوللايمەن.

مەسئودە 2013-12-25 18:38
بىزمۇ بۇيىل قىشلىق تەتىلدە ئوقويمىز دەۋاتىمىز ،تەلىيىمىزگە بىرەر ياخشى ئوقۇتقۇچىغا ئۇچراپ قالسا ئەجەپ ئەمەس.

جەسۇر16 2013-12-26 12:31
تورداشلار دىگەندەك ھازىرقى دائىملىق تەربىيەنىڭ ئەھۋالى ئادەمنى ھەقىقەتەن چۆچىچىتىدۇ، بۇ ھەقتە مەنمۇ خىلى كۆپ مۇلاھىزىلەرنى ئاڭلىدىم، لىكىن تا ھازىرغىچە مائارىپ مەمۇرىي تارماقلىرىدىن بولسۇن، ياكى شۇ دائىملىق  تەربىيە خىزمىتىنى ئۈستىگە ئالغان مەكتەپتىن بولسۇن بۇ ئىشقا كۆڭۈل بۆلىدىغان، بىرەر تەدبىر قوللىنىدىغان ئادەم چىقمىدى. مەنمۇ بەزىدە ئويلىنىپ قالىمەن  بۇ ئىشلار ئۈستىدە. ئاشۇ ئوقۇتقۇچىلار ھەققىدە ئاجايىپ ھىكىمەتلىك سۆزلەرنى بىلىدىغان، كاتتا مۇلاھىزىلەرنى قىلىدىغان بىر قىسىم مەمۇرىي باشقۇرغۇچىلىرىمىزنىڭ مۇشۇنداق ئىشلارغا كۆڭۈل بۆلمەيۋاتقانلىقى ئىچىمنى پۇشۇرىدۇ. مائارىپنىڭ تەرەققىياتىدا ئوقۇتقۇچىلار ئانداق رول ئوينايدۇ، مانداق رول ئوينايدۇ دەيدىغانلار بەك كۆپكەن . لىكىن مۇشۇنداق ئەمەلىي كۆرۈلگەن مەسىللەرنى ھەل قىلىدىغانلار نىمىشقا ئاز؟

مىېھرىما 2014-01-03 22:19
ۆزلۈكسىز تەربىيەنى ئەمدى مەڭگۈلۈك  تەربىيە دەپ ئاتايدىكەن دىگەننى چۇشەنمىدىم

مىېھرىما 2014-01-03 22:21
مەڭگۈ بىلىمنى يىڭلاش دىمەكچىمۇ يا  مەڭگۇ خىزمەت قىلماي ئوقۇڭ دىمەكچىمۇ

بابۇر0725 2014-02-19 20:05
ئاۋارچىلىق كۆرمەي يېزىقىنى بىر تەھرىرلەپ قويامسىز؟

yusup 2014-07-17 12:02
ەنسىز بولار بالا S@u46X>  
-i{_$G8W/c  
. خاتىرەمدىن -- ?rQ .nN  
2DFsMT>X  
، ئىمانسىز بولسا ئانا . يگەنسىز بولار بالا }lX$KuD  
|rk.t g9  
. خاتىرەمدىن -- 9G SpDc  
TY %zw6 #p  
، ئىمانسىز بولسا ئانا . يگەنسىز بولار بالا ;6pB7N  
3 c6e$/  
. خاتىرەمدىن -- )2ShoFF  
Cfmd*,  
ئادەم 15 بولغاندا كپ ، بولىدۇ تاللاشقا سالغچىلارنى نەزەر


查看完整版本: [-- ظأزلذكسىز تەربىيىگە قاچانمذ بارار گۈلزىبا --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled